Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(140)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(137)
Publikacje naukowe
(18)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(4)
Czasopisma
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(103)
dostępne
(81)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(92)
Czytelnia
(103)
Autor
Aronson Elliot
(7)
Radzicki Józef
(7)
Ogińska-Bulik Nina
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Lewicka Maria
(4)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(3)
Kaflik-Pieróg Martyna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Brzezińska Anna
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Szostak Jacek
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Ziętara Renata
(2)
Akert Robin M
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Barbaro Natalia de
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzozowski Piotr
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Chmiel Katarzyna
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Colman Andrew M
(1)
Copp Tomasz
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Dajek Elżbieta Renata
(1)
Deutsch Morton
(1)
Domurat Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ
(1)
Feldman Robert S
(1)
Fiske John
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Foxall Gordon
(1)
Francuz Piotr
(1)
Fronczyk Krzysztof
(1)
Frączek Adam
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gierczak Aleksandra
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grygielski Michał
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hampson Sarah E
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Heilbrunn Benoit
(1)
Hetherington Angela
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hoffman Edward
(1)
Horgan John
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Horoszowska Beatrice
(1)
Hołda Małgorzata
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juliszewski Tadeusz
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kafel Monika
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Kaliszewska Katarzyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kaźmierczak Maria
(1)
Kiliszek Ewa
(1)
King Bruce M
(1)
Kmiecik-Baran Krystyna (1948- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(32)
2000 - 2009
(91)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(144)
Język
polski
(144)
Temat
Psychologia
(26)
Osobowość
(22)
Psychologia społeczna
(17)
Rodzina
(12)
Dziecko
(11)
Młodzież
(10)
Agresywność
(9)
Metodologia
(9)
Stres
(8)
Testy psychologiczne
(8)
Motywacja
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Konformizm
(6)
Poznanie
(6)
Praca
(6)
Uczenie się
(6)
Uprzedzenia
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Wypalenie zawodowe
(6)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Nauczyciele
(5)
Patologia społeczna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Uczniowie
(5)
Uczucia
(5)
Zawód
(5)
Badania naukowe
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Kadry
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Menedżerowie
(4)
Pedagogika
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Testy
(4)
Wartość
(4)
Zachowanie
(4)
Zarządzanie
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Lęk
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Organizacja
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Postawy
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia pracy
(3)
Psychometria
(3)
Psychopatologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Ratownictwo
(3)
Rodzice
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Ankieta
(2)
Autorytet
(2)
Badania ilościowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Ból
(2)
Choroby afektywne
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Eksperyment
(2)
Empatia
(2)
Grupy społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kształcenie
(2)
Lekarze
(2)
Ludzie starzy
(2)
Małżeństwo
(2)
Metody badawcze
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Narkotyki
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nerwice
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Pamięć
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Policja
(2)
Policjanci
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Chiny
(1)
Kanada
(1)
Szwajcaria
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(20)
Opracowanie
(10)
Monografia
(8)
Podręcznik
(8)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(25)
Edukacja i pedagogika
(11)
Nauka i badania
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Zarządzanie i marketing
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
144 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I.Nowa Praca , lepsze życie ! - przedsięwzięcie w skrócie ; II. Wprowadzenie ; III. Informacje o projekcie ; 1. Rekrutacja , 2. Działania ; IV. Wyniki badania ewaluacyjnego : 1. Szkolenie PN. : Jako założyć i prowadzić własną firmę , 2. Szkolenie PN. : Fundusze dotacyjne bez tajemnic , 3. Doradztwo zawodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etiologia i fazy uzależnienia alkoholowego; 2. Założenia teoretyczne teorii systemów; 3. Rodziny alkoholowe w modelu Steinglassa; 4. Modele ról rodzinnych; 5. Współuzależnienie; 6. Dorosłe dzieci alkoholików; 7. Specyfika lecznictwa odwykowego; 8. Metodologia badań własnych; 9. Wyniki badań; 10. Podsumowanie- charakterystyka rodzin alkoholowych przed i po rozpoczęciu leczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Teoria rodziny w ujęciu psychologii, pedagogiki i socjologii: 1. Rodzina w ujęciu psychologii i pedagogiki: Czym jest rodzina, jej cechy i zadania; Style wychowania w rodzinie , postawy rodzicielskie, metody wychowawcze, socjalizacja; Style przywiązania; Szanse na zmianę biologicznie uwarunkowanych modeli przywiązaniowych; Systemowe ujęcie rodziny; Socjobiolodzy o rodzinie; Przemiany okresu dorosłości. Czas rodzicielstwa – wczesna i średnia dorosłość; Rodzina w kulturze selfizmu i narcyzmu. Poczucie własnej wartości. 2. Rodzina w ujęciu perspektywy socjologicznej: Rodzina jako mikrostruktura społeczeństwa – definicje rodziny; Rola i funkcje rodziny; Typy rodzin, modele rodzin, wzory życia rodzinnego; Nowe ojcostwo i macierzyństwo; Cykl rodziny i kryzysy normatywne; Przemiany dotyczące małżeństwa i rodziny we współczesnym świecie – ujęcie socjologiczne czasów ryzyka i rodzin ryzyka; Co pomaga przeciwdziałać społecznym i osobistym skutkom życia w społeczeństwie ryzyka. 3. Postulaty zmiany paradygmatu myślenia i języka opisującego rodzinę na język pozytywny – język szans: paradygmat socjologiczny i psychologiczny: Socjologiczne propozycje zmian – pozytywnego myślenia o rodzinie; Połączone siły nurtu psychologii pozytywnej oraz psychologii rodziny – pozytywna psychologia rodziny; Przykłady implementacji teorii pedagogiczno-psychologicznych w praktyce pomocowej. 4. Problemy występujące w rodzinach – rodziny wieloproblemowe jako obszar badawczy. Cz. II Część empiryczna: 5. Opis sposobu przeprowadzonych badań; 6. Dobór grup badawczej i kontrolnej; 7. Opis etapów prowadzonych badań; 8. Opis procedury badawczej; 9. Opis narzędzi zastosowanych do badań; 10. Opis procedur badawczych; 11. Pytania badawcze; 12. Hipotezy badawcze ogólne; 13. Metody statystycznej analizy danych; 14. Związki pomiędzy osobowością wg modelu Wielkiej Piątki a występowaniem problemów rodzinnych (H2-H5); 15. Związki pomiędzy stylami przywiązania a występowaniem problemów rodzinnych (H6-H11); 16. Związki pomiędzy postawami rodzicielskimi a występowaniem problemów rodzinnych (H12-H13); 17. Związki pomiędzy stylami radzenia sobie w sytuacjach stresowych a występowaniem problemów rodzinnych (H14-H15); 18. Związki pomiędzy samooceną a występowaniem problemów rodzinnych (H16-H21); 19. Związki pomiędzy doświadczeniem bycia w rodzinie dysfunkcjonalnej (rodzina pochodzenia) a występowaniem problemów rodzinnych (H22-H23); 20. Analiza skupień; 21. Podsumowanie badań własnych. Co czyni z rodziny „rodzinę ryzyka”, co zaś „rodzinę szans”?; 22. Opis przypadku – rodzina wieloproblemowa – zmiana jakości życia dzięki wsparciu socjopsychopedagogicznemu; 23. Dyskusja wyników własnych na tle innych badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia wobec współczesności. Podstawy psychologii)
Cz.I Wprowadzenie do problematyki rozmowy i obserwacji psychologicznej: 1. Ogólne zasady profesjonalnego postępowania diagnostycznego. Etyczny, merytoryczny i osobowościowy profesjonalizm diagnosty, 2. Rozmowa i obserwacja w procesie diagnozowania. Podstawy teoretyczne i problemy metodologiczne. Cz.II Rozmowa psychologiczna w praktyce diagnostycznej: 1. Interakcyjny charakter rozmowy diagnostycznej. Relacja i kontakt diagnostyczny, 2. Taktyka rozmowy. Podstawowe interwencje i formy zadawania pytań, 3. Jak wybrać optymalną formę rozmowy?, 4. Paradygmat a założenia, struktura i treść rozmowy diagnostycznej, 5. Planowanie tematyki rozmowy, 6. Rejestracja i interpretacja danych. Cz.II Obserwacja psychologiczna: 1. Obserwacja - przedmiot i teoretyczne ramy metody, 2. Wybór rodzaju i formy obserwacji, 3. Zachowanie niewerbalne jako źródło danych diagnostycznych, 4. Integrowanie i interpretacja danych obserwacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Procesy interpersonalne i międzygrupowe. 1. Współpraca i rywalizacja. 2. Sprawiedliwość i konflikt. 3. Konstruktywny spór: Wartość intelektualnej opozycji. 4. Zaufanie: istota, rozwój, przywracanie. 5. Konflikt a władza. 6. Konflikt a komunikacja. 7. Perswazja w negocjacjach i sytuacjach konfliktowych. 8. Konflikt międzygrupowy. 9. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji w rozwiązywaniu konfliktów. Część II: Procesy intrapsychiczne. 10. Tendencyjność sądów w rozwiązywaniu konfliktów. 11. Złość i odwet w konflikcie: znaczenie atrybucji. 12. Samoregulacja jako narzędzie w procesie rozwiązywania konfliktów. Część II: Indywidualne różnice. 13. Proces lub wynik. Orientacja na cel w sytuacjach konfliktowych. Znaczenie ram. 14. Osobowość a konflikt. 15. Rozwój umiejętności rozwiązywania konfliktów u dzieci: w okresie od wieku przedszkolnego po dorastanie. Część IV: Twórczość i zmiana. 16. Rozwiązywanie konfliktów a twórczość: rola punktu widzenia. 17. Kilka wskazówek, jak rozwijać twórcze podejście do konfliktu. 18. Konflikt i procesy zmiany. 19. Uczenie się przez refleksję. Część V: Trudne konflikty. 20. Agresja i przemoc. 21. Konflikt trudno rozwiązywalny. Część VI: Konflikt a kultura. 22. Konflikt a kultura. 23. Współpraca i rywalizacja w rozwiązywaniu konfliktów w Chinach. Część VII: Modele praktyki. 24. Uczenie umiejętności rozwiązywania konfliktu podczas szkoleń. 25. Mediacje. 26. Zarządzanie konfliktem w dużych grupach. Część VIII: Patrząc w przyszłość. 27. Ramy teoretyczne badań nad szkoleniami poświęconymi rozwiązywaniu konfliktów. Uwagi na zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Rywalizacja o dziecko w kontekście psychologii rodziny; 2. Regulacje prawne dotyczące władzy rodzicielskiej; 3. Rozbicie rodziny; 4. Kompetencje wychowawcze; 5. Diagnozowanie osobowości rodziców w sprawach opiekuńczych; 6. Co decyduje o kompetencjach wychowawczych? Metodologia badań własnych; 7. Zasoby psychiczne i braki w zakresie kompetencji wychowawczych; 8. Omówienie uzyskanych zależności; 9. Dyskusja na temat uzyskanych wyników; 10. Wnioski końcowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie Cz.I Podstawy teoretyczne : R.1 Samorealizacja w aspekcie psychologicznym, R.2 Koncepcja samorealizacji A. Maslowa, R.3 Psychologiczna problematyka wartości, R.4 Obraz siebie a samorealizacja.Analiza zależności. Cz.II Metodologia badań: R.1 Techniki badawcze, R.2 Metodologia badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Praca źródłem satysfakcji zawodowej: Praca w systemie wartości człowieka; Rola pracy w rozwoju człowieka; Pojęcie satysfakcji, zadowolenia, niezadowolenia; Wyznaczniki satysfakcji zawodowej; Przyczyny i skutki niezadowolenia; Satysfakcja a motywacja. R. 2 Wzorce nauczycielskiej osobowości źródłem satysfakcji zawodowej pedagogów: Zawód nauczyciela na przestrzeni lat i w dobie współczesnych przemian edukacyjnych; Nauczyciel wobec wyzwań współczesności i przyszłości; Kompetencje współczesnego nauczyciela; Najbardziej pożądane właściwości i umiejętności sychopedagogiczne nauczycieli; Źródła niezadowolenia nauczycieli z pracy zawodowej w świetle badań nad stresem edukacyjnym; Satysfakcja zawodowa nauczycieli w doniesieniach naukowych. R. 3 Podstawy metodologiczne badań własnych: Przedmiot i cel badań; Problemy badawcze; Zmienne i ich wskaźniki; Metoda badań; Organizacja badań i charakterystyka badanych. R. 4 Wyniki badań własnych: Ogólny poziom satysfakcji zawodowej nauczycieli; Charakterystyka komponentów ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej nauczycieli; Analiza czynników zapewniających satysfakcję nauczycieli z pracy edukacyjnej; Czynniki powodujące poczucie dyssatysfakcji z pracy pedagogicznej; Satysfakcja jako subiektywny stan zadowolenia; Satysfakcja z atmosfery i stosunków między ludzkich panujących w miejscu pracy; Zadowolenie z pracy pedagogicznej na tle szerszego kontekstu społecznego; Satysfakcja z pracy jako wartość. Podsumowanie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2000. - 296 s. : tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 3)
Co to jest i na jakie pytania odpowiada społeczna psychologia rozwoju? Czym jest i czego dotyczy rozwój? Jak przebiega zmiana rozwojowa? Co powoduje, że człowiek się rozwija? W jakich kontekstach rozwija się człowiek? Jak zmienia się człowiek w ciągu życia; Jak kształtuje się człowiek w ciągu życia? Jak kształtuje się tożsamość człowieka w ciągu życia? Jak teorie psychologiczne wyjaśniają rozwój człowieka? Porównanie koncepcji podziału biegu życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd.3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2007. - 296 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 3)
Co to jest i na jakie pytania odpowiada społeczna psychologia rozwoju? Czym jest i czego dotyczy rozwój? Jak przebiega zmiana rozwojowa? Co powoduje, że człowiek się rozwija? W jakich kontekstach rozwija się człowiek? Jak zmienia się człowiek w ciągu życia; Jak kształtuje się człowiek w ciągu życia? Jak kształtuje się tożsamość człowieka w ciągu życia? Jak teorie psychologiczne wyjaśniają rozwój człowieka? Porównanie koncepcji podziału biegu życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Pojecie wstępne; 3. Rozkłady częstości, wentyle i rangi centylowe; 4. Graficzna reprezentacja rozkładów liczebności; 5. Tendencja centralna; 6. Zmienność i wyniki standaryzowane; 7. Wyniki standaryzowane i krzywa normalna; 8. Korelacja; 9. Predykcja; 10. Interpretacyjne aspekty korelacji i regresji; 11. Prawdopodobieństwo; 12. Losowy dobór do próby i rozkłady z próby; 13. Wstęp do wnioskowania statystycznego: testowanie hipotez o średnich pojedynczych; 14. Interpretacja wyników testowania hipotez: wielkość efektu, błąd I rodzaju i błąd II rodzaju oraz moc testu; 15. Testowanie hipotez o różnicach między dwiema niezależnymi grupami; 16. Testowanie hipotez o różnicy między dwiema grupami zależnymi (skolerowanymi); 17. Wnioskowanie o współczynniku korelacji; 18. Alternatywa dla testowania hipotez: przedziały ufności; 19. Chi-kwadrat i wnioskowanie o częstości; 20. Testowanie hipotez o różnicach między trzema grupami albo większą ich liczbą: jednoczynnikowa analiza wariancji (i niektóre jej alternatywy); 21. Czynnikowa analiza wariancji: plan dwuczynnikowy dla grup niezależnych; 22. Niektóre testy (prawie) wolne od zalożeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Uwarunkowania i następstwa stresu w zawodzie nauczyciela: 1. Koncepcje stresu, 2. Specyfika stresu w pracy nauczyciela, 3. Szkoła jako organizacja. Cz.II Metodologia badań własnych: 4. Cele i problematyka badań, 5. Opis badań. Cz.III Statystyczne analizy wyników: 6. Głowne źródła stersu w zawodzie nauczyciela, 7. Osobowościowe i demograficzne uwarunkowania stresu i jego następstw, 8. Strategiczne radzenia sobie ze stresem w grupie zawodowej nauczycieli, 9. Modyfikatory stresu zawodowego, 10. Następstwa stresu w grupie badanych nauczycieli - różnice typologiczne, 11. Model stresu w zawodzie nauczyciela na podstawie badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Stres w pracy zawodowej, 2. Konsekwencje stresu zawodowego, 3. Rola zasobów osobistych i społecznych w zapobieganiu negatywnym konsekwencjom stresu zawodowego, 4. Metoda i cel badań, 5. Analiza opisowa wyników badań, 6. Zależności między zmiennymi i rola zasobów w zapobieganiu negatywnym konsekwencjami stresu zawodowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Stres w pracy zawodowej, 2. Konsekwencje stresu zawodowego, 3. Rola zasobów osobistych i społecznych w zapobieganiu negatywnym konsekwencjom stresu zawodowego, 4. Metoda i cel badań, 5. Analiza opisowa wyników badań, 6. Zależności między zmiennymi i rola zasobów w zapobieganiu negatywnym konsekwencjami stresu zawodowego, 7. Podsumowanie i implikacje praktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 51)
R.1 Teoretyczne podstawy badań: Wieloznaczność terminu "identyfikacja"; Gł. koncepcje identyfikacji dziecka z rodzicami; Problem uwarunkowań identyfikacji dzieci z rodzicami w teoriach i badaniach psychologicznych; Komunikacja rodziców z dziećmi jako istotny element wzajemnej interakcji; Charakter komunikacji rodziców z dzieckiem a jego identyfikacja z rodzicami - hipotezy badawcze. R.2 Program badań: Paradygmat badań; Osoby badane; Techniki pomiaru zmiennych; Procedura badań. R.3 Wyniki przeprowadzonych badan oraz ich psychologiczna interpretacja : Komunikacyjne korelaty identyfikacji z matką; Komunikacyjne korelaty identyfikacji z ojcem; Podsumowanie wyników - komponenty stylu komunikacji rodzicielskiej a identyfikacja dziecka z rodzicami; Dyskusja. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej