Górczyński Robert
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(16)
Książki
(15)
Forma i typ
E-booki
(16)
Książki
(15)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(15)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Autor
Praca zbiorowa
(159)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(61)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(61)
Radwański Zbigniew (1924-2012)
(57)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(54)
Górczyński Robert
(-)
Borski Maciej (1975- )
(50)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(48)
Kosikowski Cezary (1942- )
(46)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(46)
Barcz Jan (1953- )
(45)
Evans Virginia
(40)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(39)
Huczek Marian (1939-2023)
(39)
Faliszewska Jolanta
(38)
Fleszer Dorota (1971- )
(37)
Łuczkiewicz Grzegorz
(36)
Barta Janusz (1947-2021)
(35)
Lityński Adam (1940- )
(35)
Wróbel Andrzej (1953- )
(35)
Baran Krzysztof Wojciech
(34)
Borkowski Janusz (1934-2012)
(33)
Chodyński Andrzej
(32)
Gurdek Magdalena (1977- )
(32)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(32)
Markiewicz Ryszard (1948- )
(31)
Garlicki Leszek (1946- )
(30)
Marek Andrzej (1940-2012)
(30)
Wierzbowski Marek (1946- )
(30)
Adamiak Barbara (1949- )
(29)
Nowak Edward (1951- )
(29)
Rozmus Dariusz (1961- )
(29)
Niewiadomski Zygmunt (1950- )
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Penc Józef (1939-2017)
(28)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(28)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(28)
Lewicka Maria
(27)
Radzicki Józef
(27)
Skrzydło Wiesław (1929-2021)
(27)
Wojtaszczyk Konstanty Adam
(27)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(26)
Bieniek Gerard
(26)
Chmaj Marek (1969- )
(26)
Izdebski Hubert (1947- )
(26)
Sadowska-Snarska Cecylia
(26)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(26)
Tokarczyk Roman Andrzej (1942- )
(26)
Brodecki Zdzisław
(25)
Florek Ludwik (1946- )
(25)
Hauser Roman (1949- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Wentkowska Aleksandra
(25)
Grabiec Olimpia (1975- )
(24)
Kołakowski Leszek (1927-2009)
(24)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(24)
Łaszczyca Grzegorz (1970- )
(24)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(23)
Dooley Jenny
(23)
Głuchowski Jan (1940- )
(23)
Hołyst Brunon (1930- )
(23)
Leoński Zbigniew (1929-2006)
(23)
Obara Małgorzata
(23)
Shakespeare William
(23)
Kotler Philip (1931- )
(22)
Kotowski Wojciech (1950- )
(22)
Latham-Koenig Christina
(22)
Ochendowski Eugeniusz (1925-2015)
(22)
Oxenden Clive
(22)
Skowrońska-Bocian Elżbieta (1948- )
(22)
Szczepański Marek S
(22)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(22)
Banaszak Bogusław (1955-2018)
(21)
Bielenica Krystyna
(21)
Borkowska Stanisława (1939- )
(21)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(21)
Bura Maria
(21)
Dolnicki Bogdan (1956- )
(21)
Kwil Małgorzata
(21)
Majewski Kamil
(21)
Misiorowska Ewa
(21)
Nowicki Marek Antoni
(21)
Petkowicz Helena
(21)
Szewc Andrzej
(21)
Słomczyński Maciej
(21)
Boć Jan (1939-2017)
(20)
Cieślak Zbigniew (1954- )
(20)
Kalisz Anna
(20)
Konieczna Anna
(20)
Matan Andrzej
(20)
Mruk Henryk (1948- )
(20)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(20)
Szpor Grażyna
(20)
Tarno Jan Paweł (1951- )
(20)
Łazowski Adam
(20)
Dobrowolska Hanna
(19)
Ehrlich Andrzej
(19)
Gepert Bożena
(19)
Juchnowicz Marta (1948- )
(19)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(19)
Mik Cezary (1964- )
(19)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Temat
Programowanie (informatyka)
(9)
Aplikacja internetowa
(4)
Języki programowania
(4)
Python (język programowania)
(4)
C (język programowania)
(2)
Kontener (struktura danych)
(2)
Kubernetes (program komputerowy)
(2)
ASP.NET
(1)
Angular (framework)
(1)
Automatyzacja
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
C# (język programowania)
(1)
Django (framework)
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Java Servlet
(1)
Komputery
(1)
Linux
(1)
Oprogramowanie open source
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Sieć komputerowa korporacyjna
(1)
TypeScript
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Poradnik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(15)
31 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
JavaScript jest niewielkim językiem skryptowym o imponujących możliwościach. Można w nim tworzyć wiele różnych rodzajów oprogramowania. Doskonale się nadaje do tworzenia dynamicznych stron internetowych, a także do budowy aplikacji internetowych i gier. Mimo upływu lat JavaScript jest niezwykle popularny, a pracę w tym języku ułatwia szereg frameworków, narzędzi i bibliotek. Przyszli zawodowi programiści powinni jednak zacząć naukę od samodzielnego pisania kodu - nawet jeśli na początku wydaje się to trudne. Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami ― pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js. W książce: konstrukcje logiczne w kodzie źródłowym pętle, funkcje i metody JavaScriptu współdziałanie z HTML5, współbieżność i programowanie asynchroniczne wyrażenia regularne wprowadzenie do najważniejszych bibliotek, frameworków i API JavaScript: proste narzędzie do złożonych zadań!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Wprowadzenie do informatyki, internetu i sieci: 1.1. Wprowadzenie; 1.2. Hardware i software; 1.3. Hierarchia danych; 1.4. Język maszynowy, język asemblera i język wysokiego poziomu; 1.5. Język programowania C; 1.6. Biblioteka standardowa C; 1.7. C++ i inne oparte na C języki programowania; 1.8. Technologia obiektowa; 1.9. Typowe środowisko programowania w języku C; 1.10. Przykładowa aplikacja w języku C utworzona na platformach Windows, Linux i macOS; 1.11. System operacyjny; 1.12. Internet i sieć WWW; 1.13. Wybrana kluczowa terminologia związana z oprogramowaniem; 1.14. Na bieżąco z technologiami informatycznymi; Rozdział 2. Wprowadzenie do programowania w języku C: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Prosty program w języku C - wyświetlenie wiersza tekstu; 2.3. Następny prosty program w języku C - dodawanie dwóch liczb całkowitych; 2.4. Koncepcje dotyczące pamięci; 2.5. Arytmetyka w języku C; 2.6. Podejmowanie decyzji - operatory równości i relacji; 2.7. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 3. Programowanie strukturalne w języku C: 3.1. Wprowadzenie; 3.2. Algorytm; 3.3. Pseudokod; 3.4. Struktury kontrolne; 3.5. Polecenie wyboru if; 3.6. Polecenie wyboru if-else; 3.7. Polecenie iteracji while; 3.8. Studium przypadku tworzenia algorytmu 1 - iteracja kontrolowana przez licznik; 3.9. Studium przypadku tworzenia algorytmu 2 - iteracja kontrolowana przez wartownik; 3.10. Studium przypadku tworzenia algorytmu 3 - zagnieżdżone polecenia kontrolne; 3.11. Operatory przypisania; 3.12. Operatory inkrementacji i dekrementacji; 3.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 4. Struktury warunkowe programu w języku C: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Podstawy iteracji; 4.3. Iteracja oparta na liczniku; 4.4. Konstrukcja for; 4.5. Konstrukcja - uwagi i obserwacje; 4.6. Przykłady użycia polecenia for; 4.7. Konstrukcja switch umożliwiająca wybór spośród wielu możliwości; 4.8. Konstrukcja do-while; 4.9. Polecenia break i continue; 4.10. Operatory logiczne; 4.11. Mylenie operatorów równości (==) i przypisania (=); 4.12. Podsumowanie programowania strukturalnego; 4.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 5. Funkcje w języku C: 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Modularyzacja programów w języku C; 5.3. Funkcje biblioteki matematycznej; 5.4. Funkcje; 5.5. Definicja funkcji; 5.6. Więcej o prototypie funkcji; 5.7. Stos wywołań funkcji i stos ramek; 5.8. Nagłówki; 5.9. Przekazywanie argumentów przez wartość i przez referencję; 5.10. Generowanie liczb losowych; 5.11. Przykład - gra hazardowa i wprowadzenie typu enum; 5.12. Klasy przechowywania; 5.13. Reguły dotyczące zasięgu; 5.14. Rekurencja; 5.15. Przykład użycia rekurencji - ciąg Fibonacciego; 5.16. Rekurencja kontra iteracja; 5.17. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 6. Tablice w języku C: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Tablica; 6.3. Definiowanie tablicy; 6.4. Przykłady tablic; 6.5. Stosowanie tablicy znaków do przechowywania ciągów tekstowych i operowania na nich; 6.6. Statyczna i automatyczna tablica lokalna; 6.7. Przekazywanie funkcji argumentu w postaci tablicy; 6.8. Sortowanie tablicy; 6.9. Studium przypadku - obliczanie średniej, mediany i dominanty za pomocą tablic; 6.10. Wyszukiwanie elementów w tablicy; 6.11. Tablica wielowymiarowa; 6.12. Tablica o zmiennej wielkości; 6.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 7. Wskaźniki w języku C: 7.1. Wprowadzenie; 7.2. Definiowanie i inicjalizowanie zmiennej wskaźnika; 7.3. Operatory wskaźnika; 7.4. Przekazywanie argumentów do funkcji przez referencję; 7.5. Stosowanie kwalifikatora conts ze wskaźnikiem; 7.6. Sortowanie bąbelkowe z użyciem przekazywania przez referencję; 7.7. Operator sizeof; 7.8. Wyrażenia i arytmetyka wskaźnika; 7.9. Związek między wskaźnikiem i tablicą; 7.10. Tablica wskaźników; 7.11. Studium przypadku - symulacja tasowania i rozdawania kart; 7.12. Wskaźnik do funkcji; 7.13. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 8. Znaki i ciągi tekstowe w języku C: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Podstawy dotyczące znaków i ciągów tekstowych; 8.3. Biblioteka obsługi znaków; 8.4. Funkcje konwersji ciągu tekstowego; 8.5. Funkcje biblioteki standardowej wejścia-wyjścia; 8.6. Funkcje biblioteki przeznaczonej do operacji na ciągach tekstowych; 8.7. Funkcje porównania zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.8. Funkcje wyszukiwania zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.9. Funkcje dotyczące pamięci zdefiniowane w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.10. Pozostałe funkcje w bibliotece przeznaczonej do obsługi ciągów tekstowych; 8.11. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 9. Formatowanie danych wejściowych i wyjściowych w języku C; 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Strumienie; 9.3. Formatowanie danych wyjściowych za pomocą funkcji printf(); 9.4. Wyświetlanie liczb całkowitych; 9.5. Liczby zmiennoprzecinkowe; 9.6. Wyświetlanie ciągów tekstowych i znaków; 9.7. Inne specyfikatory konwersji; 9.8. Określanie szerokości pola i dokładności podczas wyświetlania danych; 9.9. Stosowanie opcji w ciągu tekstowym formatowania funkcji printf(); 9.10. Wyświetlanie literałów i sekwencje sterujące; 9.11. Pobieranie za pomocą funkcji scanf() sformatowanych danych wejściowych; 9.12. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 10. Struktury, unie, operacje na bitach i wyliczenia w języku C; 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Definicja struktury; 10.3. Inicjalizacja struktury; 10.4. Uzyskanie dostępu do elementu struktury za pomocą operatorów . i ->; 10.5. Stosowanie struktur wraz z funkcjami; 10.6. Definicja typedef; 10.7. Przykład - wysoko wydajna symulacja tasowania i rozdawania kart; 10.8. Unia; 10.9. Operatory bitowe; 10.10. Pole bitowe; Rozdział 11. Przetwarzanie plików w języku C; 11.1. Wprowadzenie; 11.2. Plik i strumień; 11.3. Tworzenie pliku o dostępie sekwencyjnym; 11.4. Odczytywanie danych z pliku o dostępie sekwencyjnym; 11.5. Plik o dostępie swobodnym; 11.6. Tworzenie pliku o dostępie swobodnym; 11.7. Losowy zapis danych w pliku o dostępie swobodnym; 11.8. Odczytywanie danych z pliku o dostępie swobodnym; 11.9. Studium przypadku - program przetwarzający transakcje; 11.10. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 12. Struktury danych w języku C: 12.1. Wprowadzenie; 12.2. Struktura odwołująca się do samej siebie; 12.3. Dynamiczna alokacja pamięci; 12.4. Lista jednokierunkowa; 12.5. Stos; 12.6. Kolejka; 12.7. Drzewo; 12.8. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 13. Preprocesor w języku C: 13.1. Wprowadzenie; 13.2. Dyrektywa preprocesora #include; 13.3. Dyrektywa preprocesora #define - stałe symboliczne; 13.4. Dyrektywa preprocesora #define – makra; 13.5. Kompilacja warunkowa; 13.6. Dyrektywy preprocesora #error i #pragma; 13.7. Operatory # i ##; 13.8. Numery wierszy; 13.9. Predefiniowane stałe symboliczne; 13.10. Asercje; 13.11. Bezpieczne programowanie w języku C; Rozdział 14. Inne zagadnienia związane z językiem C: 14.1. Wprowadzenie; 14.2. Przekierowanie operacji wejścia-wyjścia; 14.3. Zmiennej długości lista argumentów; 14.4. Stosowanie argumentów powłoki; 14.5. Kompilowanie programu składającego się z wielu plików kodu źródłowego; 14.6. Zakończenie działania programu za pomocą exit() i atexit(); 14.7. Sufiksy dla literałów liczb całkowitych i zmiennoprzecinkowych; 14.8. Obsługa sygnałów; 14.9. Dynamiczna alokacja pamięci - funkcje calloc() i realloc(); 14.10. Bezwarunkowe odgałęzienie za pomocą goto; Rozdział 15. C++ jako lepsza wersja C - wprowadzenie do technologii obiektowej: 15.1. Wprowadzenie; 15.2. C++; 15.3. Prosty program dodający dwie liczby; 15.4. Biblioteka standardowa języka C++; 15.5. Pliki nagłówkowe; 15.6. Funkcja typu inline; 15.7. Słowa kluczowe języka C++; 15.8. Referencja i parametry przekazywane przez referencję; 15.9. Pusta lista parametrów; 15.10. Argumenty domyślne; 15.11. Jednoargumentowy operator ustalenia zasięgu; 15.12. Przeciążanie funkcji; 15.13. Szablony funkcji; 15.14. Wprowadzenie do technologii obiektowej i UML; 15.15. Wprowadzenie do szablonu klasy vector biblioteki standardowej języka C++; 15.16. Zakończenie rozdziału; Rozdział 16. Wprowadzenie do klas, obiektów i ciągów tekstowych: 16.1. Wprowadzenie; 16.2. Definiowanie klasy z funkcją składową; 16.3. Definiowanie funkcji składowej z parametrem; 16.4. Dane składowe, funkcje składowe set i get; 16.5. Inicjalizacja obiektu za pomocą konstruktora; 16.6. Umieszczenie klasy w oddzielnym pliku, aby umożliwić jej wielokrotne użycie; 16.7. Oddzielenie interfejsu od implementacji; 16.8. Weryfikacja danych wejściowych za pomocą funkcji set; 16.9. Zakończenie rozdziału; Rozdział 17. Klasy - zgłaszanie wyjątków: 17.1. Wprowadzenie; 17.2. Studium przypadku - klasa Time; 17.3. Zasięg klasy i dostęp do jej elementów składowych; 17.4. Funkcje dostępu i funkcje narzędziowe; 17.5. Studium przypadku - konstruktor z argumentami domyślnymi; 17.6. Destruktory; 17.7. Kiedy są wywoływane konstruktor i destruktor?; 17.8. Studium przypadku - pułapka podczas zwrotu odwołania lub wskaźnika do prywatnych danych składowych; 17.9. Domyślne przypisywanie danych składowych; 17.10. Obiekty i funkcje składowe typu const; 17.11. Kompozycja - obiekt jako element składowy klasy; 17.12. Funkcje i klasy zaprzyjaźnione; 17.13. Stosowanie wskaźnika this; 17.14. Statyczne elementy składowe klasy; 17.15. Zakończenie rozdziału; Rozdział 18. Przeciążanie operatorów i klasa string: 18.1. Wprowadzenie; 18.2. Stosowanie przeciążonych operatorów klasy string biblioteki standardowej; 18.3. Podstawy przeciążania operatorów; 18.4. Przeciążanie operatorów dwuargumentowych; 18.5. Przeciążanie dwuargumentowych operatorów wstawiania danych do strumienia i pobierania danych ze strumienia; 18.6. Przeciążanie operatorów jednoargumentowych; 18.7. Przeciążanie jednoargumentowych operatorów prefiks i postfiks ++ i --; 18.8. Studium przypadku - klasa Date; 18.9. Dynamiczne zarządzanie pamięcią; 18.10. Studium przypadku - klasa Array; 18.11. Operator w postaci funkcji składowej kontra operator w postaci funkcji nieskładowej; 18.12. Konwersja między typami; 18.13. Konstruktor typu explicit i operatory konwersji; 18.14. Przeciążanie funkcji operator(); 18.15. Zakończenie rozdziału; Rozdział 19. Programowanie zorientowane obiektowo – dziedziczenie: 19.1. Wprowadzenie; 19.2. Klasa bazowa i klasa pochodna; 19.3. Relacje między klasą bazową i klasą pochodną; 19.4. Konstruktor i destruktor w klasie pochodnej; 19.5. Dziedziczenie publiczne, chronione i prywatne; 19.6. Stosowanie dziedziczenia w tworzeniu oprogramowania; 19.7. Zakończenie rozdziału; Rozdział 20. Programowanie zorientowane obiektowo – polimorfizm: 20.1. Wprowadzenie; 20.2. Wprowadzenie do polimorfizmu - polimorficzna gra wideo; 20.3. Relacje między obiektami w hierarchii dziedziczenia; 20.4. Typ pola i konstrukcja switch; 20.5. Klasa abstrakcyjna i czysta funkcja wirtualna; 20.6. Studium przypadku - system kadrowo-płacowy oparty na polimorfizmie; 20.7. (Opcjonalnie) Polimorfizm, funkcje wirtualne i wiązanie dynamiczne "pod maską"; 20.8. Studium przypadku - system kadrowo-płacowy oparty na polimorfizmie, mechanizmie RTTI, rzutowaniu w dół, operatorach dynamic_cast i typeid oraz klasie type_info; 20.9. Zakończenie rozdziału; Rozdział 21. Dokładniejsza analiza strumieni wejścia i wyjścia: 21.1. Wprowadzenie; 21.2. Strumienie; 21.3. Strumień wyjścia; 21.4. Strumień wejścia; 21.5. Niesformatowane operacje wejścia-wyjścia przeprowadzane za pomocą funkcji read(), write() i gcount(); 21.6. Wprowadzenie do manipulatorów strumienia; 21.7. Stany formatu strumienia i manipulatorów strumienia; 21.8. Stany błędu strumienia; 21.9. Powiązanie strumieni wyjścia i wejścia; 21.10. Zakończenie rozdziału; Rozdział 22. Dokładniejsza analiza obsługi wyjątków: 22.1. Wprowadzenie; 22.2. Przykład - obsługa próby dzielenia przez zero; 22.3. Ponowne zgłoszenie wyjątku; 22.4. Rozwinięcie stosu; 22.5. Kiedy używać obsługi wyjątków?; 22.6. Konstruktor, destruktor i obsługa wyjątków; 22.7. Wyjątki i dziedziczenie; 22.8. Przetwarzanie niepowodzenia w wyniku działania operatora new; 22.9. Klasa unique_ptr i dynamiczna alokacja pamięci; 22.10. Hierarchia wyjątków biblioteki standardowej; 22.11. Zakończenie rozdziału; Rozdział 23. Wprowadzenie do szablonów niestandardowych: 23.1. Wprowadzenie; 23.2. Szablony klas; 23.3. Szablon funkcji przeznaczonej do przeprowadzania operacji na obiekcie specjalizacji szablonu klasy; 23.4. Parametry pozbawione typu; 23.5. Argumenty domyślne parametrów typu szablonu; 23.6. Przeciążanie szablonu funkcji; 23.7. Zakończenie rozdziału; Dodatek A. Pierwszeństwo operatorów w językach C i C++; Dodatek B. Kodowanie znaków ASCII; Dodatek C. Systemy liczbowe; C.1. Wprowadzenie; C.2. Skracanie liczb dwójkowych do ósemkowych i szesnastkowych; C.3. Konwersja liczb ósemkowych i szesnastkowych na dwójkowe; C.4. Konwersja liczb dwójkowych, ósemkowych i szesnastkowych na dziesiętne; C.5. Konwersja liczb dziesiętnych na dwójkowe, ósemkowe i szesnastkowe; C.6. Ujemne liczby dwójkowe - notacja dopełnienia do dwóch; Dodatek D. Sortowanie - informacje szczegółowe; D.1. Wprowadzenie; D.2. Notacja dużego O; D.3. Sortowanie przez wybieranie; D.4. Sortowanie przez wstawianie; D.5. Sortowanie przez scalanie; Dodatek E. Wielowątkowość oraz inne zagadnienia związane ze standardami C99 i C11; E.1. Wprowadzenie; E.2. Nowe nagłówki w C99; E.3. Wyznaczone metody inicjalizacyjne i złożone literały; E.4. Typ bool; E.5. Niejawne użycie typu int w deklaracji funkcji; E.6. Liczby zespolone; E.7. Usprawnienia w preprocesorze; E.8. Inne funkcje standardu C99; E.8.1. Minimalne ograniczenia zasobów kompilatora; E.8.2. Słowo kluczowe restrict; E.8.3. Niezawodne kopiowanie liczb całkowitych; E.8.4. Element składowy w postaci elastycznej tablicy; E.8.5. Złagodzone ograniczenia dotyczące inicjalizacji agregowanych elementów; E.8.6. Operacje matematyczne dla typów generycznych; E.8.7. Funkcja typu inline; E.8.8. Zakończenie działania funkcji bez wyrażenia; E.8.9. Predefiniowany identyfikator __func__; E.8.10. Makro va_copy; E.9. Nowe funkcje w standardzie C11; E.9.1. Nowe nagłówki C11; E.9.2. Obsługa wielowątkowości; E.9.3. Funkcja quick_exit(); E.9.4. Obsługa Unicode; E.9.5. Specyfikator funkcji _Noreturn; E.9.6. Wyrażenia typów generycznych; E.9.7. Dodatek L - możliwości w zakresie analizy i niezdefiniowane zachowanie; E.9.8. Kontrola wyrównania do granicy; E.9.9. Asercje statyczne; E.9.10. Typy zmiennoprzecinkowe; E.10. Zasoby dostępne w internecie; Dodatki w internecie; Dodatek F. Użycie debugera Visual Studio FTP; Dodatek G. Użycie debugera GNU FTP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Jeśli aplikacja ma działać szybko i niezawodnie, najlepiej wybrać C++, dojrzały i wszechstronny język programowania, konsekwentnie rozwijany przez mistrzów kodowania. Wymaga on zachowania pewnej dyscypliny podczas pracy, jednak pozwala na uzyskanie kodu o znakomitej wydajności. Nowy standard C++17 zapewnia doskonałą obsługę wielowątkowości oraz programowania wieloprocesorowego wymaganego podczas szybkiego przetwarzania grafiki, uczenia maszynowego czy też wykonywania innych zadań, w których kluczową sprawą okazuje się wydajność. Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem doskonałego podręcznika dla profesjonalistów. Szczegółowo opisano w niej wszystkie etapy programowania współbieżnego: od utworzenia wątków po projektowanie wielowątkowych algorytmów i struktur danych. Przedstawiono zastosowania klas std::thread i std::mutex oraz funkcji std::async, a także złożone zagadnienia związane z operacjami atomowymi i modelem pamięci. Sporo miejsca poświęcono diagnozowaniu kodu i analizie rodzajów błędów. Opisano techniki lokalizowania błędów oraz metody testowania kodu. Prezentowany materiał został uzupełniony przykładami kodu i praktycznymi ćwiczeniami. Znalazły się tu również porady i wskazówki, które docenią wszyscy programiści C++. W tej książce między innymi: nowości w standardzie C++17 zagadnienia niskiego poziomu: model pamięci i operacje atomowe zagadnienia wyższego poziomu: złożone struktury danych zagadnienia wysokiego poziomu: kod wielowątkowy i zarządzanie wątkami obsługa równoległości za pomocą funkcji dodanych w standardzie C++17 debugowanie kodu wielowątkowego Programuj elegancko, twórz wydajny i czysty kod. Oto współbieżność w C++!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Zagrożenia związane z kontenerami. Ryzyko, zagrożenie i środki ostrożności. Model zagrożenia kontenera. Granice bezpieczeństwa. Wielodostępność. Zasady dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa. Podsumowanie. 2. Wywołania systemu Linux, uprawnienia i właściwości jądra. Wywołania systemowe. Uprawnienia plików. Mechanizm właściwości jądra systemu Linux. Podniesienie uprawnień. Podsumowanie. 3. Grupy kontrolne. Hierarchia grup kontrolnych. Tworzenie grup kontrolnych. Definiowanie ograniczeń dla zasobów. Przypisanie procesu do grupy kontrolnej. Używanie grup kontrolnych z Dockerem. Grupy kontrolne - wersja druga. Podsumowanie. 4. Izolacja kontenera. Przestrzenie nazw systemu Linux. Izolacja nazwy hosta. Izolowanie identyfikatorów procesów. Zmiana katalogu głównego. Połączenie przestrzeni nazw i zmiany katalogu głównego. Przestrzeń nazw punktów montowania. Przestrzeń nazw sieci. Przestrzeń nazw użytkownika. Przestrzeń nazw IPC. Przestrzeń nazw grup kontrolnych. Proces kontenera z perspektywy systemu komputera gospodarza. Maszyny gospodarza kontenera. Podsumowanie. 5. Maszyna wirtualna. Uruchomienie komputera. Poznaj VMM. Przechwyć i emuluj. Obsługa instrukcji niewirtualizowanych. Izolacja procesu i zapewnienie bezpieczeństwa. Wady maszyny wirtualnej. Izolacja kontenera w porównaniu do izolacji maszyny wirtualnej. Podsumowanie. 6. Obrazy kontenera. Główny system plików i konfiguracja obrazu. Nadpisanie konfiguracji w trakcie działania obrazu. Standardy OCI. Konfiguracja obrazu. Tworzenie obrazu. Przechowywanie obrazów kontenera. Identyfikowanie obrazów kontenera. Zapewnienie bezpieczeństwa obrazowi kontenera. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas tworzenia obrazu. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas przechowywania obrazów. Zapewnienie bezpieczeństwa podczas wdrażania obrazów. GitOps i zapewnienie bezpieczeństwa podczas wdrożenia. Podsumowanie. 7. Luki w zabezpieczeniach oprogramowania umieszczonego w obrazie kontenera. Szukanie luk w zabezpieczeniach. Luki w zabezpieczeniach, poprawki bezpieczeństwa i dystrybucje. Luki w zabezpieczeniach na poziomie aplikacji. Zarządzanie ryzykiem związanym z lukami w zabezpieczeniach. Skanowanie pod kątem luk w zabezpieczeniach. Zainstalowane pakiety. Skanowanie obrazu kontenera. Narzędzia skanowania. Skanowanie w trakcie procesu ciągłej integracji i ciągłego wdrożenia. Uniemożliwianie uruchamiania obrazów zawierających luki w zabezpieczeniach. Luki w zabezpieczeniach dnia zerowego. Podsumowanie. 8. Wzmocnienie izolacji kontenera. Seccomp. AppArmor. SELinux. gVisor. Kontener Kata. Firecracker. Unijądro. Podsumowanie. 9. Złamanie izolacji kontenera. Kontener domyślnie działa z uprawnieniami użytkownika root. Właściwości jądra systemu Linux i opcja –privileged. Montowanie zawierających dane wrażliwe katalogów systemu gospodarza. Montowanie gniazda Dockera. Współdzielenie przestrzeni nazw między kontenerem i gospodarzem. Kontener przyczepy. Podsumowanie. 10. Zapewnienie bezpieczeństwa sieci kontenera. Zapora sieciowa kontenera. Model OSI. Wysyłanie pakietu IP. Adres IP kontenera. Izolacja sieci. Reguły i routing na warstwach 3. i 4. Polityki sieciowe. Architektura Service Mesh. Podsumowanie. 11. Bezpieczna komunikacja między komponentami przy użyciu TLS. Bezpieczne połączenie. Certyfikat X.509. Połączenie TLS. Bezpieczne połączenia między kontenerami. Unieważnienie certyfikatu. Podsumowanie. 12. Przekazywanie danych poufnych do kontenera. Właściwości danych poufnych. Przekazywanie informacji do kontenera. Dane poufne w Kubernetes. Dane poufne są dostępne dla użytkownika root. Podsumowanie. 13. Zabezpieczanie środowiska uruchomieniowego kontenera. Profile obrazów kontenera. Unikanie różnic Podsumowanie. 14. Kontenery i przygotowana przez OWASP lista Top 10. Wstrzyknięcie kodu. Złamanie mechanizmu uwierzytelnienia. Ujawnienie danych wrażliwych. Zewnętrzne encje XML. Nieprawidłowa kontrola dostępu. Błędna konfiguracja zabezpieczeń. XSS. Niebezpieczna deserializacja. Używanie komponentów zawierających znane luki w zabezpieczeniach. Niewystarczający poziom rejestrowania danych i monitorowania. Podsumowanie. Zakończenie. Dodatek A. Lista rzeczy do sprawdzenia w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; O autorach; O recenzencie technicznym; Wprowadzenie; Część I. Wprowadzenie do Dockera i kontenerów: Rozdział 1. Podstawy Dockera i kontenerów: Wymagania techniczne; Zrozumienie potrzeby stosowania kontenerów; Poznajemy Dockera; Instalacja Dockera; Używanie Dockera w powłoce; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 2. Praca z danymi Dockera: Wymagania techniczne; Dlaczego w ogóle potrzebujesz mechanizmu trwałego przechowywania danych?; Woluminy Dockera; Dołączane punkty montowania w Dockerze; Tymczasowy system plików w Dockerze; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 3. Sieć w Dockerze: Wymagania techniczne; Obsługa sieci w Dockerze; Samodzielne tworzenie sieci typu most; Podsumowanie; Pytania; Część II. Tworzenie klastra programistycznego Kubernetes, poznawanie obiektów i udostępnianie usług: Rozdział 4. Wdrażanie Kubernetes za pomocą KinD: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do obiektów i komponentów Kubernetes; Używanie klastrów programistycznych; Instalacja KinD; Tworzenie klastra KinD; Analiza utworzonego klastra KinD; Dodawanie niestandardowego mechanizmu równoważenia obciążenia dla kontrolera Ingress; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 5. Krótkie wprowadzenie do Kubernetes: Wymagania techniczne; Ogólne omówienie komponentów Kubernetes; Poznajemy warstwę sterowania; Poznajemy sposób działania komponentów węzła roboczego; Współpraca z serwerem API; Poznajemy obiekty Kubernetes; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 6. Usługi, mechanizm równoważenia obciążenia i zewnętrzny serwer DNS: Wymagania techniczne; Zapewnienie żądaniom dostępu do zadań; Wprowadzenie do mechanizmu równoważenia obciążenia; Mechanizmy równoważenia obciążenia działające na warstwie siódmej; Mechanizmy równoważenia obciążenia działające na warstwie czwartej; Udostępnianie nazw usług na zewnątrz; Podsumowanie; Pytania; Część III. Kubernetes w korporacjach: Rozdział 7. Integracja z klastrem mechanizmu uwierzytelniania: Wymagania techniczne; Jak Kubernetes rozpoznaje użytkownika?; Poznajemy protokół OpenID Connect; Konfiguracja klastra KinD dla OpenID Connect; Wprowadzenie do funkcjonalności "wcielania się w rolę" w celu integracji systemu uwierzytelniania z klastrami zarządzanymi w chmurze; Konfiguracja klastra do użycia funkcjonalności wcielania się w rolę; Konfiguracja funkcjonalności wcielania się w rolę bez użycia OpenUnison; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 8. Polityki modelu RBAC i audyt: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do modelu RBAC; Czym jest rola?; Mapowanie tożsamości użytkowników organizacji na polityki Kubernetes w celu autoryzacji dostępu do zasobów; Implementacja wielodostępności za pomocą przestrzeni nazw; Audyt w Kubernetes; Używanie audit2rbac do debugowania polityk; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 9. Wdrażanie bezpiecznego panelu Kubernetes: Wymagania techniczne; Jak panel rozpoznaje użytkownika?; Niebezpieczeństwa związane z panelem Kubernetes; Wdrożenie panelu z użyciem odwrotnego proxy; Integracja panelu z OpenUnison; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 10. Definiowanie polityki bezpieczeństwa poda: Wymagania techniczne; Czym jest PSP?; Czy coś się zmienia?; Włączenie PSP; Alternatywy dla PSP; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 11. Poprawianie bezpieczeństwa za pomocą Open Policy Agent: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do dynamicznych kontrolerów sterowania dopuszczeniem; Co to jest program typu OPA i na czym polega jego działanie?; Używanie Rego do definiowania polityki; Wymuszanie ograniczeń dotyczących pamięci; Wymuszanie PSP za pomocą OPA; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 12. Audyt za pomocą Falco i EFK: Wymagania techniczne; Poznajemy audyt; Wprowadzenie do Falco; Poznajemy pliki konfiguracyjne Falco; Wdrożenie Falco; Moduł jądra Falco; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 13. Tworzenie kopii zapasowej: Wymagania techniczne; Kopie zapasowe w Kubernetes; Tworzenie kopii zapasowej Etcd; Poznajemy narzędzie Velero Heptio i jego konfigurację; Używanie Velero do tworzenia kopii zapasowej; Zarządzanie Velero za pomocą narzędzia działającego w powłoce; Przywracanie z kopii zapasowej; Podsumowanie; Pytania; Rozdział 14. Przygotowywanie platformy: Wymagania techniczne; Opracowanie potoku; Przygotowanie klastra; Wdrażanie GitLab; Wdrażanie Tekton; Wdrażanie ArgoCD; Automatyzacja tworzenia projektu z użyciem OpenUnison; Podsumowanie; Pytania; Odpowiedzi na pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Dawny Linux był niezawodny w działaniu, ale nie miał efektownego wyglądu i wymagał mozolnej konfiguracji, aby dostosować go do potrzeb użytkowników. Trzeba było znać wiele poleceń, skryptów i plików konfiguracyjnych. Zarządzanie systemem i siecią kosztowało sporo ręcznej pracy. Dzisiejszy Linux jest o wiele łatwiejszy w użytkowaniu. Poszczególne elementy zostały zmienione i usprawnione bez utraty tego, z czego Linux słynął od dawna: niezawodności, wydajności i bezpieczeństwa. Ta książka przyda się początkującym i średnio zaawansowanym użytkownikom tego systemu. Dzięki niej nauczysz się korzystać z narzędzi graficznych i tych działających w powłoce. Poznasz również podstawy administrowania systemami linuksowymi i przygotujesz się do tego, by sprawnie rozpocząć z nimi pracę. W poszczególnych rozdziałach znajdziesz ponad 250 gotowych receptur, które pomagają poradzić sobie z większością wyzwań stojących przed użytkownikami i administratorami systemów Linux. Plusem publikacji jest to, że zawiera zarówno podstawowe zadania - takie jak instalacja i uruchamianie systemu czy zarządzanie usługami, plikami i katalogami - jak i operacje związane z konfiguracją i zabezpieczaniem sieci. Dodatkowo umieszczono tu rozdział poświęcony instalacji Linuksa na płytce Raspberry Pi, a także szeroki wybór receptur poświęconych rozwiązywaniu typowych problemów tym systemem. W książce między innymi: korzystanie z systemd tworzenie i konfiguracja zapór sieciowych zarządzanie użytkownikami i grupami i kontrola dostępu do plików sprawdzanie komponentów komputera i monitorowanie jego stanu instalacja Linuksa i Windowsa na jednym komputerze zarządzanie systemami plików i partycjonowanie dysków ...a więc twierdzisz, że dobrze znasz swojego Linuksa?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Linux® : biblia / Christopher Negus ; przekł. Robert Górczyński. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2021. - 871, [1] s. : il. ; 25 cm.
CZĘŚĆ I. PIERWSZE KROKI W SYSTEMIE LINUX. Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy z systemem Linux. Poznajemy system Linux. Czym Linux różni się od innych systemów operacyjnych? Historia systemu Linux. Dystrybucje systemu Linux. Kariera w świecie Linuksa. Podsumowanie. Rozdział 2. Konfiguracja doskonałego środowiska Linux. Terminologia środowiska graficznego w systemie Linux. Rozpoczęcie pracy z GNOME w Fedorze uruchomionej jako obraz typu Live. Używanie środowiska graficznego GNOME 3. Używanie środowiska graficznego GNOME 2. Podsumowanie. Ćwiczenia. CZĘŚĆ II. ZAAWANSOWANA PRACA W SYSTEMIE LINUX. Rozdział 3. Używanie powłoki. Powłoka i terminal. Wybór powłoki. Wydawanie poleceń. Ponowne uruchamianie poleceń za pomocą historii powłoki. Łączenie i dzielenie poleceń. Używanie zmiennych powłoki. Tworzenie własnego środowiska powłoki. Pobieranie informacji o poleceniach. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 4. Poruszanie się po systemie plików. Podstawowe polecenia systemu plików. Używanie metaznaków i operatorów. Wyświetlanie plików i katalogów. Prawo dostępu do plików i ich własność. Przenoszenie, kopiowanie i usuwanie plików. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 5. Praca z plikami tekstowymi. Edytowanie plików za pomocą vim i vi. Wyszukiwanie plików. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 6. Zarządzanie uruchomionymi procesami. Co to jest proces? Wyświetlanie procesów. Zarządzanie procesami działającymi na pierwszym planie i w tle. Zamykanie procesu i zmiana jego priorytetu. Ograniczanie procesów za pomocą cgroup. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 7. Tworzenie prostych skryptów powłoki. Zrozumienie skryptów powłoki. Podsumowanie. Ćwiczenia. CZĘŚĆ III. ADMINISTRACJA SYSTEMEM LINUX. Rozdział 8. Podstawowa administracja systemem Linux. Poznajemy administrację systemem Linux. Graficzne narzędzia administracyjne. Korzystanie z konta użytkownika root. Polecenia administracyjne, pliki konfiguracyjne oraz pliki dzienników zdarzeń. Korzystanie z innych loginów administracyjnych. Sprawdzanie i konfigurowanie sprzętu. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 9. Instalacja systemu Linux. Wybór komputera. Instalowanie Fedory za pomocą obrazu typu Live. Instalowanie Red Hat Enterprise Linux za pomocą standardowego nośnika instalacyjnego. Instalowanie na podstawie chmury. Instalowanie Linuksa w dużej firmie. Zagadnienia dotyczące instalacji. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 10. Pobieranie oprogramowania i zarządzanie nim. Zarządzanie oprogramowaniem w środowisku graficznym. Nie tylko okno Oprogramowanie. Pakiety oprogramowania RPM i DEB. Zarządzanie pakietami RPM za pomocą YUM. Instalowanie, analizowanie i weryfikowanie oprogramowania za pomocą polecenia rpm. Zarządzanie oprogramowaniem w firmie. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 11. Zarządzanie kontami użytkowników. Tworzenie kont użytkowników. Grupy kont użytkowników. Zarządzanie użytkownikami w dużej firmie. Scentralizowane konta użytkowników. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 12. Zarządzanie dyskami i systemami plików. Pamięć masowa. Partycjonowanie dysku twardego. Używanie menedżera partycji LVM. Montowanie systemów plików. Korzystanie z polecenia mkfs do utworzenia systemu plików. Zarządzanie pamięcią masową za pomocą narzędzia Cockpit. Podsumowanie. Ćwiczenia. CZĘŚĆ IV. ADMINISTRACJA SERWEREM. Rozdział 13. Wprowadzenie do administracji serwerem. Rozpoczynamy administrowanie serwerem. Sprawdzanie i definiowanie usług. Zarządzanie zdalnym dostępem za pomocą SSH. Konfigurowanie systemu rejestrowania danych. Sprawdzanie zasobów systemowych za pomocą polecenia sar. Sprawdzanie ilości wolnego miejsca. Zarządzanie serwerami w dużych firmach. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 14. Administracja siecią. Konfigurowanie sieci dla komputera biurowego. Konfigurowanie sieci z poziomu powłoki. Konfigurowanie sieci w dużej firmie. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 15. Uruchamianie i zatrzymywanie usług. Demon inicjalizacji (init lub systemd). Sprawdzanie stanu usługi. Uruchamianie i zatrzymywanie usług. Włączanie trwałej usługi. Konfigurowanie domyślnego poziomu działania lub jednostki celu. Dodawanie nowej usługi lub dostosowanej do własnych potrzeb. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 16. Serwer wydruku. System CUPS. Konfigurowanie drukarek. Praca z serwerem CUPS. Korzystanie z poleceń druku. Konfigurowanie serwera wydruku. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 17. Serwer WWW. Serwer WWW Apache. Pobieranie i instalowanie serwera WWW. Uruchamianie serwera Apache. Zabezpieczanie komunikacji internetowej za pomocą protokołów SSL i TLS. Rozwiązywanie problemów z serwerem WWW. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 18. Serwer FTP. Poznajemy serwer FTP. Instalowanie serwera FTP vsftpd. Uruchamianie usługi vsftpd. Zabezpieczanie serwera FTP. Konfigurowanie serwera FTP. Używanie klientów FTP w celu nawiązywania połączeń z Twoim serwerem. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 19. Serwer plików Samba. Poznajemy serwer Samba. Instalowanie Samby. Uruchamianie i zatrzymywanie Samby. Zabezpieczanie Samby. Konfigurowanie Samby. Uzyskiwanie dostępu do udziału Samby. Używanie Samby w dużych firmach. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 20. Serwer plików NFS. Instalowanie serwera NFS. Uruchamianie usługi NFS. Współdzielenie systemów plików NFS. Kwestie bezpieczeństwa związane z NFS. Używanie systemów plików NFS. Odmontowywanie systemów plików NFS. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 21. Rozwiązywanie problemów z systemem Linux. Rozwiązywanie problemów z uruchamianiem systemu. Rozwiązywanie problemów z pakietami oprogramowania. Rozwiązywanie problemów z siecią. Rozwiązywanie problemów z pamięcią. Rozwiązywanie problemów w trybie ratunkowym. Podsumowanie. Ćwiczenia. CZĘŚĆ V. TECHNIKI ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA W SYSTEMIE LINUX. Rozdział 22. Podstawy bezpieczeństwa systemu Linux. Bezpieczeństwo fizyczne. Monitorowanie systemów. Audyt i przegląd systemu Linux. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 23. Zaawansowane bezpieczeństwo systemu Linux. Stosowanie kryptografii w implementacji bezpieczeństwa systemu Linux. Implementacja bezpieczeństwa w Linuksie za pomocą PAM. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 24. Zwiększenie bezpieczeństwa systemu Linux za pomocą SELinux. Zalety SELinux. Sposób działania SELinux. Konfigurowanie SELinux. Monitorowanie SELinux i rozwiązywanie związanych z nim problemów. Zebranie wszystkiego w całość. Więcej informacji na temat SELinux. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 25. Zabezpieczanie systemu Linux w sieci. Audyt usług sieciowych. Praca z zaporą sieciową. Podsumowanie. Ćwiczenia. CZĘŚĆ VI. PRZETWARZANIE W CHMURZE. Rozdział 26. Przejście do chmury i kontenerów. Kontenery Linuksa. Rozpoczęcie pracy z kontenerami Linuksa. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 27. Używanie systemu Linux do przetwarzania w chmurze. Ogólne omówienie tematu Linuksa i przetwarzania w chmurze. Podstawowa terminologia związana z chmurą. Konfigurowanie małej chmury. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 28. Wdrażanie systemu Linux w chmurze. Pobieranie Linuksa do uruchomienia w chmurze, Tworzenie obrazu Linuksa dla chmury. Używanie OpenStack do wdrażania obrazów w chmurze. Używanie Amazon EC2 do wdrażania obrazów chmury. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 29. Automatyzacja aplikacji i infrastruktury za pomocą Ansible. Wprowadzenie do Ansible. Komponenty Ansible. Wdrażanie za pomocą Ansible. Instalowanie Ansible. Polecenia jednorazowe Ansible. Automatyzowanie zadań za pomocą Ansible Tower. Podsumowanie. Ćwiczenia. Rozdział 30. Użycie platformy Kubernetes do wdrażania aplikacji w kontenerach. Wprowadzenie do Kubernetes. Wypróbowywanie Kubernetes. OpenShift, czyli Kubernetes o jakości przemysłowej. Podsumowanie. Ćwiczenia. DODATKI. Dodatek A. Nośnik instalacyjny. Dodatek B. Odpowiedzi do ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Wymagania względem baz danych stale rosną, co jest związane z dostępnością coraz większych ilości danych. Obserwujemy więc dynamiczny rozwój różnych systemów bazodanowych. Mimo że w tej branży pojawia się sporo nowych propozycji, relacyjne bazy danych wciąż cieszą się dużą popularnością. Spośród rozwiązań typu open source najbardziej znaną i lubianą bazą danych od lat pozostaje MySQL. Jest to oprogramowanie, które świetnie się sprawdza nawet w systemach operujących na dużych ilościach danych. W tym gruntownie zaktualizowanym przewodniku znalazły się dokładne informacje dotyczące konfiguracji MySQL w takich systemach jak Linux, Windows i macOS, jak również w kontenerze Dockera. Przedstawiono tutaj zasady projektowania baz danych, a także modyfikowania już istniejących. Opisano techniki pracy w obciążonym środowisku produkcyjnym, pokazano też, jak stosować mechanizm transakcji i reguły zarządzania użytkownikami. Omówiono sposoby uzyskiwania wysokiej wydajności działania i dostępności serwera przy minimalnych kosztach. Zademonstrowano, jak dostrajać i zabezpieczać bazy, jak pracować z kopiami zapasowymi, wreszcie ― jak używać plików konfiguracyjnych. W tym wydaniu pojawiły się nowe rozdziały poświęcone wysokiej dostępności serwera, mechanizmu równoważenia obciążenia i używania MySQL w chmurze. W książce między innymi: gruntowne podstawy MySQL wdrażanie bazy danych MySQL, również w maszynach wirtualnych i w chmurze projektowanie bazy danych i tworzenie zapytań monitorowanie bazy danych i praca z kopiami zapasowymi optymalizacja kosztów używania bazy danych w chmurze koncepcje związane z bazami danych MySQL: dane zawsze gotowe do akcji!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Konfiguracja podstawowej usługi: Ogólne omówienie aplikacji; Zarządzanie plikami konfiguracyjnymi; Tworzenie usługi replikowanej za pomocą wdrożeń; Najlepsze praktyki dotyczące zarządzania obrazami kontenera; Tworzenie replikowanej aplikacji; Konfiguracja zewnętrznego przychodzącego ruchu sieciowego HTTP; Konfigurowanie aplikacji za pomocą zasobu ConfigMap; Zarządzanie uwierzytelnianiem za pomocą danych poufnych; Wdrożenie prostej bezstanowej bazy danych; Utworzenie za pomocą usług mechanizmu równoważenia obciążenia TCP; Przekazanie przychodzącego ruchu sieciowego do serwera pliku statycznego; Parametryzowanie aplikacji za pomocą menedżera pakietów Helm; Najlepsze praktyki dotyczące wdrożenia; Podsumowanie. 2. Sposób pracy programisty: Cele; Tworzenie klastra programistycznego; Konfiguracja klastra współdzielonego przez wielu programistów; Umożliwienie pracy programistom; Konfiguracja początkowa; Umożliwienie aktywnego programowania; Umożliwienie testowania i debugowania; Najlepsze praktyki dotyczące konfiguracji środowiska programistycznego; Podsumowanie. 3. Monitorowanie i rejestrowanie danych w Kubernetes: Wskaźniki kontra dzienniki zdarzeń; Techniki monitorowania; Wzorce monitorowania; Ogólne omówienie wskaźników Kubernetes; Które wskaźniki powinny być monitorowane?; Narzędzia do monitorowania; Monitorowanie Kubernetes za pomocą narzędzia Prometheus; Ogólne omówienie rejestrowania danych; Narzędzia przeznaczone do rejestrowania danych; Rejestrowanie danych za pomocą stosu EFK; Ostrzeganie; Najlepsze praktyki dotyczące monitorowania, rejestrowania danych i ostrzegania; Podsumowanie. 4. Konfiguracja, dane poufne i RBAC: Konfiguracja za pomocą zasobu ConfigMap i danych poufnych; Najlepsze praktyki dotyczące API zasobu ConfigMap i danych poufnych; RBAC; Podsumowanie. 5. Ciągła integracja, testowanie i ciągłe wdrażanie: System kontroli wersji; Ciągła integracja; Testowanie; Kompilacja kontenera; Oznaczanie tagiem obrazu kontenera; Ciągłe wdrażanie; Strategie wdrażania; Testowanie w produkcji; Stosowanie inżynierii chaosu i przygotowania; Najlepsze praktyki dotyczące technik ciągłej integracji i ciągłego wdrażania; Podsumowanie. 6. Wersjonowanie, wydawanie i wdrażanie aplikacji: Wersjonowanie aplikacji; Wydania aplikacji; Wdrożenia aplikacji; Połączenie wszystkiego w całość; Podsumowanie. 7. Rozpowszechnianie aplikacji na świecie i jej wersje robocze: Rozpowszechnianie obrazu aplikacji; Parametryzacja wdrożenia; Mechanizm równoważenia obciążenia związanego z ruchem sieciowym w globalnie wdrożonej aplikacji; Niezawodne wydawanie oprogramowania udostępnianego globalnie; Gdy coś pójdzie nie tak; Najlepsze praktyki dotyczące globalnego wdrożenia aplikacji; Podsumowanie. 8. Zarządzanie zasobami: Zarządca procesów w Kubernetes; Zaawansowane techniki stosowane przez zarządcę procesów; Zarządzanie zasobami poda; Najlepsze praktyki dotyczące zarządzania zasobami; Podsumowanie. 9. Sieć, bezpieczeństwo sieci i architektura Service Mesh: Reguły działania sieci w Kubernetes; Wtyczki sieci; Usługi w Kubernetes; Polityka zapewnienia bezpieczeństwa sieci; Architektura Service Mesh; Podsumowanie. 10. Bezpieczeństwo poda i kontenera: API PodSecurityPolicy; Izolacja zadania i API RuntimeClass; Pozostałe rozważania dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa poda i kontenera; Podsumowanie. 11. Polityka i zarządzanie klastrem: Dlaczego polityka i zarządzanie są ważne?; Co odróżnia tę politykę od innych?; Silnik polityki natywnej chmury; Wprowadzenie do narzędzia Gatekeeper; Audyt; Najlepsze praktyki dotyczące polityki i zarządzania; Podsumowanie. 12. Zarządzanie wieloma klastrami: Do czego potrzebujesz wielu klastrów?; Kwestie do rozważenia podczas projektowania architektury składającej się z wielu klastrów; Zarządzanie wieloma wdrożeniami klastrów; Podejście GitOps w zakresie zarządzania klastrami; Narzędzia przeznaczone do zarządzania wieloma klastrami; Federacja Kubernetes; Najlepsze praktyki dotyczące zarządzania wieloma klastrami; Podsumowanie. 13. Integracja usług zewnętrznych z Kubernetes: Importowanie usług do Kubernetes; Eksportowanie usług z Kubernetes; Współdzielenie usług między Kubernetes; Narzędzia opracowane przez podmioty zewnętrzne; Najlepsze praktyki dotyczące nawiązywania połączeń między klastrami a usługami zewnętrznymi; Podsumowanie. 14. Uczenie maszynowe w Kubernetes: Dlaczego Kubernetes doskonale sprawdza się w połączeniu z uczeniem maszynowym?; Sposób pracy z zadaniami uczenia głębokiego; Uczenie maszynowe dla administratorów klastra Kubernetes; Obawy użytkowników zajmujących się analizą danych; Najlepsze praktyki dotyczące wykonywania w Kubernetes zadań związanych z uczeniem maszynowym; Podsumowanie. 15. Tworzenie wzorców aplikacji wysokiego poziomu na podstawie Kubernetes: Podejścia w zakresie tworzenia abstrakcji wysokiego poziomu; Rozszerzanie Kubernetes; Rozważania projektowe podczas budowania platformy; Najlepsze praktyki dotyczące tworzenia platform dla aplikacji; Podsumowanie. 16. Zarządzanie informacjami o stanie i aplikacjami wykorzystującymi te dane: Woluminy i punkty montowania; Pamięć masowa w Kubernetes; Aplikacje obsługujące informacje o stanie; Podsumowanie. 17. Sterowanie dopuszczeniem i autoryzacja: Sterowanie dopuszczeniem; Autoryzacja; Podsumowanie. 18. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Poprawnie zaprojektowane i wdrożone potoki danych mają kluczowe znaczenie dla pomyślnej analizy danych, a także w trakcie uczenia maszynowego. Pozyskanie ogromnych ilości danych z różnych źródeł najczęściej nie stanowi problemu. Nieco trudniejsze jest zaprojektowanie procesu ich przetwarzania w celu dostarczenia kontekstu w taki sposób, aby efektywnie korzystać z posiadanych danych w codziennej pracy organizacji i podejmować dzięki nim rozsądne decyzje. Oto zwięzły przewodnik przeznaczony dla inżynierów danych, którzy chcą poznać zasady implementacji potoków danych. Wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z potokami danych, opisuje zasady ich tworzenia i implementacji, prezentuje także najlepsze praktyki stosowane przez liderów w branży analizy danych. Dzięki książce zrozumiesz, w jaki sposób potoki danych działają na nowoczesnym stosie danych, poznasz też typowe zagadnienia, które trzeba przemyśleć przed podjęciem decyzji dotyczących implementacji. Dowiesz się, jakie są zalety samodzielnego opracowania rozwiązania, a jakie - zakupu gotowego produktu. Poznasz również podstawowe koncepcje, które mają zastosowanie dla frameworków typu open source, produktów komercyjnych i samodzielnie opracowywanych rozwiązań. Dowiedz się: czym jest potok danych i na czym polega jego działanie jak się odbywa przenoszenie i przetwarzanie danych w nowoczesnej infrastrukturze jakie narzędzia są szczególnie przydatne do tworzenia potoków danych jak używać potoków danych do analizy i tworzenia raportów jakie są najważniejsze aspekty obsługi potoków, ich testowania i rozwiązywania problemów Poznaj najlepsze praktyki projektowania i implementacji potoków danych!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Twórz aplikacje dla systemu iOS - i naucz się programowania w języku Swift Swift został zaprezentowany światu w 2014 roku - dziś jest uznanym standardem dla programistów platformy macOS i iOS. Równocześnie to jeden z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Charakteryzuje się zwięzłą i przejrzystą składnią, jest łatwy do nauczenia się, wygodny i elastyczny. Programiści mawiają, że Swift podsuwa nowe sposoby rozwiązywania starych problemów. Jeśli chcesz pisać efektywne i bezpieczne, a przy tym eleganckie i przyjazne użytkownikom aplikacje dla maszyn z logo jabłuszka, po prostu musisz nauczyć się Swifta! Jeśli jesteś początkującym programistą i postanowiłeś nauczyć się rzetelnego programowania aplikacji mobilnych dla iOS, to książka dla Ciebie. Znajdziesz w niej przystępne wprowadzenie do koncepcji programowania oraz podstawy języka Swift. Przećwiczysz tworzenie aplikacji mobilnych na platformie iOS. Dowiesz się, jak tworzyć interfejs użytkownika za pomocą plików typu storyboard w Xcode, a także jak pobierać i wyświetlać obrazy oraz zapisywać i wczytywać informacje w trakcie różnych sesji pracy z aplikacją. Nauczysz się korzystać z menedżera zależności CocoaPods i przekonasz się, jak bardzo jest użyteczny. Poznasz kilka przydatnych bibliotek open source do szybkiego tworzenia oprogramowania, dowiesz się też, jak opracowywać aplikacje pobierające informacje i zasoby z chmury. Najważniejsze zagadnienia: składnia i elementy języka Swift oraz praca w środowisku Xcode struktura aplikacji mobilnej zastosowanie poszczególnych struktur danych w Swifcie tworzenie GUI i zapewnianie interaktywności aplikacji wykorzystywanie informacji pochodzących z publicznego API do budowy swojej aplikacji biblioteki dla open source Swifta Oto Swift: najlepszy język dla aplikacji na iOS!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Python : instrukcje dla programisty / Eric Matthes ; przekład: Robert Górczyński. - Wyd. 2 zaktualizowane i poprawione - Gliwice : Helion S.A., cop. 2020. - 614, [2] s. : rys. ; 23 cm.
Zawiera: O autorze; O korektorze merytorycznym; Podziękowania; Wprowadzenie do drugiego wydania książki; Wprowadzenie: Do kogo jest skierowana ta książka?; Czego nauczysz się z tej książki?; Zasoby w internecie; Dlaczego Python?; CZĘŚĆ I. PODSTAWY: 1. Rozpoczęcie pracy: Przygotowanie środowiska programistycznego; Python w różnych systemach operacyjnych; Uruchomienie programu typu "Witaj, świecie!"; Rozwiązywanie problemów podczas instalacji; Uruchamianie programów Pythona z poziomu powłoki; Podsumowanie; 2. Zmienne i proste typy danych: Co tak naprawdę dzieje się po uruchomieniu hello_world.py?; Zmienne; Ciągi tekstowe; Liczby; Komentarze; Zen Pythona; Podsumowanie; 3. Wprowadzenie do list: Czym jest lista?; Zmienianie, dodawanie i usuwanie elementów; Organizacja listy; Unikanie błędów indeksu podczas pracy z listą; Podsumowanie; 4. Praca z listą: Iteracja przez całą listę; Unikanie błędów związanych z wcięciami; Tworzenie list liczbowych; Praca z fragmentami listy; Krotka; Styl tworzonego kodu; Podsumowanie; 5. Konstrukcja if: Prosty przykład; Test warunkowy; Polecenie if; Używanie poleceń if z listami; Nadawanie stylu poleceniom if; Podsumowanie; 6. Słowniki: Prosty słownik; Praca ze słownikami; Iteracja przez słownik; Zagnieżdżanie; Podsumowanie; 7. Dane wejściowe użytkownika i pętla while: Jak działa funkcja input()?; Wprowadzenie do pętli while; Użycie pętli while wraz z listami i słownikami; Podsumowanie; 8. Funkcje: Definiowanie funkcji; Przekazywanie argumentów; Wartość zwrotna; Przekazywanie listy; Przekazywanie dowolnej liczby argumentów; Przechowywanie funkcji w modułach; Nadawanie stylu funkcjom; Podsumowanie; 9. Klasy: Utworzenie i użycie klasy; Praca z klasami i egzemplarzami; Dziedziczenie; Import klas; Biblioteka standardowa Pythona; Nadawanie stylu klasom; Podsumowanie; 10. Pliki i wyjątki: Odczytywanie danych z pliku; Zapisywanie danych w pliku; Wyjątki; Przechowywanie danych; Podsumowanie; 11. Testowanie kodu: Testowanie funkcji; Testowanie klasy; Podsumowanie; CZĘŚĆ II. PROJEKTY: PROJEKT 1. INWAZJA OBCYCH: 12. Statek, który strzela pociskami: Planowanie projektu; Instalacja Pygame; Rozpoczęcie pracy nad projektem gry; Dodanie obrazu statku kosmicznego; Refaktoryzacja, czyli metody _check_events() i _update_screen(); Kierowanie statkiem kosmicznym; Krótkie powtórzenie; Wystrzeliwanie pocisków; Podsumowanie; 13. Obcy!: Przegląd projektu; Utworzenie pierwszego obcego; Utworzenie floty obcych; Poruszanie flotą obcych; Zestrzeliwanie obcych; Zakończenie gry; Podsumowanie; 14. Punktacja: Dodanie przycisku Gra; Zmiana poziomu trudności; Punktacja; Podsumowanie; PROJEKT 2. WIZUALIZACJA DANYCH: 15. Generowanie danych: Instalacja matplotlib; Wygenerowanie prostego wykresu liniowego; Błądzenie losowe; Symulacja rzutu kością do gry za pomocą plotly; Podsumowanie; 16. Pobieranie danych: Format CSV; Mapowanie globalnych zbiorów danych - format JSON; Podsumowanie; 17. Praca z API: Użycie Web API; Wizualizacja repozytoriów za pomocą pakietu plotly; Hacker News API; Podsumowanie; PROJEKT 3. APLIKACJE INTERNETOWE: 18. Rozpoczęcie pracy z Django: Przygotowanie projektu; Uruchomienie aplikacji; Tworzenie stron internetowych - strona główna aplikacji; Utworzenie dodatkowych stron; Podsumowanie; 19. Konta użytkowników: Umożliwienie użytkownikom wprowadzania danych; Konfiguracja kont użytkowników; Umożliwienie użytkownikom bycia właścicielami swoich danych; Podsumowanie; 20. Nadanie stylu i wdrożenie aplikacji: Nadanie stylu aplikacji Learning Log; Wdrożenie aplikacji Learning Log; Podsumowanie; Posłowie; A. Instalacja Pythona i rozwiązywanie problemów: Python w Windows; Python w systemie macOS; Python w systemie Linux; Słowa kluczowe Pythona i wbudowane funkcje; B. Edytory tekstu i środowiska IDE: Dostosowanie ustawień edytora Sublime Text; Inne edytory tekstu i środowiska IDE; IDLE; Geany; Emacs i vim; Atom; Visual Studio Code; PyCharm; C. Uzyskiwanie pomocy: Pierwsze kroki; Wyszukiwanie informacji w internecie; Kanały IRC; Slack; Discord; D. Używanie Gita do kontroli wersji: Instalacja Gita; Tworzenie projektu; Ignorowanie plików; Inicjalizacja repozytorium; Sprawdzanie stanu; Dodawanie plików do repozytorium; Zatwierdzanie plików; Sprawdzanie dziennika projektu; Drugie zatwierdzenie; Przywracanie stanu projektu; Przywrócenie projektu do wcześniejszego stanu; Usunięcie repozytorium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Scala jest językiem programowania ogólnego przeznaczenia, który łączy cechy języków funkcyjnych i obiektowych. Jego twórcy postawili sobie za cel skalowalność napisanych w nim aplikacji - stąd wzięła się nazwa Scala. Scala jest oparta na wirtualnej maszynie Javy, umożliwia programowanie funkcyjne i oferuje bogaty wybór typów. Dzięki tym cechom można tworzyć kod mniej podatny na występowanie błędów w trakcie działania programu. Po uzyskaniu pewnej biegłości w kodowaniu praca z tym językiem staje się prawdziwą przyjemnością, nawet podczas tworzenia frameworków czy bibliotek. Ten przystępny podręcznik przeznaczono dla programistów, którzy chcą poznać język Scala, aby wykorzystywać go do pisania współbieżnych, skalowalnych i reaktywnych aplikacji. Przedstawiono tu podstawy niezbędne do rozpoczęcia kodowania w Scali: składnię języka, podstawowe typy danych, literały czy zmienne. Następnie omówiono struktury danych w Scali i sposoby korzystania z funkcji wyższego rzędu. Zaprezentowano również takie koncepcje jak dopasowanie wzorca, klasy przypadku oraz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym i programowaniem zorientowanym obiektowo. Opisano techniki programowania asynchronicznego i reaktywnego. Znalazło się tu także obszerne wprowadzenie do frameworka Akka. W tej książce między innymi: paradygmaty programowania a korzystanie ze Scali kolekcje modyfikowalne i niemodyfikowalne koncepcja domniemania i praca z wyjątkami programowanie równoległe, asynchroniczne i reaktywne programowanie sterowane testami w Scali Scala: nowoczesność i prostota w każdej skali!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Apache Spark jest oprogramowaniem open source, przeznaczonym do klastrowego przetwarzania danych dostarczanych w różnych formatach. Pozwala na uzyskanie niespotykanej wydajności, umożliwia też pracę w trybie wsadowym i strumieniowym. Framework ten jest również świetnie przygotowany do uruchamiania złożonych aplikacji, włączając w to algorytmy uczenia maszynowego czy analizy predykcyjnej. To wszystko sprawia, że Apache Spark stanowi znakomity wybór dla programistów zajmujących się big data, a także eksploracją i analizą danych. To książka przeznaczona dla inżynierów danych i programistów, którzy chcą za pomocą Sparka przeprowadzać skomplikowane analizy danych i korzystać z algorytmów uczenia maszynowego, nawet jeśli te dane pochodzą z różnych źródeł. Wyjaśniono tu, jak dzięki Apache Spark można odczytywać i ujednolicać duże zbiory informacji, aby powstawały niezawodne jeziora danych, w jaki sposób wykonuje się interaktywne zapytania SQL, a także jak tworzy się potoki przy użyciu MLlib i wdraża modele za pomocą biblioteki MLflow. Omówiono również współdziałanie aplikacji Sparka z jego rozproszonymi komponentami i tryby jej wdrażania w poszczególnych środowiskach. W książce: API strukturalne dla Pythona, SQL, Scali i Javy operacje Sparka i silnika SQL konfiguracje Sparka i interfejs Spark UI nawiązywanie połączeń ze źródłami danych: JSON, Parquet, CSV, Avro, ORC, Hive, S3 i Kafka operacje analityczne na danych wsadowych i strumieniowanych niezawodne potoki danych i potoki uczenia maszynowego Spark: twórz skalowalne i niezawodne aplikacje big data!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Terraform jest narzędziem open source służącym do tworzenia i wdrażania kodu infrastruktury licznych platform wizualizacji i chmury, takich jak Amazon Web Services, Google Cloud, Azure, oraz zarządzania tym kodem. Migracja korporacyjnych systemów IT do chmury jest niezwykle obiecującą możliwością i wielu menedżerów wysokiego szczebla dostrzega zalety technologii chmurowych. Terraform znakomicie ułatwia wdrażanie rozwiązań opartych na chmurze, jest też narzędziem szczególnie predysponowanym do pracy zgodnej z metodyką DevOps, dzięki której współdziałanie ludzi, procesów i technologii pozwala na zapewnienie wysokiej jakości i niezawodności produktu. Ta książka jest drugim, wzbogaconym i uzupełnionym wydaniem praktycznego samouczka, dzięki któremu rozpoczęcie pracy z Terraform stanie się bardzo łatwe. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz go wdrażać i zarządzać infrastrukturą za pomocą zaledwie kilku poleceń. Istotną częścią publikacji jest ukazanie metodologii DevOps w działaniu oraz wyjaśnienie zasad kodowania infrastruktury. Dziesiątki jasnych przykładów kodu, które można samodzielnie wypróbować w akcji, ułatwią zrozumienie podstaw. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym programistą, weteranem DevOps lub doświadczonym administratorem systemów, szybko przejdziesz od podstaw Terraform do przygotowania pełnego stosu, który zapewni obsługę ogromnego ruchu sieciowego i dużych zespołów programistów. W książce między innymi: wprowadzenie do Terraform wraz ze zmianami w kolejnych wydaniach tworzenie wysokiej jakości modułów Terraform testy ręczne i zautomatyzowane kodu wdrażanie klastrów serwerów, mechanizmy równoważenia obciążenia i bazy danych zarządzanie informacjami o stanie infrastruktury zaawansowana składnia Terraform Infrastruktura: koduj, wdrażaj i zarządzaj!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Jeszcze do niedawna praca administratora systemu polegała na ręcznym przygotowywaniu infrastruktury do działania. Mozolne konfigurowanie serwerów, baz danych i elementów sieci niosło za sobą ryzyko przestojów środowiska produkcyjnego i wprowadzenia błędnych ustawień, a wdrożenia przebiegały powoli i łączyły się z nieuchronnym poszukiwaniem błędów. Dziś do tego rodzaju prac służy Terraform, narzędzie open source przeznaczone do tworzenia i wdrażania kodu infrastruktury, a także zarządzania nim; rozwiązanie stosowane w takich platformach jak Amazon Web Services, Google Cloud, Azure i wiele innych. To trzecie, wzbogacone i uzupełnione wydanie praktycznego samouczka, dzięki któremu błyskawicznie rozpoczniesz pracę z Terraform. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz wdrażać infrastrukturę i zarządzać nią za pomocą zaledwie kilku poleceń. Istotną częścią książki jest pokazanie metodologii DevOps w działaniu, a także wyjaśnienie zasad kodowania infrastruktury. Dziesiątki jasnych przykładów kodu, które można samodzielnie wypróbować w akcji, ułatwią zrozumienie podstaw. Nie musisz być weteranem DevOps ani doświadczonym administratorem systemów - z tym podręcznikiem nawet początkujący programiści sprawnie przygotują pełny stos, który zapewni obsługę ogromnego ruchu sieciowego w rzeczywistych środowiskach produkcyjnych. Dzięki książce: zrozumiesz, kiedy używać Terraform, a kiedy innych narzędzi wdrożysz klastry serwerów, mechanizmy równoważenia obciążenia i bazy danych nauczysz się tworzyć infrastrukturę Terraform przetestujesz moduły Terraform wieloma metodami skonfigurujesz potoki CI/CD i zaczniesz się posługiwać zaawansowaną składnią Terraform nauczysz się pracować w środowiskach chmurowych Infrastruktura jako kod: od sukcesu dzieli Cię kilka poleceń!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Część I. Zaczynamy. Rozdział 1. Pierwsza aplikacja w TypeScripcie. Przygotowanie systemu. Utworzenie projektu. Używanie pakietu zewnętrznego. Dodawanie poleceń. Trwałe przechowywanie danych. Podsumowanie. Rozdział 2. Poznajemy TypeScript. Dlaczego powinieneś używać języka TypeScript? Co powinieneś wiedzieć? Jak skonfigurować środowisko programistyczne? Jaka jest struktura książki? Czy w książce znajdziesz wiele przykładów? Gdzie znajdziesz przykładowe fragmenty kodu? Podsumowanie. Rozdział 3. Wprowadzenie do języka JavaScript część I. Przygotowanie projektu. Zagmatwany JavaScript. Typy języka JavaScript. Praca z tablicą. Praca z obiektem. Słowo kluczowe this. Podsumowanie. Rozdział 4. Wprowadzenie do języka JavaScript część II. Przygotowanie projektu. Dziedziczenie obiektu JavaScriptu. Używanie iteratorów i generatorów. Używanie kolekcji JavaScriptu. Używanie modułów. Podsumowanie. Rozdział 5. Używanie kompilatora TypeScriptu. Przygotowanie projektu. Struktura projektu. Używanie menedżera pakietów Node. Plik konfiguracyjny kompilatora TypeScriptu. Kompilacja kodu TypeScriptu. Używanie funkcjonalności wersjonowania celu. Wybór formatu modułu. Użyteczne ustawienia konfiguracji kompilatora. Podsumowanie. Rozdział 6. Testowanie i debugowanie kodu TypeScriptu. Przygotowanie projektu. Debugowanie kodu TypeScriptu. Używanie lintera TypeScriptu. Testy jednostkowe w TypeScripcie. Podsumowanie. Część II. Praca z językiem TypeScript. Rozdział 7. Typowanie statyczne. Przygotowanie projektu. Typy statyczne. Używanie unii typów. Używanie asercji typu. Używanie wartownika typu. Używanie typu unknown. Używanie typów null. Podsumowanie. Rozdział 8. Używanie funkcji. Przygotowanie projektu. Definiowanie funkcji. Podsumowanie. Rozdział 9. Tablice, krotki i wyliczenia. Przygotowanie projektu. Praca z tablicami. Krotka. Wyliczenie. Używanie typu literału wartości. Używanie aliasu typu. Podsumowanie. Rozdział 10. Praca z obiektami. Przygotowanie projektu. Praca z obiektami. Używanie złączenia typów. Podsumowanie. Rozdział 11. Praca z klasami i interfejsami. Przygotowanie projektu. Używanie funkcji konstruktora. Używanie klas. Używanie interfejs. Dynamiczne tworzenie właściwości. Podsumowanie. Rozdział 12. Używanie typów generycznych. Przygotowanie projektu. Zrozumienie problemu. Tworzenie klasy generycznej. Definiowanie interfejsu generycznego. Podsumowanie. Rozdział 13. Zaawansowane typy generyczne. Przygotowanie projektu. Używanie kolekcji generycznych. Używanie iteratorów generycznych. Używanie typów indeksu. Używanie mapowania typu. Używanie typów warunkowych. Podsumowanie. Rozdział 14. Praca z JavaScriptem. Przygotowanie projektu. Praca z JavaScriptem. Opisywanie typów używanych w kodzie JavaScriptu. Generowanie plików deklaracji. Podsumowanie. Część III. Tworzenie aplikacji internetowych. Rozdział 15. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część I. Przygotowanie projektu. Przygotowanie zestawu narzędzi. Dodawanie obsługi paczek. Dodawanie programistycznego serwera WWW. Utworzenie modelu danych. Generowanie treści HTML-a za pomocą API modelu DOM. Używanie formatu JSX do tworzenia treści HTML-a. Dodawanie funkcjonalności do aplikacji. Podsumowanie. Rozdział 16. Tworzenie aplikacji internetowej TypeScriptu część II. Przygotowanie projektu. Dodawanie usługi sieciowej. Używanie dekoratorów. Dokończenie aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie. Rozdział 17. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część I. Przygotowanie projektu. Rola TypeScriptu w programowaniu z użyciem frameworka Angular. Utworzenie modelu danych. Wyświetlenie filtrowanej listy produktów. Konfigurowanie aplikacji. Podsumowanie. Rozdział 18. Tworzenie aplikacji internetowej Angulara część II. Przygotowanie projektu. Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie. Rozdział 19. Tworzenie aplikacji internetowej React część I. Przygotowanie projektu. TypeScript i programowanie React. Definiowanie typów encji. Wyświetlanie filtrowanej listy produktów. Utworzenie magazynu danych. Podsumowanie. Rozdział 20. Tworzenie aplikacji internetowej React część II. Przygotowanie projektu. Konfigurowanie routingu URL. Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie. Rozdział 21. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część I. Przygotowanie projektu. TypeScript i programowanie w Vue.js. Utworzenie klas encji. Wyświetlanie filtrowanej listy produktów. Utworzenie magazynu danych. Podsumowanie. Rozdział 22. Tworzenie aplikacji internetowej Vue.js część II. Przygotowanie projektu. Konfigurowanie routingu URL. Dokończenie pracy nad funkcjonalnością aplikacji. Wdrażanie aplikacji. Umieszczanie aplikacji w kontenerze. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. 1. Środowisko programistyczne. Edytor tekstu. Terminal. Narzędzia powłoki i menedżer Homebrew (tylko w systemie macOS). Node.js i menedżer pakietów npm. MongoDB. Git. Expo. Prettier. ESLint. Ładny wygląd kodu w edytorze. Podsumowanie. 2. Wprowadzenie do API. Co będziemy budować? Jak zbudujemy nasze API? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 3. Aplikacja internetowa utworzona za pomocą Node.js i frameworka Express. Witaj, świecie! nodemon. Rozszerzone opcje portu. Podsumowanie. 4. Pierwsze API GraphQL. Zmiana serwera na API (mniej więcej). Podstawy GraphQL. Dostosowanie API do naszych potrzeb. Podsumowanie. 5. Baza danych. Rozpoczęcie pracy z MongoDB. Połączenie MongoDB z aplikacją. Odczytywanie i zapisywanie danych przez aplikację. Podsumowanie. 6. Operacje CRUD. Rozdzielenie schematu GraphQL i funkcji resolverów. Tworzenie schematu CRUD GraphQL. Funkcje resolverów CRUD. Data i godzina. Podsumowanie. 7. Konta użytkownika i uwierzytelnianie. Uwierzytelnianie w aplikacji. Szyfrowanie i tokeny. Integracja uwierzytelniania z naszym API. Dodawanie użytkownika do kontekstu funkcji resolvera. Podsumowanie. 8. Akcje użytkownika. Zanim zaczniesz. Dodawanie użytkownika do nowej notatki. Uprawnienia użytkownika w zakresie uaktualniania i usuwania notatek. Zapytania użytkownika. Oznaczanie notatki jako ulubionej. Zapytania zagnieżdżone. Podsumowanie. 9. Istotne szczegóły. Najlepsze praktyki podczas tworzenia aplikacji internetowej i aplikacji opartej na Express.js. Stronicowanie. Ograniczenia danych. Pozostałe aspekty tworzenia naszej aplikacji. Podsumowanie. 10. Wdrożenie naszego API. Hosting bazy danych. Wdrożenie aplikacji. Podsumowanie. 11. Interfejsy użytkownika i React. JavaScript i interfejs użytkownika. Interfejsy deklaratywne tworzone za pomocą JavaScriptu. Minimalna znajomość biblioteki React. Podsumowanie. 12. Budowa klienta internetowego za pomocą React. Co będziemy budować? Jak będziemy budować naszą aplikację? Rozpoczęcie pracy. Budowa aplikacji. Routing. Komponenty UI. Podsumowanie. 13. Nadawanie stylu aplikacji. Tworzenie komponentu układu. CSS. Podsumowanie. 14. Praca z klientem Apollo. Konfiguracja klienta Apollo. Wykonywanie zapytań do API. Zapytania dynamiczne. Stronicowanie. Podsumowanie. 15. Uwierzytelnianie i informacje o stanie. Utworzenie formularza rejestracyjnego. Przekierowania. Dołączanie nagłówków do żądania. Zarządzanie lokalnymi informacjami o stanie. Wylogowanie. Utworzenie formularza logowania. Trasy chronione. Podsumowanie. 16. Operacje tworzenia, odczytywania, uaktualniania i usuwania. Tworzenie nowych notatek. Odczytywanie notatek użytkownika. Uaktualnianie notatek. Usunięcie notatki. Zmiana ulubionych. Podsumowanie. 17. Wdrożenie aplikacji internetowej. Statyczna witryna internetowa. Procedura wdrożenia. Podsumowanie. 18. Aplikacje utworzone za pomocą frameworka Electron. Co zbudujemy? Jak utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Nasza pierwsza aplikacja Electron. Szczegóły związane z oknem aplikacji w systemie macOS. Narzędzia programistyczne. API frameworka Electron. Podsumowanie. 19. Integracja istniejącej aplikacji internetowej z frameworkiem Electron. Integracja aplikacji internetowej. Konfiguracja. Polityka CSP. Podsumowanie. 20. Wdrożenie aplikacji frameworka Electron. Electron Builder. Kompilacja dla bieżącej platformy. Ikony aplikacji. Kompilacja aplikacji dla różnych platform. Podpisywanie kodu. Podsumowanie. 21. Tworzenie aplikacji mobilnych za pomocą React Native. Co będziemy tworzyć? W jaki sposób utworzymy aplikację? Rozpoczęcie pracy. Podsumowanie. 22. Tworzenie aplikacji mobilnej. Elementy konstrukcyjne React Native. Style i biblioteka Styled Components. Routing. Ikony. Podsumowanie. 23. GraphQL i React Native. Utworzenie widoków listy i przewijanej treści. GraphQL i klient Apollo. Dodanie paska postępu wczytywania danych. Podsumowanie. 24. Uwierzytelnianie w aplikacji mobilnej. Mechanizm uwierzytelniania. Utworzenie formularza logowania. Uwierzytelnienie za pomocą mutacji GraphQL. Uwierzytelnione zapytania GraphQL. Dodanie formularza rejestracji. Podsumowanie. 25. Dystrybucja aplikacji mobilnej. Konfiguracja pliku app.json. Ikony i ekrany wczytywania aplikacji. Publikowanie aplikacji za pomocą Expo. Tworzenie kompilacji natywnych. Dystrybucja aplikacji w sklepach Apple'a i Google'a. Podsumowanie. Zakończenie. A. Lokalne uruchomienie API. B. Lokalne uruchomienie aplikacji internetowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Efektywny MySQL To książka skierowana do programistów, którzy znają podstawy MySQL, choć niekoniecznie na zaawansowanym poziomie, i chcą zgłębić wiedzę na temat tej technologii, aby móc z niej korzystać w maksymalnie wydajny sposób. Stawia na naukę efektywności pracy - pokazuje i objaśnia rozwiązania pozwalające na szybkie i proste posługiwanie się relacyjnymi bazami danych. Co ważne, treść została zilustrowana wieloma przykładami dotyczącymi różnych elementów i mechanizmów MySQL, których zastosowanie umożliwia wysyłanie do bazy danych zoptymalizowanych zapytań. Daniel Nichter prezentuje dobre praktyki, po które warto sięgać, aby tworzyć wydajny kod. Korzystając z wieloletniego doświadczenia w pracy z relacyjnymi bazami danych, podaje gotowe rozwiązania wraz z wyjaśnieniami umożliwiającymi wysyłanie nawet skomplikowanych zapytań przy minimalnym obciążeniu serwera. To cenne źródło wiedzy niezbędnej do szybkiej nauki praktycznego zastosowania MySQL. W książce między innymi: przykłady kodu i jego zastosowania porady dotyczące tworzenia szybkich zapytań generujących jak najmniejsze obciążenie serwera opisy narzędzi i mechanizmów do diagnostyki i optymalizacji działania baz danych MySQL
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
MySQL od lat jest najbardziej znaną i lubianą bazą danych typu open source. Wciąż spełnia oczekiwania użytkowników, staje się bowiem coraz bardziej zaawansowanym rozwiązaniem bazodanowym. Równocześnie rośnie złożoność tego oprogramowania, pojawiają się nowe funkcje i narzędzia. Ewoluuje też rola administratora bazy danych, podobnie jak zmienia się podejście do pracy zespołowej. Efektem tych zmian powinno być dostarczenie aplikacji o wysokiej wartości biznesowej, takiej, która będzie się skalowała wraz z organizacją. Warunkiem osiągnięcia tego celu jest jednak gruntowna znajomość MySQL. Ten starannie zaktualizowany przewodnik pozwoli Ci poznać zaawansowane techniki pracy z serwerem MySQL: począwszy od tworzenia obiektów, poprzez projektowanie schematów, indeksów i zapytań, skończywszy na optymalizacji serwera, sprzętu i systemu operacyjnego. Opisano tu bezpieczne i praktyczne sposoby skalowania aplikacji za pomocą replikacji. Pokazano, jak można zapewnić równoważenie obciążenia i sprawić, że aplikacja będzie działała nawet w razie awarii. Omówiono najnowsze trendy pracy z serwerami MySQL (w tym bazy pracujące w chmurze), a także nowe funkcje i narzędzia. Nie zabrakło najlepszych praktyk w zakresie zapewniania bezpieczeństwa bazy, jej wydajności i stabilności. Dzięki temu przewodnikowi zdobędziesz pełną wiedzę o tym, jak nowoczesne firmy używają MySQL na dużą skalę. W książce między innymi: architektura MySQL i silniki pamięci masowej konfiguracja serwera a sprzęt replikacja MySQL i zapewnienie wysokiej dostępności aplikacji serwery MySQL w środowiskach zarządzanej chmury zaawansowane techniki optymalizacji MySQL automatyzacja zarządzania bazą danych MySQL: skalowalne rozwiązanie do nowoczesnych zastosowań!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej