Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Autor
Górczyński Robert
(4)
Watrak Andrzej
(4)
Meryk Radosław
(3)
Mizerska Anna
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Sweigart Al
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Ahmad Imran (1977- )
(1)
Arnold Tim
(1)
Behrman Kennedy
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Buelta Jaime
(1)
Dawson Michael
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Deza Alfredo (1979- )
(1)
Fenner Mark E
(1)
Gheorghiu Grig
(1)
Gift Noah
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Grinberg Miguel
(1)
Géron Aurélien
(1)
Hubisz Jakub
(1)
Janusz Jacek
(1)
Kamiński Filip
(1)
Kapil Sunil
(1)
Kowalczyk Grzegorz
(1)
Luliński Marek
(1)
Lutz Mark
(1)
Matthes Eric (1972- )
(1)
Matuk Konrad
(1)
Mayer Christian
(1)
Melé Antonio
(1)
Mirjalili Vahid
(1)
Moch Wojciech
(1)
Monk Simon
(1)
Moroney Laurence
(1)
Ortega Candel José Manuel
(1)
Pawłowski Grzegorz
(1)
Piwko Łukasz
(1)
Pętlicki Marek
(1)
Rajca Piotr (1970- )
(1)
Raschka Sebastian
(1)
Ray Archana Tikayat
(1)
Sagalara Leszek
(1)
Saglara Leszek
(1)
Saha Amit
(1)
Sarbicki Gniewomir Paweł
(1)
Seitz Justin
(1)
Slatkin Brett
(1)
Staple Danny
(1)
Trojan Anna
(1)
Watrak Andrze
(1)
White Ryan T
(1)
Ziadé Tarek
(1)
Zumstein Felix
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Python (język programowania)
(27)
Programowanie (informatyka)
(18)
Języki programowania
(7)
Uczenie się maszyn
(4)
Automatyzacja
(3)
Algorytmy
(2)
Aplikacja internetowa
(2)
Raspberry Pi
(2)
Automatyka
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
C++ (język programowania)
(1)
Deep learning
(1)
DevOps (informatyka)
(1)
Django (framework)
(1)
Excel
(1)
Flask (platforma programistyczna)
(1)
Haking
(1)
JavaScript
(1)
Komputery
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka dyskretna
(1)
Mikroserwis
(1)
Minikomputery i mikrokomputery
(1)
Praca biurowa
(1)
Programowanie obiektowe
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Roboty i manipulatory
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Poradnik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(27)
Matematyka
(2)
Inżynieria i technika
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
O autorze; O recenzencie; Przedmowa; WSTĘP I PODSTAWOWE ALGORYTMY Rozdział 1. Wprowadzenie do algorytmów; Co to jest algorytm?; Fazy algorytmu; Określenie logiki algorytmu; Zrozumienie pseudokodu; Korzystanie z fragmentów kodu (snippetów); Stworzenie planu wykonania; Wprowadzenie do pakietów w Pythonie; Pakiety w Pythonie; Programowanie w Pythonie z Jupyter; Notebook; Techniki projektowania algorytmów; Wymiar danych; Wymiar obliczeniowy; Analiza efektywności; Analiza pamięciowej złożoności obliczeniowej; Czasowa złożoność obliczeniowa; Szacowanie efektywności; Wybór algorytmu; Notacja dużego O; Walidacja algorytmu; Algorytmy dokładne, aproksymacyjne i randomizowane; Możliwość wyjaśnienia Podsumowanie; Rozdział 2. Struktury danych w algorytmach; Struktury danych w Pythonie; Lista; Krotka; Słownik; Zbiór; Ramka danych; Macierz; Abstrakcyjne typy danych; Wektor; Stos; Kolejka; Kiedy używać stosów i kolejek?; Drzewo; Podsumowanie; Rozdział 3. Algorytmy sortowania wyszukiwania; Wprowadzenie do algorytmów sortowania; Zamiana wartości zmiennych w Pythonie; Sortowanie bąbelkowe; Sortowanie przez wstawianie; Sortowanie przez scalanie; Sortowanie; Shella; Sortowanie przez wymianę; Wprowadzenie do algorytmów wyszukiwania; Wyszukiwanie liniowe; Wyszukiwanie binarne; Wyszukiwanie interpolacyjne; Praktyczne przykłady; Podsumowanie; Rozdział 4. Projektowanie algorytmów; Wprowadzenie do projektowania algorytmów; Kwestia 1: Czy algorytm zwraca rezultat, jakiego oczekujemy?; Kwestia 2: Czy robi to w optymalny sposób?; Kwestia 3: Jak efektywny będzie ten algorytm zastosowany do większych zbiorów danych?; Strategie algorytmiczne; Strategia "dziel i rządź"; Strategia programowania dynamicznego; Strategia algorytmu zachłannego; Praktyczny przykład - rozwiązanie problemu komiwojażera; Metoda siłowa; Zastosowanie algorytmu zachłannego; Algorytm PageRank; Definicja problemu; Implementacja algorytmu PageRank; Programowanie liniowe; Definicja problemu w programowaniu liniowym; Praktyczny przykład - planowanie przepustowości za pomocą programowania liniowego; Podsumowanie; Rozdział 5. Algorytmy grafowe; Reprezentacja grafów; Rodzaje grafów; Specjalne rodzaje krawędzi; Sieci egocentryczne; Analiza sieciowa; Wprowadzenie do teorii analizy sieciowej; Najkrótsza ścieżka; Określanie sąsiedztwa; Wskaźnik centralności; Obliczanie wskaźników centralności w Pythonie; Trawersowanie grafu; Wyszukiwanie wszerz; Wyszukiwanie w głąb; Studium przypadku - analiza oszustw; Prosta analiza pod kątem oszustwa; Podejście strażnicy; Podsumowanie; ALGORYTMY UCZENIA MASZYNOWEGO; Rozdział 6. Algorytmy nienadzorowanego uczenia maszynowego; Wprowadzenie do nienadzorowanego uczenia maszynowego; Uczenie nienadzorowane w cyklu życia eksploracji danych; Trendy badawcze w zakresie uczenia nienadzorowanego; Praktyczne przykłady; Algorytmy klasteryzacji; Wyliczanie podobieństw; Grupowanie hierarchiczne; Ocena klastrów; Zastosowania klasteryzacji; Redukcja wymiarów; Analiza głównych składowych; Ograniczenia analizy głównych składowych; Reguły asocjacyjne; Przykłady użycia; Analiza koszykowa; Reguły asocjacyjne; Wskaźniki reguł; Algorytmy analizy asocjacyjnej; Praktyczny przykład - grupowanie podobnych tweetów; Modelowanie tematów; Klasteryzacja; Algorytmy wykrywania odchyleń; Wykorzystanie klastrów; Wykorzystanie wykrywania odchyleń opartego na gęstości; Wykorzystanie maszyny wektorów nośnych; Podsumowanie; Rozdział 7. Tradycyjne algorytmy uczenia nadzorowanego; Nadzorowane uczenie maszynowe; Żargon nadzorowanego uczenia maszynowego; Warunki konieczne; Rozróżnienie między klasyfikatorami a regresorami; Algorytmy klasyfikujące; Wyzwanie dla klasyfikatorów; Inżynieria cech w przetwarzaniu potokowym; Ocena klasyfikatorów; Określenie faz klasyfikacji; Algorytm drzewa decyzyjnego; Metody zespolone; Regresja logistyczna; Maszyna wektorów nośnych; Naiwny klasyfikator bayesowski; Zwycięzcą wśród algorytmów klasyfikacji jest...; Algorytmy regresji; Wyzwanie dla regresji; Regresja liniowa; Algorytm drzewa regresji; Regresyjny algorytm wzmocnienia gradientowego; Zwycięzcą wśród algorytmów regresji jest...; Praktyczny przykład, jak przewidywać pogodę; Podsumowanie; Rozdział 8. Algorytmy sieci neuronowych; Wprowadzenie do sieci neuronowych; Ewolucja sieci neuronowych; Trenowanie sieci neuronowej; Anatomia sieci neuronowej; Definicja gradientu prostego; Funkcje aktywacji; Narzędzia i modele Keras TensorFlow; Rodzaje sieci neuronowych; Uczenie transferowe; Studium przypadku - użycie uczenia głębokiego do wykrywania oszustw; Metodologia; Podsumowanie; Rozdział 9. Algorytmy przetwarzania języka naturalnego; Wprowadzenie do przetwarzania języka naturalnego; Terminologia przetwarzania języka naturalnego NLTK; Model bag-of-words; Wektorowe przedstawienie słów; Otoczenie słowa; Właściwości wektorowego przedstawienia słów; Użycie rekurencyjnych sieci neuronowych do przetwarzania języka naturalnego; Wykorzystanie przetwarzania języka naturalnego do analizy sentymentu; Studium przypadku - analiza sentymentu w recenzjach filmowych; Podsumowanie; Rozdział 10. Silniki poleceń; Wprowadzenie do silników poleceń; Rodzaje silników poleceń; Silniki poleceń oparte na treści; Silniki poleceń oparte na filtrowaniu kooperacyjnym Hybrydowe silniki poleceń; Ograniczenia systemów poleceń; Zimny start; Wymagania dotyczące metadanych; Problem rzadkości danych; Tendencyjność ze względu na wpływ społeczny; Ograniczone dane; Obszary praktycznych zastosowań; Przykład praktyczny - stworzenie silnika poleceń; Podsumowanie; ZAGADNIENIA ZAAWANSOWANE; Rozdział 11. Algorytmy danych; Wprowadzenie do algorytmów danych; Klasyfikacja danych; Algorytmy przechowywania danych; Strategie przechowywania danych; Algorytmy strumieniowania danych; Zastosowania strumieniowania; Algorytmy kompresji danych; Algorytmy kompresji bezstratnej; Przykład praktyczny - analiza sentymentu na Twitterze; Podsumowanie; Rozdział 12. Kryptografia; Wprowadzenie do kryptografii; Waga najsłabszego ogniwa; Terminologia; Wymagania bezpieczeństwa; Podstawy projektowania szyfrów; Rodzaje technik kryptograficznych; Kryptograficzna funkcja skrótu; Szyfrowanie symetryczne; Szyfrowanie asymetryczne; Przykład - kwestie bezpieczeństwa we wdrażaniu modelu uczenia maszynowego; Atak man-in-the-middle; Obrona przed techniką masquerading; Szyfrowanie danych i modelu; Podsumowanie; Rozdział 13. Algorytmy przetwarzania danych w dużej skali; Wprowadzenie do algorytmów przetwarzania danych w dużej skali; Definicja dobrze zaprojektowanego algorytmu przetwarzania danych w dużej skali; Terminologia; Projektowanie algorytmów równoległych; Prawo Amdahla; Szczegółowość podprocesów Równoważenie obciążenia; Przetwarzanie lokalne; Procesy współbieżne w Pythonie; Tworzenie strategii przetwarzania na puli zasobów; Architektura CUDA; Obliczenia w klastrze; Strategia hybrydowa; Podsumowanie; Rozdział 14. Uwagi praktyczne; Wprowadzenie do uwag praktycznych; Smutna historia bota sztucznej inteligencji na Twitterze; Transparentność algorytmu; Algorytmy uczenia maszynowego i transparentność; Etyka i algorytmy; Problemy z algorytmami uczącymi się; Znaczenie kwestii etycznych; Ograniczanie stronniczości modeli; Problemy NP-trudne; Uproszczenie problemu; Dopasowanie dobrze znanego rozwiązania podobnego problemu; Metoda probabilistyczna; Kiedy używać algorytmów; Praktyczny przykład - teoria czarnego łabędzia; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Do kogo jest skierowana ta książka? Konwencje. Czym jest programowanie? O tej książce. Pobieranie i instalacja Pythona. Pobieranie i instalowanie edytora tekstu Mu. Uruchomienie edytora Mu. Uruchomienie środowiska IDLE. Powłoka interaktywna. Instalowanie modułów zewnętrznych. Jak otrzymać pomoc? Sprytne zadawanie pytań dotyczących programowania. Podsumowanie. CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA W PYTHONIE. 1. Podstawy Pythona. Wprowadzanie wyrażeń w powłoce interaktywnej. Liczby całkowite, zmiennoprzecinkowe i ciągi tekstowe. Konkatenacja i replikacja ciągu tekstowego. Przechowywanie wartości w zmiennych. Twój pierwszy program. Analiza programu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 2. Kontrola przepływu działania programu. Wartości boolowskie. Operatory porównania. Operatory boolowskie. Łączenie operatorów boolowskich i porównania. Elementy kontroli przepływu działania programu. Wykonywanie programu. Polecenia kontroli przepływu działania programu. Import modułów. Wcześniejsze zakończenie programu za pomocą sys.exit(). Krótki program - odgadnij liczbę. Krótki program - kamień, papier, nożyce. Podsumowanie. Pytania kontrolne. 3. Funkcje. Polecenie def wraz z parametrami. Wartość zwrotna funkcji i polecenie return. Wartość None. Argumenty w postaci słów kluczowych i funkcja print(). Stos wywołań. Zasięgi lokalny i globalny. Zmienne lokalne nie mogą być używane w zasięgu globalnym. W zasięgu lokalnym nie można używać zmiennych zdefiniowanych w innych zasięgach lokalnych. Zmienna globalna może być używana w zasięgu lokalnym. Zmienna lokalna i globalna o takiej samej nazwie. Polecenie global. Obsługa wyjątków. Krótki program – zigzag. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 4. Listy. Typ danych List. Praca z listą. Operatory przypisania i zmiany wartości. Metody. Przykładowy program - Magic 8 Ball utworzony za pomocą listy. Typy danych w postaci sekwencji. Odwołania. Krótki program - gra w życie. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 5. Słowniki i strukturyzacja danych. Typ danych Dictionary. Eleganckie wyświetlanie danych. Użycie struktur danych do modelowania rzeczywistych rozwiązań. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 6. Operacje na ciągach tekstowych. Praca z ciągami tekstowymi. Umieszczenie ciągu tekstowego w innym. Użyteczne metody ciągu tekstowego. Wartości liczbowe znaków pobrane za pomocą funkcji ord() i chr(). Kopiowanie i wklejanie ciągów tekstowych za pomocą modułu pyperclip. Projekt - schowek dla wielu ciągów tekstowych. Projekt - dodanie wypunktowania do kodu znaczników Wiki. Krótki program - świńska łacina. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. CZĘŚĆ II. AUTOMATYZACJA ZADAŃ. 7. Dopasowanie wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście bez użycia wyrażeń regularnych. Wyszukiwanie wzorców w tekście z użyciem wyrażeń regularnych. Jeszcze więcej o dopasowaniach wzorca za pomocą wyrażeń regularnych. Dopasowanie zachłanne i niezachłanne. Metoda findall(). Klasy znaków. Utworzenie własnej klasy znaków. Znaki oraz $. Znak wieloznaczny. Przegląd znaków stosowanych w wyrażeniach regularnych. Dopasowanie bez uwzględnienia wielkości znaków. Zastępowanie ciągu tekstowego za pomocą metody sub(). Zarządzanie skomplikowanymi wyrażeniami regularnymi. Połączenie opcji re.IGNORECASE, re.DOTALL i re.VERBOSE. Projekt - wyodrębnianie numeru telefonu i adresu e-mail. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 8. Weryfikacja danych wejściowych. Moduł PyInputPlus. Projekt - zajęcie kogoś godzinami. Projekt - quiz z tabliczki mnożenia. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 9. Odczyt i zapis plików. Pliki i ścieżki dostępu do plików. Proces odczytu i zapisu pliku. Zapis zmiennych za pomocą modułu shelve. Zapis zmiennych za pomocą funkcji pprint.pformat(). Projekt - generowanie losowych plików quizu. Projekt - schowek przechowujący wiele elementów. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 10. Organizacja plików. Moduł shutil. Przejście przez drzewo katalogu. Kompresja plików za pomocą modułu zipfile. Projekt - zmiana plików z datami w stylu amerykańskim na daty w stylu europejskim. Projekt - utworzenie archiwum ZIP będącego kopią katalogu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 11. Usuwanie błędów. Zgłaszanie wyjątku. Pobranie stosu wywołań w postaci ciągu tekstowego. Asercje. Rejestracja danych. Debugger edytora Mu. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekt praktyczny. 12. Pobieranie danych z internetu. Projekt - mapIt.py z użyciem modułu webbrowser. Pobieranie plików z internetu za pomocą modułu requests. Zapis pobranych plików na dysku twardym. HTML. Przetwarzanie kodu HTML za pomocą modułu bs4. Projekt - wyświetlenie wyników wyszukiwania. Projekt - pobranie wszystkich komiksów z witryny XKCD. Kontrolowanie przeglądarki WWW za pomocą modułu selenium. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 13. Praca z arkuszami kalkulacyjnymi programu Excel. Dokumenty Excela. Instalacja modułu openpyxl. Odczyt dokumentów Excela. Projekt - odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego. Zapis dokumentów Excela. Projekt - uaktualnienie skoroszytu. Ustawienie stylu czcionki komórek. Obiekt Font. Formuły. Dostosowanie wierszy i kolumn do własnych potrzeb. Wykresy. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 14. Praca z Arkuszami Google. Instalacja i konfiguracja EZSheets. Obiekt skoroszytu. Obiekt arkusza. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 15. Praca z dokumentami PDF i Worda. Dokumenty w formacie PDF. Projekt - połączenie wybranych stron z wielu dokumentów PDF. Dokumenty procesora tekstu Microsoft Word. Tworzenie dokumentu PDF na podstawie dokumentu Worda. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 16. Praca z plikami CSV i danymi JSON. Moduł csv. Projekt - usunięcie nagłówka z pliku CSV. JSON i API. Moduł json. Projekt - pobieranie bieżących danych prognozy pogody. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 17. Czas, harmonogram zadań i uruchamianie programów. Moduł time. Zaokrąglanie liczb. Projekt – superstoper. Moduł datetime. Przegląd funkcji czasu w Pythonie. Wielowątkowość. Projekt - wielowątkowy program pobierający dane z witryny XKCD. Uruchamianie innych programów z poziomu Pythona. Projekt - prosty program odliczający czas. Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 18. Wysyłanie wiadomości e-mail i tekstowych. Wysyłanie i odbieranie poczty za pomocą API Gmail. SMTP. Wysyłanie wiadomości e-mail. IMAP. Pobieranie i usuwanie wiadomości e-mail za pomocą protokołu IMAP. Projekt - wysyłanie wiadomości e-mail z przypomnieniami o składkach. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą bramek SMS. Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą Twilio. Projekt - moduł typu "wyślij mi wiadomość SMS". Podsumowanie. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 19. Praca z obrazami. Podstawy teorii obrazu cyfrowego. Praca z obrazami za pomocą modułu pillow. Projekt - dodanie logo. Rysowanie na obrazach. Pytania kontrolne. Projekty praktyczne. 20. Kontrolowanie klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI. Instalacja modułu pyautogui. Konfiguracja ustawień dostępności w macOS. Pozostajemy na kursie. Kontrola poruszania myszą. Kontrola działania myszy. Planowanie ruchu myszą. Praca z ekranem. Rozpoznawanie obrazu. Pobieranie informacji o oknie. Kontrola klawiatury. Konfiguracja skryptów automatyzacji GUI. Projekt - automatyczne wypełnianie formularzy. Wyświetlanie okien dialogowych. Podsumowanie. Pytania kontrolne Projekty praktyczne. A. Instalacja modułów firm trzecich. B. Uruchamianie programów. C. Odpowiedzi na pytania kontrolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorze; O recenzentach; Przedmowa; CZĘŚĆ I. ŚRODOWISKO JĘZYKA PYTHON I NARZĘDZIA DO PROGRAMOWANIA SYSTEMOWEGO: Rozdział 1. Skrypty w języku Python: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do języka Python; Struktury danych; Funkcje, klasy i wyjątki; Moduły i pakiety; Zależności i środowiska wirtualne; Środowiska programistyczne; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 2. Pakiety systemowe: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do modułów systemowych; Korzystanie z systemu plików; Zarządzanie wątkami; Wielowątkowość i współbieżność; Moduł socketio; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; CZĘŚĆ II. KOMUNIKACJA SIECIOWA I POZYSKIWANIE INFORMACJI Z SIECI TOR: Rozdział 3. Programowanie sieciowe: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do programowania sieciowego; Implementacja serwera HTTP; Implementacja odwrotnej powłoki; Odwzorowywanie nazw domen na adresy IP i obsługa wyjątków; Skanowanie portów; Implementacja prostych programów serwera i klienta TCP; Implementacja prostych programów serwera i klienta UDP; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 4. Programowanie komunikacji HTTP: Wymagania techniczne; Wprowadzenie do protokołu HTTP; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu http.client; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu urllib.request; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu requests; Tworzenie aplikacji klienckich za pomocą modułu httpx; Mechanizmy uwierzytelniania użytkowników; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 5. Sieć Tor i ukryte usługi: Wymagania techniczne; Projekt Tor i ukryte usługi; Narzędzia i anonimowość w sieci Tor; Wykrywanie ukrytych usług za pomocą narzędzi OSINT; Moduły i pakiety do komunikacji z siecią Tor; Narzędzia do wyszukiwania ukrytych usług i automatyzowania procesu indeksowania; Podsumowanie; Pytania; CZĘŚĆ III. SKRYPTY SERWEROWE I SKANOWANIE PORTÓW: Rozdział 6. Uzyskiwanie informacji o serwerach: Wymagania techniczne; Uzyskiwanie informacji o serwerach za pomocą usługi Shodan; Filtry Shodan i usługa BinaryEdge; Uzyskiwanie informacji o serwerach za pomocą modułu socket; Uzyskiwanie informacji o serwerach DNS za pomocą modułu dnspython; Wyszukiwanie adresów serwerów podatnych na ataki; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 7. Usługi FTP, SFTP i SSH: Wymagania techniczne; Korzystanie z usługi FTP; Korzystanie z usługi SSH; Implementacja programów serwerowych i klienckich z wykorzystaniem modułów asyncssh i asyncio; Weryfikacja bezpieczeństwa usługi SSH za pomocą narzędzia ssh-audit; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 8. Skaner Nmap: Wymagania techniczne; Skanowanie portów za pomocą narzędzia Nmap; Skanowanie portów przy użyciu modułu nmap; Tryby skanowania w module nmap; Uruchamianie narzędzia Nmap za pomocą modułów os i subprocess; Wykrywanie usług i ich podatności na ataki za pomocą skryptów narzędzia Nmap; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; CZĘŚĆ IV. PODATNOŚCI SERWERÓW NA ATAKI I BEZPIECZEŃSTWO MODUŁÓW JĘZYKA PYTHON: Rozdział 9. Skanery podatności na ataki: Wymagania techniczne; Podatność na ataki i szkodliwe oprogramowanie; Skaner Nessus; Skaner OpenVAS; Korzystanie ze skanera OpenVAS w języku Python; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 10. Wykrywanie podatności serwerów i aplikacji WWW na ataki: Wymagania techniczne; Podatności aplikacji internetowych na ataki opisane w projekcie OWASP; Wykrywanie i analizowanie podatności systemów CMS na ataki; Narzędzia do wykrywania podatności stron na wstrzykiwanie zapytań SQL; Wykrywanie zagrożenia Heartbleed i podatności protokołów SSL/TLS; Skanowanie konfiguracji protokołów SSL/TLS za pomocą narzędzia SSLyze; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 11. Luki w bezpieczeństwie modułów języka Python: Wymagania techniczne; Bezpieczeństwo modułów języka Python; Statyczna analiza kodu i wykrywanie podatności na ataki; Wykrywanie ukrytych wejść i szkodliwego kodu w modułach; Bezpieczeństwo aplikacji opartych na platformie Flask; Dobre praktyki bezpiecznego kodowania w języku Python; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; CZĘŚĆ V. ANALIZA ŚLEDCZA: Rozdział 12. Narzędzia do analizy śledczej: Wymagania techniczne; Wyodrębnianie danych z obrazów pamięci i dysków przy użyciu platformy Volatility; Analizowanie bazy danych SQLite; Analiza ruchu sieciowego za pomocą narzędzia PcapXray; Pozyskiwanie informacji z rejestru systemu Windows; Rejestrowanie komunikatów; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 13. Dane geograficzne i metadane w dokumentach, obrazach i przeglądarkach: Wymagania techniczne; Uzyskiwanie informacji geolokalizacyjnych; Wyodrębnianie metadanych z obrazów; Wyodrębnianie metadanych z dokumentów PDF; Identyfikowanie technologii używanych do tworzenia witryn internetowych; Wyodrębnianie metadanych z przeglądarek; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Rozdział 14. Kryptografia i steganografia: Wymagania techniczne; Szyfrowanie i deszyfrowanie danych za pomocą modułu pycryptodome; Szyfrowanie i deszyfrowanie danych za pomocą modułu cryptography; Techniki steganograficzne ukrywania informacji w obrazach; Generowanie kluczy i haseł za pomocą modułów secrets i hashlib; Podsumowanie; Pytania; Dalsza lektura; Odpowiedzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O autorach; O korektorze merytorycznym; Podziękowania; Przedmowa; Wstęp; 1. Przygotowanie środowiska Pythona: Instalowanie systemu Kali Linux; Konfigurowanie języka Python 3; Instalowanie środowiska programistycznego; Higiena kodu; 2. Podstawowe narzędzia sieciowe: Narzędzia sieciowe Pythona; Klient TCP; Klient UDP; Serwer TCP; Budowa netcata; Tworzenie proxy TCP; SSH przez Paramiko; Tunelowanie SSH; 3. Tworzenie szperacza sieciowego: Budowa narzędzia UDP do wykrywania hostów; Tropienie pakietów w Windowsie i Linuksie; Dekodowanie warstwy IP; Dekodowanie danych ICMP; 4. Władanie siecią za pomocą Scapy: Wykradanie danych poświadczających użytkownika z wiadomości e-mail; Atak ARP cache poisoning przy użyciu biblioteki Scapy; Przetwarzanie pliku PCAP; 5. Hakowanie aplikacji sieciowych: Biblioteki internetowe; Mapowanie aplikacji sieciowych typu open source; Analizowanie aplikacji metodą siłową; Ataki siłowe na formularze uwierzytelniania; 6. Rozszerzanie narzędzi Burp: Wstępna konfiguracja; Fuzzing przy użyciu Burpa; Bing w służbie Burpa; Treść strony internetowej jako kopalnia haseł; 7. Centrum dowodzenia GitHub: Tworzenie konta w portalu GitHub; Tworzenie modułów; Konfiguracja trojana; Budowa trojana komunikującego się z portalem GitHub; 8. Popularne zadania trojanów w systemie Windows: Rejestrowanie naciskanych klawiszy; Robienie zrzutów ekranu; Wykonywanie kodu powłoki przy użyciu Pythona; Wykrywanie środowiska ograniczonego; 9. Zabawa w wyprowadzanie danych: Szyfrowanie i deszyfrowanie plików; Wyprowadzanie danych za pomocą poczty e-mail; Wyprowadzanie danych za pomocą transferu plików; Wyprowadzanie danych do serwera WWW; Wszystko razem; 10. Zwiększanie uprawnień w systemie Windows: Instalacja potrzebnych narzędzi; Tworzenie testowej usługi BlackHat; Tworzenie monitora procesów; Uprawnienia tokenów Windows; Pierwsi na mecie; Wstrzykiwanie kodu; 11. Ofensywna analiza śledcza: Instalacja; Ogólny rekonesans; Rekonesans użytkowników; Rekonesans słabych punktów; Interfejs volshell; Własne wtyczki dla Volatility; Czy to w ogóle działa; Idź dalej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Kodowanie pythoniczne. Tworzenie pythonicznego kodu. Komentarze dokumentacyjne. Pythoniczne struktury sterujące. Zgłaszanie wyjątków. Podsumowanie. Rozdział 2. Struktury danych. Popularne struktury danych. Zalety słownika. Podsumowanie. Rozdział 3. Jak pisać lepsze funkcje i klasy? Funkcje. Klasy. Podsumowanie. Rozdział 4. Praca z modułami i metaklasami. Moduły i metaklasy. Porządkowanie kodu za pomocą modułów. Zalety pliku __init__.py. Importowanie funkcji i klas z modułów. Kiedy stosować metaklasy? Weryfikowanie podklas za pomocą metody __new__(). Dlaczego atrybut __slots__ jest tak przydatny? Modyfikowanie funkcjonowania klasy za pomocą metaklasy. Deskryptory w języku Python. Podsumowanie. Rozdział 5. Dekoratory i menedżery kontekstu. Dekoratory. Menedżery kontekstu. Podsumowanie. Rozdział 6. Generatory i iteratory. Zalety generatorów i iteratorów. Zalety instrukcji yield. Podsumowanie. Rozdział 7. Nowe funkcjonalności języka Python. Programowanie asynchroniczne. Python i typy danych. Metoda super(). Lepsza obsługa ścieżek dzięki bibliotece pathlib. print() jest teraz funkcją. f-ciągi. Obowiązkowe argumenty pozycyjne. Kontrolowana kolejność elementów w słownikach. Iteracyjne rozpakowywanie struktur. Podsumowanie. Rozdział 8. Diagnostyka i testy kodu. Diagnostyka. Testy. Podsumowanie. Dodatek. Niezwykłe narzędzia dla języka Python. Sphinx. Coverage.py. pre-commit. Pyenv. Jupyter Lab. Pycharm/VSCode/Sublime. Flake8 i Pylint.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Utworzenie aplikacji bloga. Instalacja Django. Utworzenie odizolowanego środowiska Pythona. Tworzenie pierwszego projektu. Projekt schematu danych dla bloga. Tworzenie witryny administracyjnej dla modeli. Praca z obiektami QuerySet i menedżerami. Przygotowanie widoków listy i szczegółów. Utworzenie szablonów dla widoków. Dodanie stronicowania. Użycie widoków opartych na klasach. Podsumowanie. Rozdział 2. Usprawnienie bloga za pomocą funkcji zaawansowanych. Współdzielenie postów przy użyciu wiadomości e-mail. Utworzenie systemu komentarzy. Dodanie funkcjonalności tagów. Pobieranie podobnych postów. Podsumowanie. Rozdział 3. Rozbudowa aplikacji bloga. Utworzenie własnych filtrów i znaczników szablonu. Dodanie mapy witryny. Utworzenie kanału wiadomości dla postów bloga. Dodanie do bloga wyszukiwania pełnotekstowego. Podsumowanie. Rozdział 4. Utworzenie witryny społecznościowej. Utworzenie projektu witryny społecznościowej. Użycie frameworka uwierzytelniania w Django. Rejestracja użytkownika i profile użytkownika. Implementacja własnego mechanizmu uwierzytelniania. Dodanie do witryny uwierzytelnienia za pomocą innej witryny społecznościowej. Podsumowanie. Rozdział 5. Udostępnianie treści w witrynie internetowej. Utworzenie witryny internetowej do kolekcjonowania obrazów. Umieszczanie treści pochodzącej z innych witryn internetowych. Utworzenie szczegółowego widoku obrazu. Utworzenie miniatury za pomocą easy-thumbnails. Dodanie akcji AJAX za pomocą jQuery. Utworzenie własnych dekoratorów dla widoków. Dodanie stronicowania AJAX do widoków listy. Podsumowanie. Rozdział 6. Śledzenie działań użytkownika. Utworzenie systemu obserwacji. Budowa aplikacji z ogólnym strumieniem aktywności. Użycie sygnałów dla denormalizowanych zliczeń. Użycie bazy danych Redis do przechowywania różnych elementów widoków. Podsumowanie. Rozdział 7. Utworzenie sklepu internetowego. Utworzenie projektu sklepu internetowego. Utworzenie koszyka na zakupy. Rejestracja zamówień klienta. Wykonywanie zadań asynchronicznych za pomocą Celery. Podsumowanie. Rozdział 8. Zarządzanie płatnościami i zamówieniami. Integracja bramki płatności. Eksport zamówień do plików CSV. Rozbudowa witryny administracyjnej za pomocą własnych widoków. Dynamiczne generowanie rachunków w formacie PDF. Podsumowanie. Rozdział 9. Rozbudowa sklepu internetowego. Utworzenie systemu kuponów. Internacjonalizacja i lokalizacja projektu. Utworzenie silnika rekomendacji produktu. Podsumowanie. Rozdział 10. Budowa platformy e-learningu. Utworzenie platformy e-learningu. Utworzenie modeli kursu. Utworzenie modeli dla zróżnicowanej treści. Utworzenie systemu zarządzania treścią. Zarządzanie modułami kursu i treścią. Podsumowanie. Rozdział 11. Renderowanie i buforowanie treści. Wyświetlanie kursów. Dodanie rejestracji uczestnika. Uzyskanie dostępu do treści kursu. Użycie frameworka buforowania. Podsumowanie. Rozdział 12. Utworzenie API. Utworzenie API typu RESTful. Podsumowanie. Rozdział 13. Budowanie serwera czatu. Utworzenie aplikacji czatu. Obsługa czasu rzeczywistego w Django za pomocą frameworka Channels. Instalacja frameworka Channels. Pisanie konsumenta. Routing. Implementacja klienta WebSocket. Warstwa kanału komunikacyjnego. Modyfikacja konsumenta w celu uzyskania pełnej asynchroniczności. Integracja aplikacji czatu z istniejącymi widokami. Podsumowanie. Rozdział 14. Wdrożenie. Zarządzanie ustawieniami dla wielu środowisk. Instalacja PostgreSQL. Sprawdzenie projektu. Udostępnianie Django za pomocą WSGI. Instalacja uWSGI. Konfiguracja uWSGI. Instalacja NGINX. Środowisko produkcyjne. Konfiguracja Nginx. Udostępnianie zasobów statycznych i multimedialnych. Zabezpieczanie połączeń za pomocą SSL/TLS. Wykorzystanie serwera Daphne z frameworkiem Django Channels. Wykorzystanie bezpiecznych połączeń dla gniazd WebSocket. Uwzględnienie Daphne w konfiguracji NGINX. Utworzenie własnego oprogramowania pośredniczącego. Implementacja własnych poleceń administracyjnych. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Programowanie zgodne z duchem Pythona. Sposób 1. Ustalenie używanej wersji Pythona. Sposób 2. Stosuj styl PEP 8. Sposób 3. Różnice między typami bytes i str. Sposób 4. Wybieraj interpolowane ciągi tekstowe f zamiast ciągów tekstowych formatowania w stylu C i funkcji str.format(). Sposób 5. Decyduj się na funkcje pomocnicze zamiast na skomplikowane wyrażenia. Sposób 6. Zamiast indeksowania wybieraj rozpakowanie wielu operacji przypisania. Sposób 7. Preferuj użycie funkcji enumerate() zamiast range(). Sposób 8. Używaj funkcji zip() do równoczesnego przetwarzania iteratorów. Sposób 9. Unikaj bloków else po pętlach for i while. Sposób 10. Unikaj powtórzeń w wyrażeniach przypisania. Rozdział 2. Lista i słownik. Sposób 11. Umiejętnie podziel sekwencje. Sposób 12. Unikaj użycia indeksów początek, koniec i wartości kroku w pojedynczej operacji podziału. Sposób 13. Wybieraj rozpakowanie typu catch-all zamiast tworzenia wycinków. Sposób 14. Używaj parametru key podczas sortowania według skomplikowanych kryteriów. Sposób 15. Zachowaj ostrożność, gdy polegasz na kolejności wstawiania elementów do obiektu typu dict. Sposób 16. Podczas obsługi brakujących kluczy słownika wybieraj funkcję get() zamiast operatora in i wyjątku KeyError. Sposób 17. Podczas obsługi brakujących elementów w wewnętrznym stanie wybieraj typ defaultdict zamiast metody setdefault(). Sposób 18. Wykorzystaj metodę __missing__() do tworzenia wartości domyślnych w zależności od klucza. Rozdział 3. Funkcje. Sposób 19. Gdy funkcja zwraca wiele wartości, nie rozpakowuj więcej niż trzech zmiennych. Sposób 20. Preferuj wyjątki zamiast zwrotu wartości None. Sposób 21. Zobacz, jak domknięcia współdziałają z zakresem zmiennej. Sposób 22. Zmniejszenie wizualnego zagmatwania za pomocą zmiennej liczby argumentów pozycyjnych. Sposób 23. Zdefiniowanie zachowania opcjonalnego za pomocą argumentów w postaci słów kluczowych. Sposób 24. Użycie None i docstring w celu dynamicznego określenia argumentów domyślnych. Sposób 25. Wymuszaj czytelność kodu, stosując jedynie argumenty w postaci słów kluczowych. Sposób 26. Dekoratory funkcji definiuj za pomocą functools.wraps. Rozdział 4. Konstrukcje składane i generatory. Sposób 27. Używaj list składanych zamiast funkcji map() i filter(). Sposób 28. Unikaj więcej niż dwóch wyrażeń na liście składanej. Sposób 29. Stosuj wyrażenia przypisania, aby unikać powielania zadań w konstrukcjach składanych. Sposób 30. Rozważ użycie generatorów, zamiast zwracać listy. Sposób 31. Podczas iteracji przez argumenty zachowuj postawę defensywną. Sposób 32. Rozważ użycie generatora wyrażeń dla dużych list składanych. Sposób 33. Twórz wiele generatorów za pomocą wyrażenia yield from. Sposób 34. Unikaj wstrzykiwania danych do generatorów za pomocą metody send(). Sposób 35. Unikaj w generatorach przejścia między stanami za pomocą metody throw(). Sposób 36. Rozważ stosowanie modułu itertools w pracy z iteratorami i generatorami. Rozdział 5. Klasy i interfejsy. Sposób 37. Twórz klasy, zamiast zagnieżdżać wiele poziomów typów wbudowanych. Sposób 38. Dla prostych interfejsów akceptuj funkcje zamiast klas. Sposób 39. Użycie polimorfizmu @classmethod w celu ogólnego tworzenia obiektów. Sposób 40. Inicjalizacja klasy nadrzędnej za pomocą wywołania super(). Sposób 41. Rozważ łączenie funkcjonalności za pomocą klas domieszek. Sposób 42. Preferuj atrybuty publiczne zamiast prywatnych. Sposób 43. Stosuj dziedziczenie po collections.abc w kontenerach typów niestandardowych. Rozdział 6. Metaklasy i atrybuty. Sposób 44. Używaj zwykłych atrybutów zamiast metod typu getter i seter. Sposób 45. Rozważ użycie @property zamiast refaktoryzacji atrybutów. Sposób 46. Stosuj deskryptory, aby wielokrotnie wykorzystywać metody udekorowane przez @property. Sposób 47. Używaj metod __getattr__(), __getattribute__() i __setattr__() dla opóźnionych atrybutów. Sposób 48. Sprawdzaj podklasy za pomocą __init_subclass__. Sposób 49. Rejestruj istniejące klasy za pomocą __init_subclass__(). Sposób 50. Adnotacje atrybutów klas dodawaj za pomocą metody __set_name__(). Sposób 51. Dla złożonych rozszerzeń klas wybieraj dekoratory klas zamiast metaklas. Rozdział 7. Współbieżność i równoległość. Sposób 52. Używaj modułu subprocess do zarządzania procesami potomnymi. Sposób 53. Użycie wątków dla operacji blokujących wejście- yjście, unikanie równoległości. Sposób 54. Używaj klasy Lock, aby unikać stanu wyścigu w wątkach. Sposób 55. Używaj klasy Queue do koordynacji pracy między wątkami. Sposób 56. Naucz się rozpoznawać, kiedy współbieżność jest niezbędna. Sposób 57. Unikaj tworzenia nowych egzemplarzy Thread na żądanie fan-out. Sposób 58. Pamiętaj, że stosowanie Queue do obsługi współbieżności wymaga refaktoringu. Sposób 59. Rozważ użycie klasy ThreadPoolExecutor, gdy wątki są potrzebne do zapewnienia współbieżności. Sposób 60. Zapewnij wysoką współbieżność operacji wejścia-wyjścia dzięki użyciu współprogramów. Sposób 61. Naucz się przekazywać do asyncio wątkowane operacje wejścia-wyjścia. Sposób 62. Połączenie wątków i współprogramów w celu ułatwienia konwersji na wersję stosującą asyncio. Sposób 63. Maksymalizuj responsywność przez unikanie blokującej pętli zdarzeń asyncio. Sposób 64. Rozważ użycie concurrent.futures(), aby otrzymać prawdziwą równoległość. Rozdział 8. Niezawodność i wydajność. Sposób 65. Wykorzystanie zalet wszystkich bloków w konstrukcji try-except-else-finally. Sposób 66. Rozważ użycie poleceń contextlib i with w celu uzyskania wielokrotnego użycia konstrukcji try-finally. Sposób 67. Podczas obsługi czasu lokalnego używaj modułu datetime zamiast time. Sposób 68. Niezawodne użycie pickle wraz z copyreg. Sposób 69. Gdy ważna jest precyzja, używaj modułu decimal. Sposób 70. Przed optymalizacją przeprowadzaj profilowanie. Sposób 71. Wybieraj typ deque podczas tworzenia kolejek typu producent – konsument. Sposób 72. Podczas wyszukiwania danych w sortowanych sewencjach stosuj moduł bisect. Sposób 73. W kolejkach priorytetowych używaj modułu heapq. Sposób 74. Podczas kopiowania zerowego obiektów typu bytes używaj egzemplarzy memoryview i bytearray. Rozdział 9. Testowanie i debugowanie. Sposób 75. Używaj ciągów tekstowych repr do debugowania danych wyjściowych. Sposób 76. W podklasach klasy TestCase sprawdzaj powiązane ze sobą zachowanie. Sposób 77. Izoluj testy od siebie za pomocą metod setUp(), tearDown(), setUpModule() i tearDownModule(). Sposób 78. Podczas testowania kodu zawierającego skomplikowane zależności korzystaj z imitacji. Sposób 79. Hermetyzuj zależności, aby ułatwić tworzenie imitacji i testowanie. Sposób 80. Rozważ interaktywne usuwanie błędów za pomocą pdb. Sposób 81. Stosuj moduł tracemalloc, aby poznać sposób użycia pamięci i wykryć jej wycieki. Rozdział 10. Współpraca. Sposób 82. Kiedy szukać modułów opracowanych przez społeczność? Sposób 83. Używaj środowisk wirtualnych dla odizolowanych i powtarzalnych zależności. Sposób 84. Dla każdej funkcji, klasy i modułu utwórz docstring. Sposób 85. Używaj pakietów do organizacji modułów i dostarczania stabilnych API. Sposób 86. Rozważ użycie kodu o zasięgu modułu w celu konfiguracji środowiska wdrożenia. Sposób 87. Zdefiniuj główny wyjątek Exception w celu odizolowania komponentu wywołującego od API. Sposób 88. Zobacz, jak przerwać krąg zależności. Sposób 89. Rozważ użycie modułu warnings podczas refaktoryzacji i migracji kodu. Sposób 90. Rozważ stosowanie analizy statycznej za pomocą modułu typing w celu usuwania błędów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej