Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(13)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(33)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(38)
Autor
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Andrzejewska Anna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrońska Marta
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Balinov Ivo
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buck Craig
(1)
Burges Sean W
(1)
Cern Karolina M
(1)
Chrabolowsky Laura
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Curran Daniel J
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ellis Andrew
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorgól Anna
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Gratschew Maria
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hockman Juraj
(1)
Janicka Iwona
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jarco Piotr
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jorg Daria
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karaś Marta
(1)
Karmolińska Ewa
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Koczy Sebastian
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(23)
Wychowanie
(21)
Rodzina
(12)
Socjologia rodziny
(9)
Społeczeństwo
(7)
Kształcenie
(6)
Młodzież
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika rodziny
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Rodzice
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rodzina dysfunkcyjna
(4)
Więź rodzinna
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Agresywność
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Historia wychowania
(3)
Kobieta
(3)
Pedagogika
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca socjalna
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Studenci
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Andragogika
(2)
Autyzm
(2)
Cele wychowania
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Etyka społeczna
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Jakość życia
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Państwo
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rynek pracy
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Administracja publiczna
(1)
Adopcja
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohole
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Awans społeczny
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
Cierpienie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Opracowanie
(11)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(45)
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Społeczne zagrożenia współczesnej rodziny polskiej: Zagrożenia społeczne i emocjonalne współczesnej rodziny; Wybrane aspekty nowych zagrożeń mediów cyfrowych; Zagrożenia współczesnej rodziny w świetle języka sharentingu; Dysfunkcjonalność społeczna i emocjonalna rodziny z problemem alkoholowym; Zachowania problemowe dorastających w percepcji studentów pedagogiki; Rola szkoły w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnych w rodzinie; Dysfunkcjonalność rodziny przyczyną uzależnienia osób przebywających w świętokrzyskich ośrodkach rehabilitacyjno-readaptacyjnych; Trudności wychowawcze w szkole przejawiane przez dziewczęta i chłopców z poczuciem osamotnienia; Problemy rodzin nauczycieli na podstawie wypowiedzi autobiograficznych. II.Oddziaływania pedagogiczne w eliminowaniu trudności wychowawczych: Profilaktyka systemowa zintegrowana z procesami resocjalizacji młodzieży; Rozwój kompetencji cyfrowych oraz bezpieczne korzystanie z sieci podopiecznych placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich; Logoterapia V.E. Frankla jako narzędzie pracy wychowawcy pracującego z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem; Pedagog wobec kryzysu współczesnej rodziny; Poglądy przyszłych pedagogów w czasach publicznej narracji na temat ideologii gender; Arteterapia - dyscyplina nowa? Próba charakterystyki; Walidacja instrumentem wspomagającym w procesie aktywizacji i reintegracji społeczno-zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ojcostwo : aspekty pedagogiczne i duchowe / Józef Augustyn. - Wyd. 3. - Kraków : Wydaw. WAM, 2003. - 423, [1] s. ; 20 cm.
(Biblioteka życia duchowego)
I. Kryzys ojcostwa dzisiaj 1. Ojcostwo dzisiaj 2. Niektóre przyczyny kryzysy ojcostwa 3. Współczesne przejawy kryzysu męskości 4. Nadzieja na odbudowanie ojcostwa II. Opuścić ojca i matkę 5. Relacje z rodzicami 6. Relacje z ojcem 7. Relacje z matką 8. Potrzeba wewnętrznego uzdrowienia relacji do rodziców III. Zaangażowanie w osobiste dojrzewanie 9. Porządkowanie niedojrzałych zmiennych 10. Samodzielność emocjonalna 11. Dojrzewanie do integracji seksualnej 12. Najgłębszy fundament ojcostwa IV. Zbudować dom 13. Narzeczeństwo szkołą życia 14. Budowanie wzajemnej relacji mełżeńskiej i rodzicieskiej 15. Przyjaźń w zyciu narzeczeńskim i małżeńskim 16. Świadome rodzicielstwo 17. Początki ojcostwa V. Relacje ojca z dzieckiem 18. Czas i uwaga poświęcone dziecku 19. Odpowiedzieć na zaufanie dziecka 20. Przyjaźń z dzieckiem 21. Fizyczna bliskość z dzieckiem 22. Rozumieć świat uczuć dziecka 23. Autorytet wobec dziecka VI. Wychowanie do życia 24. Wychowanie do życia w wolności 25. Wprowadzenie dziecka w życie duchowe 26. Budowanie tradycji rodzinnych 27. Spotkanie ojca z dziekiem na polu twórczości 28. Wychowanie seksulane dziecka 29. Wychowanie do radości życia 30. Dlaczego moje dziecko klamie? 31 Karanie dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Część pierwsza. Na progu Rozdział I. Predyktory autyzmu u dzieci przed trzecim rokiem życia w opinii ich rodziców Rozdział II. Trudności sensoryczne u dzieci z autyzmem poniżej trzeciego roku życia w opinii rodziców Rozdział III. Rola rodziców we wczesnej interwencji terapeutycznej ESDM (Early Start Denver Model) Rozdział IV. Leczenie żywieniowe w autyzmie Rozdział V. Wpływ diety na funkcjonowanie osób z autyzmem w percepcji rodziców Część druga. Wkraczając w świat Rozdział VI. Diagnoza funkcji poznawczych u osób ze spektrum autyzmu – wybrane aspekty Rozdział VII. Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu Rozdział VIII. Przyswajanie pisma przez uczniów ze spektrum autyzmu Rozdział IX. Obowiązki szkoły wobec ucznia ze spektrum autyzmu. Rozdział X. Zajęcia rewalidacyjne w szkole – kilka propozycji Część trzecia. W świecie relacji Rozdział XI. Doświadczanie autyzmu przez rodzeństwo osób z autyzmem Rozdział XII. Rola wolontariatu rówieśniczego w okresie dojrzewania osób ze spektrum autyzmu Rozdział XIII. Podatność wiktymizacyjna osób z autyzmem Rozdział XIV. Multiwiktymizacja w doświadczeniu osób z autyzmem – charakterystyka zjawiska, jego formy i skutki Część czwarta. W świecie płci Rozdział XV. Seksualność osób ze spektrum autyzmu Rozdział XVI. Dziewczynki i kobiety w spektrum autyzmu Część piąta. Pełnia życia Rozdział XVII. Wizja dorosłości osób ze spektrum autyzmu w opinii rodziców Rozdział XVIII. Dorośli ze spektrum autyzmu – przegląd badań; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Polimorficzność i komplementarność badań nad współczesną rodziną, 2. Rodzina jako grupa i instytucja opiekuńczo-wychowawcza, 3. Pedagogika rodziny i wychowanie rodzinne, 4. Więzi społeczne w rodzinie, 5. Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych, 6. Pedagogiczna typologizacja rodzin, 7. Rodzina a start społeczny i edukacyjny młodych pokoleń, 8. Stosunki rodziny i szkoły. Integracja i syntonia, 9. Funkcja opiekuńcza współczesnej rodziny polskiej,10. Zagadnienia przemocy wobec dziecka w rodzinie, 11. Warunki wychowawcze bliźniąt w rodzinie, 12. Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne, 13. Kultura pedagogiczna rodziców jako czynnik stymulacji rozwoju i wychowania młodego pokolenia, 14. Mozaikowość i koloryt współczesnej rodziny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Część I Pedagogika rodziny i jej przedmiot; Przedmiot i metodologia pedagogiki rodziny. Sugestie z punktu widzenia poznańskiej szkoły socjologicznych badań nad rodziną; Aspekt pedagogiczny refleksji i badań nad rodziną – uwag kilka; Rodzina w procesie wychowania; Obszary refleksji i badań pedagogicznych nad rodziną; Pedagogika jako nauka a subdyscyplinarny wymiar pedagogiki rodziny; Część II Perspektywa historyczna badań nad rodziną; Polskie XX-wieczne badania historii rodziny w starożytnej Grecji i Rzymie; Rodzina polska w dziejach nowożytnych i najnowszych jako przedmiot badań historii wychowania; Kobieta w Kościele, małżeństwo i rodzina w polskich badaniach patrologicznych; Edukacja rzymska okresu Cesarstwa jako przykład spójności oddziaływań rodziny i państwa; Część III Kulturowe, społeczne, edukacyjne i filozoficzne aspekty działalności rodziny; Funkcja kulturowa współczesnej rodziny podstawą i szansą kreowania tożsamości międzykulturowej jako wyzwania XXI wieku; Przemiany podstawowych funkcji rodziny wiejskiej w aspekcie polskiej transformacji społecznej; Edukacyjne funkcje rodziny w strukturze społecznej – makrostrukturalne uwarunkowania edukacyjnych funkcji rodziny; Prorodzinna orientacja młodzieży. Między tradycją a współczesnością; Tragikomedia codzienności, czyli brytyjskie opowieści o rodzinie; O rodzinie – przez pryzmat realistycznej antropologii filozoficznej; Część IV Kontekst pedagogiczny dysfunkcji i patologii oraz wsparcia społecznego w rodzinie; Długoterminowy wpływ rozwodu rodziców na dzieci; Kontrowersje wokół przestępstwa wewnątrzrodzinnego (na przykładzie dzieciobójstwa); Przemoc w rodzinie polskiej u progu XXI wieku; Rozpoznawanie przemocy wobec dziecka w rodzinie; Seniorzy w rodzinie. Zaburzenia w relacjach międzypokoleniowych; Zagrożenia i kryzys współczesnej rodziny; Dekalog życia w rodzinie zrekonstruowanej; Uwarunkowania wsparcia społecznego rodziny i dziecka w środowisku lokalnym; Wsparcie społeczne rodziny z osobą niepełnosprawną; Rodzina w procesie leczenia uzależnienia od alkoholu; Część V Stosunki rodziny i szkoły; Aktywna szkoła – bierni rodzice: anomia, mit czy przemieszczenie znaczeń?; Rodzice w zreformowanej szkole. Mity czy rzeczywistość?; Niektóre zasady społeczne we współpracy szkoły i rodziny; Przygotowanie nauczycieli do współpracy z rodziną ucznia – potrzeby i uwarunkowania; Część końcowa; Próba syntetycznego spojrzenia na rozwój pedagogiki rodziny; Wybrane prace familiologiczne – publikowane od 1989 roku; Nachwort zur Publikation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne: Pedagogika społeczna na koniec XX wieku; Pedagogika społeczna w początkach XXI wieku. Perspektywa koncepcji społeczeństwa ryzyka; Współczesna pedagogika społeczna w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej; Zasoby wychowania i integracja oddziaływań wychowawczych w środowisku lokalnym;. Rola pedagogiki społecznej w społeczeństwie przetrwania i zdolnym do rozwoju; 2. Obszary diagnozy i działania: Alternatywne kształty rodziny współczesnej. Kryzys czy transformacja?; Rodzinne konteksty polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej; "Spirala życzliwości" jako cel i forma skutecznej pracy środowiskowej; Współczesne subkultury młodzieżowe. Pomiędzy porządkiem a kontestacją; Zjawisko brutalizacji współczesnego życia jako problem społeczno-pedagogiczny: profilaktyka i resocjalizacja; Glokalność i lokalność w obszarze pracy społeczno-kulturalnej i socjalnej w środowisku zycia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
1. Personalistyczne założenia koncepcji wychowania, 2. Wychowanie do pełni człowieczeństwa przez wartości, 3. Środowisko wychowawcze osoby jako communio personarium, 4. Personalistyczne aspekty samowychwalania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Alkohol a zdrowie / Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ; 32)
1. Używanie i nadużywanie alkoholu przez młodzież w okresie dorastania, czynniki je warunkujące: Specyfika okresu dorastania; Używanie i nadużywanie alkoholu; Picie alkoholu w okresie dorastania- zachowanie normatywne i problemowe; Szkody związane z używaniem i nadużywaniem alkoholu przez młodzież; Koncepcja czynników ryzyka i czynników chroniących; Czynniki rodzinne a picie alkoholu przez młodzież; Czynniki ryzyka związane z inicjacją alkoholową oraz piciem normatywnym i problemowym; Wiek i płeć jako predykatory używania środków psychoaktywnych w okresie dojrzewania; Teorie wyjaśniające przyczyny picia alkoholu przez młodzież; Trendy w używaniu alkoholu przez młodzież szkolną; badania międzynarodowe w Polsce; Wzory picia alkoholu wśród polskiej młodzieży; Typologie wzorów picia alkoholu; Dominujące podejścia w ujmowaniu wzorów picia alkoholu; Picie alkoholu przez nastolatków a tradycyjne typologie picia; 2. Metodologiczne podstawy badań własnych; 3. Wyniki badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Część teoretyczna. 1. Praca socjalna - istota i sens. 2. Praca socjalna jako zawód i profesja. 3. Wiedza oraz postawa kreatywna jako czynniki efektywnej praktyki w pracy socjalnej. 4. Miejsce pracy socjalno-opiekuńczej w systemie nauk o wychowaniu. 5. Praca socjalna jako uruchamianie sił społecznych środowiska wychowawczego. 6. Socjalno-wychowawcze problemy przemocy nad dzieckiem oraz sieroctwa społecznego w rodzinach okresu transformacji. Egzemplifikacje empiryczne. 7. Formy aktywności zawodowej pracowników socjalnych w typowych środowiskach wychowawczych. 8. Praca socjalno-wychowawcza pielęgniarek w świetle opinii hospitalizowanych pacjentów (na przykładzie szpitala w małym mieście).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 216)
Zawiera: Dziecko i rodzina wobec trudności życiowych: Poglądy młodzieży akademickiej na rodzicielstwo; Rodzina i szkoła środowiskiem wsparcia dla dziecka; Świetlica miejscem wsparcia dziecka i rodziny; Cyberprzemoc - destrukcyjne zjawiska w cyberkulturze; Problem ubóstwa dzieci w Polsce i w Unii Europejskiej - skala, przyczyny, konsekwencje; Jakość relacji między słyszącym dzieckiem a głuchymi rodzicami; Wpływ uczestnictwa w orkiestrze dętej na sytuacje życiowe; Wychowanie agonistyczne jako propozycja budowania pozytywnej waleczności wśród młodych pokoleń; Zarys refleksji filozoficznej nad dzieckiem. Wspieranie dziecka i jego rozwoju: Pomoc rodzicom małych dzieci z niepełnosprawnościami w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi; Twórczość plastyczna dziecka wobec jego trudnych sytuacji życiowych; Wspieranie dzieci w procesie rozwiązywania problemów w sytuacjach konfliktu; Konieczność i możliwości wspierania dzieci przedszkolnych w formowaniu postaw wobec osób starszych; Najnowsza polska literatura piękna dla dzieci i młodzieży wybrana pod kątem pomocy w zrozumieniu przez nich trudności życia i zachowań; Znaczenie pomyślnej adaptacji dziecka rozpoczynającego naukę w szkole; Dziecko wobec śmierci; Dzieci ulicy w obliczu trudnych sytuacji ulicznego; Przestrzeń życiowa dzieci ulicy - (nie)bezpieczny plac zabaw. Poczucie osamotnienia w życiu dziecka: Samotność w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną; Eurosieroctwo jako współczesny problem pedagogiczny i społeczny; Rodzic i dziecko po dwóch stronach granicy, czyli rodzicielstwo transnacjonalne w obliczu dyskursu eurosieroctwa; Dziecko wobec migracji zarobkowej rodziców; Rodzina na odległość, czyli dziecko w świetle migracji ekonomicznej rodziców jako trudnej sytuacji życiowej; Samotność dziecka w rodzinie (na podstawie badań własnych); Dziecko w obliczu „nieobecnego ojcostwa”; Samobójstwo - kres młodzieńczego bólu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Relacje między rodzicami a dziećmi we współczesnych rodzinach: Tendencje w zakresie ewolucji czynników stymulujących więź rodzinną; Studenci o swej więzi emocjonalnej z rodzicami w okresie dorastania; Rola ojca w życiu rodziny i dziecka; Emigracja zarobkowa rodziców a zaburzenia w funkcjonowaniu dzieci; Mama, tata, dziecko? Przemiany ról małżeńskich i rodzicielskich we współczesnych rodzinach; Współcześni wychowawcy; Kultura jako przestrzeń relacji rodzice - dzieci. Kontekst pedagogiczny. 2. Nietradycyjne systemy rodzinne. Struktura rodziny a jakość funkcjonowania rodziców i dzieci: Dzieci rodziców kohabitujących; Dziecko przysposobione jako stymulator jakości związku małżeńskiego w rodzinie adopcyjnej; Empatia a zachowania przywódcze młodzieży z rodzin o zróżnicowanej strukturze; Społeczna ocena atrakcyjności kobiet i mężczyzn o różnym statusie rodzicielskim; Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych; Psychologiczne skutki samotnego rodzicielstwa. 2. Sytuacje trudne. Pomoc dziecku i jego rodzinie: Jakość życia osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym a funkcjonowanie systemu rodzinnego; Rodzina wychowująca dziecko z niepełnosprawnością; Rola wsparcia rpdzo9nnego w zmaganiu się z chorobą nowotworową; Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych; Rodzina zaprzyjaźniona w polskim systemie pomocy dziecku i rodzinie; System wsparcia samotnych rodziców na przykładzie Gingerbread NI w Irlandii Północnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 316
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teoria rodziny w ujęciu psychologii, pedagogiki i socjologii: 1. Rodzina w ujęciu psychologii i pedagogiki: Czym jest rodzina, jej cechy i zadania; Style wychowania w rodzinie , postawy rodzicielskie, metody wychowawcze, socjalizacja; Style przywiązania; Szanse na zmianę biologicznie uwarunkowanych modeli przywiązaniowych; Systemowe ujęcie rodziny; Socjobiolodzy o rodzinie; Przemiany okresu dorosłości. Czas rodzicielstwa – wczesna i średnia dorosłość; Rodzina w kulturze selfizmu i narcyzmu. Poczucie własnej wartości. 2. Rodzina w ujęciu perspektywy socjologicznej: Rodzina jako mikrostruktura społeczeństwa – definicje rodziny; Rola i funkcje rodziny; Typy rodzin, modele rodzin, wzory życia rodzinnego; Nowe ojcostwo i macierzyństwo; Cykl rodziny i kryzysy normatywne; Przemiany dotyczące małżeństwa i rodziny we współczesnym świecie – ujęcie socjologiczne czasów ryzyka i rodzin ryzyka; Co pomaga przeciwdziałać społecznym i osobistym skutkom życia w społeczeństwie ryzyka. 3. Postulaty zmiany paradygmatu myślenia i języka opisującego rodzinę na język pozytywny – język szans: paradygmat socjologiczny i psychologiczny: Socjologiczne propozycje zmian – pozytywnego myślenia o rodzinie; Połączone siły nurtu psychologii pozytywnej oraz psychologii rodziny – pozytywna psychologia rodziny; Przykłady implementacji teorii pedagogiczno-psychologicznych w praktyce pomocowej. 4. Problemy występujące w rodzinach – rodziny wieloproblemowe jako obszar badawczy. Cz. II Część empiryczna: 5. Opis sposobu przeprowadzonych badań; 6. Dobór grup badawczej i kontrolnej; 7. Opis etapów prowadzonych badań; 8. Opis procedury badawczej; 9. Opis narzędzi zastosowanych do badań; 10. Opis procedur badawczych; 11. Pytania badawcze; 12. Hipotezy badawcze ogólne; 13. Metody statystycznej analizy danych; 14. Związki pomiędzy osobowością wg modelu Wielkiej Piątki a występowaniem problemów rodzinnych (H2-H5); 15. Związki pomiędzy stylami przywiązania a występowaniem problemów rodzinnych (H6-H11); 16. Związki pomiędzy postawami rodzicielskimi a występowaniem problemów rodzinnych (H12-H13); 17. Związki pomiędzy stylami radzenia sobie w sytuacjach stresowych a występowaniem problemów rodzinnych (H14-H15); 18. Związki pomiędzy samooceną a występowaniem problemów rodzinnych (H16-H21); 19. Związki pomiędzy doświadczeniem bycia w rodzinie dysfunkcjonalnej (rodzina pochodzenia) a występowaniem problemów rodzinnych (H22-H23); 20. Analiza skupień; 21. Podsumowanie badań własnych. Co czyni z rodziny „rodzinę ryzyka”, co zaś „rodzinę szans”?; 22. Opis przypadku – rodzina wieloproblemowa – zmiana jakości życia dzięki wsparciu socjopsychopedagogicznemu; 23. Dyskusja wyników własnych na tle innych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja dziecka w rodzinie; 2. System opieki zastępczej w Polsce; 3. Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach zastępczych i adopcyjnych; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej