Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(366)
IBUK Libra
(15)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(362)
Publikacje naukowe
(44)
Publikacje fachowe
(25)
E-booki
(16)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(249)
dostępne
(207)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(225)
Czytelnia
(251)
Autor
Radzicki Józef
(17)
Aronson Elliot
(9)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(9)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(9)
Kacmajor Magdalena
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(6)
Lewicka Maria
(6)
Schulz von Thun Friedemann
(6)
Jaworska Aleksandra
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Włodyga Piotr
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(4)
Domachowski Waldemar
(4)
Fromm Erich (1900-1980)
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(4)
Kacmajor Anna
(4)
Suchecki Jacek
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Aronson Elliot (1932- )
(3)
Bezwińska-Walerjan Anna
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Ekman Paul (1934- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Izdebski Mateusz
(3)
Izdebski Paweł
(3)
Jong Peter De
(3)
Kim Berg Insoo
(3)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Nowak Agnieszka
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Rzepa Teresa
(3)
Stephan Cookie W
(3)
Stephan Walter G
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Akert Robin M
(2)
Argyle Michael
(2)
Berne Eric
(2)
Berne Eric (1910-1970)
(2)
Birch Ann
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Brol Michał
(2)
Crisp Richard J. (1973- )
(2)
Cybulko Anna
(2)
Draheim Szymon Emilia
(2)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Gocławska Małgorzata
(2)
Hogan Kevin (1961- )
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Jakubowska Urszula
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska Janina
(2)
Kobylińska Dorota
(2)
Kowalczyk Marek
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Leary Mark
(2)
Lipka Justyna
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Myers David G
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Olejnik Marian
(2)
Orski Marek
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pratkanis Anthony
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Skarżyńska Krystyna
(2)
Skorupa Agnieszka
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Urban Bronisław
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wasilewski Jacek
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Wilson Timothy D
(2)
Wojcik Krystyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zych Adam A
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Abrams Dominic (1958- )
(1)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adams K
(1)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Aouil Bassam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(245)
1990 - 1999
(39)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(380)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(381)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Psychologia społeczna
(135)
Komunikacja społeczna
(75)
Psychologia
(39)
Stosunki interpersonalne
(39)
Osobowość
(29)
Zachowanie
(24)
Grupy społeczne
(23)
Patologia społeczna
(22)
Młodzież
(20)
Środki masowego przekazu
(20)
Motywacja
(19)
Psychoterapia
(19)
Agresywność
(18)
Postawy
(18)
Psychologia rozwojowa
(18)
Rodzina
(18)
Perswazja
(17)
Stres
(17)
Uczucia
(17)
Poznanie
(16)
Socjotechnika
(16)
Wsparcie społeczne
(16)
Interakcje społeczne
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Dziecko
(14)
Uprzedzenia
(14)
Niedostosowanie społeczne
(13)
Konflikt
(11)
Reklama
(11)
Uczenie się
(11)
Opieka społeczna
(10)
Psychologia stosowana
(10)
Konflikt społeczny
(9)
Konformizm
(9)
Menedżerowie
(9)
Opinia publiczna
(9)
Pamięć
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Praca
(9)
Świadomość społeczna
(9)
Decyzje
(8)
Internet
(8)
Język
(8)
Kobieta
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Ludzie starzy
(8)
Miłość
(8)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(8)
Płeć
(8)
Rozmowa
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Kultura
(7)
Manipulacja (psychologia)
(7)
Nauczyciele
(7)
Negocjacje
(7)
Przywództwo
(7)
Samopoznanie
(7)
Antropologia społeczna
(6)
Dzieci
(6)
Etyka społeczna
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Kadry
(6)
Komunikacja niewerbalna
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Organizacja
(6)
Public relations
(6)
Socjologia
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Zarządzanie
(6)
Zmysły
(6)
Świadomość
(6)
Alkoholizm
(5)
Autoprezentacja
(5)
Bezrobocie
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Metody badawcze
(5)
Myślenie
(5)
Narkomania
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Pedagogika
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wartość
(5)
Wychowanie
(5)
Autorytet
(4)
Dziecko trudne
(4)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(4)
Mowa
(4)
Mózg
(4)
Mężczyzna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Polityka
(4)
Polityka społeczna
(4)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(9)
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(52)
Opracowanie
(34)
Praca zbiorowa
(15)
Monografia
(10)
Poradnik
(7)
Czasopismo naukowe
(4)
Esej
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton polski
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(93)
Socjologia i społeczeństwo
(57)
Edukacja i pedagogika
(21)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Zarządzanie i marketing
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
382 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Problematyka zjawisk patologicznych i uzależnień w literaturze przedmiotu w ujęciu interdyscyplinarnym, 2. Psychospołeczne uwarunkowania patologii indywidualnych dzieci i młodzięzy, 3. Patologia cywilizacji konsumpcyjnej i choroby cywilizacyjne u dzieci i młodzieży, 4. Rodzina patologiczna i jej wpływ na zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży, 5. Patologia zachowań dzieci i młodzieży w grupach społecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Programowa naiwność. Etyczne dylematy kampanii wyborczej. Cz.I Poznać wyborców : 1. Jak decydują wyborcy. Podstawowe teorie, 2. Co warto myśleć o wyborcach. Podstawowe mechanizmy podejmowania decyzji wyborczych, 3. O tym czego nie wiem, czyli badania w kampanii wyborczej, 4. Targeting. Odpowiedź na pytanie "dla kogo". Cz.II Przekonać wyborców : 5. Przekaz. Odpowiedź na pytanie "co mówimy", 6. Media w kampanii. Jak pracować z dziennikarzami, 7. Kampania negatywna. Czy i jak atakować, czy i jak się bronić, 8. Praca w sztabie wyborczym. Kampania na co dzień
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wyzwania Pedagogiki)
1. Międzykulturowość jako nowy koncept badań humanistyki, 2. W kręgu rozwiązań metodologicznych, 3. Wobec obcości kulturowej - analizy i interpretacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uzależnienia - fakty i mity / pod red. Iwona Niewiadomska, Dariusz Sikorski)
R.1 Środki masowego przekazu; R.2 Media i kultura; R.3 Nadużywanie środków masowego przekazu; R.4 Szkody wywołane używaniem i nadużywaniem mediów; R.5 Profilaktyka nadużywania środków masowego przekazu; R.6 Mity związane z mediami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komunikowanie się interpersonalne nadawców i odbiorców w świecie realnym w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Komunikacja elektroniczna we współczesnym świecie- w Internecie i w telefonach komórkowych; 3. Ergonomiczne aspekty używania telefonów komórkowych- bezpieczeństwo techniczne i psychologiczne w układzie- człowiek-telefon komórkowy; 4. Wpływ portali społecznościowych na dzieci i młodzież- zagrożenia i skutki dla osobowości; 5. Zachowania patologiczne i przestępcze w cyberprzestrzeni dzieci, młodzieży i dorosłych; 6. Zapobieganie i leczenie fonoholizmu w rodzinach i szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe założenia i rozwój teorii przywiązania: Etologiczna teoria przywiązania J. Bowlby'ego; Przywiązanie w poszczególnych okresach rozwojowych; Indywidualne różnice w przywiązaniu; 2. Przegląd głównych kierunków badań psychologicznych nawiązujących do teorii przywiązania: Style przywiązania a : cechy osobowości i kompetencje społeczne, a psychopatologia, a bliskie relacje interpersonalne, a religijność, a przekazywanie wartości; 3. Program badań własnych: Problem i hipotezy badawcze; Metody pomiarowe; Zastosowane metody statystyczne; Sposób przeprowadzenia badań; Charakterystyka osób badanych; 4. Wyniki badań; Style przywiązania a : wymiary osobowości mierzone poprzez realny obraz siebie, a wymiar personalny religijności, a poziom trudności w wartościowaniu, a potrzeba sensu życia; Różnice między stylami przywiązania w sile przywiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wymiary Duszy / red. prowadzący Joanna Karpowicz)
1.Integracja psychiczna i duchowa: Człowiek i jego godność. Spojrzenie teologa; Sokrates jako egzemplum boskiego szaleńca; Integralna koncepcja rozwoju człowieka w ujęciu Ericha Fromma; Założenia na temat człowieka w NJP - próba interpretacji; Religijność a zdrowie psychiczne; Dualizm i jedność w życiu człowieka. 2. W stronę pedagogiki integralnej: Wychowanie jako wspomaganie prawdziwego człowieczeństwa; Odpowiedzialność moralna i jej wymiar w zawodzie nauczyciela; Świadomość pedagogiczna nauczycieli wczesnej edukacji; Wizja integralna człowieka jako osoby w pedagogice personalistycznej. 3. Integracja niepełnosprawności: Być bardziej człowiekiem? O poszanowanie godności osób niepełnosprawnych; Jakość życia osób niepełnosprawnych; Chrześcijańskie spojrzenie na niepełnosprawność - na przykładzie wspólnot Wiary i Światła oraz Arki; Podmiotowość drogą do człowieczeństwa osób niepełnosprawnych. 4. Procesy twórcze i pełnia człowieczeństwa: Twórczość literacka jako wyraz bycia i stawania się człowiekiem; Człowiek w relacji do starości i śmierci. Rozważania o końcu życia w pismach C.G. Junga i D. Levinsona. 5. Wyzwania cywilizacji: Człowieczeństwo w cyberkulturze; Edukacja dla zrównoważonego rozwoju potrzebą współczesnego człowieka; ekologiczna wizja świata i człowieka. O związkach ekologii z psychologią; Człowiek w sytuacji utraty pracy; Człowiek wobec problemów infokomputeryzacji; starość, choroba, eutanazja. Rozważania moralne i prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czym jest Mobbing?, 2. Odpowiedzialność pracodawcy za stosowanie mobbingu, 3. Prawne instrumenty przeciwdziałania mobbingowi, 4. Mediacja - rola organizacji antymobbingowych, 5. Państwowa Inspekcja Pracy, 6. Mobbing - zagadnienia procesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę karania, 2. Wybrane zagadnienia statusu prawnego funkcjonariusza Służby Więziennej w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, 3. Rola służb penitencjarnych w polityce kryminalnej, 4. Ranga zawodowa personelu więziennego w Polsce w latach 1918-2003, 5. Sektor prywatny w więziennictwie, 6. Znaczenie relacji osobowych w warunkach zakładu karnego, 7. Zapobieganie czynnikom wywołującym stres jako strategia wzmacniająca poczucie godności u pracowników służb penitencjarnych, 8. O godność i autorytet osoby w zakładach penitencjarnych, 9. Gwarancje i zagrożenia poczucia godności osobistej personelu więziennego, 10. Źródła etyki zawodowej wychowawcy penitencjarnego. Wybrane zagadnienia, 11. Rola autorytetu w resocjalizacji więźniów, 12. Znaczenie i rola systemów wykonywania kary pozbawienia wolności w resocjalizacji skazanego, 13. Oddziaływanie na skazanych przez kulturę. Doświadczenia Zamojskiego Zakładu Karnego, 14. Rola duszpasterstwa i wychowania religijnego w procesie resocjalizacji, 15. Przepisy kodeksu karnego wykonawczego po nowelizacji w 2003 r., 16. Kuratela w więzieniu szansą na naprawę sprawcy, 17. Powrót do środowiska rodzinnego sprawcy przemocy domowej - nadzieja na poprawę czy dalsza przemoc, 18. Przedstawiciel skazanego i jego znaczenie dla działania służb penitencjarnych, 19. Kara aresztu wojskowego stosowana wobec żołnierzy i jej wpływ na skuteczność resocjalizacji, 20. System resocjalizacji kobiet w Stanach Zjednoczonych na przykładzie rozwiązań w stanie Nowy York, 21. Analiza podkultur skazanych w Zakładzie Karnym w Zamościu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Geneza i różnicowanie się zaburzeń w zachowaniu; Znaki czasu: marginalizacja i wykluczenie społeczne; Efektywność resocjalizacji i niektóre jej makrouwarunkowania; Teleologiczne podstawy przeciwdziałania dewiacjom uczniów niedostosowanych społecznie. 2. Aspekty diagnostyczne. Aktualne problemy penitencjarne i resocjalizacyjne w Republice Czeskiej; Uzależnienie od automatów do gier; Miękkie narkotyki i ich używanie przez młodzież w świetle wybranych teorii; Kontakty z używkami nieletnich resocjalizowanych w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym; Stan opieki i kontroli wychowawczej w rodzinach młodzieży zagrożonej i niedostosowanej społecznie; Wychowawcze aspekty środowiska rodzinnego i szkolnego podopiecznych w MOW Morwiny; Wpływ środowiska rodzinnego na społeczne funkcjonowanie osób jąkających się; Prawne aspekty opieki, wychowania i kształcenia osób niepełnosprawnych w kontekście zapobiegania dewiacjom; Zmiany psychiczne i behawioralne u osób uzależnionych od alkoholu - roczna katamneza. 3. Profilaktyka i terapia. Znaczenie profilaktyki w pracy z dziećmi i młodzieżą; Socjoterapia a zmiana poziomu natężenia potrzeb i stylu komunikacji interpersonalnej młodzieży; systemowa konsultacja resocjalizacyjna; Rola "Księgi Życia" we wzmacnianiu pozytywnych potencjałów dziecka w ramach placówki opiekuńczo-wychowawczej; Mobbing, jego postacie i profilaktyka; "HIV-fobia" a realność - zagrożenia przełomu wieków; Dewiacyjne zachowania kibiców sportowych jako zjawisko patologii społecznej; Problematyka dzieci ulicy w Niemczech.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. W poszukiwaniu definicji szczęścia; Pojęcie szczęścia w kulturze starożytnej Grecji; Szczęście po indyjsku; Szczęście jako życie w harmonii ze wspólnotą. Koncepcja szczęścia wśród wybranych ludów sudańskich; O potrzebie komunikacji udanej; Pojęcie szczęścia w neuropsychologii procesu; Część II. Leksykony szczęścia; Pragnienie szczęścia w Rygwedzie. Pojęcie kama; W poszukiwaniu miary szczęścia. Zdrowie/spokój/szczęście czyli lafiya w języku i kulturze Hausa; Szczęście po szwedzku – leksem lycka w języku szwedzkim; O szczęściu w przysłowiach rosyjskich; Saudade, czyli portugalska tęsknota za czymś, co być mogło, a nie było; Krótki błogostan między głodem a przesytem. Kulinarna metafora szczęścia w powiedzeniach angielskich i polskich; Serce w języku polskim i moyo w suahili w metaforach wyrażających emocje; Część III. Krainy szczęśliwości; Beatitudo coelestis. Szczęście po śmierci w polskiej eschatologicznej literaturze dawnej; Koncepcja szczęśliwego społeczeństwa w pismach Andrzeja Frycza Modrzewskiego; „Miejsca szczęśliwe” w wybranych intermediach staropolskich; Koncepcje szczęścia w staropolskich adaptacjach Horacjuszowej epody Beatus ille qui procul negotiis; Część IV. Kulturowe wyznaczniki szczęścia; O radości nie z serca, lecz z konwencji (grzecznościowej); Happy, happy people, czyli o gramatyce komunikacyjnej skryptów kulturowo-językowych współczesnego Europejczyka; Koncepcja szczęścia w egipskich serialach telewizyjnych; Kulturowe wyznaczniki szczęścia w angielskiej korespondencji prywatnej XVI-XVIII wieku; Część V. Semiotyka szczęścia; Paradoks szczęścia w nieszczęśliwej miłości beduińskiej w poezji arabskiej końca VII wieku; Miłosna Arkadia w japońskiej kulturze i literaturze dworskiej; Rola stroju kobiecego w angielskiej barokowej poezji miłosnej i erotycznej; Muzyka w kulturze perskiej jako „szczęście i radość” duszy; W krainie łagodności. Obraz szczęścia w poezji Salomei Kapuścińskiej; Część VI. Szczęście w społeczeństwie medialnym; Generacja golfa pokoleniem szczęśliwym? Kulturowe wyznaczniki szczęścia i ich odzwierciedlenie we współczesnym języku niemieckim; Szczęście i przyjemność w Internecie. Nowe perspektywy badawcze; Glück/szczęście w dubbingu. Implikacje fonetycznego parametru inwariantu w translacji aktów audiowizualnych; Stosowanie technik autoprezentacyjnych a poczucie szczęścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Komunikacji Społecznej. Półrocznik Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu / Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH w Sosnowcu ; red. nacz. Michał Kaczmarczyk ISSN 1689-796X ; Nr 1/2010 (2))
Public relations w mediach, Czy gazeta loklana potrzebuje public realtions?, Autonomizowanie się języka współczesnej reklamy. Żywot sloganu reklamowego w kultuerze humanistycznej, Wpływ komunikatów społeczno-kulturowych na kształtowanie się aktywności politycznej kobiet, Cmentarz jako podmiot/przedmiot komunikacji. Przypadek Owczar, Kreowanie pozytywnego wizerunku policji na przykłądzie działlaności oficera proasowego Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu, Kompetencje komunikacjne nauczyciela akademickiego, Funkcje prasy lokalnej w kontekscie potrzeb komunikacyjnych społeczności lokalnych, Sektor public relations w Irlandii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychoedukacyjne elementy wsparcia społecznego: Najlepszy uczeń też potrzebuje wsparcia- sprawozdanie z badań własnych; Postrzegane Sparcie społeczne ze strony osób znaczących a wyniki w nauce młodzieży gimnazjalnej; Uwarunkowania społecznego wsparcia młodzieży z trudnościami w uczeniu się; Wsparcie społeczne młodzieży z uszkodzonym wzrokiem a odczuwanie trudności związanych z niepełnosprawnością; Uwarunkowania partycypacji w kulturze osób z dysfunkcją narządu wzroku a potrzeba wsparcia społecznego; Wsparcie techniczne studentów niewidomych i słabo widzących w uczelniach wyższych; 2. Komponenty wsparcia społecznego rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym: Wieloaspektowość wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; Potrzeba wsparcia psychospołecznego dzieci nadpobudliwych i ich rodzin; Wspomaganie społeczne rodziny w zaspokajaniu potrzeb rehabilitacyjnych uczniów z wadą słuchu; Postawy rodziców dzieci pełnosprawnych wobec osób z niepełnosprawnością; Edukacja integracyjna w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; Wyrównywanie szans dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym w świetle zmian społecznych i edukacyjnych; Opinie rodziców młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu lekkim na temat pomocy dzielnej rodzinie; Korelaty społecznego wsparcia młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Poczucie wsparcia społecznego a poziom kompetencji społecznych u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Wsparcie matek dzieci z upośledzeniem umysłowym przez członków rodziny; Pomoc rodzinie dziecka niepełnosprawnego- wybrane kierunki oddziaływań; 3. Medyczne i psychospołeczne aspekty wsparcia w chorobie: Przekonania zdrowotne jako uwarunkowanie wsparcia w chorobie; Jakość pomocy udzielanej rodzinie dziecka niepełnosprawnego w procesie informacyjno-terapeutycznym; Działania ortopedyczno-rehabilitacyjne jako ważny element terapii w systemie wsparcia społecznego rodziny dziecka niepełnosprawnego; Wsparcie społeczne rodzin pacjentów z chorobą Alzheimera ze strony organizacji alzheimerowskich; Zmiany poziomu kompetencji komunikacyjnych małych dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym pod wpływem terapii Peto oraz usprawnianych tradycyjnie; Zaangażowanie rodziców w procesie rehabilitacji medycznej dzieci z astmą oskrzelową; Formalne i nieformalne systemy wsparcia rodzin dziecka z chorobą nowotworową; Społeczne aspekty umierania dzieci z choroba nowotworową; Wsparcie chorego i jego rodziny przez personel medyczny; Grupa samopomocy jako źródło wsparcia społecznego (na przykładzie Klubu Kobiet po Mastektomii „Amazonki”); Rola książki w procesie wsparcia dziecka niepełnosprawnego w zakładzie leczniczym; Wolontariat- pozainstytucjonalna forma wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej