Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(87)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(87)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
tylko na miejscu
(44)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(74)
Czytelnia
(44)
Autor
Cialdini Robert B. (1945- )
(5)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(5)
Forward Susan (1938- )
(3)
Frazier Donna
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Grochola Katarzyna (1957- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Izdebski Paweł (1958-2021)
(2)
Jankowski Andrzej
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Rostowska Teresa (1947- )
(2)
Schmitt Éric-Emmanuel (1960- )
(2)
Wiśniewski Andrzej (1950-2016)
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Baranowski Marian
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bednarek Józef
(1)
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biliński Witold
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Datner-Śpiewak Helena (1949- )
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Derda Olga
(1)
Dereszowska Ann
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drażyńska Marta
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziuban Anna
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Glińska-Neweś Aldona (1971- )
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Golec Danuta
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Golik-Skitał Joanna
(1)
Gosk Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grenny Joseph
(1)
Grinder John
(1)
Gros Urszula
(1)
Gross Stefan F
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Barbara
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hallada Marek
(1)
Hałas Elżbieta (1954- )
(1)
Hogan Kevin (1961- )
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janicka Iwona
(1)
Januszewska Joanna
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Joines Vann
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kasprzycka Barbara
(1)
Kijowski Dariusz R. (1955- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(87)
Rosja
(1)
Język
polski
(87)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura czeska
(1)
Temat
Relacje międzyludzkie
(85)
Psychologia społeczna
(12)
Komunikacja interpersonalna
(9)
Kultura organizacyjna
(9)
Perswazja
(9)
Komunikacja społeczna
(7)
Psychologia pracy
(7)
Socjotechnika
(7)
Zachowanie organizacyjne
(7)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Interakcje społeczne
(6)
Kadry
(6)
Menedżerowie
(6)
Psychologia
(6)
Decyzje
(5)
Kobieta
(5)
Małżeństwo
(5)
Organizacja
(5)
Przywództwo
(5)
Psychologia stosowana
(5)
Rodzina
(5)
Uczucia
(5)
Konflikt interpersonalny
(4)
Motywacja
(4)
Osobowość
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Socjologia rodziny
(4)
Zachowanie
(4)
Zarządzanie
(4)
Agresywność
(3)
Grupy społeczne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Miłość
(3)
Nauczyciele
(3)
Postawy
(3)
Praca
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Rozwiązywanie konfliktów
(3)
Seksualność
(3)
Socjologia organizacji
(3)
Socjologia pracy
(3)
Sukces
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Analiza transakcyjna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Empatia
(2)
Epidemie
(2)
Gniew
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Mentoring
(2)
Mobbing
(2)
Mózg
(2)
Mężczyzna
(2)
Młodzież
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Praca zespołowa
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Relacje mężczyźni-kobiety
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Szkoły
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Toksyczne związki
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Życie codzienne
(2)
Administracja
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Autentyczność (postawa)
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
COVID-19
(1)
Cele życiowe
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorośli
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja medialna
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechosłowacja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(24)
Opracowanie
(16)
Poradnik
(14)
Monografia
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Raport z badań
(4)
Publicystyka
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Literatura francuska
(2)
Literatura polska
(2)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Zarządzanie i marketing
(20)
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty
(1)
88 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zasady, Ćwiczenia, Materiały Autotreningowe)
Cz.1 Wzory perswazji: Siła perswazji; Myślenie ukierunkowane na cel; Prawa perswazji; Techniki perswazji; Potęga komunikacji niewerbalnej; Informacja-jak ją uzyskać, jak wykorzystać; Style komunikowania się - "kodowanie" wiadomości; Siła wewnętrzna-jak stać się panem samego siebie i zdobyć władzę nad innymi; Szybkie nawiązywanie kontaktu; Doskonałe prezentacje przygotowane bez wysiłku; Zamykanie transakcji; Każdy wygrywa. Cz.2 Techniki perswazji dla zaawansowanych: Struktura perswazji; Mistrz Perswazji-cz.1; Mistrz perswazji-cz.2 Etyka; Pranie mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / red. nauk. Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - 682 s. : il. ; 25 cm.
Zawiera: Wstęp; Część I Człowiek w systemie rodziny: Rozdział 1 Rodzina w ujęciu systemowym: 1.1. Podstawowe zasady teorii systemów; 1.2. Struktura systemu rodziny; 1.3. Procesy systemowe w rodzinie; 1.4. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość; 1.5. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne. Rozdział 2 Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system: 2.1. Modele komunikacji interpersonalnej; 2.2. Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie; 2.3. Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny; 2.4. Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji. Rozdział 3 Narracje rodzinne: 3.1. Rodzina jako nisza semantyczna; 3.2. Geneza treści rodzinnych narracji; 3.3. Dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych. Rozdział 4 Role i funkcje rodziny: 4.1. Współczesne ujęcie roli rodziny; 4.2. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne; 4.3. Role w systemie rodziny; 4.4. Funkcje rodziny; 4.5. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny. Rozdział 5 Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania: 5.1. Modele rodziny; 5.2.Styl wychowania; 5.3.Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania. Rozdział 6 Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania: 6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania; 6.2. Przywiązanie w okresie dzieciństwa; 6.3. Przywiązanie w okresie dorosłości; 6.4. Przywiązanie a relacje w bliskich związkach. Rozdział 7 Seksualność w związkach małżeńskich: 7.1 Pojęcie seksualności; 7.2. Aktywność seksualna małżonków i jej uwarunkowania; 7.3. Problemy seksualne małżonków. Rozdział 8 Transmisja pokoleniowa – procesy zachodzące na styku pokoleń: 8.1. Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.2. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.3. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych; 8.4. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny – model Murraya Bowena; 8.5. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie. Rozdział 9 Psychologia religijności/duchowości rodziny: 9.1. Religijność i duchowość – definicje; 9.2. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny; 9.3. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall; 9.4. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie. Rozdział 10 Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie: 10.1. Rozwój rodziny; 10.2. Rozwój w rodzinie; 10.3. Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny; 10.4. Zmiany w strukturze systemu rodziny; 10.5. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego. Część II Zróżnicowane formy życia rodzinnego: Rozdział 1 Samotne rodzicielstwo: 1.1. Specyfika roli kobiecej – matka i samotna matka; 1.2. Specyfika roli męskiej – ojciec i samotny ojciec; 1.3. Funkcjonowanie rodziny niepełnej; 1.4. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa; 1.5. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo; 1.6. Pomoc samotnym rodzicom. Rozdział 2 Związki kohabitacyjne: 2.1. Kohabitacja jako nowa forma życia pary; 2.2. Przyczyny kohabitacji; 2.3. Charakterystyka osób kohabitujących; 2.4. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo; 2.5. Kohabitacja a rokowania odnośnie do trwałości związku; 2.6. Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych. Rozdział 3 Partnerzy kohabitujący jako rodzice: 3.1. Dzieci urodzone poza małżeństwem; 3.2. Rodziny kohabitacyjne; 3.3. Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych; 3.4. Warunki życia rodzin kohabitacyjnych. Rozdział 4 Rodzina zrekonstruowana: 4.1. Definicje i statystyki; 4.2. Rodzina zrekonstruowana jako system; 4.3. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny; 4.4. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej; 4.5. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej; 4.6. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej. Rozdział 5 Rodzina adopcyjna: 5.1. Specyfika rodziny adopcyjnej; 5.2. Rodzina adopcyjna z perspektywy prawnej; 5.3. Rodzina adopcyjna z perspektywy medycznej; 5.4. Rodzina adopcyjna z perspektywy psychologicznej; 5.5. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie wczesnego dzieciństwa; 5.6. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 5.7. Rodzina z dorastającym nastolatkiem. Rozdział 6 Rodzina zastępcza: 6.1. Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej; 6.2. Specyfika rodziny zastępczej; 6.3. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej. Rozdział 7 Kulturowa różnorodność rodziny: 7.1. Status współczesnej rodziny; 7.2. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie; 7.3. Rodziny wielokulturowe; 7.4. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej. Część III Zdrowotne i społeczne problemy w rodzinie: Rozdział 1 Choroba przewlekła w systemie rodziny: 1.1. Trzy ujęcia choroby; 1.2. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie; 1.3. Rodzina wobec przewlekłej choroby; 1.4. Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji; 1.5. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła. Rozdział 2 Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki: 2.1. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania; 2.2. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych; 2.3. Przezwyciężenie trudności prokreacyjnych – na przykładzie niepłodności. Rozdział 3 Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym: 3.1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka; 3.2. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym; 3.3. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka; 3.4. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych; 3.5. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 3.6. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi. Rozdział 4 Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie: 4.1. Kryzys rozwodowy – charakterystyka; 4.2. Przyczyny rozwodów; 4.3. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku; 4.4. Fazy procesu rozwodowego; 4.5. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych; 4.6. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców. Rozdział 5 Agresja i przemoc w rodzinie: 5.1. Metody wychowawcze i postawy rodzicielskie sprzyjające agresji u dzieci i młodzieży; 5.2. Agresja między rodzeństwem; 5.3. Przemoc w małżeństwie, czyli dostarczanie dzieciom wzorów zachowań agresywnych; 5.4. Zapobieganie i kontrolowanie agresji. Rozdział 6 Rodzina a zachowanie antyspołeczne: 6.1. Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny; 6.2. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych; 6.3. Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne. Część IV Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny: Rozdział 1 Współczesne nurty w terapii rodzin: 1.1. Historia terapii rodzin; 1.2. Zasady terapii rodzin; 1.3. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin. Rozdział 2 Pozytywna psychologia rodziny – w teorii i praktyce: 2.1. Obszary psychologii rodziny; 2.2. Obszary psychologii pozytywnej; 2.3. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny. Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia stosunków międzyludzkich / Michael Argyle ; przeł. Waldemar Domachowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 363, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Zawiera: Motywacja społeczna; Twarz, spoglądanie i inne niewerbalne komunikaty; Komunikacja werbalna i konwersacja; Spostrzeganie innych; Wpływ osobowości i sytuacji na zachowania społeczne; Relacje między dwie- ma osobami; Grupy, organizacja, klasa i kultura; Samo- wyobrażenie i samoprezentacja; Zachowanie społeczne a zaburzenia psychiczne; Wybrane profesjonalne umiejętności społeczne; Szkolenie umiejętności społecznych; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia w ratownictwie / Joanna Kliszcz. - Warszawa : Difin , 2012. - 156, [2] s. ; 24 cm.
1. Relacja ratownik-poszkodowany; Empatia w relacji ratownik-poszkodowany; Komunikacja w relacji ratownik-poszkodowany; 2. Jednostka i grupa społeczna; Jednostka i tłum; Zachowania i reakcje ludzi w sytuacjach zagrożenia; Media w miejscu akcji ratowniczej; Sytuacje trudne i ich psychologiczne następstwa; Psychologia postępowania ratowniczego w sytuacjach szczególnych; 3. Pomaganie w sytuacji trudnej- determinanty zachowań prospołecznych; Niewiedza wielu- błąd oceny sytuacji; Podobny, więc pomagam; Ja tobie, ty mnie- norma wzajemności; Empatia i altruizm; Teoria wymiany społecznej, czyli bilans zysków i strat; Podejmowanie decyzji o interwencji; 4. Etyczne aspekty ratownictwa; Wzorzec osobowy ratownika medycznego; 5. Biologiczne i osobowościowe determinanty reakcji na sytuację trudną; Stres jako reakcja na sytuację zagrożenia; Psychospołeczne następstwa stresu pourazowego; Stres pourazowy- perspektywa neurologiczna i psychopatologiczna; Stres ostry i zespół stresu pourazowego- następstwa somatyczne; Stres pourazowy u ratowników- zjawisko powszechne czy incydentalne?; 6. Osoby po traumie- jak im pomagać?; Wsparcie społeczne; Profesjonalna pomoc dla osó© po doświadczeniu traumy; A co można robić samemu?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Świat wpływu, 2. Wywieranie wpływu na zachowania, 3. Wywieranie wpływu na postawy poprzez zachowania, 4. Zmienianie postaw za pomocą perswazji, 5. Utrwalenie perswazji, 6. Odpieranie wpływu i uleganie mu, 7. Wpływ, wiadomość i to, co nieświadome, 8. Wywieranie wpływu a system prawny, 9. Wpływ społeczny w służbie zdrowiea i szczęścia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 231, [1] s. : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia Teoria Badania)
Zawiera: 1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji. 2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia; Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy; Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu przyjemne i wartościowe życie; Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej; Dobrostan i złe samopoczucie. 3. Dobrostan w pracy stan wiedzy aktualnej; Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji; Emocje w sytuacji pracy; Satysfakcja z pracy; Eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Zaangażowanie w pracę; Flow w pracy; Pasja w pracy; Poczucie powołania w pracy; Praca jako wartość centralna w życiu człowieka; Wartości realizowane w pracy; Sens pracy. 4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy; Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników; Przyczyny dobrostanu w pracy w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji. 5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy; Założenia teoretyczne kwestionariusza; Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy; Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy; Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy; Profile dobrostanu w pracy. 6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu; Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy; Badanie 1 eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy; Badanie 2 eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt) dobrostan w pracy; Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy; Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego; Badanie 3 dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej; Badanie 4 eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu; Badanie 5 dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie; Badanie 5a hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 5b eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy; Badanie 6 dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej; Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka; Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka. 7. Podsumowanie rola psychologicznego dobrostanu u pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Część I. Relacje rodzinne w kontekście współczesnych przemian społecznych: Rozdział 1. Specyfika funkcjonowania podsystemu rodzicielskiego we współczesnej rodzinie; Rozdział 2. Relacje rodziców z dzieckiem prenatalnym; Rozdział 3. Postrzeganie relacji i postaw rodzicielskich przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi; Rozdział 4. Rola dziadków we współczesnym w systemie rodzinnym; Rozdział 5. Relacje międzypokoleniowe w rodzinie: rola dziadków w percepcji wnuków w wieku szkolnym; Rozdział 6. Wybrane uwarunkowania jakości życia małżeńskiego u bezdzietnych kobiet i mężczyzn; Rozdział 7. Rozwody jako niepokojące zjawisko współczesności. Psychologiczna perspektywa badań. Część II. Relacje rodzinne w kontekście rozwoju indywidualnego: Rozdział 1. Relacje pomiędzy rolami rodzinnymi a pracą zawodową; Rozdział 2. Praca zawodowa rodziców poza granicami kraju a poziom spójności rodziny; Rozdział 3. Rola relacji między rodzeństwem w procesie kształtowania się tożsamości; Rozdział 4. Temperament i struktura rodziny a nieprzystosowanie społeczne adolescentów w klasie szkolnej; Rozdział 5. Między normą a patologią, czyli zawiłe drogi trajektorii rozwojowej psychopatii. Część III. Relacje rodzinne w kontekście zdrowia: Rozdział 1. Choroby dermatologiczne jako czynniki ryzyka zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny; Rozdział 2. Psychologiczne aspekty funkcjonowania rodzin zmagających się ze stwardnieniem rozsianym; Rozdział 3. Stan cywilny a nasilenie problemów zdrowia psychicznego u osób starszych; Rozdział 4. Rola wybranych predyktorów dobrostanu psychicznego u dorosłego rodzeństwa osób z niepełnosprawnością; Rozdział 5. Komunikacja z pacjentami MPD i niepełnosprawnością intelektualną w ocenie opiekunów rodzinnych; Rozdział 6. Terapia psychologiczna a jakość życia małżonków osób chorujących przewlekle.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Zakres socjologii: Czym jest socjologia?; Pola badań socjologicznych; Humanistyczne a naturalistyczne podejście do pół socjologii; 2. Relacje społeczne: Studia nad relacjami społecznymi w społecznościach; Relacje matka-dziecko; Relacje braterskie; Relacje małżeńskie i erotyczne; Uprzejme relacje towarzyskie; Integracja relacji społecznych; Koncepcja roli społecznej; Osoby; Kręgi społeczne; Prawa osobiste; Funkcje osobiste; Role w społecznościach plemiennych; Role społeczne królów; Różnicowanie funkcjonalne ról religijnych; Różnicowanie ról wojowników; Ewolucja ról politycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Małżeńskie i rodzinne uwarunkowania rozwoju człowieka: Miłość jak wyznacznik jakości małżeńskiej; Jakość małżeństwa a zdrowie partnerów; Koncepcja małżeństwa własnego i obraz małżeństwa rodziców u młodzieży o różnym poziomie poczucia bezpieczeństwa; Systemowa diagnoza rodziny z perspektywy psychologicznego konstruktywizmu; Specyficzna problematyka życia rodziny rozbitej; Psychologiczne aspekty edukacyjnej funkcji rodziny; Rozwój tożsamości osobowej u młodzieży w świetle koncepcji Wima Meeus'a; Wybrane zmienne osobowościowe a kształtowanie się tożsamości u młodzieży w zakresie relacji z rodzicami; Status tożsamości a wybory ideologiczne kobiet; Postawy rodzicielskie percypowane przez młodzież a style komunikacji wewnątrzrodzinnej; 2. Psychologiczne determinanty aktywności zawodowej człowieka: Stres i wsparcie w środowisku rodzinnym i zawodowym; Rozwojowe i osobowościowe uwarunkowania kariery zawodowej człowieka; Cechy osobowości nauczycieli a ich predyspozycje zawodowe; Wybrane determinanty agresji nauczycieli; Osobowościowe uwarunkowania zachowań komunikacyjnych przedstawicieli handlowych; Kształtowanie postaw pracowników wobec zmian zachodzących w środowisku pracy; Atrybucja przyczyn pozostawania bez pracy a poczucie dobrostanu osób bezrobotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nowoczesna organizacja i jej atrybuty, 2. Menedżerowie w nowoczesnej organizacji, 3. Umiejętności podejmowania trafnych decyzji, 4. Umiejętności tworzenia przyszłości firmy, 5. Umiejętności współdziałania z ludźmi, 6. Umiejętności doskonalenia kultury, wizerunku i reputacji firmy, 7. Samodoskonalenie menedżera i kreowanie kariery
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Umysł, mózg i doświadczenie; 2. Pamięć; 3. Przywiązanie; 4. Emocje; 5. Reprezentacje. Tryby przetwarzania i konstruowanie rzeczywistości; 6. Stany umysłu. Spoistość, subiektywne doświadczenie i systemy złożone; 7. Samoregulacja; 8. Więzi interpersonalne; 9. Integracja; Bibliografia; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Klasa 1: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 2: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 3: Integracja międzyosobowa; Nazywanie i rozpoznawanie emocji; Kontrola złości; Kształtowanie zdolności empatycznego spostrzegania osób w otoczeniu; Kształtowanie uważności. Klasa 4: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 5: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 6: Komunikacja asertywna; Kształtowanie treści myśli w kontekście emocji i zachowania; Planowanie i realizacja celów (porównania dobre i złe); Emocje: kontrola i wybór zachowania; Techniki relaksacyjne – obniżanie napięcia emocjonalnego. Klasa 7: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (komunikaty „JA”); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Klasa 8: Relacje w grupie – integracja zaawansowana; Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (konflikt); Przeciwdziałanie agresji i przemocy; Kształtowanie monologu wewnętrznego; Trening relaksacji. Karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pary i Związki)
I. Zrozumieć transakcję szantażu : 1. Diagnoza : szantaż emocjonalny, 2. Cztery oblicza szantażu, 3. Wszechobecna MGŁA, 4. Narzędzia pracy szantażysty, 5. Wewnętrzny świat szantażysty, 6. Trzeba dwojga, 7. Wpływ szantażu. II. Przełożyć wiedzę na czyny : 1. Zanim zaczniesz, 2. Czas na decyzję, 3. Strategia, 4. Przebić się przez MGŁĘ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Przestrzeń edukacyjna współczesnej szkoły: Uczeń w rzeczywistości szkolnej; Interakcja zogniskowana według Ervinga Goffmana; Pragmatyzm empiryczny zamiast modelu teoretycznego; R. 2 Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Problemy badawcze; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 3 Uczniowie i nauczyciele w ikonosferze współczesnej szkoły – empiryczne studium zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Poczucie zakorzenienia – uczeń w szkole, ale czy szkoła w uczniu?; Szkoła jako miejsce bezpieczne i intuicja wychowująca; Troska nauczycieli o ucznia; Nauczyciele oceniający i oceniani; Zdobywanie wiedzy i towarzyszące temu procesowi warunki; Refleksja nad wyborem i funkcjonowaniem szkoły; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Technical leadership : od eksperta do lidera / Mariusz Sieraczkiewicz. - Wyd. 2 poszerzone. - Gliwice : HELION, 2018. - 190, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Onepress)
Zawiera: OD AUTORA; Rozdział 1. ROLA LIDERA TECHNICZNEGO: Typowa ścieżka kariery w IT; Definicja lidera technicznego; Model Technical Leadership; Wizja; Stereotyp lidera; Typy przywództwa; Grzechy główne liderów technicznych; Podsumowanie; Rozdział 2. EKSPERT A LIDER: Między ekspertem a liderem; Autorytet wiedzy i postawy; Jak pogodzić prace techniczne i nietechniczne?; Podsumowanie; Rozdział 3. OD WIZJI DO DZIAŁANIA: Strategia Disneya; Definiowanie wizji środowiska z użyciem strategii Disneya; Przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. MOTYWACJA: Teoria X i Y; Co mnie motywuje?; Czynniki motywacyjne; Kryteria; Kwantyfikatory ilościowe; Profil motywacyjny; Jak to wpleść w codzienne życie zespołu?; Analiza motywatorów; Skupienie; Codziennik; Wysoka energia; Czynniki motywacyjne i higieniczne; Co motywuje programistów?; Złam wszelkie zasady; Drive; Elementy angażującego środowiska; Slack; Podsumowanie; Rozdział 5. PRACA Z ZESPOŁEM: Model Cynefin; Oczekiwania i reguły; Fazy rozwoju grupy; Przywództwo sytuacyjne; Dysfunkcje zespołu; Podsumowanie; Rozdział 6. PROCES I INŻYNIERIA: Podział odpowiedzialności; Wizja i cele projektu; Wymagania i decyzje biznesowe; Właściciel procesu; Proces; Retrospekcje; Codzienne spotkania; Oznaczanie problemów; Kryteria jakościowe; Podsumowanie; Rozdział 7. ZARZĄDZANIE WIEDZĄ: Wprowadzanie osoby do zespołu; Spójne zasady; Wymiana doświadczeń w zespołach; Przeglądy kodu; Aktualizacja wiedzy o systemie; Ciągły rozwój; Mantra architektoniczna; Co to jest mantra architektoniczna?; Podsumowanie; Rozdział 8. RELACJA Z BIZNESEM: Antywzorce współpracy; Dobre praktyki; Budowanie sieci wsparcia; Ustalanie zasad współpracy; Indeks zadowolenia; Mapa relacji; Analiza potrzeb; Podsumowanie; Rozdział 9. WZORCE ZMIANY: Zmiana jest nieunikniona; Model zmiany; Bezbolesna zmiana; Podsumowanie; Rozdział 10. INFORMACJA ZWROTNA: Praktyki związane z informacją zwrotną; Dlaczego nie udzielamy informacji zwrotnej i jakie są tego konsekwencje?; Korzyści; Podstawowy błąd; Feedback i feedforward; Wskazówki co do udzielania informacji zwrotnej; Kanapka informacji zwrotnej; Zespołowa informacja zwrotna; Trudna informacja zwrotna; Podsumowanie; Rozdział 11. TRUDNE ROZMOWY: Skąd się biorą emocje?; Co niszczy kontakt?; Elementy klarownego komunikatu; Druga pozycja; Podsumowanie; Rozdział 12. KONFLIKTY I ICH TECHNIKALIA: Pewna historia; Prosty przykład; Struktura; Przykładowe pytania; Algorytm; Gdzie jeszcze?; Podsumowanie; Rozdział 13. LIDER JAKO COACH: Dlaczego ludzie nie lubią, gdy udziela się im rad?; Coaching; Moc pytań; Rodzaje i siła pytań; Intencja; Konkretyzacja; Prowadzenie rozmowy; Model problemu; Trening zadawania pytań; Podsumowanie; Rozdział 14. EFEKTYWNE SPOTKANIA: Podstawy efektywnych spotkań; Dlaczego to nie wystarcza?; Struktury i ich zastosowanie; Gamestorming; Ramy spotkania; Schemat spotkania; Podsumowanie; Rozdział 15. PYTANIA I ODPOWIEDZI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Od marginesu do głównego nurtu; Pokazać ludziom, jak mają się uczyć; Coaching - teoria i praktyka; Mentoring - kolizja teorii z praktyką; Mentorzy społeczni - nowa profesja; Informacje zwrotne - warunek sukcesu; Uważne słuchanie; Umiejętność zadawanie pytań; Kierowanie relacjami między ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej