Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(96)
IBUK Libra
(8)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(95)
E-booki
(14)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(80)
dostępne
(44)
Placówka
Wypożyczalnia
(44)
Czytelnia
(80)
Autor
Gajdka Jerzy
(3)
Kuna-Marszałek Anetta
(3)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(3)
Walińska Ewa
(3)
Bednarz Joanna
(2)
Dorożyńska Agnieszka
(2)
Duraj Natasza
(2)
Gostomski Eugeniusz
(2)
Karaszewski Włodzimierz
(2)
Kluzek Marta
(2)
Krzemińska Danuta
(2)
Kubiak Jarosław
(2)
Najlepszy Eugeniusz
(2)
Papiernik-Wojdera Marzena
(2)
Różański Jerzy
(2)
Sierpińska Maria (1950- )
(2)
Walczak Marian
(2)
Wilczek Michał T
(2)
Augustyn Ewelina
(1)
Baczko Tadeusz
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Brdulak Halina
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Budner Waldemar
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Burkett Holly
(1)
Burzyńska Dorota
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czerwiński Mariusz
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dahmen Andreas (1962- )
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Drajska Edyta
(1)
Duraj A. Natasza
(1)
Dynus Magdalena
(1)
Dziemianowicz Wojciech
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dębski Wiesław
(1)
Famulska Teresa
(1)
Felis Paweł
(1)
Figura Piotr
(1)
Fila Joanna
(1)
Foremna-Pilarska Monika
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gawrycka Małgorzata
(1)
Gałązka-Seliga Patrycja
(1)
Gmytrasiewicz Maria
(1)
Godlewska Hanna
(1)
Gorynia Marian
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gryko Józefa Monika
(1)
Grzegorczyk Wojciech
(1)
Grzywacz Jacek
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Henzel Halina
(1)
Herman Andrzej
(1)
Iwin Jolanta
(1)
Jabłoński Władysław
(1)
Jachna Tomasz
(1)
Jacobi Philipp
(1)
Jamroży Marcin
(1)
Janasz Władysław
(1)
Jasiniak Magdalena
(1)
Jałowiecki Bohdan
(1)
Johnson Hazel
(1)
Kaczmarska-Krawczak Jadwiga
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kalbarczyk Magdalena
(1)
Karpuś Piotr
(1)
Kolarz Magdalena
(1)
Kondak Anna
(1)
Kornasiewicz Alicja
(1)
Korol Tomasz
(1)
Korombel Anna
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kosiński Janusz
(1)
Kotowicz-Jawor Joanna (1940- )
(1)
Kowalski Krzysztof
(1)
Kozina Andrzej
(1)
Kołosowska Bożena
(1)
Kośmider Rudolf
(1)
Krawiec Wioletta
(1)
Królikowska-Olczak Maria
(1)
Kudert Stephan
(1)
Kulchytska Nadia
(1)
Kuzel Marcin
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lenskold James D
(1)
Lipka Anna
(1)
Lubryka Agnieszka
(1)
Madyda Aneta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(10)
Kraj wydania
Polska
(110)
Język
polski
(110)
Temat
Przedsiębiorstwo
(64)
Inwestycje
(42)
Inwestycje zagraniczne
(22)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(9)
Kapitał
(8)
Rynek finansowy
(8)
Finanse
(7)
Gospodarka
(7)
Banki
(6)
Podatek
(6)
Ryzyko inwestycyjne
(6)
Innowacje
(5)
Polska
(5)
Rynek kapitałowy
(5)
Wzrost gospodarczy
(5)
Finanse przedsiębiorstwa
(4)
Globalizacja
(4)
Papiery wartościowe
(4)
Venture capital
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie ryzykiem
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Controlling
(3)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(3)
Ekorozwój
(3)
Euro (pieniądz)
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Inwestycje rzeczowe
(3)
Kapitał akcyjny
(3)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Rachunkowość
(3)
Ryzyko finansowe
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Siła robocza
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Analiza finansowa
(2)
Banki inwestycyjne
(2)
Bezrobocie
(2)
Ceny transferowe
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Emisja papierów wartościowych
(2)
Franchising
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Infrastruktura techniczna
(2)
Kadry
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Konkurencja
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Koszty
(2)
Kredyt
(2)
Logistyka
(2)
Marketing
(2)
Miasta
(2)
Nieruchomości
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przemysł
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rentowność
(2)
Rynek (ekonomia)
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Unia Europejska
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Środki trwałe
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Akcjonariat pracowniczy
(1)
Analiza wartości
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bhp
(1)
Bilans księgowy
(1)
Blogi
(1)
Budownictwo
(1)
Budżet
(1)
Budżet państwa
(1)
Czas
(1)
Dane statystyczne
(1)
Decyzje
(1)
Decyzje finansowe
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Depozyt bankowy
(1)
Ekologia
(1)
Eksport
(1)
Emerytura
(1)
Energetyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusz Spójności UE
(1)
Fundusze celowe
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Geografia gospodarcza
(1)
Giełda Papierów Wartościowych
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Zarządzanie i marketing
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Transport i logistyka
(1)
110 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Istota uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej: Przedsiębiorczość, przedsiębiorca i przedsiębiorstwo; Formalnoprawne i organizacyjne aspekty podejmowania działalności gospodarczej; Cele działania współczesnego przedsiębiorstwa; Kategorie zasobów w działalności przedsiębiorstwa; Uwarunkowania biznesu związane z lokalizacją; Społeczna odpowiedzialność biznesu; 2. Czynniki warunkujące model biznesowy: Pojęcie i istota modelu biznesowego; Model procesowy czy projektowy?; Powiązania dostawcami i odbiorcami; Uwarunkowania strategiczne w kształtowaniu modelu biznesowego; „Wąskie gardło” jako przyczyna restrukturyzacji przedsiębiorstwa; Granice wzrostu przedsiębiorstwa. Konieczność przeformułowania; 3. Kształtowanie modeli biznesowych: Konstruowanie modelu biznesowego; Istotne sfery zarządzaniu w kształtowaniu modelu biznesowego; Model biznesowy w zarządzaniu bezpieczeństwem finansowym podmiotu; Koncepcje rozwoju biznesu; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Katedry Nauk Ekonomicznych / Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ISSN 1642-980X ; Nr 1-2/2003 Nr 1-2/2004)
1.Doktryna ortoliberalizmu - założenia i charkaterystyka, 2.Badanie otoczenia rynkowego i makroekonomicznego na potrzeby identyfikacji sytuacji rynkowej, 3.Wykorzystanie koncepcji mikroekonomicznych nowej ekonomii keynesowskiej w polityce personalnej przedsiębiorstw, 3.Decyzje inwestycyjne śląskich przedsiębiorców sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) wobec członkowstwa Polski w Unii Europejskiej, 4.Logistyczna struktura procesowa - próba budowy modelu transformacji, 5.Wycena inwestycji, 6.Wybrane zaganienia franchisingu, 7.Instrumenty oddziaływania na klienta w działalności gospodarczej - wybrane aspekty, 8.Jakość usług w administracji samorządowej jako obiekt badań, 9.Środki trwałe w świetle przepisów bilansowych i podatkowych, 10.Podatki bezpośrenie w śwecji, 11.Wybrane problemy bezpieczeństwa i higieny pracy w rolnictwie, leśnictwie i łowiectwie, 12.Nowe regulacje w prawie prawcy w 2004 r a nowe obowiązki przedsiębiorców zatrudniających pracowników - wybrane zaganienia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ocena efektywności inwestycji / Radosław Pastusiak. - Warszawa : CeDeWu, 2003. - 220 s. : tab. ; 24 cm.
Cz.I : R.1 Inwestycje rzeczowe-rodzaj i ich podział; R.2 Założenia i warunki inwestycji : 1. Analiza warunków i źródeł finansowania; 2. Prognozowanie przychodów i dochodów; 3. Analiza inwestycji ze względu na generowany cash flow; 4. Wpływ amortyzacji i nakładów inwestycyjnych na cash flow; 5. Wycena kosztów kapitału; 6. Prognozowanie majątku obrotowego; R.3 Ocena inwestycji i pomiar jej efektywności: 1. Narzędzia oceny inwestycji; 2. Wskaźniki obsługi zadłużenia; 3. Analiza wektora cash
flow; 4.Wielopłaszczyznowe analizy inwestycji-analiza
ryzyka; 5.Efektywność inwestycji dla właściciela. Cz.II Analizy sytuacyjne : R.4 Ceramika SA-efektywność
przejęcia przedsiębiorstwa-scenariusz podstawowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedsięwzięcia gospodarcze a efektywność gospodarowania; Ocena efektywności inwestycji rzeczowych; Rachunek efektywności lokat finansowych; Formy zbiorowego lokowania i ich opłacalność; Grupy kapitałowe i przekształcenia organizacyjne; Badanie efektywności skali działalności; Ustalanie i ocena struktury źródeł finansowania; Obciążenia podatkowe a opłacalność przedsięwzięć gospodarczych; Ryzyko przedsięwzięć gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse Przedsiębiorstw)
Dlaczego decyzje dotyczące inwestycji są ważne?; Kla- syfikacja projektów inwestycyjnych; Narzędzia oceny projektów inwestycyjnych; Wybór właściwych strumieni pieniężnych; Sytuacje specjalne; Transakcje leasingowe Rodzaje leasingu, Charakterystyka leasingu kapitało- wego, Analiza ekonomiczna leasingu finansowego; War- tość pieniądza w czasie; Współczynniki wartości bieżą- cej i przyszłej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podatki a decyzje przedsiębiorców, 2. Metody pomiaru obciążeń podatkowych, 3. Opodatkowanie a decyzje inwestycje, 4. Opodatkowanie a decyzje finansowe oraz płynność finansowa, 5. Polityka wykazywania dochodów, 6. Polityka cen transferowych, 7. Podatki a rozliczanie strat, 8. Opodatkowanie a wybór formy prawnej, 9. Opodatkowanie a wybór formy inwestycji bezpośredniej za granicą, 10. Opodatkowanie a decyzje restruktyryzacyjne, 11. Opodatkowanie a wybór miejsca prowadzenia działalności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw.

Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W książce opisano problemy poszukiwania, tworzenia i wykorzystywania różnych instrumentów i mechanizmów kreowania wartości przedsiębiorstwa z uwzględnieniem odmiennych koncepcji i rozwiązań metodycznych. Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej dają możliwość poznania wielkości łącznych dochodów wygenerowanych przez przedsiębiorstwo w okresie sprawozdawczym. Można też znaleźć odpowiedź na pytania: czy implementowanie wyróżniających się produktów niszowych, dających ponadprzeciętne marże ‒ ma wpływ na wartość przedsiębiorstwa i jaka jest skala tego wpływu; w jaki sposób zbudować controlling, aby spełniał swe zadania, a jednocześnie, aby jego eksploatacja nie przysparzała przedsiębiorstwu nadmiernych kosztów. Obecnie menedżerowie wykorzystują zarówno model przedsiębiorstwa elastycznie dostosowującego się do ciągłych i nieprzewidywalnych zmian rynkowych, jak i model przedsiębiorstwa działającego w oparciu o wysokomarżowy produkt niszowy. Poprzez eksponowanie roli wiedzy podkreśla się dominującą perspektywę koniecznego holistycznego doskonalenia pracowników i organizacji dla wzrostu kompetencji i w konsekwencji wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Badania nad kształtowaniem się kursu akcji oraz wartości prawa poboru i dywidendy wskazują na występowanie silnego zjawiska przewartościowania oferty w długim okresie. Tym samym nie rekomenduje się inwestorom długoterminowego angażowania się w akcje spółek, które przeprowadziły pierwszą ofertę publiczną. Monografia składa się z 18 opracowań, które dotyczą zarówno kwestii generalnych, jak i prezentują wyniki badań odnoszących się do węższych i szczegółowych zagadnień, które potwierdzają rosnącą wagę i znaczenie tworzenia trwałych warunków wzrostu i utrzymania wartości przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W książce opisano problemy poszukiwania, tworzenia i wykorzystywania różnych instrumentów i mechanizmów kreowania wartości przedsiębiorstwa z uwzględnieniem odmiennych koncepcji i rozwiązań metodycznych. Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej dają możliwość poznania wielkości łącznych dochodów wygenerowanych przez przedsiębiorstwo w okresie sprawozdawczym. Można też znaleźć odpowiedź na pytania: czy implementowanie wyróżniających się produktów niszowych, dających ponadprzeciętne marże ‒ ma wpływ na wartość przedsiębiorstwa i jaka jest skala tego wpływu; w jaki sposób zbudować controlling, aby spełniał swe zadania, a jednocześnie, aby jego eksploatacja nie przysparzała przedsiębiorstwu nadmiernych kosztów. Obecnie menedżerowie wykorzystują zarówno model przedsiębiorstwa elastycznie dostosowującego się do ciągłych i nieprzewidywalnych zmian rynkowych, jak i model przedsiębiorstwa działającego w oparciu o wysokomarżowy produkt niszowy. Poprzez eksponowanie roli wiedzy podkreśla się dominującą perspektywę koniecznego holistycznego doskonalenia pracowników i organizacji dla wzrostu kompetencji i w konsekwencji wzrostu wartości przedsiębiorstwa. Badania nad kształtowaniem się kursu akcji oraz wartości prawa poboru i dywidendy wskazują na występowanie silnego zjawiska przewartościowania oferty w długim okresie. Tym samym nie rekomenduje się inwestorom długoterminowego angażowania się w akcje spółek, które przeprowadziły pierwszą ofertę publiczną.
Monografia składa się z 18 opracowań, które dotyczą zarówno kwestii generalnych, jak i prezentują wyniki badań odnoszących się do węższych i szczegółowych zagadnień, które potwierdzają rosnącą wagę i znaczenie tworzenia trwałych warunków wzrostu i utrzymania wartości przedsiębiorstwa.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Plan finansowy jako narzędzie zarządzania, 2. Planowanie działalności bieżącej, 3. Planowanie inwestycji, 4. Ocena ryzyka w planie finansowym, 5. Planowanie podatkowe,
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Wprowadzenie do zarządzania projektem inwestycyjnym; R.2 Wybrane metody finansowania projektów inwestycyjnych; R.3 Etapy zarządzania projektem inwestycyjnym; R.4 Obszary zarządzania projektem inwestycyjnym; R.5 Wybrane metody zarządzania projektem inwestycyjnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Miasta polskie w procesie metropolizacji, 2.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne, 3.Polityka miejska, 4.Przedsiębiorstwa zagraniczne w metropoliach, 5.Wnioski z przeprowadzonych badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Międzynarodowa ekspansja polskich przedsiębiorstw w formie bezpośrednich inwestycji zagranicznych jest stosunkowo nowym, ale dynamicznym zjawiskiem, które mocno wpływa na krajobraz polskiej gospodarki i konkurencyjności. Wzbudza też rosnące zainteresowanie praktyków (specjalistów od biznesu międzynarodowego), polityków i ekonomistów. Zaangażowanie przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych ma różny zakres (od marginalnego do pełnego). Skala ta zależy od dwóch grup czynników: endogenicznych (wywodzących się z potencjału konkurencyjnego firmy, jej przewag i umiejętności dostosowania się do warunków panujących w gałęzi oraz w całej gospodarce) i egzogenicznych (determinowanych przez cechy otoczenia, w jakim działa przedsiębiorstwo). W książce można znaleźć jeszcze inne ciekawe wnioski. Wpisując się w nurt relatywnie nielicznych – jak dotąd – publikacji na temat aktywnej internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw, w niniejszej książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Do jej atutów można zaliczyć kompleksowe ujęcie tematu: zarówno solidną podbudowę teoretyczną, jak i analizę empiryczną w ujęciu ilościowym (na podstawie szczegółowych danych GUS) oraz jakościowym (badanie ankietowe determinant i efektów internacjonalizacji przedsiębiorstw z województwa łódzkiego). Publikacja z pewnością zainicjuje dalsze badania związane z polskimi inwestycjami bezpośrednimi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zasady pomiaru rentowności inwestycji marketingowych, 2. Konstruowanie formuły zwrotu z inwestycji marketingowych, 3. Zastosowanie metody zwrotu z inwestycji marketingowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Fundusze private equity - przyczyny powstania, definicja oraz obszar działania: Powstanie instytucji private equity; Definicja private equity i venture capital; Private equity a inne formy finansowania inwestycji; Obszar działania private equity; Zalety i wady finansowania inwestycji za pomocą private equity; Budowa i funkcjonowanie funduszy private equity; Dawca kapitałów - właściciele funduszy; Rodzaje funduszy i podstawowa charaktersytyka ich działalności; Formy prawno-organizacyjne fynduszy private equity; Rozwój rynku private equity na świecie; Wpływ funkcjonowania instytucji private equity na gospodarkę na przykładzie Stanów Zjednoczonych i krajów Unii Europejskiej; Otoczenie private equity - pozostałe rodzaje inwestorów; Sektor publiczny na rynku kapitału dla małych i średnich firm innowacyjnych II. Polski rynek private equity: Historia private equity w POlsce; Obecny stan rynku i jego segmentacja; Uwarunkowania funkcjonowania funduszy private equity w Polsce; Charakterystyka inwestycji funduszy private equity w Polsce; Preferencje branżowe inwestycji funduszy private equity na polskim rynku; Założenia publicznego wsparcia polskiego rynku private equity III. Charakterystyka procesu inwestycyjnego funduszy private equity: Model procesu inwestycyjnego charakterystyczny dla funduszy private equity; Ryzyko pojawiające sie podczas realizacji projektu inwestycyjnego; Poszczególne etapy typowego procesu inwestycyjnego private equity; Zasady i formy współpracy funduszy z przedsiębiorstwami; Sposoby dezinwestycji stosowane przez fundusze private equity; IV. Główne czynniki wpływające na decyzje inwestycyjne funduszy private equity działających w Polsce - analiza wyników badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rola inwestycji w rozwoju społeczno-gospodarczym Proces inwestycyjny i jego przebieg, Polityka inwestycyjna i strategia inwestycyjna przedsiębiorstwa, Projekt inwestycyjny, cykl projektu typy studiów przedinwestycyjnych, Podstawowe aspekty studiów przedinwestycyjnych, Projekty restrukturyzacyjne i rozbudowy, Klasyfikacja projektów inwestycyjnych, Pojęcie ekonomicznej efektywności inwestycji, Ryzyko i niepewność przy projektowaniu inwestycji, szacunki nakładów i kosztów, Finansowanie projektów, Ocena finansowa projektów inwestycyjnych w warunkach niepewności, Przykładowe studium projektu inwestycyjnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Firmą; 25)
Wprowadzenie; Postęp techniczny a przedsięwzięcia kapitałowe; Planowanie scenariuszowe; Przedsięwzięcia kapitałowe; Wybrane problemy projektowania przedsięwzięć kapitałowych; Koszty kapitałowe i operacyjne; Rachunek przepływów pieniężnych; Analiza wskaźnikowa; Analiza wrażliwości; Przedsięwzięcia kapitałowe - normy i ograniczenia prawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projekty inwestycyjne przedsiębiorstw / Agnieszka Lubryka. - Katowice : Wydawnictwo AMR, 2004. - 86 s.; tab., rys., wzory ; 24 cm.
Wstęp; 1. Istota i pojęcie inwestycji i projektów inwestycyjnych; 2. Metody oceny efektywności projektów przedsięwzięć inwestycyjnych; 3. Przykłady wykorzystania metod statycznych i dynamicznych w ocenie ekonomicznej efektywności inwestycji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Przypomnienie paradygmatu rozwoju gospodarki niedoboru; Rozwój przedsiębiorstwa w ukształtowanej gospodarce rynkowej - ujęcia teoretyczne współczesnej myśli ekonomicznej; Formy interwencjonizmu państwa kapitalistycznego w sferze rozwoju - polityka przemysłowa; Bariery rozwoju polskich przedsiębiorstw przemysłowych w okresie transformacji ustrojowej; Aktywność inwestycyjna przedsiębiorstw 1991 - 1996; Ewolucja funkcjonowania mikroekonomicznego mechanizmu rozwoju - zachowania przedsiębiorcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej