Ocena pracowników
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(66)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(49)
dostępne
(45)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Czytelnia
(49)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(6)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Juchnowicz Marta (1948- )
(4)
Listwan Tadeusz (1940- )
(4)
Rostkowski Tomasz
(4)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(4)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Król Henryk (1932-2014)
(3)
Sienkiewicz Łukasz
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Suchar Marek (1954- )
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Golnau Wiesław (1965- )
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Litwin Joanna
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Trojanowski Tomasz
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Antonów Kamil
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balina Rafał
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Biliński Witold
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bąba Michał
(1)
Chlebicka Elżbieta
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czubasiewicz Halina
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Detyna Beata
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Francik Kamila
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Hay Julie
(1)
Idasz-Balina Marta
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jęcek Zuzanna
(1)
Kajstura Maciej
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Klimczok Monika
(1)
Klimek Jan (1952- )
(1)
Knosala Ryszard
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kochmańska Magdalena
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kraczla Magdalena
(1)
Krakowczyková Mariola
(1)
Krasuń Aneta
(1)
Krzemień Eugeniusz
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kucęba Robert
(1)
Kulhánek Lumír
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Kurowska Joanna
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Lany Magdalena
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lebioda Gabriel
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Levy-Leboyer Claude
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Manikowski Robert
(1)
Maroń Anna
(1)
Marzec Bożena
(1)
Matuszak Michał
(1)
Matyjas-Łysakowska Paulina
(1)
Miąsek Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(66)
Język
polski
(66)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Pracownicy HR
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(633)
Polska
(625)
Samorząd terytorialny
(532)
Ocena pracowników
(-)
Środki masowego przekazu
(426)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(380)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(266)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(254)
Prawo administracyjne
(252)
Język angielski
(245)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Pedagogika
(242)
Prawo cywilne
(242)
Administracja
(239)
Prawo karne
(239)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(233)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(222)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(201)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(193)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Osobowość
(189)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(188)
Zatrudnienie
(184)
Konsumenci (ekon.)
(180)
Bezrobocie
(179)
Rynek finansowy
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(149)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Prawo konstytucyjne
(138)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(129)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(125)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1301-1400
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(6)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Monografia
(3)
Czasopismo prawnicze
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(43)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
66 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO. Rozdział 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej: 1.1. Istota pracy; 1.2. Transformacja pracy; 1.3. Czy zmierzch pracy?; 1.4. Nowe zjawiska w obszarze pracy; 1.5. Ewolucja funkcji personalnej; 1.5.1. Istota funkcji personalnej; 1.5.2. Modele funkcji personalnej; 1.5.3. Fazy rozwoju funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 2. Podstawy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi; 2.1.1. Istota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji; 2.1.2. Co rozumie się przez zarządzanie zasobami ludzkimi?; 2.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2.1. Modelowe ujęcia ZZL; 2.2.2. Podejście "twarde" i "miękkie" w ZZL; 2.3. Zastrzeżenia wobec koncepcji ZZL; 2.4. Istota, zasady i modele polityki personalnej; 2.4.1. O istocie polityki personalnej; 2.4.2. Nowa treść pojęcia polityka personalna/kadrowa; 2.4.3. Ogólne zasady polityki personalnej; 2.4.4. Szczegółowe zasady polityki personalnej; 2.4.5. Modele polityki personalnej; 2.5. Specyficzne podejścia w ZZL; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 3. Kapitał ludzki organizacji: 3.1. Istota i pomiar kapita3u intelektualnego organizacji; 3.1.1. Mierzenie kapitału intelektualnego organizacji; 3.1.2. Nowa propozycja bilansu przedsiębiorstwa; 3.1.3. Pozafinansowe mierniki kapitału intelektualnego organizacji; 3.2. Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego; 3.2.1. Kapitał ludzki w skali makro; 3.2.2. Indywidualny kapitał ludzki; 3.2.3. Kapitał ludzki zespołu; 3.2.4. Kapitał ludzki organizacji; 3.2.5. Kapitał ludzki jako metafora; 3.3. Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi: 4.1. Wewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.1.1. Strategiczny aspekt ZZL; 4.1.2. Kultura organizacyjna a ZZL; 4.1.3. Struktura organizacyjna a ZZL; 4.2. Zewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.2.1. Globalizacja; 4.2.2. Integracja europejska; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH. Rozdział 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia: 5.1. Istota i rodzaje analizy pracy; 5.2. Proces analizy pracy; 5.3. Opis stanowiska pracy i jego wykorzystanie; 5.4. Istota planowania i rodzaje planów zasobów ludzkich; 5.5. Metody planowania zatrudnienia i jego wykorzystanie; 5.6. Budowa społecznego planu restrukturyzacji; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji: 6.1. Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich; 6.2. Pozyskiwanie pracowników; 6.2.1. Rekrutacja; 6.2.2. Selekcja; 6.2.3. Adaptacja; 6.3. Alokacja pracowników wewnątrz organizacji; 6.4. Odejścia pracowników; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW. Rozdział 7. Wartościowanie pracy: 7.1. Istota i rozwój wartościowania pracy; 7.2. Metody wartościowania pracy; 7.3. Proces wartościowania pracy i jego uwarunkowania; 7.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 8. Ocenianie pracowników: 8.1. Istota i rodzaje oceny pracowników; 8.2. Projektowanie okresowych ocen pracowniczych; 8.2.1. Cele oceniania; 8.2.2. Zasady oceniania; 8.2.3. Kryteria oceniania; 8.2.4. Metody oceniania; 8.2.5. Procedura oceniania; 8.3. Wdrażanie ocen pracowniczych; 8.4. Wykorzystanie ocen pracowniczych; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚC IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW. Rozdział 9. Motywacja i motywowanie: 9.1. Istota motywacji. Krótki rys podstawowych teorii; 9.2. Motywowanie do pracy; 9.2.1. Narzędzia motywowania; 9.2.2. Ewolucja motywowania; 9.2.3. Warunki i zasady skutecznego motywowania; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 10. Wynagradzanie: 10.1. Istota wynagrodzeń. Kwestie terminologiczne; 10.2. Funkcje wynagrodzeń; 10.3. Determinanty wynagrodzeń; 10.4. Kształtowanie strategii wynagrodzeń; 10.5. Tabele płac i zasady podwyższania stawek płac; 10.5.1. Dziewięć zasad budowy tabel płac; 10.5.2. Podstawowe problemy budowy tabel płac; 10.5.3. Zasady podwyższania stawek płac; 10.6. Formy wynagrodzeń; 10.6.1. Cztery podstawowe formy wynagrodzeń; 10.6.2. Inne formy wynagradzania; 10.6.3. O zasadach skutecznego premiowania; 10.7. Wynagrodzenia długoterminowe; 10.7.1. Akcje i opcje na akcje; 10.7.2. Systemy odroczonych udziałów w zysku; 10.7.3. Warunki powodzenia; 10.8. Świadczenia dodatkowe; 10.9. Mierniki efektów; 10.10. Analiza i usprawnianie systemu wynagrodzeń; o zarządzaniu systemem wynagrodzeń; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITALU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji: 11.1. Transformacja zasobów ludzkich w kapitał ludzki; 11.2. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji; 11.2.1. Modele polityki personalnej; 11.2.2. Stawka na najlepszych; 11.3. Główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego organizacji; 11.3.1. Szkolenia pracowników; 11.3.2. Realokacja pracowników; 11.3.3. Restrukturyzacja wykonywanej pracy; 11.3.4. Działania w zakresie ochrony zdrowia i obsługi socjalnej; 11.4. Pozostałe czynniki rozwoju kapitału ludzkiego; 11.4.1. Wpływ kultury organizacyjnej; 11.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem osobistym; 11.4.3. Rola zarządzania wiedzą; 11.5. Podmioty rozwoju kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 12. Proces szkolenia pracowników: 12.1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; 12.2. Plan szkolenia pracowników i jego realizacja; 12.3. Metody szkoleniowe;12.3.1. Wybrane metody szkolenia na stanowisku pracy; 12.3.2. Wybrane metody szkolenia poza stanowiskiem pracy; 12.3.3. Zabezpieczenie materialne przedsięwzięć szkoleniowych; 12.4. Ocena przebiegu i efektów przedsięwzięć szkoleniowych; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 13. Kształtowanie karier w organizacji: 13.1. Istota kariery zawodowej; 13.2. Teorie rozwoju kariery - wymiar indywidualny; 13.3. Organizacyjny aspekt kariery zawodowej. Zarządzanie karierą; 13.3.1. Subprocesy zarządzania karierą w organizacji; 13.3.2. Instrumenty zarządzania karierą; 13.4. Zarządzanie karierą - wyzwania i przyszłe tendencje; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH. Rozdział 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi; 14.2. Role i kompetencje pracowników działu zasobów ludzkich; 14.3. Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej; 14.4. Outsourcing zadań personalnych; 14.5. Doradztwo personalne; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL: 15.1. System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny; 15.2. System informatyczny i jego elementy; 15.3. System informatyczny i jego użyteczność w ZZL; 15.4. Oferta - użyteczność systemów informatycznych we wspomaganiu rutynowej pracy menedżera personalnego i pracowników działu ZZL; 15.5. Wirtualizacja i jej rola w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 15.6. Uwagi o zastosowaniu systemów informatycznych do wspomagania funkcjonowania ZZL - rola Internetu; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VII. PARTNERSTWO SPOLECZNE W BUDOWANIU KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji: 16.1. Partnerstwo i jego formy – kwestie terminologiczne; 16.2. Trzy modele zarządzania zasobami ludzkimi w ujęciu szerokim; 16.2.1. Model amerykański; 16.2.2. Model zachodnioeuropejski; 16.2.3. Model japoński; 16.3. Partnerstwo w ZZL w Polsce; 16.3.1. Dialog społeczny - rola państwa; 16.3.2. Partnerzy społeczni; 16.3.3. Partnerstwo zakładowe - relacje pomiędzy pracodawcą (kierownictwem) i pracownikami; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 17. W poszukiwaniu nowej drogi: 17.1. Ewolucja modelu unijnego (korporacyjnego); 17.2. Dialog społeczny; 17.3. ZZL w organizacjach a relacje: pracodawca (kierownictwo)–pracownicy (ich przedstawicielstwa); 17.3.1. Elastyczność zakładowego ZZL; 17.3.2. Rodzaje artykulacji interesów pracowniczych w organizacji; 17.3.3. Co z korporatyzmem?; 17.3.4. Wzrost roli działu ZZL; 17.4. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. ANEKS. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W RÓŻNYCH ORGANIZACJACH A.1. ZZL w małych i średnich przedsiębiorstwach; A.1.1. Charakterystyka zatrudnienia w MSP; A.1.2. Uwarunkowania ZZL w MSP; A.1.3. Organizacja (struktura, podmioty, zadania); A.1.4. Strategie i metody ZZL; A.1.5. Wyzwania, problemy do rozwiązania; Pytania; Literatura zalecana. A.2. ZZL w jednostkach administracji publicznej; A.2.1. Charakterystyka zatrudnienia w jednostkach administracji publicznej; A.2.2. Uwarunkowania i ograniczenia ZZL; A.2.3. Organizacja funkcjonowania instytucji administracji publicznej; A.2.4. Strategie i metody ZZL; A.2.5. Przewidywane zmiany w realizacji funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana; A.3. ZZL w jednostkach badawczo-rozwojowych; A.3.1. Wprowadzenie; A.3.2. Charakterystyka zatrudnienia w JBR; A.3.3. Uwarunkowania ZZL w JBR; A.3.4. Organizacja ZZL w JBR; A.3.5. Strategie i narzędzia ZZL; A.3.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. A.4. ZZL w jednostkach sektora usług medycznych; A.4.1. Wprowadzenie; A.4.2. Charakterystyka zatrudnienia; A.4.3. Uwarunkowania ZZL w ZOZ-ach; A.4.4. Organizacja funkcji personalnej w SP ZOZ-ach; A.4.5. Strategie i metody ZZL w szpitalach; A.4.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. Bibliografia. Słownik pojęć. Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: od pracy do kapitału ludzkiego. 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej. 2. Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Kapitał ludzki organizacji. 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. Część II: Planowanie i alokacja zasobów ludzkich. 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia. 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji. Część III: Ocena pracy i pracowników. 7. Wartościowanie pracy. 8. Ocenianie pracowników. Część IV: Systemy motywowania pracowników. 9. Motywacja i motywowanie. 10 Wynagradzanie. Część V: Rozwój kapitału ludzkiego organizacji. 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji. 12. Proces szkolenia pracowników. 13. Kształtowanie karier w organizacji. Część VI: Organizacja procesów personalnych. 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi. 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL. Część VII: Partnerstwo społeczne w budowaniu kapitału ludzkiego organizacji. 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji. 17. W poszukiwaniu innej drogi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie- od bilansu kompetencjami do kierowania kompetencjami; Rozdz. I: Co to są kompetencje?, Rozdz. II: Identyfikacja i ocena kompetencji; Rozdz. III: Obraz samego siebie ocena własna. Podejście poznawcze Rozdz. IV: Rozwój kompetencji; Zakończenie- od kompetencji indywidualnych do kompetencji organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kadrami / red. nauk. Tadeusz Listwan. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : C.H.Beck, 2010. - 543,[1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Zarządzanie. HR)
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenie zarządzania kadrami, 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach, 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami, 4. Planowanie kadr, 5. Dobór pracowników, 6. Kierowanie ludźmi i przywództwo, 7. Motywowanie pracowników, 8. Wynagradzanie pracowników, 9. Rozwój i zrządzanie kariera pracowników, 10. Stosunki i warunki pracy, 11. Odejścia pracowników z organizacji, 12. Ocenianie pracowników, 13. Kontrola funkcji personalnej, 14. Struktura podmiotowa zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie, 15. System informacji personalnej (SIP), 16. Komunikowanie się w organizacji, 17. Międzynarodowe zrządzanie kadrami, 18. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami, 19. Metody badań problematyki kadrowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kadrami / pod red. Tadeusz Listwan. - Warszawa : C.H.Beck, 2002. - 409, [5] s. : tabela ; 24 cm.
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenia zarządzania kadrami; 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami; 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami; 4. Planowanie kadr; 5. Pozyskiwanie pracowników; 6. Kierowanie ludźmi; 7. Wynagradzanie pracowników; 8. Rozwój pracowników; 9. Stosunki i warunki pracy; 10. Odejścia pracowników z organizacji; 11. Ocenianie pracowników; 12. Kontrola funkcji personalnej; 13. Organizacja zarządzania kadrami; 14. System informacji personalnej (SIP); 15. Komunikowanie się w organizacji; 16. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami; 17. Metody badań problematyki kadrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kadrami / pod red. Tadeusz Listwan. - Wyd. 2 uaktual. i uzupeł. - Warszawa : C.H.Beck, 2004. - 403 s. : tab. ; 24 cm.
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenia zarządzania kadrami; 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami; 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami; 4. Planowanie kadr; 5. Pozyskiwanie pracowników; 6. Kierowanie ludźmi; 7. Wynagradzanie pracowników; 8. Rozwój pracowników; 9. Stosunki i warunki pracy; 10. Odejścia pracowników z organizacji; 11. Ocenianie pracowników; 12. Kontrola funkcji personalnej; 13. Organizacja zarządzania kadrami; 14. System informacji personalnej (SIP); 15. Komunikowanie się w organizacji; 16. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami; 17. Metody badań problematyki kadrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kadrami / pod red. Tadeusz Listwan. - Wyd. 3 uaktual. i poszerz. - Warszawa : C.H.Beck, 2006. - 434 s. : rys., tab. ; 23 cm.
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenia zarządzania kadrami. 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach. 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami. 4. Planowanie kadr. 5. Dobór pracowników. 6. Kierowanie ludźmi i przywództwo. 7. Wynagradzanie pracowników. 8. Rozwój pracowników. 9. Stosunki i warunki pracy. 10. Odejścia pracowników z organizacji. 11. Ocenianie pracowników. 12. Kontrola funkcji personalnej. 13. Struktura podmiotowa zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie. 14. System informacji personalnej (SIP). 15. Komunikowanie się w organizacji. 16. Międzynarodowe zarządzanie kadrami. 17. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami. 18. Metody badań problematyki kadrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie kadrami : ćwiczenia / red. Tadeusz Listwan. - Warszawa : C.H.Beck, 2006. - 251 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Studia Ekonomiczne / C.H.Beck)
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenia zarządzania kadrami. 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach. 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami. 4. Planowanie kadr. 5. Dobór pracowników. 6. Kierowanie ludźmi i przywództwo. 7. Wynagradzanie pracowników. 8. Rozwój pracowników. 9. Stosunki i warunki pracy. 10. Odejścia pracowników z organizacji. 11. Ocenianie pracowników. 12. Kontrola funkcji personalnej. 13. Struktura podmiotowa zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie. 14. System informacji personalnej. 15. Komunikowanie się. 16. Międzynarodowe zarządzanie kadrami. 17. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami. 18. Metody badań problematyki kadrowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: 1. Uwagi wstępne. 2. Pojęcie podwyżki wynagrodzeń: 2.1. Systematyka podwyżek wynagrodzeń; 2.2. Podwyżki płacy zasadniczej; 2.3. Podwyżki płacy całkowitej. 3. Funkcje podwyżki wynagrodzeń; 3.1. Funkcja motywacyjna; 3.1.1. Częstotliwość przeprowadzania podwyżek; 3.2. Funkcja retencyjna; 3.3. Funkcja komunikacyjna. 4. Mechanizmy podwyżkowe: 4.1. Siatka płac zasadniczych jako warunek wdrożenia profesjonalnych mechanizmów podwyżkowych; 4.2. System decylowy; 4.3. Macieże podwyżkowe; 4.4. Inne mechanizmy. 5. Od czego uzależniać zmiany w wynagrodzeniach: 5.1. Wzrost funduszu płac; 5.1.1. Wzrost płac na rynku; 5.1.2. Podwyżki inflacyjne; 5.1.3. Tradycja corocznych negocjacji wzrostu budżetu wynagrodzeń; 5.2. Wzrost wynagrodzeń w przypadku podwyżek indywidualnych; 5.2.1. Podwyżki „po równo”; 5.2.2. Wzrost płac na rynku na danym stanowisku; 5.2.3. Ocena kompetencji pracownika; 5.2.4. Ocena rezultatów pracy (MBO); 5.2.5. Ocena efektów pracy; 5.2.6. Staż pracy. 6. Podwyżki a system ocen okresowych: 6.1. Normalizacja systemu ocen pod kątem podwyżek; 6.1.1. Procesy moderacyjne; 6.1.2. Skale ocen a procesy podwyżkowe; 6.1.3. Analityczne procesy normalizacyjne. 7. Związek pomiędzy wartościowaniem stanowisk a podwyżką wynagrodzeń: 7.1. Kategorie zaszeregowań a wysokość podwyżki wynagrodzeń (podwyżki kierowane do grup zawodowych); 7.2. Podwyżki a ścieżka kariery pracownika; 7.3. Wycena kwalifikacji w trakcie wartościowania i w systemach podwyżkowych. 8. Podwyżki wynagrodzeń w szczególnych przypadkach: 8.1. Podwyżki związane z awansem pionowym i awansem poziomym pracownika; 8.2. Podwyżki związane z rozszerzeniem zakresu obowiązków; 8.3. Degradacje; 8.4. Podwyżki związane z wdrożeniem lub znaczną zmianą w systemie wynagrodzeń; 8.4.1. Sytuacja po przeprowadzeniu zmian; 8.5. Podwyżki w przypadku fuzji lub przejęcia firm; 8.6. Podwyżki w grupach kapitałowych; 8.7. Podwyżki dla pracowników na stanowiskach stażystów, praktykantów i osób zatrudnionych tymczasowo; 8.8. Podwyżki dla pracowników zatrudnionych na umowach innych niż umowa o pracę. 9. Mechanizmy podwyżkowe – kwestie formalne: 9.1. Rola związków zawodowych w trakcie przeprowadzania podwyżek; 9.2. Zapisy formalne w regulaminach wynagrodzeń i ZUZP-ach. 10. Opisy przykładowych systemów podwyżkowych w różnych organizacjach: 10.1. Opis systemu podwyżkowego dla firmy X; 10.2. Opis sytemu podwyżkowego dla firmy Y. 11. Kierunki zmian w systemach podwyżkowych w przyszłości. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Przedmiot pedeutologii; O pragmatyce zawodowej. R. 1 Kształcenie: Standardy kształcenia nauczycieli; Praktyki zawodowe; Krytyka kształcenie nauczycieli; Wyniki kontroli NIK; R. 2 Kwalifikacje: Akty normatywne regulujące kwalifikacje nauczycieli; Zmiany w zakresie wymagań kwalifikacyjnych; Przygotowanie, kompetencje i możliwości; R. 3 Obowiązki i powinności nauczyciela: Prawne uregulowania zadań nauczycieli; Powinności nauczycieli; Rozwój kompetencji nauczycieli; Etyka zawodowa nauczycieli; Dokumentowanie pracy nauczyciela; R. 4 Rozwój zawodowy: Dokształcanie i doskonalenie; Awans zawodowy; Innowacyjność; R. 5 Ocena pracy: Uregulowania prawne; Procedura oceny; Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli; R. 6 Nauczyciel w obliczu zmian: Wynagrodzenie nauczycieli; Obraz nauczyciela w mediach; Zapowiadane zmiany w przepisach prawa; Zakończenie: Nauczyciel – przewodnik czy translator? Perspektywy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC|DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Cz. I: ZARZĄDZANIE PRACĄ I KOMPETENCJAMI: Istota pracy, praca jako zasób, Trzy funkcje zatrudnienia, Dwa rynki pracy, Bezrobocie, przedsiębiorstwo wobec bezrobocia, Zarządzanie kompetencjami, Polityka personalna; Cz. II OCENA: Istota i znaczenie ocen, system ocen, Formy ocen, Kryteria ocen Techniki ocen okresowych, Pragmatyka postępowania; Ocena przy rekrutacji i doborze kadr; Cz. III: ZARZĄDZANIE PRZEZ MOTYWACJĘ: Istota motywowania, zarys teorii motywacji, Wynagradzanie, Formy płac, Wartościowanie pracy, Tabele i siatki płac zasadniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wprowadzenie. 2. Podejście kumulacyjne, „efekt koktajlu” i synergia pozytywna w pracy zespołowej – trzy zjawiska, w których ujrzeć można naturę potencjału. 3. Metoda podwójnej heurystyki (DHM) jako alternatywny sposób uczenia się i nauczania oraz arcyciekawa Teoria kompetencji (Competency Theory ©). 4. Interferencyjny Model Potencjału i Rozwoju iMpoiro © – wielki brat ModeluS © i kolejna niemała rewolucja. 5. Opisy stanowisk pracy (OSP) a zarządzanie rozwojem pracowników z uwzględnieniem identyfikacji i definiowania potencjału. 6. Ocena zintegrowana: Assessment i Development Center (AC/DC) – charakterystyka metody w jej klasycznej wersji oraz zupełnie nowe podejście. 7. Testy psychologiczne diagnozujące potencjał zawodowy jako techniki samodzielne lub wspierające ocenę okresową i sytuacyjną. 8. Wywiad kompetencyjny jako technika wspierająca ocenę zintegrowaną. 9. Zakończenie. 10. Trygonum © – opis aplikacji zawierającej scenariusz oraz wszystkie elementy potrzebne do samodzielnego przeprowadzenia sesji AC/DC w wersji wirtualnej Trygonum ©.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Funkcja personalna w zmieniającej się gospodarce., 2. Istota i zakres restrukturyzacji funkcji personalnej, 3. Czynniki determinujące zmiany funkcji personalnej, 4. Organizacja funkcji personalnej, 5. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi, 6. Zatrudnianie i zwalnianie pracowników, 7. Systemy ocen pracowniczych, 8. Rozwój kapitału ludzkiego, 9. Systemy wynagradzania pracowników, 10. Kierunki zmian funkcji personalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz. I Rynek pracy i stosunki przemysłowe w procesie integracji europejskiej: Europejska strategia zatrudnienia a aktywna polityka rynku pracy; Wspólnotowe ramy instytucjonalne działań na polskim rynku pracy; HRM a zbiorowe stosunki w procesie przemian; Współpraca i zaangażowanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi - stosunki przemysłowe w okresie przemian; Przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu. Rzeczywistość polska a standardy europejskie; Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy - doświadczenia wybranych krajów Unii Europejskiej oraz praktyczne wskazówki dla polskich pracodawców; Doświadczenia europejskie a rozwój partycypacji pracowniczej w Polsce; Pracownik upodmiotowiony - partner społecznie odpowiedzialny; Bezrobocie wśród ludzi młodych i jego wpływ na motywację do działań; Wspomaganie studenckiej przedsiębiorczości: perspektywa europejska; Aktywna polityka rynku pracy w krajach Unii Europejskiej. Ewolucja koncepcji - instrumenty i finansowanie; Wczesna identyfikacja osób zagrożonych długookresowym bezrobociem w krajach Unii Europejskiej; Deregulacja rynku pracy jako sposób ograniczania bezrobocia; Między rynkiem pracy a konkurencyjnym rynkiem przedsiębiorstw; Rynek pracy jako uwarunkowanie zarządzania kapitałem ludzkim; Koszty kształcenia w państwowych szkołach wyższych w Polsce w latach 1997-2002. Cz. II Strategie i metody zarządzania kapitałem ludzkim: Problemy kształtowania polityki personalnej w grupach kapitałowych; Marketing personalny - logistyka personalna (nowe trendy ZZL); Zarządzanie personelem w projektach; Różnorodność kulturowa a budowanie zaufania w organizacji; Doświadczenia firm amerykańskich w zarządzaniu różnorodnością i uwagi na temat możliwości wykorzystania ich w warunkach polskich; Zróżnicowanie kultur narodowych a systemy wynagrodzeń w wybranych krajach Unii Europejskiej; Wynagrodzenia w spółkach z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce (na przykładzie podmiotów z Listy 500); Wynagrodzenia jako instrument zarządzania strategicznego w dużych przedsiębiorstwach przemysłowych; Kształtowanie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwach produkcyjnych w świetle badań; Kultura narodowa a profil przywódcy w wybranych krajach europejskich; Doskonalenie menedżerów w organizacji; Kapitał ludzki w procesie zarządzanie wiedzą - doświadczenia europejskich organizacji; Zarządzanie wiedzą a psychomanipulacja w przedsiębiorstwach polskich i francuskich; Nowe tendencje w kształtowaniu rozwoju zawodowego pracowników wobec integracji Polski z Unią Europejską; Zarządzanie kompetencjami w praktyce; Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Zmiana w organizacji - w kierunku organizacji uczącej się; Zastosowanie analizy "5 sił Portera" do tworzenia strategii personalnej; Koherencja strategii personalnych i marketingowych w warunkach umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw; Motywowanie pracowników w warunkach niepewności zatrudnienia; Proces motywowania w przedsiębiorstwach - przesłanki i kierunki zmian; Ocenianie motywacji pracowników i satysfakcji z pracy. Analiza przypadku; Oceniani pracowników - problemy i wyzwania w świetle integracji Polski z Unią Europejską; Praktyka pozyskiwania kadry kierowniczej do przedsiębiorstw międzynarodowych; Komunikacja transkoporacyjna i jej główne determinanty; Doskonalenie warunków pracy jako długofalowa inwestycja w potencjał społeczny firmy; Doświadczenia europejskie w obszarze ZZL w procesie restrukturyzacji; Wykorzystanie audytu wiedzy w restrukturyzacji zatrudnienia; Wewnętrzny kontekst zarządzania zasobami ludzkimi w procesach międzynarodowych fuzji i przejęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Geneza, rozwój i kontekst zarządzania zasobami ludzkimi: 1.1. Ciągłość i zmiana funkcji personalnej; 1.2. Powstanie koncepcji human resource management; 1.3. Współczesne ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi; 1.4. Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; 1.4.1. Zmiany techniczne; 1.4.2. Koniunktura gospodarcza; 1.4.3. Regulacje prawne; 1.4.4. Zmiany demograficzne; 1.4.5. Kultura organizacji; 1.4.6. Czynniki ekologiczne; 1.4.7. Globalizacja. 2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi: 2.1. Geneza strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2. Zarządzanie strategiczne w procesie zmian; 2.3. Pojęcie strategii zarządzania zasobami ludzkimi; 2.4. Rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi; 2.5. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi; 2.6. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi a strategia organizacji. 2.7. Role główne aktorów w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi; 2.8. Czynniki determinujące rozwój szzl. 3. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi: 3.1. Geneza i rozwój mzzl; 3.2. Cechy wyróżniające mzzl; 3.3. Model EPRG e mzzl; 3.4. Międzynarodowi menedżerowie i specjaliści; 3.5. Szok kulturowy jako wyzwanie mzzl; 3.6. Różnorodność w zatrudnieniu; 3.7. Znaczenie różnic narodowych w mzzl. 4. Organizacja funkcji HR: 4.1. Główni aktorzy funkcji HR; 4.2. Interesariusze w obszarze funkcji HR; 4.3. Architektura funkcji HR; 4.4. Fragmentacja funkcji HR; 4.5. Role i kompetencje menedżerów/specjalistów ds. HR; 4.6. Funkcja HR w strukturze organizacyjnej; 4.6.1. Struktura funkcjonalna; 4.6.2. Struktura dywizjonalna; 4.6.3. Struktura macierzowa; 4.6.4. Struktura projektowa; 4.6.5. Struktura procesowa; 4.6.6. Struktura sieciowa; 4.6.7. Struktura wirtualna. 5. Planowanie zatrudnienia i formy świadczenia pracy: 5.1. Cel i zakres planowania zatrudnienia; 5.2. Określanie potrzeb personalnych; 5.3. Prognozowani zmian w stanie zatrudnienia; 5.4. Planowanie obsad personalnych; 5.5. Analiza pracy; 5.6. Profile kompetencji; 5.7. Ewolucja form świadczenia pracy; 5.8. Telepraca i co-working; 5.9. Leasing pracowniczy i praca tymczasowa; 5.10. Samozatrudnienie; 5.11. Elastyczne formy czasu pracy. 6. Rekrutacja i selekcja kandydatów do pracy: 6.1. Miejsce rekrutacji i selekcji w procesie pozyskiwania osób do pracy; 6.2. Źródła rekrutacji kandydatów do pracy; 6.3. Funkcje, metody i techniki rekrutacji; 6.4. Proces, metody i techniki selekcji; 6.5. Wprowadzenie do pracy; 6.6. Kontrakt psychologiczny; 6.7. Efektywność procesu rekrutacji i selekcji. 7. Kierowanie ludźmi w organizacji: 7.1. Istota pracy kierowniczej; 7.1.1. Role kierowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 7.1.2. Władza w organizacji; 7.1.3. Techniki kierowania ludźmi; 7.2. Przywództwo; 7.2.1. Teoria cech; 7.2.2. Podejście behawioralne; 7.2.3. Podejście sytuacyjne; 7.2.4. Tendencje rozwojowe w zakresie przywództwa; 7.3. Motywowanie; 7.4. Delegowanie; 7.5. Komunikowanie się; 7.6. Kierowanie w zmieniającej się gospodarce. 8. Zarządzanie efektami pracy: 8.1. Geneza i rozwój zarządzania efektami pracy; 8.2. Pojęcie, zasady i procesy zarządzania efektami pracy; 8.3. Zarządzanie efektami w systemie zarządzania zasobami ludzkimi; 8.4. Role i kompetencje uczestników procesu zarządzania efektami; 8.5. Metodyczne aspekty zarządzania efektami; 8.6. Pomiar efektywności; 8.7. Zarządzanie efektami w praktyce; 8.8. Czynniki wpływające na zarządzanie efektami. 9. Ocenianie pracowników: 9.1. Istota i znaczenie oceniania w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 9.2. Cele i funkcje oceniania; 9.3. System oceniania; 9.4. Zasady i kryteria oceniania; 9.5. Metody i techniki oceniania; 9.5.1. Techniki opisowe; 9.5.2. Techniki porównawcze; 9.5.3. Metody i techniki kompleksowe; 9.6. Błędy w procesie oceniania; 9.7. Zarządzanie procesem oceniania. 10. Rozwój zasobów ludzkich: 10.1. Istota rozwoju zasobów ludzkich; 10.2. Strategie i instrumenty rozwoju zasobów ludzkich; 10.3. Podmioty rozwoju zasobów ludzkich; 10.4. Proces szkoleniowy; 10.4.1. Określenie potrzeb szkoleniowych; 10.4.2. Opracowanie planu szkoleń; 10.4.3. Realizacja szkolenia; 10.4.4. Kontrola szkoleń; 10.5. Kariera zawodowa; 10.5.1. Istota kariery zawodowej; 10.5.2. Etapy w karierze zawodowej; 10.5.3. Przestrzeń kariery zawodowej; 10.5.4. Zarządzanie karierą zawodową; 10.5.5. Orientacje wobec kariery zawodowej; 10.5.6. Strategie rozwoju kariery; 10.5.7. Kierunki zmian; 10.6. Rozwój talentów. 11. Wynagrodzenia: 11.1. Pojęcie wynagrodzenia; 11.2. Funkcje wynagrodzeń; 11.3. Zarządzanie wynagrodzeniami; 11.4. Strategiczny wymiar kształtowania wynagrodzeń; 11.5. Formy wynagrodzenia; 11.6. Tworzenie systemów wynagradzania; 11.7. Wynagradzanie menedżerów; 11.7.1. Istota pracy menedżerów; 11.7.2. Składniki wynagrodzeń menedżerów; 11.8. Badanie wynagrodzeń. 12. Retencja i rotacja pracowników: 12.1. Istota retencji i rotacji pracowników; 12.2. Pomiar i analiza rotacji i retencji pracowników; 12.3. Odejścia z inicjatywy pracowników; 12.4. Zwolnienia pracowników z inicjatywy organizacji; 12.5. Zarządzanie procesem derekrutacji personelu; 12.6. Outplacement; 12.7. Wpływ redukcji zatrudnienia na osoby pozostające w firmie; 12.8. Działania profilaktyczne. 13. Warunki i stosunki pracy: 13.1. Pojęcie i znaczenie warunków i stosunków pracy; 13.2. Kształtowanie treści pracy; 13.3. Zbiorowe stosunki pracy; 13.4. Partycypacja pracownicza; 13.5. Konflikt w organizacji; 13.6. Stres w środowisku pracy; 13.7. Równowaga między pracą a życiem osobistym. 14. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Doradztwo personalne; 14.1.1. Pojęcie doradztwa personalnego; 14.1.2. Zakres i rodzaje doradztwa personalnego; 14.1.3. Korzystanie z usług doradztwa personalnego w praktyce; 14.1.4. Kompetencje osób świadczących usługi doradcze; 14.1.5. Dział HR jako wewnętrzny konsultant; 14.2. Audyt personalny; 14.2.1. Pojęcie i cechy audytu personalnego; 14.2.2. Rodzaje i zakres audytu personalnego; 14.2.3. Standardy stosowane w audycie personalnym; 14.2.4. Korzyści i ryzyko, związane z audytem personalnym; 14.3. Badanie opinii pracowników (BOP); 14.3.1. Cele i zakres BOP; 14.3.2. Badanie zadowolenia/satysfakcji z pracy; 14.3.3. Badania klimatu organizacyjnego; 14.3.4. Badania zaangażowania pracowników; 14.4. Outsourcing funkcji HR; 14.5. Benchmarking personalny. Zakończenie – w kierunku nowego paradygmatu zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej; R.2 Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi; R.3 Planowanie zatrudnienia; R.4 Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia; R.5 Kierowanie ludźmi w organizacji; R.6 Ocenianie w procesie pracy; R.7 Rozwój zasobów ludzkich; R.8 Kształtowanie wynagrodzeń; R.9 Warunki i stosunki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej 2. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Planowanie zatrudnienia. 4. Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia. 5. Kierowanie ludźmi w organizacji. 6. Ocenianie w procesie pracy. 7. Zarządzanie efektywnością pracy. 8. Rozwój zasobów ludzkich. 9. Kształtowanie wynagrodzeń. 10. Warunki i stosunki pracy. 11. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola i zadania służby pracowniczej w tworzeniu systemu kadrowego, 2. Determinanty procesu kadrowego w organizacji, 3. Kierowanie rozwojem personelu w organizacji, 4. Rozwój potencjału pracy w organizacji, 5. Analiza czynników kształtujących potencjał kadrowy hoteli w regionie warmińsko-mazurskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi / pod red. Tomasz Rostkowski. - Warszawa : Difin, 2004. - 197, [3] s. : rys., tab. ; 23 cm.
R.1 Strategia personalne; R.2 Zarządzanie kompetencjami; R.3 Wartościowanie stanowisk; R.4 Opis stanowiska pracy; R.5 System ocen okresowych pracowników; R.6 Wynagrodzenia premiowe; R.7 System szkoleń; R.8 Badania satysfakcji pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej