Współpraca gospodarcza
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(54)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(48)
dostępne
(29)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(50)
Autor
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(3)
Łazowski Adam
(3)
Cygler Joanna
(2)
Misala Józef (1950-2011)
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Adamczyk Artur
(1)
Auleytner Julian
(1)
Backer Roman
(1)
Bajan Konrad
(1)
Balazas Artur
(1)
Banach Czesław
(1)
Bidzińska-Jakubowska Barbara
(1)
Borkowski Jan
(1)
Bożyk Paweł (1939-2021)
(1)
Bylicki Andrzej
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cieślicki Maciej
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dobrzyńska Ewa
(1)
Doliwa-Klepacki Zbigniew M. (1938- )
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Drogoń Andrzej
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Fila Joanna
(1)
Fiszer Józef M. (1952- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gruca Andrzej
(1)
Góralski Witold M
(1)
Harasymiuk Marian
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Horodeński Ryszard
(1)
Iskra Wiesław (1929?-2022)
(1)
Jaraczewska Anna
(1)
Jasiński Andrzej H
(1)
Jasiński Bartosz
(1)
Jaworek Małgorzata
(1)
Jeleński Andrzej
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kabaj Mieczysław
(1)
Kaczmarek Tomasz
(1)
Karpiński Andrzej (1928- )
(1)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta (1950- )
(1)
Kleer Jerzy
(1)
Knecht Damian
(1)
Kolasiński Marek Krzysztof (1977- )
(1)
Kosecki Marek
(1)
Kotelska Jolant
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Kozłowski Stefan
(1)
Krugman Paul R
(1)
Kuczyński Janusz
(1)
Kukliński Antoni
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Kuźnicki Leszek
(1)
Kwaśniewski Aleksander
(1)
Kładź-Postolska Katarzyna
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Madej Zbigniew
(1)
Makowiec Bartosz
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Malawski Marcin
(1)
Margoński Marek
(1)
Marszałek-Kawa Joanna
(1)
Michalik Izabela
(1)
Michalski Dariusz
(1)
Michalski Ryszard
(1)
Michałek Jan Jakub
(1)
Mikołajczyk Bożena
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Modrzyńska Joanna
(1)
Mroczek Wojciech
(1)
Napiórkowska Anna Maria
(1)
Napiórkowski Tomasz
(1)
Niemczyk Jerzy (1962-2022)
(1)
Niemczyk Józef
(1)
Noga Marian
(1)
Nowara Wanda
(1)
Obstfeld Maurice
(1)
Olesiński Zbigniew (1947- )
(1)
Olszewska Dorota
(1)
Olszewski Leon
(1)
Pakulska Teresa
(1)
Parzymies Stanisław
(1)
Piasecki Stanisław
(1)
Pilarska Czesława (1966- )
(1)
Plawgo Bogusław
(1)
Pobiedzińska Karolina
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Poniatowska-Jaksch Małgorzata
(1)
Rafalski Leszek
(1)
Rajkiewicz Antoni
(1)
Rymarczyk Jerzy
(1)
Ryńca Radosław
(1)
Sadowski Zdzisław
(1)
Schimanek Tomasz
(1)
Shulgina Ludmila
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(54)
Język
polski
(54)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Współpraca gospodarcza
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Azja
(1)
Azja Południowo-Wschodnia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kazachstan
(1)
Kosowo
(1)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Skandynawia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(18)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Historia
(2)
Nauka i badania
(1)
Transport i logistyka
(1)
54 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota klastra, 2. Klastry w Europie, 3. Pozaeuropejske doświadczenia w rozwijaniu klastrów, 4. Klastry w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe pojęcia, 2. Drzewo : postać rozwinięta, 3. Informacja i strategia, 4. Gry macierzowe czyli prehistoria, 5. O równowagach po raz pierwszy, 6. Przykład rozwiązania gry : NIM czyli zapałki, 7. Ile równowag i które?, 8. O żonach matematyków, stonodze i wspólnej wiedzy, 9. Preferencje i użyteczność, 10. Użyteczność a ryzyko, 11. Dylematy eksploatacji zasobów : racjonalność
czyli optymalność, 12.Podatki : sposób wymuszania "właściwych" zachowań, 13.Nowy towar na rynku : gra przedsiębiorców, 14.Duopol Cournota : gra wyznacza wie lkość produkcji, 15.Powtarzanie tej samej gry, 16. Czy warto być liderem?, 17.O piwie i kefirze : gry z nikompletną informacją, 18.Kiedy sprawdzić przeciwnika ? Jeszcze raz indukcja wsteczna, 19.Atakować czy broni ć?, 20.Gry a ewolucja, 21.eksperymenty i teoria gier, 22.Gry różniczkowe, 23.Przetargi, 24.Aukcje, 25.Ryzyko i uczciwość : jak skonstruować optymalny kontrakt?, 26 .Działanie w zespole : ile warta jest informacja?, 27. Gry kooperacyjne : tworzenie koalicji, 28.Zbiór stabil ny : norma zachowania społecznego, 29.Wartość Shapleya , 30.Spółka akcyjna : przykład gry kooperacyjnej, 31.G ry parlamentarne : rezprezentacje i stowarzyszenia, 32 .Kto za to zapłąci : zastosowanie wartości Shapleya, 33.Handel wymienny : gry bez wypłat ubocznych, 34.Gry a progrmaowanie liniowe, 35.Produkcja i gry, 36.Gry a programowanie wypukłe, 37.Co zrobili Arrow i Debreu?, 38.Co to jest punkt stały i do czego służy?, 38.Jak "po omacku" dojść do równowagi, 40.Jak się mają gry do teorii zbiorów?, 41.Mało graczy, czy wielu?, 42.Krótko
o historii i perspektywach teorii gier
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota kooperencji: Definicja kooperencji; Cechy relacji kooperencyjnych; Podstawowe typy kooperancji; Poziomy relacji kooperencyjnych; Korzyści i zagrożenia płynące z kooperencji; 2. Kooperencja w koncepcjach teoretycznych; 2. Kooperencja w koncepcjach teoretycznych: Relacje kooperencyjne w teorii gier; Kooperencja w teorii kosztów transakcyjnych; Relacje kooperencyjne w koncepcji zasobowej; 3. Czynniki kształtujące relacje kooperencji: Czynniki sektorowe i ich znaczenie w kooperencji przedsiębiorstw; Czynniki kooperencyjne i ich znaczenie dla relacji kooperencyjnych przedsiębiorstw; Wnioski; 4. Metodyka badań czynników sektorowych i korporacyjnych w relacjach kooperencyjnych przedsiębiorstw: Założenia metodyczne badań; Opisy przypadków kooperencji; Identyfikacja czynników sektorowych i korporacyjnych w badanych przypadkach; Empiryczne modele tworzenia relacji kooperencyjnych; Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Globalizacja i regionalizacja a ekspansja KMN na świecie i w Polsce, Ekspansja inwestycyjna KMN w Polsce i jej wpływ na gospodarkę, Strategie KMN na rynku wyrobów przemysłowych, Zagraniczne przedsiębiorstwa handlowe w Polsce, Zagraniczne banki w Polsce, Ewolucja strategii polskich przedsiębiorstw w warunkach ekspansji KMN, Ceny transferowe w krajowych obrotach KMN, Modele finansowania i zarządzania korporacjami a ich wykorzystanie w praktyce polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw i marketing na rynkach zagranicznych, 2. Czynniki przewagi konkurencyjnej w strategiach marketingowych polskich przedsiębiorstw na wewnętrznym rynku Unii Europejskiej, 3. Możliwości stosowania marketingowych narzędzi konkurowania w branżach napojów alkoholowych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, 4. Transfer technologii w międzynarodowym cyklu życia produktu, 5. Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, 6. Sposoby pozyskiwania marek przez przedsiębiorstwa działajace na rynku międzynarodowym, 7. Kształtowanie wizerunku firmy i marki na rynku międzynarodowym, 8. Umiędzynarodowienie przedsiębiorstw usługowych a ich strategie marketingowe, 9. Miedzynarodowa segmentacja rynku, 10. Wpływ internetu na marketing międzynarodowy, 11. Miedzynarodowe i globalne systemy informacji marketingowej, 12. Zakupy w procesie umiędzynarodawiania i globalizacji przedsiębiorstw, 13. Marketing wewnętrzny w ujęciu międzynarodowym, 14. Przedsiębiorstwo odpowiedzialne społeczenie na rynku międzynarodowym - aspekty marketingowe, 15. społeczna odpowiedzoalność przedsiębiorstw w kontekscie repektowania praw człowieka i marketingu etycznego (przykład wizerunku kobiet e reklamie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu ; 209)
1. Handel zagraniczny a wzrost gospodarczy : 1.1. Podstawowe pojęcia i zależności 1.2. Rola handlu zagranicznego w gospodarce 1.3. Miejsce handlu zagranicznego we wzroście gospodarczym 1.4. Warunki wymiany międzynarodowej (terms of trade) 2. Międzynarodowe przepływy kapitału : 2.1. Formy i przyczyny migracji kapitału 2.2. Znaczenie przepływów inwestycji bezpośrednich i korporacji w gospodarce światowej 2.3. Czynniki lokalizacji bezpośrednich inwestycji zagranicznych 2.4. Skutki bezpośrednich inwestycji zagranicznych dla rozowju gospodarki 3. Międzynarodowe przepływy siły roboczej : 3.1. Przyczyny migracji 3.2. Kierunki i wielkość migracji na świecie i w Polsce 3.3. Makroekonomiczne skutki migracji 3.4. Polityka migracyjna 4. Międzynarodowe przepływy wiedzy technicznej: 4.1. Proces innowacyjny 4.2. Proces dyfuzji technologii 4.3. Kanały transferu wiedzy technicznej 4.4. Teoretyczna interpretacja transferu wiedzy technicznej 4.5. Polityka proinnowacyjna 5.Globalizacja: 5.1. Proces globalizacji 5.2. Czynniki determinujące proces globalizacji 5.3. Podmioty procesu globalizacji ekonomicznej 5.4. Sprzeczności i dylematy procesu globalizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot międzynarodowych stosunków gospodarczych; Ewolucja teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych; Miejsce handlu zagranicznego we wzroście gospodarczym; Teoretyczne podstawy międzynarodowej integracji gospodarczej; Międzynarodowe przepływy czynników produkcji; Ceny w wymianie międzynarodowej; Kursy i rynki walutowe; Dolar w handlu amerykańskim i międzynarodowym; Bilans płatniczy; Zagraniczna polityka handlowa; Konkurencja międzynarodowa; Różnicowanie i globalizacja gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
1. O polityce chadecji śląskiej wobec mniejszości niemieckiej na forum I Sejmu Śląskiego (1922-1929), 2. Współpraca transgraniczna na przykładzie województwa śląskiego, 3. O pojęciu konsumenta w prawie prywatnym, 4. Obowiązki jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizacji prawa do informacji, 5. Zawód biegłego rewidenta i odpowiedzialność osób zawód ten wykonujących, 6. Polityka a postępowanie cywilne (1945-1964), 7. Zasada materialnej niepołączalności mandatu parlamentarnego w III RP, 8. Pojęcie organu administracji publicznej w kodeksie postępowania administracyjnego, 9. Uprawnienia Rady Ministrów Republiki Włoskiej, 10. Samorząd terytorialny w Konstytucji RP a prawo wspólnot Europejskich, 11. Organy regionalnej izby obrachunkowej. Struktura organizacyjna, zadania i kompetencje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Euroazjatycki Obszar Gospodarczy 1.1. Geopolityczne kryteria wyróżniania obszarów świata 1.2. Gospodarcze przesłanki podziału obszarowego świata 1.3. Eurazjatycki Obszar Gospodarczy jako przedmiot badań logistycznych Rozdział 2. Gospodarcze i społeczne znaczenie logistyki 2.1. Cele i funkcje logistyki 2.2. Systemy wsparcia logistycznego 2.3. Organizacyjno-formalne uwarunkowania funkcjonowania międzynarodowych systemów logistycznych Rozdział 3. Sieć kolejowa jako kanały obsługi logistycznej Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 3.1. Miejsce transportu kolejowego w systemie transportowym Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 3.2. Transeurazjatyckie kolejowe kanały logistyczne 3.3. Transeurazjatyckie przewozy kolejowe jako alternatywa dla przewozów morskich Rozdział 4. Narzędzia i sposoby integracji kolejowych kanałów logistycznych Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 4.1. Sfera polityczna i jej wpływ na gospodarkę 4.2. Uwarunkowania organizacyjne 4.3. Uwarunkowania harmonizacji transeurazjatyckich przewozów kolejowych Rozdział 5. Ocena przedsięwzięć integracyjnych na przykładzie wybranych krajów Eurazjatyckiego Obszaru Gospodarczego 5.1. Federacja Rosyjska 5.2. Republika Kazachstanu; Zakończenie; Załączniki; Załącznik 1. Wykaz towarów predestynowanych do obsługi transportem kolejowym w relacjach międzynarodowych wg grup „Zharmonizowanego Systemu Klasyfikacji (HS 2017)"; Załącznik 2. Wykaz pociągów kontenerowych uruchamianych w krajach-członkach OSŻD; Załącznik 3. Wykaz nowych linii kolejowych, przewidzianych w „Strategii rozwoju transportu kolejowego w Federacji Rosyjskiej do 2030 r."; Załącznik 4. Szczegółowe dane przewozowe w wybranych relacjach w latach 2011-2016; Bibliografia; Spis rysunków; Spis wykresów; Spis tabel; Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ogólna charakterystyka obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym: Zarys konstrukcji obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Umowa, której zawarcia dotyczy obowiązek współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Cywilnoprawna ochrona beneficjentów obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Antymonopolowy obowiązek współpracy gospodarczej zasad swobody umów, ochrony własności i własności intelektualnej; Znaczenie zasady proporcjonalności dla obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Interes publiczny uzasadniający funkcjonowanie instytucji obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym - analiza aksjologiczna; Antymonopolowy obowiązek współpracy gospodarczej w analizie funkcjonalno-ekonomicznej. 2. Normatyw źródła obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym: Normatywne źródła obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym Stanów Zjednoczonych; Normatywne źródła antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej w systemie europejskim; Normatywne źródła antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej w innych wybranych systemach prawnych. 3. Zakres obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym: Podmiotowy zakres obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym; Podmiotowy zakres obowiązku współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym - analiza pojęcia niezbędności dostępu dóbr. 4. Ograniczenia antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej: Obiektywne uzasadnienie odmowy współpracy gospodarczej; Obowiązek współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym a regulacje sektorowe. 5. Antymonopolowy obowiązek współpracy gospodarczej w sferze własności intelektualnej: Obowiązek współpracy gospodarczej w prawie antymonopolowym a ogólne zasady integracji prawa konkurencji w sferę własności intelektualnej; Obiektywne uzasadnienie odmowy współpracy gospodarczej a ochrona własności intelektualnej w prawie Stanów Zjednoczonych; Problem dopuszczalności nałożenia przez wspólnotowe prawo konkurencji obowiązku współpracy gospodarczej na uprawnionego z krajowych praw własności intelektualnej; Kształtowanie się partykularyzmu przesłanek powstania antymonopolowego obowiązku współpracy gospodarczej w sferze własności intelektualnej w prawie wspólnotowym; Zarys aktualnej linii orzecznictwa i decyzyjnej instytucji wspólnotowych; Analiza stanowiska instytucji wspólnotowych; Antymonopolowy obowiązek współpracy w postaci obowiązku zawarcia umowy licencyjnej a import równoległy we Wspólnocie Europejskiej ; Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Perspektywy integracji europejskiej: Szanse i zagrożenia procesu kształtowania się politycznej tożsamości Europy; Znaczenie referendum w procesie integracji europejskiej; Wizerunek i cele Europejskiej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony; Polityka bezpieczeństwa wewnętrznego UE - ewolucja i perspektywy; Polska wobec rozwoju Europejskiej Polityki Bezpieczeństwa i Obrony; Perspektywy integracji Turcji z Unią Europejską; System zachodni wobec "kryzysu irackiego" (wrzesień 2001 - marzec 2003 r.); EUROJUST - współpraca Prokuratury RP z organami prokuratorskimi państw Unii Europejskiej; Obywatelstwo Unii Europejskiej w świetle Europejskiej Karty Praw Podstawowych; Ustawa o wyborach do Parlamentu Europejskiego. Analiza pracowa. 2. Regionalizm a samorządność w Unii Europejskiej: Kultura administracyjna Unii Europejskiej; Mechanizm lobbingu władz regionalnych w Unii Europejskiej; Analiza porównawcza europejskich samorządów terytorialnych na przykładzie Republiki Federalnej Niemiec, Szwecji i Hiszpanii; Równowaga między rozszerzeniem wzrostu uprawnień Unii Europejskiej przy jednoczesnym zachowaniu narodowej kontroli w strefach wyznaczonych przez zasadę subsydiarności; Wybrane hiszpańskie partie polityczne wobec procesu integracji europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, I. Światowa Organizacja Handlu jako przykład otwartej koordynacji międzynarodowego systemu handlowego, 1. Pojęcie global governance, 2. "Zarządzanie" globalizacją?, 3. WTO i przesłanki dla "globalnego zarządzania", 4. WTO oparta na modelu "klubu", 5. Koncepcja "globalnego zarządzania" w świetle rundy Doha, II. Polityka wspierania innowacyjności we Wspólnocie Europejskiej i w Polsce, 1. Cele polityki w zakresie innowacji w Unii Europejskiej, 2. Wpływ polityki Unii Europejskiej na politykę w zakresie innowacji w Polsce, III. Oddziaływanie otwartej koordynacji systemów na gospodarkę meksykańską po utworzeniu Północnoamerykańskiej Strefy Wolnego Handlu, 1. Reformy gospodarki meksykańskiej w latach 80. i 90. XX w., 2. Powiązania gospodarcze Meksyku, 3. Oddziaływanie otwartej koordynacji na gospodarkę meksykańską, IV. Podatność gospodarki rosyjskiej na otwartą koordynację systemów na przykładzie obwodu kaliningradzkiego, 1. Obwód kaliningradzki na politycznej i ekonomicznej mapie Europy, 2. Stopień otwartości gospodarki kaliningradzkiej, 3. Gospodarka kaliningradzka a otwarta koordynacja systemów, V. Koordynacja polityki opartej na klastrach (cluster-based policy) jako strategii pozyskiwania zagranicznych inwestorów, 1. Klastry-informacje podstawowe, 2. Cluster-based policy-polityka oparta na klastrach, 3. Korzyści oferowane przez klastry, 4. Motywy i oczekiwania zagranicznych inwestorów, VI. Znaczenie procerdur Komisji Europejskiej dla kształtowania systemów zarządzania funduszami strukturalnymi w krajach Unii Europejskiej, 1. Zarządzanie funduszami strukturalnymi w kontekście procedur Komisji Europejskiej, 2. Ocena porównawcza systemów zarządzania pomocą strukturalną w nowych państwach czlonkowskich na tle krajów Piętnastki, 3. Wady i zalety stosowanych systemów zarządzania pomocą strukturalną w kontekście otwartej koordynacji, 4. Znaczenie otwartej koordynacji w procesie kształtowania systemów zarządzania pomocą strukturalną, 5. Znacznie pomocy strukturalnej w procesie konwergencji gospodarczej, VII. Otwarta koordynacja w zakresie bezpieczeństwa sieci jako odpowiedź na wzrost liczby przestępstw komputerowych, 1. Przesłanki do podjęcia współpracy, 2. W kierunku podjęcia współpracy międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa komputerowego, VIII. Wdrażanie normy SA8000 jako przykład globalnej konwergencji systemów zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu, 1. Charakterystyka normy SA8000, 2. Wdrażanie normy SA8000, Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Strategie zarządzania przedsiębiorstwem; R.2 Alianse strategiczne jako szczególna forma rozwoju przedsiębiorstw; R.3 Kontrakty inwestorskie; R.4 Sposoby doboru partnera strategicznego na przykładzie wybranych spółek branży telekomunikacyjnej i farmaceutycznej w Polsce (wyniki badań); R.5 Modelowe ujęcie doboru partnera strategicznego; Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój gospodarczy polskie (ujęcie skrótowe). 2. Polityka Gospodarcza - zagadnienia ogólne. 3. Czynniki i narzędzia polityki gospodarczej. 4. Ekonomiczne aspekty rozwoju gospodarczego. 5. Unia Europejska. 6. Zasady polityki gospodarczej Unii Europejskiej. 7. Przemysł w polityce gospodarczej. 8. Rolnictwo w polityce gospodarczej. 9. Usługi. 10. Biznes w polityce gospodarczej. 11. Polityka gospodarcza w zakresie handlu zagranicznego. 12. Polityka społeczna. 13. Opieka społeczna UE. 14. Dochody ludności. 15. Bezrobocie w polityce społecznej. 16. Niektóre zagadnienia ochrony zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2689)
1.Makroekonomiczne aspekty procesów globalizacji i regionalizacji, 2.Współpraca regionalna, 3.Prawne i ekonomiczne aspekty stosunków polsko-niemieckich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wstęp; 2. Program PHARE; 3. Programy i projekty finansowane przez innych darczyńców; 4. Organizacje międzynarodowe; 5. Pożyczki i linie kredytowe; 6. Fundusze polskich banków komercyjnych; Inne fundusze; Fundacje jako pozabankowe źródła finansowania rozwoju MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Regionalizacja i polityka regionalna Unii Europejskiej, 2. Przygotowania Polski do wykorzystanie funduszy strukturalnych, 3. Współpraca transgraniczna i problemy regionów przygranicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Relacje między organizacjami – zarys koncepcji teoretycznych: 1.1. Relacje w koncepcjach teoretycznych; 1.2. Przesłanki tworzenia relacji międzyorganizacyjnych; 1.3. Typy relacji międzyorganizacyjnych; 1.4. Typy powiązań ze względu na oddziaływanie rywalizacji i współpracy; 1.5. Bilateralne i multilateralne reakcje międzyorganizacyjne; 1.6. Silne i słabe powiązania międzyorganizacyjne; 1.7. Zróżnicowanie powiązań ze względu na specyfikę stron. 2. Relacje między producentami a detalistami: 2.1. Charakterystyka stron relacji producent-detalista; 2.2. Modele biznesu producentów a modele biznesu detalistów; 2.3. Relacje między producentami a detalistami jako typ relacji między organizacjami; 2.4. Relacja producentów z detalistami jako element strategii przedsiębiorstw – stron relacji; 2.5. Typologia i charakterystyka relacji między producentami a detalistami; 2.6. Konkurencja między producentami a detalistami; 2.7. Kooperacja między producentami a detalistami; 2.8. Kooperacja między producentami a detalistami; 2.9. Kooperacja i kooperencja między producentami a detalistami a sojusze marek detalisty i producenta; 2.10. Obszary współpracy, w tym kooperencji między producentem a detalistą; 2.11. Koegzystencja między producentami a detalistami. 3. Determinanty relacji między producentami a detalistami: 3.1. Zmiany zachowań nabywców na rynku jako uwarunkowanie zmian w systemach dystrybucji – cyfrowi konsumenci; 3.2. Uwarunkowania prawne wpływające na rozwój handlu detalicznego; 3.3. Zmiany w systemach dystrybucji w wyniku rozwoju Internetu i technologii mobilnych; 3.4. Koncepcja marketingu wielokanałowego. 4. Relacje między detalistami a producentami na rynku dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku – perspektywa detalistów i producentów: 4.1. Relacje między detalistami a producentami na rynku dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku – perspektywa detalistów; 4.2. Relacje między producentami dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku a detalistami – perspektywa producentów; 4.3. Siła kooperacyjnego i konkurencyjnego wymiaru relacji detalisty z jego kluczowym producentem-dostawcą a układ sił, obszary współpracy i korzyści ze współpracy; 4.4. Siła kooperacyjnego i konkurencyjnego wymiaru relacji producenta z kluczowym detalistą a układ sił, zakres współpracy i korzyści ze współpracy. 5. Analiza przypadków relacji między producentami a detalistami na rynku dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku: 5.1. Analiza przypadków relacji między producentami a detalistami na rynku dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku – perspektywa producentów; 5.2. Analiza wybranych przypadków relacji między producentami a detalistami na rynku dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku – perspektywa detalistów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dialog europejski / Uniwersytet Łódzki, Oddział Łódzki Polskiego Tow. Nauk Politycznych, Komisja Badań nad Pokojem Oddziału Łódzkiego PAN)
I. Federacja Rosyjska - partner Unii Europejskiej II. Dylematy dialogu rosyjsko-unijnego III. Rosja wobec rozszerzenia Unii Europejskiej IV. Stosunki Rosja - WNP. Alternatywa czy dopełnienie dialogu europejskiego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Wykorzystanie teorii interesariuszy w rozwoju uczelni publicznych w Polsce 1.1. Podstawowe założenia teorii interesariuszy 1.2. Uczelnia publiczna oraz jej interesariusze 1.2.1. Formalne i prawne ramy funkcjonowania szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.2. Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.3. Źródła finansowania uczelni publicznych w Polsce 1.2.4. Modele szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie w kontekście współpracy z przedsiębiorstwami 1.2.5. Charakterystyka interesariuszy uczelni publicznej w Polsce 1.3. Przedsiębiorstwa jako grupa interesariuszy uczelni publicznej 1.3.1. Uczelnia jako podmiot wpływający na rozwój gospodarki opartej na wiedzy 1.3.2. Istota współpracy uczelni z przedsiębiorstwami Rozdział 2. Podstawy teoretyczne relacji pomiędzy uczelnią a przedsiębiorstwami 2.1. Teoria relacji międzyorganizacyjnych 2.1.1. Relacje w kontekście usługowym 2.1.2. Ekonomiczne aspekty relacji między podmiotami 2.1.3. Relacje w ujęciu marketingowym 2.1.4. Wybrane modele marketingu relacji i ich znaczenie w kształtowaniu relacji organizacji z interesariuszami 2.2. Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji 2.2.1. Etapy rozwoju relacji 2.2.2. Model oceny rentowności relacji z interesariuszami 2.3. Znaczenie relacji uczelni publicznych z przedsiębiorstwami w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych 2.3.1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej 2.3.2. Znaczenie wyróżniających zdolności w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji 2.3.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przez publiczne uczelnie 2.3.4. Wartość jako element warunkujący budowanie relacji na rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej Rozdział 3. Charakterystyka relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami na przykładzie województwa zachodniopomorskiego 3.1. Uwarunkowania i charakterystyka otoczenia współpracy uczelni z przedsiębiorstwami w województwie zachodniopomorskim i w Polsce 3.2. Próba badawcza i metodyka badań wybranych wydziałów uczelni publicznych 3.3. Analiza wyników badań ilościowych 3.4. Analiza wyników badań jakościowych 3.5. Podsumowanie zebranych wyników badań Rozdział 4. Koncepcja modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.1. Założenia modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami; 4.2. Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania implementacji modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi czelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.3. Uzasadnienie i możliwości wykorzystania modelu rozwoju relacji; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2. Pierwszy scenariusz do badania fokusowego; Załącznik 3. Drugi scenariusz do badania fokusowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej