Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(84)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(83)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
tylko na miejscu
(44)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(63)
Czytelnia
(45)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Goleman Daniel (1946- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gawda Barbara
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Błachnio Agata
(2)
Davis Mark H
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Imbir Kamil
(2)
Jenkins Jennifer M
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Oatley Keith
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bemis Judith
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Berryman Julia C
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burda Urszula
(1)
Busz Anna
(1)
Butler Gillian
(1)
Błoch Bogusław
(1)
C. Larsen Hegarty
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cichosz Adam
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dachs Ursula
(1)
Davidson Richard J
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Deckers Lambert
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Ecker Bruce
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fedeli Mario
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Friedman Howard S
(1)
Frost Peter J
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gózik Aneta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Illeris Knud
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarczyk Magdalena
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Keltner Dacher
(1)
Kincel Adam
(1)
Kolańczyk Alina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(8)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(85)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Temat
Uczucia
(77)
Psychologia
(27)
Osobowość
(21)
Motywacja
(20)
Uczenie się
(19)
Pamięć
(14)
Poznanie
(14)
Stres
(13)
Zachowanie
(12)
Mózg
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Zmysły
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Agresywność
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Świadomość
(6)
Empatia
(5)
Metody badawcze
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Dziecko
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Język
(4)
Lęk
(4)
Miłość
(4)
Młodzież
(4)
Nałóg
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Układ nerwowy
(4)
Gniew
(3)
Hormony
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Myślenie
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Praca
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Spostrzeganie
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Charakter
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Fizjologia
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Historia psychologii
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Intymność
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kształcenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Medytacja
(2)
Nauczanie
(2)
Neurobiologia
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Odżywianie
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Popęd płciowy
(2)
Postawy
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Schizofrenia
(2)
Smutek
(2)
Szczęście
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Alkohol
(1)
Anoreksja
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Coaching
(1)
Decyzje
(1)
Duchowość buddyjska
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(11)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(48)
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Biologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
85 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Teoria kształtowania się charakteru: Teoria charakterologiczno-rozwojowa; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju self; Problematyka charakterologiczna self w systemie. 2. Style charakteru: Dziecko znienawidzone: doświadczenia schizoidalne; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne; Dziecko pokonane: społeczny masochim i wzorce samozniszczenia; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna; dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna. Załączniki: Glosariusz: wybrane pojęcia psychoanalityczno-rozwojowe; Cele terapeutyczne dla poszczególnych struktur charakteru; Przegląd badań nad osobowością histeryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Czy istnieją emocje podstawowe?; Co odróżnia emocje od nastroju, temperamentu i innych pojęć afektywnych; Jaką funkcję pełnią emocje?; Jak wyjaśnić dowody na powszechność zdarzeń poprzedzających emocje?; Ile procesów poznawczych potrzeba do wzbudzenia emocji Czy poszczególne emocje cechują się specyficznymi wzorcami reakcji fizjologicznych?; Czy jesteśmy w stanie kontrolować nasze emocje?; Czy emocje mogą być nieświadome?; Jaki jest związek emocji z pamięcią?; Na czym polegają indywidualne różnice w aktywności emocjonalnej?; Na czym polega rozwój emocjonalny?; Co wpływa na subiektywne doświadczanie emocji?; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Formacja / pod red. Krzysztof Drek, Mieczysław Kożuch, Kazimierz Trojan)
CZ.I Temperament : 1. Struktura i komponenty temperamentu, 2. Morfologia a temperament. Konstytucjonalizm, 3. Fizjologia a temperament, 4. Endokrynologia a temperament, 5. Podstawy neuroanatomiczne temperamentu, 6. Emocjonalność, 7. Agresja, 8. Seksualność (libido), 9. Poziom nastroju: tymiczność. CZ.II Charakter : 1. Podstawy charakterologii, 2. Klasyfikacje charakterów, 3. Charakterologia psychoanalityczna, 4. Główne cechy charakteru, 5. Zmysł moralny, 6. Otwartość na świat zewnętrzny (ekstrawersja-introwersja), 7. Poczucie własnej wartości, 8. Wyobraźnia, 9. Równowaga proporcji męskość-kobiecość, 10. Antynomia optymizm-pesymizm, 11. Antynomia dominacja-uległość, 12. Niektóre style zachowania z pogranicza normy i patologii. Cz.III Osobowość : 1. Teoria osobowości, 2. Dojrzałość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Złość w normie: Czy złość jest zła?; Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje; Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości; Czynniki hamujące w procesie zemsty; Obraz siebie w sytuacji przezywanej złości; Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości. Część II. Patologia złości: Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych; Oblicza złości w schizofrenii; Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej; Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych; Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi; Złość w zaburzeniach psychosomatycznych; Złość w zaburzeniach jedzenia; Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała. Złość w psychoterapii, Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora / red. Tomasz Witkowski)
1. Pranie mózgu, 2. Niepodważalne przekonania, 3. Warunkowanie, 4. Wpływ uczuć, 5. Zmiana postaw, 6. Hipnoza, 7. Zaskakujące nawrócenia, 8. Wywieranie wpływu przez profesjonalistów, 9. Opór wobec wpływu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Co to jest inteligencja emocjonalna?; Ludzie inteligentni emocjonalnie osiagają więcej; Nazywanie uczuć; Rozpoznawanie własnych uczuć; Gdy mówi ciało; Postępowanie z własnymi uczuciami; Panowanie nad uczuciami; Optymizm czyni silnym; Wyrażanie życzeń; Zrozumieć uczucia innych ludzi; Umiejętność wczuwania się; Inteligencja emocjonalna a emocje innych; Ja i inni; Rozwiązywanie konfliktów; Przyjazna krytyka; Motywowanie innych; Rozwijanie własnych zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Afektywny komponent systemu osobowości, 2. Antyspołeczne zaburzenie osobowości, 3. Ekspresja jako wyraz afektywności i osobowości, 4. Z badań nad ekspresją osób przejawiających antyspołeczne zaburzenie osobowości, 5. Programy badan własnych, 6. Miłość w narracjach, 7. Nienawiść w narracjach, 8. Lęk w narracjach, 9. Zróżnicowanie ekspresyjności językowej w dyskursach o miłości, nienawiści i lęku u osób antyspołecznych - porównania wewnątrzgrupowe, 10. Ekspresja graficzna (motoryczna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia w badaniach nad motywacją, 2. Składniki motywacji, 3. Głód i jedzenie, 4. Namiętność, miłość, sex, 5. Pobudzenie i kierowanie uwagą a maksymalna efektywność działania, 6. Czuwanie, spanie i marzenia senne, 7. Używanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych, 8. Agresja, przymus, złość, 9. Emocje i stres a zdrowie, 10. Emocje niespójne z celem (negatywne), 11. Emocje spójne z celem (pozytywne), 12. Od ciekawości do twórczości, 13. Potrzeba sprawowania kontroli, doskonalenia się oraz poczucia własnej wartości, 14. Samoregulacja motywacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ból emocjonalny w organizacjach. 2. Źródła toksyczności w organizacjach. 3. Praca koordynatora toksyn. 4. Jaką cenę płaci koordynator toksyn? 5. Jak uzdrowić koordynatorów? 6. Na wspólnej płaszczyźnie. Co mogą zrobić koordynatorzy oraz ich organizacje? 7. Szefowie zarządzający bólem. 8. Firma kierująca się współczuciem. Jak zaplanować reakcję na ból? 9. Patrząc przez pryzmat bólu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Procesy poznawcze; Spostrzeganie jako mechanizm tworzenia doświadczenia za pomocą zmysłów; Kategoryzacja percepcyjna; Procesy uwagi; Procesy warunkowania; Uczenie się wykraczające poza warunkowanie; Pamięć jako podstawowy mechanizm przechowywania doświadczenia pamięć autobiograficzna jako podstawa tworzenia doświadczenia indywidualnego; Wyobrażenia jako pierwsza forma doświadczenia generowanego przez jednostkę; Pojęcia; Język i komunikacja, Produkcja i percepcja mowy, Myślenie i rozumowanie; Emocje i motywacje; Mechanizmy wzbudzania emocji; Ekspresja emocji, emocje podstawowe i pochodne, Emocje, poznanie i zachowanie, Teorie emocji; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Mechanizmy leżące u podstaw motywacji; Typy motywacji; Inni ludzie w procesach motywacyjnych Hipnoza; Osobowość i różnice indywidualne, osobowość jako zespół cech, Poznawcze podejście do osobowości, Teorie osobowości - podejście psychodynamiczne i humanistyczne; Różnice indywidualne: opis, determinanty i aspekt społeczny; Temperament; Inteligencja; Style poznawcze; Twórczość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
Historia i definicje; Ewolucyjne pochodzenie zdolności empirycznych; Ocena różnic indywidualnych w zakresie empatii; Pochodzenie indywidualnych różnic w zakresie empatii; Skutki nieafaktywne; Skutki afektywne; Altruizm i pomaganie; Agresja i zachowania aspołeczne; Zależności społeczne i społeczne zachowania; Gdzie byliśmy, a dokąd powinniśmy zmierzać
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane zagadnienia z biologicznych podstaw psychiki: Budowa mózgu; Neuron- mechanizm funkcjonowania; Rola poszczególnych struktur mózgu; Płeć mózgu; Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka; Biologia agresji; 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych; Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Nadczynność pamięci; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Czy urządzenia informatyczne są zdolne do myślenia?; 4. Emocje i stres: Charakterystyka emocji; Najważniejsze rodzaje i formy emocji; Stres; Asertywność; 5. Inteligencja i zdolności: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności- wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej; Inne rodzaje inteligencji; 6. osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia "osobowość"; Teorie osobowości; 7. Negocjacja, manipulacja i konflikty: Pojęcie negocjacji; Konflikt i jego cechy; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia; Typy i style negocjacji; Fazy negocjacji; Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji; Manipulacja; Obrona przed manipulacją; 8. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego; Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; 9. Człowieka w społeczeństwie informacyjnym: Geneza i historia Internetu; Człowiek w dobie Internetu; Psychologiczne zagrożenia w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym; Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnienia od Internetu; Krótka historia badań nad uzależnieniem od Internetu, czyli kto jest najbardziej zagrożony uzależnieniem?; Przykłady indywidualnych przypadków osób uzależnionych od Internetu, które zgłosiły się do Ośrodka Psychologiczno- Psychiatrycznego w Krakowie; Poszukiwanie przyczyn uzależnień komputerowych; Teoria uzależnień komputerowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanowczo łagodnie bez lęku / Maria Król-Fijewska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydaw. Intra; Wydaw. W. A. B., 2001. - 138, [1] s. ; 20 cm.
(Psychologia Podręczna)
Monolog wewnętrzny; Asertywny monolog wewnętrzny; Mówienie "nie"; Obrona swoich praw poza sferą osobistą Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; Asertywne przyjmowanie ocen; Reagowanie na krytykę i atak; Wyrażanie uczuć pozytywnych; Zakłopotanie; Wyrażanie gniewu; Wyrażanie własnych opinii i przekonań; Poczucie winy i krzywdy; Asertywność w kontakcie z samym sobą; Mapa asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (20 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Podręczna)
Monolog wewnętrzny; Asertywny monolog wewnętrzny; Mówienie "nie"; Obrona swoich praw poza sferą osobistą Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; Asertywne przyjmowanie ocen; Reagowanie na krytykę i atak; Wyrażanie uczuć pozytywnych; Zakłopotanie; Wyrażanie gniewu; Wyrażanie własnych opinii i przekonań; Poczucie winy i krzywdy; Asertywność w kontakcie z samym sobą; Mapa asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp: 1. Czym jest szantaż emocjonalny? 2. Zagubieni we MGLE 3. Zrozumieć sytuację 4. Do szantażu trzeba dwojga 5. Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu 6. Cena, jaką płacimy 7. Zrozumieć i przystąpić do działania 8. Nowy słownik wyborów. Część I. Zrozumieć transakcję szantażu Rozdział 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny 1. Sześć śmiertelnych symptomów 2. Jeśli to jest tak wyraźne, dlaczego tego nie dostrzegamy? 3. Prawo do stawiania granic 4. Jeden konflikt, dwa rozwiązania 5. Jaki jest prawdziwy motyw? 6. Od elastyczności do zamrożenia. Rozdział 2. Cztery oblicza szantażu 1. „Prokurator” 2. „Biczownik” 3. „Cierpiętnik” 4. „Kusiciel” 5. Wszystko, co odnosi skutek. Rozdział 3. Wszechobecna MGŁA 1. Lęk 2. Poczucie obowiązku 3. Poczucie winy 4. Splątanie nici 5. Bez przedawnienia 6. Kiedy uzasadnione poczucie winy wymyka się spod kontroli 7. Zdezorientowani i zagubieni we mgle Rozdział 4. Narzędzia pracy szantażysty 1. Propaganda 2. Wmawianie choroby – patologizacja 3. Szukanie sprzymierzeńców 4. Negatywne porównania Rozdział 5. Wewnętrzny świat szantażysty 1. Z czym wiąże się frustracja 2. Od frustracji do utraty 3. Deprywacja i zależność 4. Mieszanina przyczyn 5. Kiedy kryzys staje się katalizatorem 6. Życie usłane różami 7. Obcy najbliżsi 8. Tylko oni się liczą 9. Z igły widły 10. Wygrać bitwę, przegrać wojnę 11. Korzyści z karania; 12. Zmniejszyć straty 13. Udzielić nam lekcji 14. Stara walka, nowe ofiary 15. Zacieśnienie związku 16. To nie chodzi o nas. Rozdział 6. Trzeba dwojga 1. „Wyzwalacze” 2. Cechy, które sprawiają, że jesteśmy podatni na szantaż 3. Uzależnienie od aprobaty 4. Unikanie złości i dążenie do zgody za wszelką cenę 5. Przyjmowanie oskarżeń 6. „Krwawiące serce” 7. Brak wiary w siebie 8. Kwestia równowagi 9. Szkolenie szantażysty 10. Szantażowanie samego siebie 11. Słowo ostrzeżenia Rozdział 7. Wpływ szantażu 1. Wpływ na nasz szacunek do samych siebie 2. Wpływ na nasze samopoczucie 3. Zdradzanie innych w celu ułagodzenia szantażysty 4. Wpływ na związek Część II. Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: czas na zmianę Rozdział 8. Zanim zaczniesz 1. Pierwszy krok 2. Zmiana uległych zachowań 3. Sygnały SOS 4. Krok pierwszy: Stań 5. Krok drugi: Obserwuj Rozdział 9. Czas na decyzję 1. Trzy kategorie żądań 2. Niewielki problem 3. Kiedy stawka jest wyższa 4. Ważne życiowe decyzje: traktuj je z uwagą Rozdział 10. Strategia 1. Niedefensywna komunikacja 2. Zmienić szantażystę w sprzymierzeńca 3. Wymiana handlowa 4. Posłużenie się humorem 5. Ocena rezultatów 6. Będziesz silniejszy Rozdział 11. Przebić się przez MGŁĘ 1. Stare uczucia, nowe reakcje 2. Zacznijmy od uczuć 3. Wyłączyć „wyzwalacz” lęku 4. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia obowiązku 5. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia winy. Epilog: 1. Cud zmiany 2. Powrót do domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej