Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(15)
Autor
Beck Aaron T
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Alford Brad A
(1)
Andruszko Robert
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Barkley Russell A
(1)
Beck Aaron Temkin
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bramham Jessica
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Ecker Bruce
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Golec Danuta
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Habrat-Pragłowska Ewa
(1)
Hulley Laurel
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Komorowska Krystyna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kubitsky Jacek (1944- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Langley Audra
(1)
Leahy Robert L
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Liese Bruce S
(1)
Lulek Barbara
(1)
Muldner-Nieckowski Łukasz
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Newman Cory F
(1)
Norcross John C
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Piątek Karolina
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Prochaska James O
(1)
Roblek Tami
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szaniawska Monika
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Tanalska-Dulęba Anna
(1)
Ticic Robin
(1)
Weisz John R
(1)
Witkowska Joanna
(1)
Wright Fred D
(1)
Young Susan (1957- )
(1)
Zakrzewski Maria
(1)
Zalewski Bartosz
(1)
Łamacz Małgorzata
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Psychoterapia
(9)
Terapia behawioralna
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna
(8)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia poznawcza
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko trudne
(2)
Mózg
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Behawioryzm
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Gniew
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Medytacja
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pamięć
(1)
Pedagodzy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sprawność fizyczna
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Superwizja w psychoterapii
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Terapia egzystencjalna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Usamodzielnianie wychowanków
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czynniki leczące w psychoterapii / Jan Czesław Czabała. - Wyd. 4 zm. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013. - 333, [2] s. ; 21 cm.
(Krótkie wykłady z psychologii)
Zawiera: Część I. Kontrowersje wokół psychoterapii. Rozdział 1: Psychoterapia psychoanalityczna; Rozdział 2: Psychoterapia behawioralno-poznawcza; Rozdział 3: Psychoterapia humanistyczna; Rozdział 4: Psychoterapia systemowa. Część II. Integracja szkół psychoterapeutycznych. Rozdział 5: Czynniki wspólne psychoterapii; Rozdział 6: Metateoretyczne formy integracji psychoterapii; Rozdział 7: Dopasowanie rodzaju psychoterapii do problemów pacjenta; Rozdział 8: Przyszłość psychoterapii. Część III. Czynniki leczące w psychoterapii. Rozdział 9: Podstawowe przyczyny podejmowania psychoterapii; Rozdział 10: Czynniki warunkujące o powstawanie problemów; Rozdział 11: Rodzaje zmian możliwych do osiągnięcia w psychoterapii; Rozdział 12: Diagnoza dla potrzeb psychoterapii; Rozdział 13: Sposoby osiągania zmiany w psychoterapii; Rozdział 14: Psychoterapia jako proces uczenia się rozwiązywania problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Koherencja emocjonalna: ujednolicona podstawa behawioralnej, emocjonalnej i synaptycznej zmiany. 1. Maksymalizacja efektywności i satysfakcji w praktyce klinicznej: Odblokowanie pamięci emocjonalnej; Uczenie się emocjonalne, koherencja i powstawanie objawów; Pejzaż koherencji emocjonalnej; Koherencja emocjonalna a postęp kliniczny; 2. Rekonsolidacja pamięci: jak oducza się mózg: Po 100 latach – przełom; Uporczywość niejawnej pamięci emocjonalnej; Odkrycie rekonsolidacji: od nieusuwalnych do wymazywalnych wspomnień; Jak działa rekonsolidacja; Behawioralny proces usuwania wiedzy nabytej emocjonalnie; Rekonsolidacja pamięci w praktyce klinicznej: terapeutyczny proces rekonsolidacji; Neuronauka psychoterapii: rekonsolidacja a regulacja emocjonalna; Współzależność znaczeń i molekuł: prognoza; 3. Skoncentrowana, głęboka psychoterapia emocjonalnego oduczania: Przeprowadzenie terapeutycznego procesu rekonsolidacji; Terapeutyczny proces rekonsolidacji w terapii koherencji: przypadek lękowej niskiej samooceny; Proces rekonsolidacji w skrócie; Oznaki usunięcia objawów u ich emocjonalnych źródeł; Powszechność sekwencji transformacji w głębokiej zmianie; 4. Momenty fundamentalnej zmiany: mapa i metody: Jak wybrać konstrukty w procesie oduczania; Źródła sprzecznej wiedzy; Omówienie przykładowych przypadków i technik; Podsumowanie sposobów odnajdywania sprzeczności; 5. Spójność emocjonalna i wielka dyskusja o przywiązaniu: Przywiązanie, inne obszary emocjonalnego uczenia się i temperament; Wiedza zależna od przywiązania; Warunki przywiązania; Optymalizacja terapii przywiązania: praca naprawcza w diadzie i poza nią; Rodzaje terapii przywiązania w praktyce: studia przypadków; 6. Ramy dla integracji systemów psychoterapii: Zmiana transformacyjna i czynniki specyficzne; Przyspieszona dynamiczna psychoterapia eksperymentalna (AEDP); Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT); Terapia odwrażliwiania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR); Neurobiologia interpersonalna (IPNB); Wizja integracji systemów psychoterapii poprzez terapeutyczny proces rekonsolidacji; Czynniki wspólne, czynniki specyficzne i badania nad procesem psychoterapii; Podsumowanie: odblokowanie mózgu emocjonalnego. Część II. Terapia koherencji w praktyce. 7. Dręczące poczucie winy: dogłębne rozwiązanie w siedmiu sesjach skoncentrowanych na spójności; 8. Na szczyt z głębokiego dna: zaprzestanie kompulsywnego picia dzięki terapii koherencji; 9. Bez bypassów: użycie koherencji emocjonalnej w celu oduczenia kompulsywnego jedzenia; 10. Wrogie głosy: usunięcie objawów psychozy u ich spójnego źródła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Autyzm i stosowana analiza zachowania; 2. Behawioryzm i prawa uczenia się; 3. Ocena behawioralna; 4. Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem; 5. Zachowania trudne i ocena funkcjonalna; 6. Zachowania werbalne; 7. Zasady etyczne w pracy analityka zachowania; Aneks; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks osobowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne infomacje dla terapeutów; 2. Diagnoza - ocena nasilenia objawów; 3. Sesja pierwsza: wprowadzenie do programu terapii; 4. Sesja druga: podstawy terapii - praca z rodzicami; 5. Sesja trzecia: przedstawienie dziecku programu terapii; 6. Sesja czwarta: terapia z udziałem całej rodziny; 7. Sesja piąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz modelowanie; 8. Sesja szósta: ekspozycja i powstrzymanie oraz wprowadzenie do metody budowania rusztowania; 9. Sesja siódma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji z wykorzystaniem metody budowania rusztowania; 10. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - środkowa część hierarchii objawów oraz stosowanie narzędzi w różnych kontekstach; 11. Sesja dziewiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - środkowa część hierarchii objawów oraz poszerzanie zakresu stosowania strategii; 12. Sesja dziesiąta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - górna część hierarchii objawów oraz przygotowanie do zakończenia terapii; 13. Sesja jedenasta: ekspozycja i powstrzymanie reakcji - górna część hierarchii objawów oraz zapobieganie nawrotom zaburzenia; 14. Sesja dwunasta: podsumowanie terapii i przyjęcie pożegnalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Wstęp. 1. Tło historyczne; 2. Podstawowe pojęcia; 3. Proces terapeutyczny; 4. Przed spotkaniem; 5. Postawa terapeutyczna i współpraca terapeutyczna; 6. Zgłoszenie i wywiad diagnostyczny; 7. Notatki, etyka i tajemnica zawodowa; 8. Organizacja kolejnych sesji; 9. Prace domowe; 10. Techniki; 11. Zakończenie terapii; 12. Postawa i cechy terapeuty; 13. Poznawcza terapia rodzinna. Zakończenie. Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wstępne informacje dla terapeutów; 2. Sesja pierwsza: psychoedukacja i uzasadnienie terapii; 3. Sesja druga: stworzenie hierarchii objawów i psychoedukacja; 4. Sesja trzecia: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz kwestionowanie negatywnych założeń; 5. Sesja czwarta: restrukturyzacja poznawcza i redukcja poczucia winy; 6. Sesja piąta: radzenie sobie z obsesjami i reakcje rodziny pacjenta na zaburzenie; 7. Sesja szósta: ocena postępów i odpowiedzialność dziecka za przebieg leczenia; 8. Sesja siódma: usuwanie przeszkód na drodze realizacji ekspozycji i wtórne korzyści z zaburzenia; 9. Sesja ósma: ekspozycja i powstrzymanie reakcji oraz różnice między zachowaniami wynikającymi i niewynikającymi z zaburzenia; 10. Sesja dziewiąta: praca nad trudnymi objawami i troska o dobrostan rodziny; 11. Sesja dziesiąta: praca nad trudnymi objawami i rozwiązanie ewentualnych problemów; 12. Sesja jedenasta: planowanie zakończenia terapii i zapobieganie nawrotom zaburzenia; 13. Sesja dwunasta: zakończenie terapii; Aneks 1. Skala Obsesji i Kompulsji Yale-Brown dla Dzieci - Childreris Yale-Brown Obsessive-Compulsive Scalę (CY-BOCS); Aneks 2. Formularze oceny ogólnej poprawy stanu pacjenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nurty teoretyczne i szkoły psychoterapii 1. Psychoanaliza 2. Terapia behawioralno-poznawcza 3. Terapia humanistyczno - egzystencjalna 4. Terapia systemowa 5. Studia przypadków 6. Inne szkoły psychoterapeutyczne 7. Psychoterapia z perspektywy neurobiologicznej II. Przygotowanie do psychoterapii i jej przebieg 8. Przygotowania do podjęcia psychoterapii 9. Ogólna charakterystyka procesu psychoterapii III. Procesy i zjawiska w psychoterapii 10. Dynamika relacji pacjent - terapeuta 11. Zjawisko oporu pacjenta przez zmianą 12. Doświadczenie Katharsis, odreagowanie i ekspresja "ja" 13. Wgląd, samopoznanie i schematy poznawcze w terapii 14. Procesy warunkowania i społecznego uczenia się w terapii IV. Podstawowe techniki i procedury psychoterapii 15. Techniki psychoanalityczne 16. Techniki behawioralno-poznawcze 17. Techniki podejścia humanistyczno - egzystencjalnego 18. Techniki innych szkół psychoterapii 19. Inne techniki psychoterapii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: I.Superwizja zagadnienia ogólne: Znaczenie superwizji; Superwizja – zagadnienia ogólne i szczegółowe; Superwizja w terapii poznawczo-behawioralnej. II.Wybrane aspekty psychoterapii poznawczo-behawioralnej istotne dla procesu superwizji: Superwizja w psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży; Występowanie objawów psychopatologicznych w schorzeniach ogólnoustrojowych – znaczenie w konceptualizacji problemu pacjenta; Podstawy psychofarmakologii w kontekście konceptualizacji poznawczej; Terapeuta poznawczo-behawioralny jako terapeuta empatyczny; Dopasowanie osobowości pacjent-terapeuta a skuteczność psychoterapii; Higiena psychiczna psychoterapeuty – jak skutecznie dbać o siebie; Terapia poznawczo-behawioralna i superwizja w kontekście wielokulturowym. III.Zagadnienia etyczne i prawne w terapii i superwizji: Filozoficzne aspekty kodeksu etycznego w zawodzie psychologa/psychoterapeuty; Aspekty etyczne psychoterapii i superwizji terapii poznawczo-behawioralnej; Prawne aspekty psychoterapii; Posłowie. IV.Aneksy: Niezbędnik superwizora; Kształcenie superwizorów – przykłady standardów i programu szkolenia superwizorów Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB); Kodeks etyczny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej im. Prof. Zdzisława Bizonia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychoterapia sprzyjająca mózgowi / Wiesław Sikorski. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 388 s. ; 23 cm.
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1 Neuroplastyczność – „bieżnia dla psychoterapii”: 1.1. Plastyczność neuronów; 1.2. Aktywność fizyczna uplastyczniająca mózg. Rozdział 2 Metaforyczna komunikacja terapeutyczna z mózgiem w tle: 2.1. Metafory a praca mózgu; 2.2. Metafory terapeutyczne; 2.3. Metafory w psychoterapii dzieci; 2.4. Metaforyczne kończenie terapii. Rozdział 3 Terapia poznawcza jako metoda treningu mózgu: 3.1. Zmiana procesów myślowych; 3.2. Terapia poznawcza Becka; 3.3. Przebieg treningu poznawczego. Rozdział 4 Terapia obrazowaniem wewnętrznym przyjazna neuronom: 4.1. Wyobraźnia a praca mózgu; 4.2. Relaksacja a obrazowanie wewnętrzne. Rozdział 5 Terapia muzyką i tańcem – dźwięk i ruch dobroczynny dla mózgu: 5.1. Muzykoterapia; 5.1.1. Muzyka a ruchliwość neuronów; 5.1.2. Zastosowanie muzyki w terapii; 5.2. Terapia ruchem i tańcem. Rozdział 6 Terapia czytaniem – „umysłowy fitness”: 6.1. Czytanie a neurony; 6.2. Terapia książką; 6.3. Transkulturowa terapia narracyjna. Rozdział 7 Medytacja i relaksacja – odprężające i terapeutyczne pobudzanie mózgu: 7.1. Medytacja a psychoterapia; 7.2. Medytacja w treningu mózgu; 7.3. Trening relaksacyjny. Rozdział 8 Psychorysunek jako technika diagnostyczno-terapeutyczna angażująca znaczne obszary mózgu: 8.1. Rysowanie a kreatywne uaktywnianie mózgu; 8.2. Rysunek w badaniach dziecka; 8.3. Rysunek źródłem informacji o dziecku; 8.4. Analiza rysunku postaci ludzkiej a osobowość dziecka; 8.5. Rysunek terapeutyczny. Rozdział 9 Trening uważności – monitorowanie pracy własnego mózgu: 9.1. Czym jest uważność?; 9.2. Leczenie właściwości uważności; 9.3. Mentalny trening uważności; 9.4. Ćwiczenia treningu uważności; 9.5. Ból a mózg. Rozdział 10 Terapeutyczne recepty na zdrowy mózg: 10.1. Głęboki układ limbiczny; 10.2. Jądra podstawne; 10.3. Kora przedczołowa; 10.4. Zakręt obręczy; 10.5. Płaty skroniowe; 10.6. Mózg na kozetce; 10.7. Trening rozciągania pamięci. Zakończenie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania 1.1. Refleksja wokół motywacji do prowadzenia ewaluacji 1.2. Definiowanie ewaluacji 1.3. Ewolucja ewaluacji, czyli jak zmienia się myślenie o ewaluacji 1.4. Rodzaje, modele ewaluacji oraz standardy jej jakości 2. Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń 2.1. Zaburzenia behawioralne a uzależnienia – granice pojęciowe 2.2. Typologie uzależnień behawioralnych w literaturze przedmiotu 2.3. Zaburzenia uprawiania hazardu i zaburzenia związane z graniem w świetle międzynarodowych klasyfikacji chorób 2.4. Zaburzenia behawioralne w świetle koncepcji teoretycznych 2.5. Przeciwdziałanie zaburzeniom behawioralnym jako cel działań profilaktycznych i terapeutycznych 3. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych 3.1. Profilaktyka zaburzeń behawioralnych w perspektywie pedagogicznej 3.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.3. Poziomy i strategie w profilaktyce zaburzeń behawioralnych 3.4. Psychoterapia osób z zaburzeniami behawioralnymi 3.5. Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych jako problem zdrowia publicznego 4. Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych 4.1. Podstawowe założenia, cele oraz problematyka badawcza 4.2. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących badań ewaluacyjnych 4.3. Metody gromadzenia i opracowania danych dotyczących wytycznych zawartych w regulacjach prawnych w Polsce w zakresie prowadzenia ewaluacji 5. Prawne i organizacyjne aspekty ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych 5.1. Ewaluacja działań profilaktycznych i terapeutycznych w pionie ochrony zdrowia 5.2. Ewaluacja działań profilaktycznych w świetle regulacji prawa oświatowego 5.3. Kompetencje profilaktyka i terapeuty w zakresie ewaluacji 5.4. Rekomendacje dla praktyki legislacyjnej i organizacji procesu ewaluacji w zakresie profilaktyki i terapii uzależnień behawioralnych 6. Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 6.1. Ewaluacja w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 6.2. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w profilaktyce zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem 7. Ewaluacja w terapii osób z zaburzeniami behawioralnymi 7.1. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego 7.2. Ewaluacja programów terapeutycznych w zakresie zaburzeń związanych z graniem w świetle przeglądu systematycznego 7.3. Rekomendacje dla planowania i realizacji ewaluacji w terapii zaburzeń behawioralnych; Bibliografia; Zakończenie; Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. MUTYZM WYBIÓRCZY JAKO ZABURZENIE O PODŁOŻU LĘKOWYM: Istota i przyczyny lęku; Zaburzenia lękowe; Epidemiologia zaburzeń lękowych; Etiologia zaburzeń lękowych; Fobia społeczna; Kryteria diagnostyczne – ICD-10; Epidemiologia fobii społecznej; Mutyzm wybiórczy; Pojęcie i istota mutyzmu wybiórczego; Kryteria diagnostyczne – ICD-10; Postacie mutyzmu wybiórczego; Etiologia mutyzmu wybiórczego; Epidemiologia mutyzmu wybiórczego; Mutyzm wybiórczy a fobia społeczna; Współwystępowanie lęku społecznego u rodziców i mutyzmu wybiórczego u dzieci; Rodzina jako źródło oddziaływań wychowawczych. 2. ZNACZENIE WCZESNEJ DIAGNOZY I TERAPII DZIECI Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM: Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu; Uczeń z mutyzmem wybiórczym w szkole; Rola rodziców w terapii mutyzmu wybiórczego. 3. SKUTKI BRAKU TERAPII, CZYLI NASTĘPSTWA NIELECZONEGO MUTYZMU WYBIÓRCZEGO: Fobia społeczna; Fobia szkolna; Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze; Depresja; Historia Katarzyny. 4. ANALIZA PRZYPADKÓW TERAPII MUTYZMU WYBIÓRCZEGO: Skuteczne metody terapii mutyzmu wybiórczego – wprowadzenie; Opis i analiza przypadku chłopca z mutyzmem wybiórczym i alalią motoryczną; Rola i znaczenie rodzica w terapii mutyzmu wybiórczego; Terapia pięcioletniej Poli; Przypadek Kaliny; Hania z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu; Mutyzm wybiórczy w rodzinie dwujęzycznej; Moje spotkania z Anią; Historia Ewy; Mutyzm wybiórczy u nastolatka – opowieść mamy; Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu prowadzona przez rodzica przy wsparciu koordynatora online; Podsumowanie; Nota o redaktorach naukowych i autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przegląd problematyki uzależnień, 2. Poznawczy model uzależnienia, 3. Teoria i terapia uzleżnienia, 4. Relacja terapeutyczna, 5. Tworzenie studium przypadku, 6. Struktura sesji terapeutycznych, 7. Wprowadzenie pacjentów w model poznawczy, 8. Ustalanie celów terapeutycznych, 9. Techniki stosowane w terapii poznawczej, 10. Radzenie sobie z pragnieniem i głodem, 11. Przekonania, 12. Radzenie sobie z problemami życiowymi, 13. Interwencja kryzysowa, 14. Terapia depresji u pacjentów uzależnionych, 15. Złość i lęk, 16. Zaburzenia osobowosci i uzależnienia, 17. Zapobieganie nawrotom
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu; Rozdział 2. Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Rodzice w terapii; Rozdział 4. Ocena sfer deficytowych; Rozdział 5. Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych; Rozdział 6. Funkcje zachowań niepożądanych; Rozdział 7. Uczenie zachowań alternatywnych; Rozdział 8. Nagrody w terapii; Rozdział 9. Tablica wyboru nagród; Rozdział 10. Żetonowy system wzmocnień; Rozdział 11. Kontrakty behawioralne; Rozdział 12. Zasady podawania nagród; Rozdział 13. Organizacja przestrzeni; Rozdział 14. Organizacja materiałów edukacyjnych; Rozdział 15. Generalizacja nabytych umiejętności; Rozdział 16. Podpowiedzi manualne; Rozdział 17. Podpowiedzi słowne; Rozdział 18. Modelowanie; Rozdział 19. Plany aktywności; Rozdział 20. Metoda skryptów i ich wycofywania; Rozdział 21. Uczenie incydentalne; Rozdział 22. Metoda wyodrębnionych prób; Rozdział 23. Podstawowe umiejętności społeczne; Rozdział 24. Prośby i proszenie o pomoc; Rozdział 25. Zabawa – od czego zacząć? Rozdział 26. Naśladowanie ruchów; Rozdział 27. Imitacja werbalna; Rozdział 28. Dopasowywanie; Rozdział 29. Rozumienie mowy; Rozdział 30. Mowa czynna; Rozdział 31. Zabawa; Rozdział 32. Umiejętności grafomotoryczne; Rozdział 33. Umiejętności samoobsługowe; Słowniczek; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Wprowadzenie: Dlaczego dzieci i młodzież z zespołem Aspergera potrzebują nauki rozumienia i wyrażania sympatii i miłości?; Cele programu; Kto może prowadzić program?; Terapia poznawczo-behawioralna. II. Jak realizować program? Ocena umiejętności okazywania sympatii i miłości; Jak prowadzić sesję?; Składniki sesji; Sesje krok po kroku; III. Sesje: Wprowadzenie do programu; Zaczynamy rozpoznawać i okazywać sympatię i miłość; Mówienie i przyjmowanie komplementów; Dlaczego okazujemy sympatię i miłość czułymi słowami i gestami?; Rozwijanie umiejętności okazywania sympatii i miłości; Załącznik 1 Historyjki używane do oceny wstępnej i końcowej; Załącznik 2 Kwestionariusze okazywania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań nad terapią dzieci i młodzieży. 2. Programy badań. A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane. B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane. C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie. 3. Wnioski oraz prognozy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka jest próbą przedstawienia złożonego i ważnego problemu, jakim jest uzależnienie od zachowań seksualnych. Zagadnienie hiperseksualności jest wciąż szeroko analizowane. Prowadzone są badania zarówno neurobiologiczne, jak i psychologiczne, z wykorzystaniem nowych technik diagnostycznych. Leczenie hiperseksualności wiąże się z wykorzystaniem integracyjnego modelu, obejmującego zarówno spojrzenie psychodynamiczne, metody poznawczo-behawioralne, jak i użycie technik behawioralnych, czy koncepcji obsesyjno-kompulsyjnej. Znani i cenieni terapeuci dzielą się z czytelnikami wiedzą kliniczną oraz wskazówkami i dylematami, z którymi spotykają się w swojej codziennej praktyce zawodowej. Autorzy omawiają seksualność człowieka, normę seksualną, klasyfikację zaburzeń seksualnych, czynniki wpływające na rozwój uzależnienia, diagnozę medyczną i psychoterapeutyczną według koncepcji wielu wymiarów, a także istotne zagadnienia prawne. Prezentowana publikacja z pewnością zainteresuje terapeutów uzależnień, psychoterapeutów, lekarzy i wszystkie osoby zajmujące się tematyką hiperseksualności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w różnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w różnorodnych nurtach teoretycznych. W kolejnych rozdziałach omówiona została specyfika pracy diagnostycznej psychoterapeuty z perspektywy różnych teorii psychoterapii par: systemowej, psychoanalitycznej, narracyjnej terapii więzi, skoncentrowanej na emocjach i poznawczo-behawioralnej. Treść tych rozdziałów pozwala dostrzec różnice w sposobie rozumienia i interpretacji problemów, z którymi zgłaszają się osoby doświadczające trudności w swoich związkach, a także określić miejsce pracy diagnostycznej w procesie terapeutycznym. Opracowanie diagnozy jest bardzo ważnym merytorycznie etapem pełnego procesu psychoterapeutycznego. Uważamy, że sformułowanie diagnozy, jej omówienie i wypracowanie celów pracy terapeutycznej jest niezbędne zarówno dla terapeutów, jak i pacjentów. Oddzielenie etapu konsultacji diagnostycznych od sesji terapeutycznych jest konieczne. Wpływa to na poziom zaangażowania pacjentów, ich motywację, upodmiatawia ich oraz daje lepsze rozumienie tego, czym jest psychoterapia. Niniejszym podręcznikiem robimy krok w kierunku mocniejszego wyodrębnienia etapu diagnozy w codziennej praktyce. W ten sposób próbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie o to, jak łączyć wiedzę akademicką i praktyczną. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej