Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(352)
Forma i typ
Książki
(350)
Publikacje fachowe
(51)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(250)
dostępne
(180)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(190)
Czytelnia
(252)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(5)
Moroz Henryk
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Bereźnicki Franciszek
(4)
Gajda Janusz
(4)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(4)
Klinik Anna
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Baran Jolanta
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dymara Bronisława
(3)
Kowalewska Barbara
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Nowicka Agnieszka
(3)
Ochonczenko Helena
(3)
Piasecka Małgorzata
(3)
Piątek Karolina
(3)
Szwejka Łukasz
(3)
Adamek Irena
(2)
Gardian-Miałkowska Renata
(2)
Grzybowski Przemysław Paweł
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jąder Mariola
(2)
Kanios Anna
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kowalska Ewa
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Marczak Monika
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Nastazjak Aleksandra
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Olczak Agnieszka
(2)
Pawlak Piotr
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rawson Martyn
(2)
Richter Tobias
(2)
Roguska Agnieszka
(2)
Rudzińska-Rogoża Aneta
(2)
Stasica Jadwiga
(2)
Szołtysek Adolf E
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Urbanek Arkadiusz
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Ziętara Renata
(2)
Zych Adam A
(2)
Łyczewska Ewa
(2)
Śmiechowska-Petrovskij Emilia
(2)
Świerczek Maria
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brycz Hanna
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Brühlmeier Arthur (1934- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Bula Danuta
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cabalski Marian
(1)
Carlgren Frans
(1)
Charkowska Katarzyna (1984- )
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(195)
2000 - 2009
(138)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(352)
Język
polski
(352)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika
(39)
Wychowanie
(33)
Nauczanie
(30)
Dziecko
(28)
Pedagogika resocjalizacyjna
(17)
Niepełnosprawni
(15)
Pedagogika specjalna
(15)
Rodzina
(15)
Młodzież
(14)
Nauczyciele
(14)
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(13)
Więźniowie
(12)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Uczniowie
(11)
Środki masowego przekazu
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Muzykoterapia
(9)
Patologia społeczna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Dziecko z niepełnosprawnością
(8)
Metodologia
(8)
Metody nauczania
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Terapia zajęciowa
(8)
Wartość
(8)
Kobieta
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Myślenie twórcze
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Arteterapia
(6)
Edukacja medialna
(6)
Ludzie starzy
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Mowa
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Studenci
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Historia wychowania
(5)
Jakość życia
(5)
Mężczyzna
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Osobowość
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Psychoterapia
(5)
Rehabilitacja (med.)
(5)
Socjologia
(5)
Służba więzienna
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie moralne
(5)
Zespół ADHD
(5)
Adopcja
(4)
Autyzm
(4)
Biblioterapia
(4)
Choreoterapia
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Innowacje
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Język polski
(4)
Kultura
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodociani przestępcy
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pedagogika waldorfska
(4)
Postawy
(4)
Prostytucja
(4)
Przestępczość
(4)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(4)
Samokształcenie
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Teatroterapia
(4)
Teoria wychowania
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(4)
Zapobieganie
(4)
Zwalczanie
(4)
Agresywność
(3)
Antypedagogika
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Temat: czas
2001-
(39)
1989-2000
(14)
1989-
(11)
1901-2000
(10)
2001-0
(8)
1801-
(3)
1801-1900
(3)
1901-
(3)
1945-1989
(3)
1945-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(36)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Szwajcaria
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Włochy
(2)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(45)
Praca zbiorowa
(33)
Podręcznik
(28)
Raport z badań
(13)
Monografia
(12)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradnik
(6)
Case study (studium przypadku)
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kalendarium
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Varia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(100)
Socjologia i społeczeństwo
(42)
Psychologia
(24)
Medycyna i zdrowie
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Nauka i badania
(6)
Historia
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
352 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Zarys problematyki, 2.Problematyka badań, 3.Szkoła jako instytucja społeczna warunkująca zaspokojenie potrzeb życiowych młodzieży, 4.Edukacja i wybór określonych wartości a style życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Efektywność- warunki efektywnego uczenia się: Czynniki zewnętrzne- egzogenne (środowiskowe); Czynniki wewnętrzne- endogenne (tkwiące w dziecku); 2. Efektywne metody pracy z dziećmi: Metoda projektów; Metoda projektowania okazji edukacyjnych; Metoda story-line; Konstrukcja scenariusza; Metoda syntetyki; Metoda pytań; Metody zabawowe; Gry edukacyjne; Metoda ośrodków zainteresowań; Metody ewaluacyjne; 3. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi: Techniki twórczego rozwiązywania problemów; Techniki przyśpieszonego uczenia się; Techniki dyskusyjne; Wywiad; 4. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi: Uczymy się- uczymy innych; Praca w obwodach stacyjnych; Praca w kącikach badawczo-poznawczych; Portfolio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 131, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1. Efektywność- warunki efektywnego uczenia się: Czynniki zewnętrzne- egzogenne (środowiskowe); Czynniki wewnętrzne- endogenne (tkwiące w dziecku); 2. Efektywne metody pracy z dziećmi: Metoda projektów; Metoda projektowania okazji edukacyjnych; Metoda story-line; Konstrukcja scenariusza; Metoda synek tyki; Metoda pytań; Metody zabawowe; Gry edukacyjne; Metoda ośrodków zainteresowań; Metody ewaluacyjne; 3. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi: Techniki twórczego rozwiązywania problemów; Techniki przyśpieszonego uczenia się; Techniki dyskusyjne; Wywiad; 4. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza: Recepcja idei i ewaluacji i jej źródła w polu praktyki edukacyjnej: Wprowadzenie; 1. Istota pojęcia „ewaluacja”; 2. Praktykowanie ewaluacji poza teorią - teoria na usługach praktyki ewaluacyjnej; 3. Ewaluacja edukacyjna - w drodze do autoewaluacji (ewaluacji wewnętrznej); 4. Zmiana systemu nadzoru pedagogicznego w Polsce; 5. Nieoczywiste potencjały ewaluacji wewnętrznej; 6. Nauczyciele ewaluatorami – nowa rola czy nowa scena? 7. Zespoły ewaluacyjne. Część Druga: Konceptualizacja projektu badawczego: 1. Teoria społecznych światów Anselma Straussa jako perspektywa teoretyczna; 2. Cele, przedmiot, problematyka badań; 3. złożona natura przedmiotu badań a procedura analityczna badawcza; 4. temporalne ramy doboru próby celowej do badań. Część 3: Społeczne światy szkolnych ewaluatorów: Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie podstawowe; 2. Subświaty ewaluacji – proces segmentacji; 3 Proces legitymizacji ewaluacji w zróżnicowanych perspektywach temporalnych cztery profile evaluatorów – Areny sporu; 5. Proces „ stawania się” ewaluatorem. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Ewaluacja jako działanie wzmacniające jakość programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 1.1. Uzależnienia behawioralne jako przedmiot oddziaływań profilaktycznych; 1.2. Programy profilaktyczne jako przedmiot badań ewaluacyjnych; 1.3. Ewaluacja jako strażnik jakości programów profilaktycznych. 2. Metody badań ewaluacyjnych: 2.1. Podejścia metodologiczne w ewaluacji procesu; 2.2. Gromadzenie danych w badaniach ewaluacyjnych; 2.3. Kompleksowe metody gromadzenia i opracowania danych. 3. Etyka w ewaluacji programów profilaktyki uzależnień behawioralnych: 3.1. Zasady etyki w badaniach ewaluacyjnych oraz dylematy etyczne ewaluatora; 3.2. Etyka w standardach ewaluacji; 3.3. Kompetencje ewaluatora programów profilaktycznych; 3.4. Komisje etyczne do spraw badań naukowych. 4. Ewaluacja procesu programów profilaktycznych – badania własne: 4.1. Metodologia badań w zakresie ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych; 4.2. Potencjał ewaluacji procesu na podstawie analizy raportów z badań ewaluacyjnych programów profilaktycznych; 4.3. Szanse i zagrożenia dla ewaluacji procesu programów profilaktycznych na podstawie analizy otoczenia; 4.4. Wnioski z badań i rekomendacje dla doskonalenia ewaluacji procesu programów profilaktyki zaburzeń behawioralnych. 5. Projektowanie i wdrażanie ewaluacji programów profilaktycznych: 5.1. Cele badań ewaluacyjnych; 5.2. Problemy badawcze w ewaluacji procesu; 5.3. Zmienne w badaniach ewaluacyjnych; 5.4. Wskaźniki w badaniach ewaluacyjnych; 5.5. Ilościowy dobór grupy badawczej; 5.6. Dobór grupy badawczej i dokumentów do ewaluacji prowadzonej metodami jakościowymi; 5.7. Przygotowanie i opracowanie danych ilościowych zgromadzonych za pomocą kwestionariusza ankiety; 5.8. Przygotowanie narzędzi i opracowanie danych jakościowych; 5.9. Wyniki i wnioski z badań ewaluacyjnych; 5.10. Rekomendacje w badaniach ewaluacyjnych. 6. Opracowanie raportu z ewaluacji programu profilaktycznego i upublicznienie wyników badań: 6.1. Struktura raportu z ewaluacji; 6.2. Upublicznianie wyników ewaluacji; Bibliografia; Zakończenie; Załączniki; Spis tabel, wykresów i schematów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania 1.1. Refleksja wokół motywacji do prowadzenia ewaluacji 1.2. Definiowanie ewaluacji 1.3. Ewolucja ewaluacji, czyli jak zmienia się myślenie o ewaluacji 1.4. Rodzaje, modele ewaluacji oraz standardy jej jakości 2. Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń 2.1. Zaburzenia behawioralne a uzależnienia – granice pojęciowe 2.2. Typologie uzależnień behawioralnych w literaturze przedmiotu 2.3. Zaburzenia uprawiania hazardu i zaburzenia związane z graniem w świetle międzynarodowych klasyfikacji chorób 2.4. Zaburzenia behawioralne w świetle koncepcji teoretycznych 2.5. Przeciwdziałanie zaburzeniom behawioralnym jako cel działań profilaktycznych i terapeutycznych 3. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych 3.1. Profilaktyka zaburzeń behawioralnych w perspektywie pedagogicznej 3.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.3. Poziomy i strategie w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.4. Psychoterapia osób z zaburzeniami behawioralnymi 3.5. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych jako problem zdrowia publicznego 4. Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych 4.1. Podstawowe założenia, cele oraz problematyka badawcza 4.2. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących badań ewaluacyjnych 4.3. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących wytycznych zawartych w regulacjach prawnych w Polsce w zakresie prowadzenia ewaluacji 5. Prawne i organizacyjne aspekty ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych 5.1. Ewaluacja działań profilaktycznych i terapeutycznych w pionie ochrony zdrowia 5.2. Ewaluacja działań profilaktycznych w świetle regulacji prawa oświatowego 5.3. Kompetencje profilaktyka i terapeuty w zakresie ewaluacji 5.4. Rekomendacje dla praktyki legislacyjnej i organizacji procesu ewaluacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych 6. Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 6.1. Ewaluacja w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 6.2. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 7. Ewaluacja w terapii osób z zaburzeniami behawioralnymi 7.1. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego 7.2. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 7.3. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w terapii zaburzeń behawioralnych; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Zawiera: Część I. Koncepcje i codzienna rzeczywistość uniwersytetu: 1. Autonomia w kolorze sepii w inkrustowanej ramie KRK. O procedurach i treściach zmiany w edukacji akademickiej: 1.2. O autonomii i reformowaniu edukacji akademickiej; 1.3. Proces boloński – ile nadziei na autonomię, a ile ułudy i gorsetu biurokracji; 1.4. Kompetencje społeczne w strukturze efektów kształcenia. 2. Urządzanie uniwersytetu: 2.2. Władza – urządzanie – liberalizm; 2.3. Urządzenia władzy i urządzenie edukacyjne; 2.4. Charakterystyka urządzenia edukacyjnego; 2.5. Uniwersytet jako element urządzenia edukacyjnego; 2.6. Uniwersytet jako proces komunikacji urządzeń. 3. Neoliberalna restrukturyzacja fabryki edukacyjnej: 3.2. Byt rzucony w post-coś; 3.3. Fordyzm i neoliberalizm; 3.4. Uniwersytet jako homo sacri?; 3.5. Grodzenie wiedzy; 3.6. Pedagogika długu; 3.7. Neoliberalna restrukturyzacja; 3.8. Podwspólność i terroryzm. 4. Osiąganie konsensusu interesariuszy edukacji akademickiej. O społecznej misji uniwersytetu: 4.2. Państwo jako główny gracz; 4.3. Rynek pracy wobec rynku usług edukacyjnych; 4.4. Projekcje wyobrażeń u ludzi uniwersytetu. 5. Uniwersytet – przedsiębiorstwo produkcyjno-usługowe, student-klient supermarketu? Czyli szkolnictwo wyższe w procesie zmian: 5.2. Uniwersytet na rynku i wobec rynku ; 5.3. Uniwersytet jako przedsiębiorstwo; 5.4. Typologia Klientów uniwersytetu jako supermarketu. 6. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losów absolwentów uczelni wyższych. Wyzwania i zagrożenia dla edukacji oraz rynku pracy: 6.2. Od Deklaracji bolońskiej do monitoringu losu absolwentów; 6.3. Gra edukacyjna. Część II. Studenci: podmiot czy nieznośna ciężkość uniwersytetu? 7. Studia doktoranckie: kształcenie elit społeczeństwa wiedzy czy moratorium? 7.2. Badania doktorantów 2011; 7.3. Elitarność studiów doktorancki; 7.4. Elitarność studiów doktoranckich w opiniach ich uczestników. 8. Problemy młodej polskiej nauki według członków kół naukowych: 8.2. Wewnętrzne problemy kół naukowych; 8.3. Zewnętrzne problemy kół naukowych; 8.4. Kompetencje akademickie; 8.5. Kompetencje pozaakademickie; 8.6. Różnice między działalnością w kole naukowym a zwykłymi studiami. 9. Grupy studenckie – czy i jaka wspólnota? 9.2. Jaka grupa? Prezentacja wyników; 9.3. Jaka wspólnota? Próba podsumowania. 10. Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej – fragment raportu z badań z komentarzem: 10.2. Czym jest syndrom konsumpcyjny i jak można go badać?; 10.3. Orientacje konsumpcyjne, czyli co i w jakim stopniu konsumują studenci?; 10.4. Orientacja konsumpcyjna studentów a uniwersytet; 10.5. Czy uniwersytet sprzyja przekształceniu studenta w konsumenta? 11. Pokolenie Obok? Jak to jest z zaangażowaniem obywatelskim studentów: 11.2. Pokolenie ACTAwistów? 11.3. Student – obywatel zaangażowany? 11.4. Wspólnota 2.0; 11.5. W stronę demokracji deliberatywnej czy jednak Obok? 12. Młodzież akademicka. Aktualność Bourdieu’owskiej dystynkcji: 12.2. Dystynkcja inteligencji; 12.3. Młodzież akademicka – nowa inteligencja?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek jako podmiot myślący; 2. Myślenie w języku naturalnym; 3. Myślenie w języku transcendentalnym; Myślenie w języku pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Metafizyczność osoby: Wybrane koncepcje człowieka; Autorska koncepcja fundowania osoby w człowieku; 2. Moralność- etyka- legalność: Moralność człowieka jako osoby; Etyka osoby jako istoty społecznej; Legalność człowieka jako obywatela; 3. Aksjologia wychowania moralnego osoby: Podstawowe dylematy wychowania; Wychowanie moralne w rodzinie; Wychowanie etyczne w szkole; Chrześcijański a liberalny system kulturowo-edukacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Opieka rodzicielska w świetle przyjętych założeń teoretycznych i aktualnych zjawisk życia społecznego; 2. Podstawy metodologiczne i organizacja badań; 3. Podstawowe uwarunkowania opieki nad dzieckiem w średnim wieku szkolnym; 4. Wtórne uwarunkowania opieki nad dzieckiem; 5. Zakres i poziom opieki nad zaspokojeniem potrzeb biologicznych; 6. Opieka nad wypełnianiem przez dziecko obowiązków szkolnych i pozaszkolnych; 7. Opieka nad czasem wolnym dziecka; Podsumowanie oraz wnioski teoretyczne i praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb; 2. Szkoła w kontekście problematyki badawczej; 3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych; 4. Charakterystyka badanych zbiorowości; 5. Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. "Poststrukturalizm" w naukach społecznych: konteksty teoretyczne; 2. Moralne ideologie "poststrukturalne" uczniów ponowoczesnych; 3. Wnioski końcowe. Propozycje tematów do dalszych analiz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Od telewizora do telewizji. 2. Teorie mediów i komunikacja masowego. 3. Podstawy metodologiczne badań i przekazu telewizyjnego. 4. Jawne i ukryte programy typowych form przekazu telewizyjnego. 5. Rodzaje odbioru przekazów telewizyjnych przez młodzież gimnazjalną. 6. Od edukacji medialnej do rozumienia przekazu telewizyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Wymiary stawania się człowieka w przestrzeni społecznej: 1. 1. Człowiek jako istota społeczna; 1.2. Wolność i odpowiedzialność człowieka; 1.3. Interakcje zachodzące w systemie społecznym; 1.4. Integracja, reintegracja społeczna i inkluzja w ujęciu holistycznym; 1.5. Dehumanizacja kary pozbawienia wolności. Rozdział 2. Źródła współczesnej teorii i praktyki resocjalizacyjnej podejmujący problematykę reintegracji społecznej: 2.1. Koncepcje społeczno-poznawcze; 2.2. Teorie i koncepcje socjologiczne; 2.3. Interakcyjne koncepcje psychologiczne; 2.4. Współczesne teorie wymiany społecznej; 2.5. Współczesne koncepcje resocjalizacyjne w Polsce. Rozdział 3. Zachowania przystosowawcze skazanych: 3.1. Indywidualna i społeczna readaptacja skazanych; 3.2. Wskaźniki badań longitudinalnych jako podstawa diagnozowania sytuacji skazanych i planowania działań pomocowych z udziałem społeczeństwa; 3.3. Wartość grup samopomocowych wychodzeniu z uzależnienia i trwaniu w trzeźwości; 3.4. Zdarzenia krytyczne i realizacja zadań życiowych na bazie zasobów jednostki; 3.5. Wsparcie jako realna interakcja społeczna. Rozdział 4. Projektowany model inkluzyjno-katalaktyczny reintegracji społecznej skazanych: 4.1. Model osobowości Allporta; 4.2. Model osobowości samorealizującej się Maslowa; 4.3. Model ludzkiego życia i zaburzeń w rozwoju człowieka Zaborowskiego; 4.4. Wieloosiowy model radzenia sobie Hobfolla; 4.5. Systemowe modele pracy w środowisku otwartym; 4. 6. Teoretyczne podstawy projektowanego modelu inkluzyjno-katalaktycznego. Rozdział 5. Orientacja metodologiczna badań: 5.1. Założenia teoretyczne badań; 5.2. Problematyka badawcza; 5.3. Procedura i technika badawcza; 5.4. Charakterystyka badanej próby oraz organizacja badań. Rozdział 6. Empiryczna analiza przebiegu procesu reintegracji społecznej: 6.1. Relacje Byłych Więźniów w środowisku lokalnym; 6.2. Zaangażowanie społeczne i zawodowe skazanych; 6.3. Możliwości pozyskiwania wsparcia; 6.4. Poczucie sensu życia; 6.5. Style radzenia sobie w trudnych sytuacjach; 6.6. Wymiary Samooceny; 6.7. Wyznaczniki reintegracji społecznej. Rozdział 7. Etapy przystosowania się jednostki do życia w społeczeństwie: 7.1. Dynamika zmian zachodzących w procesie reintegracji społecznej skazanych; 7.2. Dynamika zmian w czasie trwania w trzeźwości grupy AA; 7.3. Porównania wewnątrzgrupowe w zakresie wskaźników reintegracji społecznej skazanych z uwzględnieniem dozorów kuratorskich; 7.4. Porównania wewnątrzgrupowe w zakresie wskaźników reintegracji społecznej trzeźwiejących alkoholików z uwzględnieniem wpływu terapii na proces zdrowienia; 7.5. Model strukturalny przystosowania skazanych w środowisku lokalnym; 7.6. Ocena przystosowania się anonimowych alkoholików. Rozdział 8. Szanse i ograniczenia konstruktywnych relacji byłych skazanych z otoczeniem społecznym: 8.1. Konkluzje z przeprowadzonych badań; 8.2. Aktualne potrzeby byłych skazanych; 8.3. Wnioski i wskazania pedagogiczne; 8.4. Wnioski dla modelu inkluzyjno-katalaktycznego. Bibliografia . Aneks. Indeks rzeczowy. Indeks osobowy. Spis tabel i wykresów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Instytucje oświatowo- wychowawcze; 2. Placówki kształcenia specjalnego; 3. Podmioty resocjalizacyjne; 4. Instytucje opiekuńczo-wychowawcze; 5. Instytucje pomocy społecznej; 6. Podmioty wielofunkcyjne; 7. Organizacje pozarządowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Planowanie lekcji; 2. Typologia lekcji; 3. Pytania i odpowiedzi; 4. Problemy i pseudoproblemy; 5. Ćwiczenia rozwijające myślenie dywergencyjne i konwergencyjne; 6. Motywacja uczenia się; 7. Budowa konspektu; 8. Temat pracy pedagogicznej; 9. Cele kształcenia; 11. Klasyfikacja metod; 12. Formy pracy uczniów; 13. Środki dydaktyczne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wolontariat; 2. Uniwersytety Trzeciego Wieku; 3. W zdrowym ciele zdrowy duch. Tai-chi; 4. Relaksacja i medytacja; 5. Kluby seniora; 6. Buszowanie cyberemeryta w sieci; 7. Zajęcie na cztery sezony. Pomoc dla zwierząt i ptaków; 8. Sprzątanie świata. Pomóż Ziemi; 9. Odwrócona hipoteka. Podróż luksusowym statkiem do tajemniczego Machu Picchu. Oferta adresowana wyłącznice do seniorów; 10. Szukanie zatrudnienia;; 1. Moje imię emeryt, lista złych uczynków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Rodziny otwarte. Dziadek x 26 z Mikołajem prawnukiem; My chcemy Jacusia; Szczęśliwa trzynastka; Przedstawiciele narodów, łączcie się; Przez cerkiew do kościoła. II: Ja ci uczyć każę! Uwaga! Wizytator idzie!; Trójkąt powołaniowy inżyniera Ludwika; Przyjaciel z "Watykanu"; Przez teologię do matematyki - dialogi z Maćkiem; Tandem dwu pedagogów. III: Zaczęło się przy ołtarzu. Proszę Wysokiego Sądu!; Człowiek o 7 twarzach; Leć do "Starszych Braci". IV: Iść z sercem. 14-letnia dziewczynka złotą jubilatką (1945-2005); Kotki, szczur i ludzie w życiu najmłodszej redaktorki; Zakochana siostra, czyli wielki Francuz w małej Studzienicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej