Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1616)
IBUK Libra
(50)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
Książki
(1602)
Publikacje naukowe
(196)
Publikacje fachowe
(140)
E-booki
(57)
Poradniki i przewodniki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(33)
Publikacje popularnonaukowe
(19)
Czasopisma
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Audiobooki
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
Druki ulotne
(2)
Proza
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(1014)
dostępne
(967)
wypożyczone
(102)
nieokreślona
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(1070)
Czytelnia
(1031)
Autor
Radzicki Józef
(25)
Strelau Jan (1931-2020)
(16)
Sęk Helena (1938- )
(16)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(16)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(16)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(15)
Pikiel Sylwia
(12)
Eichelberger Wojciech
(11)
Materska Maria (1942- )
(11)
Aronson Elliot
(10)
Kowalczewska Joanna
(10)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(9)
Kacmajor Magdalena
(9)
Ogińska-Bulik Nina
(9)
Brzezińska Anna
(8)
Cialdini Robert B. (1945- )
(8)
Gilewicz Joanna
(8)
Nowak Agnieszka
(8)
Nęcka Edward (1953- )
(8)
Suchecki Jacek
(8)
Wojciechowski Aleksander
(8)
Andruszko Robert
(7)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(7)
Czerniawska Ewa (1955- )
(7)
Doliński Dariusz (1959- )
(7)
Fromm Erich (1900-1980)
(7)
Lewicka Maria
(7)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(7)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(7)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(6)
Cierpisz Małgorzata
(6)
Forward Susan (1938- )
(6)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(6)
Johnson Robert Lee (1941- )
(6)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Kożusznik Barbara
(6)
McCann Vivian
(6)
Rudkowska Grażyna
(6)
Schulz von Thun Friedemann
(6)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(6)
Wrona Leszek
(6)
Włodyga Piotr
(6)
Birch Ann
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Czerniawska Ewa
(5)
Gajdzińska Monika
(5)
Goleman Daniel (1946- )
(5)
Jaworska Aleksandra
(5)
Kacmajor Anna
(5)
Kozielecki Józef
(5)
Kurcz Ida
(5)
Ledzińska Maria
(5)
Niewiadomska Iwona
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Popek Stanisław (1936- )
(5)
Rzepa Teresa
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(5)
Bartkowiak Grażyna
(4)
Bobryk Jerzy
(4)
Borecka-Biernat Danuta
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(4)
Colman Andrew M
(4)
Domachowski Waldemar
(4)
Ekman Paul (1934- )
(4)
Falkowski Andrzej (1953- )
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(4)
Gamian-Wilk Małgorzata
(4)
Gasiul Henryk (1950- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(4)
Gruszka Aleksandra
(4)
Herbert Martin
(4)
Hinz Magdalena
(4)
Hołyst Brunon (1930- )
(4)
Jankowski Andrzej
(4)
Jusewicz-Kalter Ewa
(4)
Jędrzejko Mariusz
(4)
Karwat Mirosław (1953- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Kozak Stanisław
(4)
Laszczak Mirosław
(4)
Lipka Anna
(4)
Orzechowski Jarosław
(4)
Ostrowska Krystyna
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(4)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(4)
Robbins Stephen P
(4)
Saciuk Robert (1940-2019)
(4)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(4)
Skarżyńska Krystyna
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Szewczuk Włodzimierz
(4)
Szymura Błażej (1969-2009)
(4)
Tracy Brian (1944- )
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Trzebiatowska Małgorzata
(4)
Waśkiewicz Olena
(4)
Witkowski Tomasz
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(115)
2010 - 2019
(462)
2000 - 2009
(924)
1990 - 1999
(140)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(10)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(172)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1669)
Stany Zjednoczone
(2)
nieznany (us)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(1670)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
6-8 lat
(4)
0-5 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura austriacka
(1)
Literatura brazylijska
(1)
Temat
Psychologia
(227)
Osobowość
(144)
Psychologia społeczna
(135)
Dziecko
(104)
Stosunki interpersonalne
(82)
Stres
(78)
Uczucia
(77)
Komunikacja społeczna
(75)
Praca
(73)
Zarządzanie
(72)
Rodzina
(71)
Psychoterapia
(70)
Zachowanie
(66)
Młodzież
(59)
Psychologia rozwojowa
(54)
Uczenie się
(54)
Motywacja
(53)
Wychowanie w rodzinie
(52)
Relacje międzyludzkie
(49)
Agresywność
(48)
Menedżerowie
(45)
Poznanie
(44)
Kadry
(42)
Kobieta
(41)
Nauczanie
(38)
Nauczyciele
(37)
Postawy
(36)
Decyzje
(34)
Organizacja
(34)
Uczniowie
(34)
Motywacja pracy
(33)
Psychologia pracy
(33)
Reklama
(33)
Wychowanie
(33)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Pamięć
(31)
Przedsiębiorstwo
(31)
Środki masowego przekazu
(30)
Wypalenie zawodowe
(29)
Dzieci
(28)
Komunikacja interpersonalna
(27)
Pedagogika
(27)
Psychologia wychowawcza
(27)
Myślenie
(26)
Perswazja
(26)
Sukces
(26)
Przywództwo
(25)
Psychologia dziecka
(25)
Psychoanaliza
(24)
Socjotechnika
(24)
Zawód
(24)
Grupy społeczne
(23)
Lęk
(23)
Psychopatologia
(23)
Spostrzeganie
(23)
Jakość życia
(22)
Patologia społeczna
(22)
Przemoc w rodzinie
(22)
Psychologia kliniczna
(22)
Inteligencja (psychologia)
(21)
Manipulacja (psychologia)
(21)
Miłość
(21)
Płeć
(21)
Twórczość
(21)
Internet
(20)
Konflikt
(20)
Konsumenci (ekon.)
(20)
Mowa
(20)
Nałóg
(20)
Psychologia sądowa
(20)
Samorealizacja
(20)
Ludzie starzy
(19)
Mózg
(19)
Zaburzenia psychiczne
(19)
Alkoholizm
(18)
Autyzm
(18)
Język
(18)
Kształcenie
(18)
Negocjacje
(18)
Przemoc w szkole
(18)
Radzenie sobie ze stresem
(18)
Samopoznanie
(18)
Szkolnictwo
(18)
Bezrobocie
(17)
Inteligencja emocjonalna
(17)
Mentoring
(17)
Mężczyzna
(17)
Psychologia stosowana
(17)
Rodzice
(17)
Starzenie się
(17)
Umysł
(17)
Świadomość
(17)
Dziecko autystyczne
(16)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Przemoc
(16)
Wsparcie społeczne
(16)
Choroby psychiczne
(15)
Depresja psychiczna
(15)
Kariera
(15)
Leczenie
(15)
Temat: dzieło
Alquimista
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(66)
1989-
(20)
1901-2000
(13)
1989-2000
(11)
2001-0
(7)
1945-1989
(3)
1901-
(2)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(57)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ukraina
(2)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Kanada
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(223)
Opracowanie
(150)
Poradnik
(68)
Praca zbiorowa
(62)
Monografia
(47)
Raport z badań
(20)
Wydawnictwa popularne
(11)
Czasopismo naukowe
(9)
Esej
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Materiały pomocnicze
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Encyklopedia
(4)
Publicystyka
(3)
Biografia
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Synteza
(2)
Wykład
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Anegdoty indyjskie
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Audiobooki
(1)
Bibliografia
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Felieton polski
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik duchowy
(1)
Porady internetowe
(1)
Powieść
(1)
Powieść brazylijska
(1)
Przypowieść indyjska
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(507)
Socjologia i społeczeństwo
(135)
Edukacja i pedagogika
(104)
Medycyna i zdrowie
(77)
Zarządzanie i marketing
(76)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(23)
Media i komunikacja społeczna
(16)
Filozofia i etyka
(11)
Biologia
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Nauka i badania
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Religia i duchowość
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Historia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Językoznawstwo
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
1673 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu zrozumienia, 2. Prawdziwe powody, dla których ludzie nie słuchają, 3. Dotrzeć do drugiego człowieka, 4. Słuchanie w kontekście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy z perspektywy ogólnej : R.1 Istota zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Powody wzrostu zainteresowania zawodoznawstwem, doradztwem zawodowym i pośrednictwem pracy, 2.Istota zawodoznawstwa, 3. Istota doradztwa zawodowego, 4. Istota pośrednictwa pracy. R.2 Ewolucja zawodoznawstwa, doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Problemy zawodoznawstwa oraz doradztwa zawodowego w perspektywie historycznej, 2. Doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy w perspektywie historycznej, 3. Współczesny kontekst doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy, 4. Kontinuum doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy. R.3 Specyfika zawodoznawstwa, doradztwa i pośrednictwa pracy w instytucjach świadczących pomoc bezrobotnym : 1. Ewolucja systemu pomocy zawodowej w związku ze zmianami na rynku pracy, 2. Specyfika pośrednictwa pracy - doradztwo zawodowe w urzędach pracy świadczących pomoc bezrobotnym , 3. Pośrednictwo pracy w sieci doradztwa zawodowego i konsultacji. Cz. II Psychologiczne problemy profesjonalnej tożsamość zawodowego funkcjonowania doradcy oraz pośrednika pracy : R.4 Profesjonalna tożsamość doradcy zawodowego oraz pośrednika pracy : 1. Profesjonlan tożsamość doradcy i pośrednika pracy w latach dziewięćdziesiątych, 2. Prawne i etyczne podstawy doradztwa i pośrednictwa pracy. R.5 Wiarygodność i odpowiedzialność etyczna psychologa jako eksperta w dziedzinie doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy : 1. Rola ekspertów w okresie transformacji gospodarczej, 2. Wierygodność psychologów w doradztwie zawodowym, 3. Tożsamość teoretyczna i metodologiczna psychologa jako eksperta. R.6 Psychologiczna na tura doradztwa i pośrednictwa pracy : 1. Indywidualne doradztwo i pośrednictwo pracy, 2. Doradztwo i pośrednictwo grupowe, 3. Strategia doradztwa i pośrednictwa prac y w zintegrowanym modelu psychoekologicznym. Cz. III Psychologiczne prawidłowości rozwoju zawodowego grup klientów korzystających z doradztwa w systemie pośrednictwa pracy : R.7 Praca w cyklu życia człowieka jako źródło kryzysów stwarzających zapotrzebowanie na profesjonalne doradztwo zawodowe w systemie pośrednictwa pracy : 1. Praca i zawód a kryzysy rozwojowe, 2. Rozwój osobowości zawodowej, 3. Fazy rozwoju zawodowego, 4. Teorie rozwoju zawodowego, 5. Wsparcie społeczne jako przyczyna i skutek profesjonalnego doradztwa w systemie instytucjonalnym pośrednictwa pracy. R.8 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania wzwodowego młodzieży jako grupy potrzebującej wsparcia w instytucjach pośrednictwa pracy : 1. Charakterystyczne problemy psychologiczne wieku młodzieńczego, 2. Charakterystyczne problemy psychologiczne okresu przejścia z systemu oświatowego do rynku pracy, 3. Zadania i cechy charakterystyczne doradztwa dla młodzieży w systemie pośrednictwa pracy. R.9 Psychologiczne problemy rozwoju i funkcjonowania zawodowego dorosłych z perspektywy doradztwa - pośrednictwa pracy : 1. Problemy dorosłych związane z rozwojem, 2. Psychologiczne problemy dorosłości związane z karierą zawodową, 3. Rola rodziny w karierze zawodowej i w radzeniu sobie z bezrobociem. R.10 Problemy psychologiczne związane z karierą zawodową osób specjalnej troski : 1. Okres "późnej dojrzałości" i jego implikacje dla doradztwa i pośrednictwa pracy, 2. Specyficzne problemy zawodowego funkcjonowania oraz bezrobocie u osób niepełnosprawnych. Cz.IV Zawodoznawstwo jako narzędzie optymalizacji doradztwa i pośrednictwa pracy : R.11 Zawodoznawstwo w równoważeniu lokalnych rynków pracy i w przeciwdziałaniu bezrobociu : 1. Informacje zawodoznawcze niezbędne w doradztwie zawodowym, 2. Zmiany w strukturze zatrudnienia i w popycie na pracę, 3. Podaż oraz popyt na pracę i zawody w latach dziewięćdziesiątych, 4. Psychologiczne wyznaczniki postaw pracodawców do rynku pracy. R. 12 Źródła wiedzy zawodoznawczej: 1. Zawodoznawstwo bierne i aktywne, 2. Klasyfikacje i nomenklatury zawodów na świecie, 3. Polskie nomenklatury i klasyfikacje zawodów. R. 13 Poznańska klasyfikacja oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”: 1. Teoretyczne podstawy nowej klasyfikacji, 2. Budowa klasyfikacji oraz „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”, 3. Praktyczne wykorzystanie „Charakterystyki zawodów i ofert pracy”. Cz. V Doradztwo zawodowe w teorii i praktyce pośrednictwa pracy: R. 14 Modele doradztwa zawodowego i ich praktyczna użyteczność w pośrednictwie pracy: 1. Modele doradztwa wyrastające z idei orientacji zawodowej, 2. Modele doradztwa wyrastające z praktycznych potrzeb przeciwdziałania bezrobocia. R. 15 Modele doradztwa optymalizujący proces diagnostyczno-prognostyczny pośrednictwa pracy: 1. Pomoc diagnostyczna w wyjaśnianiu klientowi sytuacji problemowej i potencjału zawodowego, 2. Pomoc specjalistyczna w ocenie przydatności zawodowej bezrobotnych. R. 16 Model doradztwa optymalizujący pośrednictwo pracy jako „bycie z klientem” w planowaniu kariery oraz nowych scenariuszy życia: 1. Pomoc klientom w przyjęciu nowych scenariuszy kariery pracy, 2. Pomoc klientom w tworzeniu oraz realizacji zaplanowanych strategii działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Finanse i Inwestycje)
Wstęp; 1. Psychologia jednostki; 2. Psychologia tłumu; 3. Klasyczna analiza wykresów; 4. Skomputeryzowana analiza techniczna; 5. Zapomniane kluczowe czynniki; 6. Wskaźniki rynku kapitałowego; 7. Wskaźniki oparte na psychologii runku; 8. Nowe wskaźniki; 9. Systemy innowacyjne; 10. Zarządzanie ryzykiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zawody medyczne na ziemiach polskich w XIX i XX wieku / Śląski Uniwersytet Medyczny, Instytut Historii Nauki PAN)
Lekarze na Wileńszczyźnie w pierwszej połowie XIX wieku; Lekarze w rejencji bydgoskiej na przełomie XIX i XX wieku; Specjaliści w Królestwie Polskim w II połowie XIX w. do czasów I wojny światowej, w doniesieniach polskiej prasy medycznej (ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy); Urządzenie i wyposażenie sal operacyjnych w szpitalach warszawskich od początku XIX wieku do 1939 r.; Kobiety lekarzami; Pierwsze kobiety - dermatolodzy zainteresowane sprawami kosmetyki na ziemiach polskich; Medycy warszawskiego pogotowia ratunkowego w latach 1897-1918; Ogólna charakterystyka grupy zawodowej lekarzy II Rzeczypospolitej; Powstanie i działalność izb lekarskich w Polsce w pierwszej połowie XX w.; Lekarze wojskowi armii Rzeczypospolitej (1921-1939); Lekarze akademiccy w służbie sportu w 20-leciu międzywojennym; Metody i narzędzia propagandy higieny międzywojnia; Lekarze szkolni w Polsce w latach 1918-1939; Opieka lekarska w województwie lwowskim od 1929 do 1939 roku; Działacze ruchu świadomego macierzyństwa w latach 30. XX wieku; Sylwetki lekarzy we wczesnych (1931-1939) utworach Michała Choromańskiego; Wkład lekarzy w rozwój społeczny i kulturalny Bieżunia; Lekarze w szpitalach płockich w latach 1939-1983; Praca na rzecz jeńców wojennych podczas II wojny światowej. Działalność dr. Henryka Grabowskiego; Akademickie środowisko Wilna drugiej połowy XX w.; Wizerunek lekarza w polskim filmie fabularnym w XX w.; Lekarze w zwierciadle "Służby zdrowia", w latach 1949-1956; Kościół, władza, lekarze PRL w latach 1956-1969; Lekarze Górnego Śląska w medycynie XX w. Okręgowa Izba Lekarska w Płocku 1989-2009; Udział lekarza w eksperymencie lekarskim, eksperymencie medycznym na przełomie XX wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Bliżej Sukcesu)
Jak wzbudzić sympatię obcej osoby, zanim wypowiesz choćby jedno słowo?; Czy atrakcyjność jest bramą do sukcesu? Dowiedz się, co twierdza na ten temat naukowcy i psychologowie, a co mówi praktyka; 7 najważniejszych czynników, które wpływają na to, jak postrzegają nas inne osoby- kiedy je poznasz, będziesz mógł wpływać na to, jak inni Cię oceniają; Czym jest język oczu i jak może zostać odczytany (nawet podświadomie) przez Twojego rozmówcę?; 5 szybkich sposobów na znalezienie tematu do rozmowy i nawiązanie nici sympatii z każdą osobą (nawet taką, której nie lubiłeś).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Pojecie i twórczości, zdolności i postawy twórczej, 2. Elektroniczne media, 3. Nauczyciele i twórczość, 4. Problemy i metoda badań, 5. Wyniki badań ilościowych, 6. Wyniki badań jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdradzony przez ojca / Wojciech Eichelberger. - Warszawa : DO, 1998. - 72 s. ; 21 cm.
Smutna historia Małego Chłopca; O ojcu, który nie dał rady; Spadek po ojcu; Manowce inicjacji; Strategie przetrwania; Gniew matki; Odchodzenie od matki; Jak pomóc synowi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp 1. Zdrowie psychiczne: Czym jest zdrowie psychiczne i jakie ma znaczenie?; Zdrowie psychiczne jako element zdrowia; Wybrane modele i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego; Zdrowie psychiczne jako wymiar zdrowia publicznego; Zdrowie psychiczne w koncepcjach różnych autorów; Determinanty wpływające na zdrowie psychiczne; Współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego; Kontekst społeczny zagrożeń dla zdrowia psychicznego; Zagrożenia dla zdrowia psychicznego wynikające z pandemii SARS-CoV-2. 2. Koncepcja poczucia koherencji Aarona Antonovsky’ego w kontekście wzmacniania zdrowia: Wprowadzenie do teorii salutogenezy; Poczucie koherencji oraz pozostałe czynniki wpływające na zdrowie; Poczucie koherencji i jej komponenty: poczucie zrozumiałości, poczucie zaradności, poczucie sensowności; Uogólnione zasoby odpornościowe; Stresory – uogólnione deficyty odpornościowe; Zachowanie zdrowotne i styl życia. 3. Stres i jego wpływ na zdrowie człowieka: Modele i koncepcje stresu: biologiczne, psychologiczne i społeczne; Uwarunkowania stresu: stres jako bodziec, reakcja i relacja; Koncepcja stresu Hansa Selye’go; Teoria stresu Richarda Lazarusa i Suzan Folkman; Stres i Teoria Zachowania Zasobów Stevana Hobfolla; Konsekwencje zdrowotne stresu. 4. Radzenie sobie ze stresem: Radzenie sobie ze stresem a zdrowie psychiczne; Radzenie sobie ze stresem jako proces, strategia i styl; Rodzaje stylów radzenia sobie ze stresem; Uwarunkowania podmiotowe oraz sytuacyjne radzenia sobie ze stresem; Ogólne właściwości podmiotowe wpływające na proces radzenia sobie ze stresem; Czynniki sytuacyjne wpływające na proces radzenia sobie ze stresem. 5. Praktyczne wskazania dla wzmocnienia zdrowia: Wzmacnianie zdrowia psychicznego w kontekście podejścia Salutogenetycznego; Wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w kontekście podejścia Salutogenetycznego; Praktyczne wskazania w kontekście radzenia sobie ze stresem; Zarządzanie stresem; Zakończenie; Piśmiennictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin SA , 2020. - 316, [2] s. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych 2. Etiologia zespołu Aspergera 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera 6. Zaburzenia integracji sensorycznej 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera 4. Integracja społeczna – mit czy realność 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym 1.1. Diagnoza 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera 2. Terapia dla twojego dziecka 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego 2.2. Przemoc w terapii 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera 2.4. Efekty terapeutyczne 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki; Tytułem zakończenia; Zrozumieć i pokonać lęk; Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Czym jest seksualność i zespół Aspergera 1. Zespół Aspergera 1.1. Zespół Aspergera 1.2. Seksualność a zespół Aspergera 1.3. Okres dojrzewania płciowego 1.4. Antykoncepcja 1.5. Czynnik społeczny 1.6. Zachowania seksualne 2. Niewłaściwe zachowania seksualne: zrozumienie i interwencja 2.1. Czynniki wyzwalające i podtrzymujące 2.2. Zrozumienie niewłaściwych zachowań seksualnych 2.3. Ograniczone zainteresowania i obsesje seksualne 2.4. Masturbacja 2.5. Napaści na tle seksualnym i przestępstwa 2.6. Przestępczość seksualna 3. Umiejętności społeczne 3.1. Narzędzia rozwijające umiejętności społeczne 3.2. Kontakt wzrokowy 3.3. Zachowania afektywne 3.4. Komunikacja 3.5. Emocje 3.6. Myśli automatyczne 3.7. Teoria umysłu 4. Różnorodność seksualna i tożsamość płciowa 4.1. Różnorodność seksualna 4.2. Orientacja seksualna 4.3. Tożsamość płciowa 5. Para, intymność i seksualność 5.1. Intymność 5.2. Pożądanie 5.3. Komunikacja afektywna 5.4. Dynamika par 5.5. Empatia 5.6. Intymność seksualna 6. Program edukacji socjoseksualnej 6.1. Program edukacji seksualnej 6.2. Struktura programu edukacji socjoseksulanej dla osób z zespołem Aspergera 6.3. W jaki sposób program edukacji socjoseksualnej pomaga osobom z zespołem Aspergera 6.4. Ocena programu i wyniki Cześć II. Program rozwoju umiejętności socjoseksualnych Wstęp. Jak korzystać z programu Warsztaty 1. Ocena i wprowadzenie do programu Warsztaty 2. Wprowadzenie do seksualności i ćwiczenia komunikacyjne Warsztaty 3. Miłość i przyjaźń Warsztaty 4. Fizjologiczne aspekty seksualności Warsztaty 5. Relacje seksualne i inne zachowania seksualne Warsztaty 6. Emocje Warsztaty 7. Choroby przenoszone drogą płciową, zakażenie HIV i zapobieganie im Warsztaty 8. Orientacja seksualna Warsztaty 9. Alkohol, narkotyki i seksualność Warsztaty 10. Wykorzystywanie seksualne i niewłaściwe zachowania seksualne Warsztaty 11. Seksizm i przemoc w związkach uczuciowych Warsztaty 12. Opanowanie emocji, teoria umysłu oraz intymność. Załącznik. Profil seksualny dorosłych osób z zespołem Aspergera: potrzeba wsparcia i interwencji: Badanie, wyniki, dyskusja, dalsze analizy, potrzeba edukacji i wsparcia. Spis rycin, ramek i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zgoda w rodzinie, czyli dobre dialogi / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2007. - 170 s. : rys., fot. ; 23 cm.
Mieć czy być; Dlaczego kłamiesz; Dlaczego nie mówisz o złych ocenach; Jestem już dorosły; Między nami rodzicami; Emocje; Drobiazgi; Mam okres, boli! Osobista kultura; Ofiarność; Byłeś pijany; Ta wredna obca płeć; Masz pomóc! Mieszkam tu; Jestem wściekły/a; Po co się dogadywać; Niewidzialny drogowskaz; Piosenka; Nie masz dla mnie czasu; Chude już nie jest trendy; Lubię słodycze; Głodówki; Jak ty wyglądasz, mamo; Tatuaż, piercing; Przeprowadzka; Powiernica; Taka jestem zmęczona, synku; Pracoholizm; Zazdroszczą mi sukcesu; Jak krytykować i przyjmować uwagi krytyczne? Dlaczego stale chcesz mnie zmieniać; Znowu mnie kontrolujesz; Najbardziej denerwuje mnie w tobie; Najbardziej jestem ci wdzięczna/y za; Najbardziej boję się; List w sprawie punktualności; Wybaczanie; Razem na zakupy; Kup co chcesz i odczep się; Czuję się zazdrosny i zapomniana/y; Chodźmy gdzieś razem; Po co rozmawiać, Telefon komórkowy; Internet; Gry komputerowe; Honor; Przeciwstawianie się przemocy; Atakują mnie; Dlaczego ludzie popełniają samobójstwo? Dlaczego psychoterapeuta lepszy niż rodzina i przyjaciele; Małżeństwo czy na kocią łapę; Młody tata; Zerwanie; Najgorsze przy rozwodzie; Wypalenie zawodowe; Współczesna odmiana Piotrusia Pana; Wychowanie bez pięciu uwag. Co to jest stres? Nieskuteczne sposoby obniżania napięcia; Techniki relaksacyjne; Dieta antystresowa i używki; Kontrola własnego czasu; Poczucie szczęścia w chorobie; Nadzieja dla depresji; Walka z migreną; Narkotyki - wiedzieć jak wyglądają i szkodzą, żeby nie brać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
1. Nakryj do stołu; 2. Planuj każdy dzień z wyprzedzeniem; 3. Stosuj zasadę 80/20 gdzie się da; 4. Zastanów się nad konsekwencjami; 5. Zwlekanie kontrolowane; 6. Nieustannie stosuj metodę ABCDE; 7. Koncentruj się na zagadnieniach kluczowych; 8. Prawo trzech zdań; 9. Dobrze się przygotuj, zanim rozpoczniesz; 10. Krok po kroku, czyli od beczki do beczki; 11. Podwyższaj swoje kwalifikacje; 12. Okaż swoje szczególne zdolności; 13. Rozpoznaj swoje główne ograniczenia; 14. Zmobilizuj się; 15. Maksymalne wykorzystanie energii; 16. Zmuś się do działania; 17. Nie daj się uzależnić technice; 18. Plasterki salami i ser szwajcarski; 19. Strategia wydzielania czasu; 20. Stan wyższej konieczności; 21. Każde zadanie traktuj indywidualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Czy złudzenia pomagają, czy też przeszkadzają nam radzić sobie z wyzwaniami?; Czy jesteśmy racjonalni?; Dane i pseudodane w procesie spostrzegania ludzi; Czy jesteśmy egoistami?; Ja, my, oni? Interes własny a procesy poznawcze i zachowanie ludzi w sytuacji konfliktu; Autoprezentacja - niewinny spektakl dla innych i siebie; Samoobrona przez samooszukiwanie się; Poczucie kontroli, złudzenia na temat siebie, a adaptacja psychologiczna; Jak ludzie radzą sobie z sytuacjami, na które nie mają rady?; Pozytywna rola negatywnych złudzeń; Szczęście - złudzenie czy konieczność? Cebulowa teoria szczęścia w świetle nowych danych empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia w monografiach naukowych / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński ; T. 7)
Cz.I Zachowania zdrowotne i ich zmiana: definicje i teorie: 1. Zachowania zdrowotne: definicje, 2. Podejście Teoretyczne do zmian zachowań zdrowotnych: modele motywacyjne i postintencjonalne, 3. Podejście teoretyczne do zmian zachowań zdrowotnych: model społeczno-poznawczy, 4. Podejścia teoretyczne do zmiany zachowań zdrowotnych: modele fazowe. Cz.II Co sprawia, że formułujemy intencje? Wprowadzenie: 5. Spostrzegane ryzyko zachorowania, 6. Oczekiwane zyski i straty, 7. Własna skuteczność a formułowanie intencji, 8. Badania własne dotyczące predykatorów intencji. Badanie 1: dieta osób z nadwagą lub otyłością, 9. Badania własne dotyczące predykatorów intencji. Badanie 2: aktywność fizyczna internautów, 10. Dyskusja wyników badań 1 i 2. Cz.III Co sprawia, ze intencja jest wcielana w życie? Wprowadzenie: 11. Czym jest utrzymywanie zachowania?, 12. Planowanie a intencja i utrzymanie zachowania, 13. Skuteczność w utrzymywaniu zachowania a inicjacja i utrzymywanie zachowania, 14. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 3: inicjacja samobadania piersi, 15. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 4: społeczno-poznawcze predyktory regularnego stosowania pasów bezpieczeństwa, 16. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 5: zmiana w wykonywaniu BSE, 17. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 6: palenie papierosów, 18. Badania własne dotyczące utrzymywania zachowania. Badanie 7: planowane używanie pasów bezpieczeństwa. Cz.IV Co pomaga wrócić na obraną ścieżkę? Wprowadzenie: 19. Nawroty a krótkotrwałe załamania, 20. Własna skuteczność a nawroty, 21. Wsparcie społeczne i jego rola w procesie zmiany zachowania, 22. Zależności między wsparciem społecznym, własną skutecznością a zachowaniami zdrowotnymi, 23. Badania własne nad ograniczaniem nawrotów. Badania 8: palenie papierosów, 24. Badania własne nad ograniczaniem nawrotów. Badanie 9: aktywność fizyczna pacjentów po zawale serca, 25. Dyskusja wyników badań 8 i 9. Cz.V Wnioski, perspektywy i zastosowania: 26. Jak prowadzić badania dotyczące zachowań zdrowotnych. Ograniczenia badań, 27. Wnioski z badań: weryfikacja teorii, 28. Implikacje dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia Rodziny)
1. Wprowadzenie; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom I; Wzorce skutecznej terapii rodzin. Poziom II; Podsumowanie; 2. Wprowadzenie; Cykl kalibrowej komunikacji; Cykl komunikacji opartej na informacjach zwrotnych: Zbieranie informacji; Zmiana systemu; Utrwalenie zmian
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Rola wpływów interpersonalnych i naśladownictwa w kształtowaniu zachowań konsumentów, 2. Oddziaływania interpersonalne jako determinanta zachowań polskich konsumentów, 3. Praktyczne zastosowanie wiedzy o roli wpływów interpersonalnych w zachowaniach konsumentów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne 1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu 1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu 1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii 2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne 2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty 2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne 2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań 3.2. Perspektywa badawcza 3.3. Przedmiot badań 3.4. Cele prowadzonych badań 3.5. Problemy badawcze 3.6. Metoda badań 3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków 4.2. Podsumowanie; BIBLIOGRAFIA; ANEKSY; Załącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczne Załącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczne Załącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczne Załącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczne Załącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA) Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D) Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznym Załącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność; WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej