Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(99)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(59)
tylko na miejscu
(52)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(72)
Czytelnia
(53)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Goleman Daniel (1946- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gawda Barbara
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Jenkins Jennifer M
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Oatley Keith
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Błachnio Agata
(2)
Davis Mark H
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Imbir Kamil
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bemis Judith
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bucholc Marta
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burda Urszula
(1)
Busz Anna
(1)
Butler Gillian
(1)
Błoch Bogusław
(1)
C. Larsen Hegarty
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cichosz Adam
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dachs Ursula
(1)
Davidson Richard J
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Deckers Lambert
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Ecker Bruce
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Evans Dylan
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fedeli Mario
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Friedman Howard S
(1)
Frost Peter J
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gózik Aneta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Illeris Knud
(1)
Janyga Wojciech (1977- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Uczucia
(91)
Psychologia
(27)
Osobowość
(21)
Motywacja
(20)
Uczenie się
(20)
Pamięć
(14)
Poznanie
(14)
Stres
(13)
Zachowanie
(13)
Mózg
(9)
Psychologia społeczna
(9)
Zmysły
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Agresywność
(7)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Świadomość
(6)
Dziecko
(5)
Empatia
(5)
Metody badawcze
(5)
Młodzież
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Umysł
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Język
(4)
Lęk
(4)
Miłość
(4)
Nałóg
(4)
Praca
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Układ nerwowy
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Etyka
(3)
Gniew
(3)
Hormony
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Myślenie
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Spostrzeganie
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Charakter
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Fizjologia
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Historia psychologii
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Intymność
(2)
Język dziecka
(2)
Konflikt
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kryzys
(2)
Kształcenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Medytacja
(2)
Nauczanie
(2)
Neurobiologia
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Odżywianie
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Popęd płciowy
(2)
Postawy
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Schizofrenia
(2)
Smutek
(2)
Socjologia
(2)
Szczęście
(2)
Temperament
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Życie codzienne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(12)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura francuska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(48)
Edukacja i pedagogika
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Biologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
100 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Postny karnawał kryzysu postnowoczesności; 2. Anthony Giddens- myśl o kryzysie i kryzys myśli; 3. Kres kryzysu; kres nowoczesności; 4. O wyschniętych źródłach europejskich wizji i nadziei politycznych początku XXI wieku; 5. Od nowego renesansu do neooświecenia. Utopie rozumu w XXI w. i ich wpływ na politykę; 6. Wrogowie ascezy- wrogowie otwartych możliwości; 7. Demokracja po komunizmie. Perspektywa wschodnio- i zachodnioeuropejska; 8. Kryzys jako cecha działania politycznego. Casus Unii Europejskiej i jej polityki zewnętrznej; 9. Aksjologiczne dylematy współczesności; 10. Zdziaczała śmierć; 11. Nuda w społeczeństwie postindustrialnym; 12. Zdziwienie kontrolowane; 13. Europa jako Kinder niespodzianka. Proces sekularyzacji a kryzys demokracji w Europie; 14. Europa między relatywizmem i fundamentalizmem. Nasze fascynacje, nasze lęki, nasza wolność; 15. Postindustrialny kryzys w sztuce z perspektywy historyka sztuki; 16. Kobieta hip-hopu; 16. Miłość jako sposób na samotność człowieka- neurotyczna potrzeba miłości; 17. Renesans wartości konserwatywnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: W kręgu nowych zagrożeń. Zagrożenie. Między szokiem a depresją. Prognozy demograficzne - sukces czy katastrofa. Człowiek w sytuacji zagrożenia ekonomicznego w świetle teorii stresu i kosztów psychologicznych. Choroba XXI wieku czy choroba wieków? Jadłowstręt psychiczny w dobie kultury współczesnej. Wirtualna rzeczywistość i zagrożenia z nią związane. Psychologiczne aspekty katastrof i kataklizmów. Terroryzm polityczne. Próba charakterystyki psychologicznej zjawiska. Funkcjonowanie człowieka w roli zakładnika. W cieniu dwóch wież. Część II: Oblicza kryzysu psychologicznego. Kryzysy emocjonalne w przebiegu stresu chronicznego. Temporalne przejawy sposobu przechodzenia kryzysu rozwojowego. Dystans psychiczny wobec przeszłych doświadczeń warunkiem wyjścia poza własne urazy emocjonalne. Rola dóbr materialnych w radzeniu sobie z kryzysami tożsamości - przegląd teorii i badań. Pojęcie kryzysu zdrowotnego i jak sobie z nim radzić.. Strategie radzenia sobie z kryzysem związanym z utratą sprawności ruchowej. Oczekiwanie na narodziny pierwszego dziecka jako kryzys rozwojowy w życiu mężczyzny. Rozwiązywanie konfliktów przez pary małżeńskie w sytuacji rozwodowej. Rozwód w rodzinie a poziom samoakceptacji młodzieży. Przyszli internauci wobec ryzyka sytuacji trudnej - postawy deklarowane bezpośrednio po usłyszeniu informacji o dokonaniu gwałtu. Ucieczka w paranauki jako swoista strategia przetrwania. Część III: Zagrożenia w środowisku pracy. Zarządzanie paranoiczne i destruktywna krytyka jako generatory stresu. Zachowania nieetyczne w środowisku pracy. Kontekst interpersonalny. Poczucie sensu życia jako zmienna modyfikująca ryzyko wypalenia zawodowego. W kręgu nierealnej pomocy - wsparcie społeczne osób wypalonych zawodowo. Stres zawodowy służb mundurowych. Konsekwencje i profilaktyka. Samobójstwa wśród policjantów jako skutek nieefektywnego radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Psychologiczny autoportret jednostki i przewidywanie własnych zachowań zaradczych w sytuacjach braku pracy. Wybrane psychologiczne aspekty pracy z bezrobotnymi. Zagrożenie regulacyjnej funkcji planów życiowych w sytuacji pozostawania bez pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Krzywda - konteksty ontologiczne, psychologiczne, aksjologiczne i społeczne. Krzywda jako bezkresne zło; Fenomenologia krzywdy; Piramida wartości a krzywda ludzka; Próba usprawiedliwienia krzywdy; Nigdy więcej krzywdy! - rzeczywistość czy utopia? Krzywda jako constans w stosunkach międzyludzkich. Etyka naturalna; Krzywda urojona; Zagadnienie krzywdy na łamach Henryka Elzenberga "Kłopotu z istnieniem"; Nie krzywdzić - zasada humanizmu i imperatyw moralny. Część II: Krzywda w przestrzeni społecznej i indywidualnej. Poczucie krzywdy i sytuacja krzywdy współcześnie (intuicje, przykłady i interpretacje, predykcje i teorie naprawcze); Krzywda dokonana, krzywda doznana - problematyka winy i krzywdy w świadomości niemieckiej; Społeczno-pedagogiczne inicjatywy na rzecz walki z bezrobociem: normalność czy krzywda? Krzywda w medycynie, czyli o konsekwencjach naruszenia zasady nieszkodzenia; Krzywda dzieci; Skrzywdzone dzieciństwo; Symptomatologia urazowa dziecka krzywdzonego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik)
Zawiera: Wprowadzenie; Początki; Wynaturzenia; Deformacje: wybrane trucizny; Naprawa: profilaktyka i środki zaradcze; Odważyć się na gniew.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Moderatora / red. Tomasz Witkowski)
1. Pranie mózgu, 2. Niepodważalne przekonania, 3. Warunkowanie, 4. Wpływ uczuć, 5. Zmiana postaw, 6. Hipnoza, 7. Zaskakujące nawrócenia, 8. Wywieranie wpływu przez profesjonalistów, 9. Opór wobec wpływu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 392, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Cz. I Metody badania emocji. R. 1. Wprowadzenie do sposobu pojmowania emocji i możliwości ich pomiaru: Pojęcie emocji; Perspektywa spojrzenia na emocje; Komponentowa interpretacja emocji; Kategorie i rodzaje zjawiska afektywnych - próba uporządkowania; Podsumowanie - uogólnienia. R. 2. Kategorialne i dymensjonalne podejście do interpretacji emocji i ich metodologiczne konsekwencje. Możliwości pomiaru fenomenologicznego komponentu emocji: Emocje jako odrębne kategorie; Wybrane sposoby pomiaru kategorii emocji podsystemowych; Pomiar innych kategorii doświadczanych emocji; Kontrowersje wokół pomiaru emocji z perspektywy doświadczającego je podmiotu; Podejście dymensjonalne i modele kołowe; Podsumowanie. R. 3. Emocje samoświadomościowe - podstawowe rozróżnienia i narzędzia pomiaru: Podstawy teoretyczne; Pomiar dumy i pychy, poczucia winy, wstydu; Podsumowanie. R. 4. Komponent ekspresywno-społeczny emocji i sposoby jego pomiaru: Biologiczne programy emocji - wskaźniki uniwersalności emocji; Znaczenie kontekstu kulturowego i społecznego w kształtowaniu oraz rozpoznawaniu emocji na podstawie jej ekspresji; Oszacowanie jako podstawa oceny ekspresji emocji; Możliwości pomiaru emocji na podstawie ekspresji. R. 5. Neurofizjologiczny składnik emocji - mózgowe podłoże emocji oraz strategie pomiaru: Wprowadzenie; Metody obrazowania mózgu; Percepcja twarzy; Mózgowa organizacja emocji - badania pacjentów z uszkodzeniami mózgu; Związek poszczególnych struktur mózgowych z rodzajem emocji: badania neuroobrazowe; Rola dynamiki w percepcji emocji. R. 6. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej: Wprowadzenie; Pomiar inteligencji emocjonalnej u osób dorosłych; Pomiar inteligencji emocjonalnej u dzieci; Podsumowanie. Cz. II Metody badania motywacji. R. 7. Motywacja ludzka i jej źródła: Pojęcie motywacji i motywu; Podstawowe właściwości ludzkiej motywacji; Źródła i rodzaje motywów. R. 8. Wybrane sposoby pomiaru motywacji osiągnięć: Wprowadzenie; Wybrane modele interpretacji motywacji osiągnięć; Możliwości pomiaru. R. 9. Style przywiązania jako jednostkowe dyspozycje motywacyjne: Przywiązanie i jego style - teoretyczne podstawy; Wybrane narzędzia do pomiaru stylów przywiązania. R. 10. Zachowania transgresyjne: Pojęcie transgresji; Transgresja w teoriach psychologicznych; Zachowania transgresyjne i ochronne w ujęciu J. Kozieleckiego; Kwestionariusz do badania zachowań transgresyjnych i ochronnych - lista zachowań alternatywnych (LIZA). R. 11. Wartości jako dyspozycje motywacyjno-transgresyjne. Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza: Wprowadzenie; Klasyczne modele wartości; Współczesne ujęcie wartości: kołowy model S.W. Schwartza; Praktyczne rekomendacje dla badaczy stosujących PVQ. R. 12. Motywy tożsamościowe - sposób pomiaru w ujęciu teorii motywowanego konstruowaniem tożsamości: Integrująca perspektywa teorii motywowanego konstruowania tożsamości; Nowa metodologia badania motywów. R. 13. Motywy Ja i możliwości ich pomiaru: Pojęcie motywów Ja - wprowadzenie ogólne; Kategoria motywów Ja - model SCENT; Funkcje motywów Ja oraz mechanizmy ich aktywizacji - kontrowersje; Pomiar motywów Ja - kwestionariusz motywów Ja (motywy samowartościowania): Skala Lubienia siebie/Kompetencji siebie (Self liking/Self-competence Scale) R.W. Tafarodi, W.B. Swanna, Jr.; Perspektywa personalistyczna propozycją uporządkowania motywów Ja; Kołowy Model Motywów Ja i ich pomiar w ujęciu H. Gasiula i W. Strusa; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe. R.2 Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji; Ewolucja stanów emocjonalnych. R.3 Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone; Perspektywa genetyk zachowań Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju. R.4 Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych; Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji. R.5 Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie; Głód i sytość; Określone apetyty; Wydalanie i obrzydzenie. R.6 Ból, lęk i ukojenie: Ból; Termoregulacja; Lęk. R.7 Rozmnażanie: Strategie rozrodcze a ewolucja; Neuroendokrynoligiczne podstawy zachowań seksualnych; Orientacja seksualna; Menstruacja, ciąża i karmienie. R.8 Pobudzenie i stres: Stres i GAS; Adaptacja krótko terminowa; Przystosowanie długoterminowe; Zespół stresu pourazowego. R.9 Gniew, nienawiść i agresja: Formy grożenia i agresji; Dominacja i podporządkowanie; Gniew ludzki i jego oznaki; Różnice płciowe i podstawy neuroendoktrynologiczne; Zmiany ednokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego; Neurologiczne podstawy agresji; Frustracja a rozdrażnienie; Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji; Zabójstwo; Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci; Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy. R.10 Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie: Prezentacja stanów afektywnych; Stany afektywne; Zachowania zagrażające życiu. R.11 Miłość i przywiązanie: Relacje rodzic-dziecko; Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami; Więzi partnerskie. R.12 Motywacja do nauki: Zacięcie badawcze i ciekawość Zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażanie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia. R.13 Konflikty motywacyjne: Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązania irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarchia popędów; Podejmowanie ryzyka. R.14 Ja, rodzina i społeczność: Źródła emocji społecznych wyższego rzędu; Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu; Osobowość i okoliczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady otwarte UMCS ; 32)
I. „To już nie ten Gage” - dlaczego tak się zmienił? Przyczynek do zrozumienia funkcji płatów czołowych; II. Działanie mózgowych systemów emocjonalnych i ich dysfunkcje; III. Mózgowa asymetria w regulacji emocji:: Prawa półkula - dominująca? IV. Mózg emocjonalny i mózg racjonalny:: struktura i funkcja; V. Schorzenia umysłu czy mózgu? Epilog - czy my mamy mózg czy mózg ma nas?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Czy istnieją emocje podstawowe?; Co odróżnia emocje od nastroju, temperamentu i innych pojęć afektywnych; Jaką funkcję pełnią emocje?; Jak wyjaśnić dowody na powszechność zdarzeń poprzedzających emocje?; Ile procesów poznawczych potrzeba do wzbudzenia emocji Czy poszczególne emocje cechują się specyficznymi wzorcami reakcji fizjologicznych?; Czy jesteśmy w stanie kontrolować nasze emocje?; Czy emocje mogą być nieświadome?; Jaki jest związek emocji z pamięcią?; Na czym polegają indywidualne różnice w aktywności emocjonalnej?; Na czym polega rozwój emocjonalny?; Co wpływa na subiektywne doświadczanie emocji?; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Złość w normie: Czy złość jest zła?; Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje; Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości; Czynniki hamujące w procesie zemsty; Obraz siebie w sytuacji przezywanej złości; Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości. Część II. Patologia złości: Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych; Oblicza złości w schizofrenii; Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej; Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych; Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi; Złość w zaburzeniach psychosomatycznych; Złość w zaburzeniach jedzenia; Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała. Złość w psychoterapii, Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Koherencja emocjonalna: ujednolicona podstawa behawioralnej, emocjonalnej i synaptycznej zmiany. 1. Maksymalizacja efektywności i satysfakcji w praktyce klinicznej: Odblokowanie pamięci emocjonalnej; Uczenie się emocjonalne, koherencja i powstawanie objawów; Pejzaż koherencji emocjonalnej; Koherencja emocjonalna a postęp kliniczny; 2. Rekonsolidacja pamięci: jak oducza się mózg: Po 100 latach – przełom; Uporczywość niejawnej pamięci emocjonalnej; Odkrycie rekonsolidacji: od nieusuwalnych do wymazywalnych wspomnień; Jak działa rekonsolidacja; Behawioralny proces usuwania wiedzy nabytej emocjonalnie; Rekonsolidacja pamięci w praktyce klinicznej: terapeutyczny proces rekonsolidacji; Neuronauka psychoterapii: rekonsolidacja a regulacja emocjonalna; Współzależność znaczeń i molekuł: prognoza; 3. Skoncentrowana, głęboka psychoterapia emocjonalnego oduczania: Przeprowadzenie terapeutycznego procesu rekonsolidacji; Terapeutyczny proces rekonsolidacji w terapii koherencji: przypadek lękowej niskiej samooceny; Proces rekonsolidacji w skrócie; Oznaki usunięcia objawów u ich emocjonalnych źródeł; Powszechność sekwencji transformacji w głębokiej zmianie; 4. Momenty fundamentalnej zmiany: mapa i metody: Jak wybrać konstrukty w procesie oduczania; Źródła sprzecznej wiedzy; Omówienie przykładowych przypadków i technik; Podsumowanie sposobów odnajdywania sprzeczności; 5. Spójność emocjonalna i wielka dyskusja o przywiązaniu: Przywiązanie, inne obszary emocjonalnego uczenia się i temperament; Wiedza zależna od przywiązania; Warunki przywiązania; Optymalizacja terapii przywiązania: praca naprawcza w diadzie i poza nią; Rodzaje terapii przywiązania w praktyce: studia przypadków; 6. Ramy dla integracji systemów psychoterapii: Zmiana transformacyjna i czynniki specyficzne; Przyspieszona dynamiczna psychoterapia eksperymentalna (AEDP); Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT); Terapia odwrażliwiania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR); Neurobiologia interpersonalna (IPNB); Wizja integracji systemów psychoterapii poprzez terapeutyczny proces rekonsolidacji; Czynniki wspólne, czynniki specyficzne i badania nad procesem psychoterapii; Podsumowanie: odblokowanie mózgu emocjonalnego. Część II. Terapia koherencji w praktyce. 7. Dręczące poczucie winy: dogłębne rozwiązanie w siedmiu sesjach skoncentrowanych na spójności; 8. Na szczyt z głębokiego dna: zaprzestanie kompulsywnego picia dzięki terapii koherencji; 9. Bez bypassów: użycie koherencji emocjonalnej w celu oduczenia kompulsywnego jedzenia; 10. Wrogie głosy: usunięcie objawów psychozy u ich spójnego źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wyzwania związane z leczeniem, 2. W jaki sposób osobowość może wpływać na nasze zdrowie?, 3. Stres: co obecnie o nim wiemy?, 4. Negatywne emocje a zdrowie, 5. Osobowość podatna na choroby, 6. Osobowość, która nie poddaje się chorobie: osobowosć samouzdrawiająca, 7. Wewnętrzne leczenie z wykorzystaniem połączeń nerwowych i hormonów, 9. Osiąganie homeostazy: kształtowanie osobowosci samouzdrawiającej, 10. cZy istnieje spisek wokół kwestii dotyczących zdrowie? Jakie działania może podjąć społeczeństwo? Co przyniosą kolejne badania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Zdrowie)
Cz.1 Mój problem: lęk przed lękiem; Cz.2 Rozwiązanie problemu: podejście poznawcze; Cz.3 Wyjście z domu: podjęcie ryzyka; Cz.4 Informacje końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawności fizyczno-ruchowe oraz specjalne potrzeby zdrowotne, 2. Niepełnosprawność słuchowa, 3. Niepełnosprawność wzrokowa, 4. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania, 5. Edukacja specjalna dzieci pochodzących ze środowisk wielokulturowych i dwujęzycznych, 6. Wybitne zdolności i rozwijanie talentów, 7. Pedagogika specjalna i system kształcenia osób z niepełnosprawnościami w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej