Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(87)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(80)
Czasopisma
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(48)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(49)
Czytelnia
(78)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(17)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(14)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Białoszewski Dariusz
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Korabiewska Izabela
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Lewandowska Monika
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Rongies Witold
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Czopek Jakub
(2)
Czyż Stanisław
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Dusza Bożena
(2)
Furman Joanna
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Guła-Kubiszewska Halina
(2)
Hallada Marek
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kwaśna Anna
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Machnio Dominika
(2)
Majewski Tomasz
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Starościak Wojciech
(2)
Urych Ilona
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Cholewiński Mirosław
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrobot Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(89)
Temat
Szkolnictwo
(59)
Wychowanie
(52)
Pedagogika
(29)
Nauczyciele
(21)
Kształcenie
(20)
Oświata
(16)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Uczniowie
(13)
Młodzież
(12)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Dziecko
(9)
Nauczanie
(9)
Rodzina
(9)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Studenci
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Zmiana społeczna
(6)
Rodzice
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Edukacja medialna
(4)
Historia wychowania
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Agresywność
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dyslekcja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Samokształcenie
(3)
Socjalizacja
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kobieta
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Płeć
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Adopcja
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-
(5)
1901-2000
(4)
2001-
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(2)
Historia
(1)
89 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
1. Warunki kształcenie, 2. Osiągnięcia szkolne, 3. Problemy wychowawcze, 4. Zmiany w szkołach: opinie nauczycieli, 4. Zmiany w szkołach: opinie gimnazjalistów, 5. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymiary doświadczenia i myślenia: Kilka uwag o przestrzeni; L'utopie Est morte! Vive la utopie!; Świadectwo listów; Wzory kultury a transfer wiedzy; "Etyka" jako antropologia polityczna; Człowiek Globalny a społeczeństwo i naród przyszłości. 2. Filozofia jako metahumanistyka i życie: Gra w nieśmiertelność; Humanistyka, życie i inne marzenia; Po cóż nam humanistyka?; Filozof, albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania; Philosophia perennis jako filozofia interkulturowa; Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-politycznej. 3. Walka i uniwersytet: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne było bardziej polityczne);Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Uniwersytet - czy jest jeszcze wspólnotą nauczających i uczących się? 4. Dialog - czytanie i dwoistość relacji: Humanistyka i pedagogika. Dekalog (dziesięć przesłań) odczytamy z prac; Warto czytać dzieła Witkowskiego; Lech Witkowski: pochwała ambiwalencji; humanistyczny terrorysta. Moja "fenomenologia czytania" Lecha Witkowskiego; Odpowiedź na "wezwanie do współmyślenia". Autonarracja okolicznościowa; List z nieistniejącego świata; W nawiązaniu do kategorio dwoistości - analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego; Na spotkanie kultur i dyscyplin (nauki z Lecha Witkowskiego); Czytanie Witkowskiego - moje solikwium. 5. Tożsamość i pogranicza rozwoju: Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości; Szkic do portretu przywódcy transformacyjnego; Oswajanie materii pogranicza Lecha W. inspiracje praktycznych działań na Łotwie; Życiodajność pogranicza, czyli Lecha Witkowskiego postscriptum do nowoczesności. 6. Próby pedagogicznej wrażliwości: Nurty pedagogii współczesnych; Niewyraźne wychowanie; Pedagogia Rediviva; "Nie puszczę Cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" - modele relacji wiary i rozumu we współczesnej pedagogice; Filozoficzno-pedagogiczne aspekty współczesnego fundamentalizmu; Ochrona macierzyństwa oraz opieka nad matką i małym dzieckiem w II Rzeczypospolitej. 7. Pytania, dociekania i dylematy: Dziesięć powodów pedagogicznej wagi Lacana; Kilka pytań Lecha Witkowskiego: zamiast pochwał; Rozważania na temat autorytetu w środowisku akademickim; Dylematy roli wychowawcy; Dylematy polskiego szkolnictwa wyższego; Socjologiczny wymiar aktywności człowieka w pracy na morzu. 8. Edukacyjne troski: Edukacja obywatelska i europejska - zaniedbane obszary wychowania; Pułapki izonomii rozwojowej, ich źródła i rodzaje; Edukacja w trosce o nadzieję człowieka; Nauczyciel uczniów zdolnych; "11 minut: Paulo Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości erotycznej. 9. (L)echa spotkania: Oda do Lecha; Spotkania z Mistrzem. Profesor Lech Witkowski na Letnich Szkołach Młodych Pedagogów KNP PAN; Inspiracje, prowokacje, dekonstrukcje - nasze spotkania z profesorem Lechem Witkowskim; Pomiędzy mistyfikacją, maskaradą a demistyfikacją i demaskacją - mity wychowania i edukacji; Z wdzięcznością; Garść wspomnień o Profesorze; Moje spotkania z Lechem W.; Od zwątpienia do zrozumienia Lecha W. lekcja czytania Thomasa Merona; O Spinozie. Notatki do rozmowy z promotorem. 10. Świadectwa i wizje: Polskie reminiscencje wobec wyzwania rytuału w szkole; Przyrost naturalny Tadeusza Różewicza od wizji dramatu do wizyjnego widowiska; Helena Modrzejewska jako zjawisko kultury; (W) Ramy(ach) tekstu i jego interpretacji; "Moja śmierć" - próba analizy; Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozwój praktyki przedszkolnej w ujęciu historycznym; Organizacja środowiska przedszkolnego; Organizacja przestrzeni przedszkola - aspekty teoretyczne i praktyka; Planowanie działań pedagogicznych w przedszkolu; Poczytaj mi, mamo! O potrzebie czytania dzieciom; Zabawa jako forma wspierania rozwoju dziecka; Prawne aspekty organizowania niepublicznych placówek przedszkolnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Realizacja polityki oświatowej w latach 1944-1956, 2. Tworzenie i rozwój liceów pedagogicznych, 3. Polityka kadrowa, 4. Podstawowe formy oddziaływania ideowopolitycznego na nauczycieli, 5. Uczniowie w polityce kadrowej władzy, 6. Wdrażanie nowych treści nauczania w programach i podręcznikach szkolnych, 7. Laicyzacja liceów pedagogicznych, 8. Miejsce organizacji młodzieżowych w oddziaływaniu ideowo-wychowawczym na uczniów, 9. Rola czynnika społecznego w oddziaływaniu ideowo-wychowawczym na uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła jako miejsce odtwarzania nierówności płci: edukacja jako praktyka dominacji. Udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów; Obraz systemu ról płciowych w polskich podręcznikach dla klas początkowych. Szkoła jako arena starć o prawomocne definicje seksualności i płci: Zabiegając o "odmienną" edukację. Homofobiczny dyskurs i "aseksualna" szkoła; negocjowanie znaczenia kategorii płci. Pomiędzy różnicowaniem płciowym a przekazaniem granic; "Dziwki", "królowe" i "szare myszki", czyli gimnazjalna codzienność widziana przez pryzmat seksualizacji dziewczyństwa. Urodzajowienie edukacji i socjalizacji: "Ku pamięci". Socjalizacyjna funkcja pamiętniczków, (Re)socjalizacja rodzajowa młodzieży nieprzystosowanej społecznie, Stereotyp płci czy płeć języka? Szkolne interakcje komunikacyjne nauczycielek z uczennicami i uczniami, Predyspozycja czy predestynacja? Stereotypy płci i rola szkoły w kontekście rozważań o zdrowiu; Feministyczne interwencje edukacyjne: Spójrz w stronę dziewcząt, Warsztaty wrażliwości genderowej; Pytania o socjalizację - kulturowy rachunek zysków i strat: Nowe trajektorie tożsamości. Analiza dyskursów transformacji; Męskość i kobiecość we współczesnej Polsce; Aktywność zawodowa gospodyń domowych na łamach prasy kobiecej Polski Ludowej; Czy młode kobiety tęsknią za tradycją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Starożytna Grecja, 2. Hellenizm, 3. Rzym, 4. Wychowanie i szkolnictwo pierwszych wieków chrześcijaństwa, 5. Średniowiecze, 6. Edukacja pozaszkolna, 7. Wychowanie i szkolnictwo w okresie Odrodzenia i Humanizmu, 8. Reformacja, 9. Wychowanie i szkolnictwo katolickie w okresie potrydenckim, 10. Szkolnictwo potrydenckie w Rzeczypospolitej, 11. Rozwój szkolnictwa na Rusi do II połowy XVII w., 12. Rozwój nauki i myśli pedagogicznej w dobie realizmu XVII w., 13. Oświecenie. Wiek pedagogiczny, 14. Idea szkoły nowoczesnej, świeckiej i ludowej, 15. Wielkie reformy szkolne w Rzeczypospolitej, 16. Reformy szkolne w Rosji, 17. Myśl pedagogiczna wielkiej rewolucji francuskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji, realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i możliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Symboliczna sfera kultury, komunikacja symboliczna a interakcja- wielość znaczeń i wymiarów w edukacji: Główne sfery wykorzystania komunikacji społecznej; Twórczość nieprofesjonalnych artystów i animatorów kultury jako forma komunikacji regionalnej (na przykładzie twórczości m. Jopek, Cz. Rusek i W. Ficoń); Kulturowe wyznaczniki komunikacji społecznej w edukacji; Okiem mistrza i okiem ucznia- rozważania o relacjach między nauczycielem i uczniem w obszarze sztuk pięknych; Interpersonalna komunikacja i dialog pomiędzy nauczycielem a uczniem w obszarze spotkań ze sztuką; Kompetencje psychoanalityczne w budowaniu dialogu wychowawczego; Konteksty ambiwalencji w ramach wartości absorbowanych przez młodzież w odniesieniu do kultury popularnej; Dramaterapia jako proces nadawania znaczeń przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; 2: Społeczny kontekst znaczeń w edukacyjnych wydarzeniach komunikacyjnych w perspektywie interakcji: Analiza kulturowych znaczeń dyskursu w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada oraz w ujęciu teorii przemocy symbolicznej P. Bourdieu (z badań nad dziecięcym dyskursem); Koncepcja edukacji w kontekście Platońskiego paradoksu wiedzy; Komunikacja interpersonalna w procesie edukacyjnym- rytuały interakcyjne; Podmiotowe aspekty relacji interpersonalnych w edukacji; Nauczyciel w sytuacji komunikacyjnej (zadania i kompetencje nauczyciela); Komunikowanie społeczne w edukacji. Sytuacja komunikacyjne- uczeń jako interakcja symboliczna; Autorytarne i dialogowe wzorce komunikacji nauczyciel- dziecko w praktyce wychowawczej; Kompetencja metapoznawcza jako wyznacznik kompetencji komunikacyjnej- refleksje w kontekście komunikacyjnych zdolności i postaw nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w nowych realiach komunikacyjnych' "Uczenie się" jako budowanie nowej jakości procesów komunikacyjnych nauczyciel-uczeń. Przykład "uczącej się szkoły"; Kierowanie placówką oświatowa w myśl teorii strukturalno-funkcjonalnej i interakcjonizmu symbolicznego; 3. Normatywny i interpretacyjny model interakcji komunikacyjnej w edukacji- mnogość sytuacji: Relacje i interakcje nauczyciel-uczeń a modele komunikacji społecznej; Interakcje komunikacyjne w edukacji- stan obecny i możliwości modyfikacji; Nowe strategie myślenia jako alternatywne spojrzenie na asymetryczną interakcję komunikacyjną nauczyciel-uczeń w procesie edukacyjnym, Modele komunikacji a interakcje nauczyciel-uczeń, Wulgaryzacja języka w środowiskowej komunikacji nieoficjalnej uczniów jako współczesne wyzwanie dla nauczyciela i edukacji, Szkolne lekcje "na dwa głosy", czyli słowo o komunikacyjnym "rozmijaniu", Znaczenie informacji werbalnej w procesie nauczania i uczenia się czynności motorycznych, Haptyka jako metoda uświadamiania wrażeń kinestetycznych, (Kon)teksty humanistyczno-przyrodnicze w szkolnej klasie, Tekst podręcznika jako narzędzie komunikacji edukacyjnej. 4. Wielowymiarowość interakcji komunikacyjnych w edukacji akademickiej: Komunikacja jako proces wzajemnego porozumiewania się - uczenie przez dyskusję, Blokujące i motywujące komunikaty wykładowców - komunikat z badania relacji studentów i nauczycieli akademickich, Interakcje nauczyciel akademicki-student jako potencjalne pole kształtowania kompetencji obywatelskich, Proces komunikacji warunkiem poprawnych relacji nauczyciel akademicki-student, Komunikacja społeczna a system edukacji w Republice Czeskiej w świetle nowych wyzwań dla pedagogiki, Wybrane osobowościowe uwarunkowania efektywności zawodowej nauczycieli, Metoda projektów jako sposób aktywizacji przestrzeni komunikacyjnej w nauczaniu dydaktyki, Klimat sprzyjający nauce akademickiej a psychologiczne funkcjonowanie studentów - implikacje teorii autodeterminacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogiczne konteksty edukacji rodziców. Z historii kształcenia rodziców; Programy Szkoły Rodziców jako przejaw troski o wychowanie do rodzicielstwa; Wiedza rodziców o wychowaniu podstawą planowania edukacji; Permanentna edukacja rodziców pilnym wyzwaniem doby współczesnej w świetle nauczania Jana Pawła II; Szkoła Rodziców w świetle nauczania Jana Pawła II; Problem podmiotowości wychowanka - aspekt pedagogiczny; Kulturowy kontekst wychowania dziecka wyzwaniem dla edukacji rodziców. Część II: Kierunki edukacji rodziców w dyskursie pedagogicznym. Kultura pedagogiczna rodziców a rodzinna edukacja medialna; Pedagogiczne aspekty "kultury medialnej" rodziców; Specyfika religijnego wychowania w rodzinie; Pomoc rodzicom w wychowaniu moralnym dzieci w świetle pism Luigiego Giussaniego; Znaczenie świadomości rodziców w zakresie kształtowania poczucia sensu życia; Znaczenie ojca w kształtowaniu tożsamości płciowej córki; Źródła i czynniki kształtujące kulturę pedagogiczną ojców - na przykładzie badań w środowisku wielkomiejskim; Świadomość opiekuńczo-wychowawcza rodziców dzieci przewlekle chorych; Formacja rodziców zastępczych a potrzeby dzieci opuszczonych. Część III: Instytucje i środowiska wspierające rodzicielstwo. Szkoła rodzenia szkołą rodzicielstwa; Miejsce rodziny i instytucji przedszkola w wychowaniu dziecka - stan aktualny i możliwości; Szkoła rodzinie, ale i rodzina szkole - dylemat stale otwarty; Rodzice znaczącym podmiotem edukacji szkolnej; Edukacja zdrowotna w szkole - współpraca szkoły z rodzicami; Rodzina jako miejsce wychowania świeckiego i religijnego w diecezji lubelskiej w okresie międzywojennym; Parafia katolicka a edukacja rodziców; Ocena psychoedukacyjnych walorów publikacji na temat Szkół dla Rodziców w miesięczniku "Twoje Dziecko"; Edukacja rodziców w świetle doświadczeń pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej z rodziną; Wolontariat wobec rodziców niewydolnych wychowawczo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instytucjonalizacja edukacji 2. Podstawy dydaktyki menadżerskiej 3. Metody kształcenia menedżerów 4. Podnoszenie efektywności edukacji menedżerskiej 5. Rola nauczyciela akademickiego 6. Praca dydaktyczno- wychowawcza 7. Pomoce dydaktyczne wspomagające efektywność nauczyciela 8. Łączenie procesu dydaktycznego z procesem wychowawczym 9. Funkcje dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela w kształceniu menedżerów 10. Narzędzia wirtualne - infostrady
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 3/2008)
Rocznik
1. Dociekania i refleksje wokół kategorii i pojęć: Normatywny i interpretacyjny paradygmat w badaniach pedagogicznych; Jakościowe kształcenie zawodowe studentów szkół wyższych (zarys problemu); Poszukiwanie nowej jakości w kontaktach nauczyciel-uczeń; Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole; Wychowanie dzieci jako czynnik modyfikujący przebieg kryzysu połowy życia; Sposoby diagnozowania gotowości społeczno-emocjonalnej dziecka sześcioletniego; Wspieranie dziecka w osiąganiu dojrzałości szkolnej; 2. Edukacja wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata: Między manipulacją poprzez media a wychowaniem do mediów w świetle analizy dążeń autokreacyjnych współczesnego człowieka; Kompetencje służb społecznych a wyzwania współczesności; Model rodziny zastępczej- wyzwania współczesnej cywilizacji; Sądowy kurator dla dorosłych w systemie środków przeciwdziałania patologii społecznej; Zrozumieć drugiego człowieka- drogowskazy w pracy kuratora sądowego dla dorosłych; Wykluczenie jako problem życia społecznego; Poznanie siebie i innego w dynamice dialogu; Rozumienie Innego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogdana Nawroczyńskiego filozofia i pedagogika kultury; Podstawy pedagogiki personalistycznej w ujęciu Sergiusza Hessena; Zygmunt Mysłakowski o pedagogice ogólnej, pojęciu wychowania i kulturze współżycia; Kazimierz Sośnicki o pojęciu pedagogiki filozoficznej i o samokształceniu pedagogicznym; Pedagogika kultury w retrospekcji; Doktryny personalizmu chrześcijańskiego; Filozofia, etyka i pedagogika egzystencjalizmu; Encyklika papieża Piusa XI O chrześcijańskim wychowaniu młodzieży; Sobór Watykański II o wychowaniu chrześcijańskim; Tadeusza Kotarbińskiego Medytacje o życiu godziwym; Andrzej Grzegorczyk Dekalog po świecku przeczytany; Ireny Wojnar Sztuka jako "podręcznik życia"; Koncepcja wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia; Metodologiczne problemy teorii wychowania w ujęciu Heliodora Muszyńskiego; Aleksander Lewin o tworzeniu mikrosystemu wychowawczego; Amerykańscy filozofowie wychowania wobec problemów edukacji; Ruch społeczny "wychowanie bez porażek" Thomasa Gordona; Carla R. Rogersa koncepcja edukacji skoncentrowanej na uczniu; Pedagogika Gestalt; Ruch antypedagogiki; Czy koniec ery Gutenberga? Problemy pedagogiczne ery komputerowej; Koncepcja Ivana Illicha deskolaryzacji społeczeństwa; Poszukiwanie nowych strategii oświatowych; Kontrkultura; New Age - poszukiwanie nowej wizji życia; Pedagogika dialogu; Wychowanie i pedagogika w perspektywie hermeneutycznej; Postmodernistyczne nurty w pedagogice współczesnej; Współczesny nurt feminologiczny; Edukacja globalna - czy ideał wychowawczy XXI wieku?; Polska pedagogika i edukacja wobec demokratycznych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo i pedagogika w krajach europejskich; Organizacja wychowania publicznego, Eksperyment pedagogiczny Roberta Owena, Działalność i poglądy pedagogiczne J.H. Pestalozziego, Metoda ogródków dziecięcych Fryderyka Froebla, Poglądy pedagogiczne Fryderyka A. Diesterwega, Szkolnictwo niemiecki w 2 o. XIX stulecia, Poglądy pedagogiczne J.F. Hernarta, Rosyjskie ustawy szkolne w XIX stuleciu, Eksperyment wychowawczy i poglądy pedagogiczne Lwa Tołstoja, Poglądy pedagogiczne K. Uszyńskiego, Filozoficzne podstawy pedagogiki epoki pozytywizmu, Etyka wolności i utylitaryzmu J.S. Milla, Poglądy pedagogiczne Herberta Spencera, Społeczno-pedagogiczne podstawy programu wychowania socjalistycznego, Społeczne podstawy katolickiej doktryny wychowawczej, Proklamowanie nowożytnych igrzysk olimpijskich. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich; Działalność oświatowa Izby Edukacji Publicznej, Edwarda Czarneckiego Rozprawa o nauczycielu, Stanisław Staszic o edukacji publicznej, Jędrzej Śniadecki o wychowaniu dzieci w wieku szkolnym, Towarzystwa Filomatów, Poglądy pedagogiczne Bronisława F. Trentowskiego, Karol Libelt o wychowaniu patriotycznym, Ewaryst Estkowski i jego stanowisko pedagogiczne, Józef Dietl o polityce edukacyjnej i o szkolnictwie w Galicji, Ustawa z 1862 r. o wychowaniu publicznym w Królestwie Polskim, Polityka oświatowa caratu w Królestwie Polskim: raport ministra, Program pedagogiczny pozytywizmu warszawskiego, Dążenia emancypacyjne kobiet - walka o średnie i wyższe wykształcenie, Poglądy i stanowisko pedagogiczne Jana Władysława Dawida, Stanowisko pedagogiczne Stanisława Karpowicza, Polityczny i oświatowy program partii Proletariat, Wokół strajku szkolnego z 1905 r., Jak pojmować wychowanie narodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej 1. Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 3. Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice II. Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne 1. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne 2. Wybrane koncepcje i środki diagnozy rodziny 3. Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci 4. Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej 5. Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 6. Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole 7. Diagnoza dysleksji rozwojowej jako postawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny 8. Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 9. Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego 10. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej 11. Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe. Pedagogia , ISSN 1634-7071 ; Nr 4)
Zawiera: Wystąpienie otwierające uroczystość inauguracji roku akademickiego 2003/2004; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku. Próba aktualizacji „Strategii rozwoju oświaty do roku 2020”; Jan Henryk Pestalozzi „Ojciec elementarnej szkoły ludowej”; Janusz Korczak jako humanista XX wieku; Historia wobec zagadnień świadomości społecznej; Kilka refleksji na temat definicji, przedmiotu i zadań dydaktyki ogólnej w kontekście współczesnych badań niemieckich; Szkolnictwo specjalne w państwach Unii Europejskiej i w Polsce; Kształcenie języka w społeczeństwie wielokulturowym; Edukacja odpowiedzialna - imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian?; Problemy wychowawcze współczesnej rodziny; Kształcenie na odległość w Polsce; Problematyka pedagogiki specjalnej na łamach „Kwartalnika Pedagogicznego” w latach 1956-2003; W 100-lecie urodzin profesora Bogdana Suchodolskiego - Trwałość inspiracji; „Szkolnictwo w Belgii a integracja europejska” Bruksela, 11-18 listopada 2003 roku; Priorytety polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; Krajowa Konferencja poświęcona Procesowi Bolońskiemu Warszawa, 20 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej