Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(83)
IBUK Libra
(14)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(75)
E-booki
(20)
Publikacje naukowe
(15)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(41)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(70)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Klasińska Barbara
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wrońska Marta
(3)
Wróblewska Walentyna
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Czopek Jakub
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Hallada Marek
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kumidor Irena
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Musiał Emilia
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pisarczyk Joanna
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Tylka Monika
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bielska Ewa
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Byra Stanisława
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Chudziński Edward
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cyrańska Ewa
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliwa Urszula
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Gerting Henryk
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Studenci
(72)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Młodzież
(8)
Nauczyciele
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Nauczanie
(6)
Pedagogika
(6)
Postawy
(6)
Uczniowie
(5)
Jakość życia
(4)
Kształcenie
(4)
Media społecznościowe
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Szkolnictwo
(4)
Aspiracje
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Dziecko
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Metodologia
(3)
Nauka
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawa i obowiązki obywatelskie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Public relations
(3)
Rodzice
(3)
Rynek pracy
(3)
Rzecznik praw dziecka
(3)
Rzecznik praw obywatelskich
(3)
Rzecznik praw pacjenta
(3)
Rzecznik praw studenta
(3)
Samokształcenie
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zawód
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
Biblioterapia
(2)
COVID-19
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
E-learning
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus (program)
(2)
Gospodarka
(2)
Gry komputerowe
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kadry
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kształcenie za granicą
(2)
Kultura
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Polska
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Studenci zagraniczni
(2)
Sukces
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Teoria nauczania
(2)
Turystyka
(2)
Twórczość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczenie się
(2)
Unia Europejska
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Altruizm
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-2000
(11)
1989-
(7)
2001-0
(6)
1901-2000
(5)
1901-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Europa
(1)
Jugosławia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Czasopismo naukowe
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Monografia
(5)
Raport z badań
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
103 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny (część II): Psychologia kulturowa [Special issue (part II): Cultural psychology] Redaktor numeru: Anna Kwiatkowska [Editor: Anna Kwiatkowska] W numerze [Contents] Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, Jerzy Wierzbiński, Anna Olga Kuźmińska: Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach [Comparability of survey data collected in different countries], doi: 10.7366/1896180020142901, s. 128–143; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kulturowa adaptacja Międzykulturowej skali radzenia ze stresem (Cross-Cultural Coping Scale, CCCS) Kuo, Roysircara i Newby-Clarka [Cultural adaptation of Cross-Cultural Coping Scale – CCCS, by Kuo, Roysircar and Newby-Clark], doi: 10.7366/1896180020142902, s. 144–164; Kuba Kryś, Karolina Hansen: Tylko głupcy uśmiechają się do obcych? Analiza różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym inteligencji i szczerości osób uśmiechniętych [Only the stupid smile at strangers? Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling individuals], doi: 10.7366/1896180020142903, s. 165–178; Monika Biłas-Henne, Paweł Boski: Bufor wielokulturowy [Multicultural buffer], doi: 10.7366/1896180020142904, s. 179˜–199; Katarzyna Lubiewska: Znaczenie kolektywizmu i indywidualizmu dla zachowań rodzicielskich matek oraz przywiązania polskich i niemieckich nastolatków w perspektywie hipotezy kulturowego dopasowania [Cultural fit hypothesis: The impact of individualism-collectivism on maternal parenting and adolescent attachment in Germany and Poland], doi: 10.7366/1896180020142905, s. 200–219; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Piergiorgio Argentero, Sergiu Baltatescu, Gopa Bardhwaj, Marcin Bukowski, Rachel Calogero, Melania Chargazia, Amanda Clinton, Murnizam Hj. Halik, Dzintra Ilisko, Narine Khachatryan, Martina Klicperova-Baker, Monika Kovacs, Eva Letovancova, Kadi Liik, Jarosław Michałowski, Ivo Nord, Elena Paspalanova, Pablo Perez de Leon, José Techera, Mariano Rojas, Joanna Różycka, Beate Seibt, Iryna Semkiv, Habib Tiliouine, Ha Khanh Truong, Alain Van Hiel, Kees van den Bos, Eduardo Wills-Herrera: Kulturowe wymiary postaw roszczeniowych [Cultural dimensions of entitlement], doi: 10.7366/1896180020142906, s. 220–240.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Radio studenckie w Polsce / Urszula Doliwa. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2008. - 187, [5] s. : tab.; wykr. ; 24 cm.
(Studia z Teorii Komunikacji I Medioznawstwa / red. nauk. Andrzej Staniszewski, Aleksander Kiklewicz ISSN 1899-4253 ; 1)
1. Radio studenckie jako element kultury studenckiej i systemu medialnego w Polsce: Kultura studencka w Polsce (próba charakterystyki i oceny); Dziennikarstwo studenckie od PRL do czasów współczesnych; Radiofonia studencka w Polsce na tle rozwiązań systemowych przyjętych w innych krajach; 2. Radiofonia studencka w PRL (próba charakterystyki i oceny): Powstanie radia studenckiego i jego rozwój w latach 1950-1989; Charakterystyka poszczególnych ośrodków radiofonii studenckiej; 3. Koncesjonowane stacje studenckie. Struktura organizacyjna- oferta programowa- funkcje społeczne: Charakterystyka koncesjonowanych stacji studenckich; Budżet nadawców akademickich; Pracownicy radia; Program stacji koncesjonowanych; Działalność pozaprogramowa stacji koncesjonowanych; Charakterystyka funkcjonowania koncesjonowanych stacji studenckich w Internecie; Analiza wyników słuchalności koncesjonowanych stacji studenckich; Funkcje społeczne koncesjonowanych stacji studenckich; 4. Nikoncesjonowane stacje studenckie. Struktura organizacyjna- oferta programowa- funkcje społeczne: Charakterystyka grupy niekoncesjonowanych stacji studenckich; Budżet niekoncesjonowanych stacji studenckich; Pracownicy radia; Działalność programowa i pozaprogramowa; Charakterystyka funkcjonowania niekonwencjonalnych stacji studenckich w Internecie; Funkcje społeczne niekoncesjonowanych stacji studenckich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszej publikacji omówiono i przeanalizowano szczegółowo jeden z elementów programu „Uczenie się przez całe życie” – program Erasmus, dzięki któremu studenci mają możliwość czasowego przebywania na dowolnej uczelni w całej Europie. Celem opracowania jest przedstawienie, jak przebiega realizacja programu Erasmus na wrocławskich uczelniach wyższych, oraz zbadanie satysfakcji zagranicznych studentów przybywających do Wrocławia w ramach programu Erasmus. Studenci z zagranicy odpowiadali w badaniu ankietowym na pytania dotyczące oceny jakości oferty wrocławskich wyższych uczelni oraz naszego miasta, a także dotyczące wpływu pobytu we Wrocławiu na ich edukację i sytuację na rynku pracy. Analiza realizacji programu Erasmus we Wrocławiu została osadzona w szerszym kontekście działań i programów Unii Europejskiej w obszarze edukacji oraz wspierania rozwoju kapitału ludzkiego, a także inicjatyw związanych z realizacją Europejskiej Strategii Zatrudnienia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Rocznik Prasoznawczy , ISSN 1897-5496 ; Rok 3/2009)
Rocznik, 2007-
System medialny Azerbejdżanu, Armenii i Gruzji. Historia i współczesność; Reklama telewizyjna w Rosji w aspekcie historyczno-teoretycznym; Od medialnego koncernu do partii politycznej; Częstochowskie mutacje "Trybuny Śląskiej" i "Dziennika Zachodniego"; System komunikacji wizualnej jako narzędzie public relations szkoły wyższej; Uwagi o analizie zawartości mediów. Prasa i dziennikarstwo internetowe. Wybrane praktyczne problemy na tle prawa prasowego; Etyka w dziennikarstwie - teoria a praktyka; Młodzi reklamożercy, czyli o percepcji reklamy przez studentów; Fotografia prasowa. Wybrane aspekty praktyczne; Raport o stanie komunikacji społecznej w Polsce. Sierpień 1980-13 grudnia 1981, Universitas Kraków 2001, s. 372.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola uczelni w kształtowaniu aktywności obywatelskiej: Blokady aktywności obywatelskiej w Polsce; Czy uniwersytet może dziś kształtować elitę obywatelską?; Uniwersytet - instytucja nie na te czasy?; Uniwersytet Humboldtowski versus McUniwersytet a rozwój społeczeństwa obywatelskiego; Współczesny uniwersytet a społeczeństwo obywatelskie. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa obywatelskiego: Uniwersytet i europejskie modus Vivendi; Wspólnota akademicka, wspólnota obywatelska; Kształtowanie postaw obywatelskich młodzieży akademickiej: możliwości i ograniczenia; Zaangażowanie społeczne a kompetencje społeczne na przykładzie badań uczestników Krajowego Zjazdu Doktorantów; Kształtowanie motywacji u studentów narzędziem rozwoju społeczeństwa obywatelskiego; Ograniczenia kształtowania postaw obywatelskich studentów w polskim szkolnictwie wyższym; Społecznie odpowiedzialny absolwent - wyzwanie nowoczesnej uczelni; przyczyny ograniczonego zainteresowania partycypacją w życiu społecznym środowiska akademickiego w Polsce; Związki szkół wyższych z systemem szkolnictwa średniego w Polsce i ich wpływ na odpowiedzialność społeczną. Kształcenie ekonomiczne a rozwój społeczeństwa obywatelskiego: Jak kształcenie ekonomiczne może służyć rozwojowi społeczeństwa obywatelskiego; Kapitał społeczny w edukacji ekonomicznej. Kształtowanie postaw obywatelskich - z doświadczeń uczelni: Rola uczelni w mieście niemetropolitarnym w rozwijaniu inicjatyw i aktywności obywatelskiej; Oczekiwania i postawy obywatelskie studentów pierwszego roku studiów ekonomicznych; Aktywność społeczna studentów szkoły niepaństwowej (na przykładzie Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku Filia w Ełku); Świadomość ekologiczna i odpowiedzialność środowiskowa społeczności akademickiej jako element świadomości społecznej; Aktywność społeczna studentów Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Rola Kół Naukowych w uczelniach niepublicznych w rozwoju społecznego zaangażowania na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku; Możliwości kształtowania aktywności społecznej młodzieży akademickiej w uczelniach niepublicznych; Uczelnia platformą działania. Przykłady aktywności obywatelskiej studentów z USA i Wielkiej Brytanii; Program uczelni Amerykańskich w rozwoju społecznego zaangażowania; Wykorzystanie portalu internetowego uczelni do pobudzania aktywności społecznej studentów; Student "usieciowiony" - nowy model aktywności społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

ROZWIĄZANIA ZADAŃ Z SIECI KOMPUTEROWYCH jest uzupełnieniem książki pt. ZBIÓR ZADAŃ Z SIECI KOMPUTEROWYCH. Stanowi ona kompletny zestaw rozwiązań zagadnień problemowych przedstawionych w powiązanej pozycji. Wśród rozwiązań możemy znaleźć, wypełnione karty pracy ucznia/studenta wraz z przykładowymi wnioskami. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli szkół średnich na kierunku: TECHNIK INFORMATYK oraz wykładowców uczelni kierunków IT o specjalizacji SIECI KOMPUTEROWE.

Wszystkie proponowane rozwiązania w postaci gotowych kart pracy oraz rozwiązanych problemów symulacyjnych w programie Packet Tracer stanowią dodatek, dla każdego posiadacza książki, które można pobrać wprost z serwera naszego wydawnictwa.

ROZWIĄZANIA ZADAŃ Z SIECI KOMPUTEROWYCH, zgodnie z zawartością bliźniaczej pozycji, która mieści zbiór scenariuszy zadań do wykonania, zawiera następujące zagadnienia:

- tworzenie różnych rodzajów topologii sieci,
- konfigurowanie i badanie adresacji IPV4 i IPV6,
- bezklasowa metoda przydzielania adresów statycznych adresacji IPV4,
- tworzenie prostej sieci bezprzewodowej oraz przewodowej,
- badanie procesu enkapsulacji i dekapsulacji,
- badanie protokołów ARP, ICMP, CDP, DNS,
- badania struktur ramek Ethernet 802.3, Ethernet II, 802.1Q,
- konfigurowanie tras statycznych IPV4 i IPV6,
- konfigurowanie i badanie statycznych tras zapasowych,
- konfigurowanie wymiany tras między obszarami routingu EIGRP, OSPF, RIP,
- konfigurowanie DHCP na routerze bezprzewodowym, kilku serwerów DHCP,
- przyporządkowanie adresów IP na podstawie adresów MAC,
- konfigurowanie dwóch routerów DHCP dla dwóch sieci,
- konfigurowanie protokołu DHCP SNOOPING,
- konfigurowanie i badanie protokołów RADIUS, NTP, NETFLOW, VTP,
- tworzenie wielopoziomowej topologii fizycznej, elementy sieci strukturalnej,
- tworzenie VLANów oraz ich konfigurowania,
- badanie statycznej i dynamicznej translacji adresów IP,
- filtrowanie ruchu FTP, HTTP, HTTPS, ICMP, IP, DNS, za pomocą ACL,
- konfigurowanie wirtualnej sieci prywatnej VPN.

Autorem książki jest Jerzy Kluczewski, długoletni instruktor Akademii CISCO CCNA. W swoim dorobku autorskim posiada już kilka publikacji książkowych na temat symulatora Packet Tracer. Swoje doświadczenie zdobywał podczas pracy w przemyśle, obecnie jest wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Studenci jako osoby dorosłe i ich style życia; 2. Istota i kategorie różnic indywidualnych; 3. Biologiczne różnice indywidualne; 4. Temperamentalne różnice indywidualne; 5. Intelektualne różnice indywidualne; 6. Uczuciowe i emocjonalne różnice indywidualne; 7. Charakterologiczne i osobowościowe różnice indywidualne; 8. Indywidualne różnice w działaniu człowieka; 9. Indywidualne różnice w mądrości nauczycieli akademickich; 10. Ogólne wskazania dla nauczycieli akademickich wynikające.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Nieustannie poszukuje się nowych rodzajów oddziaływania rehabilitacyjnego, które mobilizowałyby osoby niepełnosprawne do aktywności, zapewniały partnerską współpracę między osobami niepełnosprawnymi a pełnosprawnymi i ułatwiały przez to proces integracji. Dla powodzenia tych działań niezbędne staje się zaangażowanie instytucji państwowych, organizacji pozarządowych, a także podmiotów działających na zasadach komercyjnych. W niniejszej publikacji chcieliśmy określić, jakie systemowe i strukturalne warunki powinny być spełnione m.in. w sferze pracy, edukacji i szerzej w zakresie polityki społecznej, których rezultatem byłoby stworzenie dogodnych warunków dla realizacji celów i osiągania sukcesów życiowych przez osoby niepełnosprawne. Pragnęliśmy pokazać, jak wielki potencjał może być wykorzystany do szeroko rozumianego przeciwdziałania wykluczeniu i marginalizacji społecznej tej kategorii osób.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2070)
1. Teoretyczne rozważania nad samotnością: Samotność jako problem filozoficzno-antropologiczny; Wybrane psychologiczne aspekty samotności; Psychologiczne źródła samotności; Pomiar samotności jako zmiennej psychologicznej. 2. Problematyka i metodologia badań własnych: Cel i problemy badawcze; Pomiar zmiennych w procedurze badań 3. Wyniki badań nad zakresem problemu samotności i jej predyktorami w okresie dorastania: Zakres problemu samotności wśród badanej młodzieży - studium empiryczne nr 3; Czynniki socjodemograficzne a samotność; Poczucie samotności u młodzieży o różnym stanie zdrowia - studium empiryczne nr 5; Relacyjne predyktory samotności; Rozwojowo-wychowawcze źródła samotności. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Społeczne funkcje uniwersytetów, 2. Kim są studenci?, 3. Podstawowa rola studenta, 4. Role studentów wśród studentów, 5. Indywiudualne odmiany i ich wyjaśnienie, 6. Odmiany społecznego uczestnictwa studentów, 7. Sugestie w sprawie reorganizacji obecnej struktury uniwersytetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Stereotyp uchodźcy / Elżbieta Czapka. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2006. - 183 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Stereotypy- definicje i funkcje, 2. Uchodźcy jako kategoria społeczna, 3. Dynamika i geografia uchodźstwa, 4. Uchodźcy w Polsce, Wielkiej Brytanii i Jugosławi, 5. Przebieg badań i charakterystyka badanej zbiorowości, 6. Wiedza o uchodźcach studentów z Polski, Wielkiej Brytanii i Jugosławi, 7. Wizerunek uchodźcy na podstawie wypowiedzi studentów w trzech badanych krajów, 8. Przekonania studentów na temat uchodźców jako potencjalnego źródła zagrożenia dla kraju przyjmującego, 9. Interpretacja wyników badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Akademicka ; 2)
1. studia jako faza liminalna w rytuale przejścia, 2. Wspieranie procesów dojrzewania osobowego młodziezy akademickiej, 3. Kulturowa przestrzeń wspólnoty akademickiej, 5. Społecznośc akademicka a kultura wyższej uczelni, 5. Okres studiów - czasem dorastania do odpowiedzialności. Aksjologiczny wymiar studiowania, 6. Sztuka studiowania, czyli o szacunku dla cudzych mysli, 7. Studenci wobec programu kształcenia akademickiego, 8. Nauka i życie studenta historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950-1955, 9. Student jako osoba nauczana i jako partner nauczyciela akademickieo, 10. Zaangażowanie nauczycieli akademickich w działania wychowawcze na rzecz studentów - komunikat z badań, 11. Ukryty wymiar w relacjach student - nauczyciel akademicki, 12. Studenci o umiejętnościach komunikacyjnych nauczycieli akademickich, 13. Kodeks etyczny nauczyciela nauczycieli w opinii studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, 14. Modernizacja dydaktyki akademickiej w aspekcie edukacyjnych potrzeb studentów, 15. Studenci niepełnosprawni w szkole wyższej - wyzwanie i obowiązek, 16. Kształcenie studentow ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - bariery i szanse, 17. Doradztwo pedagogiczne w oczekiwaniach i działaniach studentów, 18. Studencki ruch naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskiem, 19. Aktywność społeczna mlodziezy akademickiej, 20. Czas wolny młodzieży akademickiej dla integralnego rozowju osoby, 21. Sposoby spędzania czasu wolnego przez studentów pedagogiki w kontekście ich świadomości zdrowotnej, 22. Mam Wam coś do przekazania - ksztalcenie umiejetności prezentacji (wykład, referat, komunikat konferencyjny, plakat konferencyjny), 23. Tematyka dotycząca studentów i studiowania zawarta w publikacjach - wybór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka badań w świetle literatury przedmiotu; 2. Podstawy metodologiczne badań własnych; 3. Godność w obszarze prawnym badań; 4. Godność w obszarze religijnym badań; 5. Godność w obszarze bioetycznym badań; 6. Doświadczanie poczucia godności przez badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 523)
1. Kształcenie młodzieży z niepełnosprawnością na poziomie wyższym: 2. Wielość perspektyw funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością; 3. Swoiste problemy psychospołeczne i edukacyjne studentów; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Motywy podjęcia studiów przez młodzież z niepełnosprawnością w świetle analizy wyników badań własnych; 6. Wybrane aspekty funkcjonowania edukacyjnego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 7. Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 8. Perspektywy pracy zawodowej w opiniach badanych studentów; 9. Współzależności między obszarami badawczymi; 10. Podsumowanie i postulaty dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Formalna informacja zwrotna na potrzeby podsumowującej i formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: studencka informacja zwrotna w kontekście zmian w szkolnictwie wyższym; Dyskusja na temat celów informacji zwrotnej od studentów; Decyzje dotyczące wyboru mechanizmu informacji zwrotnej od studentów; Gromadzenie i analiza danych w badaniach wykorzystujących kwestionariusze ankietowe; Internetowy system oceny zajęć dydaktycznych; Upublicznienie i upowszechnienie rezultatów ocen studenckich i działań poewaluacyjnych; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty: kwestionariusze służące gromadzeniu studenckiej informacji zwrotnej; 2. Nieformalna informacja zwrotna na potrzeby formatywnej oceny zajęć dydaktycznych: Wprowadzenie: nieformalna informacja zwrotna kluczem do sukcesu dydaktycznego wykładowcy i sukcesu akademickiego studentów; Charakterystyka wybranych technik i metod nieformalnej studenckiej informacji zwrotnej; Ocena skuteczności stosowania technik oceniania formatywnego jako instrumentu ni formalnej informacji zwrotnej; Konkluzje; Przykłady dobrej praktyki i projekty nieformalnej informacji zwrotnej i formatywnej oceny zajęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Założenia praktyk pedagogicznych- egzemplifikacje badawcze: Konteksty przygotowania i organizowania praktyk pedagogicznych; Jakiego pedagoga potrzebuje współczesna szkoła?; W poszukiwaniu modelu praktyk pedagogicznych do realizacji zadań profilaktycznych w szkole; Badania w działaniu podczas zawodowych praktyk pedagogicznych- walory aktywizowania przyszłych nauczycieli; O możliwościach realizowania refleksyjnej praktyki; 2. Projekty i programy praktyk pedagogicznych: Założenia i realizacja praktyk pedagogicznych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego- perspektywa doświadczeń studentów i nauczycieli akademickich; Kształtowanie kompetencji i umiejętności pedagogicznych przyszłych nauczycieli w trakcie praktyk pedagogicznych- analiza wybranych zagadnień; Pracownia Konsultacji i Poradnictwa Psychologicznego dla dzieci młodzieży jako miejsce studenckiej praktyki pedagogicznej; Nauczyciel wychowania fizycznego wobec chuligaństwa stadionowego- propozycja praktycznych zajęć dla studentów pedagogiki na przykładzie projektu "Jestem fair" realizowanego w Łodzi; Promowanie zdrowia i bezpieczeństwa w łódzkich placówkach- praktyczne zajęcia studentów; 3. Doświadczenie praktyk- perspektywa nauczycieli akademickich, nauczycieli w szkole i studentów: Doświadczenia z praktyk pedagogicznych- perspektywa studentów, perspektywa pedagoga szkolnego, perspektywa nauczyciela akademickiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ciągłość i zmiana idei uniwersytetu: Idea universitas pomiędzy przeszłością a przyszłością; Pytanie o wolność w przestrzeni uniwersytetu. Obszary i granice autonomii oraz swobód akademickich- między przywilejem a powinnością; Uniwersytet a prawda- wczoraj i dziś; Uniwersytet w blasku ideałów i w cieniu życia. Kontekst historyczny i współczesny; 2. Student jako uczestnik procesu dydaktyczno-wychowawczego: Od biernego żaka do aktywnego słuchacza- student w tradycji życia uniwersyteckiego; Student- kandydat na nauczyciela. Tradycja przygotowania do zawodu na Uniwersytecie Jagiellońskim; Poziom rozwoju społeczno-moralnego studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego w świetle teorii i testu James Resta; Studenci- dziś i wczoraj. Refleksje o etosie; Ściąganie- studencka rzeczywistość?; "Tak wiele się nauczyłem/am"- analiza wyjazdu na Erasmusa w świetle sytuacji młodych w Europie; Między ideałem a typową wadą: uczniowie w oczach przyszłych pedagogów; Uniwersytet Jagielloński w percepcji studentów. Sprawozdanie z badań; Badanie uniwersytetu jako instytucji z wykorzystaniem etnografii; Współczesna perspektywa pedagogiki retorycznej w dydaktyce szkoły wyższej na przykładzie seminarium; 3. Student i jego aktywność kulturalna: Kultura czasu wolnego studentów- wybrane zagadnienia; Aktywność kulturotwórcza na tle zmian w klimacie kultury studenckiej; Juwenalia- święto uniwersyteckiej młodzieży; Nasz Kraków- studencki przewodnik po mieście.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 183)
1. Kształcenie osób z niepełnosprawnościami na poziomie wyższym: Złożone uwarunkowania, realia, perspektywy zwiększania dostępności i pozytywnej oceny jakości studiów wyższych osób z niepełnosprawnością (przegląd literatury i syntetyczne refleksje); Kształcenie integracyjne na poziomie wyższym w kontekście podmiotowości studenta z niepełnosprawnością; Kształcenie akademickie a niepełnosprawność. Doświadczenia w pracy ze studentami; Student z niepełnosprawnością w świetle homo economicus; Szkoła wyższa w trosce o społeczną integrację osób z niepełnosprawnością; 2. Edukacja i pomoc dla studentów z niepełnosprawnością: Wybrane problemy edukacji na poziomie wyższym osób niewidomych, z resztkami wzroku oraz niedowidzących; Akademicka Biblioteka Cyfrowa nową jakością w dostępie do literatury fachowej dla studentów z dysfunkcją narządu wzroku; Tłumaczenia języka migowego na uczelni wyższej; Kształcenie studentów nie(do)słyszących- problemy i postulaty; Lektorat języka angielskiego dla studentów z zaburzeniami analizatora słuchowego; Student z wadą słuchu w Akademii pedagogiki Specjalnej- wybrane problemy; Doświadczenia Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach w zakresie kształcenia studentów niepełnosprawnych; Pomoc studentom z niepełnosprawnością- z perspektywy Biura do spraw Osób Niepełnosprawnych UAM w Poznaniu; 3. Student z niepełnosprawnością w środowisku akademickim: Emancypacyjna aktywność podmiotowa niesłyszących studentek; Style radzenia sobie ze stresem studentów niepełnosprawnych; Znaczenie samodzielnej działalności w środowisku akademickim studentów z niepełnosprawnością; Interakcje społeczne osób z dysfunkcją wzroku w środowisku akademickim; Niepełnosprawność i studia (?)- doświadczenia własne; Deklarowane postawy studentów wobec ich niepełnosprawnych kolegów; Socjologiczny obraz społeczności studentów niepełnosprawnych- wybrane problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów. To temat pomijany w naukowym dyskursie. Niniejszy numer jest próbą uzupełnienia tej luki nie tylko w wymiarze teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym. Warto bowiem pamiętać, że kary orzeczone wobec studentów w postępowaniu dyscyplinarnym mogą mieć bardzo poważne konsekwencje, łącznie z wydaleniem z uczelni. Zarówno członkowie komisji dyscyplinarnych oraz rzecznicy, jak i osoby obwinione oraz ich pełnomocnicy stają przed wieloma wątpliwościami, które wynikają z niezwykle oszczędnych i niejasnych regulacji dotyczących postępowania dyscyplinarnego. Rozważania, które znalazły się w artykułach, są realnym wsparciem dla osób sprawujących uczelniany wymiar sprawiedliwości oraz tych, którzy staną przed jego obliczem. W tomie znalazły się trzy artykuły poruszające aksjologiczno-prawny wymiar odpowiedzialności dyscyplinarnej, ze szczególnym uwzględnieniem granic deliktu dyscyplinarnego, także w kontekście wolności wypowiedzi czy twórczości naukowej skonfrontowanej z zakazem dyskryminacji. Kolejne teksty poruszają tematy przedawnienia wszczęcia postępowania w sprawie o studencki delikt dyscyplinarny, aspektów proceduralnych postępowania dyscyplinarnego oraz katalogu kar wymierzanych w tym postępowaniu. The publication is devoted to the issues of disciplinary liability of students. This topic is overlooked in the scientific discourse. This issue is an attempt to fill this gap not only in theoretical but also in practical terms. It is worth remembering that penalties imposed against students in disciplinary proceedings may have very serious consequences, including expulsion from the university. Both members of disciplinary committees and spokespersons as well as accused persons and their attorneys face many doubts that result from extremely sparing and unclear regulations concerning disciplinary proceedings. The considerations contained in the articles are a real support for people exercising the university justice system and those who will be brought before it. The volume contains three articles dealing with the axiological and legal dimension of disciplinary liability, with particular emphasis on the limits of disciplinary tort, also in the context of freedom of expression or scientific creativity confronted with the prohibition of discrimination. Subsequent texts deal with the limitation of the initiation of proceedings in a case of student disciplinary tort, procedural aspects of disciplinary proceedings and a catalog of penalties imposed in these proceedings.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej