Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(30)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(26)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(26)
Autor
Rudkowska Grażyna
(6)
Wrona Leszek
(6)
Ledzińska Maria
(4)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Mikrut Adam
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Adamek Irena
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barnakiewicz Józef
(1)
Boruta Mirosław
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Chudziński Edward (1940- )
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kurek Sławomir (1971- )
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Majerek Bożena
(1)
Matejek Józefa
(1)
Mikruta Adam
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Pilecki Jan
(1)
Sobczyk Wiktoria
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Topa Danuta
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Wójtowicz Stanisław
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Temat
Nauczyciele
(5)
Młodzież
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Psychologia
(3)
Antropologia mediów
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Motywacja
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Oświata
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Anatomia
(1)
Czas pracy
(1)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Fizjologia
(1)
Fizjologia patologiczna
(1)
Gatunki medialne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Internet
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Korekcja czytania
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura masowa
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nazwiska
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Postawy
(1)
Prawo pracy
(1)
Programy nauczania
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Sens życia
(1)
Sieroctwo
(1)
Spostrzeganie interpersonalne
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Statystyka
(1)
Statystyka matematyczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Telekomunikacja
(1)
Tolerancja
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zapobieganie
(1)
Zbiorowe stosunki pracy
(1)
Zwalczanie
(1)
Śnieżyński, Marian (1939- )
(1)
Życie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 507)
1.Kompensacja sieroctwa poprzez zastępcze formy wychowania rodzinnego w założeniach prac ośrodków adopcyjno-wychowawczych; 2. Rodzina zastępcza jako wiodąca forma kompensacji sieroctwa społecznego; 3. Metodologia badań własnych; 4. Rzeczywiste funkcje i zadania ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w systemie organizacji opieki nad dzieckiem; 5. Praca ośrodków adopcyjni-opiekuńczych na rzecz tworzenia i wspierania rodzin zastępczych; 6. Pracownicy ośrodków adopcyjno-opiekuńczych; 7. Kierunki zmian w działalności ośrodków adopcyjno-opiekuńczych w związku z reformą systemu opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Z teorii i historii mediów; Komunikowanie i media; Prasa w rozwoju historycznym; Narodziny - ewolucja - perspektywy; Telewizja. Ziemia jałowa czy pieszczota dla oczu; Rynek mediów w Polsce; Media za granicą. Agencje prasowe, dzienniki i tygodniki; Media lokalne i regionalne; Genologia i retoryka dziennikarska; Gatunki dziennikarskie; Reportaż; Wywiad prasowy. Gatunek i metoda; felieton. Geneza i ewolucja gatunku; Podstawy retoryki dziennikarskiej; O języku mediów; Manipulacja językowa; Zagadnienia warsztatu dziennikarskiego; Co to jest redagowanie; Technologia prasy; Radio - świat z dźwięków; Technologia programu telewizyjnego; Komputer w pracy redakcji i dziennikarza; Dziennikarz w globalnej wiosce; Konteksty dziennikarstwa; Dziennikarstwo - zawód czy wyzwanie; Public relations. Podstawowe pojęcia i nieco przykładów; Reklama w mediach; Prawo prasowe; Media a prawo autorskie; Granice wolności mediów; Kodeksy etyki dziennikarskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 293)
1. Cele edukacji ekologicznej: Cele kształcenia i wychowania w ujęciu ogólnym; Co rozumiemy przez edukację ekologiczną?; Cele edukacji ekologicznej; Podstawy programowe Polityki Ekologicznej Państwa; Czym jest świadomość ekologiczna?; Podstawy ekofilozofii i etyki ekologicznej; 2. Metodyka edukacji prozdrowotnej: Ekologiczne nauczanie w warunkach ekologicznego kryzysu; Charakterystyka metod dydaktycznych w nauczaniu ekologii; Środki dydaktyczne w edukacji ekologicznej; Formy działalności w ekologicznym nauczaniu i wychowaniu; Formy edukacji formalnej i nieformalnej w propagowaniu bezpiecznej żywności; 3. Ocena wiedzy konsumentów na temat skażeń żywności: Badania sondażowe wiedzy ekologicznej konsumentów w wybranych krajach Europy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 432)
Cz. I Kompetencja moralna: Człowiek - istota kulturowa; Przedmiot kompetencji moralnej - moralność; Kompetencja kulturowa jako paradygmat kompetencji moralnej; Kompetencja moralna. Cz. II Psychologiczne i pedagogiczne aspekty badań nad kompetencja moralną dzieci: Rozwój moralny w ujęciu Lawrence'a Kohlberga; Dylematy związane z rozwojem moralnym; Charakterystyka wybranych składników świadomości moralnej dzieci; Intuicyjna i kontekstowa wiedza moralna dzieci; Kultura - moralność - wychowanie. Cz. III Kompetencja moralna dzieci siedmioletnich: Metoda badania kompetencji moralnej dzieci; Wyniki badania kompetencji moralnej dzieci siedmioletnich; Wnioski pedagogiczne i oceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 332)
1. Geneza kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych, 2. Biospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia, 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych, 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 311)
1. Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów klas I-III w świetle literatury specjalistycznej; 2. Metodyka badań własnych; 3. Analizy, interpretacje i uogólnienia wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 397)
1. Typy postaw wobec osób postrzeganych jako one, 2. Determinanty procesu społecznego i poznawania ludzi, 3. Komponenty postaw nietolerancyjnych, 4. Metodologiczne podstawy badań własnych, 5. Kierunki badań empirycznych nad postawami wobec osób postrzeganych jako inne, 6. Postawy młodzieży licealnej wobec osób postrzeganych jako inne w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dysleksja- ustalenia terminologiczne; 2. Nauka czytania w świetle badań naukowych; 3. Mózgowa organizacja funkcji językowych; 4. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym; 5. Diagnoza trudności w czytaniu i pisaniu; 6. Praca terapeutyczna z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Humanistyka - kultura - myśl pedagogiczna: 1.Między socjologią a pedagogiką (próba określenia situsu pedagogiki we współczesnej Polsce).2. Z problematyki społecznego zaangażowania pedagogiki: "upolitycznienie" i "polityczność" jako jej pulsujące kategorie. 3. Wolność akademicka. Istota, założenia i kontrowersje. 4. Pedagogika jako logos edukacji. 5. Bezradność czy zaniechanie - usprawiedliwieni czy winni? Pedagogowie w czasach potrzeby. 6. "Ogólność" pedagogicznego myślenia w warunkach traumy kulturowej. 7. Pedagogiczne badania teoretyczno-praktyczne. 8. O stanie współczesnej (współczesnych) teorii wychowania.9. Przemiany teorii pedagogicznej. II. Pedagogika wobec lokalnych, regionalnych i globalnych kontekstów społecznych, ekonomicznych, gospodarczych i politycznych: 1. Zmiana społeczna jako wyzwanie dla pedagogiki. 2. Nierówności społeczne w polskim szkolnictwie jako przedmiot badań i interwencji pedagogicznych. 3. Nowe akcenty w pedagogice pracy - w kontekście trendów XXI w. 4. Społeczno-gospodarcze uwarunkowania rozwoju kształcenia zawodowego. 5. Regionalizm-przeszłość i współczesność - wyzwania dla edukacji. 6. Edukacja międzykulturowa w przestrzeni regionalnej, europejskiej i planetarnej. 7. Społeczeństwo ryzyka-perspektywa pedagogiki społecznej w początkach XXI w. 8. Pedagogika dorosłych wobec problemów osób niepełnosprawnych. 9. Współczesne problemy pedagogiki specjalnej w perspektywie członkostwa w Unii Europejskiej. 10. Pedagogika wczesnoszkolna-współczesne problemy i zadania. 11. Edukacja dzieci na wsi. Studium możliwości. III. Pedagogika a edukacja - nauczyciel i oświata: 1. Tożsamość nauczycieli-prymat identyczności czy różnicy? 2. Reformowanie systemu czy "łapanie czarnego kota w ciemnym pokoju poszukiwaniu perspektywy reformy w systemie edukacji i przemian w szkole wyższej. 3. Kształtować czy wspomagać?-Dylemat myśli pedagogicznej i niekonsekwentna edukacja szkolna. 4. Pedagogika wobec reformowanej oświaty. 5. Rozwój logicznego myślenia priorytetem współczesnej szkoły. 6. Nauki humanistyczne a praktyka kształcenia dorosłych. 7. Funkcje, zadania i kompetencje nauczycieli wobec reformy systemu edukacji. 8. Edukacja medialna i informatyczna we współczesnej technologii kształcenia. 9. Pedagogika wobec wyzwań technologicznych współczesnego świata. 10. Współczesne teorie zmian edukacyjnych a koncepcje przyszłej szkoły. 11. Nauczyciel wobec wyzwań i zagrożeń edukacji XXI w. 12. Polscy nauczyciele wobec awansu zawodowego (doniesienie z badań) 13. Edukacja medialna, informacyjna, informatyczna - przenikanie przestrzeni. 14. Problemy oceny kwalifikacji zawodowych i zatrudniania pedagogów specjalnych. 15. Start zawodowy nauczycieli klas początkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej