Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(434)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(433)
Publikacje naukowe
(93)
Publikacje fachowe
(53)
Publikacje dydaktyczne
(19)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(293)
dostępne
(268)
wypożyczone
(34)
Placówka
Wypożyczalnia
(300)
Czytelnia
(295)
Autor
Sęk Helena (1938- )
(15)
Radzicki Józef
(13)
Strelau Jan (1931-2020)
(13)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(13)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(12)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(9)
Materska Maria (1942- )
(9)
Gilewicz Joanna
(7)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(7)
Kowalczewska Joanna
(7)
Wojciechowski Aleksander
(7)
Cialdini Robert B. (1945- )
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
McCann Vivian
(6)
Suchecki Jacek
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Birch Ann
(5)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(5)
Czerniawska Ewa
(5)
Czerniawska Ewa (1955- )
(5)
Doliński Dariusz (1959- )
(5)
Jaworska Aleksandra
(5)
Kożusznik Barbara
(5)
Nęcka Edward (1953- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Zagrodzki Michał
(5)
Cierpisz Małgorzata
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gruszka Aleksandra
(4)
Hołyst Brunon (1930- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Popek Stanisław (1936- )
(4)
Robbins Stephen P
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(4)
Łuczyński Jan
(4)
Andruszko Robert
(3)
Binder Marek
(3)
Bobryk Jerzy
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Butcher James N
(3)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(3)
Hall Calvin S
(3)
Harciarek Michał
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Majczyna Beata
(3)
Malim Tony
(3)
Mineka Susan
(3)
Nowak Agnieszka
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(3)
Rzepa Teresa
(3)
Stachowski Ryszard
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Toeplitz Zuzanna
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wadeley Alison
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Akert Robin M
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Aronson Elliot
(2)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Augustynek Andrzej
(2)
Bartkowiak Grażyna
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Bezwińska-Walerjan Anna
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Błachnio Agata
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Crisp Richard J. (1973- )
(2)
Davis Mark H
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Ferguson George A
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Gocławska Małgorzata
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gros Urszula
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Gruza Ewa (1961- )
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hogan Kevin (1961- )
(2)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(2)
Imbir Kamil
(2)
Izdebski Mateusz
(2)
Jachnis Anna (1959- )
(2)
Jenkins Jennifer M
(2)
Jong Peter De
(2)
Kacmajor Magdalena
(2)
Kaiser Jan
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(116)
2000 - 2009
(256)
1990 - 1999
(39)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
Kraj wydania
Polska
(432)
Stany Zjednoczone
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(432)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Psychologia
(97)
Osobowość
(69)
Psychologia społeczna
(60)
Stres
(38)
Uczucia
(34)
Motywacja
(32)
Psychoterapia
(31)
Psychologia rozwojowa
(30)
Zachowanie
(29)
Poznanie
(28)
Komunikacja społeczna
(25)
Uczenie się
(24)
Praca
(22)
Zarządzanie
(22)
Młodzież
(21)
Decyzje
(20)
Psychopatologia
(20)
Pamięć
(19)
Menedżerowie
(18)
Stosunki interpersonalne
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Zaburzenia psychiczne
(17)
Kadry
(16)
Psychologia kliniczna
(15)
Relacje międzyludzkie
(15)
Grupy społeczne
(14)
Perswazja
(14)
Diagnoza psychologiczna
(13)
Dziecko
(13)
Metodologia
(13)
Organizacja
(13)
Socjotechnika
(13)
Myślenie
(12)
Postawy
(12)
Psychiatria
(12)
Psychologia pracy
(12)
Świadomość
(12)
Agresywność
(11)
Choroby psychiczne
(11)
Mózg
(11)
Zmysły
(11)
Inteligencja (psychologia)
(10)
Język
(10)
Nauczanie
(10)
Psychoanaliza
(10)
Psychologia osobowości
(10)
Psychologia różnic indywidualnych
(10)
Dzieci
(9)
Motywacja pracy
(9)
Neuropsychologia
(9)
Przywództwo
(9)
Psychologia sądowa
(9)
Radzenie sobie ze stresem
(9)
Sen
(9)
Zawód
(9)
Interakcje społeczne
(8)
Metody badawcze
(8)
Miłość
(8)
Mowa
(8)
Pedagogika
(8)
Psychologia wychowawcza
(8)
Reklama
(8)
Schizofrenia
(8)
Spostrzeganie
(8)
Umysł
(8)
Zachowanie organizacyjne
(8)
Autyzm
(7)
Depresja psychiczna
(7)
Jakość życia
(7)
Manipulacja (psychol.)
(7)
Nauczyciele
(7)
Nałóg
(7)
Odporność psychiczna
(7)
Organizacje
(7)
Psychofizjologia
(7)
Psychologia dziecka
(7)
Psychologia stresu
(7)
Psychologia zdrowia
(7)
Uczniowie
(7)
Wypalenie zawodowe
(7)
Konflikt
(6)
Konsumenci (ekon.)
(6)
Narkomania
(6)
Patologia społeczna
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Psychologia poznawcza
(6)
Psychologia zarządzania
(6)
Rozwój społeczny
(6)
Temperament
(6)
Układ nerwowy
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Alkoholizm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Konsumenci
(5)
Lęk
(5)
Marketing
(5)
Negocjacje
(5)
Niemowlę
(5)
Odżywianie
(5)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(2)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(229)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(199)
Medycyna i zdrowie
(31)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Zarządzanie i marketing
(23)
Edukacja i pedagogika
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Biologia
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Nauka i badania
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Historia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
435 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Zawiera: 1. Pojęcie inteligencji; 2. Struktura inteligencji; 3. Biologiczne koncepcje inteligencji; 4. Poznawcze mechanizmy inteligencji; 5. Poza ilorazem inteligencji; 6. Poza inteligencją; 7. Geneza inteligencji; 8. Bieguny inteligencji; 9. Inteligencja w praktyce; 10. Sztuczna inteligencja; Próba syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. W jaki sposób podejmujesz decyzje?, 3. Powszechne błędy, które większość z nas popełnia (i jak ich unikać), 4. Rady, których nie udzieliła ci matka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co warto wiedzieć o komunikowaniu się?: Proces komunikowania się, jego elementy i warunki; Co najbardziej przeszkadza w skutecznym komunikowaniu się? 2. Ciemne strony komunikowania się: Kłamstwo, fałszowanie, zatajanie; Jak rozpoznać kłamcę?; Techniki manipulacji; Gry komunikacyjne. 3. Komunikowanie się podczas zebrań: Zasady ogólne; Zalecenia szczegółowe. 4. Komunikowanie się podczas rozmów indywidualnych: Przygotowanie rozmowy; Przebieg rozmowy oceniającej. 5. Komunikowanie się podczas rozmów kwalifikacyjnych: Etap I. Powitanie i wprowadzenie do rozmowy; Etap II. Rozmowa właściwa; Etap III. Zamknięcie rozmowy i pożegnanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co warto wiedzieć o komunikowaniu się?: Proces komunikowania się, jego elementy i warunki; Co najbardziej przeszkadza w skutecznym komunikowaniu się? 2. Ciemne strony komunikowania się: Kłamstwo, fałszowanie, zatajanie; Jak rozpoznać kłamcę?; Techniki manipulacji; Gry komunikacyjne. 3. Komunikowanie się podczas zebrań: Zasady ogólne; Zalecenia szczegółowe. 4. Komunikowanie się podczas rozmów indywidualnych: Przygotowanie rozmowy; Przebieg rozmowy oceniającej. 5. Komunikowanie się podczas rozmów kwalifikacyjnych: Etap I. Powitanie i wprowadzenie do rozmowy; Etap II. Rozmowa właściwa; Etap III. Zamknięcie rozmowy i pożegnanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kulturowe ramy zachowań społecznych : podręcznik autorski / Paweł Boski. - Wyd. 2 popr., 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2022. - XXVIII, 910, [1] s. : fotografie, ilustracje, mapy, portret, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa do II wydania; Wprowadzenie; Świat międzykulturowy i psychologia między/kulturowa; Psychologia społeczna pozornie akulturowa, czyli amerykańska, i jej ewolucja w kierunku uwzględniania innych kultur; O tej książce i sobie samym oczami autora. Rozdział 1. Paradygmaty psychologii i suwerenność psychologii kulturowej: Trzy paradygmaty psychologii; Psychologia ewolucyjna/socjobiologia; Główny nurt: poznanie społeczne; Psychologia kulturowa; W poszukiwaniu specyfiki dyscypliny: człowiek istota społeczna czy kulturowa? Pięć podejść do rozumienia pojęcia kultury dla psychologii międzykulturowej; Kultura jako wyróżnik gatunkowy. Czy zwierzęta posiadają kulturę?; Podejście adaptacyjno-ewolucyjne: szkoła funkcjonalistyczna w antropologii i model ekokulturowy w psychologii; Kultura jako ujarzmienie Natury oraz symboliczna projekcja ludzkiej psyche. Freud i Jung; Kultura jako ludzka odpowiedź na lęk egzystencjalny; Kultura jako humanizacja: rzeźbienie człowieka i możliwość dehumanizacji innych; Główny nurt i rodzina nauk z pogranicza psychologii i kultury; Psychologia głównego nurtu (GN); Psychologia: cross-, inter- i (po prostu) kulturowa; Psychologia międzykulturowa typu cross (PCK); Psychologia kulturowa; Psychologia międzykulturowa (inter; PIK); Struktura książki: co zawierają kolejne rozdziały? Aksjologiczne i epistemologiczne wymiary kultury; Człowiek w kulturze i między kulturami. Rozdział 2. Ekokulturowy model uwarunkowań psychiki: Model ekokulturowy Johna Berry’ego; Adaptacja biologiczna i transmisja genetyczna. Tolerancja na laktozę; Ekologiczne uwarunkowania percepcji: złudzeń optycznych i trójwymiarowego widzenia; Kontekst ekokulturowy a poznawcza i społeczna zależność – niezależność: program badawczy Johna Berry’ego; Model ekokulturowy w badaniach Pierre’a Dasena nad piagetowskimi stadiami rozwoju intelektualnego; System ekokulturowy a orientacja przestrzenna: podejście indygeniczne; Klimat a kultura honoru i agresja; Warunki ekologiczne kultury honoru i jej psychologiczne konsekwencje; Wpływ klimatu (temperatury) na zachowania agresywne, prospołeczne i tempo życia; Inne dziedziny wpływu klimatu na życie społeczne: autorytaryzm, tempo życia i zachowania Prospołeczne; Model ekokulturowy dziś i w przyszłości. Wzajemny determinizm klimatu i życia społecznego. Rozdział 3. Psychologiczne wymiary kultur. Badania Hofstede: Psychologiczne wymiary kultury według Hofstede; Wielka Piątka Hofstede; Dystans władzy; Indywidualizm – kolektywizm; Męskość – kobiecość; Unikanie niepewności; Orientacja czasowa odległa; Kultura a religia. Protestanckie zakorzenienie wymiarów kultury; Kultura a osobowość. Zależności między dwiema Wielkimi Piątkami; Model Wielkiej Piątki w międzykulturowych badaniach osobowości; Analizy korelacyjne między obiema Wielkimi Piątkami; Konsekwencje kultury – podsumowanie i ocena; Culture’s consequences. Rozdział 4. Dziewięć wymiarów projektu GLOBE i siedem według Trompenaarsa: korekta Hofstede: Świat rozpostarty na dziewięciu wymiarach projektu GLOBE; Pierwsza triada GLOBE: wymiary zadaniowe jakości wykonania, orientacji przyszłościowej i unikania niepewności; Druga triada GLOBE: dystans władzy oraz kolektywizm rodzinny i instytucjonalny; Trzecia triada GLOBE: równość płci, asertywność i orientacja humanistyczna; Granice kulturowe na Odrze, Bugu i Morzu Bałtyckim. Polska a Niemcy, Rosja i Szwecja – do których sąsiadów nam bliżej? Kulturowe unikanie niepewności a jednostkowy poziom aspiracji; Wartości osobiste, praktyki kultury własnej oraz kraju przebywania: wymiary GLOBE w kontekście interakcji międzykulturowej; Od Parsonsa do Trompenaarsa. Kolejny makropsychologiczny projekt badawczy nad wymiarami kultury w obszarze biznesu międzynarodowego; GLOBE – podsumowanie. Rozdział 5. Schwartza kolista teoria wartości i kulturowa mapa świata: Koncepcja wartości, narzędzia pomiarowe i strategie badawcze; Struktura wartości: poziom jednostkowy; Konsekwencje wartości w życiu jednostek; Wartości jako atrybuty kultur i kulturowa mapa świata; Konsekwencje kulturowych wymiarów wartości; Wartości kulturowe jako korelaty zmiennych ekonomiczno-politycznych. Rozdział 6. Konstrukcja i funkcje regulacyjne ja w kulturze: Indywidualizm a kolektywizm: poziom kultury czy jednostki? Triandis i jego następcy; Metaanaliza skal IND – KOL; Struktura poznawcza ja w kulturze i motywacje związane z ja; Kulturowa konstrukcja ja; Struktura oraz konsekwencje ja współzależnego i niezależnego; Czy mechanizm podnoszenia poczucia własnej wartości jest uniwersalną właściwością wszystkich ludzi? Funkcje regulacyjne ja w relacjach interpersonalnych; Amae: czy klucz do zagadki japońskiej psyche? Konformizm a kultura indywidualistyczna i kolektywistyczna; Kultura wysokiego i niskiego kontekstu, czyli komunikacja pośrednia i bezpośrednia; Asertywność a grzeczność jako style bycia i komunikowania interpersonalnego; Rozdział 7. Od przeżycia do dobrostanu. Problematyka szczęścia w życiu jednostki i społeczeństwa: Jakość życia w Światowym Sondażu Wartości i w Wartościach Emancypacyjnych; Wartości emancypacyjne; Dobrostan jednostki: pomiar i uwarunkowania; Od filozofii do psychologii hedonizmu i eudajmonizmu. Szkice teoretycznych propozycji; Teoria poziomu adaptacji; Skale pomiarowe dobrostanu; Podejście hedonistyczne; Pomiar jakości życia w podejściu eudajmonistycznym; Dobrostan, jego warianty i alternatywy: propozycja autorska; Szczęśliwy człowiek. Determinanty jednostkowego dobrostanu; Wyznaczniki osobiste dobrostanu; Bliskie związki a dobrostan; Szczęśliwy człowiek – podsumowanie; Szczęśliwe kraje i determinanty dobrostanu na poziomie makro; Światowa mapa szczęścia i jego uwarunkowania. Analiza dla lat 2006 i 2020; Dobrobyt materialny społeczeństw i jednostek a ich dobrostan psychiczny; Dobrostan a indywidualizm – kolektywizm i inne wymiary kulturowe; Zaufanie i kapitał społeczny. Komunizm jako źródło (przezwyciężonego) nieszczęścia; Rodzina i familizm; Zadowolenie Polaków z życia własnego oraz z sytuacji kraju w perspektywie historycznej i współczesnej. Rozdział 8. Epistemologia kulturowa I. Atrybucje przyczynowe, światopoglądy i aksjomaty społeczne: Profesjonalny naukowiec a amator. Wyjaśnianie naukowe a psychologia atrybucji przyczynowych; Czy potoczne myślenie przyczynowe przypomina logikę wyjaśnień naukowych? Świat tradycjonalistyczny – nowoczesny – ponowoczesny w światopoglądzie i dyskursie Aksjomaty społeczne. Przekonania o prawidłowościach rządzących światem; Aksjomaty społeczne – międzykulturowy projekt badawczy Bonda-Leunga; Aksjomaty społeczne – poziom jednostkowy. Pięć wymiarów przekonań; Indywidualne korelaty i konsekwencje aksjomatów społecznych; Obywatelskie i kulturowe wymiary aksjomatów społecznych; Cyniczne widzenie świata społecznego w Polsce. Okresy komunizmu i postkomunistycznej transformacji; Badania nad cynizmem w perspektywie historycznej. Stosunki polsko-rosyjskie; Cynizm i jego szczególne konsekwencje w kulturze polskiej. Czarny humor, sarkazm i kabaret polityczny. Rozdział 9. Epistemologia kulturowa II. Logika i myślenie analityczne oraz myślenie holistyczne: Kultura myślenia – kamień filozoficzny stylów poznawczych; W kulturze europejskiej; Myślenie prelogiczne i prawo partycypacji; Filozoficzne podstawy myślenia w kulturze Dalekiego Wschodu; Nie samą filozofią ludzie żyją. Wpływ uprawy ryżu lub pszenicy na myślenie holistyczne; Psychologiczne konsekwencje różnic epistemologicznych między cywilizacjami Wschodu i Zachodu; Wnioskowanie logiczne i wrażliwość na sprzeczność. Myślenie sylogistyczne: różnice międzykulturowe w posługiwaniu się logiką? Dysonans poznawczy – klasyka psychologii euroamerykańskiej; Zasady klasyfikacji i rola kontekstu; Przyczynowość w świecie fizykalnym oraz ludzkim; Znaczenie kontekstu w percepcji i pamięci; Dalekosiężne oddziaływania różnic w stylach poznawczych; Różnice Wschód–Zachód w kreowaniu i percepcji sztuki wizualnej. Malarstwo i fotografia; Styl poznawczy, percepcja a ruch gałek ocznych; Język a poznanie; Kulturowe ramy nauczania i uczenia się; Epistemologia kulturowa, style myślenia i problem inteligencji. Konkluzja. Rozdział 10. Natura a kultura: atrakcyjność fizyczna, dobór płciowy, miłość: Psychologia ewolucyjna: założenia badań nad preferencjami i doborem płciowym: Założenia teoretyczne; Badania empiryczne weryfikujące koncepcje psychologii ewolucyjnej i podejść kulturowych w zakresie atrakcyjności fizycznej; Socjobiologiczny uniwersalizm a różnice kulturowe w pozyskiwaniu partnerów seksualnych; Liczba pożądanych partnerów wśród mężczyzn i kobiet; Gotowość na seks; Kłusownictwo lub uwodzenie seksualne; Unimorfizm a dymorfizm w wyborze partnera seksualnego; Ocena i krytyka koncepcji psychologii ewolucyjnej w zakresie relacji; Miłość; Czy w socjobiologii jest miejsce na miłość romantyczną? – badania nad romantycznym przywiązaniem w projekcie ISDP; Teorie miłości w psychologii społecznej i ich kulturowa walidacja; Indywidualizm – kolektywizm kulturowy i osobisty a miłość. Podsumowanie; Co to jest miłość romantyczna i czy jest ona zjawiskiem uniwersalnym? Rozdział 11. Psychologia kulturowa relacji wewnątrz- i międzygrupowych: Tożsamość oraz reprezentacje innych; Co społeczne, a co kulturowe? Teorie tożsamości społecznej; Henry Tajfel i Szkoła Bristolska; Udział historii i czynników sytuacyjnych w kształtowaniu tożsamości i relacji międzygrupowych. Uprzedzenia polsko-rosyjskie; Tożsamość osobista i społeczna – teoria Marii Jarymowicz; Teoria tożsamości społecznej z perspektywy psychologii kulturowej; Tożsamość kulturowa; Składniki tożsamości kulturowej; Praktyczny rozdział tożsamości społecznej i kulturowej w badaniach empirycznych; Procesy tożsamościowe w skryptach ról płciowych; Tożsamość kulturowa w teorii opanowywania trwogi (TMT); Kulturowa tożsamość religijna; Kultura i tożsamość jako rodzajowe nacechowanie ról społeczno-zawodowych; Kultura rodzaju i polska kobiecość kulturowa. Dzisiejszy stan wiedzy i problemy na przyszłość; Tożsamość dwukulturowa i mechanizm przełączania kodów kulturowych; Tożsamość kulturowa. Podsumowanie; Stereotypy i uprzedzenia; Definicje: koncepcja pojęciowa stereotypu i trzy podejścia teoretyczne; Geneza; Pomiar; Funkcje i konsekwencje; Oddziaływania. Co robić, jak modyfikować stereotypy? Rozdział 12. Kultura polska. Polska na kulturowej mapie Europy: Polska na kulturowej mapie Europy; Projekt GLOBE: reanaliza danych; Wartości według kołowej teorii Schwartza; Przez pryzmat różnych projektów: skupienia krajów europejskich i miejsce Polski; Dwie części Europy: od dobrobytu materialnego do dobrostanu psychicznego; Polskie wewnętrzne podziały kulturowe: Wschód – Zachód – Autonomia w zarysie historycznym; Gdzie znajduje się Polska i gdzie aspiruje? Tak było zawsze…; Francja a polski sarmatyzm XVII wieku; Konstytucja 3 maja a konfederacja barska i targowica; Czasy rozbiorów. Kult militarny i cywilny Francji w Polsce; Endecja vs. inne orientacje światopoglądowe II RP; PRL: orientacja zachodnia w starciu opozycji z sowieckim komunizmem; III Rzeczpospolita: integracja z UE a procesy separacyjne; Konsekwencje psychologiczne pęknięcia kulturowego; Polska specyfika w Europie – czynniki kulturotwórcze; Katolicyzm i jego konsekwencje (w kontrze do protestantyzmu); Humanizm zlaicyzowany; Rodzinnocentryczny styl życia i deficyt instytucji społeczno-państwowych; Język polski; Konsekwencje psychologiczne kultury polskiej; Humanizm i inne wymiary. Badania empiryczne; Metodyka badań nad wartościami kulturowymi: aspekt realny i idealny; Wartości osobiste oraz wartości przypisywane prototypom kulturowym; Humanizm: pomiar i wyniki porównań cross-kulturowych; Co rzecze humanizm w czterech obszarach życia społecznego; Nowa skala humanizmu (Neo-Hum) – badania Marii Baran; Humanizm. Efekt IAT dla wartości skali HUMAT; Humanizm a inne psychologiczne wymiary kultury; Czterowymiarowy profil polskiej kultury i porównania międzykulturowe; Humanizm vs. Liberalizm: czy na kolizyjnym kursie? Rozdział 13. Psychologia migracji i akulturacji: Charakterystyka procesów migracyjnych i kategorie migrantów; Statystyki procesów migracyjnych we współczesnej Europie i jednostkowe casusy; Uchodźcy i przyznawanie statusu uchodźcy; Indywidualne przypadki na tle milionowych statystyk; Historia 200+ lat polskiego wychodźstwa. Fale migracyjne od upadku I Rzeczpospolitej po emigrację akcesyjną do Unii Europejskiej; Finis Poloniae i Wielka Emigracja popowstaniowa (1795–1848); Emigracja Za chlebem do Ameryki (1870 –1914); Migracje i wysiedlenia w trakcie II wojny światowej (1939–1945); Emigracje okresu PRL-owskiego; Postakcesyjna emigracja ekonomiczna do krajów UE (2004–2016); Polska: społeczeństwo tworzące naród emigrantów? Od Pana Tadeusza (1834) do Cichej nocy (2017) i Zimnej wojny (2018): portret literacki, dramaturgiczny i filmowy polskiego wychodźstwa jako autodehumanizacji; Mickiewicz i Pan Tadeusz; Henryk Sienkiewicz: Listy z Ameryki, Latarnik, Za chlebem; Kochaj albo rzuć – ostatni odcinek trylogii komediowej Sylwestra Chęcińskiego; Witold Gombrowicz w Trans-Atlantyku; Sławomir Mrożek i autodehumanizacja Emigrantów; Autodehumanizacji ciąg dalszy: powieść Szczuropolacy Edwarda Redlińskiego i film Szczęśliwego Nowego Jorku Janusza Zaorskiego; Cicha noc i Zimna wojna – rozterki tożsamościowe wychodźców; Emigracja w polskim przekazie artystycznym. Podsumowanie; Psychologia emigracji ekonomicznej; Transfery (remitanse) imigrantów ekonomicznych; Teoria migracji ekonomicznej: psychologiczny model dysharmonii; Psychologia akulturacji; Czym jest, a czym nie jest akulturacja – problemy pojęciowe i definicyjne; Uczenie się kultury: kulturalizacja i socjalizacja; Berry’ego model postaw akulturacyjnych i jego krytyka; Kulturowa teoria akulturacji Boskiego; Pierwszy kontakt z kulturą kraju przyjmującego. Nie zawsze miesiąc miodowy; Dystans kulturowy i stres akulturacyjny; Sieci społeczne: za granicą a najtrudniej o kontakty z osobami lokalnymi; Akulturacja właściwa: nabywanie drugiego języka; Akulturacja: sposoby stawania się i bycia osobą dwukulturową; Metatożsamość dwukulturowa: teoria i skale pomiarowe Benet-Martinez; Doświadczenie i ekspozycja wielokulturowa – konsekwencje dla uprzedzeń i twórczości. Rozdział 14. Wielokulturowość i etnorelatywizm w ideach, polityce społecznej oraz treningach i szkoleniach: Koncepcje i polityka wielokulturowości; Początki współczesnej wielokulturowości; Aktualne spory wokół koncepcji wielokulturowości; A jednak się kręci. Badania nad postawami i polityką wielokulturowości u zarania XXI wieku; Kryzys migracyjny 2015 i postawy Polaków wobec przyjmowania uchodźców/imigrantów; Polityka wielokulturowa XXI wieku. Które państwa przodują, które pozostają w tyle? Etnocentryzm i etnorelatywizm; Powszechność etnocentryzmu; Stadialny model wrażliwości międzykulturowej M. Bennetta; Treningi w psychologii stosowanej: ze Stanów Zjednoczonych do Polski; Trening interpersonalny, czyli jak (bezświadomie) zostać Amerykaninem; Kontekst kulturowy treningu interpersonalnego (encounter groups) i rozwoju osobistego; Krytyczne spojrzenie na treningi interpersonalne; Szkolenia i treningi kompetencji międzykulturowych; Dla kogo szkolenia i treningi? Modele treningów i szkoleń międzykulturowych; Incydenty krytyczne, asymilatory i standardy kulturowe; Teoria i praktyka standardów kulturowych A. Thomasa w szkoleniach międzykulturowych; Gry symulacyjne; Etapy treningu kompetencji i komunikacji kulturowej według D. Pinto; Praca w zawodzie psychologa międzykulturowego w Polsce: treningi i szkolenia; Zakończenie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia kliniczna / pod red. Heleny Sęk. - Wyd. 4 - dodruk 1 - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2018. - 573, [1] s. : il. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp CZĘŚĆ I Podstawowe pojęcia i modele teoretyczne społecznej psychologii klinicznej. Rozdział 1 Źródła i drogi rozwoju psychologii klinicznej: 1.1. Początki i ogólna charakterystyka jej rozwoju; 1.2. Drogi rozwoju psychologii klinicznej w Polsce; 1.2.1. Rozwój psychologii klinicznej w Polsce po II wojnie światowej. Rozdział 2 Psychologia kliniczna i psychologia społeczna – pojęcia, przedmiot i wzajemne związki: 2.1. Ogólna charakterystyka wzajemnych powiązań; 2.2. Psychologia kliniczna – obszar badań, przedmiot i zadania; 2.2.1. Zadania praktyczne psychologa klinicznego; 2.3. Psychologia teoretyczna i stosowana oraz zastosowanie praktyczne wiedzy a społeczna psychologia kliniczna. Rozdział 3 Rola koncepcji teoretycznych w psychologii społecznej i klinicznej: 3.1. Ogólna charakterystyka koncepcji teoretycznych wykorzystywanych w psychologii społecznej i klinicznej; 3.2. Koncepcje normalności i zdrowia psychicznego w psychologii klinicznej. Rozdział 4 Wybrane psychodynamiczne teorie funkcjonowania jednostki i grupy oraz mechanizmy zaburzeń; 4.1. Społeczny aspekt psychoanalizy Zygmunta Freuda; 4.1.1. Społeczny aspekt ujmowania zaburzeń funkcjonalnych aparatu psychicznego w ujęciu Freuda; 4.2. Model zdrowej i zaburzonej osobowości w psychoanalizie kulturowej; 4.2.1. Rozwój człowieka i neurotyczna osobowość w ujęciu Karren Horney; 4.2.2. H. S. Sullivana interpersonalna teoria zaburzeń; 4.2.3. Indywidualny, twórczy rozwój i socjalizacja w modelu zdrowej i zaburzonej osobowości – Erich Fromm; 4.3. Erika Eriksona koncepcja rozwoju psychospołecznego; 4.4. Psychoanalityczne teorie funkcjonowania rodziny; 4.4.1. Koluzja jako podstawowe pojęcie patologii związku małżeńskiego – Jurgen Willi; 4.4.2. Psychodynamiczne koncepcje zaburzeń w funkcjonowaniu rodziny; Rozdział 5 Teorie uczenia się społecznego jako model normalnego i zaburzonego funkcjonowania jednostki i grupy: 5.1. Funkcjonalna analiza warunkowania i zaburzeń w koncepcjach Dollarda-Millera, Skinnera, Wolpego i Eysecka; 5.2. Teorie uczenia się społecznego w ujęciu A. Bandury i współpracowników; 5.2.1. Typy modelowania; 5.2.2. Pośrednicząca rola procesu przewidywania własnej skuteczności; 5.3. Koncepcje zewnątrz- i wewnątrzsterowności a formy patologii; 5.4. Teorie wyuczonej bezradności jako model wyjaśniający patologię zachowania; 5.5. Teorie uczenia się ról; 5.6. Teorie naznaczenia społecznego. Rozdział 6 Interakcyjny model funkcjonowania społecznego: 6.1. Małe grupy społeczne; 6.1.1. Co to jest mała grupa społeczna? 6.1.2. Komunikowanie się w małych grupach; 6.1.3. Struktura grupy; 6.1.4. Cele i normy grupowe; 6.1.5. Konsekwencje relacji między strukturami, pozycjami, rolami i normami dla funkcjonowania członków grupy; 6.1.6. Dynamika procesów grupowych; 6.1.7. Powstawanie i rozwój grupy; 6.2. Komunikowanie się; 6.2.1. Modele i koncepcje komunikacji międzyludzkiej; 6.2.2. Komunikacja niewerbalna; 6.2.3. Wnioski; 6.3. Komunikowanie się normalne i zaburzone – wybrane koncepcje; 6.3.1. Analiza transakcyjna; 6.3.2. Normalna i zaburzona komunikacja w ujęciu J. Ruescha; 6.3.3. Partnerski i niepartnerski styl komunikowania się; 6.3.4. Otwartość-intymność komunikowania się w ujęciu V. J. Derlegi i A. L. Chaikina; 6.3.5. Pseudokomunikacja i podwójne związanie; 6.3.6. Komunikowanie się jako wyraz relacji: ja-inni; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7 Społeczne i kulturowe uwarunkowania patologii: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Bariery społeczne; 7.3. Zagadnienia depersonalizacji; 7.4. Alienacja; 7.5. Anomia; 7.6. Konflikt ról społecznych; 7.7. Tożsamość; 7.8. Podsumowanie. CZĘŚĆ II Społeczne uwarunkowania diagnozy klinicznej Rozdział 1 Diagnoza kliniczna w kontekście praktyki społecznej: 1.1. Trafność zewnętrzna i trafność wewnętrzna diagnozy; 1.2. Praktyka społeczna – teoria psychologiczna – postępowanie diagnostyczne; 1.3. Wewnętrzna niesprzeczność programu diagnostycznego; 1.4. Pacjent – klinicysta – społeczeństwo. Rozdział 2 Diagnoza kliniczna: 2.1. Nozologiczny model psychologicznej diagnozy klinicznej; 2.2. Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej; 2.3. W kierunku psychospołecznego modelu psychologicznej diagnozy klinicznej; 2.4. Porównanie klinicznej diagnozy różnicowej, funkcjonalnej oraz interakcyjnej. Rozdział 3 Protodiagnoza kliniczna: 3.1. Społeczne mechanizmy protodiagnozy klinicznej; 3.2. Psychologiczne mechanizmy protodiagnozy klinicznej. Rozdział 4 Ekologiczny kontekst procesu diagnostycznego: 4.1. Znaczenie wiedzy o kontekście diagnozy psychologicznej; 4.2. Analiza makrokontekstu diagnozy psychologicznej; 4.3. Analiza mikrokontekstu diagnozy psychologicznej. Rozdział 5 Modelujący wyniki badania psychologicznego (diagnostycznego) wpływ osoby badanej (pacjenta) i badacza (klinicysty): 5.1. Status motywacyjny osoby badanej/pacjenta – zgłoszenie dobrowolne versus zgłoszenie przymusowe; 5.2. Postrzeganie wymagań sytuacji badawczej (diagnostycznej) – nastawienie na współpracę z badaczem (klinicystą); 5.3. Lęk przed oceną – nastawienie na ochronę poczucia własnej wartości; 5.4. Efekt oczekiwań interpersonalnych (efekt Rosenthala) badacza/klinicysty – nastawienie na potwierdzenie hipotezy roboczej. Rozdział 6 Społeczne aspekty rezultatu diagnozy klinicznej: 6.1. Społeczny status diagnozy klinicznej; 6.2. Znaczenie rezultatu diagnozy klinicznej dla pacjenta jako członka społeczeństwa; 6.3. Braki i nadużycia w stosowaniu diagnozy klinicznej. Rozdział 7 Charakterystyka wybranych metod diagnozy klinicznej; 7.1. Rozmowa psychologiczna; 7.1.1. Rodzaje rozmów psychologicznych; 7.1.2. Techniki prowadzenia rozmowy psychologicznej; 7.1.3. Przebieg rozmowy psychologicznej; 7.2. Obserwacja psychologiczna; 7.2.1. Teoretyczne podstawy obserwacji psychologicznej; 7.2.2. Techniczne podstawy obserwacji psychologicznej; 7.3. Kwestionariusz osobowości – wariant klasyczny; 7.4. Kwestionariusz osobowości – wariant interakcyjny; 7.5. Eksperyment patopsychologiczny; 7.5.1. Eksperyment patopsychologiczny a procedura eksperymentalna; 7.5.2. Eksperyment patopsychologiczny a test psychometryczny; 7.5.3. Eksperyment patopsychologiczny – procedura eksperymentalna – test psychometryczny. Wnioski z analizy porównawczej; 7.5.4. Budowa profilu psychopatologicznego (PP). CZĘŚĆ III Społeczno-kliniczne podstawy teoretyczne różnych form pomocy psychologicznej. Rozdział 1 Podstawowe rodzaje pomocy psychologicznej: 1.1. Istota i warunki pomocy psychologicznej; 1.1.1. Zaufanie interpersonalne jako warunek szczególny powstania związku pomocnego; 1.2. Atrybucyjne modele pomocy psychologicznej; 1.3. Czynniki warunkujące wybór odpowiedniej formy pomocy i właściwego systemu pomagania; 1.4. Ogólna charakterystyka rodzajów pomocy udzielanej przez psychologa klinicznego; 1.4.1. Psychoterapia; 1.4.2. Rehabilitacja psychologiczna; 1.4.3. Interwencja kryzysowa; 1.4.4. Psychoprofilaktyka (prewencja). Rozdział 2 Podstawy teoretyczne psychoterapii jako specjalistycznej metody oddziaływania; 2.1. Wstęp; 2.2. System psychoterapii; 2.3. Ogólne zasady stosowania wiedzy psychoterapeutycznej. Rozdział 3 Kierunki psychoterapii psychodynamicznej: 3.1. Ogólna charakterystyka celów, metod i technik psychoanalizy; 3.2. Założenia terapeutyczne w psychoanalizie kulturowej; 3.3. Ogólne założenia i rodzaje analitycznej terapii grupowej; 3.3.1. Psychoanaliza w grupie; 3.3.2. Psychoanaliza grupy; 3.3.3. Psychoanaliza poprzez uczestniczenie w dynamice grupy; 3.4. Psychoanalityczna terapia grupowa a psychodrama; 3.5. Podstawowe założenia analitycznej psychoterapii krótkoterminowej w wersji grupowej; 3.6. Psychoanalitycznie zorientowana terapia małżeńska i rodzinna; 3.6.1. Terapia pary małżeńskiej oparta na koncepcji koluzji; 3.6.2. Psychoanalitycznie zorientowana terapia rodzinna. Rozdział 4 Wybrane zagadnienia terapii behawioralnej: 4.1. Informacje ogólne; 4.2. Terapia oparta na warunkowaniu klasycznym: desensytyzacja i awersyjne przewarunkowanie. 4.3. Modyfikacja niepożądanych wzorów zachowania poprzez warunkowanie instrumentalne; 4.4. Formy modyfikacji zachowań za pomocą modelowania; 4.4.1. Zastosowanie psychodramy do modelowania uczestniczącego; 4.4.2. Zastosowanie magnetowidu w procesie modelowania; 4.4.3. Granie ról w terapii Kelly’ego; 4.5. Trening asertywności i umiejętności społecznych; 4.6. Behawioralne aspekty terapii racjonalnej. Rozdział 5 Psychoterapia w ujęciu interakcyjnym i systemowym: 5.1. Terapia zaburzeń komunikowania się; 5.2. Analiza transakcyjna jako metoda psychoterapii; 5.3. Trening komunikowania niewerbalnego; 5.4. Systemowa i interakcyjna terapia rodziny; 5.4.1. Terapia rodziny – Virginia Satir; 5.4.2. Strukturalna terapia rodzin – S. Minuchin. Rozdział 6 Wybrane psychospołeczne problemy niepełnosprawności i rehabilitacji: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Miejsce i rola psychologii w realizowaniu celów rehabilitacyjnych; 6.3. Osoba niepełnosprawna – charakterystyka psychospołeczna; 6.4. Rola cierpienia w formowaniu reakcji psychologicznej na somatyczne uszkodzenie organizmu; 6.5. Wpływ środowiska społecznego na osobę niepełnosprawną; 6.6. Niepełnosprawność jako predyspozycja do tworzenia sytuacji problemowych; 6.7. Jednostkowe i środowiskowe uwarunkowania skuteczności procesu rehabilitacji. 6.8. Rehabilitacja rozumiana jako rozwiązywanie sytuacji problemowych i likwidowanie predyspozycji do tworzenia sytuacji problemowych. Rozdział 7 Wybrane zagadnienia psychoprofilaktyki: 7.1. Wstęp; 7.2. Istota, cele i sposoby ujmowania prewencji; 7.3. Główne problemy i obszary badań w psychologii prewencyjnej; 7.3.1. Zdrowie psychiczne jednostki i otoczenia jako cel działań profilaktycznych; 7.3.2. Pojęcie rozwoju jako podstawa prewencji; 7.3.3. Kompetencja jako pojęcie wyznaczające cele i strategie prewencji psychologicznej; 7.4. Kryzys i krytyczne wydarzenie życiowe jako kluczowe pojęcia psychologicznej prewencji – charakterystyka ogólna; 7.4.1. Kryzys w ujęciu E. Lindemanna i G. Caplana; 7.4.2. Kryzysy rozwojowe; 7.4.3. Krytyczne wydarzenia życiowe; 7.5. Mechanizmy zmagania się ze stresem i z krytycznymi wydarzeniami życiowymi – aspekt interakcyjny; 7.5.1. Wsparcie społeczne jako jeden ze sposobów radzenia sobie z trudnościami i ważna społeczna metoda prewencji; 7.6. Wybrane przykłady zastosowania wiedzy o podstawach prewencji w praktycznej działalności; 7.6.1. Doradztwo psychologiczne jako szczególnie ważna forma psychoprofilaktyki; 7.6.2. Uczenie kompetencji osobistych; 7.6.3. Prewencja ukierunkowana na kontekst. Rozdział 8 Problemy zawodu psychologa klinicznego: 8.1. Modele zawodowe psychologa klinicznego; 8.2. Rola wiedzy, umiejętności i osobowościowego przygotowania do zawodu; 8.3. Znaczenie różnych form kształcenia i doskonalenia zawodowego; 8.4. Problemy etyki zawodowej psychologa klinicznego; 8.4.1. Etyka badań naukowych w psychologii i w innych naukach społecznych; 8.4.2. Problemy etyczne eksperymentów psychologicznych; 8.4.3. Funkcja kontrolna diagnozy psychologicznej i dopuszczalne granice utożsamiania się psychologa z instytucją; 8.4.4. Dobro jednostki i dobro społeczeństwa jako przedmiot troski psychologa; 8.4.5. Etyka pomagania. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauki prawnicze a psychologia: Podstawy prawoznawstwa; Prawo karne w zarysie; Podstawy prawa rodzinnego; Kryminologia; Wybrane zagadnienia kryminalistyki; 2. Psychologia sądowa- dylematy definicyjne i metodologiczne: Wprowadzenie do psychologii sądowej; Podstawy opinio dawstwa sądowego; Mediacje sądowe; Psychologia penitencjarna; Etyka biegłego; 3. Nauki pokrewne i wspomagające opiniowanie psychologiczno-sądowe: Pedagogika sądowa; Pedagogika resocjalizacyjna; Socjopsychologiczne uwarunkowania uzależnień; Niedostosowanie społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Psychologiczne aspekty kontaktu sprzedawcy z klientem, 2.Mechanizmy podejmowania decyzji konsumenckich, 3.Psychologia oddziaływania reklamy, 4.Negocjacje handlowe, 5.Dziecko jako konsument, 6.Etyka w marketingu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
1. Metodologia na usługach trenera, 2. Szkolenie jako forma uczenia, 3. Motywacja, 4. Grupa szkoleniowa, 5. Przydatność wiedzy o osobowości, 6. Emocje, 7. Modele komunikacji, relacje trener - grupa, 8. Podstawy wpływu społecznego - oddziaływanie an postawy uczestników szkoleń, 9. Etyka w pracy trenera
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Przedmiot psychologii. Czym jest współczesna psychologia. Cz.I Człowiek wśród ludzi. Zachowania społeczne człowieka: Orientacja jednostki w otoczeniu społecznym. Gromadzenie i organizacja doświadczenia społecznego; Spostrzeganie ludzi. Jak poznajemy innych; Poznawanie siebie. Jak dochodzimy do wiedzy o sobie samych; Komunikacja interpersonalna. Werbalna i niewerbalna; Zachowania interpersonalne. Formy stosunków międzyludzkich; Wpływ społeczny. Rodzaje wpływu społecznego; Zaburzone formy zachowań społecznych. Cz.II Zachowanie człowieka w organizacji: Dobór kadr, psychologiczne metody doboru; Mechanizmy psychologiczne działające w zespołach pracowniczych; Mechanizmy psychologiczne w czynnościach kierowania; Motywacja do pracy; Ocenianie ludzi w sytuacji pracy; Stres i sposoby jego przezwyciężenia. Cz.III Zachowania ekonomiczne ludzi: Gł. problemy współczesnej psychologii ekonomicznej; Zachowania ekonomiczne zwykłych ludzi; Psychologiczne uwarunkowania przedsiębiorczości; Człowiek w sytuacjach wymiany społecznej. Psychologia zachowań konsumenckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Teorie klasyczne, 3. Behawioryzm, 4. Rozwiązywanie problemów, wgląd i aktywność, 5. Piaget i konstruktywizm psychologiczny, 6. Społeczne aspekty uczenia się, 7. Struktury poznawcze i dyscyplinarne, 8. Psychologia poznania, 9. Kwestie sporne i zagadnienia do dyskusji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju człowieka : podręcznik akademicki / red. nauk. Janusz Trempała. - Wyd. 1 - 4 dodr. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2016. - XVI, 542 s. : rys., tab. ; 29 cm.
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka , 2. Natura rozwoju psychicznego , 3. Mechanizm zmiany rozwojowej , 4. Teorie rozwoju psychicznego , 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny , 7. Wczesne dzieciństwo , 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny , 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny , 10. Dorastanie , 11. Wczesna dorosłość , 12. Średnia dorosłość , 13. Późna dorosłość ; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania , 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym , 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów , 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego , 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości , 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się , 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną , 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I Znaczenie uważności: Rozdział 1. Czym jest uważność? Dlaczego ma znaczenie? Rozdział 2. Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia: w poszukiwaniu wspólnego podłoża. Część II Relacja terapeutyczna: Rozdział 3. Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym; Rozdział 4. Kultywowanie uwagi i współczucia; Rozdział 5. Uważność w relacji; Rozdział 6. Etyka: zagadnienia praktyczne. Część III Praktyka uważności w pracy klinicznej: Rozdział 7. Nauczanie uważności w terapii; Rozdział 8. Depresja. Jak dotrzeć, jak wyjść; Rozdział 9. Lęk. Akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne; Rozdział 10. Zaburzenia psychofizjologiczne. Zaakceptować ból; Rozdział 11. Uważność, wgląd i terapia traumy; Rozdział 12. Przerwać pętlę uzależnienia; Rozdział 13. Praca z dziećmi. Część IV Przeszłość, teraźniejszość i obietnica: Rozdział 14. Korzenie uważności; Rozdział 15. Neurobiologia uważności; Rozdział 16. Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy; Dodatek. Słownik terminów w psychologii buddyjskiej. Literatura cytowana. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży / pod red. Marii Żebrowskiej. - Wyd. 8. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1977. - 879, [1] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Zagadnienia ogólne: Przedmiot i początki psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży; Zarys historii psychologii rozwojowej w XX wieku; Teorie rozwoju psychicznego; Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej; Rozwój anatomiczno-czynnościowego podłoża psychiki; Wiek niemowlęcy; Wiek poniemowlęcy; Wiek przedszkolny; Młodszy wiek szkolny; Wiek dorastania; Zaburzenia rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania / Grażyna Bartkowiak. - Wyd.3 uzupeł. - Zielona Góra : Zachodnie Centrum Organizacji, 2003. - 240 s. : rys. ; 24 cm.
Cz. I Psychologia zarządzania wśród innych dyscyplin społecznych: 1. Psychologia zarządzania i jej miejsce w kontekście innych dyscyplin społecznych. Cz. II Zachowanie się człowieka w organizacji: 2. Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka w organizacji, 3. Niezawodność człowieka w pracy i jej uwarunkowania. Cz. III Kierowanie zespołami ludzkimi. Wybrane zagadnienia: 4. Psychologiczne aspekty sytuacji kierowania i społeczne umiejętności kierownika, 5. Motywacja w zarządzaniu, 6. Proces podejmowania decyzji, 7. Szkolenie w organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Dydaktyczne Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
Cz. I. Teoretyczne podstawy psychologii pracy: 1. Podstawowe pojęcia: Zdrowie człowieka; Aktywność człowieka; Działanie i działalność człowieka; Czynności człowieka; Zawodowa wiedza osobista człowieka; Zawodowe umiejętności człowieka; Zawód człowieka; Zawodowa praca człowieka; Zawodowy rozwój człowieka; Osobowość zawodowa człowieka. Zagadnienia kontrolne; 2. Psychologia pracy jako nauka stosowana: Przedmiot psychologii pracy; Cele i zadania psychologii pracy; Obszary i problemy psychologii pracy; Metody badań psychologii pracy; Niektóre teorie psychologii pracy i zawodowego rozwoju człowieka; Cz. II. Praktyczne podstawy psychologii pracy: 3. Obszary zastosowania psychologii pracy: Poradnictwo- doradztwo zawodowe; Start zawodowy absolwentów szkół zawodowych; Dobór kadr pracowniczych; Wydajność pracy człowieka; Zmęczenie i znużenie zawodowe pracownika; Zmianowość w pracy zawodowej; Bhp i wypadkowość w pracy zawodowej; Współdziałanie i rywalizacja zawodowa; Decyzje życiowe i zawodowe pracujących; Kierowanie zespołami pracowniczymi; Leki i zagrożenia ludzi pracy; innowacyjność w pracy zawodowej; Zarządzanie zakładem pracy; Człowiek w przestrzeni pracowniczej; Przedsiębiorczość w pracy zawodowej; Człowiek pracy i marketing; Człowiek pracy i reklama jego wytworów; Niepełnosprawność i rehabilitacja zawodowa pracowników; Manipulacja człowiekiem pracującym zawodowo; Komunikacja interpersonalna pracujących; Różne rodzaje pracy człowieka (dzieci, młodzież, dorośli); Człowiek pracy- bezrobotny; 4. Polscy twórcy psychologii pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Teorie dwusystemowe w psychologii; Proponowany model teoretyczny związków emocji i p4rocesów poznawczych; Metody badań – w stronę obiektywizacji metody porównań między dwoma systemami; Rola genezy ładunku emocjonalnego w procesach przetwarzania słów; Rola typów aktywacji w zadaniach wymagających kontroli poznawczej; wpływ genezy emocji na preferowany typ przetwarzania w sytuacjach ambiwalentnych; Status proponowanego modelu teoretycznego i dalsze pytania badawcze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zdrady / Agata Błachnio. - Warszawa : Difin, 2008. - 171, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Nielojalność i zdrada interdyscyplinarnie: Językoznawcze i etymologiczne wyjaśnienie pojęcia "nielojalność" i pojęć pokrewnych; Potoczne opinie na temat nielojalności i zdrady; Pojecie nielojalności i zdrady w Piśmie Świętym; Czy nielojalnie zawsze znaczy źle?; Lojalność-nielojalność, czego uczy nas kultura; Zdrada narodowa; zdrada stanu; (Nie)lojalność wobec marki - czy to trafne pojęcie. 2. Psychologiczna perspektywa (nie)lojalności i (nie)uczciwości: Zachowania (nie)lojalne przez pryzmat psychologii; Nielojalność i zdrada w psychologii w ewolucyjnej; Nielojalność jako proces decyzyjny wyboru najbardziej opłacalnej opcji zachowania; (Nie)uczciwość w psychologii; Zjawisko nieuczciwości akademickiej; Dlaczego postępujemy nielojalnie i nieuczciwie; Sankcje psychologiczne, prawne i społeczne za nielojalność. 3. Model nielojalności: Założenia wstępne do modelu nielojalności; Model nielojalności; Judaszowy syndrom. 4. Z badań własnych: Dylemat nielojalności; Lojalność atrakcyjna, a prawdomówność szlachetna; Czekolada grzechu niewarta; Nielojalni ściągacze; Czy każdy bywa nielojalny?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
1. Co to jest psychologia?, 2. Metody badań psychologicznych, 3. Biologia a zachowanie, 4. Rozwój w ciągu życia, 5. Wrażenia i spostrzeganie, 6. Świadomość, 7. Uczenie się, 8. Pamięć, 9. Myślenie i język, 10. Inteligencja, 11. Motywacje i emocje, 12. Osobowość, 13. Płeć i seksualność, 14. Stres i zdrowie, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Metody terapii, 17. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej