Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(18)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(33)
Autor
Hinz Magdalena
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Stewart John
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Davis Mark H
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Lewicka Maria
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Aranowska Elżbieta
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Boyd John
(1)
Budohoska Wanda
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butler Gillian
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Fulton Paul R
(1)
Gawliński Ireneusz
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Grabowska Anna
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Holas Paweł
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kenrick Douglas T. (1948- )
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Królikowska Beata
(1)
Kurcz Ida
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
McCann Vivian
(1)
McManus Freda
(1)
Myers David G
(1)
Neuberg Steven L
(1)
Norman Donald A
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Orski Marek
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rott Dariusz (1965- )
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siegel Ronald D
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Stojanowska Elżbieta
(1)
Styśko Małgorzata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szopski Marek
(1)
Tisseron Serge
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Woleński Jan
(1)
Zielinski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
6-8 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Spostrzeganie
(28)
Pamięć
(10)
Myślenie
(9)
Psychologia
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Spostrzeganie interpersonalne
(7)
Uwaga (psychologia)
(7)
Poznanie
(6)
Rozumowanie (logika)
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Świadomość
(6)
Wiedza
(5)
Decyzje
(4)
Empatia
(4)
Język
(4)
Motoryka mała
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Spostrzeganie społeczne
(4)
Uczucia
(4)
Autoprezentacja
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Motywacja
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Postawy
(3)
Uczenie się
(3)
Umysł
(3)
Czytanie
(2)
Dziecko
(2)
Grafomotoryka
(2)
Grupy społeczne
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Pisanie
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Samopoznanie
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Zmysły
(2)
Agresywność
(1)
Akty mowy
(1)
Autyzm
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Empiryzm
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gry komputerowe
(1)
Iluzja transparentności
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Klasyfikacja
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Literatura polska
(1)
Marketing
(1)
Medycyna
(1)
Metapercepcja
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miłość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nadzieja
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawda
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Karty pracy ucznia
(5)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Edukacja i pedagogika
(9)
Zarządzanie i marketing
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Do czego są potrzebne metapercepcja oraz poczucie transparentności własnej osoby?: Trafność metapercepcji; Funkcje metapercepcji; Pożądana metapercepcja; Iluzja transparentności; Konsekwencje zainteresowania społecznym odbiorem własnej osoby; Opis celów badawczych. Rozdział 2. Wpływ akceptacji i odrzucenia na metapercepcję cech wspólnotowych oraz sprawczych. Rola płci i samooceny jednostki: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Kobiety; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet o różnej samoocenie; Mężczyźni; Porównanie pozytywności metapercepcji mężczyzn o różnej samoocenie; Porównanie pozytywności metapercepcji kobiet i mężczyzn; Dyskusja; Perspektywa dalszych badań. Rozdział 3. Wpływ akceptacji i odrzucenia oraz ocen cech jednostki na samoocenę i przeżywane emocje: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Stabilność samooceny osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji negatywnych u osób o różnej samoocenie; Stabilność emocji pozytywnych u osób o różnej samoocenie; Dyskusja. Rozdział 4. Poczucie transparentności zalet i wad u kobiet i mężczyzn w sytuacjach akceptacji oraz odrzucenia: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Poczucie transparentności zalet wspólnotowych; Wady wspólnotowe; Zalety sprawcze; Wady sprawcze; Różnice płciowe; Porównanie wielkości poczucia transparentności cech różnego rodzaju; Dyskusja. Rozdział 5. Wpływ informacji o transparentności własnych cech sprawczych i wspólnotowych na zadowolenie z relacji oraz percepcję partnera. Rola sposobu konstruowania Ja: Metoda; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Zadowolenie z kontaktu; Oceny cech partnera; Porównanie ocen cech wspólnotowych z oceną cech sprawczych partnera; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla zadowolenia z relacji; Znaczenie sposobu konstruowania Ja dla ocen cech partnera; Dyskusja. Rozdział 6. Wpływ informacji o poziomie transparentności własnej osoby na chełpliwość autoprezentacji kobiet i mężczyzn o różnej samoocenie: Metoda; Procedura badania; Wyniki; Porównanie autoprezentacji kobiet z autoprezentacją mężczyzn; Dyskusja. Rozdział 7. Rola metapercepcji w efektywności autoprezentacji osób o różnej samoocenie w warunkach aprobaty i dezaprobaty ze strony partnera: Metoda; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność autoprezentacji; Pozytywność metapercepcji; Ocena spostrzeganej negatywności postawy partnera; Trafność ocen postaw partnera; Znaczenie metapercepcji dla efektywności autoprezentacji; Dyskusja. Rozdział 8. Pożądana metapercepcja i transparentność w małżeństwie oraz związkach koleżeńskich kobiet i mężczyzn o różnych orientacjach społecznych Ja: Problematyka badań: Badanie I. Związki małżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w zakresie cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych oraz orientacji HC dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze sprawczej; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech wspólnotowych w związkach małżeńskich; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z małżeństwa; Podsumowanie; Badanie II. Związki koleżeńskie; Osoby badane; Procedura badania; Metoda do pomiaru zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Wyniki; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze wspólnotowej; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej transparentności tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej transparentności w sferze sprawczej; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech wspólnotowych; Znaczenie samooceny cech wspólnotowych dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji tych cech; Korelaty i wyznaczniki pożądanej obiektywnej metapercepcji w sferze cech sprawczych; Znaczenie orientacji społecznych Ja dla różnic płciowych w poziomie pożądanej obiektywnej metapercepcji cech; Korelaty i wyznaczniki zadowolenia z relacji koleżeńskiej; Podsumowanie; Dyskusja. Rozdział 9. Wpływ aktywizacji Ja niezależnego i Ja współzależnego oraz informacji zwrotnych na pożądaną metapercepcję oraz transparentność cech wspólnotowych i sprawczych w relacjach intymnych kobiet: Metoda: Osoby badane; Procedura badania i zastosowana manipulacja; Zastosowane narzędzia; Wyniki; Efektywność aktywizacji Ja; Wpływ aktywizacji Ja oraz informacji zwrotnych na obraz własnej osoby; Pożądana metapercepcja; Pożądana transparentność; Porównanie pożądanej obiektywnej metapercepcji z pożądaną transparentnością; Rola obrazu Ja dla pożądanej metapercepcji; Rola obrazu Ja dla pożądanej transparentności; Dyskusja; Ograniczenie wniosków z badań; Porównanie pożądanej transparentności i metapercepcji w związkach intymnych kobiet na początku znajomości oraz w relacjach długotrwałych. Rozdział 10. Zakończenie. Bibliografia. Aneksy. Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Percepcja; Pamięć; Kategoryzacja, podobieństwo i analogia; Zastosowanie praktyczne; Percepcja; Pamięć; Kategoryzacja, podobieństwo i analogia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.1)
1. Procesy percepcji: Twórczy charakter systemu percepcyjnego; Wzrok; Słuch; Czucie skórne; Kinestezja i zmysł równowagi; Smak i węch; Współdziałanie zmysłów w ramach jednego systemu percepcyjnego; 2. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Definicja terminu; Informacja jako materiał myślenia; Operacje umysłowe; Reguły sterujące łańcuchem operacji umysłowych; Heurystyczna struktura myślenia; Wynik czynności myślenia; Rola myślenia w rozwiązywaniu problemów; Rodzaje sytuacji problemowych; Fazy rozwiązywania problemów; Fazy dostrzegania problemu; Analiza sytuacji problemowej; Faza wytwarzania pomysłów; Faza weryfikacji pomysłów; Strategie rozwiązywania problemów; Przeszkody w rozwiązywaniu problemów; Myślenie twórcze; 3. Podejmowanie decyzji: Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka; Proces przewidywania. Prawdopodobieństwo subiektywne; Wartościowanie wyników działania. Pojęcie użyteczności; Ocena ryzyka; Procesy decyzyjne. Akt wyboru; Sekwencja decyzji ryzykownych; Granice badań decyzyjnych: sytuacje otwarte
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Spostrzeganie: Interpretacja przekazów sensorycznych; Rozpoznawanie obrazów; Znaczenie reguł; Analiza cech; Spostrzeganie bez wyodrębniania cech. 2. Przetwarzanie informacji przez układ nerwowy: Oko żaby; Metody fizjologiczne; Tworzenie obwodów neuronowych; Obwody podstawowe; Wyodrębnianie konturów; Reakcje w czasie; Reagowanie na ruch; Przetwarzanie sygnałów w ciele kolankowatym bocznym; Wyodrębnianie cech; Wnioski. 3. Teorie rozpoznawania obrazów: Pandemonium; Analiza przez syntezę; dokonywanie syntezy przekazu sensorycznego; Cechy a oczekiwania. 4. System wzrokowy: Światło; Droga wzrokowa; Reakcje chemiczne na światło; Neuroanatomia widzenia; Droga do mózgu; Wybór informacji wzrokowej. 5. Podstawowe właściwości widzenia: Spostrzeganie jasności; Adaptacja; Właściwości widzenia związane z czasem; Barwa; Mieszanie barw; Wrażliwość czopków na barwy. 6. System słuchowy: Fizyka dźwięku; Budowa i funkcjonowanie ucha; Reakcje elektryczne na dźwięk. 7. Wymiary dźwięku: Głośność; Wysokość dźwięku; Krytyczne pasmo częstotliwości; Przestrzenne spostrzeganie dźwięku. 8. Nerwowe podłoże pamięci: Systemy pamięci; Przechowywanie informacji; Chemia pamięci; Zaburzenia pamięci; Poszukiwanie lokalizacji pamięci długotrwałej; Jeden mózg czy dwa mózgi?; Wnioski. 9. Pamięć przemijająca: Przechowywanie informacji sensorycznej; Pamięć krótkotrwała; Od pamięci krótkotrwałej, od pamięci długotrwałej; Zjawiska uwagi; Teorie uwagi. 10. Struktura pamięci: Opowiadanie na pytania; Doniosłość rozumienia; Model pamięci. 11. Procesy pamięci: Mechanizmy wejścia i wyjścia; Poszukiwanie informacji w pamięci; Reorganizacja struktur pamięci poprzez procesy myślowe; Porozumienie a zapamiętywanie; Pamięć jako proces przetwarzania informacji. 12. Język: Struktura języka; Uczenie się języka. 13. Uczenie się i rozwój poznawczy: Schematy sensoryczno-motoryczne; Zjawiska uczenia się; Uczenie się poznawcze; Rozwój poznawczy; Myślenie. 14. Rozwiązywanie problemów: Anatomia problemu; Strategie rozwiązywania problemów; Mechanizmy myślenia. 15. Podejmowanie decyzji: Określanie wartości; Podejmowanie decyzji ryzykownych; Gromadzenie dowodów; Efekty następcze podejmowania decyzji; Wnioski. 16. Społeczny kontekst decyzji: Wpływ czynników społecznych na podejmowanie decyzji; Zachowanie się osób postronnych; Decyzje interakcyjne. 17. Motywacja: Mózgowe mechanizmy motywacji; Systemy regulacji motywacyjnej; Reagowanie na niepewność; Interpretacja wzbudzania emocjonalnego; Motywacja a poznanie. Dodatek A: Mierzenie zmiennych psychologicznych. Dodatek B: Charakterystyki funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szerokie Horyzonty)
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wyd. 1 - 8 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - 458, [4] s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja czy rewolucja – zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych 1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów 1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość 1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru Rozdział 2. Od nauki do praktyki – badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach 2.2. Rodzaje badań marketingowych – czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta Rozdział 3. Jak konsument widzi świat – o roli procesów spostrzegania 3.1. Spostrzeganie i uwaga 3.2. Samochód Jamesa Bonda – product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach 3.3. Guerilla marketing, ambient media – zaskakiwanie konsumenta 3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach – nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu 3.5. Niewidzialne lub niezauważalne – bodźce utajone 3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu – co konsument powinien zauważyć, a czego nie 3.7. Kategorie w głowach konsumentów Rozdział 4. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów 4.1. Produkty, sklepy, reklamy – źródła wiedzy konsumentów 4.2. „Wiem” i „wiem, że wiem” – wiedza obiektywna i subiektywna 4.3. Zewnętrzne źródła informacji 4.4. Pamięć – wewnętrzne źródło informacji 4.5. Zawodna pamięć konsumenta 4.6. Drogi, znany, francuski – wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów Rozdział 5. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych – praktyka badań konsumenckich 5.1. Testy produktów – czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje 5.2. Badania cenowe – „negocjacje percepcyjne” między producentem a konsumentem 5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek – badania nazw i opakowań 5.4. Badania satysfakcji klienta 5.5. Badania semiotyczne – w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych Rozdział 6. Serce na zakupach – procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów 6.1. Czym są emocje 6.2. Afekt, emocje, nastroje – różne zjawiska emocjonalne 6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych 6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka 6.5. Czy emocje potrzebują myślenia – tajniki nieuświadamianego afektu 6.6. „Po prostu muszę to mieć” – zakupy pod wpływem impulsu 6.7. Od miłości do nienawiści – skrajne emocje konsumentów 6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji Rozdział 7. Każde działanie ma jakąś przyczynę – motywacja w zachowaniach konsumentów 7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów 7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb 7.3. Nieświadome motywy działania 7.4. Modele motywacji konsumenckiej 7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich – Ja versus Inni 7.6. Być podobnym czy się wyróżnić – potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich 7.7. Motywacje o podłożu poznawczym Rozdział 8. Postawy w zachowaniach konsumenckich 8.1. Historia badań nad postawami 8.2. Współczesne rozumienie postaw 8.3. Skąd się biorą postawy 8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie 8.5. Postawy ambiwalentne i utajone – nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem 8.6. Jak zmieniać postawy – komunikowanie perswazyjne 8.7. Od obojętności po uwielbienie – bieguny konsumenckiego zaangażowania 8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów Rozdział 9. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne 9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości 9.3. Badania marki 9.4. Badania reklamy; Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia poznania : umysł i świat / Tomasz Maruszewski. - Nowe poszerz. wyd. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 471, [1] s. : rys., tab. ; 26 cm.
Wstep; Problemy podstawowe; Spostrzeganie; Uwaga; Pamięć; Procesy pamięciowe; Pamięć autobiograficzna; Wyobraźnia; Pojęcia; Myślenie i rozwiązywanie problemów; Procesy poznawcze i procesy emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + płyta CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 [dodruk 4]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 739 s. ; 24 cm + CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Wprowadzenie do psychologii społecznej : Czym jest psychologia społeczna; Psychologia społeczna-główne perspektywy teoretyczne; Podstawowe zasady zachowania społecznego; jak psycholodzy badają zachowania społe czne; Jakie jest miejsce psychologii społecznej wśród innych nauk? R.2 Osoba a sytuacja : System motywacyjny :motywy i cele; System reprezentacji poznawczych:nasz obrza świata i siebie; System afektywny:uczucia; Od o soby do zachowania. R.3 Poznanie społeczne zrozumienie siebie i innych : Poznawanie świata społecznego; Cel: zminimalizowanie wysiłku umysłowego; cel:zarządzanie w izerunkiem własnej osoby; Cel:słuszność. R.4 Autopre zentacja : Czym jest autoprezentacja?; Cel:wzbudzać sy mpatię; Cel:uchodzić za osobę kompetentną; Cel:dowieść swego statusu i władzy. R.5 Perswazja : Definicja i charakterystyka preswazji; Cel:Trafny obraz rzeczywis tości; Cel:zgodność; Cel:zyskanie aprobaty społecznej. R.6 Wpływ społeczny : Kategorie wpływu społecznego:kon formizm,uległość i posłuszeństwo; Cel:dokonanie właści wego wyboru; Cel:zdobycie aprobaty społecznej; Cel:za rządzanie wizerunkiem własnej osoby.R.7 Afilacja i prz yjażń : Definicja afilacji i przyjaźni; Cel:zdobycie w sparcia społecznego; Cel:gromadzenie informacji; Cel: zdobycie wysokiego statusu; Cel:wymiana korzyści mater ialnych. R.8 Miłość i związki romantyczne : Czym jest miłość i związki romantyczne; Cel:uzyskanie satysfak cji seksualnej; Cel:stworzenie więzi rodzinnych; Cel: zdobycie zasobów materialnych i pozycji społecznej. R.9 Zachowania prospołeczne : Definicja zachowań pro społecznych; Cel:korzyści materialne i genetyczne; Cel :aprobata i pozycja społeczna; Cel:zarządzanie wizerun kiem własnej osoby; Cel:zarządzanie nastrojami i emocj ami; Czy altruizm istnieje? R.10 Agresja : Definiowani e agresji; Cel:rozładowanie napięcia; Cel:osiągnięcie korzyści materialnych i społecznych; Cel:zdobycie lub utrzymanie wyskiej pozycji społecznej; Cel:obrona sie bie lub innych; Przeciwdziałanie przmocy. R.11 Uprze dzenia,stereotypy,dyskryminacja : Globalne uprzedzenia ; Cel:osiagnięcie materialnych korzyści dla własnej grupy; Cel:zyskanie aprobaty społecznej; Cel:zarządza nie wizerunkiem własnej osoby; Cel:oszczędność poznawc za; Przeciwdziałanie uprzedzeniom, stereotypom i dys kryminacji. R.12 Grupy : Natura grupy; Cel:realizacja zadań; Cel:podejmowanie słusznych decyzji; Cel:zdoby cie pozycji lidera. R.13 Globalne dylematy społeczne : Definiowanie dylematów społecznych; Cel:osiąganie na tychmiastowej korzyści; Cel:obrona siebie i własnej gr upy. R.14 Zintegrowana psychologia społeczna : Główne perspektywy teoretyczne psychologii społecznej; Łącze nie różnych perspektyw; Dlaczego metoda badawcza jest ważna?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Psychologia Społeczna jest nowym periodykiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu siebie i innych; Komentarze : Dariusz Doliński: W obronie roli przekonań o własnej moralności; Andrzej Falkowski: Poznawcze, praktyczne i metodologiczne implikacje perspektywy sprawcy i biorcy; Mirosław Kofta: Perspektywa sprawcy i biorcy: poza dychotomią; Alina Kolańczyk: Obiecujący funkcjonalizm; Małgorzata Kossowska, Sławomir Śpiewak: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu społecznym: dwutreściowa czy dwuprocesowa teoria umysłu?; Kinga Lachowicz-Tabaczek: Sprawca i biorca a moralność i sprawność w spostrzeganiu siebie i innych – perspektywa czy rola perspektyw?; Maria Lewicka: Opowieść niedokończona, czyli co tajemniczy świat przymiotników może nam powiedzieć o naturze świata społecznego; Wiesław Łukaszewski: Psychologia papierowych aktorów; Kinga Piber, Grzegorz Sędek: Z perspektywy symbiotycznej: o koncepcji Bogdana Wojciszke i Wiesława Baryły dotyczącej procesów społecznego spostrzegania; Odpowiedź Autorów : Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa i treść a działanie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków: Był bystry i na pewno miał wąsy! Efekty zapamiętywania informacji związane z przetwarzaniem treści sprawczych i wspólnotowych [Memory effects of processing agentic and communal information], doi: 10.7366/1896180020163701, s. 124–135; Maria Baran, Paweł Boski: Czy „Inny” zawsze musi być obcy? Wpływ dystansu kulturowego na postawy etnicznych Polaków wobec osób czarnoskórych i ich kategoryzację [Does “the Other” always have to be an out-group? The influence of cultural distance on attitudes of ethnic Poles towards Blacks and their categorization], doi: 10.7366/1896180020163702, s. 136–159; Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel: Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć [The role of context in the recognition of facial expressions of negative emotions in relation to gender], doi: 10.7366/1896180020163703, s. 160–169; Monika Obrębska, Paweł Kleka: Wpływ aktywizacji schematu płci i potrzeby dostosowania interpersonalnego na wybory leksykalne kobiet i mężczyzn [Influence of gender schema activation and need for interpersonal accommodation on lexical choices of men and women], doi: 10.7366/1896180020163704, s. 170–182; Wojciech Kulesza: (Nie)świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie)świadomością [The (Un)aware Chameleon. The relationship between nonverbal mimicry, getting in by mimicry, and (un)awareness of the process], doi: 10.7366/1896180020163705, s. 183–195; Elżbieta Kluska, Piotr Łabuz, Aleksandra Mrugalska, Piotr Oleś: Kwestionariusz przełomu połowy życia (KPPŻ) – konstrukcja i charakterystyka psychometryczna [Mid-Life Transition Questionnaire (MTQ) – Design and psychometric properties], doi: 10.7366/1896180020163706, s. 196–210; Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala przywiązania do miejsca – polska adaptacja The Measure of Place Attachment D. Williamsa i J. Vaske’a (2003) [Place Attachment Scale – Validation of the Polish adaptation of The Measure of Place Attachment by D. Williams and J. Vaske (2003)], doi: 10.7366/1896180020163707, s. 211–222.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia: Jak stymulacja staje się wrażeniem?; Co łączy zmysły, Co je różni?; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 2. Myśli i inteligencja: Jakie są komponenty myślenia?; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnicę w IQ występujące między grupami?; 3. Stany świadomości: jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Manipulacje skoncentrowane na samoocenie; Manipulacje wykorzystujące dysonans poznawczy; Manipulacje emocjami; Manipulacje poczuciem kontroli; Manipulacje oparte na wrodzonych automatyzmach; Manipulacjyne kontrowersje; Psychologia przeciwstawienia się manipulacjom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Obiekt jako źródło reguł procesu kategoryzacji społecznej: 1. Wprowadzenie: podstawowe pojęcia, podstawowe problemy; 2. Przetwarzanie kategorialne i analityczne; Cz.II Podmiot jako źródło reguł kategoryzacji społecznej: 1. Podmiot w ujęciu poznawczym: człowiek wobec informacji; 2. Podmiot w ujęciu poznawczo-motywacyjnym; 3. Podmiot jako istota społeczna; 4. Teoria tożsamości osobistej i społecznej Marii Jarymowicz i jej współpracowników; Cz.III Tożsamość podmiotu w procesach kategoryzacji społecznej - badania własne: 1. Problematyka badań własnych; 2. Metoda; 3. Znaczenie obiektu i jego cech w procesach kategoryzacji społecznej; 4. Znaczenie tożsamości podmiotu w procesach kategoryzacji społecznej; 5. Tożsamość społeczna a procesy kategoryzacji społecznej. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej