Form of Work
Książki
(464)
Status
only on-site
(403)
available
(240)
unavailable
(9)
unknown
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(249)
Czytelnia
(410)
Author
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(20)
Gierula Marian
(14)
Boczkowska Magdalena
(11)
Goban-Klas Tomasz
(11)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(9)
Michalczyk Stanisław
(8)
Gierula Marian. Red
(7)
Sokołowski Marek
(7)
Borkowski Igor
(6)
Jachimowski Marek
(6)
Oniszczuk Zbigniew
(6)
Rott Dariusz
(6)
Woźny Aleksander
(6)
Grzesiok-Horosz Agnieszka
(5)
Mielczarek Tomasz
(5)
Wielopolska-Szymura Mirosława
(5)
Bauer Zbigniew
(4)
Brzoza Katarzyna
(4)
Chudziński Edward
(4)
Gierula Joanna
(4)
Jaskiernia Alicja
(4)
Kall Jacek
(4)
Kowalczyk Ryszard
(4)
Nierenberg Bogusław
(4)
Olędzki Jerzy
(4)
Pisarek Walery
(4)
Roguska Agnieszka
(4)
Sarna Paweł
(4)
Sokół Zofia
(4)
Szostok Patrycja
(4)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(4)
Adamowski Janusz
(3)
Adamowski Janusz W
(3)
Adamus-Matuszyńska Anna
(3)
Celej Piotr (1981- )
(3)
Dudek Krystian
(3)
Dzierżyńska Jolanta
(3)
Godzic Wiesław
(3)
Guzek Damian
(3)
Hopfinger Maryla
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Jakubowicz Karol
(3)
Juszczyk Stanisław
(3)
Kamińska Aleksandra
(3)
Krawczyk Dariusz
(3)
Lorek Marta
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Oleśniewicz Piotr
(3)
Ptaszek Grzegorz
(3)
Ratajczak Magdalena
(3)
Sadza Agata
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Szczęsna Ewa
(3)
Szostak Patrycja
(3)
Tworzydło Dariusz
(3)
Andrzejewski Piotr
(2)
Aronson Elliot
(2)
Barta Janusz
(2)
Baudrillard Jean
(2)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Braun Juliusz
(2)
Cenker Ewa Małgorzata
(2)
Chyła Wojciech
(2)
Czarnecki Adam
(2)
Dobrzycki Jarosław
(2)
Duszak Anna
(2)
Fras Janina
(2)
Furman Wojciech
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gogołek Włodziemierz
(2)
Grzybczyk Katarzyna
(2)
Gwóźdź Andrzej
(2)
Halawa Mateusz
(2)
Hess Agnieszka
(2)
Iłowiecki Maciej
(2)
Jabłoński Paweł
(2)
Jenkins Henry
(2)
Jung Bohdan
(2)
Kepplinger Hans Mathias
(2)
Kolczyński Mariusz
(2)
Kopecka-Piech Katarzyna
(2)
Kornacka-Grzonka Monika
(2)
Koroczenskij Aleksandr
(2)
Koroczyński Aleksander
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata
(2)
Kot Wiesław
(2)
Kowalski Tadeusz
(2)
Kożuch Artur
(2)
Królak Sławomir
(2)
Küng Lucy
(2)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(2)
Magdoń Andrzej
(2)
Magoska Maria
(2)
Majewski Kamil
(2)
Markiewicz Ryszard
(2)
Marszałek-Kawa Joanna
(2)
Matlak Andrzej
(2)
Maćkowska Renata
(2)
Mich Włodzimierz
(2)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(335)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(2)
Country
Poland
(463)
unknown (a)
(1)
Language
Polish
(464)
Subject
Środki masowego przekazu
(417)
Komunikacja społeczna
(107)
Dziennikarstwo
(58)
Telewizja
(53)
Internet
(48)
Reklama
(45)
Public relations
(39)
Dziennikarze
(35)
Kultura masowa
(29)
Polityka
(28)
Prasa (wydawnictwa)
(26)
Społeczeństwo informacyjne
(23)
Edukacja medialna
(22)
Radiofonia
(22)
Marketing polityczny
(20)
Opinia publiczna
(18)
Dziecko
(17)
Kultura audiowizualna
(13)
Społeczeństwo
(13)
Multimedia
(12)
Komunikacja polityczna
(11)
Wolność słowa
(11)
Kampania wyborcza
(10)
Kultura
(10)
Pedagogika medialna
(9)
Czasopisma
(8)
Film
(8)
Globalizacja
(8)
Komunikowanie marketingowe
(8)
Konwergencja mediów
(8)
Prawo prasowe
(8)
Terroryzm
(8)
Środki masowego przekazu regionalne
(8)
Język
(7)
Marketing
(7)
Media społecznościowe
(7)
Polska
(7)
Reklama telewizyjna
(7)
Sponsoring
(7)
Wybory
(7)
Wychowanie
(7)
Manipulacja (psychol.)
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Sport
(6)
Wolność prasy
(6)
Demokracja
(5)
Informacja
(5)
Interakcje społeczne
(5)
Komputery
(5)
Młodzież
(5)
Perswazja
(5)
Prawo autorskie
(5)
Promocja handlowa
(5)
Rodzina
(5)
Wybory parlamentarne
(5)
Wybory prezydenckie
(5)
Agresywność
(4)
Etyka
(4)
Etyka społeczna
(4)
Gazety
(4)
Komunikacja
(4)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nałóg
(4)
Pedagogika
(4)
Programy telewizyjne
(4)
Przestępczość
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Socjotechnika
(4)
Szkolnictwo
(4)
Sztuka
(4)
Unia Europejska
(4)
Śmierć
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Bezrobocie
(3)
Blogi
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(3)
Dane osobowe
(3)
Dobra osobiste
(3)
Dyskurs (filoz.)
(3)
Dziennikarstwo śledcze
(3)
Erotyzm
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Integracja europejska
(3)
Kino
(3)
Kościół katolicki
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Marketing społecznościowy
(3)
Mniejszości narodowe
(3)
Prasa
(3)
Prezentacje i wystąpienia
(3)
Prezydentura (urząd)
(3)
Propaganda
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Publicystyka
(3)
Reklama internetowa
(3)
Subject: work
The New York Times (czasopismo ; Stany Zjednoczone ; 1851- )
(1)
Wiadomości Literackie (czasop.)
(1)
Subject: time
1989-
(22)
1901-
(5)
2001-0
(4)
1801-
(2)
1701-
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Subject: place
Ukraina
(3)
Armenia
(2)
Dąbrowskie, Zagłębie
(2)
Włochy
(2)
Arabskie, kraje
(1)
Azerbejdżan
(1)
Bałkańskie, kraje
(1)
Bułgaria
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Norwegia
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Genre/Form
Wywiady
(2)
Felieton
(1)
Felieton włoski
(1)
Film
(1)
Kazachstan
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Publicystyka
(1)
Recenzje
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad
(1)
885 results Filter
No cover
Book
In basket
(Prace i Materiały ISM / Kolegium Ekonomiczno-Społeczne. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Instytut Studiów Międzynarodowych ; ISSN 0137-5601 ; 34)
Cz.I Kultura i wartości a administracje publiczne w Europie: 1. Unia Europejska, jej wartości, jej wyzwania, 2. Administracje publiczne a kwestia różnic kulturowych w Europie: kwestie polityczne i społeczne, 3. System wartości: Polska na tle Europy. Cz.II Administracje publiczna a instytucje europejskie: 1. Sektor publiczny w warunkach integracji politycznej Unii Europejskiej. Rozważania ramowe, 2. Instytucje Unii Europejskiej wobec wyzwań budowania społeczeństwa obywatelskiego. Cz.III Media i informacja a działalność administracji publicznych: 1. Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) jako narzędzie zwiększenia przejrzystości i efektywności adminsitracji publicznej w Polsce, 2. Modele relacji pomiedzy administracjami publicznymi a narodowymi agencjami prasowymi w Europie. Cz.IV Nowe zarządzanie publiczne: teoria i praktyka: 1. Klasyczne źródła nowego zarządzania publicznego, 2. Kierunki zmian w zarządzaniu środkami publicznymi - pomoc państwa dla przedsiębiorstw, 3. Samorządowe wydatki inwestycyjne w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, 4. Strategiczno-marketingowe podejście do zarządzania gminą (zaryz problematyki). Cz.V Otwartość i przejrzystośc administracji publicznych: 1. Otwartość i przejrzystość administracji publicznych. Wprowadzenie do panelu, 2. Administracja publiczna III RP - zmiany i wyzwania, 3. Jakość i przejrzystość administracji publicznej a prawo dostępu obywateli do informacji,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-35-7
1. Agresja - główne pojęcie i narzędzia pomiaru, 2. Teorie zachowania agresywnego, 3. Różnice indywidualne w agresji, 4. Wpływy sytuacyjne na agresję, 5. Przemoc w mediach a agresja, 6. Agresja w sferze publicznej, 7. Przemoc w rodzinie, 8. Agresja seksualna, 9. Kontrola i prewencja zachowania agresywnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Aspekty karne działalności medialnej / Piotr Kosmaty. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 231 s. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-536-6
Zawiera: Rozdział I. Rola prawa karnego w ograniczaniu wolności wypowiedzi: 1. Pojęcie wolności wypowiedzi; 2. Wolność wypowiedzi jako zasada ustrojowa; 3. Wolność prasy; 4. Ograniczenia wolności wypowiedzi oraz prasy; 5. Wolność wypowiedzi oraz prasy w świetle regulacji międzynarodowych; 6. Znaczenie prawa karnego materialnego w wytyczaniu granic swobody wypowiedzi i wolności prasy; 7. Ustanie reakcji karnej a wolność wypowiedzi. Rozdział II. Odpowiedzialność prawna dziennikarza: 1. Odpowiedzialność prawna dziennikarza; 2. Model postępowania w sprawach prasowych; 2.1. Postępowanie karne; 2.2. Postępowanie cywilne; 3. Prawo karne w relacji do odpowiedzialności dyscyplinarnej dziennikarza; 4. Prawo do sprostowania. Rozdział III. Przestępstwa prasowe właściwe: 1. Grupa pierwsza; 1.1. Nieoznaczenie materiałów prasowych (art. 49 w zw. z art. 27 PrPras); 1.2. Rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego bez koncesji oraz rozprowadzanie programu radiowego lub telewizyjnego bez wpisu do rejestru; 2. Grupa druga; 2.1. Uchylanie się od opublikowania komunikatu urzędowego, ogłoszenia sądu lub innego organu państwowego albo listu gończego (art. 47 PrPras); 2.2. Prawnokarna ochrona organizacji działalności prasowej (art. 49 w zw. z art. 14 i 15 ust. 2 PrPras); 3. Grupa trzecia. Rozdział IV. Przestępstwa prasowe niewłaściwe (popełnione w treści materiału prasowego): 1. Zniesławienie prasowe (medialne); 2. Zniewaga prasowa (medialna); 3. Obraza uczuć religijnych przy użyciu prasy; 4. Publiczne propagowanie faszyzmu lub totalitaryzmu. Rozdział V. Przestępstwa przeciwko wolności prasy (szczególna ochrona dziennikarza): 1. Prawnokarna ochrona aktywności dziennikarskiej (art. 43); 2. Prawnokarna ochrona krytyki prasowej (art. 44); 3. Prawnokarna ochrona swobody drukowania, nabywania i rozpowszechniania informacji prasowych (art. 49 w zw. z art. 3); 4. Prawnokarna ochrona obowiązku informowania prasy (art. 49 w zw. z art. 11 ust. 2); 5. Odpowiedzialność redaktora za przestępstwo prasowe (art. 49a). Rozdział VI. Wykroczenia prasowe: 1. Ogólna charakterystyka wykroczeń; 2. Działalność zawodowa dziennikarza a Kodeks wykroczeń; 3. Wykroczenia prasowe właściwe (porządkowo-prasowe); 3.1. Nielegalne wydawanie dziennika lub czasopisma (art. 45 PrPras); 4. Wykroczenia prasowe niewłaściwe (popełniane w treści publikacji); 4.1. Nawoływanie do przestępstwa (art. 52a k.w.). Rozdział VII. Dostęp do akt postępowania karnego: 1. Prawo do informacji. Jawność wewnętrzna i zewnętrzna postępowania karnego; 2. Ograniczenia w dostępie do akt sprawy; 3. Zewnętrzna jawność postępowania karnego; 4. Udostępnienie informacji z postępowania przygotowawczego na mocy art. 12 Prawa o prokuraturze; 5. Kodeks postępowania karnego a przepisy innych ustaw; 6. Tajemnica postępowania przygotowawczego – między teorią a praktyką. Rozdział VIII. Sprawozdawczość sądowa w świetle prawa prasowego: 1. Wypowiadanie opinii w mediach co do rozstrzygnięć sądowych (przedsądy); 2. Problematyka publikowania w środkach masowego przekazu wizerunku i danych osobowych uczestników procesu; 3. Sprawozdawczość prasowa w kontekście art. 357 k.p.k. Rozdział IX. Dziennikarstwo śledcze, agresywne metody gromadzenia informacji, tajemnica dziennikarska: 1. Śledztwo dziennikarskie; 1.1. Wpływ zasad procesowych na śledztwo dziennikarskie; 1.2. Granice śledztwa dziennikarskiego; 1.3. Prowokacja dziennikarska; 2. Agresywne sposoby gromadzenia informacji; 3. Tajemnica dziennikarska. Podsumowanie. Wybrana bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 343
Book
In basket
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
ISBN: 978-83-60807-31-6
1. Społeczeństwo konsumpcyjne, 2. Homo consumens, 3. Życie jako szereg konsumenckich wyborów, 4. Poszukiwanie godności w świecie konsumpcji, 5. Konsumpcja jako powołanie?, 6. Konsumpcjonizm jako gromadzenie wrażeń, 7. Zasada rzeczywistości i zasada przyjemności ubijają interes, 8. Wybór gwarancji, gwarantowany wybór, 9. Konsumpcja jako remedium na niepokoje i lęki, 10. Praca oceniana przez estetykę, 11. Wolność do konsumpcji, 12. Kultura płynnej nowoczesności, 13. Nie wypaść z obiegu, 14. Zakupy jako egzorcyzm, 15. Robienie zakupów, 16. Karta kredytowa i życie na kredyt, 17. Syndrom niecierpliwości, 18. Od zdrowia do "sprawności fizycznej", 19. Funkcje spożywczo-ludyczne, 20. Ponowoczesna niepewność i poradnictwo, 21. Eastenders i wchodzenie w książki, 22. Seks, erotyzm i ekspertyza, 23. Powinowactwo a "bycie razem", 24. Tymczasowość związków międzyludzkich, 25. Dzieci i uczuciowa konsumpcja, 26. Jane Fonda i nadmiar autorytetów, 27. Rozrywka - strategia godzenia się z nieuchronną śmiercią, 28. Kultura jako spółdzielnia spożywcza, 29. Masowa produkcja kopii, 30. Czy po epoce panopticonu jest jakieś życie?, 31. Telewizja : bycie świadkiem bez możliwości działania, 32. Nowe media i nieobecność oryginału, 33. Świat z telewizją, świat w telewizji, 34. Celebrity, 35. Nowy i stary Wielki Brat, 36. Reality show - model współczesności, 37. Rzeczywistość a telewizyjna inscenizacja, 38. Bierni widzowie, 39. Telewizyjne obrazy cierpienia, 40. Obcy w telemieście, 41. Lokalna bieda w globalnych mediach, 42. Architektura lęku, 43. Włóczęga i turysta : typy ponowoczesne, 44. Turystyka i włóczęga, 45. Mobilni i niemobilni w społeczeństwie, 46. Bycie ubogim w społeczeństwie konsumpcyjnym, 47. Wybrakowani konsumenci, Wywiad: Kultura do spożycia na miejscu. Z Zygmuntem Baumanem rozmawia Wojciech J. Burszta
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-255-3425-7
1. "Biały wywiad" a bezpieczeństwo państwa (uwagi wprowadzające). 2. Rola "białego wywiadu" w działalności służb specjalnych na prezstrzeni wieków. 3. "Biały wywiad" z perspektywy kryminalistyki. 5. Wykorzystanie otwartych źródeł informacji przez instytucję finansową. 6. Możliwości wykorzystania informacji z otwartych źródeł w pracy polskiej analitykijednostki analityki finansowej. 7. ESOM jako narzędzie "białego wywiadu". 8. "Biały wywiad" w policji. 9. Wykorzystanie otwartych źródeł informacji. WYniki badań ankietowych. 10. Wykorzystanie tzw. białego wywiadu w działalności analityczno-informacyjnej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. 11. Wykorzystanie twartych źródeł informacji w pracy prokuratora. 12. Analiza otwartych źródeł internetowych z zastosowaniem metodologii sieci społecznych. 13. Internet a OSINT - szanse i praktyczne zastosowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Biblia dziennikarstwa / pod red. Andrzej Skworz, Andrzej Niziołek. - Kraków : Znak, 2010. - 774, [2] s. : il. ; 25 cm.
ISBN: 978-83-240-1357-9
I. Z terenu: 1. News; 2. Dziennikarstwo śledcze; 3. Dziennikarstwo ekonomiczne; 4. Dziennikarstwo sportowe; 5. Relacje; 6. Korespondencje; 7. Reportaż i dokument; 8. Dziennikarstwo fotograficzne, infografik, operator; 9. Dziennikarstwo specjalistyczne; 10. Dziennikarstwo jako sposób na życie; II. Z głowy: 11. Wywiad; 12. Recenzja; 13. Publicystyka; 14. Rysunek satyryczny; 15. Felieton; III. W redakcji: 16. Redaktorzy i wydawcy; 17. Fotoedytor; 18. Researcher; 19. Korektor; 20. Etyka dziennikarska
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60807-37-8
Cz.I Usieciowiona gospodarka informacyjna: 2. Wybrane cechy ekonomiczne produkcji informacji oraz innowacyjności, 3. Produkcja partnerska i dzielenie się, 3. Ekonomika produkcji społecznej. Cz.II Ekonomia polityczna własności i wspólnot: 5. Wolność osobista - autonomia, informacja, prawo, 6. Wolność polityczna - część 1 Problem ze srodkami masowego przekazu, 7. Wolność polityczna - część 2. Powstanie usieciowionej sfery publicznej, 8. Wolność kultur - kultura plastyczna i krytyczna, 9. Sprawiedliwość i rozwój, 10. Więzi społeczne - wspólne działalnie w sieci, Cz.III Polityka wolności w momencie zmiany: 11. Bitwa o ekosystem instytucjonalny środowiska cyfrowego, 12. Wnioski - o co chodzi w grze, jaką prowadzą prawo i polityka informacyjna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88840-81-9
Część I: Czy skutek może być przyczyną? Przemiana myśli ( przez telewizję i dziennikarzy); Mass media w świecie; Jak mass media tworzą rzeczywistość?; Mass media - pytanie o wpływ; Ekspansja mediów; Aksjomaty medialnego świata; Manipulacja i mass media; Polityka i media. Część II: Jak oddzielić światło od cienia? Antymanipulator polityczny; Kto ulega perswazji?; Stereotypy, dziennikarze, politycy; Co wpływa na dziennikarzy?; Medialny terroryzm; Konsument wpływu; Lista Wildsteina - analiza na minus; Czwarta władza u łoża boleści - analiza na plus. Część III: Recepta na rzeczywistość - kreować czy opisywać? Rozmowa z Jackiem Żakowskim; Rozmowa z Rafałem Ziemkiewiczem; Rozmowa z Janem Pospieszalskim; Rozmowa z Kamilem Durczokiem; Rozmowa z Wojciechem Skowrońskim; Rozmowa z Antonim Dudkiem; Byłem "prześwietlany"... - krótki poradnik dla debiutantów. Zakończenie - teraz oni.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja medialna. Podręcznik akademicki / komitet red. Janusz Adamowski, Edward Chudziński, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Mroziewicz, Walery Pisarek)
ISBN: 83-02-09408-0
1. Komunikowanie i media, 2. Geneza mediów: utrwalanie i powielanie słowa, 3. Ewolucja i ekspansja mediów: początki cywilizacji medialnej, 4. Implozja i eksplozja mediów: platforma cyfrowa, 5. Mediatyzacja życia: na dobre i na złe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-061-3
Jak zmienia się gatunek? Analiza cech reportażu na łamach "Polityki"; Projekcje publiczne Krzysztofa Wodiczki: dwugłos bohaterów i architektury; "z ust polityka/ wyjmuje ideję/dziennikarz/przyprawia śliną/arogancją/prowokacjąů". Kilka uwag o wpływie mediów na dojrzałą poezję Różewicza; Rodzina tradycyjnie nowoczesna. Obraz współczesnej polskiej rodziny w telenowelach; Środki retardacyjne używane prze uczestników debat telewizyjnych; Media - Człowiek - Mediumizm. Człowiek jako Medium; Oni. Media i konflikt na przykładzie ruchu studenckiego końca lat sześćdziesiątych w RFN; Les precieuses de Shanghai, czyli o początkach prasy kobiecej w Chinach; Wielowymiarowość Wirtualnych Wojaży - cyberego w aspekcie komunikacyjnym; Fanfiction - przejaw medialnych fandomów; Obrazy mediów w najnowszej prozie polskiej; Tożsamość narracyjna w kontekście mediatyzowanej rzeczywistości ponowoczesnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-782-6
Wpływ wysokich technologii na rozwój poznawczy dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym; Czy szkoła może być cyfrowa?; Interpersonalne, grupowe i społeczne relacje w nauczaniu na odległość; Nowe media a kształt wczesnej edukacji; Siecioholizm: opis zjawiska oraz jego uwarunkowania psychologiczne, socjokulturowe i technologiczne; Medialna wielozadaniowość (media multitasing) w świetle badań psychologicznych; „Wzmocniona? Rzeczywistość”. Ludzkie praktyki i doświadczenia w hybrydalnej rzeczywistości; Aktywny wymiar typografii; Usługi wybranych bibliotek akademickich wykorzystujących technologie IT oraz nowe narzędzia komunikacji jako formy zdobywania wiedzy i przetwarzania informacji; Ewolucja roli specjalisty w mediach Od paternalistycznego eksperta TV do komunikatywnego everymana w sieci; Kampanie społeczne w obronie praw zwierząt - typologia, kontekst medialny i teoretyczny; Człowiek XXI wieku i doświadczenie rzeczywistości odbite w kinie Puzzle films jako metafora współczesnego świata; Kulturowe aspekty odbioru filmu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-915484-5-7
1. Dziedzictwo McLuhana: Pomiędzy determinizmem a indeterminizmem; Determinizm techniczny czy determinizm kulturowy- człowiek w perspektywie świata wirtualnego; Według McLuhana, według kontynuatorów, według krytyków; Determinizm technologiczny- drugie pokolenie; Zrozumieć media, zrozumieć fotografię. Wokół inspiracji zawartej w myśli Marshalla McLuhana; Renesans tez McLuhana w cywilizacji informacyjnej; Media jako äprzedłużenie człowiekaö a pamięć kulturowa; Pedagogiczne implikacje praw mediów Marshalla McLuhana; Homo narcissus- homo politicus- homo televisionsus. McLuhanowska doktryna Narcyza a medializacja polityki na przykładzie telewizyjnej reklamy wyborczej z 2005 roku; Wikipedia- hipertekstowa sieć wiedzy czy przyszłość galaktyki Gutenberga?; 2. Cyberprzestrzeń w zwierciadle nauk społecznych: äFragmentarycznyö człowiek wobec rzeczywistości wirtualnej. Perspektywy filozoficzne; Szansa na twórczość w cyberprzestrzeni; Cyberpanopticon- prawo do prywatności w globalnej przestrzeni wirtualnej; Cyberprzestrzeń- kreacja realności czy estetyka znikania?; Seks-misja w cyberprzestrzeni. Związki damsko-męskie na przełomie XX/XXI wieku; Wszyscy jesteśmy cyberpunkami. Człowiek w sieci- literackie prognozy a rzeczywistość; Bliskie więzi na odległość- paradoksalna natura związków online; Spotkajmy się na czacie- psychologiczna analiza czatów internetowych;Przemiany gatunków w dyskursie internetowym. Globalny język- globalna subkultura?; 3. Ku globalnemu społeczeństwo informacyjnemu: Homo eligens w globalnej wiosce; Różne oblicza czasu wolnego ery globalizacji; Telewizja- nierzeczywista rzeczywistość; 4. Media: obiekty i interpretacje: Sztuczny świat- kobiety w pułapce mediów; Film- konstruowanie własnej przyszłości. Perspektywa psychologiczna; Komputer jako mebel w polskim domu- co można wyczytać z fotografii; Gry MMORPG w kontekście mediów; Tabloidalny obraz świata w czasopismach młodzieżowych; Radio w XXI wieku: czy ciągle gorące?; Medialny i społęczny wizerunek współczesnych polskich konserwatystów integralnych; Wizerunek subkultury blokersów w świetle publikacji äGazety Wyborczejö; 5. Media a edukacja jutra: E-learning- nowa forma edukacji?; Wspomaganie edukacji medialnej z udziałem lokalnej telewizji kablowej; Kształcenie przyszłych edukatorów medialnych; Falstart e-edukacji w e-szkole?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89964-26-0
Demokracja w sieci, Polityka w Internecie-populizm jako konsekwencja zaburzeń dialogu, Technologia i demokracja, Demokracja a nowe technologie, Polityka społeczna i nowe media, Rola Internetu wobec procesów demokratyzacji w stosunkach międzynarodowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89405-41-5
Zamiast wstępu. O demontażu świadomości i świata przed stawionego; Człowiek w technologii. Benjamina szkic do portretu; Montaż i kultura atrakcji; Kultura medialna i wybór etyczny według Kierkegaarda; Postulaty odnowionej estetyki w kontekście antropologii i aksjologii; Kamp jako postawa estetyczna. O postmodernistycznych uwikłaniach; Telewizja jako sztuka postmodernistyczna; Pytania o estetykę obrazu cyfrowego; Pytania o postmodernistyczne kino; Znaczenia i wartości w reklamie. Analiza kulturologiczna; O samozwrotności tekstu reklamowego; Estetyka i anestetyka w reklamie społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2381-5
1. Anatomia problemu. 2. Rozszerzenie horyzontu. 3. Problematyka tematyki Niemiec. 4. Upolitycznienie przestrzeni przedpolitycznej. 5. Przypisywanie wartości relacjonowanym zdarzeniom. 6. Forma przekazów. 7. Mediatyzacja polityki. 8. Transformacja sposobu przedstawienia polityki. 9. Publiczny wizerunek polityków. 10. Obserwacja obserwacji polityki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-211-1771-3
Cz.I Wiadomości wstępne: 1. Podstawowe rozróżnienia, 2. Zasady i wartości. Cz.II Deontologia: 1. Kodeksy: ich rodzaje i treść, 2. Czego brakuje w kodeksach, 3. Przykłady kodeksów. Cz.III Praktyka: 1. M*A*S - czyli jak sprawić by media przestrzegały przyjętych zasad, 2. Krytyka i przeszkody
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-240-0589-7
1. Programowa naiwność. Etyczne dylematy kampanii wyborczej. Cz.I Poznać wyborców : 1. Jak decydują wyborcy. Podstawowe teorie, 2. Co warto myśleć o wyborcach. Podstawowe mechanizmy podejmowania decyzji wyborczych, 3. O tym czego nie wiem, czyli badania w kampanii wyborczej, 4. Targeting. Odpowiedź na pytanie "dla kogo". Cz.II Przekonać wyborców : 5. Przekaz. Odpowiedź na pytanie "co mówimy", 6. Media w kampanii. Jak pracować z dziennikarzami, 7. Kampania negatywna. Czy i jak atakować, czy i jak się bronić, 8. Praca w sztabie wyborczym. Kampania na co dzień
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-466-8
1. Działanie i komunikowanie; 2. Interes wspólny a dziennikarstwo; 3. Interes praktykularny a public relations; 4. Modele interakcji dziennikarzy i specjalistów PR; 5. Zastosowanie modeli interakcji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again