Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(81)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(73)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(8)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(55)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(57)
Czytelnia
(58)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(7)
Bakonyi Jadwiga
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Huczek Marian (1939-2023)
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(3)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(3)
Nowacki Robert
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Sosnowska Alicja
(3)
Szabłowski Józef
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(2)
Brdulak Jakub J
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Czajka Kamil
(2)
Grudzewski Wiesław M
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Janasz Władysław
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Juchniewicz Ryszard
(2)
Kaczmarska-Krawczak Jadwiga
(2)
Kassay Štefan (1941- )
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kondak Anna
(2)
Korombel Anna
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Regulski Lech
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Skórska Anna
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamczewski Piotr
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Altman Elizabeth J
(1)
Anthony Scott D
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Baran Michał
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bratkowski Stefan (1934-2021)
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Błaszczuk Anna
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chorób Roman
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Cygan Zdzisław
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Danik Lidia
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Duraj Jan
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Falecki Janusz
(1)
Forsyth Patrick
(1)
Fronczak Iwona
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gajda Waldemar
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gosik Blanka
(1)
Grudzewski Wiesław
(1)
Grudzewski Wiesław Maria
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Guzik Marcin
(1)
Górka-Chowanie Agnieszka
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(86)
angielski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(67)
Innowacje
(66)
Zarządzanie
(20)
Zarządzanie wiedzą
(18)
Kadry
(13)
Zarządzanie strategiczne
(11)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Organizacja
(7)
Organizacja ucząca się
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Gospodarka oparta na wiedzy
(6)
Innowacje organizacyjne
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Konkurencyjność
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(4)
Ekologia
(3)
Gospodarka
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Internet
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Konkurencja
(3)
Marketing
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja pracy
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Wartość ekonomiczna
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Blogi
(2)
Decyzje
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Franchising
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka regionalna
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Górnictwo
(2)
Inkubatory przedsiębiorczości
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Inwestycje
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konflikt
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Menedżerowie
(2)
Negocjacje
(2)
Parki technologiczne
(2)
Polityka innowacyjna
(2)
Projektowanie
(2)
Przedsiębiorstwo komunalne
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przemysł
(2)
Przywództwo
(2)
Rynek pracy
(2)
Równouprawnienie płci
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Strony WWW
(2)
Systemy informacyjne zarządzania
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Technologia
(2)
Usługi
(2)
Alokacja
(1)
Audyt zewnętrzny
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania marketingowe
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Controlling
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Ekorozwój
(1)
Energetyka
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gry komputerowe
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Image
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje społeczne
(1)
Intuicja
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitalizm
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Podręcznik
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(33)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(23)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
R.1 Innowacja na szczycie; R.2 Improwizować na starcie R.3 Innowacja zaczyna się od oka; R.4 Doskonała burza mózgów; R.5 Świetna firma potrzebuje świetnych zespołów; R.6 Prototyp jako stenogram innowacji; R.7 Zbudować cieplarnię; R.8 Oczekiwać nieoczekiwanego; R.10 Projektować doświadczenia - dla zabawy i zysku; R.11 Zero do sześćdziesięciu; R.12 Wychodzić poza linie R.13 W poszukiwaniu ideału chusteczki kosmetycznej; R.14 Żyć przyszłością; R.15 Wziąć zamach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Organizacja i jej właściwości; 2. Środowisko działania organizacji; 3. Proces i funkcje zarządzania; 4. Decydowanie w procesie zarządzania; 5. Kierowanie ludźmi w organizacji; 6. Zarządzanie z myślą o przyszłości; 7. Zarządzanie w interesie klienta; 8. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 9. Zarządzanie zmianami i innowacjami; 10. Zarządzanie w służbie środowiska; 11. Zarządzanie międzynarodowe; 12. Menedżerowie w nowoczesnej organizacji; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Siły napędowe rewolucji przemysłowych, 2. Zmiana charakteru konsumpcji, 3. Kryzys kapitału korporacyjnego, 4. Narodziny i doskonalenie nowych technologii dla nowej konsumpcji, 5. Transformacja przedsiębiorstwa kapitalizmu menedżerskiego, 6. Nowa gospodarka i wyróżniające ją właściwości, 7. Strategia firmy w nowej koncepcji gospodarki, 8. Tworzenie wartości w nowej koncepcji przedsiębiorstwa, 9. Nowe podejścia do innowacji produktu, 10. Proces transformacji firmy w nowej koncepcji gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Makroekonomiczne i instytucjonalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: Stan sektora MSP w Polsce- szanse i bariery; Podatkowe bariery rozwoju przedsiębiorstwa; Pozarolnicza działalność gospodarcza na obszarach wiejskich; Znaczenie przedsiębiorczości i innowacji dla rozwoju regionu; Fundusze i programy operacyjne jako instrument wsparcia rozwoju samorządów oraz małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2007-2013; Wpływ korporacji międzynarodowych na innowacyjność gospodarki kraju goszczącego; 2. Uwarunkowania wewnętrzne i otoczenia konkurencyjnego w rozwoju przedsiębiorczości: Przedsiębiorczość- aspekty wewnętrzne i zewnętrzne; Rola business angels w finansowaniu przedsięwzięć innowacyjnych; Transfer wiedzy i technologii w polskim sektorze bankowym na przykładzie wybranych produktów bankowych; Polityka innowacyjna przedsiębiorstw hotelarskich; Podział, klasyfikowanie i odbiorcy produktów przemysłowych, Rola marketingu w działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce; Budowa i zasady funkcjonowania kanałów dystrybucji na rynku produktów przemysłowych; Znaczenie czynników instytucjonalnych i osobistych w rozwoju drobnej przedsiębiorczości; 3. Rola wiedzy i innowacji w rozwoju i doskonaleniu systemu zarządzania przedsiębiorstwem: Rola i uwarunkowania kontroli oraz audytu wewnętrznego we współczesnych jednostkach gospodarczych; Transfer wiedzy i technologii na przykładzie struktur organizacyjnych banków w Polsce; Zastosowanie e-lerningu w doskonaleniu zawodowym pracowników; Doskonalenie zarządzania w przedsiębiorstwie przemysłowym; Kapitał obrotowy netto elementem ograniczającym ryzyko funkcjonowania przedsiębiorstw; Aktywizacja sprzedaży w banku; Wiedza jako podstawa zarządzania zespołem szkół; Podpis elektroniczny- teoria i praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Zarządzanie strategiczne - podstawowe pojęcia i koncepcje; R.2 Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw; R.3 Ocena możliwości firmy na tle konkurentów oraz wybór strategii; R.4 Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej; R.5 Rozwiązywanie problemów strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do tematu badawczego, 2. System zarządzania wiedzą a efektywność działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, 3. Wpływ zarządzania wiedzą na wzrost wartości przedsiębiorstwa, 4. Zarządzanie wiedzą i jego wpływ na wzrost innowacyjności firmy, 5. Wpływ rozwoju wiedzy na kształtowanie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa, 6. Pracownicy wiedzy, 7. Wpływ rozwoju wiedzy na rozwój struktury przedsiębiorstwa, 8. Badanie infrastruktury dla zarządzania wiedzą na przykładzie rynku wydawniczego, 9. Zarządzanie wiedzą w organizacji zorientowanej na przedsięwzięcia (projectized) na przykładzie firmy Estakada.pl - studium przypadku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota zarządzania - ewolucja poglądów, 2. Powstawanie i rozwój przedsiębiorstw w warunkach globalizacji, 3. Podejmowanie decyzji, planowanie i kontrola w firmie, 4. Organizacja przedsiębiorstw i zarządzanie operacyjne, 5. Sprawowanie władzy - motywacja i style zarządzania, 6. Zmiany - nowe wyzwanie dla menedżera, 7. Zarządzanie potencjałem ludzkim w warunkach uczącej się organizacji, 8. Nowe koncepcje w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Innowacje w kreowaniu i modyfikowaniu modeli biznesowych; Poziom innowacyjności polskich przedsiębiorstw jako zasadniczy czynnik konkurencyjności regionu; Innowacyjność przedsiębiorstw na przykładzie firm zlokalizowanych w Kieleckim Parku Technologicznym. Studium przypadku; Features of models of organization and management cash flow contemporary economy; Zarządzanie uczelnią wyższą - rozwój systemów zarządzania, ich finansowanie oraz dopasowanie do potrzeb gospodarki; Zarządzanie uczelnią w aspekcie działań marketingowych; Typology and segmentation of households on financial market in Poland; Wybrane zagadnienia bibliograficzne a zarządzanie; Od systemów zarządzania jakością po społeczną odpowiedzialność biznesu w nowoczesnym zarządzaniu firmą; Strategiczny aspekt zarządzania w branży górniczej oraz technologiach informacyjnych; Asymetria informacji pogodowych jako źródło ryzyka sektora energetycznego; Analiza wybranych źródeł finansowania działalności MMŚP; Aktualność idei rozwoju zrównoważonego i trwałego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego / red. Krzysztof Ciejpa-Znamirowski ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Wydział Nauk Społecznych ; Tom 5)
Cz. I Zmiany we współczesnych przedsiębiorstwach: 1. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa, 2. Systemy produkcyjne, 3. Systemy informacyjne. Cz. II Zmiany systemu podatków i rynku kapitałowego: 4. Zmiany systemu podatków, 5. Zmiany na rynku kapitałowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zarys strategii rozwoju przemysłu / pod red. nauk. Władysław Janasz. - Warszawa : Difin, 2006. - 576 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Mezoekonomia przemyslu w systemie nauk ekonomicznych 2. Struktury rynkowe w przemyśle 3. Istota, zakres i clele działalności przemysłowej 4. Struktury przemysłu 5. Formułowanie strategii rozwoju we współczesnym przemyśle 6. Strategie organizacji procesów wytwarzania 7 Markieting dóbr przemysłowych 8. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie produkcyjnym 9. Innowacje, badania i rozwój w przemyśle 10. Metodyka oceny postępu technicznego w przemyśle 11. Decyzje inwestycyjne 12. Koszty, techniczna efektywność i rentowność produkcji w działalności przemysłowej 13. Polityka przemysłowa w Polsce na tle procesu przekształceń systemowych oraz wobec wyzwań rozwojowych (globalizacyjnych) 14. Polityka przemysłowa w Unii Europejskiej 15. Problemy lokalizacji działalności przemysłowej 16. Rozówj zrównoważnowy jako podstawa aplikacyjnych założeń rozwoju przemysłu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Systemy zarządzania firmą innowacyjną; Zarządzanie projektem innowacji; Strategie innowacji w firmie; Finansowanie firmy innowacyjnej; Innowacyjność polskich przedsiębiorstw na tle firm europejskich (w związku z perspektywą wejścia Polski do Unii Europejskiej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 1/2006)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularny, 2000-2002
1. Wzrost konkurencyjności regionów w Projekcie Narodowej Strategii Rozwoju regionalnego na lata 2007-2013, 2. Rozwój Kapitału ludzkiego i jego wykorzystanie na przykładzie województwa śląskiego, 3. Rola samorządu terytorialnego w rozwoju innowacyjności lokalnej, 4. Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju regionu, 5. Budowanie kompetencji organizacji uczącej się i zarządzającej wiedzą, 6.Bariery innowacyjności polskich przedsiębiorstw, 7. Ceny transferowe a strategie przedsiębiorstw transportowych, 8. Restrukturyzacja przemysłu hutniczego w Polsce, 9. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa - narzędziem kształtowania reputacji firmy, 10. Współczesne, innowacyjne narzędzia komunikacji marketingowej, 11. Strony www jako narzędzie marketingu, 12. Targi jako skuteczna forma promocji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 2/2006)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
1. Elastyczność przedsiębiorstwa na globalnym rynku-aspekty rozwojowe, 2. Europejskie trendy w zakresie innowacji, 3. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 4. Rynek pracy a przedsiębiorczość lokalna, 5. Koncepcja edukacji przez całe życie jako odpowiedź na wyzwania współczesności, 6. Kapitał intelektualny w realizacji jednolitego procesu budowy strategii przedsiębiorstwa, 7. Klastry jako środek przedsiębiorczości lokalnej, 8. Efektywne modele biznesu, 9. Uwarunkowania strategii przedsiębiorstw transnarodowych, 10. Analiza interesariuszy w projektach bibliotecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Stan i perspektywy rozwoju teorii innowacji. 2. Mechanizmy i źródła innowacji. 3. Dynamika i struktura innowacji w wybranych krajach. 4. Strategie innowacyjne przedsiębiorstw i instytucji. 5. Finansowanie innowacji. 6. Działalność innowacyjna jako czynniki poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 564)
1. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej; 2. Istota i znaczenie przedsiębiorczości w zarządzaniu; 3. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do przedsiębiorczości w zarządzaniu; 4. Znaczenie innowacji w rozwoju przedsiębiorczości; 5. Znaczenie zarządzania innowacjami w rozwoju przedsiębiorczości; 6. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do zarządzania innowacjami- uwarunkowania przedsiębiorczości jako sposobu zarządzania; 7. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw- uwarunkowania przedsiębiorczości jako funkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 11)
1. Łańcuch wartości jako narzędzie oceny przewagi konkurencyjnej, 2. Strategiczny wymiar zarządzania organizacjami niekomercyjnymi, 3. Znaczenie działalności gospodarczej prowadzonej przez fundacje, 4. Marka jako czynniki przewagi konkurencyjnej współczesnego przedsiębiorstwa, 5. Rola informacji w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, 6. Działania marketingowe w uzdrowiskach polskich jako element rozwoju konkurencyjności na rynku europejskim, 7. Konkurencyjność gospodarstw agroturystycznych, 8. Struktura i jakość usług turystycznych, 9. Procesy innowacyjne w programach rządowych, 10. Procesy urbanizacyjne w Polsce na przełomie XX i XXI wieku, 11. Polski system bankowy w standardach Unii Europejskiej, 12. Finansowy aspekt konkurencyjności jednostek samorządu terytorialnego w Polsce, 13. Alternatywne instrumenty inżynierii finansowej inwestycji jednostek samorządu terytorialnego, 14. Rachunek kosztów jako czynnik kształtujący pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa, 15. Istota holdingu w obszarze prawa handlowego, bilansowego i podatkowego, 16. Organizacja i wyniki kontroli skarbowej w Polsce w latach 1996-2003, 17. Liczba e i jej związki z ekonomią, 18. Programowanie liniowe w ujęciu komputerowym, 19. Przygraniczna przestrzeń turystyczna Meksyku przy granicy z USA, 20. Rola lidera politycznego i jego wpływ na konkurencyjność partii na rynku wyborczym, 21. Determinanty kryzysu zadłużeniowego na początku lat osiemdziesiątych, 22. Przedmiot ekonomiki a zasada swobodnego wyboru w ujęciu Edwarda Taylora
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wpływ wspólnych wartości na zjawisko izomorfizmu organizacyjnego; Proinnowacyjne kierunki zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Koncepcja budowania marki firmy rodzinnej na przykładzie Ciche International Trade & Investment; Selected clustering problems; Hotel brand image and loyalty of customers; Komunikacja w organizacji jako element wzrostu konkurencyjności; Wybrane aspekty kultury organizacyjnej miarą odpowiedzialnego zarządzania; Rola kapitału ludzkiego w organizacjach pozarządowych na przykładzie Fundacji Mozaika; The importance of theories that have emerged on a practical business basis for science - questions and dilemmas; Budżet samorządowy jako prawno-finansowy instrument polityki na rzecz równości; Obrót nieruchomościami w wybranych miastach w Polsce - makroekonomiczne determinanty wielkości sprzedaży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Definicja projektu, Koncepcje zarządzania projektem innowacyjnym, Strategie innowacji produktu, Proces tworzenia portfela projektów nowego produktu, Strategiczne zarządzanie projektowaniem i rozwojem Strategie wprowadzania nowego produktu na rynek, Procesy zarządzania operacyjnego projektem innowacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rola przedsiębiorstw w rozwoju regionalnym. 2. Metody doskonalenia przedsiębiorstw w gospodarce regionalnej. 3. Konkurencyjność regionalna w globalnej gospodarce wiedzy. 4. Integracja, koordynacja i sprawność w regionalnych systemach zarządzania. 5. Przedsiębiorstwo jako czynnik wzrostu i konkurencyjności regionu. 6. Informacyjne przedsiębiorstwo w regionie. 7. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw a przyszłość regionu. 8. Determinanty rynku pracy w kształtowaniu polityki personalnej przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej