Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(101)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(96)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(66)
dostępne
(65)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(69)
Czytelnia
(68)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Cudak Henryk
(3)
Eichelberger Wojciech
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Ruszkiewicz Dorota
(3)
Augustyn Józef (1950- )
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Forma Paulina
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Musiał Emilia
(2)
Rongies Witold
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Białas Marcin
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buck Craig
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Burczyk Irena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Canfield Ken
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Celary Ireneusz
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Demska Stanisława
(1)
Demski Jerzy
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Doliński Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Guare Richard
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutek Alina
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guz Sabina
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(101)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(93)
Rodzina
(39)
Dziecko
(31)
Rodzice
(12)
Wychowanie
(11)
Przemoc w rodzinie
(10)
Pedagogika rodziny
(9)
Socjologia rodziny
(9)
Psychologia dziecka
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Dziecko maltretowane
(6)
Młodzież
(6)
Szkolnictwo
(6)
Więź rodzinna
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Agresywność
(4)
Kobieta
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Ojcostwo
(4)
Opieka społeczna
(4)
Patologia społeczna
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Historia wychowania
(3)
Kształcenie
(3)
Miłość
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwód
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Socjalizacja
(3)
Stres
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Życie seksualne
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
HIV
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Małżeństwo
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Narkotyki
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Praca socjalna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Studenci
(2)
Szczęście
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Zachowanie
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohole
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(5)
1989-2000
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Monografia
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(13)
Biologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 3. - Kraków : Wydaw. WAM, 2003. - 423, [1] s. ; 20 cm.
(Biblioteka życia duchowego)
I. Kryzys ojcostwa dzisiaj 1. Ojcostwo dzisiaj 2. Niektóre przyczyny kryzysy ojcostwa 3. Współczesne przejawy kryzysu męskości 4. Nadzieja na odbudowanie ojcostwa II. Opuścić ojca i matkę 5. Relacje z rodzicami 6. Relacje z ojcem 7. Relacje z matką 8. Potrzeba wewnętrznego uzdrowienia relacji do rodziców III. Zaangażowanie w osobiste dojrzewanie 9. Porządkowanie niedojrzałych zmiennych 10. Samodzielność emocjonalna 11. Dojrzewanie do integracji seksualnej 12. Najgłębszy fundament ojcostwa IV. Zbudować dom 13. Narzeczeństwo szkołą życia 14. Budowanie wzajemnej relacji mełżeńskiej i rodzicieskiej 15. Przyjaźń w zyciu narzeczeńskim i małżeńskim 16. Świadome rodzicielstwo 17. Początki ojcostwa V. Relacje ojca z dzieckiem 18. Czas i uwaga poświęcone dziecku 19. Odpowiedzieć na zaufanie dziecka 20. Przyjaźń z dzieckiem 21. Fizyczna bliskość z dzieckiem 22. Rozumieć świat uczuć dziecka 23. Autorytet wobec dziecka VI. Wychowanie do życia 24. Wychowanie do życia w wolności 25. Wprowadzenie dziecka w życie duchowe 26. Budowanie tradycji rodzinnych 27. Spotkanie ojca z dziekiem na polu twórczości 28. Wychowanie seksulane dziecka 29. Wychowanie do radości życia 30. Dlaczego moje dziecko klamie? 31 Karanie dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opętanie (nie)jedzeniem / red. Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 254 [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / red. nauk. Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okres transformacji ustrojowej a zadania opiekuńcze rodziny: Dziesięć lat opieki nad dzieckiem w III Rzeczpospolitej-próba bilansu. Specyfika oddziaływań wspomagających rozwój społeczny inspirowany psychologią humanistyczną. Opieka i wychowanie w rodzinie bezrobotnej, zakres i formy pomocy. "Kryzys rodzinny" w świetle koncepcji socjalizacji J.J Arnetta oraz J.D. Harris. 2. Stare i nowe problemy rodziny: Obowiązki rodziców wobec dzieci w świetle czasopisma kobiecego "Bluszcz" z lat 1864-1914. Wychowanie dziewcząt na ziemiach polskich w XIX i na początku XX w. Praca socjalna z rodzinami wychowanków domów dziecka. Terapia "Żywa nadzieja" - pomoc rodzinie dotkniętej przemocą. Dzieci z rodzin z problemem alkoholowym w świetlicy terapeutycznej. Wychowanie a współczesne zagrożenia okresu adolescencji. Oddziaływanie wychowawcze rodziców w percepcji młodzieży zażywającej środki odurzające. Możliwość rozwoju uzdolnień dzieci 3-5 letnich w środowisku rodzinnym i w przedszkolu. Samotność dziecka lat dziewięćdziesiątych-zagrożenie czy konieczność. Nauczyciel a problem przemocy wobec dziecka w rodzinie. Po lekcjach do pracy-rzecz o pracujących dzieciach. Twórcze podstawy rodziców i wychowawców wobec dzieci przewlekle chorych. 3. Rodzinne formy wychowania a opieka nad dzieckiem sierocym: Model rodzinnego domu dziecka. Rodzinne domy dziecka w Lublinie. Współczesne tendencje w opiece rodzinnej. Założony i rzeczywisty model współczesnej rodziny zastępczej. W stronę prorodzinnego systemu opieki nad dzieckiem. Patologia rodziny a sieroctwo społeczne we współczesnej Polsce. Podstawy rodzicielskie w percepcji młodzieży licealnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: Rodzina patchworkowa – dopust boży czy szansa?; Rozdział 1. Ja i ty razem – każde ze swoją przeszłością, a dla wspólnej przyszłości; Rozdział 2. Oni – nasi byli partnerzy z dziećmi, nowymi połówkami lub bez nich; Rozdział 3. Moje, twoje, nasze i ich dzieci; Rozdział 4. Nasi rodzice, byli teściowie, nasze rodzeństwa, nasi krewni; Rozdział 5. Przyjaciele: wspólni, osobni, byli i obecni; Rozdział 6. Codzienność – Jak dzielić czas, uwagę, energię między wszystkich i skupić się na tym, co najważniejsze?; Rozdział 7. Wakacje – Jaki jest organizować w, żeby wypocząć?; Rozdział 8. Święta, rocznice, urodziny, imieniny – o czym pamiętać, o czym zapomnieć?; Rozdział 9. Dobra komunikacja, czyli jak mówić i jak słuchać; Rozdział 10. Wspólne i osobne, czyli jak dbać o wspólnotę, nie tracąc autonomii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Cześć I. Rodzina we współczesnych perspektywach teoretycznych i badawczych: ROZDZIAŁ 1. Rodzina jako przestrzeń opiekuńcza: 1.1. Wymiar biologiczny rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.2. Emocjonalny wymiar rodzinnej przestrzeni opiekuńczej; 1.3. Spontaniczność i normalność jako wymiary rodzinnej przestrzeni opiekuńczej. ROZDZIAŁ 2. Rodzinny przekaz treści kulturowych zawartych w polskiej strukturze obrzędowej: 2.1. Elementy strukturalne obrzędowości; 2.2. Systemy wierzeniowo-interpretacyjne świętowania. ROZDZIAŁ 3. Współczesna rodzina wobec przygotowania dzieci do pełnienia ról związanych z płcią: 3.1. Układ ról i pozycji w rodzinie; 3.2. Proces wytwarzania indywidualnej koncepcji roli płciowej; 3.3. Rola rodziny w rozwijaniu koncepcji roli płciowej u dzieci. ROZDZIAŁ 4. Lojalność dziecka wobec rodziny: 4.1. Lojalność – definicja; 4.2. Podstawy teoretyczne wyjaśniające mechanizm lojalności rodzinnej; 4.3. Konflikt lojalności w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości; 4.4. Sposoby wyrażania lojalności w rodzinie; 4.5. Niszczące skutki głębokiej lojalności dzieci wobec rodziców; 4.6. Strategie i techniki terapeutyczne dotyczące ujawniania oraz anulowania rodzinnych zobowiązań i długów. ROZDZIAŁ 5. Rodzinne problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem: 5.1. Rodzina – prolog i epilog; 5.2. Starość to nie tylko demografia; 5.3. Opieka w rodzinie – próba więzi międzyludzkich; 5.4. Problemy opieki nad niesamodzielnym seniorem. ROZDZIAŁ 6. Funkcjonowanie w rodzinie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną: 6.1. Wybrane aspekty funkcjonowania rodziny z niepełnosprawnym dzieckiem; 6.2. Problemy w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym; 6.3. Funkcjonowanie młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną w zakresie sfery przystosowania społecznego – raport z badań; 6.4. Wnioski z badań; 6.5. Prezentacja tabelaryczna wyników badań. ROZDZIAŁ 7. Rodzina w perspektywie gender: 7.1. Płeć kulturowa – gender; 7.2. Gender a rodzina. Cześć II. Rodzina w perspektywie historycznej: ROZDZIAŁ 1. Rodzina u starożytnych Greków i Rzymian: 1.1. Starożytna rodzina grecka; 1.2. Starożytna rodzina rzymska. ROZDZIAŁ 2. Codzienność i opieka rodzinna w średniowiecznej i nowożytnej kulturze Zachodu: 2.1. Opieka rodzinna u zmierzchu starożytności i w średniowieczu; 2.2. Opieka rodzinna w okresie od renesansu do oświecenia. ROZDZIAŁ 3. Poglądy Jana Amosa Komeńskiego na wychowanie w rodzinie. ROZDZIAŁ 4. Z dziejów rodziny staropolskiej – kobieta zostaje matką. ROZDZIAŁ 5. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej: 5.1. Sytuacja dzieci i młodzieży po zakończeniu II wojny światowej; 5.2. Sieroctwo powojenne; 5.3. Stan zdrowia fizycznego i psychicznego dzieci i młodzieży po zakończeniu wojny; 5.4. Repatriacja dzieci polskich z Niemiec; 5.5. Dziecko w prawie polskim w latach 1944 – 1949. Bibliografia. Spis tabel. Nuta o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną, 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza, 3. Pedagogika rodziny i wychowanie rodzinne, 4. Więzi społeczne w rodzinie, 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych, 6. Pedagogiczna typologizacja rodzin, 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń, 8. Stosunki rodziny i szkoły. Integracja i syntonia, 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej,10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie, 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie, 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne, 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia, 14. Mozaikowość i koloryt współczesnej rodziny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot pedagogiki rodziny i problematyka zainteresowań. Wyjaśnienie podstawowych kategorii i pojęć 1.1 Małżeństwo i rodzina 1.2 Relacje rodzinne 1.3 Więź rodzinna 1.4 Atmosfera wychowawcza 1.5 Wychowanie rodzinne 2. Małżeństwo i rodzina w apekcie historycznym i współczesnych przemian jej funckji 2.1 Rodzina i jej funkcje 2.2 Kierunki przemian życia małżeńsko-rodzinnego 2.3 Transmisja kulturowa w rodzinie 3. Ojciec i jego rola we współczesnej rodzinie 3.1 Ojciec - ojcostwo jako kategoria pojęć 3.2 Udział ojca w opiece nad dzieckiem 3.3 Rola ojca w procesie wychowania rodzinnego 3.4 Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach 4. Rodziny dysfunkcyjne - zagrożenia struktury i funckjonowania współczesnych rodzin 4.1 Rodziny funckjonalne i dysfunkcjonalne 4.2 Rodzina z problemem bezrobocia jako rodzina dysfunkcyjna 4.3 Zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa 5. Osamotnione dzieciństwo w rodzinach dysfunkcyjnych. Wyjaśnienie podstawowych kategorii pojęć 5.1 Samotność i osamotnienie jako kategoria pojęć 5.2 Samotność i osamotnienie w przeżyciach dziecka w młodszym wieku szkolnym 5.3 Osamotnione dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej 6. Pomoc rodzinie - kierunki i formy pomocy współczesnej rodzinie dysfunkcyjnej 6.1 Kierunki pomocy rodzinie 6.2 Formy pomocy 6.3 Ochrona praw dziecka - wybrane aspekty 7. Dom rodinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny 7.1 Pojęcie domu rodzinnego i dzieciństwa 7.2 Dom rodzinny w życiu dziecka - przegląd badań 7.3 Model rodzinnego domu 8. Wybrane zagadnienia z metodologii pedagogiki rodziny 8.1 Techniki projekcyjne i analiza wytworów działalności dziecka w postrzeganiu domu rodzinnego przez dzieci 8.2 Dom i rodzina w rysunkach dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Część I Pedagogika rodziny i jej przedmiot; Przedmiot i metodologia pedagogiki rodziny. Sugestie z punktu widzenia poznańskiej szkoły socjologicznych badań nad rodziną; Aspekt pedagogiczny refleksji i badań nad rodziną – uwag kilka; Rodzina w procesie wychowania; Obszary refleksji i badań pedagogicznych nad rodziną; Pedagogika jako nauka a subdyscyplinarny wymiar pedagogiki rodziny; Część II Perspektywa historyczna badań nad rodziną; Polskie XX-wieczne badania historii rodziny w starożytnej Grecji i Rzymie; Rodzina polska w dziejach nowożytnych i najnowszych jako przedmiot badań historii wychowania; Kobieta w Kościele, małżeństwo i rodzina w polskich badaniach patrologicznych; Edukacja rzymska okresu Cesarstwa jako przykład spójności oddziaływań rodziny i państwa; Część III Kulturowe, społeczne, edukacyjne i filozoficzne aspekty działalności rodziny; Funkcja kulturowa współczesnej rodziny podstawą i szansą kreowania tożsamości międzykulturowej jako wyzwania XXI wieku; Przemiany podstawowych funkcji rodziny wiejskiej w aspekcie polskiej transformacji społecznej; Edukacyjne funkcje rodziny w strukturze społecznej – makrostrukturalne uwarunkowania edukacyjnych funkcji rodziny; Prorodzinna orientacja młodzieży. Między tradycją a współczesnością; Tragikomedia codzienności, czyli brytyjskie opowieści o rodzinie; O rodzinie – przez pryzmat realistycznej antropologii filozoficznej; Część IV Kontekst pedagogiczny dysfunkcji i patologii oraz wsparcia społecznego w rodzinie; Długoterminowy wpływ rozwodu rodziców na dzieci; Kontrowersje wokół przestępstwa wewnątrzrodzinnego (na przykładzie dzieciobójstwa); Przemoc w rodzinie polskiej u progu XXI wieku; Rozpoznawanie przemocy wobec dziecka w rodzinie; Seniorzy w rodzinie. Zaburzenia w relacjach międzypokoleniowych; Zagrożenia i kryzys współczesnej rodziny; Dekalog życia w rodzinie zrekonstruowanej; Uwarunkowania wsparcia społecznego rodziny i dziecka w środowisku lokalnym; Wsparcie społeczne rodziny z osobą niepełnosprawną; Rodzina w procesie leczenia uzależnienia od alkoholu; Część V Stosunki rodziny i szkoły; Aktywna szkoła – bierni rodzice: anomia, mit czy przemieszczenie znaczeń?; Rodzice w zreformowanej szkole. Mity czy rzeczywistość?; Niektóre zasady społeczne we współpracy szkoły i rodziny; Przygotowanie nauczycieli do współpracy z rodziną ucznia – potrzeby i uwarunkowania; Część końcowa; Próba syntetycznego spojrzenia na rozwój pedagogiki rodziny; Wybrane prace familiologiczne – publikowane od 1989 roku; Nachwort zur Publikation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 10/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Problemy wychowania w rodzinie i poza nią: Wychowanie człowieka w ujęci pedagogiki personalistycznej; Family and its problems; Egzystencja dziecka w warunkach przemocy domowej i szkolnej. Analiza psychologiczno-prawna; Instrumenty prawne stosowane w przypadkach przestępczości nieletnich; LL. Praktyka edukacyjna współczesnego pedagoga: Neuroplastyczność mózgu wsparciem rozwojowym dziecka we wczesnym dzieciństwie; The role of mneminics in the process of L1 and L2 language learning; The importance of autonomous self-development of adult learners in the theory of transformative learning by J. Mezirow; Zalety I wady e-podręcznika postrzegane z perspektywy nauczycieli; Muzyka a słuch fonematyczny; Postrzeganie sytuacji konfliktowych w środowisku rówiesniczym prze uczniów we wczesnej edukacji; Z teorii i praktyki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej; Preschool teacher in modern educational strategy; To be a teacher - it is so easy to say - how diffucult it is to meet the expectations of the children’ modern education; Key aspects of the iedological and political directions of educational activity in high er school in conditions of prezent time (art. w jęz. ukraińskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Alkohol a zdrowie / Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ; 32)
1. Używanie i nadużywanie alkoholu przez młodzież w okresie dorastania, czynniki je warunkujące: Specyfika okresu dorastania; Używanie i nadużywanie alkoholu; Picie alkoholu w okresie dorastania- zachowanie normatywne i problemowe; Szkody związane z używaniem i nadużywaniem alkoholu przez młodzież; Koncepcja czynników ryzyka i czynników chroniących; Czynniki rodzinne a picie alkoholu przez młodzież; Czynniki ryzyka związane z inicjacją alkoholową oraz piciem normatywnym i problemowym; Wiek i płeć jako predykatory używania środków psychoaktywnych w okresie dojrzewania; Teorie wyjaśniające przyczyny picia alkoholu przez młodzież; Trendy w używaniu alkoholu przez młodzież szkolną; badania międzynarodowe w Polsce; Wzory picia alkoholu wśród polskiej młodzieży; Typologie wzorów picia alkoholu; Dominujące podejścia w ujmowaniu wzorów picia alkoholu; Picie alkoholu przez nastolatków a tradycyjne typologie picia; 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 3. Wyniki badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poczucie osamotnienia dziecka jako wynik zaburzonych relacji emocjonalnych i społecznych w rodzinie. 2. Oddziaływania wychowawcze rodziców a poczucie osamotnienia dziecka w rodzinie. 3. Osamotnienie dziecka a jego adaptacja w środowisku społecznym. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Źródła i rozmiary poczucia osamotnienia dziecka w rodzinie. 6. Etologia zaburzeń więzi emocjonalnych między rodzicami a dzieckiem w rodzinie. 7. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcjonalność oddziaływań wychowawczych. 8. Poczucie osamotnienia dziecka jako dysfunkcja adaptacyjna w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Pozytywne podejście; R. 2. Podstawowe koncepcje; R. 3. Znaczenie kolejności urodzenia; R. 4. Nowe spojrzenie na nieodpowiednie zachowanie; R. 5. Strzeż się logicznych konsekwencji; R. 6. Skupienie na rozwiązaniach; R. 7. Skuteczne wykorzystanie zachęty; R. 8. Spotkania klasowe; R. 9. Spotkania rodzinne; R. 10. Osobowość: jak twoja wpływa na twoje dzieci; R. 11. Jak połączyć wszystko w całość; R. 12. Miłość i radość w domu oraz klasie; Dodatek I: Zakładanie grupy edukacji pozytywnej dyscypliny; Dodatek II: Rozwój poczucia wspólnoty poprzez doradztwo rówieśnicze; Dodatek III: List do rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej ADHD; 2. Diagnoza i terapia dziecka z zespołem ADHD; 3. Sytuacja rodzinna i szkolna dziecka z ADHD; 4. Metodologia badań własnych; 5. Retrospekcja doświadczeń biograficznych rodziców; 6. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD; 7. Sytuacja rodzinna dziecka z zespołem ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 216)
Zawiera: Dziecko i rodzina wobec trudności życiowych: Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo; Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka; Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny; Cyberprzemoc - destrukcyjne zjawiska w cyberkulturze; Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej - skala, przyczyny, konsekwencje; Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami; Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe; Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń; Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem. Wspieranie dziecka i jego rozwoju: Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi; Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych; Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu; Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych; Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań; Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole; Dziecko wobec śmierci; Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji ulicznego; Przestrzeń życiowa dzieci ulicy - (nie)bezpieczny plac zabaw. Poczucie osamotnienia w życiu dziecka: Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną; Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny; Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa; Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców; Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej; Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych); Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa”; Samobójstwo - kres młodzieńczego bólu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 1 (21) 2002)
Nieregularnie
Radzenie sobie ze stresem u funkcjonariuszy policji, Strategie radzenia sobie ze stresem a poczucie własnej skuteczności u chorych z rozpoznaniem nowotworu narządów rodnych i wewnętrznych, radzenie sobie ze stresem a cechy osobowości u dzieci z nadwagą, Cechy osobowości i wzór zachowania A u pacjentów z chorobą niedokrwienną serca, Psychologiczne aspekty leczenia bólu, Powody obniżenia wagi i oczekiwania kobiet uczestniczących w programie oddziaływań psychologicznych wspomagających redukcję nadwagi, Postawy wobec raka piersi kobiet zdrowych uczestniczących w programie profilaktyki, Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a formy ujawnianej przez nią agresji, Nieśmiałość - określenie zjawiska oraz doniesienie wstępne z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej