Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(84)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
tylko na miejscu
(44)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(63)
Czytelnia
(45)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Goleman Daniel (1946- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gawda Barbara
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Błachnio Agata
(2)
Davis Mark H
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Imbir Kamil
(2)
Jenkins Jennifer M
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Oatley Keith
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bemis Judith
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Berryman Julia C
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burda Urszula
(1)
Busz Anna
(1)
Butler Gillian
(1)
Błoch Bogusław
(1)
C. Larsen Hegarty
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cichosz Adam
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dachs Ursula
(1)
Davidson Richard J
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Deckers Lambert
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Ecker Bruce
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fedeli Mario
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Friedman Howard S
(1)
Frost Peter J
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gózik Aneta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Illeris Knud
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarczyk Magdalena
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Keltner Dacher
(1)
Kincel Adam
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(8)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Temat
Uczucia
(77)
Psychologia
(27)
Osobowość
(21)
Motywacja
(20)
Uczenie się
(19)
Pamięć
(14)
Poznanie
(14)
Stres
(13)
Zachowanie
(12)
Mózg
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Zmysły
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Agresywność
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Świadomość
(6)
Empatia
(5)
Metody badawcze
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Dziecko
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Język
(4)
Lęk
(4)
Miłość
(4)
Młodzież
(4)
Nałóg
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Układ nerwowy
(4)
Gniew
(3)
Hormony
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Myślenie
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Praca
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Spostrzeganie
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Charakter
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Fizjologia
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Historia psychologii
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Intymność
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kształcenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Medytacja
(2)
Nauczanie
(2)
Neurobiologia
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Odżywianie
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Popęd płciowy
(2)
Postawy
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Schizofrenia
(2)
Smutek
(2)
Szczęście
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Alkohol
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Duchowość buddyjska
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(48)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Biologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
85 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Cz. I. Zagadnienia ogólne; 1. Czym jest inteligencja emocjonalna?; 2. Kompetencja emocjonalna i samoregulująca; 3. Przyjaciele, dyplomaci, przywódcy w przedszkolu: inteligencja emocjonalna w przedszkolu; 4. Rozwój mózgu a rozwój emocjonalny: rola nauczania w kształtowaniu płata czołowego; Cz. II. Kompetencja społeczna i emocjonalna; 5. Reakcje emocjonalne: ich regulacja, korelaty społeczne i socjalizacja; 6. Regulacja emocjonalna w okresie dzieciństwa: aspekty rozwojowe, interpersonalne i indywidualne; 7. Wspierania społeczno-emocjonalnego przystosowania dziecka do środowiska rówieśniczego; Cz. III. Zastosowania; 8. Zagadnienia rozwoju emocjonalnego; 9. Łączenie badań naukowych i programowania edukacyjnego ze wspomaganiem nauczania społecznego i emocjonalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
1. Psyche w szkole. 2. Potęga sugestii. 3. Magia i manipulacja. 4. Użyj wyobraźni. 5. Głębia, wzniosłość i zwyczajność. 6. Chwytając światło. 7. W poszukiwaniu spontaniczności. 8. Siedząc spokojnie. 9. Eros i inni. 10. Bogowie w klasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skrypty miłości, nienawiści i lęku u osób antyspołecznych / Barbara Gawda. - Warszawa : Difin , 2011. - 173, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Skrypty afektywne; 2. Funkcjonowanie afektywne osób z osobowością antyspołeczną; 3. Ogólna charakterystyka programu badań własnych; 4. Skrypty miłości; 5. Skrypty nienawiści; 6. Skrypty lęku; 7. Model skryptów emocji złożonych z osób z antyspołeczną osobowością- podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik)
Zawiera: Wprowadzenie; Początki; Wynaturzenia; Deformacje: wybrane trucizny; Naprawa: profilaktyka i środki zaradcze; Odważyć się na gniew.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szerokie Horyzonty)
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Wprowadzenie; Nowe kierunki badań nad procesami emocjonalnymi i poznawczymi Część I. Procesy uwagowe a zaburzenia emocjonalne 1. Wpływ lęku na przeszukiwanie pola uwagi 2. Temperament, lęk i uwagowe przetwarzanie informacji emocjonalnych 3. Depresja i temperament: efekt smutnej twarzy w tłumie Część II. Pamięć, hamowanie, rozumowanie - na zimno i na gorąc 4. Teorie lęku i wykonywanie zadań poznawczych 5. Tworzenie modeli umysłowych przez osoby w starszym wieku i w stanach obniżonego nastroju 6. Poznawcze i emocjonalne komponenty mechanizmu zjawiska zagrożenia stereotypem 7. Afekt a styl kodowania informacji - casus stereotypu 8. Deficyty poznawcze w depresji - rola procesów hamowania Część III. Dynamika procesów poznawczych i emocjonalnych 9. Emocje jako dynamiczny aspekt poznania 10. Właściwości temperamentalne i motywacyjne a dynamika nastroju w sytuacji egzaminacyjnej 11. Sprawność i moralność a samoocena i ruminacja 12. Neurotyzm - właściwości adaptacyjne i nieadaptacyjne 13. Trauma - zaburzenia pourazowe - aleksytymia 14. Optymalizacja - między stylem a zaburzeniem osobowości. Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: W kręgu nowych zagrożeń. Zagrożenie. Między szokiem a depresją. Prognozy demograficzne - sukces czy katastrofa. Człowiek w sytuacji zagrożenia ekonomicznego w świetle teorii stresu i kosztów psychologicznych. Choroba XXI wieku czy choroba wieków? Jadłowstręt psychiczny w dobie kultury współczesnej. Wirtualna rzeczywistość i zagrożenia z nią związane. Psychologiczne aspekty katastrof i kataklizmów. Terroryzm polityczne. Próba charakterystyki psychologicznej zjawiska. Funkcjonowanie człowieka w roli zakładnika. W cieniu dwóch wież. Część II: Oblicza kryzysu psychologicznego. Kryzysy emocjonalne w przebiegu stresu chronicznego. Temporalne przejawy sposobu przechodzenia kryzysu rozwojowego. Dystans psychiczny wobec przeszłych doświadczeń warunkiem wyjścia poza własne urazy emocjonalne. Rola dóbr materialnych w radzeniu sobie z kryzysami tożsamości - przegląd teorii i badań. Pojęcie kryzysu zdrowotnego i jak sobie z nim radzić.. Strategie radzenia sobie z kryzysem związanym z utratą sprawności ruchowej. Oczekiwanie na narodziny pierwszego dziecka jako kryzys rozwojowy w życiu mężczyzny. Rozwiązywanie konfliktów przez pary małżeńskie w sytuacji rozwodowej. Rozwód w rodzinie a poziom samoakceptacji młodzieży. Przyszli internauci wobec ryzyka sytuacji trudnej - postawy deklarowane bezpośrednio po usłyszeniu informacji o dokonaniu gwałtu. Ucieczka w paranauki jako swoista strategia przetrwania. Część III: Zagrożenia w środowisku pracy. Zarządzanie paranoiczne i destruktywna krytyka jako generatory stresu. Zachowania nieetyczne w środowisku pracy. Kontekst interpersonalny. Poczucie sensu życia jako zmienna modyfikująca ryzyko wypalenia zawodowego. W kręgu nierealnej pomocy - wsparcie społeczne osób wypalonych zawodowo. Stres zawodowy służb mundurowych. Konsekwencje i profilaktyka. Samobójstwa wśród policjantów jako skutek nieefektywnego radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Psychologiczny autoportret jednostki i przewidywanie własnych zachowań zaradczych w sytuacjach braku pracy. Wybrane psychologiczne aspekty pracy z bezrobotnymi. Zagrożenie regulacyjnej funkcji planów życiowych w sytuacji pozostawania bez pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Cz.I Umysł przetwarzający informacje: Pojęcia w perspektywie atomizmu informacyjnego. Wprowadzenie w problematykę; Asymetria pozytywno-negatywna w wartościowaniu a struktura kategorii pojęciowych; Czy coś się dzieje po pierwszych 200 milisekundach?; Psychologiczne modele temporalności; Jak to z pomiarem testowym IQ było? Cz.II Umysł podejmujący decyzje: Decyzja, alanolgia i wiedza: podejście konstruktywistyczne; Pieniądze i księgowanie mentalne. Cz.III Umysł emocjonalny: Umysł smutny i zmęczony; Umysł afektywnie zdeterminowany. Jak afekt i nastrój kształtują celowe spostrzeganie?; Huśtawka emocji i bezrefleksyjność umysłu. Cz.IV Umysł i mózg: Mózg, umysł, decyzje. Neurobiologia nie tylko subiektywnego prawdopodobieństwa; Mechanizm uszkadzania mózgu w warunkach chronicznego i intensywnego stresu. Cz.V Umysł wśród innych umysłów: Zmienność mentalności a historyczna ogólność teorii psychologicznych; Moralnościowe i sprawnościowe aspekty przetwarzania informacji stereotypowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe. R.2 Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji; Ewolucja stanów emocjonalnych. R.3 Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone; Perspektywa genetyk zachowań Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju. R.4 Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych; Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji. R.5 Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie; Głód i sytość; Określone apetyty; Wydalanie i obrzydzenie. R.6 Ból, lęk i ukojenie: Ból; Termoregulacja; Lęk. R.7 Rozmnażanie: Strategie rozrodcze a ewolucja; Neuroendokrynoligiczne podstawy zachowań seksualnych; Orientacja seksualna; Menstruacja, ciąża i karmienie. R.8 Pobudzenie i stres: Stres i GAS; Adaptacja krótko terminowa; Przystosowanie długoterminowe; Zespół stresu pourazowego. R.9 Gniew, nienawiść i agresja: Formy grożenia i agresji; Dominacja i podporządkowanie; Gniew ludzki i jego oznaki; Różnice płciowe i podstawy neuroendoktrynologiczne; Zmiany ednokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego; Neurologiczne podstawy agresji; Frustracja a rozdrażnienie; Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji; Zabójstwo; Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci; Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy. R.10 Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie: Prezentacja stanów afektywnych; Stany afektywne; Zachowania zagrażające życiu. R.11 Miłość i przywiązanie: Relacje rodzic-dziecko; Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami; Więzi partnerskie. R.12 Motywacja do nauki: Zacięcie badawcze i ciekawość Zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażanie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia. R.13 Konflikty motywacyjne: Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązania irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarchia popędów; Podejmowanie ryzyka. R.14 Ja, rodzina i społeczność: Źródła emocji społecznych wyższego rzędu; Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu; Osobowość i okoliczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Interdyscyplinarne podstawy emocji: 1. Filozofia emocji, 2. Historia emocji: zmiany i ich oddziaływanie, 3. Reprezentacje znaczenia emocjonalnego: kategoria, metafora, schemat, dyskurs, 4. Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji, 5. Punkt widzenia psychologów, 6. Emocja i depresja kliniczna - koncepcja środowiskowa, 7. Psychologia ewolucyjna a emocje, 8. Emocje a sztuka i humanistyka, Cz.II Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji: 9. Emocje jako twory naturalne w mózgu ssaków, 10. Sieci emocjonalne w mózgu, 11. Psychofilozofia emocji, 12 .Emocje i genetyka behawioralna, 13. Wielowymiarowe podejścia do badania emocji u niemowląt, 14. Wokalne komunikowanie emocji, 15. Wyrażanie emocji twarzą. Cz.II Zmiany rozwojowe: 16. Motywacyjne, organizacyjne i regulacyjne funkcje odrębnych emocji, 17. Wyłanienia się ludzkiej emocji, 18. Zrozumieć emocje, 19. Emocje a tożsamość, 20. Społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego, Cz. IV Czynniki społeczne i osobowościowe: 21. Dobrostan emocjonalny, 22. Płeć, emocja i ekspresja, 23. Wpływ nastroju na społeczne oceny rozumowania, 24. Ekspresja emocji w grupach, 25. Temperament jako konstrukt emocjonalny - problemy teoretyczne i praktyczne, 26. Psychologia kulturowa emocji - od starożytności po czasy współczesne, Cz.V Czynniki poznawcze: 27. Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji, 28. Rozumienie emocji w teorii oceny - implikacje dla rozwoju i uczenia się, 29. Poznawcza i społeczna konstrukcja w emocjach, 30. Emocje i pamięć, 31. Pojęcia dotyczące emocji, 32. Aktualne kierunki w badaniach nad inteligencją emocjonalną, Cz.VI Emocje a zdrowie: 33. Emocje a choroby somatyczne przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania, 34. Gdy widzieć znaczy czuć - poznawczo-emocjonalne podejście do radzenia sobie ze stresem zdrowotnym, 35. Emocje a odporność, Cz.VII Wybrane emocje: 36. Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej, poznawczej i klinicznej, 37. Rozwój złości i wrogich interakcji, 38. "Smutek" - czy istnieje takie zjawisko?, 39. Emocje samoświadomościowe, zażenowanie, duma, wstyd, poczucie winy, 40. Wstręt, 41. Miłość i procesy przywiązania, 42. Szczęście, 43. Empatia i współczucie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dom; Szkoła; U rodziny; U kolegi lub koleżanki; Sklep; Restauracja lub bar; Przychodnia; Ulica; Kino; Zoo; Hotel (pensjonat); Plac zabaw; Podwórko; Boisko; Park; Las; Nad wodą; Środki transportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Emocje i motywacja: Po co nam emocje?; Skąd się biorą nasze emocje?; Ile kontroli mamy nad własnymi emocjami?; Motywacja: co sprawia, że zachowujemy się tak, jak się zachowujemy?; Co łączy motywację osiągnięć, łaknienie i seks? Co je różni?; 2. Uczenie się i wychowanie: Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne?; Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego?; Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?; 3. Pamięć: Czym jest pamięć?; W jaki sposób powstają wspomnienia?; W jaki sposób wydobywamy wspomnienia?; Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159,9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część wprowadzająco-teoretyczna: Socjoterapia; Praca socjoterapeutyczna z grupą; Ewaluacja programu; Cechy dobrego wychowawcy socjoterapeuty; Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne dzieci w młodszym wieku szkolnym. Program socjoterapeutyczny dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Ogólna charakterystyka programu socjoterapeutycznego: Tworzymy grupę! Poznajemy siebie! Moje emocje; Emocje wokół mnie; Co to jest złość? Zachowuję się bezpiecznie; Konflikt mi niestraszny; Małe radości; Oswajam stres! Jestem ważny! Potrafię współpracować; Pożegnanie z grupą; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Przemiany miłości. Trzy składniki miłości: Intymność, Namiętność, Zobowiązanie; Rozwój związku miłosnego: Zakochanie, Romantyczne początki, Związek kompletny, Związek przyjacielski, Związek pusty i jego rozpad. Rozdział 2. Zakochanie. Psychologia namiętności: Dlaczego namiętność?, Idealizacja partnera; Pobudzenie emocjonalne, Atrakcyjność fizyczna: Dopasowanie czy maksymalizacja atrakcyjności, Od czego zależy piękno twarzy, Od czego zależy piękno ciała; Namiętność a seks u kobiet i mężczyzn: Niezależność seksu i namiętności, Pragnienie seksualne kobiet i mężczyzn, Ekonomia seksu, Plastyczność seksu, Seks, ciało i śmierć. Rozdział 3. Romantyczne początki. Rozwój intymności: Budowanie zaufania, Wsparcie społeczne; Kogo wybieramy?: Biologiczne podstawy wyboru, Czego chcą mężczyźni, Czego chcą kobiety; Rola kultury. Rozdział 4. Związek kompletny. Przywiązanie : Zachowania wiążące, Style przywiązania; Współzależność: Współzależność skutków działań, Współzależność uczuć, Samospełniające się proroctwa; Empatia: Wczuwanie się w partnera – składniki empatii, Konsekwencje empatii; Chcieć a mieć: Teoria sprawiedliwości, Sprawiedliwość w związku dwojga ludzi, Naturalna śmierć namiętności. Rozdział 5. Związek przyjacielski. Dynamika satysfakcji ze związku: Fazy miłości, Fazy życia; Od czego zależy szczęście?: Cechy indywidualne, Warunki zewnętrzne, Zło jest silniejsze od dobra, Aktywności; Pułapki intymności: Aniołem być, czyli pułapka dobroczynności, Szczęścia się wyrzec, czyli pułapka obowiązku, Święty spokój, czyli pułapka bezkonfliktowości, Niezłomność zasad, czyli pułapka sprawiedliwości. Rozdział 6. Związek pusty. Zazdrość; Reakcje na niezadowolenie: Dialog, Lojalność, Zaniedbanie, Wyjście; Trwanie i wycofanie zobowiązania: Wyznaczniki zobowiązania, Interpretacje podtrzymujące zaangażowanie, Zachowania podtrzymujące zaangażowanie. Rozdział 7. Rozpad. Zdrada; Bariery: Poczucie winy, Dzieci, Naciski społeczne; Koniec; Różnorodność: Rodzaje miłości, Psychozabawa – jaka jest Twoja miłość?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od autora; 1. Przemiany miłości; Trzy składniki miłości; Intymność; Namiętność; Zaangażowanie; Rozwój związku miłosnego; Zakochanie; Romantyczne początki; Związek kompletny; Związek przyjacielski; Związek pusty i jego rozpad; 2. Zakochanie; Dwa warunki zakochania: przeżycie pobudzenia i jego interpretacja; Powstanie pobudzenia; Beznamiętne pożywki namiętności, czyli pobudzenie emocjonalnie neutralne; Przyjemność nasila namiętność, czyli rola emocji pozytywnych; Przykrość także nasila namiętność, czyli rola emocji negatywnych; Uroki owocu zakazanego, czyli rola przeszkód; Interpretacja pobudzenia jako namiętności; Jak kochać, czyli kulturowy wzorzec namiętności; Kogo kochać, czyli reguły stosowania wzorca namiętności; Różnice między kobietami i mężczyznami; Różnice w przeżywaniu namiętności; Kto jest bardziej romantyczny?; 3. Romantyczne początki; Rozwój intymności; Odkrywanie się; Budowanie zaufania; Kogo i za co lubimy; Częstość kontaktów; Zalety partnera; Przysługi; Komplementy; Przywiązanie; Wybór stałego partnera; Uwaga na dobre rady!; Kryteria wyboru partnera; 4. Związek kompletny; Współzależność partnerów; Współzależność skutków działań; Współzależność uczuć; Samospełniające się proroctwa; Empatia; Wczuwanie się w partnera: składniki empatii; Konsekwencje empatii; Chcieć a mieć; Teoria sprawiedliwości; Sprawiedliwość w związku dwojga ludzi; Naturalna śmierć namiętności; Miłość i nienawiść; Zazdrość; 5. Związek przyjacielski; Ponura krzywa satysfakcji; Pułapki intymności; Aniołem być, czyli pułapka dobroczynności; Szczęścia się wyrzec, czyli pułapka obowiązku; Święty spokój, czyli pułapka bezkonfliktowości; Niezłomność zasad, czyli pułapka sprawiedliwości; Reakcje na niezadowolenie; Dialog; Lojalność; Zaniedbanie; Wyjście; Od czego zależy rodzaj reakcji?; Męskość-kobiecość; Samoocena; Stan związku; 6. Związek pusty i jego rozpad; Samopodtrzymujący charakter zaangażowania; Uzasadnianie własnych działań; Dotychczasowe inwestycje; Związek z partnerem jako część własnego „ja”; Chcieć mimo wszystko, czyli względność satysfakcji; Oczekiwania a zyski i koszty; Możliwości zastępcze; Bariery; Poczucie winy; Dzieci; Naciski społeczne; Rozpad; 7. Różnorodność; Rodzaje miłości; Psychozabawa – jaka jest Twoja miłość?; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej