Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(9)
E-booki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
tylko na miejscu
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(22)
Autor
Armstrong Michael (1928- )
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(2)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(2)
Turek Dariusz
(2)
Unterschutz Alicja
(2)
Artemenko Lina
(1)
Baka Łukasz
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Coop Tomasz
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Danylenko Olena
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Edmondson Amy C
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gros Urszula
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gut Jerzy (1955- )
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Haman Wojciech (1954- )
(1)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Kacała Joanna
(1)
Kaczmarek Bogusław
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Klimkiewicz Katarzyna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Lis Marcin
(1)
Macełko Marta
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Matuszewska-Kubicz Agata
(1)
Mazurek-Kucharska Beata
(1)
Małecka Małgorzata
(1)
Mendryk Iwona
(1)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(1)
Minochkina Olga
(1)
Multan Ewa
(1)
Pachura Aneta
(1)
Patkaniowski Michał (1975- )
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Pers Jolanta
(1)
Petrivna Irina Krinichnaya
(1)
Pełszyński Jacek
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Purgał-Popiela Joanna
(1)
Raźniewski Karol
(1)
Robbins Stephen P. (1943- )
(1)
Rogizińska-Pawełczyk Anna
(1)
Rożnowski Bohdan
(1)
Rutka Ryszard (1946- )
(1)
Shutyak Yuliya
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Sipa Monika
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Stachurski Tomasz
(1)
Staszewska Jolanta (1960- )
(1)
Staszkiewicz Marzena
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Van Caillie Didier
(1)
Walczak Krzysztof
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wojtaszek Henryk
(1)
Wolińska-Skkuza Agnieszka
(1)
Wróbel Piotr
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Wójcik Leszek
(1)
Zaręba Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(35)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(35)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Zachowanie organizacyjne
(32)
Kultura organizacyjna
(18)
Zarządzanie
(12)
Organizacja
(11)
Relacje międzyludzkie
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Przywództwo
(6)
Kadry
(5)
Psychologia pracy
(5)
Zaangażowanie pracowników
(5)
Decyzje
(4)
Motywacja pracy
(4)
Psychologia zarządzania
(4)
Menedżerowie
(3)
Motywacja
(3)
Polityka zatrudnienia
(3)
Praca zespołowa
(3)
Kapitał ludzki
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Stres
(2)
Styl kierowania
(2)
Blockchain
(1)
Branża TSL
(1)
COVID-19
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Działanie
(1)
Epidemie
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Logistyka
(1)
Mentoring
(1)
Miasta
(1)
Niepewność
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Organizacje
(1)
Organizacje wirtualne
(1)
Osobowość
(1)
Polityka płacowa
(1)
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Praca zdalna
(1)
Proaktywność
(1)
Procesy grupowe
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Public relations
(1)
Płaca
(1)
Reklama internetowa
(1)
Relacje międzygrupowe
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rynek nieruchomości
(1)
Ryzyko gospodarcze
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia pracy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Służba wojskowa
(1)
Uczenie się
(1)
Usługi biznesowe
(1)
Wiedza
(1)
Wojsko
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zarządzanie różnorodnością
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiekiem
(1)
Zaufanie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Monografia
(7)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(33)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
37 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie przedsiębiorstwem : podręcznik akademicki / Eugeniusz Michalski. - Wyd. 2. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2022. - 403, [5] s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
Wstęp; ROZDZIAŁ 1. Podstawy zarządzania 1.1. Koncepcja zarządzania 1.2. Funkcje zarządzania 1.3. Istota przedsiębiorstwa 1.4. Efektywność zarządzania przedsiębiorstwem 1.5. Role i umiejętności kierownika 1.6. Paradygmat kompetencji kierownika 1.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 2. Ewolucja teorii zarządzania 2.1. Rys historyczny zarządzania 2.2. Klasyczne teorie zarządzania 2.3. Teorie zarządzania behawioralnego 2.4. Specyficzne podejścia do zarządzania 2.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 3. Społeczny kontekst działalności przedsiębiorstwa 3.1. Odpowiedzialność przedsiębiorstwa 3.2. Zakres odpowiedzialności 3.3. Ochrona środowiska naturalnego 3.4. Kultura przedsiębiorstwa 3.5. Dylematy etyczne 3.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 4. Środowisko przedsiębiorstwa 4.1. Czynniki środowiskowe 4.2. Wpływ środowiska ogólnego na przedsiębiorstwo 4.3. Specyficzne środowisko przedsiębiorstwa 4.4. Krajowy system społeczno-gospodarczy 4.5. Działalność międzynarodowa przedsiębiorstwa 4.6. Zarządzanie działalnością międzynarodową 4.7. Współczesne wyzwania przedsiębiorstwa 4.8. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 5. Podejmowanie decyzji 5.1. Podejmowanie decyzji jako istota zarządzania 5.2. Proces podejmowania decyzji 5.3. Racjonalność decyzji 5.4. Decyzje grupowe 5.5. Ilościowe metody wspomagania decyzji 5.6. Informacyjne wspieranie decyzji 5.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 6. Planowanie 6.1. Koncepcja i zakres planowania 6.2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa 6.3. Planowanie strategiczne 6.4. Analiza SWOT 6.5. Metody planowania strategicznego 6.6. Techniki wspierania planowania 6.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 7. Organizowanie 7.1. Tworzenie organizacji 7.2. Formowanie stanowisk pracy 7.3. Warianty struktury organizacyjnej 7.4. Projektowa struktura organizacyjna 7.5. Hierarchiczny układ struktury organizacyjnej 7.6. Funkcjonowanie i modyfikowanie struktury organizacyjnej 7.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie kadrami 8.1. Proces zarządzania kadrami 8.2. Projektowanie stanowisk pracy 8.3. Nabór pracowników 8.4. Wybór między kandydatami na pracowników 8.5. Polityka kadrowa 8.6. Współczesne trendy zatrudnienia 8.7. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 9. Zachowania organizacyjne 9.1. Przesłanki zachowań organizacyjnych 9.2. Osobowość pracownika 9.3. Zachowania grupowe 9.4. Efektywność pracy zespołowej 9.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 10. Przewodzenie 10.1. Rola przywódcza kierownika 10.2. Style przewodzenia 10.3. Teorie przywództwa 10.4. Motywowanie 10.5. Podłoże i techniki załagodzenia konfliktu 10.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 11. Przedsiębiorczość 11.1. Przesłanki przedsiębiorczości 11.2. Zakładanie przedsiębiorstwa 11.3. Rozwój przedsiębiorstwa 11.4. Tworzenie planu biznesowego 11.5. Konstrukcja planu biznesowego 11.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie biznesem elektronicznym 12.1. Geneza biznesu elektronicznego 12.2. Zastosowanie Internetu w biznesie elektronicznym 12.3. Modele biznesu elektronicznego 12.4. Zarządzanie relacjami przedsiębiorstwa z klientami 12.5. Strategie biznesu elektronicznego 12.6. Pytania kontrolne, kwestie dyskusyjne i studium przypadku ROZDZIAŁ 13. Zarządzanie jakością, wprowadzanie innowacji i zmian 13.1. Kompleksowe zarządzanie jakością 13.2. Stymulowanie innowacji 13.3. Determinanty zmiany działalności 13.4. Rodzaje i sekwencje zmiany 13.5. Przezwyciężanie stresu 13.6. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 14. Zarządzanie produkcją 14.1. Proces produkcyjny 14.2. Planowanie produkcji 14.3. Metody planowania produkcji 14.4. Analiza wyników produkcji 14.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku ROZDZIAŁ 15. Kontrolowanie 15.1. Funkcje kontroli 15.2. Proces kontrolny 15.3. Techniki kontroli finansowej 15.4. Efektywność kontroli 15.5. Pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne, studium przypadku; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka kierowania / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2001. - 324, [4] s. : tab, rys. ; 23 cm.
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Koncepcja przywództwa w działaniu 1.1. Charakterystyka działań przywódczych 1.2. Przywództwo i sprawczość 1.3. Przywódcza próżnia 1.4. Warunki do zaistnienia przywództwa 1.5. Możliwości i predyspozycje do bycia przywódcą 1.6. Istota i natura działań przywódczych 1.7. Ego i władza lidera 1.8. Problemy z uznawaniem przywództwa 1.9. Model Acts of Leadership na tle innych koncepcji Rozdział 2. Przywództwo w niepewnym świecie 2.1. Zwinne zarządzanie kluczem do sukcesu 2.2. Lider jako facylitator 2.3. Kształcenie liderów innowacyjnych zespołów 2.4. Zagrożenia dla innowacyjnych zespołów Rozdział 3. Przywództwo dla trwałego rozwoju 3.1. Jakiego przywództwa potrzebuje współczesny świat? 3.2. Dokąd zmierza współczesne przywództwo? 3.3. Przywództwo etyczne jako priorytet Rozdział 4. Przywództwo i jego przyszłość w świetle badań 4.1. Co mówią nam raporty o przywództwie? 4.2. Umiejętności przywódcze 4.3. Strategie przywódcze 4.4. Przywództwo i nowe technologie 4.5. Rozwój liderów nowej generacji 4.6. Rola przywództwa kobiet 4.7. Przywództwo a kultura coachingu 4.8. Mentoring dla liderów 4.9. Przywództwo i współpraca zespołowa 4.10. Przywództwo w świecie dynamicznych zmian 4.11. Zaangażowanie a efektywność liderów 4.12. Trendy i korzyści dotyczące przywództwa przyszłości 4.13. Czy przywództwo nadąża za zachodzącymi zmianami? 4.14. Liderzy i ich zwinne zespoły w niepewnych czasach Rozdział 5. Przywództwo i jego przyszłość w badaniach własnych 5.1. Metoda i założenia badawcze 5.2. Przywództwo i jego postrzeganie przez liderów 5.3. Osoba i rola lidera 5.3.1. Podsumowanie 5.4. Działania przywódcze 5.5. Efektywność lidera 5.6. Relacje lidera z zespołem i przełożonymi 5.7. Rozwój osobisty i profesjonalny lidera oraz jego zespołu 5.8. Wyzwania dla przywództwa organizacyjnego Rozdział 6. Przywództwo w działaniu wobec dysfunkcjonalnych zachowań liderów 6.1. Ciemna strona przywództwa 6.2. Model Dark Triad – klucz do dysfunkcjonalnych osobowości 6.3. Model Dark Triad a przywództwo 6.4. Dlaczego liderzy przegrywają? 6.5. Liderzy jako ofiary ciemnej strony przywództwa 6.6. Jak przezwyciężyć ciemną stronę przywództwa? Rozdział 7. Przywództwo w działaniu i kierunki jego rozwoju 7.1. Demokratyczny wymiar działań przywódczych 7.2. Maski przywództwa jako zagrożenie dla demokracji 7.3. Przywództwo w działaniu a edukacja liderów nowej generacji 7.4. Przywództwo w działaniu i jego dalszy rozwój; Bibliografia; Zakończenie. Filozoficzny i pragmatyczny aspekt działań przywódczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Człowiek w organizacji; Jednostkowy poziom zachowań organizacyjnych; Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego; Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego; Stres organizacyjny; Wybrane zagadnienia psychologii zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Bakalavr. Akademičeskij kurs)
Zawiera: Раздел I. МИКРОПОДХОД К ОРГАНИЗАЦИОННОМУ ПОВЕДЕНИЮ. ЛИЧНОСТЬ И КОЛЛЕКТИВ: Глава 1. Человеческие отношения на работе как основа организационного поведения; Глава 2. Индивидуальное поведение в организации; Глава 3. Коммуникативное поведение в организации; Глава 4. Групповое поведение в организации; Глава 5. Лидерство в организации; Глава 6. Мотивация персонала. Раздел II. СТРУКТУРНЫЕ КОМПОНЕНТЫ ОРГАНИЗАЦИОННОГО ПОВЕДЕНИЯ: Глава 7. Организационный дизайн и проектирование организаций; Глава 8. Организационная культура и корпоративный патриотизм; Глава 9. Власть и властные отношения; Глава 10. Конфликты и их влияние на поведение человека в организации; Глава 11. Управление изменениями и нововведениями в организации. Раздел III. МАКРОПОДХОД К ОРГАНИЗАЦИОННОМУ ПОВЕДЕНИЮ. ОРГАНИЗАЦИЯ И ВНЕШНЕЕ ОКРУЖЕНИЕ: Глава 12. Поведение организации как целостной системы; Глава 13. Современные аспекты организационного поведения; Глава 14. Особенности организационного поведения в России; Глава 15. Организационное поведение в международном бизнесе
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek w organizacji, 2. Indywidualny poziom zachowań organizacyjnych człowieka, 3. Grupowe determinanty zachowania organizacyjnego, 4. Systemowe wyznaczniki zachowania organizacyjnego, 5. Stres organizacyjny, 6. Praktyczne problemy psychologii zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wstęp do polskiego wydania; Wprowadzenie; Udało nam się!; Część 1. Zrozumieć wzmocnienie, aby osiągnąć zmianę zachowania Rozdział 1. Ochota na złoto Rozdział 2. Czym jest wzmocnienie? Rozdział 3. Zmiana zachowania jest decydująca Rozdział 4. Oddziaływanie na zmianę zachowania Część 2. Tworzenie fundamentów Rozdział 5. Ogólne informacje na temat 7 zasad wzmocnienia Rozdział 6. Zasada 1: Opanuj 3 fazy, aby uzyskać rezultaty Rozdział 7. Zasada 2: Zlikwiduj 5 luk wzmocnienia Rozdział 8. Zasada 3: Osiągnij mierzalną zmianę zachowania Rozdział 9. Podsumowanie tworzenia fundamentów Część 3. Zaangażowanie Rozdział 10. Zasada 4: Zapewnij idealny efekt push and pull Rozdział 11. Zasada 5: Wytwórz tarcie i wyznacz kierunek Rozdział 12. Zasada 6: Płyń z przepływem wzmocnienia Rozdział 13. Podsumowanie zaangażowania Rozdział 14. Zasada 7: Umieść uczestnika szkolenia centrum Część 4. Analiza twojego programu wzmocnienia Rozdział 15. Znajdowanie równowagi dzięki dźwigni wzmocnienia Rozdział 16. Tworzenie komunikatów wzmacniających Rozdział 17. Wzmocnienie dla różnych rodzajów szkoleń Rozdział 18. Wprowadzanie Twojego programu wzmocnienia Rozdział 19. Sore -Made Załącznik. Narzędzia do stworzenia programu wzmocnienia; Źródła; O autorach; O Mindmarker; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania organizacyjne w teorii i praktyce zarządzania / Urszula Gros. - Wyd. 1- 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2003. - 220 s. : tab. ; 24 cm.
R.1 Wprowadzenie do nauki o zachowaniach organizacyjnych, R.2 Czynniki wpływające na osobowość i jej wpływ n a człowieka w środowisku pracy, R.3 Percepcja człowiek a w rozumieniu środowiska pracy, R.4 Wartości w zachowaniach pracowników i ich diagnoza, R.5 Motywacja w firmie, R.6 Istota, przyczyny i etapy istnienia grupy, R.7 Kształtowanie i pomiar satysfakcji z pracy, R.8 Podejmowanie decyzji, R.9 Porozumiewanie się w organizacji i jego ulepszanie, R.10 Koncepcje i działania kierownika i przywódcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści wydania drugiego: Cz. I Prolog: Wprowadzenie do zachowań w organizacji. Cz. II Jednostka w organizacji: Podstawy zachowań indywidualnych; Osobowość i emocje; Podstawowe koncepcje motywacji; Motywacja - od koncepcji do zastosowań; Indywidualne podejmowanie decyzji. Cz. III Grupy w organizacji: Podstawy zachowań grupowych, Zespoły robocze; Komunikacja; Przywództwo i budowanie zaufania; Władza i politykowanie; Konflikt i negocjacje. Cz. IV System organizacyjny: Podstawy struktury organizacyjnej; Technologia i projektowanie pracy; Zasady i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura organizacji; Zmiana i doskonalenie organizacji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników; 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika; 3. Budowa zespołu; 4. Komunikacja społeczna- wpływ zachowania w organizacji; 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację; 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji; 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich w kontekście zmian otoczenia organizacji: 1.1. Zmiany w otoczeniu jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; 1.2. Różnorodność w organizacjach i skutki; 1.3. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich; 1.4. Zarządzanie wiekiem a zarządzanie pracownikami w różnym wieku – ustalenia terminologiczne. Rozdział 2. Jednostkowe i organizacyjne charakterystyki funkcjonowania pracowników w różnym wieku: 2.1. Postrzeganie pracowników w różnym wieku i jego konsekwencje; 2.2. Pokolenia na rynku pracy – diagnoza różnic; 2.3. Zarządzanie wiekiem – poziom jednostki; 2.4. Zarządzanie pracownikami w różnym wieku – poziom organizacyjny. Rozdział 3. Wymiana pracownik-organizacja w odniesieniu do pracowników w różnym wieku: 3.1. Transakcyjny wymiar relacji pracownik-organizacja; 3.2. Kontrakt psychologiczny jako egzemplifikacja relacji pracownik-organizacja; 3.3. Uczestnictwo w organizacji – konceptualizacja pojęcia; 3.4. Uczestnictwo w organizacji – operacjonalizacja pojęcia w kontekście funkcjonowania pracowników w różnym wieku. Rozdział 4. Uczestnictwo w organizacji pracowników w różnym wieku – weryfikacja empiryczna: 4.1. Metodyka badań; 4.2. Dobór i struktura próby badawczej; 4.3. Ocena zachęt organizacyjnych i ich użyteczności przez pracowników w różnym wieku; 4.4. Wpływ zachęt organizacyjnych na poziom uczestnictwa w organizacji pracowników w różnym wieku; 4.5. Wnioski z badań. Zakończenie i rekomendacje: Kierunki przyszłych badań; Rekomendacje dla praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Załączniki: Z.1. Ankieta badawcza; Z.2. Charakterystyki próby badawczej. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd. 4 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. - 317, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Uwarunkowania zachowań organizacyjnych. 2. Indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji. 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji. 4. Grupa. Problemy współpracy i godzenia interesów. 5. Zespoły w organizacji. 6. Koncepcje efektywnego kierowania. 7. Przywództwo jako specyficzny sposób kierowania ludźmi. 8. Komunikowanie się w organizacji. 9. Efektywność organizacji a konieczność ciągłej zmiany. 10. Kultura organizacyjna. 11. Nowe modele kultury organizacyjnej otwarte na potencjał ludzki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVI Zeszyt 3/2015)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
1. Nadużycia w działalności przedsiębiorstw. Aspekty międzynarodowe; 2. Zarządzanie różnorodnością Zasów ludzkich w przedsiębiorstwie hutniczym; 3. Bezpieczeństwo łańcucha dostaw; 4. Strategiczne aspekty zarządzania przedsiębiorstwem- przypadek branży turystycznej; 5. Wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście reorientacji kultury organizacyjnej; 6. Zarządzanie organizacją- efekty społeczne współdziałania organizacji; 7. Wpływ decyzji społeczno-gospodarczych na ewolucję miasta; 8. Przestrzeganie i skuteczność poszczególnych form reklamy internetowej; 9. Wykorzystanie public relations w kreowaniu kapitału symbolicznego miasta; 10. Identyfikacja wizualna znaku graficznego marki "Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego" w świetle wyników badań pilotażowych; 11. Sposoby poprawy efektywności procesu zatrudniania młodych bezrobotnych; 12. Zarządzanie szpitalem a zarządzanie działalnością gospodarczą w kontekście dopuszczalności łączenia funkcji wójta z funkcją dyrektora szpitala; 13. Motywy zakupu mieszkań w świetle badań nabywców na lokalnym rynku nieruchomości mieszkaniowych; 14. Klimat organizacyjny jako przejaw kultury organizacyjnej w małych przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim w świecie BANI; 2. Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju; 3. Rozwój kapitału kariery; 4. Odporność kapitału ludzkiego; 5. Modele pracy w warunkach niepewności; 6. Doskonalenie elastycznych form zatrudnienia; 7. Zarządzanie kapitałem ludzkim w siłach zbrojnych; 8. Aspekty transnarodowe zarządzania kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk jest udaną próbą szerokiej i wielokierunkowej analizy kategorii, jaką jest kontrakt psychologiczny, który w kontekście pandemii nabiera nowego wymiaru. Książka stanowi głos w dyskusji na temat zmian w kontraktach psychologicznych i ich wpływu na postawy i zachowania pracowników. Zrealizowane badania dostarczyły bogatego materiału empirycznego, który pozwala poszerzyć wiedzę na temat cech kontraktów psychologicznych we współczesnych polskich organizacjach. Lektura książki skłania do wniosku, że jest to oryginalne i interesujące opracowanie o znaczących walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników.

Z recenzji prof. Katarzyny Gadomskiej-Lila

W nurt badań nad rozwojem i rolą kontraktu psychologicznego w Polsce wpisuje się książka autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk zawierająca ujęcie tej problematyki w wymiarze teoretycznym – poprzez przedstawienie aktualnego stanu wiedzy oraz praktycznym – poprzez omówienie wyników badań z rekomendacjami dotyczącymi budowania kontraktu psychologicznego. Autorka wskazuje na występującą lukę empiryczną w odniesieniu do rozważań nad modelem kontraktu psychologicznego, w zakresie jego roli w kreowaniu relacji pracownik–pracodawca, które stanowią istotny wkład w rozwój badań nad tą koncepcją. Monografia stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, dowodzi ogólnej wiedzy Autorki w analizowanym obszarze oraz potwierdza umiejętność samodzielnego przeprowadzenia pracy naukowo-badawczej. To spójne i czytelne opracowanie dotyczące problematyki kontraktu psychologicznego w zmieniającym się świecie pracy.

Z recenzji prof. Elwiry Gross-Gołackiej

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk jest udaną próbą szerokiej i wielokierunkowej analizy kategorii, jaką jest kontrakt psychologiczny, który w kontekście pandemii nabiera nowego wymiaru. Książka stanowi głos w dyskusji na temat zmian w kontraktach psychologicznych i ich wpływu na postawy i zachowania pracowników. Zrealizowane badania dostarczyły bogatego materiału empirycznego, który pozwala poszerzyć wiedzę na temat cech kontraktów psychologicznych we współczesnych polskich organizacjach. Lektura książki skłania do wniosku, że jest to oryginalne i interesujące opracowanie o znaczących walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Z recenzji prof. Katarzyny Gadomskiej-Lila W nurt badań nad rozwojem i rolą kontraktu psychologicznego w Polsce wpisuje się książka autorstwa prof. Anny Rogozińskiej-Pawełczyk zawierająca ujęcie tej problematyki w wymiarze teoretycznym – poprzez przedstawienie aktualnego stanu wiedzy oraz praktycznym – poprzez omówienie wyników badań z rekomendacjami dotyczącymi budowania kontraktu psychologicznego. Autorka wskazuje na występującą lukę empiryczną w odniesieniu do rozważań nad modelem kontraktu psychologicznego, w zakresie jego roli w kreowaniu relacji pracownik–pracodawca, które stanowią istotny wkład w rozwój badań nad tą koncepcją. Monografia stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, dowodzi ogólnej wiedzy Autorki w analizowanym obszarze oraz potwierdza umiejętność samodzielnego przeprowadzenia pracy naukowo-badawczej. To spójne i czytelne opracowanie dotyczące problematyki kontraktu psychologicznego w zmieniającym się świecie pracy. Z recenzji prof. Elwiry Gross-Gołackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zainteresowanie naukowców, badaczy i przedsiębiorców procesem doskonalenia organizacji oraz wdrażania zmian organizacyjnych w firmach skłoniło nas do zastanowienia się nad znalezieniem wspólnego dla wszystkich forum wymiany myśli, pomysłów, koncepcji. Wieloletnie doświadczenie w wydawaniu Prac Naukowych pt. Zmiana warunkiem sukcesu, jak również analiza potrzeb i zainteresowań czytelników ze świata zarówno nauki, jak i biznesu były podstawą do stworzenia nowego zeszytu – „Management Forum”, wydawanego w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, że stanie się on platformą wymiany wyników badań oraz wynikających stąd rozważań, dyskusji i polemik w obszarze nauk o zarządzaniu. Pierwszy numer poświęcono tematyce koncepcji doskonałości i doskonalenia organizacji. Jest ona rozumiana nie tyle jako możliwy do osiągnięcia stan idealny, ale jako droga, którą w swej strategii rozwoju i zmian może obrać przedsiębiorstwo. W pierwszej części autorzy podjęli próbę zdefiniowania pojęcia doskonałości w zarządzaniu organizacją. Na poziomie strategicznym organizacji doskonałość została przedstawiona nie tylko jako stan stabilny organizacji, ale przede wszystkim jako proces dynamiczny, do którego należy dążyć, uwzględniając dynamikę otoczenia, przesuwającą perspektywę doskonałości poza horyzont możliwości jej stabilizacji. W podejściu operacyjnym liczby, dane i fakty są podstawą do definiowania celów procesów doskonalących oraz ich pomiaru. Autor stawia tezę, iż metodyczne, ustrukturyzowane podejście do doskonalenia organizacji daje przewagę w stosunku do działań nieustrukturyzowanych, sytuacyjnie lub intuicyjnie krytycznych, wynikających z konieczności podjęcia działań doskonalących w określonym obszarze organizacji. Definiowanie doskonałości na poziomie projektowym stawia przed organizacjami pytanie, czy odpowiednio wysoki poziom doskonałości w zarządzaniu projektami bezpośrednio przekłada się na wysoki poziom jakości obsługi klienta i oferowanych mu produktów. W drugiej części autorzy opisują problem doskonalenia organizacji w kontekście zjawisk kulturowych i procesów psychologicznych w przełamywaniu barier poznawczych i emocjonalnych wśród pracowników. W artykule przyjęto założenie, iż doskonałość organizacji wymaga uznania umowności pojęcia „doskonałość”. W przeciwnym wypadku próby realizacji jakiegokolwiek modelu doskonałości będą rodzić napięcia i powodować trudności w codziennym funkcjonowaniu każdej organizacji. Powinni być tego świadomi przede wszystkim przedstawiciele kadry kierowniczej. Im częściej założenie o doskonałości traktują dosłownie, tym więcej trudności pojawia się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. Autor kolejnego artykułu zwraca uwagę na to, jak zachowania obywatelskie przejawiane przez pracowników wpływają na powodzenie procesu ciągłego doskonalenia oraz osiągnięcie przez przedsiębiorstwo oczekiwanego poziomu doskonałości. W ostatnim artykule zaprezentowano mierniki efektywności podnoszenia kompetencji pracowników, dokonano ich krytycznej oceny, jak również zaproponowano ranking najlepszych mierników. Na koniec przedstawiono badania dotyczące stosowania tych mierników przez przedsiębiorstwa działające na polskim rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej