Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(107)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(100)
E-booki
(19)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(10)
Czasopisma
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(78)
tylko na miejscu
(71)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(80)
Czytelnia
(74)
Autor
Antonowicz Paweł
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Huczek Marian (1939-2023)
(3)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Chodyński Andrzej
(2)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(2)
Flejterski Stanisław (1948- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Gregorczyk Sylwester
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Jajuga Krzysztof (1956- )
(2)
Jędrych Elżbieta
(2)
Kaźmierczak Magdalena
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Świecka Beata (1972- )
(2)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Balina Rafał
(1)
Baran Beata
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baś-Mazur Małgorzata
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(1)
Blanpain Roger
(1)
Blicharz Jolanta (1961- )
(1)
Bokajło Wiesław (1946- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Broniewicz Monika
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bęben Robert
(1)
Cenker Ewa Małgorzata
(1)
Chibowski Robert
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Doktór Kazimierz
(1)
Doroba Anita
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Dzięciołowicz Katarzyna
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Friedman Barry A
(1)
Frączek Maciej
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gasz Małgorzata
(1)
Germain Juliette
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gola Jan
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Grzanka Izabela
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Henriques Adrian
(1)
Hockerts Kai
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Idasz-Balina Marta
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Jonas Agata
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(125)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(124)
angielski
(2)
Temat
Przedsiębiorstwo
(63)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(16)
Innowacje
(13)
Przedsiębiorstwo społeczne
(12)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(11)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Public relations
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(8)
Ekonomia społeczna
(7)
Marketing
(7)
Zarządzanie
(7)
Gospodarka
(6)
Konkurencyjność
(6)
Menedżerowie
(6)
Polska
(6)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(6)
Ubezpieczenia społeczne
(6)
Etyka biznesu
(5)
Globalizacja
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Kapitał społeczny
(5)
Komunikacja marketingowa
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Zarządzanie kryzysowe
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Banki
(4)
Bezrobocie
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Kadry
(4)
Kreowanie wizerunku
(4)
Organizacja
(4)
Praca
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Rynek pracy
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Dialog społeczny
(3)
Finanse
(3)
Finanse publiczne
(3)
Górnictwo
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Otoczenie firmy
(3)
Pieniądz
(3)
Prawo
(3)
Przemysł
(3)
Płaca
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Siła robocza
(3)
Socjologia
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Ubezpieczenia gospodarcze
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Banki internetowe
(2)
Ekorozwój
(2)
Emerytura
(2)
Etyka społeczna
(2)
Firma (nazwa)
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Grupy nacisku
(2)
Holdingi
(2)
Informacja
(2)
Informatyzacja
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Innowacje organizacyjne
(2)
Integracja europejska
(2)
Inwestycje
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing partnerski
(2)
Media społecznościowe
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Nieruchomości
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odpowiedzialność społeczna
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Podatek
(2)
Postęp
(2)
Prawo pracy
(2)
Promocja handlowa
(2)
Prywatyzacja
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przywództwo
(2)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(8)
1901-2000
(7)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Cypr
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Tadżykistan
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Podręcznik
(13)
Czasopismo naukowe
(7)
Opracowanie
(7)
Monografia
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
126 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I Innowacje źródłem sukcesu przedsiębiorstwa – analiza krytyczna; Wybrane problemy innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej; Innowacje organizacyjne i marketingowe w małych firmach w województwie opolskim; Kilka uwag w sprawie uczciwości i odpowiedzialności firmy; Rynek szkolnictwa wyższego w Polsce w pogoni za innowacją; Innowacje pedagogiczne – potrzeba profilaktyki społecznej. Część II Dynamika i wybrane charakterystyki przemian innowacyjnych; Efektywne motywowanie pracowników determinantą innowacyjnego przedsiębiorstwa; Hybrydowe metody nowoczesnego motywowania do pracy; Optymizm jako kapitał psychologiczny pracownika. Część III Innowacje – wyzwanie dla marketingu; Stymulatory rozwoju innowacji marketingowych; Innowacje marketingowe a funkcjonowanie mikro- i małych przedsiębiorstw; Logistyczna obsługa klienta i integracja ECR i CRM jako przejawy innowacyjnego działania w łańcuchu dostaw; Partnering oraz system CRM jako narzędzia działań marketingowych w przedsiębiorstwie; Marketing sportowy i sponsoring jako obszar działań innowacyjnego konsultingu zarządzania; Zarządzanie marketingiem w sporcie – stosowanie innowacyjnych działań marketingowych w klubie fitness; Innowacyjność marketingu internetowego w branży szkoleniowo-doradczej. Część IV Marketing w mediach społecznościowych; Innowacyjność polityki informacyjnej a odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw; Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element innowacyjnego zarządzania firmą – wsparcie systemowe i europejskie; Innowacje inspirowane społeczną odpowiedzialnością i społeczna odpowiedzialność inspirowana innowacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesny kontekst organizowania- organizacja w relacjach z otoczeniem: Organizacja w środowisku międzynarodowym. Zarys teoretyczno-instytucjonalny; Ponadnarodowi normo dawcy i biznes; Kultura i organizacje. Perspektywa antropologiczna; Koncepcja klasy kreatywnej Richard Floridy- nowa rzeczywistość współczesnych organizacji?; Społeczna odpowiedzialność organizacji; Ekologiczny kontekst zarządzania; Wykorzystanie teorii corporate governance w korporacjach; 2. Różnorodność świata organizacji- metody i archetypy: Archetypy, opowieści archetypiczne i metafory; Sektor publiczny- specyfika i metody zarządzania; Gmina jako organizacja- zarządzanie gmina; Kwestie praktyczne zarządzania w kontekście wielonarodowym. Perspektywa firmy i jej interesariuszy; Małe przedsiębiorstwa- specyfika i problemy zarządzania; Fenomen przedsiębiorczości społecznej; 3. Społeczne i techniczne elementy organizacji- powiązania i ewolucja: Nowe technologie w organizacjach; Struktury i projektowanie organizacji; Różnorodność kulturowa współczesnych organizacji; Gender w organizacjach; Duchowość w organizacji; Kompetencje przedsiębiorcze w tworzeniu i rozwijaniu organizacji; 4. Współczesne trendy w zarządzaniu: teoria i praktyka: Zarządzanie na rynku doznań; Współczesne koncepcje zarządzania strategicznego; Planowanie jako walka z niepewnością; Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi- zaangażowanie organizacyjne; Nowe kierunki w badaniach nad przywództwem; Marketing krytyczny; Doradztwo naukowe jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy; Budowa i diagnoza organizacji uczących się; Rachunkowość jako system informacyjny wspomagający zarządzanie; Negocjacje w organizacji; 5. Badanie współczesnych organizacji- wybrane metody i ich implikacje: Zarządzanie zmianą i badanie wartości organizacji z użyciem techniki siatki repertuaru; Teoria aktora-sieci; Wykorzystanie teorii ugruntowanej do badań przedsiębiorczości; Opowiadania o karierze- zawodowe paradygmaty i gra dystynkcji; Podwójne czytanie rzeczywistości: wspieranie badań ilościowych badaniami jakościowymi; Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Wpływ zmian społecznych i kulturowych na ewolucję modeli biznesowych ROZDZIAŁ II. Motywacja pracowników jako element społecznej odpowiedzialności biznesu ROZDZIAŁ III. Działalność kieleckich przedsiębiorstw w aspekcie społecznej odpowiedzialności ROZDZIAŁ IV. Budowanie trwałych relacji z pracownikami w organizacji odpowiedzialnej społecznie. ROZDZIAŁ V. Społeczna odpowiedzialność menedżerów - ujęcie socjologiczne ROZDZIAŁ VI. Społeczna odpowiedzialność organizacji medialnych na przykładzie Telewizji Polsat ROZDZIAŁ VII. Turkusowe zarządzanie jako odpowiedź na narastające trendy organizacyjne ROZDZIAŁ VII. Wyzwania wobec zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach turkusowych ROZDZIAŁ IX. Transformacja w organizację zieloną i jej wpływ na wydajność organizacji ROZDZIAŁ X. Świadomość ekologiczna konsumentów w kontekście koncepcji zero waste ROZDZIAŁ XI. Międzynarodowe programy promujące proekologiczne rozwiązania w portach morskich ROZDZIAŁ XII. Model układu relacyjnego podmiotów partycypujących w ekonomii współdzielenia ROZDZIAŁ XIII. Myślenie cyklem życia jako paradygmat nowoczesnego zarządzania produktem ROZDZIAŁ XIV. Wiek pracowników jako determinanta ich lojalności wobec pracodawcy (na przykładzie jednostek ochrony zdrowia) ROZDZIAŁ XV. Zarząd sukcesyjny z perspektywy przedsiębiorcy, jego spadkobierców, pracowników i kontrahentów ROZDZIAŁ XVI. Programy onboardingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ROZDZIAŁ XVII. Logistyczne determinanty kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ XVIII. Polityka transportowa Unii Europejskiej wobec wyzwań środowiskowych ROZDZIAŁ XIX. Bariery we współpracy proinnowacyjnej uczelni i przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Geneza i istota społecznej odpowiedzialności biznesu: Zmiany we współczesnym świecie jako przesłanki zainteresowania społeczną odpowiedzialnością biznesu; Rozwój refleksji aksjologicznej i etycznej nad działalnością gospodarczą w społeczeństwie; Odpowiedzialność społeczna a cele przedsiębiorstwa; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa- ewolucja pojęcia; Teoria interesariuszy i model społeczny przedsiębiorstwa; Od społecznej odpowiedzialności biznesu do modeli społecznego działania; Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy teorii interesariuszy; System społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 2. Instrumenty zarządcze w polityce społecznej odpowiedzialności biznesu: Model zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa; Rola instytucji publicznych w promowaniu społecznym; Nadzór korporacyjnym jako mechanizm regulujący społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw; Korzyści z bycia społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwem: czy SOP może być źródłem przewagi konkurencyjnej?; Rozwój przedsiębiorstwa jako proces tworzenia wartości dla interwesariuszy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacje publiczne: zarządzanie konkurencyjnością / Małgorzata Bednarczyk. - Warszawa; Kraków : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 242, [1] s. : tab., wykr. ; 21 cm.
Konkurencyjność przedsiębiorstw i organizacji publicznych; Organizacje publiczne w Polsce na przełomie wieków; Otoczenie organizacji w Polsce; Badanie i analiza konkurentów; Przedsiębiorczość i innowacyjność w organizacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing bez tajemnic)
1. Otoczenie kulturowe, 2. Znaczenie otoczenia kulturowego w biznesie międzynarodowym, 3. Zróżnicowanie językowe w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw, 4. Język niewerbalny w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw, 5. Religia, wartości oraz symbole jako aspekty kulturowe w międzynarodowej działalności przedsiębiorstw, 6. Przezwyciężenie szoku kulturowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Partneryzm społeczny i gospodarczy: partneryzm społeczny; partneryzm gospodarczy; pracownik i praca. II. Determinacja ladu partnerskiego. III. Partneryzm a państwo. IV. Partneryzm i zagranica. V. Kapitał i rynek. VI. Modelowanie ładu partnerskiego. VII. Struktura partneryzmu. VIII. Struktura przedsiębiorstwa. IX. Metody gospodarowania w firmie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawy diagnozowania: 1. Diagnoza holistyczna a diagnoza psychologiczna organizacji, 2. Nozologia patologii organizacyjnych jako metateoria szczególnych teorii organizacyjnych, 3. Rozwój organizacji w perspektywie psychologicznej, 4. Anatomia zdrowej organizacji i jej zaburzenia wynikające z wpływu ludzi, 5. Strategiczny kontekst diagnozy. II. Proces i narzędzia diagnozy: 6. Etapy procesu diagnozy, 7. Mapy poznawcze jako źródło wiedzy o procesach postrzegania i rozumowania w organizacji, 8. Wywiad jako podstawowe narzędzie diagnozy organizacji, 9. Testy psychologiczne w diagnozie patologii organizacyjnych, 10. Obserwacja i techniki symulacyjne, 11. Analiza dokumentów, 12. W stronę jawności zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Finanse w teorii. II. Publiczny system finansowy. III. Pieniądze i system bankowy. IV. System podatkowy i charakterystyka niektórych podatków. V. Ubezpieczenia społeczne i gospodarcze. VI. Finanse przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Publiczne)
Cz. I Teoria zarządzania publicznego a polityka rynku pracy: 1. Modele zarządzania publicznego a typy polityk publicznych rynku pracy: Wprowadzenie; Weberowski model zarządzania publicznego; Model nowego zarządzania publicznego; Model współzarządzania publicznego; Cz. II Teoria i proces polityki rynku pracy: 2. Przyczyny ingerencji państwa na rynku pracy w teorii ekonomii: Uzasadnienie ingerencji państwa w gospodarkę rynkową w ujęciu ogólnym; Normatywne przyczyny ingerencji państwa na rynku pracy - dlaczego państwo powinno ingerować w rynek pracy?; Analiza pozytywna interwencji państwa na rynku pracy - jakie inne czynniki wpływają na decyzje o ingerencji w rynek pracy?; 3. Cele, rodzaje i efekty polityki rynku pracy: Polityka rynku pracy a polityka zatrudnienia ; Cele polityki rynku pracy; Rodzaje i funkcje polityki rynku pracy; Modele polityki rynku pracy; Efekty aktywnej polityki rynku pracy; 4. Proces polityki rynku pracy: Wprowadzenie; Aktorzy polityki pracy; metody analizowania i definiowania problemów polityki rynku pracy; Instrumenty i projektowanie polityki rynku pracy; wdrażanie i ocena polityki rynku pracy; 5. Problemy, wyzwania i perspektywy polityki rynku pracy: Flexicurity - studium przypadku; Gł. wyzwania współczesnej polityk rynku pracy; Perspektywy rozwoju rynku pracy a polityka rynku pracy; Ograniczenia analityczne i implementacyjne a polityka rynku pracy. Cz. III Realizacja polityki rynku pracy na świecie: 6. Polityka zatrudnienia/rynku pracy w Unii europejskiej: Podstawy unijne polityki dot. zatrudnienia i rynku pracy; Ewolucja europejskiej strategii zatrudnienia; Obecny kształt europejskiej strategii zatrudnienia; 7. Polityka rynku pracy w Japonii i Stanach Zjednoczonych: Wprowadzenie; Japonia; Stany Zjednoczone. Cz. IV Realizacja polityki rynku pracy w Polsce: 8. Układ prawno-instytucjonalny polityki rynku pracy w Polsce: Ramy prawne i kształt polityki rynku pracy; Instytucje rynku pracy; Organy zatrudnienia i ich kompetencje; 9. Strategie i plany na rzecz zatrudnienia w Polsce: Wprowadzenie; Szczebel unijny; Szczebel krajowy; Szczebel regionalny; Szczebel lokalny; 10. Instrumenty, finansowanie i efektywności polityki rynku pracy w Polsce: Wprowadzenie; Usługi i instrumenty rynku pracy; Finansowanie polityki rynku pracy w Polsce; Efektywność programów rynku pracy w Polsce; Cz. V Polityki skojarzone z polityką rynku pracy: 11. Polityka edukacyjna a rynek pracy: Wprowadzenie; Efekty i korzyści edukacji; Struktura edukacji i kierunki wdrażanych rozwiązań; Edukacja - w którą stronę?; 12. Bezpieczeństwo socjalne z pracy: Wprowadzenie; Ubezpieczenia społeczne jako źródło bezpieczeństwa socjalnego; Pomoc i zaopatrzenie społeczne jako źródło bezpieczeństwa socjalnego; Praca jako źródło bezpieczeństwa socjalnego; Elastyczność pracy jako źródło bezpieczeństwa socjalnego (Flexicurity); Zatrudnienie subsydiowanie jako źródło bezpieczeństwa socjalnego; Bezpieczeństwo socjalne jako źródło pracy. Odwrócenie problemu; 13. Polityka wobec małych i średnich przedsiębiorstw a polityka zatrudnienia: Wprowadzenie; Sektor MSP jako instytucja na rynku pracy; wokół przedsiębiorczości w Unii Europejskiej; Small Business Act dla Europy; Dziesięć zasad przyjaznych dla MSP odzwierciedlonych w Small Business Act; 14. Rozwój terytorialny a rynek pracy: Wprowadzenie; Teoretyczne aspekty związane z funkcjonowaniem regionów i ich rozwojem ; Determinanty rozwoju lokalnego i regionalnego warunkujące potencjał rynku pracy; 15. Konkurencyjności gospodarki a polityka rynku pracy: Wprowadzenie - w poszukiwaniu istoty konkurencyjności; Wydajność czynników wytwórczych; Wynikowe miary konkurencyjności; Potencjał konkurencyjny; Ocena przydatności miar konkurencyjności do opisu tendencji i zjawisk zachodzących na rynku pracy; 16. Przedsiębiorczość społeczna a polityka rynku pracy: Wprowadzenie; Terminologia i definicje przedsiębiorczości społecznej; Cele, funkcje i formy przedsiębiorczości społecznej w Europie; Polityka rynku pracy a przedsiębiorczość społeczna; Work Integration Social Enterprise jako przykład przedsiębiorstw społecznych działających na europejskim rynku pracy - studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wpływ postaw na podejmowanie decyzji w organizacji; 2. Etos pracy Polaków; 3. Elastyczność zawodowa Polaków jako determinanta decyzji zatrudnieniowych; 4. Organizacyjne uwarunkowania zaangażowania; 5. Paradygmat człowieka usatysfakcjonowanego w polskich realiach; 6. Skłonność polaków do współrządzenia zakładem pracy; 7. Postawy Polaków wobec autorytetu w relacjach zawodowych; 8. Oczekiwania bezrobotnej młodzieży wobec przyszłej pacy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od państwa opiekuńczego (welfare state) do państwa wspierającego pracę (workfare state); Wzrost zatrudnienia warunkiem optymalizacji sfery socjalnej; Elastyczność polskiego rynku pracy; Zatrudnienie Polaków na zachodzie Europy i jego perspektywy po wstąpieniu Polski do UE; Uczenie (się0 - rozwijanie umiejętności - praca (w perspektywie rozwoju GOW i procesów integracyjnych); Telepraca i teleedukacja w tworzeniu społeczeństwa informacyjnego w Polsce; Polskie przedsiębiorstwa wobec społecznych wyzwań okresu transformacji i akcesji do Unii Europejskiej; Czas pracy w warunkach integracji; Praca i płace w warunkach przemian gospodarczych i globalizacji; Wynagrodzenia w nowej gospodarce; Wykorzystanie doświadczeń UE w kształtowaniu wynagrodzeń w sektorze finansów publicznych w Polsce; Wpływ integracji z Unią Europejską na zarządzanie zasobami ludzkimi; Dostosowanie polskiej klasyfikacji zawodów i specjalności do standardów UE; Trójstronna komisja: dialog społeczny i legitymizacja; Ustrój społeczny zakładu pracy w świetle dokumentów partycypacyjnych Unii Europejskiej; Koordynacja polskiego systemu zabezpieczenia społecznego z regulacjami unijnymi; Odpowiednie zabezpieczenia emerytalne - warunki i możliwości realizacji; Świadczenia społeczne zakładów pracy: zanik czy nowe formy? Regulacje i procesy; Stare i nowe funkcje pomocy społecznej; Polityka rodzinna w perspektywie integracji europejskiej; Bezrobocie a rodzina; Uwarunkowania realizacji funkcji wychowawczej rodziny. Rodzina polska wobec nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Prawna perspektywa pracy na własny rachunek, 2. Samozatrudnienie w krajach wysoko rozwiniętych, 3. Czynniki determinujące pracę na własny rachunek - wyniki badań światowych, 4. Przesłanki rozwoju małych firm, 5. Praca na własny rachunek w Polsce - wyniki badań jakościowych, 6. Pracujący na własny rachunek wobec ubezpieczeń społecznych, 7. Wpływ zmiany pracy najemnej na pracę na własny rachunek na wielkoć przychodów funduszu ubezpieczeń społecznych i funduszu pracy. Próba konstrukcji modelu symulacyjnego, 8. Kalkulacja świadczeń emerytalnych dla pracowników najemnych i pracujących na własny rachunek, 9. Praca na własny rachunek w polskiej gospodarce. Wnioski i rekomendacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uporządkowany chaos; 2. Nowa propaganda; 3. Nowi propagandziści; 4. Psychologia kontaktów z otoczeniem; 5. Biznes i sfera publiczna; 6. Propaganda i przywództwo polityczne; 7. Działalność kobiet i propaganda; 8. Propaganda w służbie edukacji; 9. Propaganda i polityka społeczna; 10. Sztuka i nauka; 11. Mechanika propagandy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja zawiera teksty zgłoszone na zorganizowaną 22 listopada 2013 roku przez Katedrę Prawa Gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu konferencję naukową pt. „Przedsiębiorca w społecznej gospodarce rynkowej”. Zamysłem konferencji było doprowadzenie do spotkania prawników i ekonomistów wrocławskiego środowiska naukowego celem dokonania wymiany poglądów i opinii na temat aktualnego stanu naszej gospodarki, uwarunkowań prawnych i ekonomicznych, w jakich funkcjonuje przedsiębiorca, a także problemów dydaktycznych związanych z prezentacją studentom problematyki gospodarczej. W związku z tym jej uczestnikami byli głównie, choć nie wyłącznie, pracownicy naukowi Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Liczba zgłoszonych na konferencję opracowań zdaje się dowodzić, że inicjatywa jej odbycia znajduje uznanie środowiska. Świadczyły o tym liczne głosy w dyskusji akceptujące podjęte działania i sugerujące konieczność ich bezwzględnego kontynuowania. Podejmując to wyzwanie, chcemy doprowadzić do tego, aby spotkania te odbywały się w cyklu dwuletnim i na trwałe wpisały się w działania środowiska akademickiego Wrocławia. Naszym zamiarem jest także poszerzanie kręgu podmiotów i osób uczestniczących w tych spotkaniach. Grono współorganizatorów konferencji zaplanowanej na rok 2015 poszerzone będzie o pracowników Sądu Apelacyjnego we Wrocławiu i Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu. Mamy nadzieję, iż odbywające się co dwa lata seminaria prawników i ekonomistów środowiska wrocławskiego pt. „Przedsiębiorca w społecznej gospodarce rynkowej” zyskają zainteresowanie organizacji samorządowych przedsiębiorców, a także przedstawicieli władz lokalnych. W tym miejscu pragniemy podziękować „Impel Security Polska” Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu za pomoc w organizacji pierwszej konferencji. Pozwalamy sobie wyrazić nadzieję, że niniejsza książka stanie się ważną pozycją prowadzonego współcześnie dyskursu naukowego na temat roli, jaką nauka prawa i nauka ekonomii wywierają i wywierć powinny na współczesną rzeczywistość gospodarczą. Sądzimy także, że lektura opracowań w niej zawartych stanowić będzie interesującą i pouczającą lekturę. Jan Gola Tadeusz Kocowski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Współczesna polityka społeczna ; 7)
1. Perspektywy i plan badań; 2. Możliwości i cele; 3. Strategia, struktura i rezultaty; 4. Przedsiębiorczość społeczna a idea zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Zarządzanie zmianą w warunkach permanentnej zmiany - podejście prospektywne ROZDZIAŁ II. "Nowa Gospodarka", czyli przemiany ekonomiczno-społeczne we współczesnym świecie ROZDZIAŁ III. Modele biznesu gospodarki obiegu zamkniętego a potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ IV. Znaczenie innowacji we współczesnych modelach biznesowych ROZDZIAŁ V. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przy wykorzystaniu nowych technologii ROZDZIAŁ VI. Informatyzacja procesów zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych w Polsce ROZDZIAŁ VII. Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie wdrażania tłumaczenia maszynowego w sektorze usług ROZDZIAŁ VIII. Modele e-biznesowe start-upów sektora FinTech w Polsce ROZDZIAŁ IX. Ocena skutków ekonomicznych robotyzacji na przykładzie sklepów samoobsługowych ROZDZIAŁ X. Wykorzystanie rynku e-commerce i chińskich platform społecznościowych w handlu sztuką ROZDZIAŁ XI. Ponowne wykorzystanie baterii pojazdów elektrycznych jako sposób na popularyzację koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym - studium przypadku ROZDZIAŁ XII. Behawioralne skłonności inwestorów giełdowych na przykładzie indeksu mWIG40 notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ROZDZIAŁ XIII. Sieci pracownicze jako narzędzie wsparcia różnorodności i inkluzji w organizacji ROZDZIAŁ XIV. Skuteczność różnych technik burzy mózgów w zarządzaniu organizacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Public relations / Ewa Małgorzata Cenker. - Poznań : Wyższa Szkoła Bankowa, 2000. - 247, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
Public relations jako istotny element funkcjonowania przedsiębiorstwa; Wewnętrzna i zewnętrzna funkcja public relations; Wizerunek i tożsamość przedsiębiorstwa; Środki językowe jako czynniki komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem; Reklama w służbie public relations; Wykorzystanie mass mediów w budowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa; Kontakty instytucjonalne z dziennikarzami oraz organizacja imprez specjalnych; Human relations; Reakcja na krytykę oraz zarządzanie sytuacją kryzysową elementem budowania wizerunku firmy; Sponsoring jako narzędzie public relations; Targi jako narzędzie public relations; Lobbing; Organizacyjne aspekty działań public relations.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Public relations w systemie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem: Pojęcie "public relations"; Przesłanki i uwarunkowania rozwoju public relations; Relacje między public relations a marketingiem. 2. Zarządzanie public relations: Cele i funkcje public relations w przedsiębiorstwie; Proces zarządzania public relations w przedsiębiorstwie; Odbiorcy działań public relations; Organizacja public relations w firmach międzynarodowych. 3. Instrumenty public relations wspierające działania promocyjne: Wprowadzenie; Współpraca marketingiem mediami; Sponsoring; Targi i wystawy; Wydarzenia specjalne. 4.Instrumenty public relations kształtujące relacje z otoczeniem: Komunikacja ze społecznością lokalną; Relacje z inwestorami; Lobbing; Wewnętrzne public relations; Rola public relations wykorzystywane w sytuacjach kryzysowych. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej