Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
IBUK Libra
(15)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(25)
E-booki
(17)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Czytelnia
(23)
Autor
Lewicka Maria
(6)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Nycz Edward
(2)
Odoj Grzegorz
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Wójcik Marcin
(2)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Curran Daniel J
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Dzikowska Elżbieta Katarzyna
(1)
Ferens Dominika
(1)
Fijałkowski Paweł
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Germain Juliette
(1)
Golka Marian
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Guzik Paweł
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Janeczek Janusz
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Kuczyńska Alicja
(1)
Kupiec Hubert
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Laszcz Jacek
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lizurej Marzena
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Madurowicz Mikołaj
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Markiewicz Barbara
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mickus Francis
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Parzuchowski Michał
(1)
Piechowiak Marek
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Remża Piotr
(1)
Renzetti Claire M
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Schmitt Mélanie
(1)
Schramm Tomasz
(1)
Sikora Tomasz
(1)
Sobol Michał
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Szczepański Marek Stanisław (1956- )
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(41)
angielski
(3)
Temat
Tożsamość płciowa
(11)
Płeć
(8)
Świadomość społeczna
(6)
Kobieta
(5)
Rola społeczna
(5)
Tożsamość społeczna
(5)
Mężczyzna
(4)
Gender
(3)
Młodzież
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie
(3)
Świadomość narodowa
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Feminizm
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja europejska
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kryzys
(2)
Kultura
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Obywatelstwo
(2)
Pedagogika
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Tożsamość (filozofia)
(2)
Tożsamość narodowa
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Ambiwalencja kulturowa
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Autyzm
(1)
Bauman, Zygmunt (1925-2017)
(1)
Cele wychowania
(1)
Chłopcy
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Dziewczęta
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Etniczność
(1)
Filozofia
(1)
Godność ludzka
(1)
Good Behavior Game
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja pracowników
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobiecość
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura języka
(1)
Kultura masowa
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Natura
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Norma językowa
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Orientacje seksualne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wikipedia
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Warszawa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Psychologia
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
44 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Podziękowania; Wstęp: Projekt i zachowania społeczne; 1. Czy „społeczności” internetowe to prawdziwe społeczności? Co to jest „społeczność”? Kapitał społeczny; Silne i słabe więzy; Trwała i wszechobecna społeczność; Trzecie miejsca; Trzecie miejsca online; Role społeczne; Normy społeczne; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 2. Co można osiągnąć dzięki współpracy online? Od World Book do Wikipedii; Nauka obywatelska; Motywacja w nauce obywatelskiej; Produkcja rówieśnicza i intelektualne wyzwanie: Polymath Project; Rozumienie współpracy online jako sposobu produkcji; Struktura Wikipedii; Oprogramowanie typu open-source: katedra i bazar; Innowacyjność i przywództwo we współpracy online; Kiedy dobra wola zawodzi: Boaty McBoatface; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 3. Czy możemy ufać Wikipedii? Skąd wiesz? Metafizyka: realizm wewnętrzny; Epistemologia; Społeczna konstrukcja wiedzy; Recenzja rówieśnicza; Realność oceny; Czy powinniśmy wierzyć Wikipedii? Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 4. Jak Internet zmienia to, w jaki sposób myślisz? Zostać częścią wspólnoty budującej wiedzę; Budowanie wiedzy jako system socjotechniczny; Na odległość; Komora pogłosowa; Zagrożenia związane z budowaniem wiedzy; Czy Internet zachęca do wiary w teorie spiskowe? Wejść między trolle; Jakość produktu; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania; 5. Jak ludzie wyrażają swoją tożsamość w Internecie i dlaczego jest to ważne dla interakcji online? Autoprezentacja na co dzień; Wyrażania przekazywane i wywołane; Fasady i role; Tożsamość online: nazwa użytkownika; Elementy tożsamości online; Płeć online; Warsztat tożsamości; Fałszywa tożsamość; Wiek i rasa; Tożsamość i społeczności skupione na określonej grupie demograficznej; Podgrupa konwersacyjna w przestrzeni społecznej: Black Twitter; Prywatność; Sieci społecznościowe i prywatność; Od bycia anonimowym do identyfikacji; Dlaczego potrzebujemy pseudonimów; Anonimowość i odpowiedzialność; Przyszłość tożsamości w sieci; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 6. Co to jest złe zachowanie w sieci i jak możemy temu zaradzić? Co reguluje zachowanie? Prawa; Jak można poprawić prawa dotyczące języka? Zasady i normy społeczne; Grupy internetowe, kultura i radykalizacja; Technologia; Moderowanie: program, ochotnicy i pracownicy; Nieco prewencji; Internetowe publiczne upokarzanie; Treści generowane przez komputery; Lojalność, krytyka, rozstanie; Ocena wartości; Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 7. W jaki sposób modele biznesowe kształtują społeczności internetowe? Rynki jako regulator; Koszt obsługi klienta; Ewolucja modeli biznesowych dla społeczności internetowych; Modele biznesowe jako regulatory; Czy możliwe są nowe modele biznesowe? Teoretyczne podsumowanie; Praktyczne zastosowania. 8. Jak możemy pomóc Internetowi wydobyć z nas to, co najlepsze? Społeczność; Współpraca; Prawda i wiedza; Tożsamość; Radzenie sobie ze złym zachowaniem i zarządzanie nim; Potrzeba edukacji; Aspiracje i projekt; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2415)
Cz. I Tożsamość Śląska: między miejscem a pamięcią historyczną; Od identyfikacji do tożsamości. Dynamika śląskiej tożsamości - prolegomena; Tożsamość i wspólnota; Tożsamość Śląska w oglądzie historycznym; Pamięć historyczna a tożsamość śląska; Tożsamość Śląska w ujęciu historycznym; Różne poziomy tożsamości w Republice Czeskiej; Śląsk - rzeczywistość percepcji historyczno - geograficznego pojęcia w Czechach. Cz. II Tożsamość Śląska; symbolika i elementy świadomości; Migracje do Niemiec i polska polityka regionalna a śląska tożsamość; W poszukiwaniu symboliki śląskiej tożsamości; Religijność śląska - element regionalnej tożsamości?; Śląska tożsamość a społeczeństwo czeskie po drugiej wojnie światowej; Śląsk w szkolnych podręcznikach czeskiej i czechosłowackiej historii oraz w świadomości młodzieży uczącej się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej