O czym jest ta książka; Opis stanowiska pracy, Zainteresowanie właściwej osoby, Informacje potrzebne do podjęcia decyzji, Podania - forma i wykorzystanie, Metody selekcji, Wpływ procesu rekrutacji i selekcji na kandydatów, Działania podejmowane po złożeniu oferty zatrudnienia, Wprowadzenie nowego pracownika do organizacji, Ocena decyzji podjętej podczas procesu selekcji.
R.1 Tworzenie i wdrażanie strategii ZZL. R.2 Analiza pracy i opisy stanowisk. R.3 Sposoby zastosowania metod wartościowania pracy w praktyce. R.4 Systemowe podejście do doboru pracowników. R.5 Wprowadzenie pracownika do pracy. R.6 Konstrukcja systemu wynagrodzeń. R.7 Partycypacja pracownicza i zakładowe układy zbiorowe. R.8 Ocena okresów pracowników. R.9 Zintegrowany system zarządzania kompetencjami. R.10 Badanie opinii pracowniczych. R.11 Raporty o wynagrodzeniach. R.12 Planowanie przedsięwzięć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
1. Przedmiot, ewolucja i znaczenia zarządzania kadrami. 2. Współczesne determinanty zarządzania kadrami w organizacjach. 3. Modele i składniki strategicznego zarządzania kadrami. 4. Planowanie kadr. 5. Dobór pracowników. 6. Kierowanie ludźmi i przywództwo. 7. Wynagradzanie pracowników. 8. Rozwój pracowników. 9. Stosunki i warunki pracy. 10. Odejścia pracowników z organizacji. 11. Ocenianie pracowników. 12. Kontrola funkcji personalnej. 13. Struktura podmiotowa zarządzania kadrami w przedsiębiorstwie. 14. System informacji personalnej (SIP). 15. Komunikowanie się w organizacji. 16. Międzynarodowe zarządzanie kadrami. 17. Prawne i etyczne zagadnienia zarządzania kadrami. 18. Metody badań problematyki kadrowej.
1. Tworzenie i wdrażanie strategii ZZL; 2. Analiza pracy i opisy stanowisk; 3. Sposoby zastosowania metod wartościowania pracy w praktyce; 4. Systemowe podejście do doboru pracowników; 5. Wprowadzanie pracownika do pracy; 6. Konstrukcja systemu wynagrodzeń; 7. Partycypacja pracownicza i zakładowe układy zbiorowe; 8. Ocena okresowa pracowników; 9. Zintegrowany system zarządzania kompetencjami; 10. Badanie opinii pracowniczych; 11. Raporty o wynagrodzeniach; 12. Planowanie przedsięwzięć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
Zawiera: Wstęp: Rozpisanie charyzmy na procedury; 1. Przygotowanie procesu rekrutacji: 1.1. Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; 1.2. Diagnoza potrzeb personalnych; 1.3. Opis stanowiska: 1.3.1. Nazwa stanowiska; 1.3.2. Miejsce w strukturze organizacyjnej; 1.3.3. Zadania zawodowe; 1.3.4. Metody opisu stanowisk; 1.4. Profil kandydata: 1.4.1. Wykształcenie; 1.4.2. Doświadczenie zawodowe; 1.4.3. Fachowa wiedza i umiejętności dodatkowe; 1.4.4. Cechy psychologiczne; 1.4.5. Kwestionariusz profilu kandydata. 2. Pozyskiwanie kandydatów: 2.1. Wybór strategii rekrutacyjnej: rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna: 2.1.1. Organizacja konkursy wewnętrznego; 2.2. Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej: 2.2.1. Firmy rekrutacyjno-selekcyjne; 2.2.2. Firmy typu executive search; 2.2.3. Zasady współpracy z zewnętrzną firmą rekrutacyjną; 2.3. Wybór metody poszukiwań; 2.4. Ogłoszenia internetowe i prasowe; 2.5. Bazy danych; 2.6. Internet jako źródło kandydatów; 2.7. Poszukiwania bezpośrednie (direct search). 3. Selekcja: 3.1. Strategie selekcyjne. Selekcja negatywna i pozytywna; 3.2. Kryteria selekcyjne; 3.3. Wybór metody selekcji; 3.4. Selekcja na podstawie aplikacji; 3.5. Wywiady telefoniczne i videokonferencje; 3.6. Rozmowa kwalifikacyjna: 3.6.1. Sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej; 3.7. Testy psychologiczne; 3.8. Assesment Center i grupowe metody badania przydatności; 3.9. Sprawdzanie referencji. 4. Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: 4.1. Końcowa ocena kandydatów; 4.2. Decyzje personalne. 5. Najnowsze trendy w selekcji i rekrutacji kandydatów: 5.1. Globalizacja rynku pracy i działań rekrutacyjnych; 5.2. Zmiany natury zajęć zawodowych i mechanizmów kariery; 5.3. :Marketingowe” podejście do działań rekrutacyjnych – employer branding; 5.4. Nowe technologie na usługach rekruterów – informatyzacja i internetyzacja; 5.5. Nowe koncepcje teoretyczne i wyniki naukowych badań empirycznych.
O autorce; 1. Po co nam doświadczenia? 2. Dlaczego doświadczenia kandydatów mają znaczenie? 3. Dlaczego to takie trudne? 4. Doświadczenia kandydatów odpowiadają wartościom firmy 5. Poznaj potrzeby swoich odbiorców 6. Wyjątkowe doświadczenia nie tylko spełniają oczekiwania, ale i wyznaczają standardy 7. Jak tworzyć doświadczenia, które zostaną z kandydatami na dłużej 8. Analityka, głupcze! 9. Najlepszy nośnik doświadczeń kandydatów 10. Jak nowe technologie wpływają na doświadczenia kandydatów 11. Czy doświadczenia kandydatów może budować podmiot zewnętrzny? 12. Co możesz zrobić choćby zaraz?; Podziękowania; Dodatek 1; Bibliografia.
1. Proces kształtowania modeli zatrudnienia pracowników: Czynniki warunkujące wybór modeli zatrudniania pracowników; Modele zatrudniania pracowników; Elastyczne formy organizacji; Telepraca; Leasing personelu; Agencja pracy tymczasowej; 2. Procedura planowania popytu i podaży personelu: Diagnoza struktury zatrudnienia; Plan podaży personelu; Plan popytu personelu; Bilans popytu i podaży; 3. Współczesne formy zatrudniania pracowników: Zatrudnienie na podstawie stosunku pracy; Inne, niestandardowe formy zatrudnienia; 4. Prowadzenie procesu rekrutacji pracowników: Wybór strategii rekrutacji; Diagnoza potrzeb kadrowych; Fazy rozwoju organizacji; Modele strategii rekrutacji; Rodzaje rekrutacji; Źródła poszukiwania kandydatów na pracowników firmy; Metody poszukiwania pracowników; 5. Prowadzenie procesu selekcji: Strategia selekcji; Metody selekcji; Testy predyspozycji zawodowych; Badania lekarskie; Referencje; Ocena końcowa
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
Wstęp. Rozpisanie charyzmy na procedury. R.I Przygotowanie procesu rekrutacji: Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; Diagnoza potrzeb personalnych; Opis stanowiska; Profil kandydata. R.II Pozyskiwanie kandydatów: Wybór strategii rekrutacyjnej - rekrutacja wewnętrzne czy zewnętrzna; Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej; Wybór metody poszukiwań; Ogłoszenia prasowe; Banki danych; Internet jako źródło kandydatów; Poszukiwania bezpośrednie (direct search). R.III Selekcja: Strategie selekcyjne. Selekcja negatyw na i pozytywna; Kryteria selekcyjne; Wybór metod selekcji; Selekcja na podstawie aplikacji; Wywiady telefoniczne; Rozmowa kwalifikacyjna; Testy psychologiczne; Assessment center i grupowe metody badania przydatności; Sprawdzanie referencji. R.IV Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: Końcowa ocena kandydatów; Decyzje personalne.
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział 1. Ramy definicyjne 1.1. Administracja publiczna i jej szczeble 1.2. Nabór, rekrutacja i selekcja 1.3. Employer branding Rozdział 2. Ramy formalnoprawne naborów w administracji publicznej 2.1. Ramy ustawowe 2.2. Ramy wewnętrzne Rozdział 3. Ramy organizacyjne naborów w administracji publicznej 3.1. Odpowiedzialność za proces naboru 3.2. Opis stanowiska pracy Rozdział 4. Rekrutacyjny employer branding 4.1. Ogłoszenia o naborze 4.2. Formularze aplikacyjne 4.3. Zakładki dotyczące kariery na stronach internetowych 4.4. Media społecznościowe 4.5. Spotkania, targi, seminaria 4.6. Filmy promujące pracodawcę 4.7. Newsletter naborowy Rozdział 5. Selekcyjny employer branding 5.1. Komunikacja z kandydatami 5.2. Weryfikacja kompetencji miękkich 5.3. Rozmowa kwalifikacyjna Rozdział 6. Employer branding od zakończenia naboru do zatrudnienia pracownika 6.1. Kontakt z pracodawcą 6.2. Pierwszy dzień w nowej pracy Rozdział 7. Podsumowanie Kandydaci – seniorzy Kandydaci – osoby z niepełnosprawnościami Siła Internetu Last but not least Rozdział 8. Dobre przykłady 8.1. Wewnętrzne regulaminy dotyczące naboru 8.2. Opisy stanowisk pracy 8.3. Ogłoszenia o pracy 8.4. Formularze aplikacyjne 8.5. Zakładki dotyczące kariery na stronach internetowych 8.6. Poradniki dla kandydatów Rozdział 9. Przydatne wzory – wiadomości wysyłane do kandydatów 9.1. Informacja do kandydatów po otrzymaniu aplikacji 9.2. Zaproszenie do kolejnego etapu naboru po weryfikacji formalnej ofert 9.3. Zaproszenie do kolejnego etapu naboru przeprowadzonego w formie online 9.4. Informacja o niespełnieniu wymagań formalnych 9.5. Prośba o uzupełnienie aplikacji wraz z zaproszeniem do kolejnego etapu naboru 9.6. Informacja w sytuacji przedłużającego się rozstrzygnięcia naboru Rozdział 10. Podstawowe akty i przepisy prawa 10.1. Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy 10.2. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej 10.3. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych 10.4. Ustawa z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych; Bibliografia; Akty prawne.
1. Zmiany w zakresie funkcji personalnej w przedsiębiorstwie; 2. Mierniki funkcjo personalnej; 3. Satysfakcja pracowników i jej wpływ na motywację do pracy; 4. Istota i znaczenie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 5. Rekrutacja, selekcja i procesy redukcji w polskich przedsiębiorstwach; 6. Zmiany w zakresie funkcji oceniania; 7. Szkolenia i rozwój pracowników w polskich przedsiębiorstwach w dobie gospodarki wiedzy; 8. Motywowanie pracowników; 9. Zarządzanie wiedzą; 10. Konflikt w organizacji; 11. Zarządzanie różnorodnością; 12. Kreowanie innowacyjnego środowiska pracy; 13. Zmiany na rynku pracy a konieczność budowania marki pracodawcy; 14. Założenia badawcze i metodologia badań
Zawiera: Wstęp; Przygotowanie: Ustal, kogo potrzebujesz; Skuteczna rekrutacja: jak znaleźć najlepszych kandydatów; Kwestionariusz osobowy i życiorys; Rozmowa kwalifikacyjna: przegląd ogólny; Technika prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej; Rozwijaj w sobie umiejętność zadawania pytań; Sprawdzanie referencji kandydatów; Zawężanie kręgu kandydatów i ostateczny wybór; Dziesięć błędów najczęściej popełnianych przy selekcji pracowników; kontroluj rotacje personelu; Orientacja i szkolenie pracowników; wywiad końcowy.
Ogólne wiadomości o controllingu; Istota controllingu; Controlling strategiczny; Controlling operatywny; Planowanie a controlling; Podstawowe obszary zarządzania personelem; Planowanie personelu; Dobór pracowników; Kształcenie i doskonalenie zawodowe; Rozwój zawodowy i ścieżki awansu zawodowego; Motywacja ekonomiczna i pozaekonomiczna; Polityka i planowanie płac; Zakładowy system wynagrodzeń; Działalność socjalna w zakładzie pracy; Motywacja pozaekonomiczna; Pozostałe obszary controllingu personalnego; Stosunki pracy; Wydajność i produktywność pracy; Czas pracy, Bezpieczeństwo i higiena pracy; Koszty pracy.
Zawiera: Тема 1. Персонал предприятия как объект управления: Основные понятия управления персоналом предприятия; Общие понятия теории управления; Общая характеристика организации как системы и персонала как объекта управления в ней; Реализация процесса управления; Сущность, задачи и закономерности управления персоналом как системой; Природа управления организацией и управления персоналом, исторические тенденции их развития. Тема 2. Место и роль управления персоналом в системе управления предприятием: Эволюция роли менеджмента персонала в общей системе менеджмента организации; Место управления персоналом в системе управления предприятием. Тема 3. Принципы управления персоналом: Понятие и содержание основных принципов управления персоналом; Принципы построения системы управления персоналом в организации; Основные принципы деятельности менеджера при управлении персоналом; Формы лидерства как реализации инструментов управления персоналом. Тема 4. Функциональное разделение труда и организационная структура службы управления персоналом: Разделение труда в организации; Типовые варианты организационных структур; Координация деятельности в рамках организации; Уровни развития кадровой службы; Организационная структура службы управления персоналом. Тема 5. Кадровое, информационное, техническое и правовое обеспечение системы управления персоналом: Кадровое обеспечение системы управления персоналом; Факторы проектирования организаций; Этапы проектирования организации; Расчет потребности в персонале; Информационное и техническое обеспечение системы управления персоналом; Правовое обеспечение системы управления персоналом. Тема 6. Анализ кадрового потенциала. Тема 7. Перемещения, работа с кадровым резервом, планирование деловой карьеры: Перемещения персонала; Планирование деловой карьеры. Тема 8. Подбор персонала и профориентация:Технология набора персонала; Методы набора персонала; Способы отбора кандидатов; Факторы, определяющие отбор кадров; Процесс принятия решения при отборе. Тема 9. Подготовка, переподготовка и повышение квалификации персонала: Общие проблемы подготовки, переподготовки и повышения квалификации персонала в современной России; Технологии обучения персонала; Методы обучения. Тема 10. Мотивация поведения в процессе трудовой деятельности: Природа механизма мотивации деятельности человека; Содержательные теории мотивации; Мотивационные теории «поля»; Процессуальные теории мотивации; Определение уровня оплаты труда. Тема 11. Профессиональная и организационная адаптация персонала: Этапы процесса адаптации персонала; Технология социальной адаптации сотрудников предприятия к коллективу. Тема 12. Конфликты в коллективе: Понятие конфликта и его роль в менеджменте; Причины возникновения и последствия конфликта; Диагностирование и основные стратегии обращения с конфликтами. Тема 13. Оценка эффективности управления персоналом: Методология анализа эффективности комплексной системы управления персоналом; Подходы к оценке эффективности системы управления персоналом; Оценка эффективности системы управления персоналом на основе конкурентоспособности.
Część I. Zmiany wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady: Rozdział I. Informacje wstępne; Rozdział II. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ogólnego rozporządzenia unijnego; Rozdział III. Dane osobowe szczególnej kategorii; Rozdział IV. Środki ochrony prawnej, odpowiedzialność prawna i sankcje; Część II. Ochrona danych osobowych - zagadnienia ogólne: Rozdział I. Zastosowanie przepisów o ochronie danych osobowych w sektorze przedsiębiorców; Rozdział II. Szczególne przypadki uznania za dane osobowe; Rozdział III. Administrator danych osobowych w sektorze przedsiębiorstw; Rozdział IV. Powierzenie przetwarzania danych osobowych; Rozdział V. Zgłaszanie zbiorów danych osobowych do rejestracji do GIODO; Rozdział VI. Zabezpieczenie danych osobowych; Rozdział VII. Administrator bezpieczeństwa informacji; Rozdział VIII. Polityka bezpieczeństwa informacji; Rozdział IX. Instrukcja zarządzania systemem informatycznym; Rozdział X. Uprawnienia informacyjne i kontrolne osoby, której dane dotyczą; Rozdział XI. Przetwarzanie danych osobowych pracowników; Rozdział XII. Dane osobowe w rekrutacjach; Rozdział XIII. Uprawnienia organu do spraw ochrony danych osobowych; Rozdział XIV. Postępowanie kontrolne GIODO; Rozdział XV. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego; Rozdział XVI. Odpowiedzi na pytania; Część III. Ochrona danych osobowych z uwzględnieniem specyfiki poszczególnych rodzajów podmiotów: Rozdział I. Ochrona danych w biurach rachunkowych; Rozdział II. Ochrona danych osobowych w spółdzielniach mieszkaniowych; Rozdział III. Wspólnoty mieszkaniowe; Rozdział IV. Ochrona danych osobowych w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych; Rozdział V. Ochrona danych osobowych w szkołach wyższych; Rozdział VI. Ochrona danych osobowych w bankach; Rozdział VII. Ochrona danych osobowych w działalności ubezpieczeniowej; Rozdział VIII. Ochrona danych osobowych w zakresie usług telekomunikacyjnych i pocztowych; Część IV. Ochrona danych osobowych w różnych obszarach działalności przedsiębiorców: Rozdział I. Ochrona danych osobowych w obszarze marketingu; Rozdział II. Zasady ochrony danych osobowych przetwarzanych w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną; Rozdział III. Rachunkowość a ochrona danych osobowych; Rozdział IV. Ochrona danych osobowych w obszarze windykacji; Rozdział V. Ochrona danych osobowych a monitoring; Część V. Ochrona informacji niejawnych: Rozdział I. Ogólne zasady ochrony informacji niejawnych; Rozdział II. Klasyfikacja informacji niejawnych i ich udostępnienie; Rozdział III. Klauzula "tajne" lub "ściśle tajne" jako podstawa do wyłączenia stosowania zamówień publicznych; Rozdział IV. Postępowanie sprawdzające oraz kontrolne postępowanie sprawdzające; Rozdział V. Uprawnienia Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego jako instytucji kontrolnej na gruncie ustawy o ochronie informacji niejawnych; Rozdział VI. Środki bezpieczeństwa fizycznego; Rozdział VII. Uzyskanie świadectwa bezpieczeństwa przemysłowego przez przedsiębiorcę; Rozdział VIII. Zaostrzenie informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
ZAGADNIENIA OGÓLNE PRAWA PRACY: Między pracą a zatrudnieniem. Kilka uwag o charakterze pojęciowym; Pojęcia i relacje prawne pomiędzy prawem pracy a prawem zatrudnienia; Praca pod dobrymi rządami. Refleksje wokół Alegorii Dobrych i Złych Rządów Ambrogio Lorenzettiego; Zasady równych praw i niedyskryminacji a swoboda umów w indywidualnym prawie pracy; Wolność pracy jako przesłanka ograniczająca swobodę kontraktowania - wybrane problemy; Procesy inflacyjne a mechanizmy waloryzacyjne wynagrodzeń w prawie pracy; Stosowanie matematycznych narzędzi w prawie pracy i w nauce prawa pracy. WYBRANE ZAGADNIENIA STOSUNKU PRACY: Workation - nowy trend w świadczeniu pracy w erze postcovidowej; Ochrona dóbr osobistych osoby, której dotyczy zgłoszenie sygnalisty; Charakter prawny minimalnego wynagrodzenia za pracę; Zakres autonomii informacyjnej pracownika w okresie zagrożenia wirusem SARS-CoV-2; O prywatności zatrudnionych w świecie pracy ery technologicznej; Stosowanie kryterium dyspozycyjności jako przejaw dyskryminacji pośredniej przy nawiązaniu stosunku pracy; Odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę - uwagi praktyczne; Ustawa o urlopach pracowniczych z perspektywy wieku od jej uchwalenia; Strony i ich pełnomocnicy w mediacji w indywidualnych sprawach z zakresu prawa pracy. Z ZAGADNIEŃ SZCZEGÓLNYCH STOSUNKÓW PRACY: Podporządkowanie (nie)autonomiczne nauczycieli akademickich; Zasady dokonywania oceny okresowej nauczycieli akademickich i jej wpływ na dalsze zatrudnienie - wybrane zagadnienia; Podstawy zatrudnienia „innych osób” prowadzących zajęcia dydaktyczne w szkole wyższej; Kariery akademickie kobiet, czyli o współczesnych wyzwaniach w szkolnictwie wyższym; Kilka refleksji na stulecie służby cywilnej; Ślubowanie w służbie cywilnej. Funkcje, charakter i znaczenie prawne; Praca zdalna w administracji samorządu terytorialnego - rozwiązanie na czas kryzysu czy nowy standard? ZBIOROWE PRAWO PRACY: Zbiorowe prawo zatrudnienia w czasie pandemii COVID-19; Zagrożenia dla autonomii partnerów społecznych i wolności dialogu społecznego w czasie epidemii COVID-19; Pozazwiązkowe reprezentacje pracowników; Utrata uprawnień zakładowej organizacji związkowej a zakładowe źródła prawa pracy - wybrane problemy. UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE Z ELEMENTAMI POLITYKI SPOŁECZNEJ: Ochrona socjalna platform workers - wyzwania i propozycje rozwiązań; Równość i solidarność w powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym na tle zmian w finansowaniu opieki zdrowotnej od dnia 1 stycznia 2022 r.; Rażące naruszenie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy jako przesłanka podwyższenia składki wypadkowej na wniosek inspektora pracy; Charakter prawny wpłat podmiotu zatrudniającego do PPK; Wykład jako przedmiot umowy o dzieło w orzecznictwie sądowym w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych; Prawa i obowiązki podmiotów postępowania przedsądowego w sprawach emerytalno-rentowych powszechnego systemu ubezpieczeń. SPRAWOZDANIA: Sprawozdanie z XXIII Zjazdu Katedr i Zakładów Prawa Pracy „Zatrudnienie i zabezpieczenie społeczne w czasach kryzysów”, Sosnowiec - Zawiercie, 12-14 maja 2022 r.
Autentyczny employer branding, na który stać Cię już dziś
Firmy inwestują potężne środki w reklamę i marketing, ale z jakiegoś powodu zbyt mało uwagi poświęcają komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Albo robią to nieudolnie, udając na rynku kogoś, kim nie są. W efekcie, zamiast budować wizerunek solidnego pracodawcy, tworzą jego protezę.
A przecież autentyczny employer branding ma dziś ogromny potencjał i wcale nie musi być drogi. Jakość komunikacji wypracowana przez pracodawcę wpływa nie tylko na skuteczność rekrutacji i poziom retencji, ale również na markę produktów i usług. Klienci bowiem chcą kupować od organizacji, w których absolutnie wszystkich traktuje się należycie. I w których candidate experience i employee experience to coś więcej niż tylko mądre terminy w HR-owych prezentacjach.
Wybierz się w podróż do świata, w którym Zyta Machnicka - czołowa postać employer brandingu w Polsce - żyje od lat. To świat lepszych pracodawców, czyli firm, które małymi krokami wdrażają wielkie zmiany w swojej komunikacji z pracownikami i kandydatami. To świat dobrych praktyk, obserwacji i przemyśleń na temat aktualnych wyzwań na rynku pracy. Wreszcie: to przestrzeń na autentyczny employer branding, z domieszką design thinking, pozwalający pokazać firmę taką, jaką jest naprawdę. Podczas tej podróży nauczysz się przyciągać i zatrzymywać właściwych ludzi. I osiągać w biznesie to, co jeszcze wczoraj wydawało się nie do osiągnięcia.
Niedostrzeżona nielojalność ustawodawców. przykład z czasów walki o „praworządność” i „dobrą zmianę”; Wokół problematyki praworządności; Granice wolności wypowiedzi. Argumentacja rzecznika praw obywatelskich w kasacjach wniesionych w sprawach wykroczeń w świetle poglądów europejskiego trybunału praw człowieka; Zastosowanie metod medycznie wspomaganej prokreacji w najnowszym orzecznictwie włoskiego trybunału konstytucyjnego; Ochrona godności jeńców wojennych w świetle postanowień międzynarodowego prawa humanitarnego konfliktów zbrojnych; Operacja „ŚLUZA” – kryzys uchodźczy związany z przerzutem nielegalnych migrantów przez polsko-białoruską granicę; Stosunki handlowe UE-MERCOSUR – wyzwania i perspektywy w świetle zakończonych negocjacji umowy handlowej; Wolność wyboru rodzaju działalności naukowej a przesłanki ustawowe uzyskania tytułu naukowego profesora; Osiągnięcie naukowe albo artystyczne stanowiące znaczny wkład w rozwój określonej dyscypliny w rozumieniu ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce; Liczba osiągnięć naukowych albo artystycznych, stanowiących znaczny wkład w rozwój określonej dyscypliny, konieczna do wykazania we wniosku habilitacyjnym; Zwolnienie z obowiązku opłacania składek wynika z przepisów art. 31 ZO 8, 10 I 12 ustawy o COVID-19; Parki Narodowe – wnioski de lege ferenda (cz. II); Amatorski połów ryb – uwagi na tle art. 7 ustawy o rybactwie śródlądowym; Kilka refleksji o genezie i rozwoju unormowań dot. naruszenia zasad etyki zawodowej jako przesłanki odpowiedzialności dyscyplinarnej żołnierzy i funkcjonariuszy służb mundurowych; Postępowanie odwoławcze w sprawach dyscyplinarnych nauczycieli akademickich; Zdolność postulacyjna w postępowaniu cywilnym w zakresie wniosku o wyłączenie sędziego rozpoznawanego przez sąd najwyższy; Ośrodek produkcji rolniczej jako przedmiot posiadania rolnego; Proces budowania ochrony konkurencji i konsumentów w prawie polskim; Przedsiębiorstwo i wspólnota pracy; Przyszłość pracy zdalnej – dylematy prawne; Ustawowy obowiązek pracodawcy udostępnienia zakładowej organizacji związkowej pomieszczenia i urządzeń technicznych a powierzenie przetwarzania danych osobowych; Model systemowego przeciwdziałania dyskryminacji algorytmicznej – uwagi na tle projektu aktu w sprawie sztucznej inteligencji; Glosa do wyroku naczelnego sądu administracyjnego z dnia 8 lutego 2022 r., II OSK 154/21 – uwagi na tle art. 10 KPA; Kobiety gospodarne i wyjątkowe. Koła gospodyń wiejskich w prawie.