Rozwój technologii informacyjnych wpływa w coraz większym stopniu na nasze życie. Technologia ta wykorzystywana jest w procesach informacyjnych różnych organizacji. Widać to szczególnie w organizacjach gospodarczych, urzędach administracji państwowej i samorządowej oraz instytucjach użytku publicznego. Widoczne też jest wykorzystywanie jej przez społeczeństwo do zwykłego porozumiewania się. Unowocześnianie technologii informacyjnych wymaga wprowadzania ciągłych zmian i rekonstruowania funkcjonujących systemów informatycznych. Obecne systemy informatyczne – stosowane np. w bankowości – różnią się zasadniczo od tych, które były wykorzystywane w latach osiemdziesiątych czy dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Różnica przejawia się w tym, że obecnie do obsługi tych systemów wykorzystuje się urządzenia mobilne, których wcześniej nie było. Pozwalają one klientom korzystać z systemu bankowego w trybie on line – w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca. Inną zmianą są systemy informatyczne tworzone w nowych obszarach, z nowymi możliwościami świadczenia usług, które dotychczas nie były tak podatne na informatyzację, jak w przypadku pojawienia się nowych technologii informacyjnych (sieci internetowych, smartfonów, tabletów itp.). Te zmiany technologiczne i spowodowane nimi zmiany konstrukcyjne zachodzą w wielu systemach informatycznych wykorzystywanych w różnych organizacjach, co zostanie w pewnym zakresie zaprezentowane w opracowaniu.
1.Transformacje organizacji w cyberprzestrzeni, 2. Kierunki kształtowania strategii organizacji wirtualnej i handlu elektronicznego, 3. Rozwój społeczeństwa globalnej informacji, 4. Nowe formy pracy w cyberprzestrzeni, 5. Analiza koncepcji interorganizacyjnego systemu informatycznego, 6. Infrastruktura sieciowa dla potrzeb funcjonowania organizacji w cybeprzestrzeni, 7.System zarządzania łańcuchem dostaw, 8.Bazy danych w internecie, 9.Inteligentna komputerowa gra strategiczna w internecie IKGwi AE 2000 - od koncepcji do realizacji, 10. Systemy informacyjne marketingu. Marketing w cyberprzestrzeni, 11. Wpływ systemów informatycznych na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa
Cz. I. Koniec z trwałością: Osiemnasty odcinek ludzkiego istnienia; Nabór przyspiesza; Tempo życia. Cz. II. Przejściowość: Społeczeństwo wyrzucające rzeczy; Miejsca: Nowi koczownicy; Ludzie: Człowiek modularny; Organizacje: Nadejście adhoc-kracji; Informacja: :Kinetyczny obraz. Cz. III. Napływ nowości: Trajektoria nauki; Projektowanie doznań przeżyciowych; Uszkodzona rodzina. Cz. IV. Różnorodność: Źródła nadmiaru wyboru; Mnogość subkultów; Różnorodność stylów życia. Cz. V. Granice możliwości adaptacyjnych: Szok przyszłościowy: Wymiar fizyczny; Szok przyszłościowy: Wymiar psychologiczny. Cz. VI. Strategia przetrwania: Stawianie czoła przyszłości; Czas przyszły czasownika "kształcić"; Ujarzmienie technologii; Strategia społecznego futuryzmu
1. Istota sieci, 2. Stan i uwarunkowania rozwoju Internetu na świecie i w Polsce, 3. Technologie Internetu, 4. Komunikacja w sieci, 5. Szperacze/wyszukiwarki, 6. Reklama on-line, 7. Media on-line, 8. Komercja i praca w Sieci, 9. Bezpieczeństwo Sieci, 10. Edukacja
1. Stan i uwarunkowania rozwoju Internetu na świecie i w Polsce, 2. Sprzęt i technologia dla Internetu, 3. Usługi w Internecie, 4. Komunikacja w sieci, 5. Adresy komputerów w Internecie, 6. Szperacze/wyszukiwarki, 7. Reklama online, 8. Media online, 9. Komercja, 10. Bezpieczeństwo sieci
I. Era informacyjna, 1. Era informacyjna-problemy z jej identyfikacją i świadomością, 2. Cywilizacja informacyjna-przeznaczeniem ludzkości?, 3. Człowiek-informacja: niebezpieczna związki, II. Wyłanianie się społeczeństwa informacyjnego i jego wstępną charakterystyka, 4. Transformacje społeczeństw ludzkich pod wpływem techniki, czyli uinformacyjnienie, usieciowienie i globalizacja, 5. Wstępna charakterystyka społeczeństwa informacyjnego (nowe konponenty, struktury, mechanizmy, cechy), III. Uinformacyjnienie, usieciowienie i globalizacja, 6. Informacja i informacyjność w świadomości społecznej, 7. Zmiany tożsamości w warunkach usieciowienia świata i globalizacji-refleksje i uwagi futurologiczne, 8. Informacyjno-komunikacyjne wymiary i aspekty globalizacji, 9. Społeczeństwo informacyjne na szczeblu likalnym-paradoksy i perspektywy, 10. jednostka w społeczeństwie informacyjnym, jednostka w sieci (refleksje futurologiczne), IV. Niektóre problemy SI-obecne i przyszłe, 11. Budowa społeczeństwa informacyjnego jako element integracji i strategii rozwoju UE-aspekty polityczno-ekonomiczne i społeczno-kulturowe, 12. Globalne problemy społeczeństwa informacyjnego, 13. Społeczeństwo informacyjne a demokracja-między globalnością a lokalnością, V. Gospodarka informacyjna, "Nowa gospodarka", gospodarka oparta na wiedzy, 14. "Nowa gospodarka" jako rezultat interakcji techniki, gospodarki i społeczeństwa, 15. Nowa gospodarka-nowe społeczeństwo? Rozważania wstępne, spekulacje, problemy badawcze, VI. Społeczeństwo wiedzy (SW)-perspektywa ewolucji czy strategii i działań, 16. Społeczeństwo wiedzy in statu nascendi-niektóre problemy i hipotezy, 17. Od społeczeństwa informacyjnego do społeczeństwa wiedzy-dylematy tranzycyjne: między informacją, wiedzą a wyobraźnią, 18. Społeczeństwo wiedzy i jego wrogowie.
1. Problematyka ogólna: Wspólnota gospodarcza wkracza na pole polityki medialnej; Zakres działalności unii Europejskiej a dziedzinie mediów. Podstawy prawne i traktatowe; Lad medialny promowany przez instytucje unijne; Deficyt demokracji, komunikowania i integracji. Rola mediów w strategiach Unii Europejskiej; 2. Dziedziny polityki medialnej i działalności Unii Europejskiej w dziedzinie mediów: Unijne prawo medialne; Wspieranie rozwoju sektora audiowizualnego i europejskiej zawartości mediów elektronicznych; Komunikacja elektroniczna a budowa społeczeństwa informacyjnego; Media w polityce zewnętrznej Unii Europejskiej; 3. Wpływ przystąpienia do Unii Europejskiej na systemy medialne: Oddziaływanie Unii Europejskiej: różne oblicza europeizacji mediów
Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy; 2. Nauka i edukacja w uniwersytecie; 3. Wartości a edukacja w szkole wyższej; 4. Przede wszystkim jakość; 5. Podmiotowość, partnerstwo, etos; 6. Procesy innowacji w szkole wyższej; 7. Potrzeba transformacji szkolnictwa; 8. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego; 9. Ku modernizacji uniwersytetu; 10. Ku uniwersytetowi przyszłości; 11. Uniwersytecka edukacja i ekonomika; 12. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia.
Digitalizacja wielu dotychczas stosowanych w formie papierowej dokumentów powoduje zmiany kulturowe w operowaniu tymi dokumentami i wprowadza nowe pojęcia i rodzaje usług realizowanych na dokumentach elektronicznych. Te fundamentalne zmiany powodują nowe sposoby funkcjonowania urzędów i wielu instytucji, z którymi kontaktujemy się w trakcie realizacji rozmaitych czynności życia codziennego. Ten nowy model funkcjonowania społeczeństwa w różnych obszarach aktywności wprowadził nowe pojęcia, takie jak usługa cyfrowa i produkt cyfrowy, a całość nosi nazwę społeczeństwa informacyjnego. Autorka w swej pracy podejmuje tę nowatorską tematykę, koncentrując się na aspektach usług cyfrowych, głównie w obszarze administracji publicznej w Polsce. Podjęcie tej tematyki jest zasadne z badawczego punktu widzenia, gdyż stan rozwoju stosowania nowych technologii jest przedmiotem licznych badań i analiz oraz stanowi o pozycji kraju w społeczności międzynarodowej.
Lem, Baudrillard i Wielka Sieć, Okno na świat, Wirtualna społeczność i ich mieszkańcy. Próba etnografii, Karnawał w cyberprzestrzeni, Sieć społeczna - nowoczesne plemię. Serwis www.orkut.com jako przykład możliwości Internetu w upowszechnianiu sieciowej formy porządku społecznego, Wartość dodana Internetu na przykładzie internetowych grup wsparcia
Zawiera: Część 1. Nowe zwody w sieci: Internet jako narzędzie budowania wizerunku pracodawcy; Wizerunek firmy i wizerunek twórcy w wirtualnych światach na przykładzie Second Life; Jak wypromować się w sieci? Strona internetowa, blog i konta w serwisach społecznościowych wirtualną wizytówką dziennikarza i specjalisty ds. public relations; Blog jako narzędzie kreowania nazwiska i wizerunku dziennikarza sportowego w Internecie na przykładach Sokolimokiem.tv i Polsport; Wizerunek w sieci a odpowiedzialność przed pracodawcą; Nowe formy zatrudnienia w Internecie. Analiza rynku Forex. Część 2. Nowy obraz polityki w sieci: Internet instrumentem kreowania wizerunku polityki; Protesty uliczne przyczyną zmiany decyzji politycznych podejmowanych przez funkcjonariuszy państwowych; Czy tylko facebook i Twitter? Social media w polskich kampaniach wyborczych; Obama vs. Romney: oblicza wirtualnej rywalizacji; Kreowanie wizerunku marki politycznej w elektronicznych środkach masowego przekazu. Część 3. Nowe oblicza Boga w sieci: Promocja sacrum na wybranych profilach społeczności internetowej Facebook; Nowa ewangelizacja przez nowe media; Bóg na fejsie - kreowanie wizerunku Kościoła w social mediach; Sacrum vs reklama, czyli o tym, czy wszystkie chwyty w marketingu dozwolone? Część 4. Ciasteczkowy potwór - czyli cała prawda o plikach cookies; Wirtualni celebryci. Internet jako przestrzeń kreacji sieciowych idoli; Funkcjonowanie fotografii w przestrzeni wirtualnej; Dziecko w mediach społecznościowych - zagrożenia i wyzwania edukacyjne.
Marketing miast na portalu społecznościowym Facebook; Marka miejsca i jej wizerunek w Internecie na przykładzie powiatu płockiego; Wszyscy jesteśmy gospodarzami - analiza kampanii społecznej na Euro 2012; „LUBIĘ to” - czyli fanpage szkoły; Brand 3.0 czyli kreowanie marki w mediach społecznościowych na przykładzie akcji promocyjnej Maxwell House zorganizowanej na portalu Facebook; Marketing w polskiej blogosferze - wykorzystanie blogów urodowych jako nośników reklamy produktu; Komunikacja kryzysowa w Internecie - studium przypadki; Niestandardowe formy reklamy na przykładzie serwisów aukcyjnych Allegro.pl i ebay.com; „3maj z Żubrem”. O języku w służbie social ads; E-mail marketing jako forma skutecznej reklamy w Internecie na przykładzie wybranych banków; „Miliony rzeczy walczą o Twoją uwagę” - odpowiedź marek na kryzys tożsamości w okresie adolescencji; Internetowa generacja w Polsce; Sprzedawanie Internetu w Internecie. Semantyka Internetu jako ofiary komercyjnej.
Parateksty dzieł filmowych jako skuteczna forma promocji przekazów audiowizualnych w Internecie; Promocja postaw - negacja marek. Reklamowe i antyreklamowe funkcje gier internetowych; Komunikatywnylekarz.pl… komunikacja: lekarz-pacjent, czyli o PR w usługach medycznych; W sieci opinii; Fizjoterapeuta w sieci, czyli coś o zawodach zaufania publicznego w Internecie; Internetowe wsparcie na zamkniętych forach dla osób z zaburzeniami odżywiania; Podcasting skutecznym narzędziem komunikowania społecznego; Internet drugim ekranem telewizji - współkonsumpcja i komplementarność; Web 2.0 nowym obliczem Internetu czy zwykłym chwytem marketingowym? Analiza narzędzi i wartości nowej kultury Read-Write w Internecie; Wykorzystanie shockvertisingu w internetowych reklamach społecznych dotyczących profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia; Wpływ rosnącej popularności self-publishingu na zmiany wydawniczych trendów marketingowych; Wszyscy jesteśmy dziennikarzami? Social media w służbie „nowej demokracji”; Netykieta - sposób na odnalezienie siebie w równoległej rzeczywistości; Analiza danych w marketingu internetowym; „Grubi i zdesperowani”. Dyskurs internetowych serwisów plotkarskich wobec badań nad otyłością; Internet jako narzędzie promocji zdrowia i usług medycznych - między prawem a bezprawiem. Medyczne i prawne uwarunkowania promocji farmaceutyków w Internecie - studium przypadku.
1. Nowe technologie a kultura cyfrowego dostępu; 2. Archiwalia w nowej rzeczywistości; 3. Komunikowanie medialne w Azji Wschodniej. Nowe media, globalizacja a procesy (Re)konstruowania tożsamości; 4. Wyznaczanie i tropienie trendów w kulturze konsumpcyjnej- kontekst nowych mediów; 5. Rozwój serwisu Allegro a budowanie społeczności aukcyjnej; 6. Wpływ Web 2.0 na procesy komunikacji politycznej; 7. Muzyka cyfrowa a nowe modele dystrybucji na rynku fonograficznym; 8. Kreatywne gospodarki i "kreatywna klasa". Otoczenie mediów ery Web 2.0; 9. Inna ekonomia i ekonomia współpracy- lekcje savoir-vivre'u Web 2.0
Społeczeństwo informacyjne a edukacja medialna, Technologia kształcenia edukacji medialnej i informatycznej, Kształtowanie umiejętności w zakresie technologii informacyjnej, Zastosowania technologii informacyjnej w procesie kształcenia, Edukacja na odległość, Technologia informacyjna w samokształceniu
1. Populacja i kapitał ludzki: Mieszkańcy Polski; Edukacja; Stan zdrowia; Miasto i wieś; 2. Przemiany obyczajowości: Życie rodzinne; Życie religijne; Style zycia; Korzystanie z mediów; 3. Przemiany w sferze publicznej: Kapitał społeczny i dobro wspólne; Polityka i władza; Polska w Unii Europejskiej; 4. W stronę rynku: Rozwój gospodarczy i zachowania ekonomiczne; Rynek pracy; Ubóstwo i zamożność.
Zawiera: I. Edukacja jako przesteń społecznej aktywności człowieka: 1.1. Rozwijanie aktywności edukacyjnej mieszkańców jako wyzwanie polityki samorządowej w gminach wiejskich na przykładzie Kleszczewa; 1.2. Vzdelávanie detí a mládeže v Slovenskej republikę (Edukacja dzieci i młodzieży w Republice Słowackiej); 1.3. empiryczny obraz zjawiska; 1.4. Edukacja w społeczeństwie informacyjnym - nowe wyzwania; 1.5. Marketing v rámci baťovského školství v období 20. - 40. let 20. Století (Marketing within Bata Education in 20s-40s of the 20th century - Marketing w systemie kształcenia w szkole Baťa w latach 20. i 40. XX wieku).; 1.6. Elektronické testovanie ako nástroj merania výsledkov edukácie s podporou LMS Moodle (Elektroniczne testowanie jako narzędzie pomiaru efektów uczenia się z obsługą LMS Moodle). II. Praca zawodowa jako obszar społecznej aktywności człowieka: 2.1. Wokół kształtowania się profesjonalnych kompetencji psychologa - doniesienie z badań; 2.2. Sytuacja psychiczna pracowników instytucji penitencjarnych; 2.3. Nauczycielu - czy zagraża tobie wypalenie?; 2.4. Płeć rodzica a opinia o zawodzie nauczyciela przedszkola; 2.5. Výběr pracovníků a hodnocení pracovního výkonu ve školské praxi (Dobór personelu i ocena wyników pracy w praktyce szkolnej). III. Społeczne wymiary aktywności życiowej człowieka: 3.1. Aktywne radzenie sobie z trudnościami życiowymi a satysfakcja z życia i nastawienie lękowe u osób starszych; 3.2. Narzekanie - wielofunkcyjna aktywność społeczna Polaków; 3.3. Aktywność społeczna w cyberprzestrzeni a spełnianie marzeń; 3.4. Youtube w życiu młodych ludzi; 3.5. Aktywność zaradcza w obliczu stresujących wydarzeń życiowych u osób z zaburzeniami lękowymi oraz osób zdrowych; 3.6. Informačné a komunikačné technológie v živote vysokoškolákov - výsledky dotazníkového prieskumu (Technologie informacyjne i komunikacyjne w życiu studentów - wyniki badania ankietowego).