Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(37)
dostępne
(26)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(37)
Autor
Bednarczyk Henryk
(7)
Szlosek Franciszek
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Koprowska Dorota
(2)
Kupidura Tomasz
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Woźniak Ireneusz
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barwińska Dorota
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bućko Józef
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Figurski Janusz
(1)
Gawlik Tadeusz
(1)
Gronowicz Jan
(1)
Głąbicka Katarzyna
(1)
Ilnicki Mariusz
(1)
Jastrzębska-Smolaga Halina
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kacak Iwona
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Karaś Stanisław
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kremień Wasyl G
(1)
Kukla Daniel
(1)
Kurzępa Irena
(1)
Liberadzki Bogusław
(1)
Matusiak Krzysztof
(1)
Mindur Leszek
(1)
Mindur Maciej
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Pierzchalska Maria
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Rosmańska Eleonora
(1)
Sarleja Teresa Z
(1)
Shklyar Arkady
(1)
Sitkowska Rozalia
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suliga Edyta
(1)
Symela Krzysztof
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szkosek Franciszek
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Witczak-Roszkowska Danuta
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Żurek Mirosław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Pedagogika
(10)
Nauczyciele
(9)
Praca
(6)
Metodologia
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Pedagogika pracy
(5)
Kształcenie
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Nauczanie
(4)
Gospodarka
(3)
Metody badawcze
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Zawód
(3)
Badania naukowe
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Innowacje
(2)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Oświata
(2)
Polska
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Szkolnictwo
(2)
Transport
(2)
Zatrudnienie
(2)
Nauczyciele
(1)
Andragogika
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biomasa
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Domy kultury
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Energetyka jądrowa
(1)
Energetyka słoneczna
(1)
Energetyka wiatrowa
(1)
Energetyka wodna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Geoenergetyka
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Kaczor, Stanisław (1924-2014)
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Komparatystyka
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konkurencja
(1)
Kotły fluidalne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura pracy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Ludzie starzy
(1)
Międzykulturowość
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Ogniwa paliwowe
(1)
Ontogeneza
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polityka zatrudnienia
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Poznanie
(1)
Pośrednictwo pracy
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Tożsamość
(1)
Transformacja systemu społeczno gospodarczego
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport kombinowany
(1)
Transport morski
(1)
Transport powietrzny
(1)
Transport wodny śródlądowy
(1)
Unia Europejska
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wartość
(1)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Księga pamiątkowa
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Nauka i badania
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.237)
1. Profesor Jerzy Niemiec doktorem honoris causa Narodowej Akademii Nauk Pedagogicznych Ukrainy: Twórcze i ciekawe życie Profesora Jerzego Niemca- laudacja z okazji otrzymania tytułu doktora honoris causa NANO Ukrainy; Oddanie nauce, prawdzie, duchowości, Perspektywiczne idee i koncepcje Profesora Jerzego Niemca- w kontekście międzynarodowym; 2. Badania komparatystyczne: analizy porównawcze i podstawy metodologiczne: Szczególne znaczenie badań porównawczych dla pedagogiki; Nauczyciel w wymiarze porównań historycznych: od nowożytności do wieku kompetencji; Komparatystyka w kontekście procesów globalizacji i procesów integracyjnych; Poradnictwo zawodowe w Szwecji w kontekście badań komparatystycznych; Miejsce pedagogiki porównawczej w planie studiów uniwersytetu pedagogicznego; Niepowodzenia szkolne- watki porównawcze; Działalność Centrum Polonistyki w Żytomierzu; Krystalizacja i zmiany modeli szkolnictwa wyższego w Europie- perspektywa porównawcza; Nowe narzędzia organizacji kształcenia w Europejskim Obszarze Szkolnictwa Wyższego; Wybrane elementy systemu edukacyjnego we Francji; Organizacja kształcenia ludzi trzeciego wieku w krajach Europy Zachodniej; Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów w polskiej i fińskiej praktyce pedagogicznej; Transeuropejski wymiar rozwoju wyższej edukacji pedagogicznej; Edukacja ekonomiczne w Polsce na tle celów strategicznych systemów edukacji w Unii Europejskiej; Sztuka w systemach edukacji za granicą: analiza porównawcza; osobliwości świadczenia usług edukacyjnych osobom bezrobotnym w amerykańskich ośrodkach rozpowszechniania wiedzy; Czas wolny i uczestnictwo w kulturze młodzieży polskiej i francuskiej; Nowe kierunki badań komparatystycznych; 3. Teoretyczne i praktyczne analizy w szerokim kontekście badań porównawczych: Wybrane elementy wdrażania innowacyjnego kształcenia pedagogicznego w uniwersytecie klasycznym; Bezpieczeństwo jako wartość; Przygotowanie pedagogiczne kandydatów na nauczycieli; Refleksyjne podejście jako strategia podwyższania kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacja dorosłych: współczesne wyzwania; Wychowanie przedszkolne w świetle nowej podstawy programowej, czyli bliżej dziecka; 4. Wybrane problemy badań naukowych: Pochylenie się nad twórczością Tadeusza Kotarbińskiego; Konceptualizacja zmiennych oraz ich operacjonalizacja w procesie badania naukowego; Analiza danych zastanych w aspekcie metodologii badań naukowych; Nauczyciel- badacz w praktyce edukacyjnej; Eksperyment rotacyjny; Ilościowa interpretacja wyników badań; Wolność poszukiwań badawczych na tle całokształtu wartości związanych z nauka; Zjawisko mobbingu w środowisku nauczycielskim komunikat z badań; Proces boloński w polskich uczelniach pedagogicznych- wyniki badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.126)
1. Ogólne problemy badań humanistycznych: Biografie a sytuacje dla autokreacji; Metodologia badań humanistycznych a badania pedagogiczne; Badania oświatowe na Ukrainie- podstawowe kierunki, specyfika organizacyjna, perspektywy; Pseudohipotezy i pseudoteorie (naukowe); Z podstawowych zagadnień metodologii nauk; Działalność organizatorska w badaniach naukowych; Obserwacja i eksperyment w badaniach pedagogicznych; Kryteria oceny jakościowej prac naukowych; Teorie pedagogiczne na tle transcedentalnego interpretacjonalizmu- rozważania wprowadzające; O logicznych podstawach eksperymentu; Rola interpretacji w metodologii badań społecznych; Problemy metodologiczne badania wartości społecznych w konsumpcji; 2. Próba badawcza i jej dobór: Podstawowe problemy teorii doboru próby; Dobór próby badawczej; Dylematy i decyzje metodologiczne przy określaniu minimalnej wielkości próby; 3. Charakterystyka wybranych obszarów badań pedagogicznych: Tendencje zmian w edukacji dla bezpieczeństwa- jako nowy obszar badań pedagogicznych; Kształcenie ustawiczne jako platforma edukacyjna i ważny obszar badań; Transformacja celów w edukacji jako obszar badań naukowych; Kwalifikacje zawodowe absolwentów szkół obszarem badań pedagogiki pracy; Elementy wspólne i rozbieżne standardów kwalifikacji zawodowych i standardów egzaminacyjnych; 4. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: Kompleksowe badania eksperymentalne; Komputer jako wielofunkcyjne medium w placówkach wychowania przedszkolnego- wyniki badań; Psychologiczno-pedagogiczne przygotowanie nauczyciela przedmiotów ogólnotechnicznych; Techniczna wiedza pojęciowa uczniów szkół zawodowych; Poziom akceptacji dzieci chorych na anoreksję w rodzinie: wyniki badań; Znacznie wyboru dalszej drogi edukacyjnej przez uczniów na etapie nauki w gimnazjum- w świetle badań własnych; Znajomość pojęć szkolnych uczniów trzecich klas gimnazjum, a ich pochodzenie społeczne; O komunikacji dialogowej miedzy młodzieżą a nauczycielami- na podstawie badań własnych; 5. Rozważania różne: Demokracja- jak uczyć jej w szkole; Wybrane krytyczne poglądy na temat funkcjonowania szkoły i nauczyciela; Rozwój i awans zawodowy nauczyciela na przełomie XX i XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Część I. 80 lat twórczego i godnego życia Profesora Zygmunta Wiatrowskiego. 1. Laudacja na 80. urodziny Profesora Zwyczajnego Doktora Habilitowanego Zygmunta Wiatrowskiego; 2. Myśli i twierdzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego; 3. Profesor Zygmunt Wiatrowski – mistrz, promotor, przyjaciel; 4. „Podstawy pedagogiki pracy” Zygmunta Wiatrowskiego jako ważny podręcznik akademicki. Część II. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym. 5. Tworzenie wiedzy naukowej we współczesności; 6. Dyskurs i krytyka naukowa w międzynarodowych projektach badawczych; 7. Dyskurs i krytyka naukowa podstawowymi paradygmatami działalności naukowo-badawczej; 8. Krytyka naukowa a rozwój naukowych szkół; 9. Krytyka i dyskusja naukowa – relacje i odpowiedzialność podmiotów uczestniczących; 10. Krytyka w nauce (zarys problemu do dyskusji); 11. Znaczenie krytyki racjonalnej jako źródła rozwoju naukowego; 12. Logika i jej reguły a poprawność dyskursu naukowego; 13. Krytyka – dzieje, pojęcia i jej rozumienie; 14. Dyskurs naukowy – poprawność językowa w badaniach pedagogicznych; 15. Dyskurs w metodologii badań pedagogicznych; 16. Krytyka naukowa a rozwój nauki; 17. Paradygmat jako wyznacznik krytyki naukowej w naukach społecznych; 18. Krytyka w nauce i oświacie oparta na obiektywności ocen; 19. Dyskurs w etyce zawodu nauczyciela; 20. Wpływ dyskursy i krytyki naukowej na formalny i rzeczywisty rozwój naukowy doktoranta; 21. Dyskurs oraz krytyka naukowa; 22. Dyskurs jako szeroko rozumiany dialog na drodze do doktoratu – refleksje i terminologia; 23. Dyskurs i krytyka naukowa a rozwój naukowy doktoranta. Część III. Wybrane aspekty oraz wyniki badań ilościowych i jakościowych. 24. Statystyka w opracowaniu wyników badań ilościowych; 25. Badacz wobec wielości orientacji metodologicznych (odpowiedzialność i ryzyko badacza – wędrowca); 26. Studia pedagogiczne w świetle wyników porównawczych badań empirycznych; 27. Niektóre wyniki badań nad uwrażliwieniem moralnym dzieci w wielu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 28. Doktorant jako kandydat na podmiot poznania naukowego. Część IV. Analizy teoretyczne. 29. Kwalifikacje zawodowe nauczyciela; 30. Wartości w edukacji dorosłych w projektach międzynarodowych; 31. Praca zawodowa a czas wolny; 32. Miejsce Obrony Cywilnej w ochronie ludności w Polsce po 1989 r. – między nauką a pragmatyką; 33. Szkolnictwo wyższe w Polsce: dawniej i dziś; 34. O potrzebie konstruowania sylwetki nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa; 35. O skutecznym działaniu pedagogicznym w zawodowym kształceniu uczniów (zarys problemu); 36. Dialog a badania pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wstępne, 2. Czynniki rozowju osobniczego, 3. Rola żywnienia w rozowju, 4. Rozwój struktury i funkcji organizmu, 5. Okresy rozowju onotenetycznego, 6. Rozwój cech morfologicznych i proporacji ciała, 7. Pojęcie zdrowia i warunków zdrowotnych, 8. Zaburzenia w rozowju somatycznym i stanie zdrowia dzieci i młodzieży, 9. Ogólny kształt ciała - somatyp, postawa ciała, 10. Metody kontroli i normy oceny procesów wzrastania, 11. Kryteria oceny wieku rozwojowego, 12. Znaczenie aktywności ruchowej w rozowju fizycznym człowieka, 13. Metody oceny rozowju czynnościowego człowieka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 201)
1. Współczesny stan wiedzy o dorastaniu, dorosłości i starości człowieka; 2. Działalność zawodowa człowieka jako dominujący przejaw jego aktywności i tożsamości; 3. Problem kariery w całożyciowym rozwoju zawodowym człowieka; 4. Dorastanie do dorosłości i ról zawodowych współczesnego człowieka; 5. Dorosłość w okresie aktywności zawodowej; 6. Starość człowieka z perspektywy czasu minionego i aktualnego ludzi trzeciego wieku; 7. Dorastanie, dorosłość i starość człowieka jako problem interdyscyplinarny- refleksja końcowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 218)
Wstęp; 1. Świadomość interkulturowości: Edukacja do międzykulturowości; Rozumienie kultur a wybijanie się na człowieczeństwo; Kultura sąsiedztwa i współpracy w kontekście lokalnym i międzynarodowym; Kolektywizm – indywidualizm jako przeciwstawne przejawy kulturowego rozwoju społeczeństw ludzkich (zarys problemu); Zainteresowania kulturowe osób starszych. 2. Środowisko a interkulturowość: Katalizator edukacji dla interkulturowości; Turystyka i możliwości wychowania interkulturowego; Internet i wycieczki w edukacji interkulturowej; Stowarzyszenie regionalne – stymulatorem aktywności lokalnej; Suwalszczyzna – region wielu narodów (z praktyki szkolnej). 3. Szkoła i nauczyciel dla interkulturowości: Nauczyciel szkoły zawodowej w upowszechnianiu edukacji dla interkulturowości, międzykulturowości czy wielokulturowości; Interkulturowe aspekty zawodowego rozwoju nauczycieli współczesnej szkoły; Rola szkoły zawodowej w przygotowaniu do zatrudnienia na europejskim rynku pracy; Zakład pracy jako organizacja wielokulturowa; Metoda projektów – nowe zadania dla uczniów i nauczycieli. 4. Interkulturowość jako nowe wyzwanie: Z zakresu edukacyjnych perspektyw aktualnych wyzwań cywilizacyjnych; Wychowanie dla wielokulturowości jako wyzwanie współczesnej edukacji; Przygotowanie do życia w społeczeństwach wielokulturowych; Znaczenie cech charakteru narodowego dla procesu edukacyjnego; Oczekiwania młodzieży szkolnej polskiej i niemieckiej wobec partnera życiowego; Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Zamościu wobec innych kultur; Edukacja dla interkulturowości – czy jest potrzebna? O edukacji międzykulturowej – refleksje organizatora i uczestnika; Moja droga do interkulturowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Problemy ochrony środowiska jako narzędzie integracji i społeczeństwa lokalnego; Współdziałanie Kościoła za szkołą w edukacji środowiskowej; Szkoła jako centrum współpracy dla środowiska lokalnego w Niemczech; Skuteczne strategie i metody współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym; Odpady komunalne zagrożeniem dla środowiska naturalnego; 2. Edukacja środowiskowa społeczności lokalnej: Rozwój zrównoważony w świadomości społecznej; Konstruowanie planów wynikających z zakresu edukacji środowiskowej; Lokalne instytucje wspomagające działania szkoły; Województwa małopolskie i śląskie- różnice w postawach i wiedzy środowiskowej nauczycieli; Możliwości zaangażowania szkoły w edukację ekologiczną społeczności lokalnej; Edukacja środowiskowa- projekty działań lokalnych; Oddziaływanie projektów edukacyjnych na studentów biologii; Edukacja środowiskowa w szkole wyższej przez projekt edukacyjny; Projekty edukacyjne formą edukacji środowiskowej dorosłych; Wykorzystanie środowiska przyszkolnego do zaznajamiania uczniów liceum z problemami zrównoważonego rozwoju; Skuteczność edukacji środowiskowej w nauczaniu wczesnoszkolnym; Edukacja szkolna dla społeczności lokalnej w zakresie nowych dziedzin biologii; 2. Miejsce edukacji środowiskowej w programach ochrony środowiska gminy (powiatu( i szkoły: Edukacja środowiskowa jako element zarządzania ochroną środowiska w gminie; Środowiskowa oferty składane szkole przez samorządy lokalne; Szkoła wyższa jako centrum edukacji środowiskowej na przykładzie Akademii Podlaskiej; Programy edukacji środowiskowej w kształtowaniu poglądów i postaw społeczności lokalnych; Międzynarodowa współpraca nauczycieli w ramach projektu biologicznego "ZOO XXI wieku"; Współpraca szkoły ze społecznością lokalną i strukturami samorządowymi; Szkolne akcje ekologiczne na rzecz środowiska lokalnego; Przyrodnicze inicjatywy nauczycieli w regionie częstochowskim; Środowisko lokalne przestrzenią aktywności uczniów; Rola innowacji pedagogicznych w kształtowaniu świadomości ekologicznej uczniów i rodziców w szkole podstawowej; Współpraca środowiska lokalnego w zakresie doskonalenia kompetencji uczniów LO z botaniki- Ojcowski Park Narodowy versus Projekt "Osiedla przyrody"; Edukacja środowiskowa, jej wartość dydaktyczna i sposoby realizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przeobrażenia i przyszłość pracy w ujęciu Zygmunta Wiatrowskiego; Zagadnienia pedentologiczne w pedagogice pracy; Pedagogika a pedagogika pracy; Perspektywy rozwoju pedagogiki pracy w żywiołowym rozwoju społecznym; W kręgu dialogiczności i normatywności pracy ludzkiej; Edukacyjne wymiary pedagogiki pracy; Edukacja szkolna podstawą edukacji całożyciowej; Edukacja ustawiczna w ujęciu Roberta Kidda; Jaques'a Delorsa i polskiej strategii z 2003 r.; Edukacja permanentna wobec potrzeb rynku pracy; Edukacja permanentna nauczycieli; Edukacja permanentna a wielka migracja zarobkowa; Ustawiczna edukacja integracyjna osób niepełnosprawnych w perspektywie pracy; Kształcenie pracownicze - potrzeba i konieczność; O permanentnym rozwoju kwalifikacji zawodowych człowieka w Polsce; Rozwój zawodowy w okresie poprzemysłowym; Rozwój zawodowy czy kariera zawodowa?; Sukces zawodowy młodych pracowników; Człowiek pracy a bezrobocie; Ustawiczna edukacja pracowników wyznacznikiem rozwoju organizacji XXI wieku; System informacji kierowniczej - podstawowym elementem sprawnego kierowania placówką oświatową; Uwarunkowania psychologiczno-pedagogiczne przygotowania do efektywnej pracy zawodowej; Motywacja do pracy jako element funkcjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi w rozwoju zawodowym pracowników w organizacji; Drogi edukacyjne jako element edukacji w całożyciowym rozwoju zawodowym absolwentów liceów profilowanych; Społeczne uwarunkowania udziału kobiet we współczesnym rynku pracy; kierunki zmian kapitału społecznego w cywilizacji wiedzy; Wolontariat - etap i element kształcenia zawodowego oraz edukacji permanentnej na każdym etapie życia zawodowego oraz osobistego; Uznawanie kwalifikacji z wykorzystaniem krajowych standardów kwalifikacji zawodowych; Standaryzacja kwalifikacji zawodowych ratownika medycznego na tle wymagań rynku pracy; Wykorzystanie multimediów w procesie kształcenia i doskonalenia; Rola i zadania nauczycielskiego zespołu postępu pedagogicznego w edukacji permanentnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.133)
Europejskie wyzwania edukacyjne - wprowaeddzenie. I. Prawo do edukacji i kształcenia. II: Europejska strategia zatrudnienia - inwestowanie w ludzi (Proces Luksemburski). III: Strategia lizbońska - posiedzenie Rady Europejskiej w Lizbonie, 23 i 24 marca 2000 r. Wnioski Prezydencji. IV: Deklaracja Bolońska (Proces Boloński) - szkolnictwo wyższe w Europie. V. Polskie plany i strategie edukacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.! Nauczyciel wobec przemian edukacyjnych: Przemiany oświaty w Polsce - doświadczenia czasu transformacji ustrojowej i integracji z Unią Europejską; Przemiany cywilizacyjne a nowe wymogi wobec nauczyciela; Pedagogika wyzwolenia w Niemczech; Nowy etap w pedeutologii polskiej; Nowe techniki przygotowania nauczycieli na Ukrainie; Nauczyciele wobec edukacyjnych przemian; Nauczyciele klas młodszych wobec reformy edukacji; R.II Badania nad zawodem nauczyciela: Kształcenie nauczycieli - jako problem badań w Polsce i na Ukrainie; Badania nad standardami kształcenia zawodowego nauczycieli; Badania nad nauczycielem polskiej szkoły zawodowej; Wizerunek własny nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Projektowanie celów dydaktyczno-wychowawczych przez nauczycieli edukacji początkowej - częściowe wyniki badań własnych; Badania nad osobowością nauczyciela; R.III Kształcenie nauczycieli a przemiany cywilizacyjne: Nowe aspekty kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli w kontekście przemian edukacyjnych; Refleksje na temat doboru i kształcenia nauczycieli na miarę potrzeb XXI wieku; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w Polsce w opinii studentów i nauczycieli; Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli w systemie kształcenia uniwersyteckiego; Innowacje w przygotowaniu nauczycieli szkół zawodowych na Ukrainie; Przygotowanie nauczycieli wychowania artystycznego we Francji do kształcenia przez sztukę; Ewaluacja kwalifikacji nauczycieli w kontekście przemian edukacyjnych; Różnorodność form doskonalenia nauczycieli. R. IV Mistrzostwo pedagogiczne a kompetencje nauczycieli: Kompetencje współczesnego nauczyciela w zakresie stosowania w edukacji technologii informacyjno-komunikacyjnych; Kultura pracy nauczyciela; Droga do dziecięcych serc: Pedagogiczne mistrzostwo nauczyciela w alternatywnych formach nauczania; Nauczyciel w kształtowaniu kompetencji podmiotu; Empatyczne umiejętności nauczyciela warunkiem stymulowania pozytywnych emocji uczniów; Kwalifikacje informatyczne współczesnego nauczyciela; Kompetencje moralne współczesnego nauczyciela; Koncepcje kształcenia a kompetencje zawodowe nauczyciela; R.V Psychologiczne aspekty zawodu nauczyciela: O zawodzie i osobowości nauczyciela; Instytut Pedagogiki i Psychologii Oświaty Zawodowej w Kijowie; Psychologiczne podstawy pracy nauczycieli; Motywacja wyboru zawodu nauczyciela wczesnej edukacji w świetle psychotransgresonalizmu; Psychologiczne problemy kształtowania osobowości zawodowej studentów - przyszłych pracowników oświaty; R.VI Inne wyznaczniki skutecznej działalności nauczyciela: Prawno-organizacyjne wyznaczniki kariery zawodowej nauczycieli polskich w XX-leciu międzywojennym; Od samooceny do oceny zewnętrznej, czyli o awansie nauczyciela; Komputer w procesie kształtowania umiejętności posługiwania się poznanymi pojęciami i działaniami arytmetycznymi w sytuacjach typowych oraz problemowych wśród uczniów klas I-III; Przesłanki zmian w programach kształcenia nauczycieli; Załącznik: Wprowadzenie do dyskusji panelowej. O przyszłości współpracy polsko-ukraińskiej na polu kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.191)
Filozofia homocentryzmu w edukacji narodowej- wprowadzenie; 1. Kształtowanie duchowości narodowej; 2. Idee edukacji narodowej w epoce Modern. Ukraina- Europa; 3. Edukacja w okresie stanowienia ukraińskiej tożsamości; 4. Narodowe i globalne: gospodarka, kultura, edukacja; 5. Dyskurs filozoficzny w edukacji; 6. Homocentryzm- strategia edukacji narodowej; 7. Prakseologia edukacji; 8. Posłowie; 9. We wspólnej europejskiej przestrzeni badań i edukacji- polskie refleksje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; t. 230.)
Zawiera: Cz. I. Filozoficzne przesłanki modernizacji oświaty: Oświata jako główny warunek rozwoju zasobów ludzkich; Spójność procesu kształcenia i wychowania: aspekt metodologiczny; Problemy mistrzostwa w działalności szkół naukowych: aspekt historyczno-pedagogiczny i perspektywy; Mistrzostwo pedagogiczne : dyskurs w kontekście międzynarodowej rzeczywistości edukacyjnej; Europejski wymiar kształcenia nauczycieli; Twórczość nauczycieli w przestrzeni naukowej pedagogiki; Edukacja otwarta i nauczanie wirtualne; Gotowość nauczycieli do wykorzystania technologii informacyjnych i komunikacyjnych; Działalność innowacyjna jako podstawowy czynnik przygotowania zawodowego przyszłych nauczycieli : doświadczenie i perspektywy rozwoju; Działalność autodydaktyczna w warunkach kształcenia ustawicznego; Wskaźniki poziomów kontrolnych - podstawa europejskich ram kwalifikacji; Pedagogika porównawcza na uniwersytecie pedagogicznym; Standardy kwalifikacji nauczycieli w Niemczech; Kompetencje kluczowe a kompetencje ekologiczne; Kultura zawodowa nauczyciela. Cz. II. Mistrzostwo pedagogiczne akademika Iwana Andrejewicza Zjaziuna: Iwan Andriejewicz Zjaziun - naukowiec, filozof-pedagog, rycerz dobra, wyrazista osobowość; Filozoficzno-psychologiczne rozumienie natury osobowości w pedagogice dobra i kultury A I.A. Zjaziuna; Proces dydaktyczno-wychowawczy i mistrzostwo pedagogiczne; Współczesne aspekty kształtowania mistrzostwa pedagogicznego; Pedagog-humanitsa, uczony; Problem mistrzostwa pedagogicznego w kontekście rozwoju zawodowego nauczyciela; Paradygmat edukacji narodowej akademika I.A. Zjaziuna; Kultura w koncepcji filozoficzno-pedagogicznej akademika I.A. Zjaziuna; Osobowość lingwistyczna; Humanistyczne aspekty kształcenia artystycznego; Iwan A. Zjaziun - nauczyciel, lider, uczony, człowiek; Problem wyboru pierwszego zawodu; Kształtowanie osobowości. Cz. III. Sztuka w mistrzostwie pedagogicznym: \kultura - podstawa przygotowania zawodowego przyszłego nauczyciela; Fenomen sztuki w kontekście ontologii nieliniowej; Sztuka wychowania; Sztuka w kształtowaniu twórczości pedagogicznej; Pedagogika sztuki jako teoria i praktyka powstawania indywidualności twórczej nauczyciela; Sztuka w kształtowaniu światopoglądu ekologicznego przyszłych nauczycieli; Kształcenie nauczycieli przedmiotów artystycznych. Cz. IV. Polskie refleksje: Mistrzostwo pedagogiczne nauczycieli - idea i droga ku dobrej edukacji; Mistrzostwo w kontekście rozwoju i kariery zawodowej; Potrafić czuć, myśleć i działać pedagogicznie, czyli mistrzostwo pedagogiczne Iwana A. Zjaziuna; Między procedurą, standardem a kreatywnością; Mistrzostwo pedagogiczne w kontekście komunikowania się; Europejskie programy edukacyjne wspierające proces dydaktyczny; Hierarchia wartości a mistrzostwo pedagogiczne; Mistrzostwo pedagogiczne, czyli jak nauczyciel staje się mistrzem; Kreatywny nauczyciel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kierunki działań rządu wobec Małych i Średnich Przedsiębiorstw do 2002 roku; Przegląd dostępnych źródeł finansowania działalności gospodarczej oraz ocena ich atrakcyjności; Ułatwienie dostępu do finansowania ze źródeł komercyjnych; Finansowanie poprzez leasing; Mikropożyczki jako sposób finansowania dla firm najmniejszych; Oferta dla firm średnich - finansowanie małych i średnich przedsiębiorstw poprzez fundusze inwestycyjne i publiczny rynek kapitałowy; Ograniczenie ryzyka w transakcjach eksportowych; Przegląd publicznych środków przeznaczonych na rozwój przedsiębiorczości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.143)
I. Systemy kształcenia, klasyfikacje zawodów i standardy kwalifikacji zawodowych, II. Teoretyczne aspekty jakości, III. Technologie informacyjne w doskonaleniu zarządzania jakością, IV Praktyka zarządzania jakością kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Podstawy procesu reformowania systemu oświaty: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej; Antropologiczne podstawy systemu oświaty; Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego „kapitał ludzki”; Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki; Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku;. II.Zadania i priorytety polityki oświatowej: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa; Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej; Szanse i bariery polityki światowej w środowisku lokalnym. III.O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej; Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce; Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych; Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego; Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian; Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności; O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce; Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania; Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne. IV.Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce; Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej; Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka; Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy; Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego; Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana. V.Sta i perspektywy edukacji nauczycielskiej: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa; Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej; Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog; Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych kierunków nauczycielskich. VI.Rodzina a szkoła: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji; Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania; Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców. VII.Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego; Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych; Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy; Człowieka wobec robotów przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T.173)
1.Czynniki wpływające na jakość pracy doradcy zawodowego: Motywy wyboru zawodu doradcy zawodowego; Rozwój własny doradcy zawodowego - w poszukiwaniu profesjonalizmu; Psychologiczne korelaty efektywności doradcy zawodowego; Kompetencje doradcy zawodowego zatrudnionego w powiatowym urzędzie pracy; Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. 2. Wybrane aspekty komunikacji doradców zawodowych w relacji z odbiorcami: Mówić - rozmawiać - rozwijać się, czyli sztuka efektywnej komunikacji; Narzędzia komunikacyjne podnoszące efektywność porozumiewania się doradcy zawodowego z klientem; Efektywna komunikacja interpersonalna źródłem sukcesu w rozmowie doradczej z klientem - praktyczny poradnik; Autoprezentacja - między autentycznością a oczekiwaniami; Rozmowa kwalifikacyjna jako ważny etap procesu rekrutacji; Wpływ skutecznej komunikacji na przebieg rozmowy kwalifikacyjnej; Indywidualna rozmowa doradcza z osoba niepełnosprawną; Mów tylko wtedy, gry grupa tego potrzebuje - o roli komunikacji w poradnictwie grupowym; Rola aktywnego słuchanie w doradztwie zawodowym; Analiza i uwarunkowania zachowań negatywnych i konfliktowych osoby bezrobotnej na przykładzie komunikacji klient-doradca zawodowy; Analiza Transakcyjna jako skuteczne narzędzie p[racy w ręku doradcy zawodowego; Wykorzystywanie technik i strategii NLP w komunikacji; Komunikacja w doradztwie na odległość; O etyce i komunikacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Stan badań nad innowacyjnością jako czynnikiem poprawy konkurencyjności gospodarki: Główne pojęcia konkurenycjności. Dostosowanie do zmian strukturalnych - trwała cecha konkurencyjności. Innowacje- czynnik wzrostu konkurencyjności. Instytucjonalna teoria polityki przemysłowej. Metody pomiaru oparta na klastrach. 2.Wzrost znaczenia innowacji w polityce zwiększania konkurencyjności. Parki przemysłowe, naukowo-technologiczne i klastry. 3.Polityka zwiększania konkurencyjności w Polsce: Założenia polityki przemysłowej. Polityka wobec małych i średnich przedsiebiortsw. Polityka proinnowacyjna. Programy restrukturyzacji przemysłu - przykłady. Ocena Komisjii Europejskiej i OECD. Sektorowy program operacyjny - wzrost konkurencyjności przedsiebiorstw, lata 2004-2006 (SPO-WKP). 4.Innowacyjność jako czynnik poprawy konkurencyjności polskiej gospodarki: Reformy strukturalne lat 90. POmoc publiczna jako czynnik zmian konkurencyjności polskiej gospodarki. Pozycja konkurencyjna Polski na przełomie XX i XXI w. Uwarunkowania wzrostu innowacyjności w pOlsce. Stan przygotowania Polski do rozwoju gospdarki opartej na wiedzy (GOW). Szanse zwiększenia konkurencyjności gospodarki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Opracowanie zbioru krajowych standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce: Dotychczasowy dorobek i doświadczenia w zakresie rozwoju standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce; Opracowanie i upowszechnianie krajów standardów kwalifikacji zawodowych- projekt Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej; Elementy metodologii projektowania standardów kwalifikacji zawodowych; Rola partnerów społecznych w określaniu i wykorzystaniu standardów kwalifikacji zawodowych- komisje ds. standardów; Internetowa baza standardów kwalifikacji zawodowych; 2. Możliwość stosowania standardów kwalifikacji zawodowych: Sondaż opinii na temat stosowania standardów kwalifikacji zawodowych w Polsce; Krajowe Ramy Kwalifikacji a budowa systemu uczenia się przez całe Zycie; Rola i zadania standardów kwalifikacji zawodowych w programowaniu zawodowego kształcenia ustawicznego; Projektowanie modułowych programów kształcenia i szkolenia zawodowego- rola standardów kwalifikacji; Stosowanie standardów kwalifikacji zawodowych w poradnictwie zawodowym; Legalizacja i standaryzacja w działalności Krajowej Izby Gospodarczej; Stosowanie standardów kwalifikacji zawodowych w rzemiośle.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 220)
1. Wielokulturowość i edukacja- zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze: Wielokulturowość i edukacja; Oświata e środowisku polietnicznym- kształtowanie obywatelskiej tożsamości w Ukrainie; Integracyjna funkcja oświaty wielokulturowej; Kształcenie ogólne a edukacja do wielokulturowości- wzajemne relacje i inspiracje; Edukacja międzykulturowa w kontekście badań pedagogiki porównawczej; Wielokulturowy kontekst poradnictwa zawodowego; Kształcenie dla wspólnej przyszłości; 2. Edukacja ustawiczna w warunkach wielokulturowych: doświadczenia i propozycje ukraińskie: Edukacja ustawiczna mniejszości narodowych w Ukrainie w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Narodowe ramy kwalifikacji- podstawowy sposób rozwiązania problemu edukacji ustawicznej; Edukacja przez całe życie- aspekt wielokulturowy; Kształcenie informatyczne w systemie edukacji ustawicznej- w warunkach polikulturowych; Rozwój kształcenia ustawicznego w warunkach wielokulturowego zglobalizowanego świata; Rozwój kulturowy człowieka w systemie edukacji ustawicznej Ukrainy; Miejsce i rola klasycznego uniwersytetu Ukrainy w organizacji edukacji dorosłych; Edukacja ustawiczna dorosłych: problematyka i perspektywy; 3. Edukacja ustawiczna na rzecz wielokulturowości- doświadczenia i propozycje polskie: Ku pograniczu i człowiekowi pogranicza w warunkach wielokulturowości- nowa idea edukacji ustawicznej; Kształcenie międzykulturowe w szkole z perspektywy pedagogiki religii; Edukacja ustawiczna dorosłych na pograniczu polsko-czeskim w kontekście wielokulturowości; Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego- aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim; Tożsamość Śląska a jego wielokulturowość; Edukacja do dialogu międzyreligijnego jako edukacja permanentna; Inteligencja lokalna na rzecz zbliżenia narodów; Pedagogika dialogu kultur w wychowaniu estetycznym w warunkach ponowoczesności; 4. Globalizacja- integracja europejska, wielokulturowość w edukacja zawodowa, pedagogika pracy i rozwój człowieka: Pedagogika pracy a globalizacja; Wolność duchowa człowieka jako determinanta jego stałego rozwoju; Kształcenie do wielokulturowości- wyzwanie w kontekście realizowania karier zawodowych; Kulturologiczne zasady kształcenia zawodowego we współczesnej szkole zawodowej; Wielokulturowy paradygmat oceny jakości działalności wykładowcy w szkole wyższej; Filozoficzne aspekty kształcenia inżynierów w środowisku wielokulturowym; Wpływ procesów eurointegracyjnych na rozwój oświaty zawodowej w Bułgarii i Polsce; 5. Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: Pedagogika Polski i Ukrainy w rozleglejszych wymiarach; Wychowanie a rozwiązywanie problemów z przeszłości Polski i Ukrainy; Wzbogacanie współpracy pedagogów Polski i Ukrainy; Współpraca międzynarodowa jako czynnik dialogu wielokulturowego w warunkach komunikacji interaktywnej: polski kierunek w działalności Narodowego Uniwersytetu im. I. Ogienki w Kamieńcu Podolskim; Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: próba bilansu; 6. Kształcenie, dokształcanie i praca zawodowa nauczycieli w szerokim kontekście wielokulturowości: Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach wielokulturowości- studium z pogranicza polsko-czeskiego; Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela w warunkach wielokulturowości; Kształcenie u kandydatów na nauczycieli gotowości do edukacyjnej wymiany kulturowej; Refleksja w działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela-wychowawcy; Indywidualność nauczyciela a pedagogiczna technologia; Rola nauczyciela w świetle wyzwań integrującej się Europy- przemiany i dylematy; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczyciela zwodu w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Tworzenie polikulturowego światopoglądu w kształceniu podyplomowym nauczycieli; Aspekt kulturologiczny przygotowania językowego nauczyciela-filologa; 7. Problemy edukacji i kształcenia (się) oraz tożsamości w warunkach wielokulturowości: Wpływ kultur epokowych na rozwój systemu oświaty we Francji; Tożsamość kulturowa młodzieży studenckiej Ukrainy i Polski; E-pedagogika a współczesne systemy nauczania na odległości; Zapewnienie więzi kulturowych- zadaniem edukacji; Wybrane aspekty edukacji w wielokulturowym społeczeństwie; Problematyka zapewnienia ciągłości oświaty we współczesnych warunkach; Edukacja w zakresie powsz4echnej samoobrony- przymus czy powinność? Dylematy edukacji do wielokulturowości; Paradygmat nauki i sztuki. Metodologiczny punkt widzenia rozwoju oświaty w społeczeństwie wielokulturowym; Kształcenie w warunkach wielokulturowości wyzwaniem współczesnej szkoły; Koncepcyjne ujęcie kształcenia środowiska oświatowego w edukacji ustawicznej; Dialog z kulturowo Innym drogą do określenia własnej tożsamości; Motywy kształcenia osobistej odpowiedzialności; Miejsce i rozwój pedagogiki społecznej w przygotowaniu zawodowym studiujących w systemie szkolnictwa wyższego Ukrainy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej