1. Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie?, 2. Kreowanie wizerunku przez wygląd, 3. Kreowanie wizerunku przez zachowanie, 4. Kreowanie wizerunku przez pozytywne relacje z ludźmi, 5. Kreowanie wizerunku przez wzbogacanie wiedzy merytorycznej
1. Kasztanki, Tiki Taki i robaki. Wawel SA; 2. Feniks z popiołów. Grupa Kęty; 3. Strajk z public relations w tle. Jastrzębska Spółka Węglowa; 4. Syndrom niby i banana. Samorządy w obliczu protestów społecznych; 5. Kryzys na szynach. MPK Wrocław; 6. Studia po znajomości. Uniwersytet Gdański; 7. On the rekord. Sąd Okręgowy w Krakowie; 8. Tragedia pod Rysami. Tyski samorząd; 9. Krytyczne 3 minuty. Park wodny w Krakowie; 10. Kryzys 2.0. Pekso SA; 11. Poczta od nowa. Gazeta.pl; 12. Publiczny lincz. Bytomskie Centrum Kultury
R.1 Tożsamość i wizerunek- koncepcja i znaczenie: Pojęcie tożsamości i wizerunek; Różnice między tożsamością a wizerunek firmy; Wizerunek firmy a autowizerunek konsumenta; Znaczenie dobrego wizerunku firmy. R.2 Adresaci wizerunku firmy: Wewnętrzni adresaci wizerunku; Zewnętrzni adresaci wizerunku. R.3 Wyróżniki tożsamości przedsiębiortswa: Znaczenie wyróżników tożsamości; Ogólne kryteria wyboru wyróżników; Trwałość i zmienność wyróżnkiów; Przykładowe rozwiązania. R.4 Tożsamość i wizerunek firmy a startegie marketingowe. R.5 Zarządzanie wizerunkiem firmy w czasie: Etapy rozwoju wizerunku; Etapy zmian i dylematy z tym związane. R.6 Badanie wizerunku firmy: Ogólne zasady i cele badań; Wybór kryteriów pomiaru; Dynamika pozycji i konkurencji a częstotliwość pomiaru wizerunku; Źródła pozyskiwania informacji o kryteriach pomiaru wizerunku firmy; Obiekty odniesienia; Metody i techniki badań wizerunku.
1. Kształtowanie wizerunku Polski w Unii Europejskiej, 2. Kampania informacyjna euro, 3. Budowanie wizerunku poprzez wykorzystanie symbolu, 4. Lokalne media w komunikacji samorządów gminnych, 6. Kreowanie wizerunku polityka podczas kampanii prezydenckiej na przykładzie Jean - Marie Le Pena, 5. Wizerunek polityka po polsku; kampania prezydencka 2000 r,. 7. Postrzeganie mniejszości. Wizerunek mniejszości w telewizji publicznej w Polsce, 8. Corporate design - wizualizacja tożsamości
Cz.I Wizerunek bibliotekarza: 1. Wizerunek bibliotekarki - czy się zmienia?, 2. Kształtowanie wizerunku bibliotkarza i jego ocena w oczach studentów bibliotekoznawstwa, 3. Wpływ wykształcenia kadry bibliotecznej na wizerunek biblioteki. Cz.II Wizerunek biblioteki: 1. Wizerunek biblioteki a przewaga konkurencyjna szkół wyższych, 2. Znaczenie biblioteki w kształceniu akademickim na tle wyzwań społeczeństwa wiedzy, 3. Wizerunek biblioteki jako instytucji dydaktycznej na przykładzie bibliotek uczelni technicznych, 4. Dobra biblioteka wizytówką uczelni (na przykładzie WSEiA w Bytomiu), 5. Wizerunek biblioteki w literaturze pięknej., 6. Komunikacja w bibliotece,7. Jakość usług w kształtowaniu wizerunku współczesnej biblioteki, 8. Edukacja biblioteczna a kształtowanie wizerunku biblioteki, 9. Działalność informacyjna a wizerunek Biblioteki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w lubelskim środowisku akademickim, 10. Wizerunek Biblioteki Głównej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku po komputeryzacji w opinii studentów i pracowników uczelni, 11. Działaność Sekcji Biblioteka Naukowych, 12. Podlaskie Forum Bibliotekarzy i działalność promocyjna Biblioteki Uniwersyteckiej im. J. Giedroycia
1. Marketing polityczny a kultura masowa- specyfika amerykańska; 2. Kampania prezydencka 2000- wizerunek polityczny liderów a jego społeczny odbiór; 3. Kampania prezydencka 2004- media i kultura masowa; Wnioski końcowe- wyjątkowa Ameryka
1. Kultura organizacyjna - istota zjawiska, 2. Kultura organizacyjna w zarządzaniu strategicznym, 3. Polityka personalna w systemie organizacji, 4. Komunikacja wewnątrz firmy, 5. Przywództwo, 6. Proces motywowania, 7. Budowanie zespołów, 8. Publicrelations i współpraca z mediami, 9. Zarządzanie w sytuacji bez zmian
Lobbing jest integralną częścią procesu podejmowania decyzji publicznych w systemie przedstawicielskim. Udział podmiotów zewnętrznych w procesie stanowienia prawa budzi jednak wśród komentatorów sceny publicznej nieustanne spory i kontrowersje.
Praktyka lobbingu podważa tezę, że instytucjonalizacja „wywierania wpływu na władzę” w bezpośredni sposób redukuje negatywne efekty społeczne tego zjawiska. Niniejsza publikacja stanowi próbę wyjścia poza obszar badań porównawczych w kierunku spojrzenia na zjawisko lobbingu poprzez cele, motywacje i reguły zachowań podmiotów współuczestniczących w procesie dochodzenia do decyzji publicznych.
Podstawowym celem książki jest zobrazowanie mechanizmu lobbingu, który funkcjonuje w oparciu o wybory dokonywane przez poszczególnych uczestników procesu politycznego, zasoby, jakimi dysponują, ich wzajemne relacje oraz wewnętrzne uwarunkowania systemu przedstawicielskiego - wspólne dla państw zachodnich demokracji.
Założona przez autora konwencja redukcjonistyczna zrodziła potrzebę odwołania się do teorii, która umożliwia badanie uwarunkowań systemowych demokracji jako wyniku łącznych skutków zachowania na poziomie jednostki lub grupy. Takie założenia wyjściowe spełnia teoria wyboru publicznego (public choice theory), która powstała na gruncie amerykańskim na przełomie lat 50. i 60. XX wieku. Wykorzystuje ona klasyczne instrumentarium badawcze ekonomii do objaśniania meandrów procesu politycznego.
Cz. I. Teoretyczne i definicyjne aspekty kreowania i zarządzania wizerunkiem: Systematyzacja pojęć. Definicja tożsamości, wizerunku oraz PR; Znaczenie wizerunku w organizacji; Grupy docelowe działań public relations; Public relations w strukturze organizacyjnej firmy; Tradycyjne i nowoczesne spojrzenie na sfery zadaniowe PR; Determinanty wewnętrznego i zewnętrznego wizerunku; Cz. II. Pomiar efektywności wizerunku na tle działań komunikacyjnych organizacji: Finansowa wartość pr; Przesłanki podejmowania procesów badawczych dotyczących efektywności; Pozyskiwanie informacji niezbędnych do pomiaru efektywności działań PR; Efektywność i skuteczność działań pr; Pomiar efektów ekonomicznych i pozaekonomicznych w działaniach PR; Cz. III. Macierz celów wizerunkowych jako metoda pomiaru efektów działań pr: Badania wizerunku w Systemie Informacji Marketingowej; Koncepcja budowy macierzy celów wizerunkowych; Obszary i warunki zastosowania macierzy celów wizerunkowych; Wytyczne w procesie konstruowania macierzy celów wizerunkowych; Cz. IV. Macierz celów wizerunkowych w kryzysie organizacji: Założenia i typy sytuacji kryzysowych w organizacji; Kryzys wizerunkowi; Ryzyko wizerunkowi reputacji; System wczesnego ostrzegania jako element crisis managament; Rola macierzy w komunikacji kryzysowej; Organizacja w kryzysie; Prognozowanie kryzysu z wykorzystaniem macierzy celów wizerunkowych; Efekty wynikające z wykorzystania macierzy macierzy celów wizerunkowych w procesie zapobiegania sytuacjom kryzysowym; Cz. V. Zastosowanie macierzy celów wizerunkowych w praktyce: Wykorzystanie macierzy w procesie zarządzania wizerunkiem; Transformacja marki a proces umacniania wizerunku; Wykorzystanie macierzy celów wizerunkowych w procesie transformacji marki; ; Program PR w procesie kształtowania wizerunku; Wizerunek wewnętrzny organizacji i jego modyfikacja
Wprowadzenie; Marketing jako filozofia skutecznych działań na rynku; Marketingowe aspekty transakcji eksportowej; Public relations w kreowaniu wizerunku firmy; Sponsoring jako instrument kreowania wizerunku firmy; Nowe tendencje w badaniach marketingowych; Wykorzystanie programów lojalnościowych w kreowaniu relacji z klientem; Marka jako element Corporate Identity; Marketing polityczny w USA i w Polsce; Franchising w firmie McDonald's; Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw handlowych - aktualny stan i możliwosci.
Zawiera: Тема 1. Современная концепция маркетинга: Эволюция концепции маркетинга; Принципы и функции маркетинга; Цели и методы маркетинга; Информационное обеспечение маркетинга; Управление маркетингом; Организационные структуры маркетинга Тема 2. Товар и товарная политика в маркетинге: Понятие товара и его слагаемые; Изучение потребителей; Концепция жизненного цикла товара; Разработка и реализация концепции нового товара; Слагаемые коммерческого успеха товара; Пути реализации товарной политики Тема 3. Комплексный анализ и прогнозирование товарных рынков методами маркетинга: Цели и задачи исследования рынка методами маркетинга; Спрос и предложение. Рыночное равновесие; Емкость рынка; Изучение конкурентов; Сегментация рынка и ее основные критерии; Целевой и пробный рынки; Позиционирование товаров на рынке; Дифференциация товаров на рынке; Условия формирования и факторы развития экономической конъюнктуры; Маркетинговая информационная система; Методы изучения рынка Тема 4. Цены и ценовая политика в маркетинге: Задачи, цели и сущность ценовой политики в маркетинге; Виды цен в маркетинге; Методы установления цен в маркетинге; Виды и назначение скидок с цен в маркетинге; Методы расчета иены товара; Ценовые стратегии и их реализация Тема 5. Коммуникационная политика в маркетинге: Цели, задачи и правила коммуникационной политики; Формирование спроса (мероприятия ФОС); Реклама - инструмент продвижения товара на рынок; Персональные продажи - инструмент продвижения Товара; Стимулирование сбыта (мероприятия СТИС); Мероприятия «паблик рилейшнз»; Планирование и контроль мероприятий ФОССТИС; Интернет-маркетинг; Развитие рынка В2В; Выставки и ярмарки Тема 6. Организация сбытовой сети и системы товародвижения в маркетинге: Сущность сбытовой политики в маркетинге; Формирование каналов распределения; Организация продажи товаров; Прямой маркетинг; Система товародвижения в маркетинге Тема 7. Маркетинговые стратегии предприятия: Методологический подход к разработке маркетинговой Стратегии; Общая характеристика стратегий маркетинга; Портфельные стратегии; Стратегии роста; Конкурентные стратегии; Стратегия сегментации рынка Тема 8. Планирование, финансы и контроль маркетинга: Планирование маркетинга; Определение затрат на маркетинг; Бюджет и бюджетирование в маркетинге; Контроль в маркетинге Тема 9. Международный маркетинг: Основные характеристики глобальной экономики; Понятие, сущность и особенности международного маркетинга; Особенности международной маркетинговой среды; Организация исследования зарубежных рынков; Комплекс маркетинга международной компании; Выход компании на внешние рынки; Конкурентные преимущества международных компаний.
Zawiera: Cz. I. Definicja marketingu i procesu marketingowego: 1. Marketing: tworzenie wartości dla klienta i pozyskiwanie wartości od klienta; 2. Strategia firmy i strategia marketingowa: partnerstwo w celu budowania relacji z klientem; Cz. II. Zrozumieć rynek i konsumentów: 3. Analiza otoczenia marketingowego; 4. Zarządzanie informacją marketingową w celu zrozumienia klientów; 5. Zrozumienie zachowań klienta indywidualnego i nabywcy instytucjonalnego; Cz. III. Tworzenie strategii marketingowej i zestawu działań marketingowych zorientowanych na klienta: 6. Strategia marketingowa zorientowana na klienta: tworzenie wartości dla klientów docelowych; 7. Produkty (usługi) i marki: budowanie wartości dla klienta; 8. Opracowywanie nowych produktów i zarządzanie cyklem życia produktu; 9. Strategia cenowa: zrozumienie i pozyskanie wartości od klienta; 10. Kanały marketingowe: dostarczanie wartości klientowi; 11. Handel detaliczny i hurtowy; 12. Komunikowanie wartości klientowi: reklama i public relations; 13. Sprzedaż osobista i Promocja sprzedaży; 14. Marketing bezpośredni i e-marketing: budowanie bezpośrednich relacji z klientem; Cz. IV. Rozszerzenie marketingu: 15. Rynek globalny; 16. Marketing zrównoważony: społeczna odpowiedzialność i etyka biznesu; Dodatki: Plan marketingowy; Marketing w liczbach.
Cz. I. Definicja marketingu i procesu marketingowego: 1. Marketing: tworzenie wartości dla klienta i pozyskiwanie wartości od klienta; 2. Strategia firmy i strategia marketingowa: partnerstwo w celu budowania relacji z klientem; Cz. II. Zrozumieć rynek i konsumentów: 3. Analiza otoczenia marketingowego; 4. Zarządzanie informacją marketingową w celu zrozumienia klientów; 5. Zrozumienie zachowań klienta indywidualnego i nabywcy instytucjonalnego; Cz. III. Tworzenie strategii marketingowej i zestawu działań marketingowych zorientowanych na klienta: 6. Strategia marketingowa zorientowana na klienta: tworzenie wartości dla klientów docelowych; 7. Produkty (usługi) i marki: budowanie wartości dla klienta; 8. Opracowywanie nowych produktów i zarządzanie cyklem życia produktu; 9. Strategia cenowa: zrozumienie i pozyskanie wartości od klienta; 10. Kanały marketingowe: dostarczanie wartości klientowi; 11. Handel detaliczny i hurtowy; 12. Komunikowanie wartości klientowi: reklama i public relations; 13. Sprzedaż osobista i Promocja sprzedaży; 14. Marketing bezpośredni i e-marketing: budowanie bezpośrednich relacji z klientem; Cz. IV. Rozszerzenie marketingu: 15. Rynek globalny; 16. Marketing zrównoważony: społeczna odpowiedzialność i etyka biznesu; Dodatki: Plan marketingowy; Marketing w liczbach.
1. Teoria marketingu bankowego: Istota marketingu bankowego a klasyczne ujęcie marketingu; Rola marketingu bankowego a jego zakres pojęciowy. 2.Produkt i jego cena: Produkty i usługi bankowe i ich cena; Trendy w systemie bankowym. 3. Dystrybucja produktów usług banku: Istota dystrybucji produktów usług bankowych a rola segmentacji klientów; Rodzaje kanałów dystrybucji; Bezpośrednie kanały dystrybucji produktów usług bankowych. 4. Promocja i Public Relations w działalności banku: Promocja, Public Relations, Reklama jako najbardziej popularne narzędzie promocji. 5. "Piąty element": Idea, modele i funkcje bankowego marketingu wewnętrznego; Idea jakości w polskich bankach; Customer Relationship Management jako nowa jakość w banku; Kapitał intelektualny a kapitał ludzki w polskiej bankowości
1. Czas rewolucji: Czas na rozwój twojej firmy; Szybkość kontra ospałość- meldunki z frontu; Czas rzeczywisty rządzi się swoimi prawami; Nastawienie na czas rzeczywisty; Za duże, żeby odnieść sukces?; Współpracuj z mediami na ich zasady; Komunikacja kryzysowa i media; Co w tej chwili mówią inni?; Szukaj inspiracji w tłumie; 2. Połącz się ze swoim rynkiem: Kontakt z klientami w czasie rzeczywistym; W urządzeniach mobilnych czas rzeczywisty trwa cały czas; Chcę tego natychmiast; 3. Czas na rozwój twojej firmy: Pozwól im komunikować się teraz; W jaki sposób twoja strona internetowa staje się machina czasu rzeczywistego; Dokonaj sprzedaży; Biznes w tempie teraźniejszości.
Cz.I Zasady : 1.Od podstaw : definicje, 2.Wyjdź im na przeciw : dobrze poznaj swoich klientów, 3.Produkty : trzeźwe spojrzenie, 3.Jak walczyć z konkurencją - i wygrać!, 5.Kreowanie wizerunku, 6.Dobra ocena : w poszukiwaniu zysku, 7.Jak tworzyć PR i strategię marketingową. Cz.II Praktyka : 8.Jak korzystać z mediów, 9.Pamiętny dzień : jak zorganizować uroczystość, 10.Pieniądze : sukces sprzedaży, 11.Jak pisać : planowanie i oparcowywanie przekonujących publikacji, 12.Zrób to sam : jak zaprojektować atrakcyjny materiał promocyjny własnymi siłami, 13.Wznieś transparent : planowanie kampanii, 14.Zorganizuj stoisko : podbijaj targi i wystawy, 15.Reklama i sponsoring, 16.Skrzynak pocztowa : usuwanie śmieci z poczty, 17.Promocja firmy : jak wybrać najlepsze narzędzia, 18.Zbieranie informacji : badnie marketingowe, 19.Klient nasz pan : jak troszczyć się o klienta, 20.Komunikacja w firmie : jak ją usprawnić. Cz.III Profesjonaliści : 21.Jak rozmawiać z fotografem, 22.Jak przygotować promocyjny film video, 23.Absolutnie przebojowy : jak wybrać konsultanta PR, 24.Dobry projektant, najlepszy projekt, 25.Jak zawrzeć z drukarnią korzystą umowę, 26.Jak korzystać z usług konsultanta ds. badań rynku, 27.Jak korzystać z usług agencji reklamowej
1.Marketing w politycznym zwierciadle, 2.Planowanie strategii komunikacyjnej partii politycznej. Analiza marketingowa, 3.Marketing polityczny w kampaniach wyborczych, 4.Wizerunek lidera politycznego, 5.Rekalma polityczna, 6.Polityczna reklama negatywna, 7.Czarny Public Relations - brutalna kampania czy profesjonalizacja rynku wyborczego??, 8.Kolor i symbol jako wizualne środki emocjonalnego oddziaływania w polityce, 9.Miejsce retoryki we współczesnej polityce, 10.Telewizja jako istotny czynniki kształtujący role aktorów politycznych oraz widzów, 11.Podmioty lobbingu w Unii Europejskiej na przykładzie UNICE, 12.Door-to-door jako instrument aktywizacji wyborców, 13.Kobiety w polityce, 14.Sojusz Lewicy Demokratycznej w kampanii wyborczej, przed wyborami parlamentarnymi 2001 roku, 15.Platforma Obywatelska-nowa jakość w polityce?, 16.Kampania wyborcza komitetu wyborczego Prawo i Sprawiedliwość w wyborach w 2001 roku, 17.Ewolucja wizerunku Polskiego stronnictwa Ludowego, 18.Andrzej Lepper - polityk z przypadku czy profesjonalista?, 19.Liga Polsich Rodzin - prawica polskiej sceny politycznej
Działania polityczne. Teoria i praktyka, Wprowadzenie do teorii marketingu politycznego, Marketing polityczny w USA: koncepcja i zastosowanie w kampaniach prezydenckich, Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego, Wyborca na rynku politycznym, Strategie partii politycznych, Public relations w polityce, Promocja i reklama polityczna, Lobbing jako strategia promocji interesów grupowych.
Aspekty teoretyczne marketingu politycznego, Analiza marketingowej kampanii wyborczej na przykładzie amerykańskich wyborów prezydenckich, Marketing polityczny w polskich kampaniach prezydenckich w 1990, 1995 i 2000 roku, Analiza porównawcza marketingu politycznego w USA i Polsce, Wpływ marketingu politycznego na procesy polityczne.
Aspekty teoretyczne marketingu politycznego, Analiza marketingowej kampanii wyborczej na przykładzie amerykańskich wyborów prezydenckich, Marketing polityczny w polskich kampaniach prezydenckich w 1990, 1995 i 2000 roku, Analiza porównawcza marketingu politycznego w USA i Polsce, Wpływ marketingu politycznego na procesy polityczne.