Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(125)
ebookpoint BIBLIO
(5)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(120)
E-booki
(9)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Audiobooki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(92)
dostępne
(89)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(91)
Czytelnia
(92)
Autor
Barcz Jan (1953- )
(6)
Borski Maciej (1975- )
(3)
Błaż Agata
(3)
Davis Martha
(3)
Fanning Patrick
(3)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(3)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(3)
McKay Matthew
(3)
Michoński Arkadiusz
(3)
Rządca Robert A
(3)
Szapiro Ewa
(3)
Baran Beata
(2)
Doliwa-Klepacki Zbigniew M. (1938- )
(2)
Fisher Roger (1922-2012)
(2)
Holwek Jarosław
(2)
Ilich John
(2)
Jankowski Piotr
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kamiński Jacek
(2)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(2)
Kuna-Marszałek Anetta
(2)
Kwaśniak Aleksander
(2)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(2)
Mastenbroek Willem
(2)
Morek Rafał
(2)
Murphy John
(2)
Patton Bruce
(2)
Rosa Grażyna (1968- )
(2)
Russill Richard
(2)
Steele Paul
(2)
Stępniewski Jan
(2)
Szapiro Tomasz
(2)
Tworzydło Dariusz
(2)
Ury William
(2)
Wieloch Justyna
(2)
Winch Anna
(2)
Winch Sławomir
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Antonów Kamil
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajur Agnieszka
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baranowski Marian
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Biernat Stanisław
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Bryła Jolanta
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bures Ivan
(1)
Burnett Ken (1930- )
(1)
Bąba Michał
(1)
Błaut Robert
(1)
Casse Pierre
(1)
Cenker Ewa Małgorzata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Christopher Elizabeth M
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Chęcińska Katarzyna
(1)
Ciesielski Mateusz
(1)
Cohen Herb
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dawson Roger
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Dunin-Wąsowicz Maria
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fołomiow Aleksander Nikołajewicz
(1)
Fuchs Bolko
(1)
Fugiel Marcin
(1)
Garpiel Rafał
(1)
Gesteland Richard R
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Gieorgica Paweł J
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Gostyńska Dorota
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lektor
(1)
Gracz Leszek
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Grzelak Janusz (1941- )
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(90)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(134)
Język
polski
(134)
Temat
Negocjacje
(90)
Unia Europejska
(22)
Konflikt
(16)
Integracja europejska
(15)
Komunikacja społeczna
(13)
Unia Europejska (UE)
(9)
Komunikacja niewerbalna
(7)
Negocjacje akcesyjne
(7)
Organizacja
(7)
Polska
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Mediacja (prawo)
(5)
Mediacja (socjol.)
(5)
Perswazja
(5)
Prakseologia
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Rozwiązywanie konfliktów
(5)
Autoprezentacja
(4)
Manipulacja (psychol.)
(4)
Menedżerowie
(4)
Negocjacje biznesowe
(4)
Organizacja -planowanie
(4)
Savoir-vivre
(4)
Zarządzanie
(4)
Dyskusja
(3)
Grupy społeczne
(3)
Instytucje europejskie
(3)
Integracja gospodarcza
(3)
Kadry
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Konsumenci
(3)
Marketing
(3)
Marketing partnerski
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja pracy
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Polska a Unia Europejska
(3)
Prawo pracy
(3)
Prawo wspólnotowe europejskie
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia
(3)
Retoryka
(3)
Wspólna Polityka Rolna UE
(3)
Zatrudnienie
(3)
COVID-19
(2)
Decyzje
(2)
Dług
(2)
Handel
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kupno i sprzedaż
(2)
Mediacja (socjologia)
(2)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(2)
Obsługa klienta
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Organizacje
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Prawo
(2)
Prawo do prywatności
(2)
Prawo karne procesowe
(2)
Prawo porównawcze
(2)
Reklama
(2)
Rolnictwo
(2)
Równość (prawo)
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Swobodny przepływ kapitału
(2)
Swobodny przepływ osób
(2)
Swobodny przepływ towarów
(2)
Swobodny przepływ usług
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Transport
(2)
Unia Europejska a Polska
(2)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(2)
Wierzytelność
(2)
Windykacja
(2)
Zachowanie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zbiorowe stosunki pracy
(2)
Administracja samorządowa
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Algorytmy
(1)
Apelacja
(1)
Arbitraż gospodarczy
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
BHP
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo pacjenta
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Blogi
(1)
Błędy medyczne
(1)
Czas pracy
(1)
Deepfake
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobra osobiste
(1)
Donos
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1301-1400
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Opracowanie
(4)
Czasopismo prawnicze
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Psychologia
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
134 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. System negocjacji międzynarodowych 2. Kategoria negocjacji w stosunkach międzynarodowych 3. Negocjacje jako przedmiot badań 4. Procesualny model negocjacji 5. Faza rozpoznawcza (diagnostyczna) negocjacji 6. Faza prenegocjacyjna 7. Faza negocjacji właściwych 8. Finalizowanie negocjacji 9. Faza postnegocjacyjna 10. Międzynarodowe mediacje, aspekt teoretyczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dialog : dyskusja i debata . 2. Dyskusje i pertraktacje . 3. Techniki argumentacji .4. Wskazówki dla prowadzących dyskusję .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 808.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 808.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zakupy zaopatrzeniowe / Kenneth Lysons. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. - 504 s. : wykr., tab. ; 24 cm.
1. Zakupy zaopatrzeniowe, 2. Strategie zakupów zaopatrzeniowych, 3. Organizacja zakupów zaopatrzeniowych, 4. Procedury zakupu, 5. Zakupy zaopatrzeniowe a technologia informacyjna, 6. Zasoby ludzkie w łańcuchu dostaw, 7. Jakość dóbr zaopatrzeniowych, 8. Zarządzanie zapasami, 9. Pozyskiwanie zasobów, 10. Dobra zaopatrzeniowe, 11. Magazynowanie zapasów, 12. Ceny i koszty, 13. Narzędzia pomocnicze, 14. Negocjacje, 15. Badania, ocena wyników działania i etyka w sferze zakupów zaopatrzeniowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz I.: Elementy konfliktu: 1. Natura konfliktu; 2. Postrzeganie konfliktu; 3. Cele i interesy; 4. Władza. Struktura konfliktu; 5. Style i taktyki; Cz. II.: Interwencja: 6. Ocena konfliktów; 7. Moderowanie własnych konfliktów; 8. Negocjowanie wspólnych korzyści; 9. Interwencje osób trzecich; 10. Uzdrawianie złamanej gałęzi: przebaczenie i pojednanie; 11. Zapobieganie destruktywnemu konfliktowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Stan i perspektywy negocjacji w sprawie członkostwa Polski w Unii Europejskiej; Negocjacje w sprawie członkostwa Polski w Unii Europejskiej w świetle Traktatu z Nicei i uwarunkowań konstytucyjnoprawnych; Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców w perspektywie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej; Kilka uwag w sprawie zmiany strategii negocjacji akcesyjnych; stosunki Polski z krajami trzecimi przechodzącymi transformację; Negocjacje finansowe - finanse i budżet, fundusze strukturalne; Negocjacje rolne (kilka najważniejszych problemów); Członkostwo Polski w Unii Gospodarczej i Pieniężnej w kontekście negocjacji akcesyjnych; Negocjacje akcesyjne a kształt polskiego członkostwa w Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozdział negocjacyjny "swobodny przepływ towarów". Dane faktograficzne; Swobodny przepływ towarów i warunki handlu Polski po 1 maja 2004 r.; 2. Rozdział negocjacyjny :swobodny przepływ osób". Dane faktograficzne; Organizacja wspólnego rynku pracy w Unii Europejskiej; 3. Rozdział negocjacyjny "swoboda świadczenia usług". Dane faktograficzne; Organizacja sektora usług w Unii Europejskiej; 4. Rozdział negocjacyjny "swobodny przepływ kapitału". Dane faktograficzne; Wyzwania przed polskim rynkiem kapitałowym w perspektywie integracji z rynkiem Unii Europejskiej; Negocjacje akcesyjne w obszarze "swobodny przepływ kapitału - nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców"; 5. Rozdział negocjacyjny "prawo spółek". Dane faktograficzne; Harmonizacja zasad rachunkowości w krajach Unii Europejskiej; 6. Rozdział negocjacyjny "polityka konkurencji". Dane faktograficzne; Konkurencja jako instrument polityki gospodarczej; Polityka konkurencji - rozumienie tradycyjne; 7. Rozdział negocjacyjny "rolnictwo". Dane faktograficzne; Negocjacje Polski z Unią Europejską w obszarze "rolnictwo"; 8. Rozdział negocjacyjny "rybołówstwo". Dane faktograficzne; Polityka rybołówstwa Unii Europejskiej; 9. Rozdział negocjacyjny "polityka transportowa". Dane faktograficzne; Organizacja sektora transportu; 10. Rozdział negocjacyjny "podatki". Dane faktograficzne; Systemy podatkowe krajów Unii Europejskiej w kontekście akcesji Polski do UE; 11. Rozdział negocjacyjny "Unia Gospodarcza i Walutowa". Dane faktograficzne; Droga Polski do euro - korzyści i zagrożenia; Polska i inne kraje kandydujące na drodze do Unii Gospodarczej i Walutowej;12. Rozdział negocjacyjny "statystyka". Dane faktograficzne; Negocjacje Polski z Unią Europejską w obszarze "statystyka"; 13. Rozdział negocjacyjny "polityka społeczna i zatrudnienia". Dane faktograficzne; Polityka zatrudnienia we Wspólnotach Europejskich; 14. Rozdział negocjacyjny "energia". Dane faktograficzne; Sektor energetyczny w Unii Europejskiej a perspektywa polska; 15. Rozdział negocjacyjny "polityka przemysłowa". Dane faktograficzne; Koncepcja polityki przemysłowej - cele i instrumenty; 16. Rozdział negocjacyjny "małe i średnie przedsiębiorstwa". Dane faktograficzne; Kierunki polityki wobec małych i średnich przedsiębiorstw; 17. Rozdział negocjacyjny "nauka i badania". Dane faktograficzne; Badania naukowe jako instrument polityki przemysłowej; 18. Rozdział negocjacyjny "edukacja, kształcenie i młodzież". Dane faktograficzne; Negocjacje Polski z Unią Europejską w obszarze "edukacja, kształcenie i młodzież"; 19. Rozdział negocjacyjny "telekomunikacja i technologie informacyjne". Dane faktograficzne; Negocjacje Polski z Unią Europejską w obszarze "telekomunikacja i technologie informacyjne"; 20. Rozdział negocjacyjny "kultura i polityka audiowizualna". Dane faktograficzne' Założenia polityki w sferze kultury i audiowizualnej; 21. Rozdział negocjacyjny "polityka regionalna i koordynacja instrumentów strukturalnych". Dane faktograficzne; Założenia polityki regionalnej i koordynacja instrumentów strukturalnych; 22. Rozdział negocjacyjny "środowisko". Dane faktograficzne; Negocjacje Polski w obszarze "środowisko"; 23. Rozdział negocjacyjny "ochrona konsumentów i zdrowia". Dane faktograficzne; Europejska polityka ochrony konsumentów i zdrowia; 24. Rozdział negocjacyjny "wymiar sprawiedliwości i sprawy wewnętrzne". Dane faktograficzne; Polska a układ z Schengen - dylematy polityki wizowej wobec wschodnich sąsiadów; Dostosowanie funkcjonowania polskich granic w obliczu członkostwa w Unii Europejskiej; 25. Rozdział negocjacyjny "unia celna". Dane faktograficzne; Unia celna jako forma oddziaływania wewnętrznego i zewnętrznego; 26. Rozdział negocjacyjny "stosunki zewnętrzne". Dane faktograficzne; Stosunki Unia Europejska - Rosja; Stosunki Unia Europejska - Ukraina; Stosunki Unia Europejska - Mercosur; 27. Rozdział negocjacyjny "Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa". Dane faktograficzne; Stanowisko negocjacyjne Polski w obszarze "Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa"; 28. Rozdział negocjacyjny "kontrola finansowa". Dane faktograficzne; Kontrola finansowa we Wspólnotach Europejskich; 29. Rozdział negocjacyjny "finanse i budżet". Dane faktograficzne; Finansowanie Unii Europejskiej - budżet w perspektywie integracji politycznej; Negocjacje w rozdziale "finanse i budżet"; 30. Rozdział negocjacyjny "instytucje". Dane faktograficzne; Pozycja Polski w instytucjach Unii Europejskiej; 31. Rozdział negocjacyjny "inne". Dane faktograficzne; Koszty integracji Polski z Unią Europejską: Koszty społeczne i polityczne integracji Polski z Unią Europejską; Średniookresowe konsekwencje członkostwa Polski w Unii Europejskiej; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zasady komunikacji interpersonalnej, 2. Reguły wywierania wpływu społecznego oraz zasady autoprezentacji, 3. Konflikty interpersonalne, 4. Negocjacje, 5. Mediacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizm integracji w Unii Europejskiej: 1. Przyczyny powstania oraz cele funkcjonowania Wspólnot Europejskich; 2. Dynamika i poszerzanie zakresu integracji europejskiej; 3. System prawny i instytucjonalny Wspólnot Europejskich; 4. Funkcjonowanie rynku wewnętrznego Unii Europejskiej; 5. Wspólna polityka rolna; 6. Wspólna polityka handlowa; 7. Traktatowe stosunki handlowe Wspólnoty Europejskiej z państwami trzecimi; 8. Wspólna polityka transportowa i polityka ochrony środowiska; 9. Polityka regionalna i strukturalna Wspólnoty Europejskiej; 10. Unia gospodarcza i walutowa; 11. System finansowy Wspólnot Europejskich; 12. Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa; 13. Wymiar sprawiedliwości i sprawy wewnętrzne; 14. Unia Europejska w gospodarce światowej. Cz. II Przygotowania Polski do członkostwa w UE: 15. Unia Europejska jako partner gospodarczy Polski; 16. Układ europejski i ocena jego funkcjonowania; 17. Warunki członkostwa Polski w Unii Europejskiej i ocena stopnia ich realizacji; 18. Ramy organizacyjno -prawne dostosowań do wymogów integracji Polski z UE; 19. Znaczenie Agendy 2000 dla członkostwa Polski z UE; 20. Korzyści i koszty związane z członkostwem Polski w Unii Europejskiej - próba bilansu; 21. Użyteczne informacje i adresy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Struktura wyboru dokumentów; Podstawy prawne zawarcia Traktatu o przystąpieniu do UE; Stru ktura Traktatu o przystąpienie do UE. Dokumenty: Raport na temat rezultatów negocjacji o członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europej skiej; Traktat o przystąpieniu do UE (wybrane postano wienia); Traktat o Unii Europejskiej; Traktat ustana wiający Wspólnotę Europejską; Wyb rane przepisy Konstytucji RP z 1997r.; Ustawa o umowach międzynarodo wych; Ustawa o referendum ogólnokrajowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Struktura wyboru dokumentów; Podstawy prawne zawarcia Traktatu o przystąpieniu do UE; Stru ktura Traktatu o przystąpienie do UE. Dokumenty: Raport na temat rezultatów negocjacji o członkostwo Rzeczypospolitej Polskiej w Unii Europej skiej; Traktat o przystąpieniu do UE (wybrane postano wienia); Traktat o Unii Europejskiej; Traktat ustana wiający Wspólnotę Europejską; Wyb rane przepisy Konstytucji RP z 1997r.; Ustawa o umowach międzynarodo wych; Ustawa o referendum ogólnokrajowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Zakamycza)
Cz.1 Traktat akcesyjny: 1.Charakter prawny traktatu o przystąpieniu do Unii Europejskiej z 2003 r.; 2.Ogólne zasady przejęcia systemu prawa unijnego wyrażone w traktacie akcesyjnym:analiza art.2-6 aktu akcesyjnego; 3.Instrumenty prawne aktu akcesji.; 4.Kilka uwag na temat traktatu akcesyjnego. Cz.2 Polska w okresie miedzy podpisaniem traktatu akcesyjnego a jego wejściem w życie; 1.Regulacje związane
z akcesją Polski do Unii Europejskiej (tzw. regulacje
okołoakcesyjne); 2.Polska w okresie między podpisanie m traktatu akcesyjnego a jego wejściem w życie-wybrane
zagadnienia. Cz.3 Polska w zreformowanej strukturze instytycjonalne j Unii Europejskiej : 1.Uczestnictwo Polski w działal ności Parlamentu Europejskiego; 2.Polska w zreformowan ych strukturach instytucjonalnych Rady Unii Europej skiej; 3.Uczestnictwo Polski w sądownictwie wspólnoto wym. Cz.4 wpływ członkowstwa Polski w Unii Europejskiej na organizację i funkcjonowanie aparatu państwowego : 1. Wpływ członkowstwa Polski w Unii Europejskiej na Sejm i senat RP; 2.Wpływ członkowstwa Polski w Unii Europej skiej na administrację rządową na przykładzie koopera cyjnego modelu stosowania wspólnotowego prawa konkuren cji; 3.Wpływ członkowstwa Polski w Unii Europejskiej na samorząd terytorialny; 4.Wpływ członkowstwa Polski w Unii Europejskiej na sądownictwo-zagadnienia wybrane ; 5.Sądownictwo polskie w przeddzień przystąpienia do Unii Europejskiej-spostrzeżenia de lege ferrenda; 6. Wpływ członkowstwa Polski w Unii Europejskiej na sądow nictwo Polskie-spojrzenia ze strony praktycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wprowadzenie do negocjacji 1.1. Istota negocjacji – definicje, rodzaje, zasady 1.2. Cechy i umiejętności negocjatora oraz typy negocjatorów 1.3. Style negocjacyjne 1.4. Konflikt w negocjacjach 1.5. Postawa asertywna w procesie negocjacji 2. Fazy procesu negocjacji 2.1. Proces negocjacji i jego fazy 2.2. Faza przygotowania do negocjacji 2.3. Faza otwarcia negocjacji 2.4. Faza negocjacji właściwych 2.5. Faza zamknięcia i sytuacja ponegocjacyjna 3. Techniki negocjacyjne 3.1. Istota technik negocjacyjnych 3.2. Techniki otwarcia negocjacji 3.3. Techniki właściwej części negocjacji 3.4. Techniki zamknięcia negocjacji 3.5. Podsumowanie technik negocjacji 4. Komunikacja w negocjacjach 4.1. Istota komunikacji 4.2. Kanały komunikacji 4.3. Modele i elementy procesu komunikacji 4.4. Czynniki oddziaływania na proces komunikacji w negocjacjach 4.5. Efektywność procesu komunikacji 5. Komunikacja werbalna 5.1. Istota komunikacji werbalnej 5.2. Zadawanie pytań 5.3. Argumentacja i perswazja 5.4. Rozmowa telefoniczna 6. Umiejętność słuchania w komunikacji i negocjacjach 6.1. Negocjacje jako rodzaj komunikacji międzyludzkiej 6.2. Typy procesu słuchania 6.3. Etapy procesu słuchania 6.4. Korzyści z aktywnego słuchania w negocjacjach 6.5. Bariery utrudniające proces słuchania 6.6. Techniki usprawniające proces słuchania 7. Komunikacja niewerbalna 7.1. Definicja, funkcje, znaczenie komunikacji niewerbalnej 7.2. Kanały i elementy ekspresji niewerbalnej 7.3. Mimika oraz kontakt wzrokowy 7.4. Gestyka 7.5. Postawa ciała 7.6. Prosemika (dystans względem innych) 8. Komunikacja międzykulturowa w negocjacjach międzynarodowych (Izabela Ostrowska) 8.1. Znaczenie odmienności kulturowych w negocjacjach 8.2. Podział kultur biznesowych na świecie 8.2.1. Kultury propartnerskie i protransakcyjne – podejście do prowadzenia rozmów biznesowych 8.2.2. Podejście do ceremoniału i hierarchii 8.2.3. Kultury monochroniczne i polichroniczne – podejście do czasu i jego planowania 8.2.4. Kultury ekspresyjne lub powściągliwe – podejście do procesu komunikacji 8.3. Europejska kultura biznesowa 8.3.1. Niemieccy negocjatorzy 8.3.2. Brytyjscy negocjatorzy 8.3.3. Francuscy negocjatorzy 8.3.4. Włoscy negocjatorzy 8.3.5. Hiszpańscy negocjatorzy 8.3.6. Szwedzcy negocjatorzy 8.3.7. Szwajcarscy negocjatorzy 8.3.8. Polska kultura biznesowa 8.4. Wschodnia kultura biznesowa 8.5. Amerykańska kultura biznesowa 8.6. Dalekowschodnia kultura biznesowa 8.7. Arabska kultura biznesowa 9. Elementy savoir-vivre’u w negocjacjach 9.1. Savoir-vivre na co dzień 9.2. Wizytówki 9.3. Ubiór 10. Komunikacja elektroniczna 10.1. Istota komunikacji elektronicznej 10.2. Komunikacja przez e-mail 10.3. Komunikacja przez Web 2.0 i kanały mediów społecznościowych 10.4. Komunikacja przez urządzenia mobilne 10.5. Komunikacja przez własną stronę internetową; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Kulturowe modele zachowań w biznesie; Sylwetki negocjatorów z różnych krajów, Główne cechy kultur świata biznesu, Kultury propatrnerskie, ceremonialne, polichroniczne i powściągliwe; Kultury umiarkowanie propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i o niestałej ekspresyjności, Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, o zróżnicowanym podejściu do czasu i ekspresyjne; Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, dość monochroniczne i powściągliwe; Kultury protransakcyjne, umiarkowanie ceremonialne, monochroniczne i powściągliwe; Kultury protransakcyjne, monochroniczne i o zróżnicowanej ekspresyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mediacje : teoria i praktyka / red. nauk. Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska SA , 2014. - 490, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie; 2. Historyczna i międzynarodowa perspektywa mediacji; 3. Historia polubownego rozwiązywania sporów na ziemiach polskich. Zarys problematyki; 4. Konflikt; 5. Konflikty w organizacjach- organizacje w konfliktach; 6. Komunikacja interpersonalna; 7. Negocjacje; 8. Zasady mediacji; 9. Rodzaje mediacji; 10. Przygotowanie do mediacji w pięciu krokach; 11. Etapy mediacji; 12. Kwestie etyczne w mediacji; 13. Kwestie kulturowe w mediacji; 14. Mediator: role, umiejętności, osobowość; 15. Mediacja w sprawach cywilnych; 16. Mediacja w sprawach rodzinnych; 17. Mediacja w sprawach karnych; 18. Mediacja w sprawach nieletnich; 19. Mediacja jako metoda rozwiązywania indywidualnych i zbiorowych sporów pracy; 20. Mediacja w konfliktach społecznych; 21. Mediacja w prawie administracyjnym; 22. Mediacja w sprawach akademickich; 23. Mediacja a prawnicy; 24. Przyszłość alternatywnych metod rozwiązywania konfliktów: Online Dispute Resolution; 25. Omówienie filmu Kraken v. Kraken.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologiczne aspekty zadłużenia. 2. Czynniki zachęcające dłużników do uników i pułapki czyhające na wierzyciela. 3. Skłonność do wpadania w długi a typ osobowości. 4. Co robić z dłużnikiem - zasady działania wierzyciela (windykatora). 5. Procedura windykacyjna. 6. Gry i wymówki dłużników. 7. Sankcje. 8. Rola informacji w windykacji należności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Key Account Manager / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 188, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie 1. Negocjacyjny elementarz 1.1. Istota negocjacji 1.2. Fazy i ich przebieg 1.3. Strategie i style negocjacji 1.4. Badania nad negocjacjami 1.5. Podsumowanie 2. Mechanizmy poznawcze w negocjacjach 2.1. Negocjacje jako proces decyzyjny 2.2. Deformacje spostrzeżeniowe w negocjacjach 2.3. Siła w negocjacjach 2.4. Podsumowanie 3. Emocje w negocjacjach 3.1. Esencja emocji 3.2. Procesy decyzyjne a lęk, złość i radość 3.3. Emocje a przebieg negocjacji 3.4. Podsumowanie 4 Komunikacja interpersonalna w negocjacjach 4.1. W poszukiwaniu znaczeń pojęcia komunikacja 4.2. Klasyczny podział komunikacji. Przekaz komunikacji werbalny i ewerbalny w negocjacjach 4.3. Modele procesu komunikacji 4.4. Pomiędzy otwartością a manipulacją 4.5. Technika i jej wpływ na komunikację w negocjacjach 4.6. Podsumowanie 5. Kompetencje negocjacyjne 5.1. Istota kompetencji negocjacyjnych 5.2. Modele kompetencji negocjacyjnych 5.3. Przykłady miar kompetencji negocjacyjnych 5.4. Budowanie kompetencji negocjacyjnych 5.5. Marka osobista negocjatora i jej asocjacje 5.6. Podsumowanie 6. Płeć w negocjacjach zawodowych 6.1. Między biologią a socjalizacją 6.2. Co stymuluje genderowe zachowania w negocjacjach zawodowych? 6.3. Nierówność w wynagradzaniu determinowana płcią 6.4. Podsumowanie 7. Kultura a negocjacje – ujęcie syntetyzujące i przekrojowe 7.1. Istota kultury narodowej 7.2. Modele kultury narodowej i ich kontekst negocjacyjny 7.3. Przejawy różnic kulturowych w negocjacjach – przekrój zagadnień 7.4. Podsumowanie 8. Różnice kulturowe w negocjacjach w ujęciu szczegółowym 8.1. Negocjacyjny savoir-vivre. Praktyki kulturowe w negocjacjach 8.2. Charakterystyka regionów świata pod względem różnic kulturowych w negocjacjach 8.3. Podsumowanie; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Spis bloków rozszerzających; Indeks rzeczowy. rozszerzających; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Negocjacje policyjne i więzienne / Robert Poklek, Magdalena Chojnacka. - Warszawa : Difin SA , 2017. - 174 strony : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
Rozdział 1. Wprowadzenie do negocjacji policyjnych: 1.1. Specyfika negocjacji policyjnych; 1.2. Zadania zespołu negocjacyjnego; 1.3. Zasady prowadzenia negocjacji policyjnych; 1.4. Wybrane rodzaje incydentów podlegających negocjacjom policyjnym; 1.4.1. Wzięcie i przetrzymywanie zakładników; 1.4.2. Zapowiedź popełnienia samobójstwa; 1.4.3. Zdarzenia związane z protestami społecznymi; 1.5. Taktyka prowadzenia negocjacji policyjnych; 1.5.1. Elementy taktyczne negocjacji; 1.5.2. Przeszkody, wskaźniki postępu i zakończenie negocjacji; 1.6. Typy sprawców incydentu; 1.6.1. Wskazówki do rozmowy pomagające w rozpoznaniu typu sprawcy; 1.6.2. Wskazówki do negocjacji z kryminalistami o osobowości antyspołecznej; 1.6.3. Wskazówki do negocjacji z kryminalistami o osobowości nieadekwatnej; 1.6.4. Wskazówki do negocjacji z osobami chorymi na schizofrenię paranoidalną; 1.6.5. Wskazówki do negocjacji z osobami maniakalno-depresyjnymi; 1.6.6. Wskazówki do negocjacji z osobami w kryzysie; 1.6.7. Wskazówki do negocjacji z terrorystą. Rozdział 2. Wprowadzenie do negocjacji w więzieniu: 2.1. Specyfika środowiska więziennego; 2.2. Sytuacje kryzysowe w więzieniu; 2.2.1. Przyczyny indywidualnych sytuacji kryzysowych w więzieniu; 2.2.2. Przyczyny zbiorowych sytuacji kryzysowych w więzieniu; 2.3. Cele działań negocjacyjnych w więzieniu; 2.4. Rodzaje incydentów w więzieniu wymagające działań negocjacyjnych; 2.5. Przeciwdziałanie zagrożeniom w więzieniu; 2.5.1. Ochrona dynamiczna jako profilaktyka zdarzeń nadzwyczajnych; 2.5.2. Postępowanie w sytuacji naruszenia dyscypliny i zagrożenia dla bezpieczeństwa. Rozdział 3. Problematyka higieny psychicznej funkcjonariuszy narażonych na incydenty i sytuacje ekstremalne: 3.1. Stres w pracy funkcjonariuszy więziennych; 3.2. Rozwój badań nad wpływem sytuacji ekstremalnych i traumatycznych na zdrowie psychiczne człowieka; 3.3. Działanie stresu oraz traumy na kondycję zdrowotną personelu więziennego; 3.4. Sytuacje ekstremalne w warunkach więziennych i ich wpływ na psychofizyczne funkcjonowanie personelu; 3.5. Odległe następstwa przeżywania sytuacji ekstremalnych związanych z pełnieniem służby w warunkach izolacji więziennej; 3.6. Aktualne trendy opieki psychologicznej a model postępowania z funkcjonariuszami doświadczającymi traumy. Rozdział 4. Podsumowanie i wskazania na przyszłość: 4.1. Porównanie negocjacji policyjnych i więziennych; 4.2. Wyzwania przyszłości i propozycja szkolenia funkcjonariuszy Służby Więziennej w zakresie działań negocjacyjnych; 4.3. Przygotowanie warsztatu z negocjacji; 4.3.1. Metodyczne aspekty zajęć warsztatowych; 4.3.2. Scenariusze wybranych zajęć warsztatowych z negocjacji; 4.4. Warsztat negocjatorów więziennych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komunikacja marketingowa / Grażyna Rosa. - Szczecin : Uniwersytet Szczeciński, 2005. - 184 s. : tab. ; 24 cm.
1. Komunikacja w biznesie. 2. Konsument jako odbiorca komunikatów na rynku. 3. Płaszczyzny komunikacji marketingowej. 4. Negocjacje w procesie komunikacji. 5. Komunikacja przez autoprezentację.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Negocjacje i mediacje w sferze publicznej / Magdalena Tabernacka - Wyd. 2. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2018. - 409, [5] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Seria Akademicka)
Zawiera: Wykaz skrótów. Wstęp. Rozdział pierwszy. Istota negocjacji i mediacji w sferze publicznej. I. Negocjacje. 1. Pojęcie negocjacji. 2. Przedmiot negocjacji. 3. Formy i charakter prowadzenia negocjacji w sferze publicznej. A. Negocjacje dwustronne, wielostronne i wielo-dwustronne. B. Negocjacje o charakterze formalnym i nieformalnym. C. Negocjacje jawne, niejawne i tajne. 4. Etapy procesu negocjacji. A. Faza przedwstępna. B. Faza wstępna negocjacji. C. Faza właściwych rozmów. D. Faza sporządzania dokumentów końcowych. E. Faza akceptacji (faza ratyfikacyjna i publikacyjna). II. Mediacje. 1. Pojęcie i mechanizm mediacji. 2. Rodzaje mediacji i ich zastosowanie. A. Mediacyjny pluralizm form i zastosowania. B. Mediacje bezpośrednie i niebezpośrednie. C. Mediacje online. D. Komediacje. E. Mediacje obowiązkowe. F. Mediacje rówieśnicze. 3. Rola mediatora w procesie mediacji. A. Rola mediatora a idea mediacji. B. Nawiązanie kontaktu pomiędzy stronami mediacji. C. Umożliwianie prowadzenia mediacji i jej moderowanie. D. Pośredniczenie w rozmowach pomiędzy stronami mediacji. E. Przyjmowanie stanowisk stron mediacji. F. Doradzanie stronom mediacji możliwych rozwiązań. G. Udzielanie fachowych wyjaśnień co do znaczenia okoliczności faktycznych i prawnych. H. Mediator jako osoba pomagająca stronom mediacji sformułować tekst porozumienia. 4. Celowość, zakres, forma i czas przeprowadzenia mediacji. 5. Koszty mediacji. III. Regulacja prawna negocjacji i mediacji w sferze publicznej. 1. Zakres regulacji prawnej. 2. Regulacja kompetencji do podejmowania czynności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 3. Regulacja prawna procedur i zakresu czynności. IV. Struktury administracji publicznej i podmioty w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej. 1. Mediacje i negocjacje a struktury administracji publicznej. 2. Podmioty uczestniczące w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. A. Strony negocjacji i ich przedstawiciele. B. Zespoły negocjacyjne. C. Podmioty infrastrukturowe. D. Fachowcy w negocjacjach. 3. Podmioty uczestniczące w mediacjach. A. Strony mediacji. B. Mediator. 4. Podmioty wspierające przebieg mediacji. 5. Instytucje mediacyjne. V. Formy i metody działania administracji stosowane w negocjacjach i mediacjach. Literatura i materiały wykorzystane w rozdziale. Rozdział drugi. Zakres przedmiotowy negocjacji w sferze publicznej. I. Negocjacje prowadzące do zawierania umów publicznoprawnych. 1. Charakter negocjacji prowadzących do zawarcia umowy publicznoprawnej. 2. Negocjowanie umów publicznoprawnych zawieranych przez jednostki samorządu terytorialnego. A. Negocjacje w celu utworzenia stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego. B. Negocjacje w celu utworzenia związków międzygminnych i związków powiatów. C. Negocjacje w celu utworzenia porozumień jednostek samorządu terytorialnego. 3. Negocjowanie kontraktów wojewódzkich. II. Negocjacje w ramach stosunków cywilnoprawnych zawieranych przez podmioty w sferze publicznej. 1. Negocjacje przy zawieraniu i realizacji umów cywilnoprawnych. 2. Negocjacje w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. III. Negocjacje w strukturach administracji publicznej. 1. Negocjacje w organach kolegialnych administracji publicznej. 2. Negocjacje w organach wspólnych. 3. Negocjacje prowadzące do powierzenia funkcji albo obsadzenia stanowiska. IV. Negocjacje w stosunkach z obywatelami i adresatami działań administracji. 1. Negocjacje w ramach postępowania wnioskowego w trybie działu VIII k.p.a. i w przedprocesowym stadium wyjaśniania sprawy. 2. Negocjacje lobbingowe i lobbing w negocjacjach. 3. Negocjacje obywatelskie i społeczne. V. Negocjacje policyjne i kryzysowe. VI. Negocjacje międzynarodowe. 1. Zakres negocjacji międzynarodowych. 2. Negocjacje międzynarodowe jako forma rozwiązywania sporów. 3. Negocjacje międzynarodowe służące podjęciu współpracy. VII. Negocjacje akcesyjne. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział trzeci. Zakres przedmiotowy działań mediacyjnych w sferze publicznej. I. Mediacje w postępowaniu administracyjnym i przed organem administracji. 1. Konsensualność i niearbitralność działań polubownych organów administracji publicznej. 2. Mediacje w postępowaniu administracyjnym. A. Podstawa prawna. B. Zakres i charakter spraw kierowanych do mediacji. C. Mediator w postępowaniu administracyjnym. D. Procedura postępowania. E. Skutki mediacji. F. Koszt mediacji. 3. Działania mediacyjne organu prowadzące do zawarcia ugody administracyjnej. A. Podstawa prawna. B. Znaczenie instytucji. C. Procedura postępowania. D. Środki odwoławcze i środki prawne. E. Skutki zawarcia ugody administracyjnej. 4. Mediacje prowadzone przy zawieraniu ugód regulowanych przepisami prawa materialnego. A. Mediacje dotyczące korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej. B. Mediacje w prawie łowieckim. C. Mediacje prowadzące do zawarcia ugody w postępowaniu w przedmiocie rozgraniczenia nieruchomości. D. Mediacje prowadzone w celu zawarcia ugody regulowanej prawem wodnym. II. Mediacje przed sądem administracyjnym. 1. Podstawa prawna. 2. Znaczenie instytucji. 3. Procedura postępowania. 4. Zasady prowadzenia postępowania mediacyjnego przed sądem administracyjnym. 5. Środki odwoławcze. 6. Koszt mediacji. III. Mediacje w postępowaniu cywilnym, w którym uczestniczą podmioty o statusie publicznoprawnym. 1. Podstawa prawna. 2. Znaczenie instytucji. 3. Procedura postępowania. 4. Wymogi ustawowe dotyczące mediatora. 5. Skutki mediacji. IV. Mediacje w świetle prawa karnego i procedury karnej. 1. Sprawiedliwość naprawcza i jej instytucje w Polsce. 2. Mediacje pomiędzy sprawcą a pokrzywdzonym w postępowaniu przygotowawczym i przed sądem. A. Podstawa prawna. B. Znaczenie instytucji. C. Zasady odnoszące się do mediacji w postępowaniu karnym. D. Wymogi prawne dotyczące mediatora. E. Procedura postępowania mediacyjnego. F. Miejsce prowadzenia mediacji. 3. Mediacje w postępowaniu w sprawach nieletnich. 4. Mediacje po wyroku. V. Mediacje międzynarodowe. 1. Mediacje wśród form rozwiązywania sporów międzynarodowych. 2. Przykłady uregulowań i instytucji mediacji w stosunkach międzynarodowych. A. Postanowienia ramowej konwencji Światowej Organizacji Zdrowia o ograniczeniu użycia tytoniu. B. Mediacje prowadzone w ramach Światowej Organizacji Handlu. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział czwarty. Emocje w negocjacjach i mediacjach. I. Emocje, ich ekspresja i percepcja. 1. Rodzaje emocji. 2. Percepcja emocji. 3. Ekspresja emocji. 4. Ekspresja i percepcja emocji a kultura. II. Źródła emocji. 1. Procesy fizjologiczne jako źródła emocji. 2. Zachowanie jako źródło emocji. 3. Procesy poznawcze jako źródło emocji. III. Emocje kontrolujące w negocjacjach i mediacjach. 1. Znaczenie emocji dla działania. 2. Lęk. 3. Poczucie winy i wstydu. 4. Zakłopotanie. 5. Radość. IV. Wywoływanie konformizmu dzięki emocjom. Techniki wpływu społecznego wykorzystujące wpływ emocji na ludzkie działanie. 1. Siła wybaczenia. 2. Technika nadstawiania drugiego policzka. 3. Indukowanie poczucia winy. A. Technika niekomunikowania wprost. B. Groźba zerwania emocjonalnej lub trwałej więzi. 4. Huśtawka emocjonalna. 5. Wykorzystywanie siły empatii. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział piąty. Komunikacja w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej. I. Komunikacja – niezbędny element negocjacji i mediacji. 1. Komunikacja społeczna. 2. Komunikowanie interpersonalne w mediacjach i negocjacjach. A. Środowisko komunikacyjne. B. Strategie komunikacyjne. C. Lęk komunikacyjny. 3. Komunikowanie masowe. II. Komunikacja werbalna w negocjacjach i mediacjach. 1. Znaczenie języka. A. Język jako podstawowy czynnik umożliwiający komunikację. B. Język jako społeczna cecha wyróżniająca i określająca status społeczny. C. Język jako cecha określająca wiarygodność. D. Język jako narzędzie autoprezentacyjne. 2. Zjawiska z zakresu komunikacji werbalnej mające znaczenie w komunikowaniu w procesie negocjacji i mediacji. A. Teoria dostosowania mowy. B. Zjawisko językowej inklinacji międzygrupowej. C. Zjawisko języka poprawnego politycznie w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. D. Etykietowanie. 3. Rozumienie znaczenia wypowiedzi. A. Język prawny i prawniczy. B. Praktyka rozumienia znaczenia słów i wypowiedzi. 4. Międzykulturowe trudności w komunikacji werbalnej. III. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach i mediacjach. 1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej. 2. Elementy i kanały komunikacji niewerbalnej. A. Równoczesność komunikowania. B. Elementy behawioralne komunikacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. C. Elementy pozabehawioralne w negocjacjach i mediacjach. 3. Funkcje komunikacji niewerbalnej w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. A. Regulowanie interakcji. B. Wpływ na komunikację werbalną. 4. Problem spójności sygnałów. 5. Błędy w interpretacji w komunikacji niewerbalnej. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział szósty. Kulturowe, psychologiczne i społeczne uwarunkowania procesu mediacji i negocjacji w sferze publicznej. I. Prawda, nieprawda i kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 1. Prawda jako wartość. 2. Paradygmaty i aksjomaty. 3. Prawda, fałsz i kłamstwo. 4. Naukowe koncepcje prawdy. A. Prawda według Arystotelesa. B. Prawda kontekstowa. C. Teoria koherencyjna prawdy. D. Pragmatyczna teoria prawdy. E. Teoria konsensualna prawdy. 5. Kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. A. Rodzaje kłamstw i znaczenie kłamstwa. B. O „wykrywaniu” kłamstwa. 6. Prawda jako przedmiot regulacji prawnej w sferze publicznej. 7. Technika uświadamiania hipokryzji. II. Mediacje i negocjacje a kultura. 1. Percepcja zdarzeń, faktów i postaw warunkowana kulturowo. A. Zjawisko etnocentryzmu. B. Wpływ kultury na percepcję postaw i zachowań społecznych. 2. Kultura jako czynnik warunkujący zachowanie jednostki w odniesieniu do negocjacji i mediacji w sferze publicznej. A. Kulturowo-biologiczna determinacja ludzkiego zachowania. B. Kultura a stosunki międzyludzkie. C. Kultura a rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji. D. Argumentacja i porozumienie a kultura. 3. Wpływ kultury systemu administracji publicznej na negocjacje i mediacje. III. Stereotypy a negocjacje i mediacje. 1. Pojęcie stereotypu i źródła stereotypów. 2. Wpływ stereotypów na ocenianie. A. Uprzedzenia. B. Dyskryminacja. IV. Mediacje i negocjacje a środowisko społeczne. 1. Mediacje i negocjacje a uwarunkowania socjologiczne. 2. Mediacje i negocjacje a uwarunkowania środowiska społecznego. V. Mediacje i negocjacje a osobowość i umiejętności mediatora oraz uczestników negocjacji. 1. Uwarunkowania wpływu osobowości uczestników negocjacji i mediacji na ich przebieg. 2. Cechy i umiejętności uczestników negocjacji i mediatora mogące zwiększyć sukces prowadzonych rozmów. A. Wysoka samoocena i poczucie dużej skuteczności własnej. B. Cierpliwość, wytrwałość. C. Umiejętność koncentracji na przedmiocie rozmów. D. Umiejętność panowania nad emocjami. E. Dociekliwość. F. Niska skłonność do autorytaryzmu. VI. Mediacje i negocjacje a płeć ich uczestników. 1. Biologiczne i kulturowe różnice między płciami. 2. Warunkowane płcią społeczne reakcje i umiejętności a negocjacje i mediacje. A. Aprobata i konflikt. B. Empatia. C. Pamięć emocjonalna i percepcja sygnałów emocjonalnych. D. Gniew. VII. Autoprezentacja w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej. 1. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania autoprezentacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 2. Błędy w postrzeganiu innych, które mogą wpływać negatywnie na przebieg i wynik negocjacji i mediacji w sferze publicznej. A. Podstawowy błąd atrybucji. B. Błąd aureoli. 3. Strategie autoprezentacyjne w negocjacjach i mediacjach. A. Strategie usprawiedliwiające możliwą porażkę. B. Autoprezentacja wybiórcza i wymijająca. 4. Zasady autoprezentacji warunkowane protokołem dyplomatycznym. A. Formalizacja zasad. B. Zasady odnoszące się do ubioru. C. Zasady określające wzajemne kontakty. VIII. Mediacje i negocjacje a opinia publiczna. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział siódmy. Techniki wpływu społecznego i taktyki wykorzystywane w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej. I. Kontakt bezpośredni i inne rodzaje kontaktu w mediacjach i negocjacjach. 1. Rodzaje kontaktu w negocjacjach i mediacjach. 2. Bezpośredniość kontaktu a efektywność komunikacji. i wywoływanie uległości w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej. II. Techniki odwołujące się do mechanizmów autoprezentacyjnych i egotystycznych w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 1. Technika personalnego zwracania się do partnera rozmów w trakcie publicznych negocjacji lub mediacji. 2. Technika wykorzystywania incydentalnego podobieństwa. 3. Technika świadka interakcji. 4. Prawienie komplementów. III. Taktyki związane z wywieraniem presji. 1. Presja w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 2. Taktyka milczenia. 3. Argument zastosowania środków ochrony prawnej w negocjacjach i mediacjach. 4. Wywieranie presji przy użyciu groźby przemocy w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej. A. Przemoc jako argument i przedmiot rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. B. Regulacja prawna skutków zagrożenia przemocą w kontaktach międzyludzkich jako czynnik mający związek z negocjacjami i mediacjami w sferze publicznej. C. Regulacja prawna problemu zagrożenia wojną i interwencją zbrojną. 5. Taktyka presji faktów. 6. Wykorzystanie presji czasu. 7. Taktyka faktów dokonanych. IV. Sekwencyjne techniki wpływu społecznego. 1. Zasady wywierania wpływu społecznego przy zastosowaniu technik sekwencyjnych. 2. Technika stopy w drzwiach. 3. Technika drzwi zatrzaśniętych przed nosem (drzwiami w twarz). 4. Technika niskiej piłki. 5. Taktyka dobrego i złego / dobrego i złego policjanta. V. Taktyki negocjacyjne ułatwiające targowanie się w negocjacjach w sferze publicznej. 1. Technika wygórowanych żądań. 2. Taktyka wyższej instancji. 3. Sugerowanie potrzeby wzajemności. 4. Niestanowcza odmowa na wstępie. VI. Wykorzystywanie przekonującego działania autorytetu. 1. Co i kto może wystąpić w roli autorytetu w negocjacjach i mediacjach. 2. Znaczenie autorytetu. 3. Techniki kreowania i uświadamiania autorytetu. VII. Bodźce odbierane bez bezpośredniego udziału świadomości i manipulowanie zapachem w negocjacjach i mediacjach. 1. Wykorzystanie bodźców podprogowych i innych bodźców odbieranych bez bezpośredniego udziału świadomości w negocjacjach i mediacjach. A. Mechanizm oddziaływania. B. Mimowolne zapamiętywanie. C. Wpływ na preferencje i sądy interpersonalne. D. Możliwe obszary zastosowań w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 2. Wykorzystanie efektów wywieranych przez zapach w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. A. Zjawisko zapachu. B. Zapach a wywieranie wpływu społecznego. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział ósmy. Trudności i niebezpieczeństwa w negocjacjach i mediacjach i sposoby przeciwdziałania im. I. Zjawiska socjologiczne i psychologiczne mogące być zagrożeniem dla sprawnego przebiegu negocjacji lub mediacji. 1. Syndrom myślenia grupowego. A. Opis zjawiska. B. Symptomy myślenia grupowego. 2. Konflikty w trakcie negocjacji i mediacji. A. Konflikty strukturalne. B. Konflikty interpersonalne. C. Konflikty interesów. D. Konflikty wartości. II. Trudności związane ze stanem, w którym znajdują się strony mediacji. 1. Czy stan stron może być przeszkodą do podjęcia mediacji? 2. Zespół stresu pourazowego. 3. Wiktymizacja i wiktymizacja wtórna. III. Obrona przed presją i zachowaniami ofensywnymi w negocjacjach i mediacjach. 1. Celowość obrony. 2. Sprawdzanie realności groźby. 3. Gra na zwłokę. 4. Taktyki negocjacyjne i techniki wpływu społecznego, które mogą być stosowane w warunkach presji. A. Taktyka salami, taktyka małych kroków. B. Taktyka tysiąca pretekstów (wyjątków). C. Technika zdartej płyty. D. Technika przedefiniowania sytuacji. 5. Wybrane sposoby odpierania zachowań ofensywnych. A. Zachowania ofensywne w negocjacjach i mediacjach. B. Pytania ofensywne i reakcja na nie. IV. Przeciwdziałanie zaburzeniom płynności toku rozmów i ryzyku zerwania rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 1. Identyfikacja zagrożeń dla trwania i płynności negocjacji. 2. Strategie pozwalające być przygotowanym na najgorsze. A. Określenie zakresu rozmów. B. Plan B, C, D. C. Ustalenie scenariusza rozmów. 3. Strategie pokonywania trudności. A. Zmiana lub modyfikacja stylu prowadzenia rozmów. B. Mediacje w negocjacjach. C. Zmiana składu zespołów uczestników rozmów. D. Zmiana scenariusza rozmów. E. Metoda maratonu. F. Metoda konfesjonału. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział dziewiąty. Sporządzanie dokumentów podczas negocjacji i mediacji w sferze publicznej. I. Zasada pisemności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej. 1. Zasada pisemności jako wymóg prawny. A. Zakres regulacji prawnej. B. Wzorce porozumień określone w Europejskiej konwencji ramowej o współpracy transgranicznej między wspólnotami i władzami terytorialnymi. C. Zachowanie formy pisemnej w mediacjach. 2. Zasada pisemności jako wymóg rozsądku. A. Utrwalanie przebiegu rozmów. B. Przedstawianie ofert. II. Dokumenty sporządzane podczas negocjacji i mediacji. 1. Dokumenty do własnego użytku stron. 2. Pisemne ustalenia wstępne. A. Wstępne ustalenia. B. Scenariusz negocjacji i terminarz mediacji. 3. Protokoły i stenogramy. 4. Listy intencyjne. 5. Rezolucje, umowy i ugody. A. Ogólne zasady sporządzania dokumentów końcowych. 6. Zatwierdzenie i ratyfikacja. Literatura wykorzystana w rozdziale. Rozdział dziesiąty. Komfort pracy negocjatora i mediatora. I. Ryzyko zawodowe negocjatora i mediatora działającego w sferze publicznej. 1. W imieniu państwa i władz publicznych. 2. Sytuacja negocjatora. 3. Sytuacja mediatora. II. Zagrożenia funkcjonowania zawodowego negocjatora i mediatora. 1. Wyczerpanie współczuciem, traumatyzacja pośrednia i przeciwprzeniesienie. 2. Syndrom wypalenia zawodowego. III. Remedia na trudności i zagrożenia w obszarze funkcjonowania zawodowego negocjatora i mediatora. 1. Dopasowanie. 2. Diagnoza. 3. Superwizja. 4. Czas pracy. 5. Systemy społecznego wsparcia. 6. Przyjazny klimat. 7. Nie tylko praca. Literatura wykorzystana w rozdziale. Zbiór materiałów dydaktycznych. Wykaz literatury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej