Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(18)
Autor
Popek Stanisław (1936- )
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Nęcka Edward (1953- )
(2)
Adamczewski Rafał
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bielik-Robson Agata (1966- )
(1)
Bloom Harold (1930-2019)
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Fontana David
(1)
Franken Robert E
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gałkowska-Jakubik Maria
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kincel Adam
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Komar Natalia
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Lasocińska Kamila
(1)
Lewczuk Anna
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Mroczek-Żulicka Aleksandra
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Paszkowski Michał
(1)
Przylipiak Mirosław
(1)
Romanowska-Łakomy Halina (1950- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Sloane Paul
(1)
Smolec Bożena
(1)
Sowa Janek
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Strzelecki Wojciech
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szostak Jacek
(1)
Szuster Marcin
(1)
Ujwary-Gil Anna
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wycichowska Paulina
(1)
Zabielska Jolanta
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Świeży Maciej
(1)
Żywycki Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Twórczość
(21)
Myślenie twórcze
(8)
Kreatywność
(6)
Psychologia twórczości
(5)
Pedagogika
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczenie się
(4)
Zdolności
(4)
Motywacja
(3)
Nauczanie
(3)
Osobowość
(3)
Uczucia
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Gry i zabawy
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Postawy
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Coaching
(1)
Człowieczeństwo
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Gardner, Howard (1943- )
(1)
Historia literatury
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Lęk przed wpływem (teoria)
(1)
Marketing
(1)
Maslow, Abraham Harold (1908-1970)
(1)
Menedżerowie
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Nauka
(1)
Nałóg
(1)
Nęcka, Edward (1953- )
(1)
Obraz siebie
(1)
Odżywianie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pomoce naukowe
(1)
Popęd płciowy
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przemoc
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przywództwo
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Psychorysunek
(1)
Reklama
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Samopoznanie -- psychologia
(1)
Samorealizacja
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Sen
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Sowa, Jan (1976- )
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teoria literatury
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Testy psychologiczne
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Umysł
(1)
Wartość
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wyobraźnia twórcza
(1)
Zarządzanie
(1)
Zawód
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
29 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności - teoria - literatura - kultura / przewod.kom.red Ryszard Nycz ; 19)
1. Lęk przed wpływem : 1. Medytacja nad pierwszeństwem oraz streszczenie, 2. Clinamen czyli poetycka omyłka, 3. Tessera czyli dopełnienie i antyteza, 4. Kenosis czyli powtórzenie i nieciągłość, 5. Manifest krytyki antytetycznej, 6. Demonizacja czyli antywzniosłość, 7. Askesis czyli oczyszczenie i solipsyzm, 8. pophrades, czyli powrót zmarłych, 9. Refleksje na temat drogi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Teorie arteterapii – problem teoretycznego osadzenia terapii przez sztukę 2.Arteterapia jako sposób kształtowania postawy twórczej w kontekście rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku przedszkolnym – przykłady działań warsztatowych 3.Kreatywność nie wyklucza! Muzykoterapia w kształtowaniu resilience i kreatywność młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym 4.Kreatywność jako ścieżka emocjonalnego rozwoju jednostki w procesie muzykoterapeutycznym 5.Możliwości zastosowania muzykoterapii we wzmacnianiu procesy inkluzji dzieci z autyzmem 6.Rozwijanie kreatywności dzieci i młodzieży z autyzmem na przykładzie zajęć muzycznych w Szkole Podstawowej z oddziałami Gimnazjum dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Poznaniu 7.Świat udomowiony – rozważania na temat kreatywności w ujęciu muzykoterapii Nordoff-Robbins 8.Udźwiękawianie animacji w czasie rzeczywistym jako metoda rozwijania kreatywności pacjentów w muzykoterapeutycznej pracy 9.Potencjał rozwoju kreatywności człowieka poprzez zajęcia ruchowo-taneczne 10.Twórcze pisanie ekspresywne i terapeutyczne w arteterapii. Przykład zajęć warsztatowych 11.Nieznane oblicze arteterapii w terapii uzależnień 12.Arteterapia jako środek integracyjno-usprawniający dzieci i młodzież na terenie powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 132)
Część I: Twórczość artystyczna - kategoria kultury humanistycznej. 1. Twórczość - eksplikacja pojęcia. 2. Artystyczna twórczość dziecka - w kręgu subiektywnych przeżyć i doświadczeń. 3. Aksjologiczne aspekty twórczości artystycznej. Część II: Edukacja przez sztukę - w stronę rozwoju twórczej osobowości dziecka. 1. Założenia badawcze. 2. Zmysłowe doświadczanie świata w procesie twórczym. 3. Twórczość artystyczna jako jedna z dróg aktywizacji myślenia. 4. Emocjonalne i motywacyjne wartości procesu twórczego. O aktywnym współuczestnictwie dziecka i nauczyciela w procesie twórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2020. - 235 s. : rys., rab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Rozdział 1. Coaching i psychologia 1. Rozumienie coachingu 2. Psychologia jako źródło podstaw dla modelu coachingowego 3. Psychologia jako źródło wiedzy użytecznej dla coachów Rozdział 2. Psychologia w coachingu operacyjnym: definiowanie celów, podtrzymywanie motywacji i twórcze podejście do problemów 1. Definiowanie celów i dążenie do ich realizacji 2. Wspieranie samokontroli i wytrwałości 3. Stwarzanie przestrzeni dla motywacji autonomicznej 4. Zmiana strategii działania: wycieczka w stronę psychologii twórczości Rozdział 3. Psychologia w coachingu kompetencyjnym: organizacja procesu uczenia się 1. Rozwijanie samoświadomości: identyfikacja obszarów do rozwoju 2. Organizacja procesu uczenia się umiejętności 3. Uczenie się jako zmiana nawyków 4. Uczenie się z wykorzystaniem treningu wyobrażeniowego Rozdział 4. Coaching psychologiczny: praca z emocjami klientów 1. Podstawowe charakterystyki emocji 2. Inteligencja emocjonalna 3. Rola coacha we wspieraniu zarządzania emocjami Rozdział 5. Psychologia w coachingu psychologicznym: osobowość, samoocena i zmiana schematów 1. Podstawowe pytania w psychologii osobowości 2. Zmiana osobowości w coachingu: praca ze schematami 3. Myślenie o sobie, schematy Ja i samoocena Dodatek 1. Kiedy coaching nie pomoże? Kwalifikowanie klientów do pracy coachingowej 1. Ograniczenia coachingu i kompetencji coachów 2. Ocena możliwości podjęcia coachingu 3. Rezygnacja z coachingu i dalsze kroki Dodatek 2. Uczenie się z głową. Jak czytać teksty psychologiczne z perspektywy praktyka? Literatura cytowana.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja menedżerska - kreatywny aspekt kształcenia przywódcy, 2. Kształcenie dla innowacyjności w dydaktyce, 3. Tworzenie nowej wiedzy i innowacji w organizacyjnych warunkach, 4. Dokonywanie skojarzeń źródłem pomysłów w reklamie oraz nowości produktowych, 5. Analiza morfologiczna czyli trysocjacyjne ujęcie odkrycia, 6. Wykorzystywanie umysłowych transformacji w tworzeniu nowych produktów i usług, 7. Antologie i metafory źródłem nowego produktu widzenia na rozpatrywany problem, 8. Sonety oraz myślenie krytyczne w ocenie tworzenia sonetów, 9. Pomysły na logo firmy oraz myślenie krytyczne w ocenie loga firm istniejących, 10. Definiowanie problemów, 11. Rozwiązywanie problemów - sesja "burzomózgowa" i jej wyniki, 12. Rozwiązywanie rzeczywistych problemów przez studentów, 13. Twórczość w praktyce - -pomysły na nowe i rozszerzone usługi w przewozach pasażerskich, 14. Skojarzenia i cechy dobrej organizacji źródłem sloganów reklamowych, 15. Analiza morfologiczna w projektowaniu systemów zarządzania jakością, 16. Myślenie przez analogie, 17. Myślenie krytyczne w ocenie informacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wymiary Duszy / red. prowadzący Joanna Karpowicz)
1.Integracja psychiczna i duchowa: Człowiek i jego godność. Spojrzenie teologa; Sokrates jako egzemplum boskiego szaleńca; Integralna koncepcja rozwoju człowieka w ujęciu Ericha Fromma; Założenia na temat człowieka w NJP - próba interpretacji; Religijność a zdrowie psychiczne; Dualizm i jedność w życiu człowieka. 2. W stronę pedagogiki integralnej: Wychowanie jako wspomaganie prawdziwego człowieczeństwa; Odpowiedzialność moralna i jej wymiar w zawodzie nauczyciela; Świadomość pedagogiczna nauczycieli wczesnej edukacji; Wizja integralna człowieka jako osoby w pedagogice personalistycznej. 3. Integracja niepełnosprawności: Być bardziej człowiekiem? O poszanowanie godności osób niepełnosprawnych; Jakość życia osób niepełnosprawnych; Chrześcijańskie spojrzenie na niepełnosprawność - na przykładzie wspólnot Wiary i Światła oraz Arki; Podmiotowość drogą do człowieczeństwa osób niepełnosprawnych. 4. Procesy twórcze i pełnia człowieczeństwa: Twórczość literacka jako wyraz bycia i stawania się człowiekiem; Człowiek w relacji do starości i śmierci. Rozważania o końcu życia w pismach C.G. Junga i D. Levinsona. 5. Wyzwania cywilizacji: Człowieczeństwo w cyberkulturze; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju potrzebą współczesnego człowieka; ekologiczna wizja świata i człowieka. O związkach ekologii z psychologią; Człowiek w sytuacji utraty pracy; Człowiek wobec problemów infokomputeryzacji; starość, choroba, eutanazja. Rozważania moralne i prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 121)
I. Postawy być i mieć- definicje. Koncepcje, elementy strukturalne: 1. Określenie pojecia "postawa"; 2. Wybrane koncepcje i postawy być i mieć; 3. Elementy strukturalne postaw być i mieć; II. Psychologiczne wymiary syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Narcyzm vs miłość bliźniego obcej natury; 2. Symbioza vs niezależność i wolność; 3. Nekrofilia i biofilia według Ericha Fromma; III. Metodologiczne aspekty badań własnych: 1. Problem badawczy i hipotezy; 2. Charakterystyka badanej grupy; 3. Procedura i przebieg badań; 4. Charakterystyka zastosowanych metod; IV. Psychologiczne aspekty syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle danych uzyskanych w kwestionariuszach; 2. Analiza syndromu wzrostu i rozpadu w świetle rysunków; 3. Elementy syndromu wzrostu i rozpadu a media; V. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu: 1. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle kwestionariuszy; 2. Postawy być i mieć a elementy składowe syndromu wzrostu i rozpadu w świetle testu projekcyjnego; 3. Grupy być i mieć a media; 4. Porównanie grup być i mieć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej