Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(24)
E-booki
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(20)
tylko na miejscu
(20)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(21)
Autor
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Antczak Zbigniew
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balon Urszula
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Biesok Grzegorz
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Błoński Krzysztof
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chmielewiec Beata
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Czekirda Anna
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Deszczyński Przemysław
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dudek Aleksander
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dymyt Małgorzata
(1)
Dziadkowiec Joanna M
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Gajda Waldema
(1)
Godlewska-Majkowska Hanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Holecki Tomasz
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jefmański Bartłomiej
(1)
Jung Elżbieta
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kałowski Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimiuk Ewa
(1)
Kluska-Nowicka Małgorzata
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Koczuba-Sobieraj Magdalena
(1)
Kopel Anna
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Kotelska Jolant
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kozłowska Irena
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Kusterka-Jefmańska Marta
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwietniewska-Sobstyl Małgorzata
(1)
Kładź-Postolska Katarzyna
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Levin Eyal
(1)
Lisiecki Piotr
(1)
Losa-Jonczyk Anna
(1)
Madyda Aneta
(1)
Makowiec Bartosz
(1)
Makowski Michał
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Mararski Maciej
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Margoński Marek
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Masiukiewicz Piotr
(1)
Matuszczak Agnieszka Ewa
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Michalik Damian
(1)
Michalik Izabela
(1)
Michalski Dariusz
(1)
Mielcarz Paweł
(1)
Moczydłowska Joanna M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(27)
Jakość kształcenia
(12)
Zarządzanie jakością
(8)
Kształcenie
(6)
Studenci
(4)
Efektywność nauczania
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Globalizacja
(2)
Innowacje
(2)
Jakość
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Marketing
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Zarządzanie
(2)
Zawód
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Administracja skarbowa
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Certyfikacja zgodności
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dziecko
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Ewaluacja
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Image
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Komputery
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Metodologia
(1)
Miasta
(1)
Mobbing
(1)
Mobilność edukacyjna
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Niedojrzałość psychiczna
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Operat szacunkowy
(1)
Opracowanie
(1)
Pierwsza praca
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Polska
(1)
Polska Rama K
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Public relations
(1)
Reklama
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rzeczoznawcy majątkowi
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Second Life (gra komputerowa)
(1)
Sektor publiczny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Spożycie
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Targi i wystawy
(1)
Technika
(1)
Transport pasażerski
(1)
Turystyka
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Czasopismo naukowe
(4)
Opracowanie
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Zarządzanie i marketing
(6)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Koncepcje, propozycje, metody; Filozofia i edukacja; Jakość kształcenia; Wydarzenia, recenzje, polemiki
1.Koncepcje, propozycje, metody. 2.Techniki wspomagajace nauczanie, 3.Jakość kształcenia, 4.Informacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe ; Nr 107)
1.Pojęcia, 2.Tło, 3.Metody, 4.Analiza efektywności i jakości, 5.Strategia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I : 1.Kirunki działań projakościowych na uczelni wyższej, 2.Edukacja menedżerska w wybrnaych krajach rozwiniętych, 3.Kształcenie zorientowane na studenta - sceptycznie o metaforze "student klinetem", 4.Ocena jakości kształcenia na studiach podyplomowych na przykładzie Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu, 5.Studia dwustopniowe na kierunku zarządzanie i marketing - zarys proponowanej koncepcji. R.II : 6.Programy nauczania na kierunku zarządzanie i marketing, 7.Oceny przydatkońsi i atrakcyjności przedmiotów nauczania, 8.Samoocena badanych pod względem przygotowania do zawodu przez studia, 9.Kontakty z otoczeniem gospodarczym w trakcie studiów (według opinii badanych), 10.Motywacje i satysfakcje z ukończenia studiów, 11.Uzyskane efekty studiów na kierunku zarządzanie i marketing według opinii dyplomatów, 12.Nauczyciele akademiccy w opinii studentów, 13.Ocena wiedzy studentów - informowanie, motywowanie czy wypłata?, 14.Nieuczciwe praktyki związane z pisaniem i obroną pracy magisterskiej, 15.Jakość administracyjnej obsługi studentów na badanym wydziale uczelni według ich opinii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości uniwersytetu w społeczeństwie uczącym się, 2. Proces i wyniki ksztacłenia uniwersyteckiego, 3. Uczestnicy procesu ksztacłenia uniwrsyteckiego, 4. Jakość ksztacłenia uniwersyteckiego - podstawy teoretyczne i pojęcie, 5. Uwarunkowania jakości ksztacłenia w uniwersytecie, 6. Ewaluacja efektów ksztacłenia i akredytacja, 7. Doskonalenie procesu dydaktycznego i podnoszenie jakości ksztacłenia uniwersyteckiego - propozycja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Micro-credentials w szkolnictwie wyższym oraz w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego; Poziom 5. Polskiej Ramy Kwalifikacji: kształcenie specjalistyczne czy studia krótkiego cyklu?; Zawody pomocnicze w szkole branżowej I stopnia – wstępna analiza i propozycje zmian; Partnerstwo na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w regionach – czy trójstronny model jest nadal aktualny?; Rola inteligencji emocjonalnej w procesie podejmowania decyzji zawodowych; Czy gramy już w zielone?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Od pomysłów do czynów: rola pracodawców w systemie kształcenia zawodowego; Usługi wspierające lepsze powiązanie szkolnictwa branżowego z rynkiem pracy; Powiatowa Sieć Wsparcia Szkolnych Doradców Zawodowych w powiecie kędzierzyńsko-kozielskim; Staże uczniowskie w prawie oświatowym; Nowe porozumienie o programie zajęć w projektach studenckiej mobilności edukacyjnej Erasmus+; Refleksyjne uczenie się zawodu − kilka wskazówek; Ewolucja praktycznego profilu studiów w wyższym kształceniu zawodowym w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura akademicka : koniec utopii? / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 220 S. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. 1. Od uniwersytetu humboldtowskiego do uniwersytetu przedsiębiorczego. 1.1. Długa tradycja uniwersytecka. 1.2. Uniwersytet typu humboldtowskiego. 1.3. Transformacje uniwersytetu. 1.4. Uniwersytet przedsiębiorczy. 2. Od kultury akademickiego zaufania do kultury kontroli. 2.1. Kultura pod presją zmian. 2.2. Kultura jakości akademickiej. 2.3. Proces zmiany kulturowej. 2.4. Krytycznie o kulturze kontroli. 2.5. Polska kultura akademicka. 3. Od elitarnego do masowego dostępu do edukacji. 3.1. Upowszechnienie kształcenia wyższego. 3.2. Model uniwersalnego kształcenia. 3.3. Negatywne skutki upowszechnienia kształcenia wyższego. 3.4. Umasowienie studiów w Polsce. 4. Od „samorządu akademickiego” do zarządzania uniwersytetu. 4.1. Koncepcja governance uniwersytetu. 4.2. Modele ładu uniwersyteckiego. 4.3. Ewolucja nadzoru nad uniwersytetami. 4.4. Kształtowanie governance uczelni na przykładzie USA. 4.5. Polski model systemu nadzoru i zarządu nad uniwersytetami. 5. Od kultury akademickiej do kultury jakości. 5.1. Schyłek tradycyjnej kultury akademickiej. 5.2. Kultura jakości w uczelni wyższej. 5.3. Kultura odpowiedzi. 5.4. Kultura reaktywna. 5.5. Kultura regeneracji. 5.6. Reprodukcyjna kultura jakości. 5.7. Kultura uniwersytetu a kultura jakości. 6. Od odpowiedzialności do policzalności w edukacji wyższej. 6.1. Accountability uniwersytetu. 6.2. Rachunkowość i autonomia uniwersytetów. 6.3. Ograniczenia accountability w uczelniach wyższych. 6.4. Miary efektywności uniwersytetu. 7. Od kultury akademickiej do zarządzania jakością kształcenia. 7.1. Rozumienie zarządzania jakością kształcenia. 7.2. W kierunku zarządzania jakością. 7.3. Zmiany w systemach jakości kształcenia. 7.4. Metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej. 7.5. Metody biznesowe stosowane w uczelniach – krytyczna recepcja. 8. Od humanistycznej do neoliberalnej idei uniwersytetu. 8.1. Krytyczna narracja na temat neoliberalizmu. 8.2. Neoliberalna wizja uniwersytetu? 8.3. Wartość krytycyzmu w refleksji nad neoliberalizmem. 8.4. Praktyki neoliberalne w uniwersytetach. 8.5. Neoliberalna orientacja w polskich uczelniach. 9. Od autorytetu pracownika akademickiego do korporacyjnych systemów motywacyjnych. 9.1. Ubożejący guru? 9.2. Utrata bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju. 9.3. Korporacyjne systemy kontrolne i biurokratyzacja uczelni. 9.4. Upadek morale i cynizm organizacyjny. 9.5. Polska perspektywa. 9.6. Kierunek zmian. 10. Od etosu nauki do nauki przemysłowej. 10.1. Etos nauki nowożytnej. 10.2. Normy nauki akademickiej. 10.3. Erozja i transformacja akademickich norm nauki. 10.4. Amerykański uniwersytet badawczy. 11. Od kształcenia intelektualisty do forsowania specjalisty. 11.1. Intelektualiści i inteligencja. 11.2. Kształcenie dla praktyki. 11.3. Nowe curriculum. 11.4. Metody zawodowego kształcenia studentów. 11.5. Elastyczne kształcenie w Polsce. 12. Od edukacji będącej „dobrem publicznym” do prywatyzacji kształcenia. 12.1. Uniwersytet producentem „dóbr prywatnych”. 12.2. Co to jest „dobro publiczne”? 12.3. Edukacja wyższa jako dobro publiczne. 12.4. Krytyka „prywatyzacji” misji uniwersytetu. 12.5. Globalny kontekst dobra publicznego. 12.6. Argumenty za dobre prywatnym. 13. Od tradycji akademickiej do organizacji postbiurokratycznej. 13.1. Kultury organizacji publicznych. 13.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych. 13.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna. 13.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna. 13.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa. 13.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna. 13.7. Kultura słaba versus kultura silna. 13.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna. 13.9. W kierunku postbiurokracji uniwersyteckiej. 14. Od funkcjonalistycznego do wieloparadygmatycznego rozumienia kultury uniwersytetu. 14.1. Wieloparadygmatyczne podejście do kultury akademickiej. 14.2. Zmiany kultur uniwersytetów. 14.3. Wieloparadygmatyczna koncepcja kultury organiacyjnej. 14.4. Wartości kultur uniwersytetów. Podsumowanie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Koncepcja zarządzania marketingowego w szkole wyższej: 1.Dylematy marketingu szkół wyższych. 2.Wybrane problemy adaptacji marketingu w szkolnictwie. 3.Konkurencja na rynku usług edukacyjnych na poziomie wyższym. 4.Potrzeba planowania strategicznego w usługach edukacyjnych. 5.Funkcja marketingowa w szkole wyższej. Marketing szkół wyższych o profilu biznesowym z perspektywy amerykańskiej. 7.Strategie marketingowe amerykańskich uczelni for-profit. 8.Zaufanie w procesie naybwania usług edukacyjnych przez studentów. II.Marketingowa orientacja na klienta w szkole wyższej:9.Selekcja kandydatów na studia w strategii marketingowej uczelni. 10.Marketingowe zarządzanie szkołami wyższymi z perspektywy relacji zachodzących pomiędzy konsumentami usług.11.Segmentacja w kontekście szkolnictwa wyższego:strategie zwiększania efektywności. 12.Przyczyny wyboru uczelni ekonomicznej przez kandydatów na studia. III>Polityka jakości w usługach edukacyjnych: 13.Jakość kształcenia -czynniki i kryteria oceny. 14.Jakość w usługach edykacyjnych. IV.Zarządzanie produktem w usługach edukacyjnych: 15.Produkt w usługach edukacyjnych - sposób definiowania i konsekwencje dla działań marketingowych. 16.Branding jako element marketingowego zarządzania szkołą wyższą na przykładzie uczelni polskich i amerykańskich. 17.Praktyka gospodarcza w procesie kształcenia na poziomie wyższym. V.Personel w zarządzaniu marketingowym szkołą wyższą: 18.Kluczowe etapy procesu kadrowego w szkolnictwie wyższym. 19.Zasoby ludzkie jako element kształtowania wizerunku niepublicznej szkoły wyższej. 20.Rola rektora w budowaniu długotrwałych relacji szkoły wyższej z otoczeniem. 21.Specyfika osobowości i zachowań młodego nauczyciela akademickiego a kształtowanie wizerunku uczelni. VI>Zarządzanie komunikacją w szkołach wyższych: 22.Podstawy zarządzania promocją szkoły wyższej. 23.Reklama prasowa szkół wyższych. 24.Elementy wizerunku szkoły wyższej. 25.Rola i zadania komórek public relations w strukturach uczelni. 26.Targi edukacyjne jako narzędzie kształtowania wizerunku szkoły wyższej. 27.Zarządzanie relacjami z absolwentami. 28.Współpraca ze studentami w zakresie aktywności promocyjnej uczelni. VII.Nowe technologie na rynku edukacji wyższej: 29.Zmiany strategii marketingowych szkół wyższych w dobie społeczeństwa informacyjnego. 30.Pozycjonowanie serwisów internetowych szkół wyższych. VIII. Badania marketingowe w zarządzaniu szkołą wyższą: 31. Badania i analizy marketingowe w szkole wyższej. 32.Pomiar satysfakcji klienta jako element sytsemu zarządzania jakością w szkole wyższej. 33.Badanie opinii studentów jako przesłanka doskonalenia jakości kształcenia. 34.Marketingowe aspekty działalności uczelni wychowania fizycznego w opinii studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
1.Opis projektu badań, 2.Prawne podstawy kształcenia nauczycieli w Polsce-standardy ksztaćłenia i wymagania kwalifikacyjne, 3.Europejskie systemy kształcenia nauczycieli - problemy, dyskusje i rozwiązania, 4.Baza kształcenia nauczycieli w polskich uczelniach państwowych, 5.System ksztaćłenia nauczycieli w uczelniach wyższych w opiniach ekspertów, 6.Ksztłacenie nauczycieli w wybranych uczelniach, 7.Jakość ksztaćłenia nauczycieli w opiniach praktyków, 8.Edukacja nauczycieli w Poslce-wnioski i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady tworzenia Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej; 3. Problemy tworzenia i realizacji standardów jakości kształcenia w szkole wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Uczelnie a rynek pracy: System szkolnictwa wyższego w Polsce; Cele kształcenia akademickiego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Udział pracodawców w zarządzaniu uczelnią; oczekiwania rynku pracy wobec absolwentów szkół wyższych. R. 2 Program „Uczelnia Liderów” w systemie akredytacyjnym szkolnictwa wyższego w Polsce: Rola akredytacji w systemie szkolnictwa wyższego; Jakość kształcenia na uczelniach; Akredytacja „Uczelnia Liderów” i jej rola w zarządzaniu szkołami wyższymi. R. 3 Dobre praktyki w zarządzaniu dydaktyką i budowaniu relacji z otoczeniem społeczno-gospodarczym z perspektywy ekspertów Programu „Uczelnia Liderów”. Recenzje wybranych szkół wyższych, które uzyskały certyfikat akredytacyjny: Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie; Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi; Akademia Polonijna w Częstochowie; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie; Akademia im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim; Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego „Apeiron” w Krakowie; Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna; Krakowska Wyższa Szkoła Promocji Zdrowia; Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu; Olsztyńska Szkoła Wyższa imienia Józefa Rusieckiego z siedzibą w Olsztynie; Państwowa Wyższa Szkoła Informatyki i Przedsiębiorczości w Łomży; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Hipolita Cegielskiego w Gnieźnie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Nowym Sączu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Oświęcimiu; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku; Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu; Szkoła Główna Służby Pożarniczej z siedzibą w Warszawie; Uniwersytet Medyczny w Lublinie; Uniwersytet Łódzki; Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie; Politechnika Śląska; Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu; Wydział Biologii Uniwersytetu Gdańskiego; Wydział Zarządzania i Inżynierii Produkcji Politechniki Łódzkiej; Wydział Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku; Wydział Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Formalna informacja zwrotna na potrzeby podsumowującej i formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: studencka informacja zwrotna w kontekście zmian w szkolnictwie wyższym; Dyskusja na temat celów informacji zwrotnej od studentów; Decyzje dotyczące wyboru mechanizmu informacji zwrotnej od studentów; Gromadzenie i analiza danych w badaniach wykorzystujących kwestionariusze ankietowe; Internetowy system oceny zajęć dydaktycznych; Upublicznienie i upowszechnienie rezultatów ocen studenckich i działań poewaluacyjnych; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty: kwestionariusze służące gromadzeniu studenckiej informacji zwrotnej; 2. Nieformalna informacja zwrotna na potrzeby formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: nieformalna informacja zwrotna kluczem do sukcesu dydaktycznego wykładowcy i sukcesu akademickiego studentów; Charakterystyka wybranych technik i metod nieformalnej studenckiej informacji zwrotnej; Ocena skuteczności stosowania technik oceniania formatywnego jako instrumentu ni formalnej informacji zwrotnej; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty nieformalnej informacji zwrotnej i formatywnej oceny zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rynek czy system: szkolnictwo wyższe w Polsce okresu transformacji, 2. Uzupełniające studia magistersie jako czynnik konkurencyjności uczelni, 3. Licencjat czy magister: studenci na rynku usług edukacyjnych, 4. Jakość ksztaćłenia w strategiach badanych uczelni, 5. Jakość kształcenia w opiniach studentów, 6. Wybrane aspekty jakości kształcenia, 7. Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni, 8. Konkurencja czy partnerstwo na rynku usług edukacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie uczelnią wyższą- uwarunkowania, modele, instrumenty: Finansowanie szkolnictwa wyższego w obszarze dydaktyki- dylematy i wyzwania; Standardy i wskazówki dotyczące wewnętrznego zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym; Uwarunkowania wdrażania systemu zarządzania jakością w szkole wyższej; 2. Uczelnie a środowisko społeczne. W stronę nowoczesnego modelu komunikacji z otoczeniem: Społeczna odpowiedzialność uczelni; Zaufanie w szkole wyższej; Rola mediów akademickich w public relations szkół wyższych. Ujęcie funkcjonalne; Wpływ organizacji absolwenckich na kształtowanie wizerunku szkół wyższych; Internacjonalizacja strategii wizerunkowej- nowe wyzwania dla polskich uczelni; USP szkoły wyższej; Marka uczelni w opinii jej interesariuszy na przykładzie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; 3. Otoczenie wewnętrzne uczelni- struktura, zasoby, relacje: Budowa kapitału intelektualnego i społecznego w szkole wyższej; W kierunku praktycznego wykorzystania koncepcji kapitału intelektualnego- wyzwania dla szkół wyższych w Polsce; Rola komunikacji w funkcjonowaniu szkoły wyższej medycznej; Wybrane przykłady błędów językowych w pracach naukowych, raportach z badań oraz pracach dyplomowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu ; Nr 6)
1.Przesłanki, potrzeby i mozliwości budowy i wdrażania systemu jakości w jednostkach edukacyjnych, 2.Klient, wyrób, proces w systemie edukacyjnym według wymagań ISO 9001:2000, 3.Księga jakosci systemu edukacyjnego, 4.Rola najwyższego kierownictwa w systemie zarządzania jakością, 5.Dokumentowanie systemu jakości oraz nadzó r nad dokumentacją i zapisami wg. PN-ISO 9001:1996 ora z ISO 9001:2000, 6.Zagadnienia planowania jakosći w je dnostkach dydaktycznych uczelni wyższej, 7.Sterowanie projektowaniem programu nauczania, 8.Wspomaganie naucz ania pomocami dydaktycznymi, 9.Sterowanie procesem dyd aktycznym w kontekście wymagań normy PN-ISO 9001:1996, 10.Zapewnienie jakości na wejściu procesu nauczania, 11.kontrola procesu dydaktycznego w edukacyjnym system ie zarządzania jakoscią, 12.Wewnętrzne audity jakosći w jednostce edukacyjnej, 13.analiza działań korygujacy ch i zapobiegawczych w KTMiOP PRz, 14.Eduakcja i szkol enie - fundament każdego systemu, 15.Problemy oceny pr acowników, 16.Nadzór nad sprzętem kontrolno-pomiarowym i urządzeniami technologicznymi, 17.Ocena stanu bezpi eczeństwa pracy w laboratoriach technicznych, 18.Plan poszerzenia systemu zarządzania jakosćia o system zarz ądzania bezpieczeeństwem pracy w jednostce edukacyjnej , 19.Analiza mozliwości certyfikowania działalnosci na ukowej w uczelnianych jednostkach eduakcyjnych, 20.Pro blemy skuteczności i efektywności wdrażania systemu ja kosci w jednostce edukacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej