Psychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(227)
Forma i typ
Książki
(227)
Publikacje naukowe
(33)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje informacyjne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(140)
tylko na miejscu
(121)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(156)
Czytelnia
(122)
Autor
Radzicki Józef
(11)
Strelau Jan (1931-2020)
(10)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(9)
Materska Maria (1942- )
(6)
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Suchecki Jacek
(5)
Wojciechowski Aleksander
(5)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(4)
Doliński Dariusz (1959- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Kozielecki Józef
(4)
Kurcz Ida
(4)
Zagrodzki Michał
(4)
Andruszko Robert
(3)
Birch Ann
(3)
Bobryk Jerzy
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gruszka Aleksandra
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Johnson Robert Lee (1941- )
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Malim Tony
(3)
McCann Vivian
(3)
Mello Anthony de
(3)
Oleś Piotr K
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Stachowski Ryszard
(3)
Szewczuk Włodzimierz
(3)
Wadeley Alison
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Wrona Leszek
(3)
Augustynek Andrzej
(2)
Binder Marek
(2)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Colman Andrew M
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Ferguson George A
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Frazier Donna
(2)
Gierowski Józef Krzysztof
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Jaskiewicz-Obydzińska Teresa
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W. (1946- )
(2)
Karwowska Dorota
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Maslow Abraham H
(2)
Materska Maria
(2)
Mineka Susan
(2)
Najda Magdalena
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Pankiewicz Ewa
(2)
Pieter Józef (1904-1989)
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Reber Arthur S
(2)
Rosenhan David L
(2)
Rzepa Teresa
(2)
Siuta Jerzy
(2)
Skarżyńska Krystyna
(2)
Studenski Ryszard
(2)
Takane Yoshio
(2)
Walker Elaine F
(2)
Witkowski Tomasz
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Zaremba-Popławska Ewa
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Łukaszewski Wiesław
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Aranowska Elżbieta
(1)
Baer Jean
(1)
Bańka Augustyn
(1)
Bańka Józef (1934-2019)
(1)
Beauvoir Simone de
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Benjamin Ludy T. (1945- )
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bidziński Andrzej
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda (1925-2003)
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(138)
1990 - 1999
(33)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(227)
Język
polski
(227)
Przynależność kulturowa
Literatura brazylijska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Psychologia
(227)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Alquimista
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwajcaria
(1)
Ukraina
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Opracowanie
(16)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Encyklopedia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Anegdoty indyjskie
(1)
Ankieta
(1)
Bibliografia
(1)
Biografia
(1)
Powieść brazylijska
(1)
Przypowieść indyjska
(1)
Publicystyka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(61)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(7)
Nauka i badania
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Historia
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
227 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział I Metodologia nauki. 1. Wiedza naukowa - prawdziwość, rodzaje i poziomy. 2. Anatomia postępowania celościowego. Rozdział II Zagadnienia ogólne. 1. Makiawelizm w bliskim związku interpersonalnym. 2. Modernizacja wykształcenia w Rosji. 3. Socjalizacja dzieci w komunikacji dydaktycznej. 4. Konceptualna analiza par archetypowych. 5. Żywy ruch jako rzeczywistość psychologiczna. Rozdział III Psychologia i pedagogika rozwojowa. 1. Metateoria rozwoju L. S. Wygotskiego: opis formalny. 2. Zmienianie się jako kategoria analizy rozwoju. 3. Psychologiczne środki konstruowania wydarzeń w narracji autobiograficznej. 4. Pytania i polecenia nauczycieli - "wskaźniki rzeczowe" działań dzieci w młodszym wieku szkolnym. 5. Kategoria autoanalizy w rosyjskojęzycznej tradycji psychologicznej. 6. Reprezentacja indywidualnego życia w świadomości człowieka. 7. Pozytywne i negatywne postawy w pracy z umierającymi. 8. Prawdziwe i fałszywe zachowanie w rozwoju psychicznym dzieci w wieku przedszkolnym. IV Psychologia i pedagogika społeczna. 1. O charakterze społecznym oraz społeczno-psychologicznym wypadku drogowego. 2. Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce - aspekty społeczne i ekonomiczne. 3. Stosunki narodoościowe na obszarach postradzieckich. 4. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa oraz jej skutki psychologiczne. 5. Wsparcie społeczne a potrzeby indywidualne. 6. Negatywny stosunek do siebie jako czynnik strachu studentów przed egzaminami. 7. Samoocena a funkcjonowanie społeczne wychowanków domów dziecka. V. Psychologia i pedagogika rodziny. 1. Psychoterapia rodziny jako komponent pracy psychokorekcyjnej. 2. Poczucie dobrostanu matek po stracie dziecka. 3. Wpływ socjokulturowych wzorców atrakcyjności na konstruowanie obrazu partnera intymnego. 4. Wypalenie zawodowe kobiet a rodzina. 5. Umowne formy zachowań osobowościowych małżonków w rodzinie. 6. Wyobraźnia na temat rodzenia dzieci u dziewczynek w Rosji. 7. Zgodność ocenydziecka w wieku przedszkolnym z samooceną dorosłego. VI Metody diagnostyczne w pracy psychosocjalnej. 1. Metoda diagnozy zachowań osobowościowych. 2. Diagnoza umownych form zachowań osobowościowych małżonków. 3. Wymagania w stosunku do metod diagnostycznych w psychoterapii rodziny. 4. Styl życia kobiet w ciąży - narzędzia badań. 5. Komunikacja pomiędzy matką a synem - narzędzia badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Rozwój umysłowy dziecka, 2. Myślenie małego dziecka, 3. Mowa i myślenie z genetycznego punktu widzenia, 4. Rola pojęcia równowagi w wyjaśnieniach psychologicznych, 5. Problemy psychologii genetycznej, 6. Geneza i struktura w psychologii inteligencji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcje zmiany systemowych ustroju kultury w Polsce, 2. Mass media i kultura w europejskiej współpracy transgranicznej, 3. Współczense procesy globalizacyjne, 4. Nauka i kultura w zmanipulowanej rzeczywistości, 5." Czynione słowami " czyli kilka uwag o funkcji performatywnej, 6. Poznanie mitu i symbolu w odniesieniu do wewnętrznego rozwoju człowieka, 7. O (nie)konieczności sacrum w teatrze, 8.Manipulacyjne aspekty reklamy, 9. Internet: czyżby nowe medium reklamy?, 10. Prawa fizyki w reklamie telewizyjnej, 11. Determinanty kształtowania poczucia tożsamości, 12. Gdy przytłacza "wielki błękit". Konsekwencje doświadczeń traumatycznych, 13."My dotykamy życia ludzi", czyli dziennikarze lokalni w autorefleksji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pary i Związki)
I. Zrozumieć transakcję szantażu : 1. Diagnoza : szantaż emocjonalny, 2. Cztery oblicza szantażu, 3. Wszechobecna MGŁA, 4. Narzędzia pracy szantażysty, 5. Wewnętrzny świat szantażysty, 6. Trzeba dwojga, 7. Wpływ szantażu. II. Przełożyć wiedzę na czyny : 1. Zanim zaczniesz, 2. Czas na decyzję, 3. Strategia, 4. Przebić się przez MGŁĘ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest pozytywne myślenie, a czym nie jest, 2. Podstawy "pozytywnego myślenia" Siła myśli i sposób jej działania, 3. Śmierć z powodu siły myśli. Sugestywny przykład zasadniczej władzy, jaką dysponuje myśl , 4. O działaniu negatywnych obrazów celowych, 5. O działaniu pozytywnych obrazów celowych, 6. Oddziaływanie pozytywnych i negatywnych myśli na nasze zdrowie, 7. Oddziaływanie pozytywnych i negatywnych myśli na innych ludzi, 8. Prawo aktywizacji sprawności. Droga do optymalnej sprawności przez równoczesną motywację do aktywności i opanowanie, 9. Wzory pozytywnego myślenia. Optymalne radzenie sobie z problemami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temperament i inteligencja / Jan Strelau. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 162, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.4)
1. Temperament: Początki badań nad temperamentem; Konstytucjonalne typologie temperamentu; Typologia Pawłowa i neopawłowska koncepcja podstawowych właściwości układu nerwowego; Właściwości temperamentu nawiązujące do teorii aktywacji; Opisowe teorie temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu; 2. Inteligencja: Pojęcie inteligencji; Teorie inteligencji; Pomiar inteligencji; Podstawowe czynniki determinujące różnice indywidualne w inteligencji; Wybitne zdolności umysłowe a talent
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istotne własności teorii osobowości; 2.Klasyczna teoria psychoanalityczna Freuda; 3. Współczesna teoria psychoanalityczna; 4. Analityczna teoria Junga; 5. Teorie psychospołeczne: Adler, Fromm, Horney i Sullivan; 6. Personologia Murraya; 7. Teoria organicystyczna; 8. Teoria Rogersa; 9. Psychologia egzystencjalna; 10. Psychologia Wschodu; 11. Lewinowska teoria pola; 12. Allportowska psychologia jednostki; 13. Psychologia konstytucjonalna Sheldona; 14. Teoria czynnikowa Cattella; 15. Teoria bodźca – reakcji; 16. Skinnerowska teoria wzmacniania sprawczego; 17. Teoria osobowości w perspektywie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Istotne cechy teorii osobowości, Teorie uwypuklające psychodynamikę : R.2 Klasyczna teoria psychoanalityczna Sigmunda Freuda, R.3 Analityczna teoria Carla Junga, R.4 Teorie psychospołeczne : Adler, Fromm, Horney i Sullivan, R.5 Erik Erikson i współczensa teoria psychoanalityczna. Teorie uwypuklające strukturę osobowości : R.6 Personologia Henry'ego Murraya, R.7 Gordon Allport a jednostka, R.8 Czynnikowa teoria cech Raymonda Cattella, R.9 Teoria cech biologicznych Hansa Eysencka. Teorie uwypuklające spostrzeganą rzeczywistość : R.10 Teoria konstruktorów osobistych George'a Kelly'ego, R.11 Skoncentrowana na osobie teoris Carla Rogersa. Teorie uwypuklające zjawisko uczenia się : R.12 Warunkowanie sprawcze B.F. Skinnera, R.13 Teoria bodźca-reakcji Dollarda i Millera, R.14 Albert Bandura i teorie uczenia się społecznego, R.15 Teoria osobowości w perspektywie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia )
1. Oto ja, Garry Landreth: Zasady nawiązywania relacji z dziećmi. 2. Znaczenie zabawy: Funkcje zabawy; Dzieci komunikują się za pomocą zabawy; Zabawa w procesie terapeutycznym; Zabawa symboliczna; Stadia w procesie terapii zabawą; Zabawa dzieci przystosowanych i nieprzystosowanych. 3. Historia i rozwój terapii zabawą: Terapia zabawą w psychoanalizie; Uwalniająca terapia zabawą; Relacyjna terapia zabawą; Niedyrektywna/zorientowana na dziecko terapia zabawą; Terapia zabawą w szkołach podstawowych; Towarzystwo Terapii Zabawą; Szkolenie iniwersyteckie; Centrum Terapii Zabawą; Terapia rodzicielska; Trendy w terapii zabawą. 4. Spojrzenie na dzieci: Zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi; Dzieci są odporne na przeciwności losu; Niektóre dzieci są jak popcorn, a niektóre jak melasa. 5. Zorientowana na dziecko terapia zabawą: Teoria osobowości; Zorientowane na dziecko ujęcie osobowości i zachowania; Podstawowe pojęcia zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Przystosowanie i nieprzystosowanie; Terapeutyczne warunki rozwoju; Relacja terapeutyczna; Cele zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Czego dzieci się uczą w terapii zabawą; Wielokulturowe podejście zorientowanej na dziecko terapii zabawą. 6. Terapeuta: Tworzenie różnic; Bycie z; Cechy osobowości; Samoświadomość terapeuty; Samoakceptacja terapeuty; Rola terapeuty; Ryan - umierające dziecko w terapii zabawą; Praktyka pod superwizją ułatwia wgląd w siebie; Zalecany program szkoleniowy. 7. Rodzice jako partnerzy w terapii zabawą: Informacje środowiskowe; Czy rodzice również muszą uczestniczyć w terapii?; Rodzice jako partnerzy w procesie terapii zabawą; Zapoznanie rodziców z terapią zabawą; Przygotowanie rodziców do separacji z dzieckiem; Wywiad z rodzicem; Etyczne i prawne aspekty terapii zabawą; Skierowanie psychiatryczne. 8. Pokój zabaw i materiały: Umiejscowienie pokoju zabaw; Cechy pokoju zabaw; Inne miejsca do prowadzenia terapii zabawą; Uzasadnienie wyboru zabawek i materiałów; Kategorie zabawek; Przenośny pokój zabaw; Zalecane zabawki i materiały do pokoju zabaw; Dodatkowe uwagi; Sugerowane nazwy programu terapii zabawą w szkołach. 9. Początek relacji - czas tylko dla dziecka: Cele relacji; Nawiązanie kontaktu z dzieckiem; Wstępne spotkanie w poczekalni; Rozwijanie relacji w pokoju zabaw; Reagowanie na oporne, lękliwe dziecko; Relacja terapeutyczna w oczach dziecka; Zadawanie pytań przez dzieci; Wyjaśnienie lustra obserwacyjnego i nagrywania; Robienie notatek podczas sesji; Przygotowanie do zakończenia sesji; Reakcje terapeutów na pierwsze sesje terapii zabawą; Podstawowe wymiary relacji. 10. Cechy charakterystyczne reakcji wspomagających: Wrażliwe rozumienie - bycie z; Troskliwa akceptacja; Wyróżniające cechy reakcji terapeutycznych; Reakcje wspomagające; Typowe niewspomagające reakcje; Paul - lękliwe dziecko z tendencją do acting out w terapii zabawą. 11. Wyznaczanie granic w terapii: Podstawowe wytyczne dotyczące wyznaczania granic; Kiedy przedstawiać granice; Uzasadnienie granic w terapii; Procedury wyznaczania granic w terapii; Etapy procedury wyznaczania granic w terapii; Kiedy granice są przekraczane; Brak pewności w wyznaczaniu granicy; Granice sytuacyjne; Reakcje początkujących terapeutów na wyznaczanie granic. 12. Typowe problemy w terapii zabawą i co zrobić, jeśli...: Co zrobić, jeśli dziecko milczy; Co zrobić, jeśli dziecko chce wnieść do pokoju zabaw zabawki lub jedzenie; Co zrobić, jeśli dziecko jest nadmiernie zależne; Co zrobić, jeśli dziecko uporczywie zabiega o pochwały; Co zrobić, jeśli dziecko uważa, że dziwnie mówimy; Co zrobić, gdy dziecko chce, aby terapeuta pobawił się z nim w zgadywanie; Co zrobić, gdy dziecko prosi o okazanie czułości; Co zrobić, gdy dziecko chce się przytulić lub usiąść na kolanach terapeuty; Co zrobić, jeśli dziecko próbuje ukraść zabawkę; Co zrobić, jeśli dziecko nie chce wyjść z pokoju zabaw; Co zrobić, gdy terapeuta niespodziewanie nie może dotrzymać terminu spotkania. 13. Ważne zagadnienia w terapii zabawą: Zachowanie poufności; Uczestniczenie w zabawie dziecka; Przyjmowanie prezentów od dzieci w terapii zabawą; Wręczanie dziecku nagrody na koniec sesji lub pamiątki na zakończenie terapii; Proszenie dziecka o posprzątanie; Informowanie dzieci o powodach ich uczestnictwa w terapii zabawą; Przyprowadzanie kolegi do pokoju zabaw; Zapraszanie rodziców lub rodzeństwa do pokoju zabaw. 14. Dzieci w terapii zabawą: Nancy - od łysiny do loków; Cindy - dziecko z tendencją do manipulowania; Amy - dziecko z wybiórczym mutyzmem. 15. Ustalenie procesu terapeutycznego i zakończenia: Ustalenie zmiany w ramach sesji; Wymiary zmiany; Znaczenie zakończenia; Punkty odniesienia dla ustalenia zakończenia; Procedury kończenia relacji; Reakcje dzieci na ostatnią sesję; Przedwczesne zakończenie. 16. Intensywna i krótkoterminowa terapia zabawą: Intensywna terapia zabawą; Badania nad intensywną terapią zabawą; Krótkoterminowa terapia zabawą; Badania nad krótkoterminową terapią zabawą; Krótkoterminowa Terapia relacji rodzic-dziecko (CPRT). 17. Badania dotyczące terapii zabawą: Badania metaanalityczne; Międzykulturowe badania nad zorientowaną na dziecko terapią zabawą; Przegląd eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych badań nad CCPT.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Testy psychologiczne : teoria i praktyka / Elżbieta Hornowska. - Wyd. 4 [dodruk]. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 259, [1] s. : rys., tab. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 6)
1. Podstawowe problemy psychometrii: Wnioskowanie psychometryczne; Klasyczna teoria testów jako podstawa wnioskowania o rzetelności testu; Trafność, czyli określenie obszaru zastosowania testu; Normy, czyli nadawanie znaczenia wynikom testowym; Konstruowanie testu- podstawowe procedury; Społeczny kontekst stosowania testów psychologicznych; 2. Krótki przewodnik, czyli jak samemu zbudować test
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Turystyka w naukach humanistycznych / red. nauk. Ryszard Winiarski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 177, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Turystyka jako zjawisko humanistyczne. 1. Filozofia turystyki; 2. Historia turystyki; 3. Antropologia turystyki; 4. Socjologia turystyki; 5. Psychologia turystyki; 6. Pedagogika turystyki; 7. Teologia turystyki ; 8. Semiotyka turystyki; 9. Metodologia badań w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie, Summary, Nota o autorze, Wprowadzenie.
Idea harmonijnego rozwoju człowieka w teorii kultury fizycznej. Trudności w realizacji idei kalokagatii. Idea scjentyzmu a rozwój człowieka. Postępowanie twórcze - horyzonty. Żródła twórczości i ośrodki badawcze. Refleksja nad aktywnością twórczą. Twórczość a umyślna twórczość. System pojęć ujmujących kategorię działania i kategirię twórczści. Rozwój człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szersze pole działania dla psychologii, 2. Wzrost i motywacja, 3. Wzrost i poznanie, 4. Twórczość, 5. Wartość , 6. Zadania na przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czy psychologia może być zgodna ze zdrowym rozsądkiem?; 2. Czy można poznać człowieka? Czy można poznać siebie samego?; 3. Świadomość czy nieświadomość?; 4. Ciało czy dusza?; 5. Doświadczenie gatunku czy doświadczenie indywidualne?; 6. Czy jesteśmy dziećmi doświadczenia, czy zakładnikami pamięci?; 7. Czy język jest obrazem duszy?; 8. Rozum czy emocje? 9. Wolność czy konieczność? Pan swojego losu czy ofiara losu?; 10. Czy człowiek ma wiele twarzy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Czy psychologia może być zgodna ze zdrowym rozsądkiem?; 2. Czy można poznać człowieka? Czy można poznać siebie samego?; 3. Świadomość czy nieświadomość?; 4. Ciało czy dusza?; 5. Doświadczenie gatunku czy doświadczenie indywidualne?; 6. Czy jesteśmy dziećmi doświadczenia, czy zakładnikami pamięci?; 7. Czy język jest obrazem duszy?; 8. Rozum czy emocje? 9. Wolność czy konieczność? Pan swojego losu czy ofiara losu?; 10. Czy człowiek ma wiele twarzy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii / Andrzej Augustynek. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 456, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Biologiczne podstawy psychiki: Mikroskopowa budowa systemu nerwowego (Neuron; Glej); Makroskopowa budowa systemu nerwowego (Ośrodkowy układ nerwowy; Mózg; Rdzeń kręgowy; Móżdżek; Ośrodki podkorowe; Obwodowy system nerwowy); Rola poszczególnych struktur mózgu (Półkule mózgowe; Ośrodki pamięci; Ośrodki mowy; Ośrodek regulacji okresów czuwania i snu); Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka (Płeć mózgu; Doznania fantomowe; Deprywacja sensoryczna; Biologiczne podłoże agresji); Bibliografia Rozdział 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych (Zapamiętywanie, uczenie się; Pamiętanie – zapominanie; Przypominanie, rozpoznawanie); Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Warunkowanie klasyczne, instrumentalne (sprawcze) i ewaluatywne; Nadczynność pamięci; Pamięć wszczepiona – fałszywe wspomnienia; Imprinting – u podstaw tworzenia się więzi rodzinnych i preferencji seksualnych; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; Bibliografia. Rozdział 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Zaburzenia myślenia; Bibliografia. Rozdział 4. Zdolności i inteligencja: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności: wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna (Interpretacja ilorazu inteligencji; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej); Inne rodzaje inteligencji (Inteligencja emocjonalna; Sztuczna inteligencja; Inteligencja pozaziemska; Inteligencja zwierząt; Inteligencja pojęciem socjologicznym; Inteligencja społeczna; Inteligencja ekologiczna); Bibliografia. Rozdział 5. Emocje, stres, motywacja: Charakterystyka emocji; Biologia emocji; Stres; Lęk (Rodzaje lęku; Wpływ lęku i strachu na zachowanie); Agresja; Motywacja; Bibliografia. Rozdział 6. Osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia osobowości; Teorie osobowości (Osobowość formą różnic indywidualnych; Osobowość systemem stałych cech; Osobowość rodzajem związku człowieka ze światem (teorie relacyjne); Osobowość konfiguracją bodźców i reakcji (teorie behawiorystyczne); Osobowość funkcją sił dynamicznych: potrzeb i popędów (teorie psychoanalityczne); Osobowość w psychologii humanistycznej; Osobowość centralnym systemem regulacji i integracji; Bibliografia. Rozdział 7. Komunikacja interpersonalna: Rodzaje komunikacji interpersonalnej; Szum w komunikacji interpersonalnej; Skuteczna komunikacja interpersonalna; Asertywność w komunikacji interpersonalnej; Bibliografia. Rozdział 8. Negocjacje: Czym są negocjacje?; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia i rozwiązywania konfliktów (Kiedy należy negocjować?; Kto powinien negocjować (skład zespołu negocjacyjnego)?; Miejsce negocjacji (przestrzeń negocjacyjna); Zachowanie negocjatorów podczas negocjacji; Uwarunkowania przebiegu negocjacji (istotne czynniki dla przebiegu negocjacji); Kontekst negocjacji; Zdobywanie i wykorzystywanie informacji ważnych w negocjowaniu); Reguły i sposoby negocjowania; Taktyki, chwyty i błędy negocjacyjne; Typy i style negocjacji; Strategie negocjacji; Fazy negocjacji (Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji); Bibliografia. Rozdział 9. Konflikt jego rodzaje i cechy: Rodzaje konfliktów; Fazy, uwarunkowania i postawy wobec konfliktów (Fazy konfliktu; Uwarunkowania konfliktów; Postawy wobec konfliktów); Bibliografia. Rozdział 10. Wywieranie wpływu: Manipulacja (Stopnie (cele) ingerencji poprzez manipulacje w psychikę innych; Reguły i sposoby manipulowania innymi; Obrona przed manipulacją); Oddziaływanie podprogowe (subliminalne) (Historia badań spostrzegania podprogowego; Przekaz podprogowy w muzyce rockowej; Reklama podprogowa); Sugestia; Hipnoza; Sugestopedia; Efekt placebo; Narkoanaliza; Infradźwięki; Manipulacja elektroniczna; Bibliografia. Rozdział 11. Psychologiczne aspekty funkcjonowania człowieka w drugiej dekadzie xxi wieku: Geneza i historia internetu; Człowiek w dobie internetu; Telefon komórkowy – smartfon; Bibliografia. Rozdział 12. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego (Planowanie zasobów ludzkich Analiza i opis stanowiska pracy; Określenie pożądanych cech pracownika; Przegląd zasobów ludzkich; Rekrutacja; Rozmowa; Metody stosowane w procesie rekrutacji; Rozmowa kwalifikacyjna; Badanie testowe; Okres zatrudnienia; Wprowadzenie do pracy; Przenoszenie; Awans; Skierowanie do innej pracy (na tym samym szczeblu); Działania służące zatrzymaniu wartościowych pracowników w firmie (planowanie karier indywidualnych); Degradacja; Odejście pracownika); Kreowanie wizerunku (Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; Życiorys i list motywacyjny); Jak korzystnie zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej?; Bibliografia. Rozdział 13. Zaburzenia psychiczne i ich leczenie: Zdrowie – choroba; norma – patologia; normalność – obłęd, szaleństwo; Klasyfikacje schorzeń psychicznych; Zaburzenia lękowe; Zaburzenia nastroju; Przeżycia traumatyczne i zaburzenia związane ze stresem (Zespół stresu pourazowego (PTSD)); Zaburzenia osobowości; Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne (Schizofrenia; Częstość występowania; Wiek zachorowań; Przebieg choroby; Fazy schizofrenii; Przyczyny schizofrenii; Biologiczne podstawy; Czynniki psychospołeczne; Leczenie schizofrenii i innych psychoz); Uzależnienia (Mechanizm powstawania uzależnienia; Uzależnienia od substancji psychoaktywnych; Uzależnienia od czynności); Zaburzenia odżywiania; Zaburzenia seksualne i tożsamości płciowej (Zaburzenie tożsamości płciowej – transseksualizm; Zaburzenia preferencji seksualnych – parafilie; Dysfunkcje seksualne); Zaburzenia snu i czuwania; Leczenie zaburzeń psychicznych; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej