Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(56)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(13)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(33)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(38)
Autor
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Andrzejewska Anna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrońska Marta
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Balinov Ivo
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buck Craig
(1)
Burges Sean W
(1)
Cern Karolina M
(1)
Chrabolowsky Laura
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Curran Daniel J
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ellis Andrew
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorgól Anna
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Gratschew Maria
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hockman Juraj
(1)
Janicka Iwona
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jarco Piotr
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jorg Daria
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karaś Marta
(1)
Karmolińska Ewa
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kaźmierczak Paweł
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
Koczy Sebastian
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(57)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(23)
Wychowanie
(21)
Rodzina
(12)
Socjologia rodziny
(9)
Społeczeństwo
(7)
Kształcenie
(6)
Młodzież
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika rodziny
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Rodzice
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rodzina dysfunkcyjna
(4)
Więź rodzinna
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Agresywność
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Historia wychowania
(3)
Kobieta
(3)
Pedagogika
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Praca socjalna
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Studenci
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Andragogika
(2)
Autyzm
(2)
Cele wychowania
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Etyka społeczna
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Jakość życia
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Państwo
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rynek pracy
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Administracja publiczna
(1)
Adopcja
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohole
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Awans społeczny
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
Cierpienie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(13)
Praca zbiorowa
(13)
Opracowanie
(11)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Raport z badań
(2)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(45)
Edukacja i pedagogika
(31)
Psychologia
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Relacje między rodzicami a dziećmi we współczesnych rodzinach: Tendencje w zakresie ewolucji czynników stymulujących więź rodzinną; Studenci o swej więzi emocjonalnej z rodzicami w okresie dorastania; Rola ojca w życiu rodziny i dziecka; Emigracja zarobkowa rodziców a zaburzenia w funkcjonowaniu dzieci; Mama, tata, dziecko? Przemiany ról małżeńskich i rodzicielskich we współczesnych rodzinach; Współcześni wychowawcy; Kultura jako przestrzeń relacji rodzice - dzieci. Kontekst pedagogiczny. 2. Nietradycyjne systemy rodzinne. Struktura rodziny a jakość funkcjonowania rodziców i dzieci: Dzieci rodziców kohabitujących; Dziecko przysposobione jako stymulator jakości związku małżeńskiego w rodzinie adopcyjnej; Empatia a zachowania przywódcze młodzieży z rodzin o zróżnicowanej strukturze; Społeczna ocena atrakcyjności kobiet i mężczyzn o różnym statusie rodzicielskim; Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych; Psychologiczne skutki samotnego rodzicielstwa. 2. Sytuacje trudne. Pomoc dziecku i jego rodzinie: Jakość życia osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym a funkcjonowanie systemu rodzinnego; Rodzina wychowująca dziecko z niepełnosprawnością; Rola wsparcia rpdzo9nnego w zmaganiu się z chorobą nowotworową; Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych; Rodzina zaprzyjaźniona w polskim systemie pomocy dziecku i rodzinie; System wsparcia samotnych rodziców na przykładzie Gingerbread NI w Irlandii Północnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 316
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teoria rodziny w ujęciu psychologii, pedagogiki i socjologii: 1. Rodzina w ujęciu psychologii i pedagogiki: Czym jest rodzina, jej cechy i zadania; Style wychowania w rodzinie , postawy rodzicielskie, metody wychowawcze, socjalizacja; Style przywiązania; Szanse na zmianę biologicznie uwarunkowanych modeli przywiązaniowych; Systemowe ujęcie rodziny; Socjobiolodzy o rodzinie; Przemiany okresu dorosłości. Czas rodzicielstwa – wczesna i średnia dorosłość; Rodzina w kulturze selfizmu i narcyzmu. Poczucie własnej wartości. 2. Rodzina w ujęciu perspektywy socjologicznej: Rodzina jako mikrostruktura społeczeństwa – definicje rodziny; Rola i funkcje rodziny; Typy rodzin, modele rodzin, wzory życia rodzinnego; Nowe ojcostwo i macierzyństwo; Cykl rodziny i kryzysy normatywne; Przemiany dotyczące małżeństwa i rodziny we współczesnym świecie – ujęcie socjologiczne czasów ryzyka i rodzin ryzyka; Co pomaga przeciwdziałać społecznym i osobistym skutkom życia w społeczeństwie ryzyka. 3. Postulaty zmiany paradygmatu myślenia i języka opisującego rodzinę na język pozytywny – język szans: paradygmat socjologiczny i psychologiczny: Socjologiczne propozycje zmian – pozytywnego myślenia o rodzinie; Połączone siły nurtu psychologii pozytywnej oraz psychologii rodziny – pozytywna psychologia rodziny; Przykłady implementacji teorii pedagogiczno-psychologicznych w praktyce pomocowej. 4. Problemy występujące w rodzinach – rodziny wieloproblemowe jako obszar badawczy. Cz. II Część empiryczna: 5. Opis sposobu przeprowadzonych badań; 6. Dobór grup badawczej i kontrolnej; 7. Opis etapów prowadzonych badań; 8. Opis procedury badawczej; 9. Opis narzędzi zastosowanych do badań; 10. Opis procedur badawczych; 11. Pytania badawcze; 12. Hipotezy badawcze ogólne; 13. Metody statystycznej analizy danych; 14. Związki pomiędzy osobowością wg modelu Wielkiej Piątki a występowaniem problemów rodzinnych (H2-H5); 15. Związki pomiędzy stylami przywiązania a występowaniem problemów rodzinnych (H6-H11); 16. Związki pomiędzy postawami rodzicielskimi a występowaniem problemów rodzinnych (H12-H13); 17. Związki pomiędzy stylami radzenia sobie w sytuacjach stresowych a występowaniem problemów rodzinnych (H14-H15); 18. Związki pomiędzy samooceną a występowaniem problemów rodzinnych (H16-H21); 19. Związki pomiędzy doświadczeniem bycia w rodzinie dysfunkcjonalnej (rodzina pochodzenia) a występowaniem problemów rodzinnych (H22-H23); 20. Analiza skupień; 21. Podsumowanie badań własnych. Co czyni z rodziny „rodzinę ryzyka”, co zaś „rodzinę szans”?; 22. Opis przypadku – rodzina wieloproblemowa – zmiana jakości życia dzięki wsparciu socjopsychopedagogicznemu; 23. Dyskusja wyników własnych na tle innych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja dziecka w rodzinie; 2. System opieki zastępczej w Polsce; 3. Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach zastępczych i adopcyjnych; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Idea obywatelskości w prawie i nauce; Edukacja obywatelska (model szkoleniowy); Praktyka wychowania obywatelskiego; Nauczyciel- trener
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia )
Zawiera: Wprowadzenie; Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?; Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie; Po co jest ta książka?; Dla kogo jest ta książka?; Jak zaprojektowana jest ta książka?. CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?: Czym jest edukacja dla tzw. Zwykłego człowieka?; Ewolucja funkcji szkoły; Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?; Problemy współczesnej edukacji; Podsumowanie części I; Ważniejsze pojęcia w części I; Polecane lektury. CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne: Ogólny model myślenia; Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty?; Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja; Klasyczne problemy funkcjonalne; Podsumowanie części II; Ważniejsze pojęcia w części II; Polecane lektury. CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe: Ogólny model myślenia; Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji; Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina; Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację; Podsumowanie części III; Ważniejsze pojęcia w części III; Polecane lektury. CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi: Ogólny model myślenia; Szkoła z perspektywy interpretatywnej; Być w szkole – program jawny i ukryty; Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele; Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu; Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji; Podsumowanie części IV; Ważniejsze pojęcia w części IV; Polecane lektury. CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie: Ogólny model myślenia; Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób; Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku; Podsumowanie części V; Ważniejsze pojęcia w części V; Polecane lektury. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia edukacji jako dziedzina wiedzy; 2. Procesy społeczne- kontekst zmian w edukacji; 3. Jednostka w społeczeństwie; 4. Instytucje- ich znaczenie edukacyjne; 5. Społeczeństwo a edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia wychowania / Florian Znaniecki. - Wyd. 3. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 569 s. ; 25 cm.
Tom I: Wychowujące społeczeństwo. 1. Grupa społeczna i społeczeństwo. 2. Środowisko społeczne osobnika. 3. Środowisko wychowawcze. 4. Rodzice. 5. Otoczenie sąsiedzkie. 6. Grupy rówieśników. 7. Nauczyciel. 8. Szkoła. 9. Instytucje pośredniego wychowania. 10. Zależność zadań wychowawczych od przyszłych obowiązków społecznych wychowanka. 11. Obowiązek uczestnictwa w skupieniu społecznym grupy. 12. Obowiązek stosowania się do wzorów obyczajowych. 13. Obowiązek zabezpieczenia materialnych warunków bytu grupy. 14. Obowiązek przechowywania kultury duchowej. 15. Obowiązek lojalności względem ustroju społecznego. 16. Obowiązek udziału w dążeniach rozwojowych grupy. 17. Jakie powinny być zadania społeczne wychowania. Tom II: Urabianie osoby wychowanka. Część pierwsza: Proces wychowawczy i stosunek wychowawczy. 1. Wychowanie a refleksja pedagogiczna. 2. Proces wychowawczy i jego rola w procesie rozwojowym wychowanka. 3. Stosunek wychowawczy. Część druga: Wychowanie fizyczne. 1. Klasyfikacja typów fizycznych. 2. Wychowanie higieniczne. 3. Wychowanie geneonomiczne. 4. Wychowanie obyczajowo-estetyczne. 5. Wychowanie hedonistyczne. 6. Wychowanie fizyczno-utylitarne. 7. Wychowanie sportowe. Część trzecia: Wychowanie psychologiczne jako urabianie typów psychicznych. 1. Ogólna charakterystyka i podział typów psychicznych. 2. Typy "zdatne" i "niezdatne" jako pierwotne wytyczne wychowania. 3. Typy aleatoryczne. 4. Typy rytualne i rytualistyczne wychowanie. 5. Wierzenie w typy "intuicyjne" i jego przejawy w wychowaniu. 6. Urabianie typów "skłonnościowych". 7. Urabianie typów rozumowych. 8. Przejście do typologii naukowo-psychologicznej i problem jej wpływu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Problemy wychowawcze w pogotowiu opiekuńczym: Założenia pracy opiekuńczo-wychowawczej pogotowia opiekuńczego w konfrontacji z problemami wychowawczymi; Wychowanek i wychowawca pogotowia opiekuńczego, II. Założenia pracy socjoterapeutycznej z dziećmi i młodzieżą: Socjoterapia jako specyficzne oddziaływanie korygujące, Od diagnozy do projektowania doświadczeń korygujących - model postępowania socjoterapeutycznego, Utrudnienia w realizacji procesu socjoterapeutycznego w pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi kłopotliwe zachowania. III. Korygowanie zaburzonych zachowań wychowanków pogotowia opiekuńczego: Praca nad poprawą relacji wychowanków pogotowia opiekuńczego z dorosłymi, Uzdrawianie relacji rówieśniczych wśród wychowanków pogotowia opiekuńczego, Wzbudzanie motywacji do podejmowania i wykonywania zadań u wychowanków pogotowia opiekuńczego, Kreowanie obrazu własnej osoby u wychowanków pogotowia opiekuńczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 190-199.
Zawiera: R. 1 Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze i społeczne: Pojęcie rodziny; Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo – wychowawcze; Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży. R. II Emocjonalne i społeczne znaczenie rodziny w rozwoju dzieci i młodzieży: Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny; Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym; Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci; Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osobom starszym w domu pomocy społecznej. R. III Kultura pedagogiczna rodziców: Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców; Struktura kultury pedagogicznej rodziców; Model kultury pedagogicznej rodziców; Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży; Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców. R. IV Aksjologiczne uwarunkowania funkcjonowania współczesnej rodziny: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia; Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży; Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym; Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Podstawy filozoficzno-socjologiczne; R.2 Pedagogika społeczna/praca socjalna; R.3 Edukacja polityczna; R.4 Edukacja dorosłych/Andragogika; R.5 Pytania o przyszłość pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy badań: Charakterystyka środowiska rodzinnego i szkolnego jako środowiska wychowawczego dziecka; Grupa czynników ważnych w aspekcie etiologii ADHD i wskaźników symptomatologii oraz rozpoznanie i formy leczenia; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z ADHD, prawa im przysługujące oraz praktyczne wskazania w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo; 2. Założenia metodologiczne badań własnych; 3. Analiza zebranego materiału badawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-państwowy kontekst wychowania. 2. Wychowanie procesem kształtowania osobowości. 3. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna. 4. Społeczny kontekst nowego wychowania. 5. Troski i opinie polskich pedagogów na temat wychowania. 6. Zagrożenia dla efektywnego wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Toksyczni rodzice: Jak bogowie i jak dzieci; Nadopiekuńczość i kontrola; Przemoc fizyczna; Niszczenie słowem; Alkoholizm; Kazirodztwo; System rodzinny; 2. Ku zmianie: Nie musisz przebaczać; Jestem dorosły?; Początki samookreślenia; Kto naprawdę jest odpowiedzialny?; Konfrontacja: droga do niezależności; Leczenie ran kazirodztwa; Przełamywanie cyklu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia na co dzień)
1. Toksyczni rodzice: Rodzice jako bogowie. Mit rodzica doskonałego; "To, iż nie mieliście złych zamiarów, nie znaczy, że nie bolało". Rodzice nieadekwatni; "Dlaczego nie pozwalają mi żyć moim własnym życiem?". Kontrolerzy; "W tej rodzinie nikt nie pije". Alkoholicy; Posiniaczona dusza. Niszczenie słowem; Sponiewierane ciało. Przemoc fizyczna; Wielka zdrada. Kazirodztwo; Dlaczego rodzice tak się zachowują? System rodzinny; 2. Ku zmianie. Do czego służy druga część tej książki: Nie musisz przebaczać; Jestem dorosły? Początki samookreślenia; Kto naprawdę jest odpowiedzialny?; Konfrontacja: droga do niezależności; Leczenie ran kazirodztwa; Przełamywanie cyklu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowawcze aspekty obcowania z cyberprzestrzenią: Zagrożenia wychowawcze w cyberprzestrzeni; Nauczyciel, wychowawca i uczeń w obliczu zagrożeń cyberprzestrzeni; Pozytywne i negatywne postawy wobec mediów; Współczesne media- szansa czy zagrożenie rozwoju dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń źródłem nowych zagrożeń; Technologie informacyjne sposobem likwidacji barier uczniów niepełnosprawnych; 2. Życie w świecie najnowszych technologii: Relacje wirtualne w rodzinie w XXI wieku; Gry komputerowe: zagrożenie czy szansa na rozwój; Przyszłość społeczeństwa wiedzy w obliczu egzystencji w świecie nowych technologii; Cyberprzestrzeń- życie w Matrixie; Społeczeństwo wiedzy; 3. Kształtowanie zachowań przez media: Wpływ Internetu i gier komputerowych na występowanie zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń i jej ujemny wpływ na dziecko w młodszym wieku szkolnym; Przeciw cyberprzemocy- przykład z praktyki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jaworznie; Cyberprzestrzeń zagrożeniem dla fizycznego i psychicznego zdrowia młodych ludzi; Agresja w bajkach dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Społeczeństwo; R.2 Państwo; R.3 Organizacja aparatu państwowego; R.4 Państwo a organizacje samorządowe; R.5 Państwo a partie polityczne i inne organizacje społeczne; R.6 Ustrój państwa; R.7 Demokracja i jej formy; R.8 Ustrój polityczny Rzeczypospolitej Polskiej R.9 Organy wymiaru sprawiedliwości (władzy sądowni czej); R.10 Podział terytorialny państwa i administra cja terenowa; R.11 Kontrola administracji publicznej; R.12 Elementy prawoznawstwa; R.13 Prawo międzynarodowe i stosunki międzynarodowe; R.14 Doktryny polityczne; R.15 Wiedza o gospodarce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne rozumienie zdrowia reprodukcyjnego i seksualnego; 2. Edukacja seksualna – fakty i mity; 3. Edukacja seksualna w mediach – wiedza i opinia młodych dorosłych; 4. Funkcjonowanie heteroseksualnych kobiet i mężczyzn w bliskich związkach; 5. Funkcjonowanie kobiet i mężczyzn w bliskich związkach w kontekście wybranych charakterystyk osobowych; 6. Zdrowie osób LGBT; 7. Homofobia i dyskryminacja z powodu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wiedza i opinia studentów uczelni medycznych; 8. Seks i erotyka Wschodu; 9. Pomiędzy terminologią medyczną a mową codzienną: nomenklatura seksualna Polaków w kontekście tabu; 10. Inicjacja seksualna w Polsce – przegląd literatury; 11. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna kobiet; 12. Problemy seksualne kobiet w okresie menopauzy; 13. Chemseks; 14. Zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet; 15. Gwałt; 16. Wpływ ciąży, porodu i karmienia piersią na seksualność kobiety w tych okresach – aspekt teoretyczny; 17. Jakość życia seksualnego w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 18. Satysfakcja seksualna w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu poporodowego; 20. Infekcja SARS-CoV-2 – postępowanie u kobiet ciężarnych oraz u kobiet w okresie okołoporodowym; 21. Aktualne standardy postępowania w podmiotach leczniczych w obliczu pandemii COVID-19; 22. Analiza stężeń chemokin MIP-la i MIP-lb pozyskanych z supernatantów hodowli limfocytarnych jako czynników determinujących agresję przebiegu endometriozy; 23. Analiza profilu limfocytarnego u kobiet chorujących na endometriozę; 24. Dieta jako element terapii w endometriozie; 25. Używki a endometrioza; 26. Obrzezanie w kulturach świata; 27. Porównanie składu jednorazowych i wielorazowych artykułów higieny intymnej oraz ich wpływu na zdrowie kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wokół kategorii uczestnictwa i zaangażowania obywatelskiego w życiu publicznym: Przyczyny braku uczestnictwa obywateli w życiu publicznym; Podstawowe zasady uczestnictwa obywateli w życiu społeczna; Elementy uczestnictwa obywatelskiego; Aktywne uczestnictwo w życiu publicznym cechą społeczeństwa demokratycznego. 2. Etos obywatelski elementem wychowania prospołecznego do uczestnictwa i zaangażowania w życiu publicznym: Personalizacja podstawą socjalizacji i wychowania do uczestnictwa obywateli w życiu publicznym; Kształtowanie świadomości obywatelskiej - etos jako stan świadomości; Kształtowanie postaw prospołecznych - obywatelskich. 3. Miejsce i rola rodziny w kształtowaniu postaw obywatelskich: Wychowanie prospołeczne w rodzinie przygotowaniem do życia w innych społecznościach; Uspołecznienie jako postawa obywatelska celem wychowania prospołecznego w rodzinie. 4. Znaczenie instytucji państwowych w wychowaniu prospołecznym obywateli do udziału i zaangażowania w życiu publicznym: Szkoła miejscem wychowania prospołecznego. 5. Rola kościoła w wychowaniu prospołecznym do partycypacji obywatelskiej w życiu publicznym: Obecność Kościoła w życiu publicznym poprzez działalność społeczną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej