Transport i logistyka
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(97)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(76)
dostępne
(73)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(79)
Czytelnia
(76)
Autor
Gołembska Elżbieta (1946- )
(10)
Wojewódzka-Król Krystyna (1948- )
(8)
Rydzkowski Włodzimierz
(6)
Blaik Piotr (1942- )
(5)
Andrzejczyk Paweł
(4)
Kordel Zdzisław (1950- )
(4)
Szymonik Andrzej (1952- )
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Ciesielski Marek (1949- )
(3)
Januła Eugeniusz
(3)
Krystek Ryszard (1941-2017)
(3)
Kuriata Andrzej
(3)
Rolbiecki Ryszard (1966- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Dziedzic Dorota
(2)
Fajfer Paweł
(2)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(2)
Gołembski Marcin
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Koliński Adam
(2)
Kompanowska Mieczysława
(2)
Konkołowicz-Pniewska Julia
(2)
Krawczyk Stanisław
(2)
Laskowski Marek
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Neider Janusz (1947- )
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Rajczakowska Ewa
(2)
Rożej Anna
(2)
Stolarski Jarosław
(2)
Zadrożna Dorota
(2)
Ziółko Monika
(2)
Śliżewska Joanna
(2)
Banaszyk Piotr
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Brauer Jakub
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Burnewicz Jan (1947- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Christopher Martin
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Dolmetsch Ralph
(1)
Domagała Joanna
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drewnowski Arkadiusz
(1)
Drozda Mariola
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
Foltyński Marcin
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grala Dariusz
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Grzywacz Waldemar (1932-2020)
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Hajdul Marcin
(1)
Hecker Robert
(1)
Holland Peter
(1)
Hordyńska Małgorzata
(1)
Jałowiec Tomasz
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kautsch Adam
(1)
Kempny Danuta
(1)
Klepacki Bogdan (1953- )
(1)
Kotowski Wojciech (1950- )
(1)
Krzyżaniak Stanisław
(1)
Kubka Janina
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kwiatkiewicz Piotr (1968- )
(1)
Leighton Patricia
(1)
Ligaj Magda
(1)
Lus Tomasz
(1)
Maciejczak Mariusz
(1)
Maciąg Agnieszka
(1)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(1)
Majewski Jerzy (1952- )
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Maśniak Dorota
(1)
Michalski Konrad
(1)
Miler Ryszard
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Niestrój Krzysztof
(1)
Nowak Iwo
(1)
Nowosielski Tomasz
(1)
Ocicka Barbara
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Perkowska Aleksandra
(1)
Pietrzyk-Wiszowaty Katarzyna
(1)
Piotrowska Katarzyna
(1)
Pogorzelski Dariusz
(1)
Prochowski Leon (1944- )
(1)
Rokicki Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(54)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(97)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(3)
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(41)
Transport
(25)
Logistyka
(13)
Polityka transportowa
(13)
Przedsiębiorstwo transportowe
(13)
Łańcuch dostaw
(13)
Usługi logistyczne
(11)
Ekonomika transportu
(10)
Branża TSL
(9)
Obsługa klienta
(9)
Transport kolejowy
(9)
Unia Europejska (UE)
(9)
Gospodarka magazynowa
(8)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(8)
Transport międzynarodowy
(8)
Przedsiębiorstwo
(7)
Transport samochodowy
(7)
Zarządzanie
(7)
Gospodarka materiałowa
(6)
Magazynowanie
(6)
Polityka transportowa UE
(6)
Transport morski
(6)
Transport powietrzny
(6)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(5)
Spedycja
(5)
Transport wodny śródlądowy
(5)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(4)
Gospodarka odpadami
(4)
Magazyn
(4)
Marketing
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Substancje niebezpieczne i szkodliwe
(4)
Transport drogowy
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Ekologistyka
(3)
Gospodarka narodowa
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Infrastruktura techniczna
(3)
Kolejnictwo
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Konkurencyjność
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Opakowania
(3)
Sieć dystrybucji
(3)
Transport towarowy
(3)
Zaopatrzenie przedsiębiorstwa
(3)
Ładunki
(3)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
Controlling
(2)
Drogi
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Infrastruktura kolejowa
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Komunikacja miejska
(2)
Logistyka miejska
(2)
Lotniska
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Porty
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
Recykling
(2)
Ryzyko transportowe
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
System transportowy
(2)
Transport wewnętrzny
(2)
Wypadki drogowe
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
BHP
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
COVID-19
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Drogi wodne
(1)
Drogi wodne śródlądowe
(1)
E-logistyka
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Eksport
(1)
Euroregiony
(1)
Geopolityka
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Integracja europejska
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Inżynieria bezpieczeństwa
(1)
Jakość usług
(1)
Kadry
(1)
Kaucja
(1)
Kontenerowce
(1)
Kontenery
(1)
Konwojowanie
(1)
Linie kolejowe
(1)
Logistycy
(1)
Logistyka wojskowa
(1)
Temat: czas
2001-
(47)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Europa
(6)
Chiny
(1)
Kazachstan
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(47)
Monografia
(17)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(13)
Materiały pomocnicze
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2088)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1929)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1505)
Zarządzanie i marketing
(1257)
Edukacja i pedagogika
(765)
Transport i logistyka
(97)
Socjologia i społeczeństwo
(713)
Psychologia
(516)
Informatyka i technologie informacyjne
(337)
Medycyna i zdrowie
(308)
Media i komunikacja społeczna
(218)
Filozofia i etyka
(207)
Językoznawstwo
(198)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(183)
Historia
(182)
Matematyka
(108)
Nauka i badania
(87)
Kultura i sztuka
(72)
Ochrona środowiska
(67)
Inżynieria i technika
(47)
Literaturoznawstwo
(47)
Biologia
(34)
Religia i duchowość
(27)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(23)
Etnologia i antropologia kulturowa
(21)
Podróże i turystyka
(20)
Architektura i budownictwo
(15)
Rolnictwo i leśnictwo
(15)
Fizyka i astronomia
(13)
Kultura fizyczna i sport
(9)
Chemia
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Archeologia
(4)
Rozwój osobisty
(3)
97 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Kontekst i oznaki pojawienia się współpracownika; 2. Dopasowywanie potrzeb strategicznych i kadrowych; 3. Rekrutacja współpracowników i przygotowanie się na ich przyjęcie; 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a współpracownicy; 5. Regulacje dotyczące korzystania z usług współpracowników; 6. Umowy a korzystanie z usług współpracowników; 7. Stosunki pracownicze i zagadnienia pokrewne; 8. Bezpieczeństwo i higiena pracy; 9. Przemyślenia i plany na przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Zrównoważony rozwój miast 1.1. Koncepcja i geneza zrównoważonego rozwoju 1.2. Idea zrównoważonego rozwoju miasta 1.3. Logistyka miasta 1.4. Smart city - inteligentne miasto 1.5. System gospodarki odpadami komunalnymi w kontekście zrównoważonego rozwoju 2. Gospodarka odpadami 2.1. Pojęcie odpadów we współczesnej gospodarce 2.2. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.3. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.4. Źródła powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.5. Strategia gospodarowania odpadami komunalnymi 3. Istota logistyki zwrotnej 3.1. Definicja i rodzaje logistyki zwrotnej 3.2. Przedmiot, cele, zadania logistyki zwrotnej 3.3. System logistyki zwrotnej w gospodarce odpadami komunalnymi 3.3.1. Zadania logistyki zwrotnej w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 3.3.2. Podsystem gromadzenia odpadów 3.3.3. Podsystem zbierania i transportu odpadów 3.3.4. Podsystem magazynowania odpadów 3.3.5. Podsystem przetwarzania i odzyskiwania odpadów 3.3.6. Podsystem unieszkodliwiania odpadów 3.4. Modele logistyki zwrotnej 3.5. Korzyści z wdrażania logistyki zwrotnej 3.6. Bariery wdrażania logistyki zwrotnej 4. Gotowość polskich miast do realizacji zasad smart city w kontekście logistyki zwrotnej odpadów - ogólne wyniki badań 4.1. Metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.1.1. Wprowadzenie i charakterystyka modelu badawczego 4.1.2. Autorska metodyka Waste Management Readiness w logistyce zwrotnej 4.2. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - zbiorcze wyniki badań 4.2.1. Przywództwo w zakresie gotowości do zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.3. Kompetencje w zakresie zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.2.4. Technologia w systemie zagospodarowania odpadów 4.3. Ocena gotowości do wprowadzenia WMR - podział według charakteru jednostki samorządu terytorialnego 4.3.1. Przywództwo w zakresie WMR 4.3.2. Styl zarządzania systemem zagospodarowania odpadów 4.3.3. Kompetencje w zakresie systemu zarządzania odpadami 4.3.4. Technologia w systemie zarządzania odpadami 4.3.5. Uogólnienie wyników badań WMR 5. Innowacyjny system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce 5.1. Uwagi wprowadzające 5.2. Rola jednostek samorządu terytorialnego w gospodarce odpadami komunalnymi 5.3. Główne czynniki wpływające na kształt systemu 5.4. Model gospodarki odpadami komunalnymi po zmianach legislacyjnych 5.5. Ocena efektywności funkcjonującego systemu; Zakończenie; Literatura; Biografie autorów; Wykaz tabel i rysunków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Procesy zarządzania w samorządzie terytorialnym 1.1. Istota, struktura, funkcje i zadania samorządu terytorialnego 1.2. Zarządzanie publiczne w teorii nauk o zarządzaniu 1.3. Koncepcja tradycyjnego modelu administracji 1.4. Nowe zarządzanie publiczne {Mew Public Management) 2. Odpady komunalne 2.1. Definicja i klasyfikacja odpadów komunalnych 2.2. Źródło powstawania, skład i cechy odpadów komunalnych 2.3. Uwarunkowania prawne w gospodarce odpadami komunalnymi 2.4. Gospodarowanie odpadami komunalnymi jako usługa publiczna 3. Ujednolicony system logistyki zwrotnej odpadów komunalnych 3.1. Definicja, rodzaje, cele i zadania logistyki zwrotnej 3.2. Modele logistyki zwrotnej 3.3. Korzyści i bariery logistyki zwrotnej 3.4. Logistyka zwrotna w systemach gospodarki odpadami komunalnymi 4. Satysfakcja konsumentów usług publicznych 4.1. Definicja pojęcia satysfakcji konsumenta 4.2. Modele satysfakcji konsumenta 4.3. Proces i fazy pomiaru satysfakcji klientów 5. Charakterystyka problemu badawczego i próby badawczej 5.1. Cel i zakres badań 5.2. Budowa ankiety badawczej 5.3. Metody i techniki badawcze 5.4. Charakterystyka próby badawczej 5.4.1. Płeć i wiek respondentów 5.4.2. Wykształcenie, aktywność zawodowa i dochody respondentów. 5.4.3. Charakter JST i okres zamieszkiwania respondentów na terenie gminy 5.4.4. Charakter zabudowy i wykorzystywany system grzewczy 5.4.5. Dotychczasowy rodzaj segregacji odpadów 6. Analiza wyników badań satysfakcji mieszkańców JST 6.1. Stan czystości na terenie miasta lub gminy 6.1.1. Ważność 6.1.2. Ocena stopnia realizacji 6.1.3. Analizy dodatkowe 6.2. Dostęp do edukacji w zakresie selektywnej zbiórki odpadów 6.2.1. Ważność 6.2.2. Ocena stopnia realizacji 6.2.3. Analizy dodatkowe 6.3. Dostęp i czytelność informacji przekazywanej mieszkańcom przez JST 6.3.1. Ważność 6.3.2. Ocena stopnia realizacji 6.3.3. Analizy dodatkowe 6.4. Łatwość kontaktu z pracownikami urzędu gminy i firmy odbierającej odpady komunalne 6.4.1. Ważność 6.4.2. Ocena stopnia realizacji 6.4.3. Analizy dodatkowe 6.5. Dostępność miejsc służących gromadzeniu odpadów oraz Punktów Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 6.5.1. Ważność 6.5.2. Ocena stopnia realizacji 6.5.3. Analizy dodatkowe 6.6. Czystość miejsc lokalizacji pojemników oraz estetyka pojemników, pojazdów i pracowników realizujących usługę odbierania i transportu odpadów 6.6.1. Ważność 6.6.2. Ocena stopnia realizacji 6.6.3. Analizy dodatkowe 6.7. Dostępność usług w zakresie odbioru zużytego sprzętu elektrycznegt i elektronicznego, odpadów pobudowlanych oraz wielkogabarytowych 6.7.1. Ważność 6.7.2. Ocena stopnia realizacji 6.7.3. Analizy dodatkowe 6.8. Czas oczekiwania na realizację usług dodatkowych (odpady wielkogabarytowe, odpady pobudowlane, zużyty sprzęt elektryczno-elektroniczny) 6.8.1. Ważność 6.8.2. Ocena stopnia realizacji 6.8.3. Analizy dodatkowe 6.9. Terminowość świadczenia usług podstawowych i czas reakcji na zgłoszoną reklamację 6.9.1. Ważność ! 6.9.2. Ocena stopnia realizacji 6.9.3. Analizy dodatkowe 6.10. Zwiększony ruch pojazdów odbierających odpady 6.10.1. Ważność 6.10.2. Ocena stopnia realizacji 6.10.3. Analizy dodatkowe 6.11. Stopień przystosowania mieszkań do nowego modelu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych 6.11.1. Ważność 6.11.2. Ocena stopnia realizacji 6.11.3. Analizy dodatkowe 6.12. Czystość terenów ogólnodostępnych leżących na terenie gminy 6.12.1. Ważność 6.12.2. Ocena stopnia realizacji 6.12.3. Analizy dodatkowe 6.13. Odpłatność za świadczone usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy 6.13.1. Ważność 6.13.2. Ocena stopnia realizacji 6.13.3. Analizy dodatkowe 7. Wnioski i rekomendacje dla jednostek samorządu terytorialnego 7.1. Ważność i stopień realizacji w gminie - oceny ogólne 7.1.1. Sposób zestawienia ogólnych ocen 7.1.2. Ogólny poziom ważności systemu gospodarowania odpadami komunalnymi 7.1.3. Ocena stopnia realizacji elementów składowych systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie 7.2. Najwyższe i najniższe oceny ważności oraz stopnia realizacji 7.3. Współzależności pomiędzy ważnością a oceną stopnia realizacji 7.4. Rekomendacje 7.4.1. Rekomendacje dla samorządów 7.4.2. Rekomendacje dla firm odbierających i transportujących odpady komunalne; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Noty o Autorach; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Logistyka dystrybucji : trendy, wyzwania, przykłady / Aleksandra Łapko, Natalia Wagner. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 166, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Wprowadzenie do logistyki dystrybucji 1.1. Logistyka dystrybucji - istota i funkcje 1.2. Cele logistyki dystrybucji 1.3. Holistyczne podejście do logistyki dystrybucji 1.4. Trendy wpływające na rozwój logistyki dystrybucji Rozdział 2. Kanały dystrybucji 2.1. Proste i złożone kanały dystrybucji 2.2. Relacje pomiędzy uczestnikami kanałów dystrybucji 2.3. Projektowanie kanałów dystrybucji 2.3.1. Przesłanki uaktualniania struktury kanału dystrybucji 2.3.2. Wybór kanału dystrybucji 2.3.3. Wybór pośredników Rozdział 3. Logistyczna obsługa klientów 3.1. Istota i elementy logistycznej obsługi klientów 3.2. Metody ustalania właściwego poziomu obsługi klientów 3.2.1. Metoda SERVQUAL 3.2.2. Badanie półki 3.2.3. Audyt tajemniczego klienta Rozdział 4. Organizacja logistyki dystrybucji 4.1. Wybrane rozwiązania wspierające operacje dystrybucyjne 4.1.1. Merge-in-transit 4.1.2. Cross-docking 4.1.3. Współdzielenie dystrybucji 4.2. Planowanie potrzeb dystrybucyjnych - DRP 4.3. Procesy dystrybucyjne w branży FMCG Rozdział 5. Wykorzystanie internetu w dystrybucji towarów 5.1. Sprzedaż internetowa 5.2. Modele dystrybucji sklepów internetowych 5.2.1. Model magazyn własny 5.2.2. Model dropshipping 5.2.3. Model extended shopping 5.2.4. Model fulfillment 5.2.5. Model brokering towarowy Rozdział 6. Społecznie odpowiedzialna logistyka dystrybucji 6.1. Pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu 6.2. Społecznie odpowiedzialne działania w logistyce dystrybucji 6.3. Wycofanie produktu z rynku - product recall - jako sprawdzian realizacji założeń społecznej odpowiedzialności; Podsumowanie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Ekonomiczne i organizacyjne aspekty transportu drogowego ładunków 1.1. Krótka historia rozwoju transportu drogowego 1.2. Transport - podstawowe pojęcia, klasyfikacja i znaczenie w procesach gospodarczych 1.2.1. Pojęcie transportu 1.2.2. Klasyfikacja transportu oraz miejsce transportu drogowego w tej klasyfikacji 1.3. Ekonomiczne znaczenie i funkcje transportu w gospodarce 1.4. Ogólna charakterystyka transportu drogowego 1.5. Organizacja transportu drogowego ładunków 1.6. Rynek usług transportu drogowego ładunków i jego elementy 1.6.1. Pojęcie i rodzaje rynków 1.6.2. Popyt na rynku transportu drogowego ładunków oraz jego determinanty 1.6.3. Podaż usług drogowego przewozu ładunków i jej uwarunkowania 1.7. Koszty w działalności podmiotów transportu drogowego ładunków 1.8. Ceny na rynku usług przewozu drogowego ładunków Rozdział 2. Wpływ transportu drogowego ładunków na polską gospodarkę 2.1. Transport drogowy ładunków i jego funkcje gospodarcze 2.2. Wkład transportu drogowego ładunków w PKB i jego wpływ na wzrost gospodarczy 2.3. Oddziaływanie przewozu drogowego ładunków na rynek pracy 2.4. Korzyści budżetowe z transportu drogowego ładunków 2.5. Transport drogowy ładunków a negatywne efekty zewnętrzne Rozdział 3. Analiza stanu przewozu drogowego ładunków w Polsce 3.1. Charakterystyka sytuacji polskiego samochodowego przewozu ładunków w latach 1989-2007 3.2. Charakterystyka podmiotów transportu samochodowego ładunków w Polsce na tle Unii Europejskiej w latach 2008-2016 3.3. Analiza przewożonych ładunków - wielkość, struktura, kierunki przewozu 3.4. Zmiany wielkości i rodzaju taboru przewozowego 3.5. Zatrudnienie, wynagrodzenia i sytuacja finansowa Rozdział 4. Uwarunkowania rozwojowe przedsiębiorstw i branży transportu drogowego w Polsce 4.1. Determinanty ekonomiczne wpływające na rozwój przedsiębiorstw transportu drogowego 4.2. Rynek pracy 4.3. Finansowanie działalności podmiotów gospodarczych 4.4. Infrastruktura drogowa i jej finansowanie 4.5. Wdrażanie postępu techniczno-organizacyjnego i innowacji 4.6. Oddziaływanie regulacji unijnych 4.7. Koniunktura gospodarcza w kraju i na świecie 4.8. Ceny usług transportowych Rozdział 5. Studium przypadku - transport drogowy ładunków w województwie zachodniopomorskim 5.1. Charakterystyka przeprowadzonego badania 5.2. Zatrudnienie i wynagrodzenia 5.3. Sytuacja finansowa i majątkowa 5.4. Koszty badanych przedsiębiorstw 5.5. Uregulowania prawne 5.6. Dostęp do rynku i infrastruktura 5.7. Podsumowanie i wnioski Rozdział 6. Perspektywy rozwojowe polskich przedsiębiorstw na unijnym rynku transportu drogowego ładunków 6.1. Możliwości rozwoju polskich przedsiębiorstw transportowych wobec wprowadzenia pakietu mobilności i trudności na rynku pracy 6.2. Wyzwania dla transportu drogowego w związku z nową polityką transportową i polityką ekologiczną Unii Europejskiej 6.3. Prognozy rozwoju polskich przedsiębiorstw przewozowych; Podsumowanie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Logistyczna obsługa klientów w kontekście literaturowym 1.1. Zakres definicyjny logistycznej obsługi klienta 1.2. Teoretyczne podstawy logistycznej obsługi klienta 1.2.1. Paradygmat sieciowy w logistycznej obsłudze klienta 1.2.2. Kapitał społeczny a logistyczna obsługa klienta 1.2.3. Implikacje ekonomii behawioralnej w logistycznej obsłudze klienta 1.3. Elementy logistycznej obsługi klienta 1.4. Mierniki i wskaźniki obsługi klienta 1.5. Koszty logistycznej obsługi klienta 2. Istota, formy i rozwój handlu elektronicznego 2.1. Początki handlu elektronicznego 2.2. Zakres definicyjny handlu elektronicznego 2.3. Rozwój handlu elektronicznego w Polsce i na świecie 2.4. Modele obsługi logistycznej w handlu elektronicznym 2.5. Regulacje prawne handlu elektronicznego 2.6. Handel hybrydowy wyzwaniem dla kanału elektronicznego 3. Podmioty wzorcowe branży "odzież i obuwie" funkcjonujące w internecie - studium jakościowe 3.1. Cele i kryteria doboru podmiotów do badań jakościowych 3.2. Sklep odzieżowy Ąnswear.com 3.3. Największa oferta obuwia - eobuwie.pl 3.4. Więcej niż aukcje -Allegro.pl 4. Metodologia badań logistycznej obsługi klienta 4.1. Charakter zrealizowanych badań 4.2. Dobór próby do badań 4.3. Narzędzia analizy statystycznej 5. Logistyczna obsługa e-klienta - badania empiryczne 5.1. Zróżnicowanie pokoleniowe klientów handlu elektronicznego 5.2. Logistyczna obsługa e-klienta na europejskim rynku 5.3. Postrzeganie przez klienta logistycznej obsługi w handlu elektronicznym 5.4. Czynniki kształtujące logistyczną obsługę klienta handlu elektronicznego; Zakończenie; Aneks; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis wykresów; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego: Bezpieczeństwo ruchu drogowego jako bezpieczeństwo publiczne; Ryzyko wypadku drogowego; Koszty wypadków drogowych; 2. Ochrona ofiar wypadków drogowych: Prawne metody zarządzania ryzykiem; Instytucje służące ochronie ofiar; Rola publicznych instytucji zabezpieczenia społecznego i ochrony zdrowia; 3. Gwarancje finansowe dla ofiar wypadków drogowych: Dochodzenie roszczeń ofiar wypadków drogowych spowodowanych ruchem pojazdu zarejestrowanego za granicą; Dochodzenie roszczeń ofiar zagranicznych wypadków drogowych; Właściwość prawa; Właściwość sądu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Przewaga konkurencyjna w głównych nurtach zarządzania strategicznego 1.1. Istota przewagi konkurencyjnej i jej miejsce w systemie konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.2. Czynniki i wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej 1.3. Podejście zasobowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 1.4. Podejście pozycyjne w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Rozdział 2. Koncepcja logistyki jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 2.1. Istota i podstawowe wyznaczniki koncepcji logistyki 2.2. Podstawowe fazy rozwoju koncepcji logistyki 2.3. Koncepcja logistyki a logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwem 2.4. Koncepcja logistyki a potencjały logistyczne i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 3. Zasoby logistyczne w zarządzaniu strategicznym 3.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zasobów 3.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zasobowej 3.3. Wiedza jako szczególny rodzaj zasobów 3.4. Istota i znaczenie zasobów logistycznych w zarządzaniu strategicznym 3.5. Zasoby logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 4. Zdolności logistyczne w zarządzaniu strategicznym 4.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zdolności 4.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji dynamicznych zdolności 4.3. Istota i znaczenie zdolności logistycznych w zarządzaniu strategicznym 4.4. Zdolności logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 5. Kompetencje logistyczne w zarządzaniu strategicznym 5.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki kompetencji 5.2. Kompetencje a pozostałe potencjały strategiczne przedsiębiorstwa 5.3. Przesłanki rozwoju koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach 5.4. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach 5.5. Istota i znaczenie kompetencji logistycznych w zarządzaniu strategicznym 5.6. Kompetencje logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 6. Łańcuch wartości 6.1. Istota i podstawowe wyznaczniki łańcucha wartości 6.2. Podstawowe rodzaje użyteczności w łańcuchu wartości 6.3. Hierarchia wartości dla klienta i dla przedsiębiorstwa 6.4. Logistyka w rynkowo zorientowanych koncepcjach tworzenia wartości Rozdział 7. Strategie logistyczne 7.1. Pojęcie i podstawowe poziomy strategii 7.2. Istota strategii logistycznej oraz jej znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 7.3. Podstawowe orientacje w kształtowaniu i rozwoju strategii logistycznych 7.4. Strategie logistyczne a model biznesu 7.5. Kluczowe kompetencje oraz metakompetencje w kształtowaniu i rozwoju strategii logistycznych oraz modeli biznesu; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transport międzynarodowy / Janusz Neider. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008. - 319 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
1. Transport w gospodarce globalnej, 2. Podaż usług na międzynarodowym rynku transportowym, 3. Transport intermodalny, 4. Transport ładunków specjalnych, 5. Polityka transportowa Unii Europejskiej, 6. Spedycja międzynarodowa, 7. Kontrola ilościowo-jakościowa i obsługa celna ładunków w transporcie międzynarodowym, 8. Warunki dostaw towarów w handlu zagranicznym, 9. Zarządzanie procesem transportowym w handlu zagranicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Transport międzynarodowy / Janusz Neider. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 351 s. : il., tab., wykr. ; 24 cm.
Wstęp 1. Transport w gospodarce globalnej 1.1. Pojęcie transportu towarowego 1.2. Specyficzne cechy produkcji transportowej 1.3. Przedmiot transportu 1.4. Jakość w transporcie 1.5. Infrastruktura transportu 1.6. System transportowy 1.7. Koszty i ceny w transporcie 1.8. Gospodarcze funkcje transportu 2. Podaż usług na międzynarodowym rynku transportowym 2.1. Transport morski 2.1.1. Żegluga morska 2.1.2. Porty morskie 2.2. Transport samochodowy 2.3. Transport kolejowy 2.4. Transport lotniczy 2.4.1. Żegluga powietrzna 2.4.2. Porty lotnicze 2.5. Żegluga śródlądowa 3. Transport intermodalny 3.1. Istota i rodzaje przewozów intermodalnych 3.2. Kontenery morskie oraz środki do ich przewozu i przeładunku 3.3. Tendencje występujące w żegludze kontenerowej i portach morskich 3.4. Przewozy jednostek intermodalnych transportem lądowym 3.5. Tendencje występujące w intermodalnym transporcie lądowym 3.6. Rola i zadania operatora transportu intermodalnego 3.7. Zasady ustalania cen w transporcie intermodalnym 3.8. Intermodalne przewozy lądowo-promowe 4. Transport ładunków specjalnych 4.1. Transport ładunków niebezpiecznych 4.1.1. Definicja i klasyfikacja ładunków niebezpiecznych 4.1.2. Przepisy prawne regulujące przewozy ładunków niebezpiecznych 4.1.3. Opakowanie i oznakowanie ładunków niebezpiecznych 4.1.4. Wymagania dotyczące środków transportu 4.1.5. Obowiązki załadowcy 4.1.6. Obowiązki przewoźnika 4.1.7. Obowiązki spedytora 4.2. Transport ładunków ponadnormatywnych 4.2.1. Definicja i klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych 4.2.2. Środki transportu wykorzystywane w przewozach ponadnormatywnych 4.2.3. Obowiązki zlecającego przewóz 4.2.4. Obowiązki organizatora i wykonawcy transportu 4.3. Transport ładunków szybko psujących się 4.4. Transport produktów leczniczych 5. Polityka transportowa unii europejskiej 5.1. Podstawowe cele i zasady polityki transportowej Unii Europejskiej 5.2. Transeuropejska sieć transportowa 5.3. Transport drogowy 5.4. Transport kolejowy 5.5. Transport lotniczy 5.6. Żegluga śródlądowa 5.7. Transport morski 6. Spedycja międzynarodowa 6.1. Istota spedycji międzynarodowej 6.2. Podstawowe zadania spedytora międzynarodowego 6.3. Rynek usług spedycyjnych 6.4. Organizacje zrzeszające spedytorów 6.5. Rodzaje firm spedycyjnych 6.6. Koszty i ceny usług spedycyjnych 6.7. Regulacje prawne dotyczące działalności spedytorów 7. Kontrola ilościowo-jakościowa i obsługa celna ładunków w transporcie międzynarodowym 7.1. Usługi kontrolne 7.1.1. Usługi świadczone z urzędu 7.1.2. Usługi świadczone na zlecenie 7.2. Obsługa celna towarów 8. Bezpieczeństwo w transporcie międzynarodowym 8.1. Zagrożenia dla bezpiecznych procesów transportowych 8.2. Regulacje prawne 8.2.1. Transport morski 8.2.2. Transport lotniczy 8.2.3. Transport drogowy 8.3. Programy zapewnienia bezpieczeństwa w transporcie 9. Zarządzanie procesem transportowym w handlu zagranicznym 9.1. Istota gestii transportowej 9.2. Formuły Incoterms â 2010 9.3. Proces transportowy w handlu zagranicznym 9.4. Transport ładunku w kontenerze drogą morską 9.4.1. Eksport 9.4.2. Import 9.5. Przewóz ładunku transportem drogowym 9.5.1. Przesyłka całopojazdowa 9.5.2. Przesyłka zbiorowa Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technologie mobilne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw / red. nauk. Barbara Ocicka. - Wyd. 1 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - 256, [1] s. : rys., tab. ; 2020.
Wprowadzenie; CZĘŚĆ I. Trendy rozwojowe w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw Rozdział 1. Wprowadzenie do logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw w obliczu trendów XXI w. 1.1. Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw - istota, elementy, cele 1.2. Trendy i ich wpływ na zarządzanie logistyką i łańcuchem dostaw w XXI w. Rozdział 2. Wpływ technologii mobilnych na logistykę i zarządzanie łańcuchem dostaw 2.1. Rozwój technologii informacyjnych i komunikacyjnych 2.2. Era technologii mobilnych 2.3. Technologie mobilne w zarządzaniu cyfrowym łańcuchem dostaw 2.4. Zastosowanie technologii mobilnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw 2.5. Główne korzyści z zastosowania technologii mobilnych 2.6. Zarządzanie potencjałem technologii mobilnych CZĘŚĆ II. Zastosowanie technologii mobilnych - studia przypadków Rozdział 3. Mobilna perspektywa rozwoju partnerstwa Grupy Raben z klientami na innowacyjnej platformie myRaben.com 3.1. Informacje ogólne o Grupie Raben 3.2. Analiza strategiczna sektora TSL i pozycja konkurencyjna Grupy Raben w Polsce 3.3. Usługi szyte na miarę 3.4. Zastosowanie technologii mobilnych 3.5. Platforma myRaben.com - rozwiązanie mobilne sterowane potrzebami użytkowników 3.6. Ewaluacja potencjału platformy myRaben.com 3.7. Doskonalenie funkcjonalności myRaben.com Rozdział 4. Nowoczesne technologie mobilne w magazynowaniu w świetle koncepcji Internet of Things 4.1. Internet Rzeczy w gospodarce magazynowej 4.2. Rynek nowoczesnych technologii mobilnych w magazynowaniu 4.3. Przegląd nowoczesnych technologii mobilnych w magazynowaniu 4.4. Rozwiązania typu iButton na przykładzie magazynu z kontrolowaną temperaturą Rozdział 5. Zastosowanie aplikacji mobilnej w zarządzaniu relacjami z klientami w chmurze na przykładzie enxoo mobilo 5.1. Działalność przedsiębiorstwa Enxoo 5.2. Rozwój rynku oprogramowania klasy Sales Force Automation (SFA) 5.3. Rola zastosowania systemów SFA w procesach logistycznych 5.4. Charakterystyka systemów SFA 5.5. Prezentacja technologii mobilnej enxoo mobilo 5.6. Efekty zastosowań systemu enxoo mobilo Rozdział 6. Technologiczne tajniki obsługi klienta w kanale m-commerce 6.1. Rozwój rynku m-commerce 6.2. Proces obsługi klienta w m-commerce 6.3. Główne trendy skutecznej obsługi m-klienta 6.4. Technologie mobilne i efekty ich zastosowań w m-commerce Rozdział 7. Rozwój technologii mobilnych na rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych na przykładzie działalności DHL Parcel Polska 7.1. Charakterystyka globalnej działalności DHL 7.2. Główne informacje o działalności DHL Parcel Polska 7.3. Analiza rynku przesyłek KEP i pozycja konkurencyjna DHL Parcel Polska 7.4. Usługi DHL Parcel Polska 7.5. Systemy i aplikacje stosowane w obsłudze klientów na rynku B2B i B2C 7.6. Mobilne wsparcie obsługi zleceń 7.7. Zwiększanie elastyczności usług dzięki mobilności 7.8. Perspektywa przyszłych zastosowań technologii mobilnych przez DHL Rozdział 8. Mobilny potencjał inteligentnego Systemu Transportowego firmy Sprint S.A. w Łodzi 8.1. Główne informacje o firmie Sprint S.A 8.2. Analiza rynku ITS i pozycja konkurencyjna firmy Sprint S.A 8.3. Mobilne systemy informacji o organizacji ruchu miejskiego w Łodzi 8.4. Działanie Inteligentnego Systemu Transportowego w Łodzi 8.5. Efekty wdrożenia ITS w Łodzi dla interesariuszy 8.6. Perspektywy rozwoju łódzkiego ITS CZĘŚĆ III. Stan obecny i perspektywy rozwoju technologii mobilnych w przyszłości - wywiady z ekspertami Rozdział 9. Obecny i przyszły zakres zastosowań technologii mobilnych w świetle polskiej praktyki gospodarczej 9.1. Rola technologii mobilnych w działalności operatora logistycznego 9.2. Cyfryzacja w towarowym transporcie lotniczym 9.3. Wyzwania zastosowań technologii mobilnych w logistyce kontraktowej 9.4. Doskonalenie technologii mobilnych w zarządzaniu łańcuchem dostaw 9.5. Znaczenie technologii mobilnych w logistyce dystrybucji 9.6. Beneficjenci mobilnej rewolucji w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw 9.7. Korzyści zastosowania technologii mobilnych w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw 9.8. Rynek usług telekomunikacji mobilnej 9.9. Przyszłość technologii mobilnych w strategii 2020; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Usługi pocztowe : rynek i marketing / Aleksander Panasiuk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2003. - 206, [1] s. : tab., wykresy ; 24 cm.
R.I Poczta w gospodarce rynkowej, R.II Rynek usług poc ztowych, R.III Marketing usług pocztowych, R.IV Marke tingowa dywersyfikacja działalności pocztowej, R.5 Str ategiczne aspekty rozwoju rynku usług pocztowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pojazdy samochodowe)
1. Ogólna charakterystyka wypadków drogowych; 2. Przebieg wypadku drogowego; 3. Mechanika ruchu samochodu w sytuacjach krytycznych; 4. Zasady opisu miejsca wypadku drogowego; 5. Dokumentacja fotograficzna; 6. Proces hamowania i jego rekonstrukcja; 7. Proces wywracania samochodu; 8. Elementy mechaniki zderzenia; 9. Analiza procesu zderzenia samochodów; 10. Zderzenie samochodu z pieszym; 11. Medycyna wypadkowa i biomechanika; 12. Analiza czasowo-przestrzenna wypadku drogowego; 13. Urządzenia rejestrujące ruch pojazdów; 14. Programy komputerowe wspomagające proces rekonstrukcji; 15. Ocena wiarygodności procesu rekonstrukcji; 16. Analiza wypadków drogowych w warunkach ograniczonej widoczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
Wstęp; 1. Procesy magazynowe - wprowadzenie do algorytmów 1.1. Magazyn - podstawowe zagadnienia 1.2. Procesy realizowane w strefie przyjęć (schemat przyjęcia towarów do magazynu) 1.3. Składowanie zapasów w magazynie (schemat składowania towarów w magazynie) 1.4. Kompletacja towarów (schemat kompletacji towarów w magazynie) 1.5. Strefa wydań (schemat wydań towarów z magazynu) 1.6. Test sprawdzający 2. Procesy magazynowe realizowane w strefie przyjęć 2.1. Strefa przyjęć - wprowadzenie 2.2. Strefa przyjęć - typowe operacje 2.3. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie, wyznaczanie liczby stanowisk przeładunkowych oraz ich parametrów 2.4. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie; Czas cyklu pracy wózka magazynowego 2.5. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie; Czas rozładunku zewnętrznego środka transportu przy użyciu wózka magazynowego 2.6. Strefa przyjęć - przemieszczanie ładunków w magazynie; Wyznaczanie liczby środków transportu wewnętrznego 2.7. Test sprawdzający 3. Składowanie towarów w magazynie 3.1. Jednostka ładunkowa - wprowadzenie 3.2. Opakowania w systemach logistycznych - wprowadzenie 3.3. System wymiarowy opakowań 3.4. Formowanie jednostki ładunkowej - wprowadzenie 3.5. Moduły magazynowe w składowaniu rzędowym 3.6. Moduły magazynowe w składowaniu blokowym 3.7. Objętość modułu magazynowego 3.8. Składowanie z piętrzeniem jednostek ładunkowych 3.9. Test sprawdzający 4. Procesy magazynowe realizowane w strefie kompletacji oraz wydań 4.1. Strefa kompletacji - wprowadzenie 4.2. Strefa kompletacji - kompletacja zamówienia 4.3. Kompletacja zamówienia a konfiguracja opakowań zbiorczych 4.4. Opakowania tekturowe - podstawowe rodzaje tektury 4.5. Planowanie trasy kompletacji w odniesieniu do czasu realizacji procesu 4.5.1. Planowanie trasy kompletacji metodą S-Shape 4.5.2. Planowanie trasy kompletacji metodą Midpoint 4.5.3. Planowanie trasy kompletacji metodą Return 4.5.4. Planowanie trasy kompletacji metodą Largest gap 4.5.5. Planowanie trasy kompletacji metoda Combined 4.6. Analiza procesu kompletacji 4.7. Kompletacja a zgodność wydań i załadunku 4.8. Strefa wydań a zgodność kompletacji zamówień 4.9. Test sprawdzający 5. Dokumentacja magazynowa 5.1. Dokumentacja magazynowa - wprowadzenie 5.2. Instrukcja magazynowa 5.3. Instrukcja BHP w procesach magazynowych 5.4. Zakres czynności (obowiązków) pracownika 5.5. Zasady wypełniania dokumentacji magazynowej 5.6. Zamówienie 5.7. Dowód dostawy 5.8. Dokument Pz przyjęcie z zewnątrz 5.9. Dokument Mm przesunięcie międzymagazynowe 5.10. Dokument Rw rozchód wewnętrzny 5.11. Przyjęcie wewnętrzne Pw 5.12. Dokument Wz wydanie zewnętrzne 5.13. Zwrot wewnętrzny Zw 5.14. Faktura 5.15. Kartoteka magazynowa 5.16. Przykłady dokumentów magazynowych angielskojęzycznych 5.17. Przykłady złych praktyk przy wypełnianiu dokumentacji magazynowej 5.18. Test sprawdzający 6. Wyznaczanie lokalizacji magazynu oraz kalkulacje związane z jego funkcjonowaniem 6.1. Wyznaczanie lokalizacji magazynu przy wykorzystaniu metody środka ciężkości – wersja popytowa 6.2. Wyznaczanie lokalizacji magazynu przy wykorzystaniu metody środka ciężkości - wersja popytowo-podażowa 6.3. Mierniki i wskaźniki określające efektywność funkcjonowania magazynu - wprowadzenie 6.4. Mierniki i wskaźniki określające efektywność wykorzystania powierzchni oraz przestrzeni magazynu - ćwiczenia praktyczne 6.5. Mierniki i wskaźniki określające efektywność wykonywanych operacji magazynowych 6.6. Mierniki i wskaźniki określające aspekty ekonomiczne wykonywanych operacji magazynowych 6.7. Test sprawdzający 7. Zadania przekrojowe. 7.1. Zadanie 1. Obieg dokumentów magazynowych 7.2. Zadanie 2. Dokumentacja magazynowa związana z realizacją zamówienia produkcyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Bezpieczeństwo i higiena pracy 1. Pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, ochroną przeciwpożarową, ochroną środowiska i ergonomią; 2. Przepisy prawa dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska; 3. Zadania i uprawnienia instytucji oraz służb działających w zakresie ochrony pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska; 4. Prawa i obowiązki pracownika prac pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej; 5. Oddziaływanie czynników szkodliwych na organizm człowieka w środowisku pracy; 6. Pierwsza pomoc poszkodowanym w wypadkach przy pracy oraz w stanach zagrożenia zdrowia i życia; 7. Organizacja stanowiska pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii i obowiązkowymi przepisami; 8. Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej stosowane podczas wykonywania zadań zawodowych. II. Podstawy logistyki 9. Podstawowe pojęcia z zakresu logistyki; 10. Przepisy prawa dotyczące tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych; 11. Miary statystyczne w logistyce; 12. Systemy i procesy logistyczne; 13. Punkty rozdziału w procesie logistycznym. III. Zapasy w przedsiębiorstwie 14. Definicja i klasyfikacja zapasów; 15. Naturalna i techniczna podatność magazynowa zapasów; 16. Gospodarka zapasami. Stan i struktura zapasów w magazynie; 17. Analiza i prognozowanie popytu; 18. Metody ustalania wielkości dostaw; 19. Systemy zamawiania zapasów; 20. Potrzeba utrzymania zapasów w przedsiębiorstwach i gospodarce. IV. Zarządzanie zapasami 21. Cele zarządzania zapasami; 22. Zasady zarządzania zapasami; 23. Koszty zapasów; 24. Zarządzanie zapasami grup asortymentowych; 25. Monitorowanie stanu zapasów magazynowych z uwzględnieniem asortymentu oraz terminów przechowywania. V. Procesy w magazynie 26. Magazyn – pojęcia i definicje; 27. Rodzaje, funkcje i zadania magazynów; 28. Obszary magazynowe – podział na strefy; 29. Zamawianie towarów; 30. Wielkość i termin dostawy zapasów do magazynu; 31. Proces przyjęcia towaru; 32. Proces składowania; 33. Automatyzacja procesu składowania; 34. Obsługa procesy składowania; 35. Kompletacja; 36. Procesy wydawania zapasu; 37. Czynności związane z przechowywaniem zapasów; 38. Czynności związane z przygotowaniem ładunku do przewozu; 39. Ubytki magazynowe; 40. Czynniki wpływające na lokalizację magazynów. VI. Przechowywanie zapasów 41. Rodzaje składowanych zapasów; 42. Warunki i parametry przechowywania zapasów; 43. Ilościowy i jakościowy odbiór zapasu; 44. Rozmieszczenie zapasów; 45. Zabezpieczanie towarów przed uszkodzeniem, zniszczeniem, zagarnięciem; 46. Wyposażenie techniczne wykorzystywane w procesie magazynowania; 47. Ładunki i jednostki ładunkowe; 48. Rodzaje opakowań; 49. Oznakowanie towarów oraz miejsc składowania; 50. Zasady gospodarowania opakowaniami, materiałami pomocniczymi i odpadami w magazynie. VII. Organizowanie procesów transportowych 51. Wyposażenie transportowe; 52. Środki transportu wewnętrznego; 53. Transport wewnętrzny; 54. Inne urządzenia wykorzystywane w magazynie; 55. Warunki transportu towarów. VIII. Zagospodarowanie przestrzeni magazynowej 56. Potrzeba właściwego zagospodarowania przestrzeni magazynowej; 57. Przepisy prawa i normy zagospodarowania przestrzeni magazynowej; 58. Ocena zagospodarowania przestrzeni magazynowej; 59. Optymalizacja wykorzystania przestrzeni magazynowej; 60. Wskaźniki efektywności gospodarki magazynowej; 61. Wybór kontrahenta; 62. Odpowiedzialność kierownictwa i pracowników magazynu; 63. Zarządzanie magazynem. IX. Informatyka w magazynie 64. Systemy informatyczne wykorzystywane w magazynie; 65. Zasady automatycznej identyfikacji towarów; 66. Skanery i ich zastosowanie. X. Koszty i dokumentacja 67. Koszty i cena magazynowania; 68. Koszty usług logistycznych; 69. Koszty procesu transportowego; 70. Inwentaryzacja w magazynie; 71. Rodzaje dokumentów magazynowych; 72. Dokumentowanie realizacji procesów transportowych; 73. Reklamacja; 74. Zasady sporządzania dokumentów magazynowych. XI. Zabezpieczenie majątku 75. Zabezpieczenie majątki przedsiębiorstwa (magazynu) i majątku powierzonego 76. Kontrola stanu ilościowego i jakościowego majątku oraz zapasów magazynowych XII. Kompetencje personalne i społeczne 77. Zasady kultury i etyki 78. Odpowiedzialność za podejmowane działania 79. Kreatywność i otwartość na zmiany 80. Stres i radzenie sobie ze stresem 81. Doskonalenie umiejętności zawodowych 82. Negocjacje i komunikacja interpersonalna 83. Metody i techniki rozwiązywania problemów 84. Współpraca w zespole; Słowniczek; Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Organizacja produkcji 1. Przepływy i procesy logistyczne w produkcji 2. Formy organizacji produkcji 3. Organizacja i harmonogram prac 4. Stanowisko robocze 5. Infrastruktura magazynowa i manipulacyjna w procesie produkcyjnym II. Materiały i surowce w działalności produkcyjnej 6. Materiały i towary stosowane w funkcjonowaniu logistyki III. Jakość w produkcji 7. Jakość produktu 8. Polityka jakości IV. Normy i procedury oceny jakości 9. Normalizacja w logistyce 10. Normy ISO 11. Charakterystyka norm ISO serii 9000 12. Normy i procedury oceny zgodności podczas realizacji zadań zawodowych V. Zapasy produkcji w toku 13. Kryteria podziału zapasów 14. Charakterystyka zapasów produkcji w toku 15. Sterowanie zapasami w produkcji 16. Podstawowe modele optymalizacji zapasów 17. Metody optymalizacji zapasów w produkcji VI. Organizacja procesów magazynowych w produkcji 18. Powiązanie magazynów z produkcją 19. Zasady organizacji gospodarki magazynowej 20. Elementy magazynów i składów 21. Koszty magazynowania VII. Systemy informatyczne wykorzystywane w produkcji 22. Logistyczny system informacyjny 23. Systemy informatyczne wspomagające procesy zarządzania 24. Systemy informatyczne wspomagające procesy logistyczne 25. System zarządzający produkcją VIII. Odpady w procesie produkcji 26. Regulacje prawa polskiego i UE dotyczące odpadów 27. Dyrektywa ramowa Unii Europejskiej IX. Rodzaje odpadów 28. Pojęcie, klasyfikacja i podział odpadów 29. Klasyfikacja odpadów w Polsce 30. Rodzaje odpadów X. System odprowadzania i neutralizacji odpadów 31. Unieszkodliwianie odpadów 32. Sposoby zagospodarowania odpadów 33. Minimalizacja ujemnych skutków składowania odpadów 34. Sposoby redukowania przyczyn powstawania odpadów 35. Rodzaje odpadów niebezpiecznych 36. Metody wtórne redukcji dioksyn 37. Recykling odpadów produkcyjnych XI. Dokumentacja w procesie produkcyjnym 38. Zasady sporządzania dokumentów 39. Procedura dokumentowania przepływu zasobów w procesie produkcyjnym 40. Ewidencja przepływów produkcyjnych XII. Dystrybucja i jej elementy 41. Zadania, funkcje i cele dystrybucji 42. Rodzaje dystrybucji 43. Instrumenty dystrybucji 44. Metody planowania w dystrybucji 45. Etapy procesu dystrybucji 46. Sieci dystrybucji 47. Obsługa klienta i kontrahenta XIII. Kanały dystrybucji 48. Typy kanałów dystrybucji 49. Projektowanie kanałów dystrybucji 50. Strategie w przedsiębiorstwie 51. Strategie logistyczne XIV. Proces magazynowania w centrach logistycznych i dystrybucyjnych 52. Centra logistyczne 53. Centra dystrybucji 54. Planowanie w centrach dystrybucji 55. Etapy procesu magazynowania w centrach dystrybucji 56. Planowanie lokalizacji centrum logistycznego i dystrybucyjnego XV. Systemy przepływu informacji i systemy informatyczne w procesie dystrybucji 57. Systemy zarządzania logistyką 58. Technologie wspomagające proces dystrybucji 59. Przepływ informacji w kanale dystrybucji 60. Internet w dystrybucji XVI. Automatyczna identyfikacja towarów 61. Produkt – właściwości i klasyfikacja 62 Znakowanie towarów 63 System identyfikacji towarów 64 Etykieta logistyczna XVII. Dokumentacja w procesach dystrybucji 65. Obsługa zamówienia 66. Zapytanie ofertowe 67. Oferta 68. Zamówienie 69. Wydanie na zewnątrz 70. Faktura 71. List przewozowy 72. Przyjęcie z zewnątrz 73. Kartoteki magazynowe 74. Dokumenty rozliczeniowe 75. Przesunięcie międzymagazynowe 76. Przepisy prawa dotyczące procedur celnych i dokumentacja celna 77. Zabezpieczanie dokumentacji przeznaczonej do przechowywania; Słowniczek; Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka rynku usług transportowych; 2. Rynek usług transportowych jako struktura ekonomiczna i społeczna; 3. Konkurencja na rynku usług transportowych; 4. Interwencjonalizm państwa na rynku usług transportowych; 5. Badania rynku usług transportowych; 6. Strategie funkcjonowania i rozwoju rynku usług transportowych; 7. Polski rynek usług transportu samochodowego; 8. Rynek usług transportu kolejowego; 9. Polski rynek usług transportu lotniczego; 10. Polski rynek usług transportu wodnego śródlądowego; 11. Rynek usług transportu morskiego z uwzględnieniem polski; 12. Rynek usług transportu miejskiego w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transport / red. Włodzimierz Rydzkowski, Krystyna Wojewódzka-Król. - Wyd. 3 zm. - Wraszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2002. - 508 s. : tab. ; 24 cm.
I. Transport w gospodarce rynkowej: Transport w procesie gospodarowania, Transport chłonności gospodarki narodowej, Działalność transportowa a budżet państwa, Nakłady inwestycyjne na transport a wzrost dochodu narodowego, Transport a administracja państwowa, Potrzeby transportowe. II. Gospodarowanie w gałęziach i rodzajach transportu: Transport samochodowy, transport kolejowy, Transport wodny śródlądowy, Transport lotniczy, Transport morski, Transport miejski. III. Wybrane zagadnienia funkcjonowania transportu: Spedycja, Marketing w transporcie, Transport w łańcuchach logistycznych. IV. Przedsiębiorstwo transportowe: Podstawy wiedzy o przedsiębiorstwach transportowych, Strategiczne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem transportowym, Informacja ekonomiczno-finansowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Czynniki kreujące rozwój organizacyjny przedsiębiorstw transportowych, Zastosowanie teleinformatyki w procesach zarządzania działalnością transportową, Modele zachowań przedsiębiorstw transportowych na rynku. V. Problemy integracji transportu Polski z europejskim systemem transportowym : Zróżnicowanie struktury gałęziowej systemów transportowych, Proces dostosowywania infrastruktury transportu do wymagań europejskich, Rozwój technologii międzygałęziowych, Dostosowywanie przedsiębiorstw transportowych do wymogów Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Transport / red. Włodzimierz Rydzkowski, Krystyna Wojewódzka-Król. - Wyd.4 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 550 s. : wykr., tab. mapy ; 24 cm.
I. Transport w gospodarce rynkowej: Transport w procesie gospodarowania, Transport chłonności gospodarki narodowej, Działalność transportowa a budżet państwa, Nakłady inwestycyjne na transport a wzrost dochodu narodowego, Transport a administracja państwowa, Potrzeby transportowe. II. Gospodarowanie w gałęziach i rodzajach transportu: Transport samochodowy, transport kolejowy, Transport wodny śródlądowy, Transport lotniczy, Transport morski, Transport miejski. III. Wybrane zagadnienia funkcjonowania transportu: Spedycja, Marketing w transporcie, Transport w łańcuchach logistycznych. IV. Przedsiębiorstwo transportowe: Podstawy wiedzy o przedsiębiorstwach transportowych, Strategiczne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem transportowym, Informacja ekonomiczno-finansowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Czynniki kreujące rozwój organizacyjny przedsiębiorstw transportowych, Zastosowanie teleinformatyki w procesach zarządzania działalnością transportową, Modele zachowań przedsiębiorstw transportowych na rynku. V. Problemy integracji transportu Polski z europejskim systemem transportowym : Zróżnicowanie struktury gałęziowej systemów transportowych, Proces dostosowywania infrastruktury transportu do wymagań europejskich, Rozwój technologii międzygałęziowych, Dostosowywanie przedsiębiorstw transportowych do wymogów Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Transport / red. Włodzimierz Rydzkowski, Krystyna Wojewódzka-Król. - Wyd. 4 zm. [1 dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 550 s. : wykr., tab. mapy ; 24 cm.
I. Transport w gospodarce rynkowej: Transport w procesie gospodarowania, Transport chłonności gospodarki narodowej, Działalność transportowa a budżet państwa, Nakłady inwestycyjne na transport a wzrost dochodu narodowego, Transport a administracja państwowa, Potrzeby transportowe. II. Gospodarowanie w gałęziach i rodzajach transportu: Transport samochodowy, transport kolejowy, Transport wodny śródlądowy, Transport lotniczy, Transport morski, Transport miejski. III. Wybrane zagadnienia funkcjonowania transportu: Spedycja, Marketing w transporcie, Transport w łańcuchach logistycznych. IV. Przedsiębiorstwo transportowe: Podstawy wiedzy o przedsiębiorstwach transportowych, Strategiczne podejście do zarządzania przedsiębiorstwem transportowym, Informacja ekonomiczno-finansowa w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Czynniki kreujące rozwój organizacyjny przedsiębiorstw transportowych, Zastosowanie teleinformatyki w procesach zarządzania działalnością transportową, Modele zachowań przedsiębiorstw transportowych na rynku. V. Problemy integracji transportu Polski z europejskim systemem transportowym : Zróżnicowanie struktury gałęziowej systemów transportowych, Proces dostosowywania infrastruktury transportu do wymagań europejskich, Rozwój technologii międzygałęziowych, Dostosowywanie przedsiębiorstw transportowych do wymogów Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej