Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(418)
IBUK Libra
(36)
ebookpoint BIBLIO
(25)
Forma i typ
Książki
(415)
Publikacje fachowe
(213)
Publikacje naukowe
(63)
E-booki
(61)
Publikacje dydaktyczne
(53)
Poradniki i przewodniki
(12)
Czasopisma
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(332)
tylko na miejscu
(150)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(337)
Czytelnia
(151)
Autor
Górczyński Robert
(15)
Walczak Tomasz
(14)
Watrak Andrzej
(13)
Meryk Radosław
(8)
Zatorska Joanna
(8)
Moch Wojciech
(7)
Rajca Piotr (1970- )
(7)
Szczepaniak Mikołaj
(7)
Cieślak Piotr
(6)
Martin Robert C
(6)
Piwko Łukasz
(6)
Durlik Ireneusz (1931-2023)
(5)
Freeman Adam (1972- )
(5)
Gołaczyński Jacek (1966- )
(5)
Gutowski Maksymilian
(5)
Szpor Grażyna
(5)
Waśko Zbigniew
(5)
Bąbol Krzysztof
(4)
Grażyński Andrzej
(4)
Grębosz Jerzy
(4)
Lachowski Lech
(4)
Mizerska Anna
(4)
Prata Stephen
(4)
Płoski Zdzisław
(4)
Szeremiota Przemysław
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Całek Grzegorz
(3)
Czaplicki Kamil
(3)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(3)
Ganczar Małgorzata (1977- )
(3)
Górczyńska Agnieszka
(3)
Janusz Jacek
(3)
Jońca Rafał
(3)
Józefiok Adam
(3)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(3)
Kęska Michał
(3)
Niedbalski Jakub
(3)
Nowicki Adam (1944- )
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Racław Mariola
(3)
Sakowska-Baryła Marlena
(3)
Sochacki Tomasz
(3)
Szafrański Bolesław
(3)
Woźniak Jacek
(3)
Żuchowska-Skiba Dorota
(3)
Aho Alfred V
(2)
Antonowicz Paweł
(2)
Augustyniak Piotr (1965- )
(2)
Biliński Waldemar
(2)
Bogusławska Katarzyna
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Dobrzeniecki Karol
(2)
Domaradzka Aurelia
(2)
Dudycz Helena
(2)
Dygaszewicz Klara
(2)
Fabijańczyk Piotr
(2)
Fajgielski Paweł (1972- )
(2)
Fischer Bogdan
(2)
Gagne Greg
(2)
Galvin Peter B
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Gogołek Włodziemierz
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Graboś Anita
(2)
Gryszczyńska Agnieszka
(2)
Gwarda-Gruszczyńska Edyta
(2)
Hernes Marcin
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Janowski Jacek
(2)
Kaczmarek Bogusław
(2)
Kiedrowicz Maciej
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Krzemień Eugeniusz
(2)
Lewandowski Tomasz
(2)
Lulek Barbara
(2)
Malaczewski Maciej
(2)
Mancuso Sandro
(2)
Marzec Ewa
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mazurek Grzegorz
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(2)
Monarcha-Matlak Aleksandra
(2)
Niedzielska Elżbieta (1934- )
(2)
Niezgódka Elżbieta
(2)
Nurzyńska Anna
(2)
Olszewska Małgorzata
(2)
Ortega Candel José Manuel
(2)
Pasek Joanna
(2)
Pfaffenberger Bryan (1949- )
(2)
Pieńkosz Piotr
(2)
Pluta Tomasz
(2)
Prusak-Górniak Katarzyna
(2)
Rajca Piotr
(2)
Rogalski Maciej (1966- )
(2)
Roman Adam
(2)
Rot Artur
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(187)
2010 - 2019
(162)
2000 - 2009
(104)
1990 - 1999
(25)
Okres powstania dzieła
2001-
(220)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(474)
Rosja
(2)
nieznany (d)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(474)
angielski
(2)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(77)
Języki programowania
(35)
Internet
(34)
Python (język programowania)
(27)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(23)
Sieć komputerowa
(23)
Systemy informatyczne
(23)
Przedsiębiorstwo
(21)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(20)
Prawo nowych technologii
(18)
Technologia
(18)
Informatyka
(16)
Marketing cyfrowy
(15)
Transfer technologii
(14)
Zarządzanie projektami
(14)
Zastosowanie i wykorzystanie
(14)
Aplikacja internetowa
(13)
Programy komputerowe
(13)
Innowacje
(12)
Komputery
(12)
Społeczeństwo informacyjne
(12)
Algorytmy
(11)
Baza danych
(11)
Programowanie zwinne
(11)
Systemy informatyczne zarządzania
(11)
Technologia informacyjna (IT)
(11)
Organizacja
(10)
Produkcja
(10)
Rzeczywistość wirtualna
(10)
Sztuczna inteligencja
(10)
Usługi elektroniczne
(10)
Zarządzanie
(10)
C (język programowania)
(9)
C++ (język programowania)
(9)
Informatyzacja
(9)
Komputeryzacja
(9)
Przetwarzanie w chmurze
(9)
Zarządzanie wiedzą
(9)
Cyberprzestępczość
(8)
Haking
(8)
Java (język programowania)
(8)
JavaScript
(8)
Strony WWW
(8)
Administracja elektroniczna
(7)
Handel elektroniczny
(7)
Media społecznościowe
(7)
Nauczanie na odległość
(7)
Reklama internetowa
(7)
Systemy operacyjne
(7)
Uczenie się maszyn
(7)
Bezpieczeństwo informacyjne
(6)
Bezpieczeństwo systemów
(6)
Excel
(6)
Informacja
(6)
Linux
(6)
Obsługa i eksploatacja
(6)
Ochrona danych
(6)
Prawo autorskie
(6)
Projektowanie
(6)
Projektowanie stron WWW
(6)
SQL (język zapytań)
(6)
Systemy informacyjne zarządzania
(6)
Służba zdrowia
(6)
Telekomunikacja
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Administracja systemem
(5)
Arkusz kalkulacyjny
(5)
Bezpieczeństwo informacji
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(5)
Edukacja medialna
(5)
Gospodarka elektroniczna
(5)
Gospodarka oparta na wiedzy
(5)
Informacja gospodarcza
(5)
Internet rzeczy
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Prawo Unii Europejskiej
(5)
Programowanie obiektowe
(5)
Systemy informacyjne
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Access
(4)
Aplikacja mobilna
(4)
Automatyzacja
(4)
Banki
(4)
C# (język programowania)
(4)
Digitalizacja
(4)
E-sądy
(4)
Gry komputerowe
(4)
Komunikacja elektroniczna
(4)
Komunikacja marketingowa
(4)
Ochrona danych osobowych
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Oprogramowanie open source
(4)
Podpis elektroniczny
(4)
Raspberry Pi
(4)
Sektor publiczny
(4)
Systemy zarządzania bazami danych
(4)
Technologie mobilne
(4)
Terminologia
(4)
Transmisja danych
(4)
Temat: czas
2001-
(47)
1989-2000
(7)
1901-2000
(4)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(44)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Niemcy
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(200)
Praca zbiorowa
(55)
Opracowanie
(53)
Poradnik
(48)
Monografia
(13)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Materiały pomocnicze
(6)
Komentarz do ustawy
(4)
Słownik terminologiczny
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Czasopismo naukowe
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Słownik języka polskiego
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik polsko-angielski
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(337)
Zarządzanie i marketing
(55)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(44)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(33)
Edukacja i pedagogika
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Inżynieria i technika
(15)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(13)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Matematyka
(9)
Medycyna i zdrowie
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Transport i logistyka
(1)
479 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. 1. Algorytmy są ważne. Postaraj się zrozumieć problem. Jeśli to konieczne, eksperymentuj. Kwestia uboczna. Nauka płynąca z opowiedzianej historii. Literatura. 2. Algorytmy w ujęciu matematycznym. Rozmiar konkretnego problemu. Tempo rośnięcia funkcji. Analiza przypadku najlepszego, średniego i najgorszego. Rodziny efektywności. Mieszanka działań. Operacje do pomiarów wzorcowych. Uwaga końcowa. Literatura. 3. Wzorce i dziedziny. Wzorce - język komunikacji. Forma wzorca pseudokodu. Forma projektowa. Forma oceny doświadczalnej. Dziedziny a algorytmy. Obliczenia zmiennopozycyjne. Ręczne przydzielanie pamięci. Wybór języka programowania. Część II. 4. Algorytmy sortowania. Przegląd. Sortowanie przez wstawianie. Sortowanie medianowe. Sortowanie szybkie. Sortowanie przez wybieranie. Sortowanie przez kopcowanie. Sortowanie przez zliczanie. Sortowanie kubełkowe. Kryteria wyboru algorytmu sortowania. Literatura. 5. Wyszukiwanie. Przegląd. Wyszukiwanie sekwencyjne. Wyszukiwanie z haszowaniem. Przeszukiwanie drzewa binarnego. Literatura. 6. Algorytmy grafowe. Przegląd. Przeszukiwania w głąb. Przeszukiwanie wszerz. Najkrótsza ścieżka z jednym źródłem. Najkrótsza ścieżka między wszystkimi parami. Algorytmy minimalnego drzewa rozpinającego. Literatura. 7. Znajdowanie dróg w AI. Przegląd. Przeszukiwania wszerz. A*SEARCH. Porównanie. Algorytm minimaks. Algorytm AlfaBeta. 8. Algorytmy przepływu w sieciach. Przegląd. Przepływ maksymalny. Dopasowanie obustronne. Uwagi na temat ścieżek powiększających. Przepływ o minimalnym koszcie. Przeładunek. Przydział zadań. Programowanie liniowe. Literatura. 9. Geometria obliczeniowa. Przegląd. Skanowanie otoczki wypukłej. Zamiatanie prostą. Pytanie o najbliższych sąsiadów. Zapytania przedziałowe. Literatura. Część III. 10. Gdy wszystko inne zawodzi. Wariacje na temat. Algorytmy aproksymacyjne. Algorytmy offline. Algorytmy równoległe. Algorytmy losowe. Algorytmy, które mogą być złe, lecz z malejącym prawdopodobieństwem. Literatura. 11. Epilog. Przegląd. Zasada: znaj swoje dane. Zasada: podziel problem na mniejsze problemy. Zasada: wybierz właściwą strukturę. Zasada: dodaj pamięci, aby zwiększyć efektywność. Zasada: jeśli nie widać rozwiązania, skonstruuj przeszukanie. Zasada: jeśli nie widać rozwiązania, zredukuj problem do takiego, który ma rozwiązanie. Zasada: pisanie algorytmów jest trudne, testowanie – trudniejsze. Część IV. Dodatek. Testy wzorcowe. Podstawy statystyczne. Sprzęt. Przykład. Raportowanie. Dokładność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Wymagania wstępne. Czym jest QPU? Podejście praktyczne. QPU a GPU: charakterystyka ogólna. CZĘŚĆ I. PROGRAMOWANIE DLA QPU 2. Jeden kubit. Krótkie spojrzenie na fizyczny kubit. Wprowadzenie notacji kołowej. Pierwsze operacje QPU. COPY: brakująca operacja. Łączenie operacji QPU. Czas na praktykę: kwantowy łowca szpiegów. Podsumowanie. 3. Wiele kubitów. Notacja kołowa rejestrów multikubitowych. Rysowanie rejestru wielokubitowego. Operacje jednokubitowe w wielokubitowych rejestrach. Wizualizowanie większej liczby kubitów. Instrukcja QPU: CNOT. Czas na praktykę: wykorzystanie par Bella w dzielonej losowości. Instrukcje QPU: CPHASE i CZ. Instrukcja QPU: CCNOT (bramka Toffoliego). Instrukcje QPU: SWAP i CSWAP. Tworzenie operacji warunkowej. Czas na praktykę: zdalnie kontrolowana losowość. Podsumowanie. 4. Teleportacja kwantowa. Czas na praktykę: teleportujmy sobie coś. Spacer po programie. Interpretowanie wyników. Jak naprawdę używa się teleportacji? Zabawne wypadki przy teleportacji. CZĘŚĆ II. PRYMITYWY QPU 5. Kwantowe arytmetyka i logika. Dziwnie odmienne. Arytmetyka na QPU. Dodawanie dwóch kwantowych liczb stałoprzecinkowych. Ujemne liczby stałoprzecinkowe. Czas na praktykę: bardziej złożona matematyka. Prawdziwa kwantowość. Odwracalność i kubity skreczowe. Odwracanie skutków obliczeń. Mapowanie logiki booleanowskiej do operacji QPU, Podsumowanie. 6. Wzmacnianie amplitudy. Czas na praktykę: konwersja między fazą a wielkością. Iteracja wzmacniania amplitudy. Więcej iteracji? Wiele wejść z flipem. Wykorzystanie wzmocnienia amplitudy. Wewnątrz QPU. Podsumowanie. 7. QFT: Kwantowa transformata Fouriera. Ukryte wzorce. Częstotliwości w rejestrze QPU. DFT. Używanie QFT. Wewnątrz QPU. Wnioski. 8. Szacowanie fazy kwantowej. Uczymy się o operacjach QPU. Fazy własne uczą nas czegoś użytecznego. Co robi szacowanie fazy. Jak korzystać z szacowania fazy. Drobnym drukiem. Szacowanie fazy w praktyce. Wewnątrz QPU. Podsumowanie. CZĘŚĆ III. ZASTOSOWANIA QPU 9. Prawdziwe dane. Dane liczbowe. QRAM. Kodowanie wektorów. Kodowanie macierzy. 10. Kwantowe wyszukiwanie. Logika fazowa. Rozwiązywanie łamigłówek logicznych. Ogólny przepis na rozwiązanie problemu spełnialności formuły logicznej. Przyśpieszanie konwencjonalnych algorytmów. 11. Kwantowy supersampling. Co QPU może zrobić dla grafiki komputerowej? Zwykły supersampling. Czas na praktykę: obliczanie obrazów kodowanych fazą. Próbkowanie obrazów kodowanych fazowo. Ciekawszy obrazek. QSS a konwencjonalny sampling Monte Carlo. Dodawanie koloru. Podsumowanie. 12. Algorytm faktoryzacji Shora. Czas na praktykę: wykorzystanie algorytmu faktoryzacji Shora na QPU. Jak właściwie działa algorytm Shora? Krok po kroku: faktoryzacja liczby 15. Drobnym drukiem. 13. Kwantowe uczenie maszynowe. Rozwiązywanie układów równań liniowych. Kwantowa analiza głównych składowych. Kwantowa maszyna wektorów podtrzymujących. Inne aplikacje uczenia maszynowego. CZĘŚĆ IV. PERSPEKTYWY 14. Bądź na bieżąco: przewodnik po literaturze. Od notacji kołowej po wektory zespolone. Subtelności i uwagi na temat terminologii. Podstawy miary. Rozkład bramki i kompilacja. Teleportacja bramek. Galeria sław. Wyścig: komputery kwantowe a klasyczne. Uwaga na temat algorytmów opartych na wyroczni kwantowej. Języki programowania kwantowego. Obietnica kwantowej symulacji. Korekcja błędu i urządzenia NISQ. Co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Scrum i nie tylko : teoria i praktyka w metodach Agile / Krystian Kaczor. - Wydanie 2. poszerzone. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - 324, [6] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Podziękowania; Jak czytać tę książkę?; Rozdział 1. W tym szaleństwie jest metoda: 1.1. (R)ewolucje; Rozdział 2. Waterfall: 2.1. Omówienie metody Waterfall; Rozdział 3. Agile: 3.1. Manifest Agile; 3.2. 12 Zasad Agile; 3.3. Deklaracja współzależności; 3.4. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi; Rozdział 4. Rodzina Metod Agile: 4.1. Lean Software Development; 4.2. Kanban; 4.3. Programowanie Ekstremalne; 4.4. Feature-Driven Development; 4.5. Dynamic Systems Development Method; 4.6. Crystal; 4.7. Wpływy i przenikanie metod zwinnych; Rozdział 5. Scrum: 5.1. Pochodzenie i podstawowe mechanizmy; 5.2. Framework Scrum; Rozdział 6. O czym Scrum Guide nie powiedział, a chciałbyś to wiedzieć: 6.1. Wartości Scrum; 6.2. Wykresy Spalania; 6.3. Sprint Zero; 6.4. Scrum of Scrums; 6.5. Modyfikacje Scrum; 6.6. Oznaki problemów; 6.7. Usłużny Lider; 6.8. Świnie i kurczaki; 6.9. Gdzie jest Menedżer Projektu?; 6.10. Scrum Board; 6.11. Jak przeprowadzić Retrospekcję Sprintu; 6.12. Pielęgnacja Rejestru Produktu; 6.13. Co z defektami?; 6.14. Wyłaniająca się architektura; Rozdział 7. Problemy z wymaganiami: Rozdział 8. Wizja: 8.1. Koleżeńska Jednomyślność; 8.2. Opakowanie Produktu; 8.3. Wypowiedź w Windzie; 8.4. Przyszły Komunikat Prasowy; Rozdział 9. Persony: 9.1. Budowa Persony; 9.2. Typy Person; Rozdział 10. User Story: 10.1. Budowa User Story; 10.2. Porównanie z IEEE 830; 10.3. Wymagania Techniczne; 10.4. Epiki i Tematy; 10.5. Dobra User Story - Model INVEST; 10.6. Góra Lodowa Rejestru Produktu; 10.7. Grupowanie; 10.8. Metody podziału; Rozdział 11. Szacowanie: 11.1. Aspekty Szacowania; 11.2. Tradycyjne Metody Szacowania; 11.3. Szacowanie w Agile; Rozdział 12. Ustalanie priorytetów: 12.1. MoSCoW; 12.2. Monopol Money; 12.3. 100-Point Method; 12.4. Planning Poker dla Wartości; 12.5. Analiza Kano; 12.6. Relatywne Ważenie; 12.7. Selekcja Tematów; 12.8. Punktowanie Tematów; 12.9. Priorytety Finansowe; 12.10. Mapowanie Story; Rozdział 13. Planowanie: 13.1. Planowanie Tradycyjne; 13.2. Planowanie w Agile; Rozdział 14. Agile Coaching: 14.1. Dlaczego coaching jest potrzebny?; 14.2. Czym jest Coaching?; 14.3. Agile Coaching; Rozdział 15. Kontrakty w Agile; 15.1. Stopniowany Kontrakt z Ustaloną Ceną; 15.2. Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie; 15.3. Money for Nothing and Change for Free; Rozdział 16. Wprowadzanie Agile: 16.1. Trochę statystyk; 16.2. Kroki wprowadzania zmiany; 16.3. Przebieg zmiany; Rozdział 17. Skalowanie Agile: 17.1. Co może oznaczać Skalowanie Agile i do czego jest potrzebne?; 17.2. Co wiąże się ze Skalowaniem Agile?; 17.3. Podstawowe zasady skalowania Scrum; 17.4. Large-Scale Scrum – LeSS; 17.5. Nexus; 17.6. Scrum at Scale; 17.7. Scaled Agile Framework; 17.8. Model Spotify; Do przemyślenia; Bibliografia; W Sieci; Indeks; Słownik; Scrum w Pigułce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Zasada szufladkowa; 2. Podstawowe techniki dowodzenia; 3. Dowód przez indukcję matematyczną; 4. Mocna indukcja; 5. Zbiory; 6. Funkcje i relacje; 7. Zbiory przeliczalne i nieprzeliczalne; 8. Indukcja strukturalna; 9. Logika zdań; 10. Postaci normalne; 11. Logika i komputery; 12. Rachunek kwantyfikatorów; 13. Grafy skierowane; 14. Grafy skierowane i relacje; 15. Stany i niezmienniki; 16. Grafy nieskierowane; 17. Spójność; 18. Kolorowanie; 19. Automaty skończone; 20. Języki regularne; 21. Notacja asymptotyczna; 22. Zliczanie; 23. Zliczanie podzbiorów; 24. Szeregi; 25. Relacje rekurencyjne; 26. Prawdopodobieństwo; 27. Prawdopodobieństwo warunkowe; 28. Twierdzenie Bayesa; 29. Zmienne losowe i wartość oczekiwana; 30. Arytmetyka modularna; 31. Kryptografia klucza publicznego; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 51 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wytwarzanie zwinne. 1. Praktyki programowania zwinnego. 2. Przegląd technik programowania ekstremalnego. 3. Planowanie. 4. Testowanie. 5. Refaktoryzacja. 6. Epizod z życia programistów. Część II. Projektowanie zwinne. 7. Czym jest projektowanie zwinne? 8. Zasada pojedynczej odpowiedzialności. 9. Zasada otwarte-zamknięte. 10. Zasada podstawiania Liskov. 11. Zasada odwracania zależności. 12. Zasada segregacji interfejsów. 13. Przegląd języka UML dla programistów C#. 14. Praca z diagramami. 15. Diagramy stanów. 16. Diagramy obiektów. 17. Przypadki użycia. 18. Diagramy sekwencji. 19. Diagramy klas. 20. Heurystyki i kawa. Część III. Studium przypadku listy płac. Uproszczona specyfikacja systemu listy płac. 21. Wzorce projektowe Command i Active Object uniwersalność i wielozadaniowość. 22. Wzorce projektowe Template Method i Strategy dziedziczenie kontra delegacja. 23. Wzorce projektowe Facade i Mediator. 24. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. 25. Wzorzec projektowy Null Object. 26. Przypadek użycia listy płac pierwsza iteracja. 27. Przypadek użycia listy płac implementacja. Część IV. Pakowanie systemu płacowego. 28. Zasady projektowania pakietów i komponentów. 29. Wzorzec projektowy Factory. 30. Studium przypadku systemu płacowego analiza podziału na pakiety. 31. Wzorzec projektowy Composite. 32. Wzorzec projektowy Observer ewolucja kodu w kierunku wzorca. 33. Wzorce projektowe Abstract Server, Adapter i Bridge. 34. Wzorce projektowe Proxy i Gateway zarządzanie cudzymi interfejsami API. 35. Wzorzec projektowy Visitor. 36. Wzorzec projektowy State. 37. Studium przypadku systemu płacowego baza danych. 38. Interfejs użytkownika systemu płacowego wzorzec Model View Presenter. Dodatek A. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Project Alpha Dodatek B. Czym jest oprogramowanie? Posłowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie do Agile. Historia Agile. Snowbird. Przegląd metody Agile. Koło życia. Wnioski. Rozdział 2. Dlaczego Agile? Profesjonalizm. Rozsądne oczekiwania. Lista praw. Wnioski. Rozdział 3. Praktyki biznesowe. Planowanie. Małe wydania. Testy akceptacyjne. Cały zespół. Wnioski. Rozdział 4. Praktyki zespołu. Metafora. Miarowy rytm. Wspólna własność. Ciągła integracja. Spotkania na stojąco. Wnioski. Rozdział 5. Praktyki techniczne. Programowanie sterowane testami. Refaktoryzacja. Prosty projekt. Programowanie w parach. Wnioski. Rozdział 6. Jak stać się Agile. Wartości Agile. Menażeria. Transformacja. Nauczanie. Certyfikacja. Agile na dużą skalę. Narzędzia. Nauczanie - inny punkt widzenia. Wnioski (wraca Bob). Rozdział 7. Rzemieślnictwo. Kac po Agile. Niewłaściwe oczekiwania. Oddalanie się. Rzemieślnictwo oprogramowania. Ideologia i metodyka. Czy rzemieślnictwo oprogramowania ma swoje praktyki? Skupianie się na wartościach, nie na praktykach. Omawianie praktyk. Wpływ rzemieślnictwa na ludzi. Wpływ rzemieślnictwa na naszą branżę. Wpływ rzemieślnictwa na firmy. Rzemieślnictwo i Agile. Wnioski. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Praktyki agile. Agile Alliance. Zasady. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 2. Przegląd informacji o programowaniu ekstremalnym. Praktyki programowania ekstremalnego. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 3. Planowanie. Początkowa eksploracja. Planowanie wersji dystrybucyjnych. Planowanie iteracji. Planowanie zadań. Przebieg iteracji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 4. Testowanie. Programowanie sterowane testami. Testy akceptacyjne. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 5. Refaktoryzacja. Generowanie liczb pierwszych - prosty przykład refaktoryzacji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 6. Epizod programowania. Gra w kręgle. Wniosek. CZĘŚĆ II. PROJEKT AGILE. Symptomy złego projektu. Zasady. Zapachy a zasady. Bibliografia. Rozdział 7. Co to jest projekt agile? Co złego dzieje się z oprogramowaniem? Zapachy projektu - woń psującego się oprogramowania. Program Copy. Utrzymywanie projektu w jak najlepszej postaci. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 8. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 9. OCP - zasada otwarte-zamknięte. OCP - zasada otwarte-zamknięte. Opis. Kluczem jest abstrakcja. Aplikacja Shape. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 10. LSP - zasada podstawiania Liskov. LSP - zasada podstawiania Liskov. Prosty przykład naruszenia zasady LSP. Kwadraty i prostokąty - bardziej subtelne naruszenie zasady LSP. Realny przykład. Wydzielanie zamiast dziedziczenia. Heurystyki i konwencje. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 11. DIP - zasada odwracania zależności. DIP - zasada odwracania zależności. Podział na warstwy. Prosty przykład. Przykład programu Furnace. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 12. ISP - zasada segregacji interfejsów. Zaśmiecanie interfejsów. Odrębne klienty oznaczają odrębne interfejsy. ISP - zasada segregacji interfejsów. Interfejsy klas a interfejsy obiektów. Przykład interfejsu użytkownika bankomatu. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ III. STUDIUM PRZYPADKU: SYSTEM PŁACOWY. Szczątkowa specyfikacja systemu płacowego. Rozdział 13. Wzorce projektowe Polecenie i Aktywny obiekt. Proste polecenia. Transakcje. Metoda Undo. Aktywny obiekt. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 14. Metoda szablonowa i Strategia: dziedziczenie a delegacja. Metoda szablonowa. Strategia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 15. Wzorce projektowe Fasada i Mediator. Fasada. Mediator. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 16. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. Singleton. Monostate. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 17. Wzorzec projektowy Obiekt Null. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 18. Studium przypadku: system płacowy. Pierwsza iteracja. Wprowadzenie. Analiza według przypadków użycia. Refleksja: czego się nauczyliśmy? Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 19. Studium przypadku: system płacowy. Implementacja. Dodawanie pracowników. Usuwanie pracowników. Karty pracy, raporty sprzedaży i składki. Zmiana danych pracowników. Realizacja wypłat. Program główny. Baza danych. Podsumowanie projektu systemu płacowego. Bibliografia. CZĘŚĆ IV. PODZIAŁ SYSTEMU PŁACOWEGO NA PAKIETY. Rozdział 20. Zasady projektowania pakietów. Projektowanie z wykorzystaniem pakietów? Ziarnistość: zasady spójności pakietów. Stabilność: zasady sprzęgania pakietów. Projekt góra-dół. Zasada stabilnych zależności (SDP). Zasada stabilnych abstrakcji (SAP). Wniosek. Rozdział 21. Wzorzec projektowy Fabryka. Cykl zależności. Fabryki wymienne. Wykorzystanie wzorca Fabryka do tworzenia zestawów testowych. Znaczenie korzystania z fabryk. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 22. Studium przypadku: system płacowy (część 2.). Struktura pakietów i notacja. Zastosowanie zasady zbiorowego domykania (CCP). Zastosowanie zasady równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP). Sprzężenia i hermetyzacja. Metryki. Zastosowanie wskaźników do aplikacji płacowej. Ostateczna struktura pakietów. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ V. STUDIUM PRZYPADKU: STACJA POGODOWA. Rozdział 23. Wzorzec projektowy Kompozyt. Przykład: polecenia kompozytowe. Wielokrotność czy brak wielokrotności. Rozdział 24. Obserwator - ewolucja kodu do wzorca. Zegar cyfrowy. Wniosek. Wzorzec projektowy Obserwator. Bibliografia. Rozdział 25. Wzorce projektowe Serwer abstrakcyjny i Most. Wzorzec projektowy Serwer abstrakcyjny. Wzorzec projektowy Adapter. Wzorzec projektowy Most. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 26. Wzorce projektowe Pełnomocnik i Schody do nieba - zarządzanie zewnętrznymi interfejsami API. Wzorzec projektowy Pełnomocnik. Schody do nieba. Wniosek. Inne wzorce projektowe, które można wykorzystywać z bazami danych. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 27. Analiza przypadku: stacja pogodowa. Firma Chmura. Projekt oprogramowania systemu Nimbus-LC. Wniosek. Bibliografia. Przegląd wymagań dla oprogramowania Nimbus-LC. Przypadki użycia systemu Nimbus-LC. Plan publikacji wersji dystrybucyjnych systemu Nimbus-LC. CZĘŚĆ VI. STUDIUM PRZYPADKU: ETS. Rozdział 28. Wzorzec projektowy Wizytator. Rodzina wzorców projektowych Wizytator. Wizytator. Wzorzec projektowy Acykliczny wizytator. Wzorzec projektowy Dekorator. Wzorzec projektowy Obiekt rozszerzenia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 29. Wzorzec projektowy Stan. Przegląd informacji o automatach stanów skończonych. Techniki implementacji. Wzorzec projektowy Stan. Kiedy należy korzystać z maszyn stanów? Wniosek. Listingi. Bibliografia. Rozdział 30. Framework ETS. Wprowadzenie. Framework. Projekt frameworka. Przypadek zastosowania wzorca Metoda szablonowa. Wniosek. Bibliografia. Dodatek A. Notacja UML. Część I: Przykład CGI. System rejestrowania kursów: opis problemu. Podsumowanie. Bibliografia. Dodatek B. Notacja UML. Część II: STATMUX. Definicja statystycznego multipleksera. Wniosek. Bibliografia. Dodatek C. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus! Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Projekt Alpha. Dodatek D. Kod źródłowy jest projektem. Czym jest projekt oprogramowania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania; 1. Zaczynamy: Wymagania sprzętowe; Specyfikacja techniczna Raspberry Pi Zero W; Instalacja Raspbiana; Podłączanie klawiatury, myszy i monitora; Podłączenie bez monitora; Odnajdywanie Raspberry Pi w sieci lokalnej; Logowanie przez SSH do Raspberry Pi; Logowanie i zmiana domyślnego hasła; Podstawowa konfiguracja; Środowisko graficzne PIXEL; Wprowadzenie do wiersza poleceń systemu Linux; Instalacja programów; Szukanie pomocy; 2. Mrugająca dioda LED: Wymagany sprzęt; Czym jest GPIO; Podłączanie do styków GPIO; Podłączenia diody LED; Oznaczenie pinów w Raspberry Pi; Sterowanie pracą diody z linii komend; Miganie diody z poziomu linii komend; Mruganie diodą LED za pomocą programu Pythona; Przygaszanie diody LED; Mruganie diody w Pythonie z wykorzystaniem RPi-gpio; Przygaszanie diody z wykorzystaniem biblioteki RPi-gpio; Odczytanie wejścia - obsługa przycisku; Inne języki programowania i inne interfejsy; 3. Temperaturowy powiadamiacz i sterownik wentylatora: Wymagania sprzętowe; Czym jest magistrala I2C; Wybór czujnika; Twitterowy informator pogodowy; Sterowanie pracą wentylatora lub klimatyzatora; 4. Inteligentny gadżet: Wymagany sprzęt; Łańcuch LED DotStar; Układ Neopixel; Wyszukiwanie słów kluczowych na Twitterze; Web Scraping w Pythonie; Uczyń to przenośnym: baterie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Produkt i proces wytwórczy. Rozdział 1. Produkt. Rozdział 2. Proces. Część II. Zarządzanie przedsięwzięciem programistycznym. Rozdział 3. Podstawy zarządzania przedsięwzięciami. Rozdział 4. Miary procesów wytwórczych i przedsięwzięć programistycznych. Rozdział 5. Planowanie przedsięwzięć programistycznych. Rozdział 6. Analizowanie i zarządzanie ryzykiem. Rozdział 7. Tworzenie i śledzenie harmonogramów. Rozdział 8. Zapewnianie jakości oprogramowania. Rozdział 9. Zarządzanie konfiguracją oprogramowania. Część III. Tradycyjne metody inżynierii oprogramowania. Rozdział 10. Inżynieria systemów. Rozdział 11. Zasady analizowania wymagań. Rozdział 12. Modelowanie analityczne. Rozdział 13. Pojęcia i zasady dotyczące projektowania. Rozdział 14. Projektowanie architektury systemów. Rozdział 15. Projektowanie interfejsów użytkownika. Rozdział 16. Projektowanie modułów i procedur. Rozdział 17. Metody testowania oprogramowania. Rozdział 18. Strategie testowania oprogramowania. Rozdział 19. Miary techniczne oprogramowania. Część IV. Inżynieria oprogramowania obiektowego. Rozdział 20. Podstawy metod obiektowych. Rozdział 21. Analiza obiektowa. Rozdział 22. Projektowanie obiektowe. Rozdział 23. Testowanie oprogramowania obiektowego. Rozdział 24. Miary techniczne systemów obiektowych. Część V. Zaawansowane metody inżynierii oprogramowania. Rozdział 25. Metody formalne. Rozdział 26. Czysta inżynieria oprogramowania. Rozdział 27. Inżynieria oprogramowania komponentowego. Rozdział 28. Inżynieria systemów klient-serwer. Rozdział 29. Inżynieria aplikacji internetowych. Rozdział 30. Reinżynieria. Rozdział 31. Inżynieria oprogramowania wspomagana komputerowo. Rozdział 32. Droga w przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Testowanie i jakość oprogramowania : modele, techniki, narzędzia / Adam Roman. - Wyd. 2 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021 - XLVII, [1], 1110, [1] s. : il. ; 25 cm.
Zawiera: Część 1. Podstawy testowania: 1. Wprowadzenie do testowania; 2. Podstawowe definicje; 3. Proces testowy; 4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania; 5. Testowanie a architektura systemu informatycznego; Część 2. Techniki projektowania testów: 6. Testowanie oparte na modelu; 7. Techniki testowania statycznego; 8. Analiza dynamiczna; 9. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe); 10. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe); 11. Techniki oparte na defektach i na doświadczeniu; 12. Wybór odpowiednich technik; 13. Priorytetyzacja przypadków testowych; 14. Testowanie systemów specyficznych; Część 3. Testowanie charakterystyk jakościowych: 15. Model jakości według ISO 9126; 16. Modele jakości według ISO 25010; 17. Testowanie jakości użytkowej; 18. Testowanie jakości produktu; 19. Testowanie jakości danych; Część 4. Zarządzenie testowaniem: 20. Zarządzanie testowaniem w kontekście; 21. Testowanie oparte na ryzyku; 22. Pozostałe strategie testowania; 23. Dokumentacja w zarządzaniu testowaniem; 24. Szacowanie testów; 25. Nadzór i kontrola postępu testów; 26. Biznesowa wartość testowania; 27. Testowanie rozproszone, zakontraktowane i zewnętrzne; 28. Zarządzanie wdrażaniem standardów przemysłowych; 29. Zarządzenie incydentami; Część 5. Ludzie i narzędzia: 30. Ludzie i ich kompetencje – tworzenie zespołu; 31. Techniki pracy grupowej; 32. Testowanie wspierane narzędziami; 33. Rozwój zawodowy testera; Część 6. Udoskonalanie procesu testowego: 34. Kontekst udoskonalania procesu; 35. Udoskonalanie oparte na modelu; 36. Podejście analityczne; 37. Wybór metody usprawniania; 38. Proces udoskonalania; 39. Organizacja, role i umiejętności; 40. Czynniki sukcesu; Część 7. Jakoś oprogramowania: 41. Czym jest jakość oprogramowania?; 42. Podstawy teorii pomiarów; 43. Narzędzia kontroli jakości; 44. Metryki wielkości oprogramowania; 45. Metryki charakterystyk jakościowych; 46. Metryki złożoności oprogramowania; 47. Metryki i modele wysiłku; 48. Metryki i modele dla defektów; 49. Metryki i modele przyrostu niezawodności; 50. Metryki i modele dostępności; 51. Metryki dla procesu testowego; 52. Metryki zadowolenia klienta; 53. Sposób prezentowania danych; Dodatek A. Specyfikacja programu ELROJ; Dodatek B. Normy i standardy; Dodatek C. Matematyczny i teoretyczno-informatyczny; Dodatek D. Informacje o certyfikacji i egzaminach; Bibliografia; Skorowicz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania / Krzysztof Sacha. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 417, [1] s. : rys. ; 24 cm.
(Fundamenty Informatyki)
Cz. I Procesy i metody: 1. Wprowadzenie; 2. Inżynieria wymagań; 3. Metody strukturalne; 4. Metody obiektowe; 5. Testowanie oprogramowania. Cz. II Zarządzanie projektami: 6. Zarządzanie projektem informatycznym; 7. Zarządzanie jakością; 8. Metodyka zwinna; 9. Konserwacja oprogramowania; 10. Systemy krytyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Rozdział 1. Zagadnienia i narzędzia. Wersje systemu operacyjnego Windows. Podstawowe pojęcia i terminy. Interfejs API systemu Windows. Usługi, funkcje i programy. Procesy. Wątki. Zadania. Pamięć wirtualna. Porównanie trybu jądra i trybu użytkownika. Hipernadzorca. Oprogramowanie sprzętowe. Usługi terminalowe i wiele sesji. Obiekty i dojścia. Zabezpieczenia. Rejestr. Unicode. Analizowanie wewnętrznych mechanizmów systemu Windows. Debugowanie jądra. Windows Software Development Kit. Windows Driver Kit. Narzędzia z witryny Sysinternals. Podsumowanie. Rozdział 2. Architektura systemu. Wymagania i cele projektowe. Model systemu operacyjnego. Opis architektury systemu. Krótki opis architektury z mechanizmami bezpieczeństwa opartymi na wirtualizacji. Kluczowe komponenty systemu. Uruchamianie podsystemu. Podsystem Windows. Inne podsystemy. Centrum wykonawcze. Jądro. Warstwa abstrakcji sprzętowej. Sterowniki urządzeń. Procesy systemowe. Podsumowanie. Rozdział 3. Procesy i zadania. Tworzenie procesu. Wewnętrzne elementy procesów. Chronione procesy. Procesy minimalne i procesy Pico. Programy Trustlet (bezpieczne procesy). Przepływ funkcji CreateProcess. Kończenie procesu. Program ładujący obrazy. Baza danych załadowanych modułów. Analizowanie importu. Inicjalizacja procesu po imporcie. Technologia SwitchBack. Mechanizm API Sets. Zadania. Podsumowanie. Rozdział 4. Wątki. Tworzenie wątków. Wewnętrzne mechanizmy wątków. Sprawdzanie aktywności wątków. Planowanie wątków. Kwant. Zwiększanie priorytetu. Przełączanie kontekstu. Warianty planowania. Wątki bezczynności. Wstrzymanie wątków. Głębokie zamrożenie. Wybór wątku. Systemy wieloprocesorowe. Wybór wątku w systemach wieloprocesorowych. Wybór procesora. Planowanie heterogeniczne (big.LITTLE). Planowanie oparte na grupach. Fabryki procesów roboczych (pule wątków). Podsumowanie Rozdział 5. Zarządzanie pamięcią. Wprowadzenie do menedżera pamięci. Usługi menedżera pamięci. Sterty w trybie jądra (systemowe pule pamięci). Menedżer sterty. Układy wirtualnej przestrzeni adresowej. Tłumaczenie adresów. Tłumaczenie adresów wirtualnych na platformie x64. Tłumaczenie adresów wirtualnych na platformie ARM. Obsługa błędów strony. Stosy. Deskryptory adresów wirtualnych. Obiekty sekcji. Zestawy robocze. Baza danych numerów stron pamięci. Ograniczenia pamięci fizycznej. Kompresja pamięci. Partycje pamięci Scalanie pamięci. Enklawy pamięci. Proaktywne zarządzanie pamięcią (mechanizm SuperFetch). Podsumowanie. Rozdział 6. System operacji wejścia-wyjścia. Komponenty systemu operacji wejścia-wyjścia. Poziomy żądań przerwania IRQL i wywołania DPC. Sterowniki urządzeń. Przetwarzanie operacji wejścia-wyjścia. Typy operacji wejścia-wyjścia. Pakiety żądań operacji wejścia-wyjścia IRP. Żądanie operacji wejścia-wyjścia wysyłane do jednowarstwowego sterownika urządzenia. Żądania operacji wejścia-wyjścia kierowane do sterowników z warstwami. Operacja wejścia-wyjścia agnostyczna względem wątków. Anulowanie operacji wejścia-wyjścia. Porty ukończenia operacji wejścia-wyjścia. Określanie priorytetu operacji wejścia-wyjścia. Driver Verifier. Opcje weryfikacji powiązane z operacjami wejścia-wyjścia. Opcje weryfikacji związane z pamięcią. Menedżer technologii PnP. Ładowanie i instalowanie ogólnego sterownika. Środowisko WDF. Menedżer zasilania. Podsumowanie. Rozdział 7. Bezpieczeństwo. Klasy bezpieczeństwa. Składniki systemu zabezpieczeń. Bezpieczeństwo oparte na wirtualizacji. Ochrona urządzenia. Ochrona obiektów. Identyfikatory zabezpieczeń. Wirtualne konta usług. Deskryptory zabezpieczeń i kontrola dostępu. Dynamiczna kontrola dostępu. Interfejs AuthZ. Prawa i przywileje konta. Tokeny dostępowe procesów i wątków. Inspekcje zabezpieczeń. Kontenery aplikacji. Logowanie. Kontrola konta użytkownika i wirtualizacja. Osłabianie exploitów. Identyfikacja aplikacji. AppLocker. Zasady ograniczeń oprogramowania Ochrona przed poprawkami jądra. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Gospodarka oparta na wiedzy. Wiedza jako wyznacznik nowego porządku ekonomicznego; 2. Własność intelektualna- ogólna charakterystyka; 3. Zarządzanie i komercjalizacja wiedzy i własności intelektualnej; 4. Ogólne zasady zawierania umów- istota zobowiązań umownych; 5. Umowa licencyjna jako instrument zarządzania i komercjalizacji własności intelektualnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie wiedzą - podstawowe definicje i pojęcia; 2. Specyfika wiedzy w ochronie zdrowia; 3. Aspekty formalnoprawne aktualnej wiedzy medycznej; 4. Potrzeba oraz wybrane sposoby dzielenia się wiedzą; 5. Technologiczne aspekty zarządzania wiedza w ochronie zdrowia; 6. Wybrane rozwiązania ICT wspomagające zarządzanie wiedzą w ochronie zdrowia; 7. Wyzwania i nierozwiązane kwestie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Zmiana cywilizacyjna – w kierunku społeczeństwa informacyjnego. Od teorii do praktyki; R. 2 Metody i narzędzia cyfrowej edukacji; R. 3 Cyberproblemy – od teorii do praktyki. Cyberoptymizm i cyberpesymizm; R. 4 Przez przypadek i teorię do wniosków praktycznych; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ochrona danych osobowych w sieci / Monika Brzozowska. - Stan prawny na 1.03.2012 r. - Wrocław : PRESSCOM Sp. z o.o. , 2012. - 328 s. ; 24 cm.
1. Podstawy ochrony danych osobowych: Cyfrowe dane osobowe- zagadnienia wstępne; Ochrona prawna adresów IP i adresów e-mail; Przetwarzanie danych osobowych w sieci- podstawy prawne; Wyłączenia prawne; Karnoprawny aspekt przetwarzania danych osobowych; 2. Obszary przetwarzania i ochrony cyfrowych danych osobowych: Pracownicze dane osobowe przetwarzane cyfrowo; Reklama i promocja, czyli marketing a ochrona danych osobowych; Cloud computing a dane osobowe; Ochrona danych osobowych w serwisach społecznościowych i serwisach internetowych; 3. Dane osobowe w administracji publicznej: E-administracja; Przetwarzanie danych w administracji publicznej; Udostępnianie przez organ administracji publicznej danych osobowych online.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.72/.73 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota, cechy i znaczenie technologii logistycznych; 2. Technologie informacyjne w łańcuchach dostaw; 3. Systemy automatycznej identyfikacji; 4. Elektroniczna wymiana danych; 5. Systemy łączności bezprzewodowej stosowane w logistyce; 6. Współczesne technologie w transporcie; 7. Zaawansowane technologie w praktyce magazynowej; 8. Rola opakowań w technologiach logistycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Opinie o książce; Przedmowa: O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu; UX to wciąż młoda dziedzina; O czym jest ta książka?; Kto powinien przeczytać tę książkę?; Struktura książki; Dlaczego napisałem tę książkę?; Podziękowania; 1. Zdolny projektant umie rozmawiać: Ważne zebranie; Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca; Gdzie kucharek sześć; Każdy jest projektantem!; Interfejs to Twoje dzieło; Praca zespołowa nie tak znowu dobra; Twoja praca polega na komunikacji; Elokwencja to sukces; Bądź sprawnym projektantem; 2. Interesariusz też człowiek: Zrozum ich punkt widzenia; Wskazywanie wpływowych jednostek; Wartości interesariuszy; Historyjki interesariuszy; Nawiązuj korzystne relacje; 3. Spotkanie jako projekt: Określ kontekst; Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu; Pozbądź się zakłóceń; Przewiduj reakcje; Zbuduj sieć wsparcia; Próba generalna; 4. Wysłuchać znaczy zrozumieć: Czynności pasywne; Czynności aktywne; 5. Właściwy stan umysłu: Zrozum swoją rolę; Okiełznaj swoje ego; Bądź na tak; Rozwiń pozytywną personę; Zmień słownictwo; Przejście; 6. Sformułuj odpowiedź: Strategia udzielania odpowiedzi; Taktyka to działanie; 7. Określ przekaz: Biznes; Projekt; Badania; Ograniczenia; 8. Zabezpieczenie poparcia: Zdobycie poparcia; Zsumujmy wszystko; 9. Dalsze działania: Spotkanie po zebraniu; Przekaż sprawozdanie; Odfiltruj ważne informacje; Poszukaj sprzymierzeńców; Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba; 10. Radzenie sobie ze zmianami: Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?; Co tu się rzeczywiście dzieje?; Nie ma tego złego; Bank Zaufania; Kiedy się mylisz; Zarządzanie oczekiwaniami; To już prawie koniec; 11. Jak decydenci mogą pomagać projektantom?: Ślepiec i król; Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami; Przygotuj listę kontrolną projektu; Miejsce przy stole konferencyjnym; O autorze; Kolofon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Autorzy; Wstęp; Wykaz skrótów; Rozdział 1. Fenomen chmury: Phenomenon of the cloud; Technologie bezpieczeństwa dla przetwarzania w chmurze; Security technologies for cloud computing; Cloud computing. Przetwarzanie na dużą skalę i bezpieczeństwo danych; Cloud computing large-scale data processing and security; Obliczenia w chmurze w perspektywie kryptografii; Cloud computing in the perspective of cryptography; Rozdział 2. Konstytucyjne wartości w chmurach: Constitutional values in the clouds; Konflikty wartości konstytucyjnych związane z funkcjonowaniem internetu; Kazus przetwarzania danych w chmurze; Kazus przetwarzania danych w chmurze; Internet and conflicts of constitutional values. The case of cloud computing; Cloud computing i problemy ochrony prywatności w świetle włoskiej ustawy Zasadniczej; Cloud computing and privacy issues in the light of the Italian Constitution; Wolność informacyjna a prywatność. Kazus WikiLeaks; Freedom of information. Some remarks on WikiLeaks; Rozdział 3. Administracja w chmurach: Administration in the cloud; Czy cyfrowa chmura zmieni fundament działalności władzy publicznej?; Will the cloud change foundations of Government?; Prawne aspekty udostępniania usług administracji publicznej w modelu chmury; Legal Aspects of e-Governmental Cloud Services; Włoska administracja i sądy wobec chmury; Italian administration and courts towards cloud computing; Dopuszczalność przetwarzania elektronicznej dokumentacji medycznej w chmurze; The admissibility rules of electronic health records (EHR) processing in the cloud computing model; Rozdział 4. Człowiek w chmurach: People in the clouds; Cloud computing a autonomia informacyjna jednostki; Cloud computing and individual information autonomy; Prawne uwarunkowania świadczenia usług w chmurze w obrocie Konsumenckim; Consumer protection in the clouds; Karta praw klientów chmury; Charter of Fundamental Rights for clients of the cloud; Zagrożenia dzieci w chmurach i ich przezwyciężanie; Threats towards children in cloud computing and combating against them; Rozdział 5. Bariery rozwoju przetwarzania w chmurach: Barriers to the development of the clouds; Cloud computing a zasady CLIP dotyczące własności intelektualnej; Cloud computing and rules of CLIP in the scope of intellectual property; Ochrona prywatności i wykorzystanie instrumentów samoregulacji w modelu cloud computingu; Protection of privacy and using self-regulation in the cloud computing model; Prawne aspekty dostępności chmur; Legal aspects of clouds accesability; Bibliografia; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Specyfika i uwarunkowania kształcenia zdalnego 1.1. Istota i podstawowe formy kształcenia zdalnego 1.2. Rys historyczny procesów kształcenia zdalnego 1.3. Podstawowe technologie i narzędzia kształcenia zdalnego 1.4. Zalety i wady kształcenia zdalnego 1.5. Interesariusze procesów kształcenia zdalnego Rozdział 2. Rola oraz znaczenie nauczyciela i szkoleniowca w kształceniu zdalnym 2.1. Proces komunikowania się w zdalnym procesie dydaktycznym 2.2. Kompetencje nauczyciela i szkoleniowca w zdalnym procesie nauczania 2.3. Zarządzanie czasem i zwiększanie zaangażowania uczestników podczas zajęć on-line Rozdział 3. Zastosowanie oprogramowania Microsoft Office w kształceniu zdalnym 3.1. Podstawowe aplikacje i usługi pakietu Microsoft Office 3.2. Instalacja pakietu Microsoft Office 365 3.3. Korzystanie z Microsoft Office 365 w wersji on-line Rozdział 4. Funkcjonalność oprogramowania Microsoft Forms kształceniu zdalnym 4.1. Przygotowanie i zakładanie nowego testu lub ankiety 4.2. Tworzenie pytań w aplikacji MS Forms 4.3. Zarządzanie testami i ankietami Rozdział 5. Wsparcie procesów dydaktycznych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft Teams 5.1. Podstawowe funkcje Microsoft Teams 5.2. Instalowanie Microsoft Teams 5.3. Zespoły w Microsoft Teams 5.4. Tworzenie nowego spotkania 5.5. Inne sposoby uruchamiania aplikacji Microsoft Teams Rozdział 6. Platforma e-learningowa w nauczaniu zdalnym - przykład platformy Moodle 6.1. Tworzenie kursu na platformie Moodle 6.2. Administrowanie kursem na platformie Moodle; Zakończenie; Bibliografia; Wykaz rysunków; Wykaz tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej