Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(126)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(117)
E-booki
(14)
Publikacje naukowe
(13)
Czasopisma
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(89)
dostępne
(82)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(84)
Czytelnia
(91)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(7)
Janasz Władysław
(6)
Kozioł Leszek
(6)
Bakonyi Jadwiga
(5)
Huczek Marian (1939-2023)
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(4)
Chodyński Andrzej
(4)
Sosnowska Alicja
(4)
Dzieńdziora Joanna
(3)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(3)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(3)
Nowacki Robert
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Różański Jerzy
(3)
Szabłowski Józef
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Brdulak Jakub J
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Cygan Zdzisław
(2)
Czajka Kamil
(2)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(2)
Grudzewski Wiesław M
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Janasz Krzysztof
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Juchniewicz Ryszard
(2)
Kaczmarska-Krawczak Jadwiga
(2)
Kassay Štefan (1941- )
(2)
Kochmańska Magdalena
(2)
Kondak Anna
(2)
Korombel Anna
(2)
Krawiec Franciszek (Frank)
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Kwieciński Leszek
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Regulski Lech
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Skórska Anna
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Tarczydło Beata
(2)
Voytovych Nataliya
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamczewski Piotr
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Altman Elizabeth J
(1)
Anthony Scott D
(1)
Baczko Tadeusz
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Baran Michał
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Białoń Lidia
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bielecka Olimpia
(1)
Bober Magdalena
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bratkowski Stefan (1934-2021)
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Błaszczuk Anna
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Cader Jakub
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chorób Roman
(1)
Christensen Clayton M
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dahms Thomas
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Danik Lidia
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(140)
Język
polski
(138)
angielski
(2)
Temat
Innowacje
(104)
Przedsiębiorstwo
(97)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(22)
Zarządzanie
(20)
Zarządzanie wiedzą
(18)
Kadry
(13)
Zarządzanie strategiczne
(11)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(10)
Organizacja
(9)
Organizacja ucząca się
(9)
Gospodarka oparta na wiedzy
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(7)
Konkurencyjność
(6)
Marketing
(6)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Globalizacja
(5)
Innowacje organizacyjne
(5)
Bibliotekarstwo
(4)
Gospodarka
(4)
Internet
(4)
Konkurencja
(4)
Marketing strategiczny
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Parki technologiczne
(4)
Polityka innowacyjna
(4)
Wartość ekonomiczna
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(4)
Ekologia
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Inkubatory przedsiębiorczości
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja pracy
(3)
Polska
(3)
Postęp techniczny
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przemysł
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Rynek pracy
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Blogi
(2)
Decyzje
(2)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Franchising
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Górnictwo
(2)
Inwestycje
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Klastry (ekon.)
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konflikt
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Logistyka
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Meblarstwo
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Negocjacje
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Polityka regionalna
(2)
Postęp
(2)
Projektowanie
(2)
Przedsiębiorstwo komunalne
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przywództwo
(2)
Public relations
(2)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(2)
Rynek
(2)
Równouprawnienie płci
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Siła robocza
(2)
Start-up
(2)
Strony WWW
(2)
Systemy informacyjne zarządzania
(2)
Targi i wystawy
(2)
Technologia
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Unia Europejska
(2)
Usługi
(2)
Współdziałanie
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Alokacja
(1)
Analiza SWOT
(1)
Audyt zewnętrzny
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania marketingowe
(1)
Banki
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(7)
2001-0
(4)
1901-2000
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Podkarpackie, wojewódzkie
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(11)
Czasopismo naukowe
(8)
Podręcznik
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Monografia
(2)
Artykuły
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(33)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
140 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój działań wirtualnych w przedsiębiorstwach, 2. Zarządzanie i funkcjonowanie MŚP w układach wirtualnych, 3. Strategie i działania innowacyjne MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 4. Optymalizacja działania MŚP funkcjonujących w układach wirtualnych, 5. Działania innowacyjne MŚP na Ukrainie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Wpływ rozwoju nauki, techniki i gospodarki na działalność innowacyjną, 3. Poziom oraz bariery innowacyjności przemysłu polskiego, 4. Źródła innowacji, 5. Istota i rodzaje innowacji, 6. Nowatorskie techniki podnoszenia poziomu produktywności przedsiębiorstw, 7. Aspekty synergii w procesach innowacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sieciowe organizacje wirtualne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Konfigurowanie łańcuchów dostaw na bazie internetowych giełd - wyzwaniem dla MŚP. Implementacja procesów biznesowych na platformie BPEL-WEB Services. Opisywanie procesów biznesowych z wykorzystaniem przypadków użycia. Strategiczna karta wyników jako instrument zarządzania strategicznego. Optymalizacja w planowaniu produkcji. Od systemu ERP do systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Komputerowo wspomagany controlling w średnim przedsiębiorstwie produkcyjnym z wykorzystaniem systemu proALPHA. Faktury elektroniczne w łańcuchach dostaw i płatności w małych i średnich przedsiębiorstwach. Biznesowe aspekty funkcjonowania technologii elektronicznej wymiany danych XML/EDI. Rozwiązania Business Inteligence - naturalne dopełnienie systemów informatycznych przedsiębiorstwa. Eksploracja danych - wybrane metody i zastosowania w analizie danych o klientach. Technologie mobilne i bezprzewodowe dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przegląd wybranych metod reklamy w Internecie - propozycja prezentacji ogłoszeń osadzonych w kontekście znaczeniowym i geograficznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poza spadkiem marż. 2. Offshoring. 3. Dynamiczna specjalizacja. 4. Nowe formy łączenia i koordynacji. 5. Produktywne tarcie. 6. Tworzenie siatki funkcjonalnej. 7. Nowe podejście do opracowania strategii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
1. Konkurowanie na krawędzi chaosu. 2. Fundamenty skutecznej organizacji. 3. Zapewnienie zdolności do samoodnowy: mechanizm konstruktywnej konfrontacji. 4. Procesy uczenia się w organizacji. 5. Otwarty system informacyjny. 6. Rola kultury organizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna Monografie ; Nr 173)
Część I: Organizacje w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. 1. Wprowadzenie do gospodarki opartej na wiedzy. 2. Organizacja ucząca się jako system oparty na wiedzy. 3. Inne wybrane modele organizacji opartej na wiedzy. Część II: Zarządzanie wiedzą w organizacji. 4. Podstawy zarządzania wiedzą. 5. Strategiczne zarządzanie wiedzą. 6. Generowanie wiedzy przez organizację. Część III: Kapitał intelektualny i ludzie organizacji opartych na wiedzy. 7. Istota, rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji. 8. Ludzie pracujący dla organizacji opartych na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1 Teorematy rozwoju regionalnego a praktyka polityczna: 1.1. Rozwój regionalny i wzrost gospodarczy w ujęciu regionalnym; 1.2. Teorie rozwoju jako problem makroekonomii; 1.3. Miejsce regionu w teoriach rozwoju gospodarczego; 1.4. Wiedza i innowacja jako przedmiot polityki rozwoju regionalnego; 1.5. Produkowanie innowacji; 1.6. Innowacyjność jako strategia rozwoju regionalnego. Rozdział 2 Współczesne tendencje internacjonalizacji firm: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Istota i motywy procesu międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw; 2.3. Tradycyjne modele internacjonalizacji a etapowość jej przebiegu; 2.4. Modele sieciowe; 2.5. Born-global - zjawisko firm globalnych od początku działalności; 2.6. Holistyczne ujęcie internacjonalizacji; 2.7. Bariery internacjonalizacji. Rozdział 3 Konceptualizacja młodych innowacyjnych przedsiębiorstw (Knowledge Intensive Companies - KIC): 3.1. Definicje KIC; 3.2. Klasyfikacje KIC; 3.3. Działalność innowacyjna. Rozdział 4 Miary internacjonalizacji i innowacyjności przedsiębiorstw: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Miary internacjonalizacji przedsiębiorstw - zarys problemu; 4.3. Miary innowacyjności przedsiębiorstw - zarys problemu. Rozdział 5 Parki technologiczne jako narzędzie rozwoju gospodarczo-społecznego: 5.1. Teoretyczny wymiar procesów rozwojowych - parki technologiczne w ujęciu paradygmatu polityki rozwoju; 5.2. Parki technologiczne jako kluczowi animatorzy sieci prorozwojowych; 5.3. Generacje, funkcje oraz modele parków technologicznych; 5.4. Nowy wymiar aktywności parków - internacjonalizacja działalności; 5.5. Bariery i obecny stan rozwoju parków technologicznych. Rozdział 6 Przedsiębiorstwa - rezydenci parków technologicznych: innowacyjność, internacjonalizacja i pomoc publiczna. Wyniki badań ilościowych: 6.1. Rola innowacji w działalności przedsiębiorstw; 6.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw-lokatorów parków technologicznych w Polsce; 6.3. Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w parkach: determinanty i bariery; 6.4. Park technologiczny jako instytucja wsparcia innowacyjności i internacjonalizacji swoich lokatorów. Rozdział 7 Polskie parki technologiczne: kondycja i perspektywy rozwoju. Wyniki badań jakościowych: 7.1. Obszar problemowy: parki technologiczne - modele, sposób działania, współpraca; 7.1.1. Definiowanie parku technologicznego, model biznesu, formy organizacyjne; 7.1.2. Specjalizacja parków technologicznych; 7.1.3. Zasoby, partnerstwo, współpraca i otoczenie parków technologicznych; 7.1.4. Polityka wobec parków; 7.1.5. Perspektywy rozwoju parków technologicznych; 7.2. Obszar problemowy: lokatorzy parków technologicznych; 7.2.1. Przedsiębiorstwa współpracujące z parkami; 7.2.2. Selekcja firm do parków; 7.2.3. Oferta parków technologicznych; 7.3. Obszar problemowy: internacjonalizacja firm-lokatorów oraz internacjonalizacja parku technologicznego; 7.3.1. Stosunek parków technologicznych do internacjonalizacji przedsiębiorstw; 7.3.2. Przejawy internacjonalizacji przedsiębiorstw w parkach technologicznych; 7.3.3. Wsparcie parków technologicznych dla internacjonalizacji przedsiębiorstw; 7.3.4. Dalsze plany parków technologicznych w zakresie wspierania internacjonalizacji lokatorów; 7.3.5. Internacjonalizacja parków technologicznych. Podsumowanie, wnioski, rekomendacje; Dylematy rozwojowe parków technologicznych; Par k technologiczny jako środowisko wsparcia rozwoju innowacji i umiędzynarodowienia - perspektywa lokatorów; W stronę modelu IV generacji parków technologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ekonomiczne znaczenie parków technologicznych. 2. Doświadczenia Polski. 3. Empiryczna analiza wpływu parków technologicznych na rozwój i innowacyjność przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa; 2. Zasoby innowacji w procesie kreowania wartości przedsiębiorstw; 3. Innowacje otwarte źródłem konkurencyjności przedsiębiorstw; 4. Wybrane strategie tworzenia innowacji i stymulowania kreatywności- przykłady; 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w aspekcie innowacyjności; 6. Innowacyjność w zarządzaniu finansami- charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce; 7. Innowacje w zarządzaniu wiedzą w sektorze MSP; 8. Spółki innowacyjne na rynku giełdowym NewConnect.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2689)
1.Makroekonomiczne aspekty procesów globalizacji i regionalizacji, 2.Współpraca regionalna, 3.Prawne i ekonomiczne aspekty stosunków polsko-niemieckich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Unia Europejska / C.H.BECK)
1. Przedsiębiorstwo w ujęciu podejścia procesowego; 2. Innowacyjność przedsiębiorstw w świetle transformacji polskiej gospodarki; 3. Modelowanie procesu pozyskiwania środków unijnych; 4. Finansowanie środkami unijnymi polskich przedsiębiorstw; 5. Badania procesu pozyskiwania środków unijnych w przemyśle meblarskim; 6. Weryfikacja modelu pozyskiwania środków unijnych w przedsiębiorstwie meblarskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski, kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość i innowacyjność / Jan Duraj, Marzena Papiernik-Wojdera. - Warszawa : Difin, 2010. - 133, [3] s. : rys.; tab. ; 23 cm.
1. Przedsiębiorczość: Pojęcie przedsiębiorcy' Pojęcie i perspektywy analityczne przedsiębiorczości; Cechy przedsiębiorców i rodzaje przedsiębiorczości; Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych; 2. Innowacyjność: Pojęcie innowacji; Źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji; Strategie zarządzania innowacyjnego; Klastry i parki technologiczne jako podmioty i narzędzia strategii innowacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Zawiera: Część I. Przedsiębiorczość Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność – wprowadzenie: 1.1. Przedsiębiorczość; 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności – analiza pojęciowa; 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość; 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości; 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej; 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce; 2.4. Studium przypadku – koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego. Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Systemy wsparcia MSP; 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE; 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 3.5. Studium przypadku – przykłady wsparcia dla MSP. Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości; 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów; 4.3. Studium przypadku – Klaster Life Science w Krakowie. Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka: 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji; 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej – analiza pojęciowa; 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej;5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej; 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej;5.6. Studium przypadku – przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu – analiza przypadku polskiej uczelni publicznej: 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej; 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego – wybrane zagadnienia; 6.3. Studium przypadku – przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza. Część II. Zarządzanie innowacjami Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo: 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych; 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo – istota pojęcia; 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa; 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem; 7.5. Studium przypadku – innowacyjne przedsiębiorstwa. Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania: 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA); 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ); 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC); 8.4. Studium przypadku – projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD. Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami: 9.1. Zarządzanie innowacjami – analiza pojęciowa; 9.2. Źródła innowacji; 9.3. Strategie innowacji; 9.4. Modele zarządzania innowacjami; 9.5. Źródła finansowania innowacji; 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji; 9.7. Studium przypadku – plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży Motoryzacyjnej. Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem: 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych; 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym; 10.3. Studium przypadku – firma Flukar Sp. z o.o. Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce; 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji; 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji; 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji; 11.4. Studium przypadku – zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską). Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności: 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności; 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań; 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności; 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności; 12.5. Studium przypadku – innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część 1. Podstawy projektowania innowacyjnego przedsiębiorstwa: Refleksje społeczne; System istotnych zjawisk; Jakość i jej kluczowe znaczenie w środowisku rynkowym; System zarządzania jakością; Innowacje jako konieczność zwiększania wydajności przedsiębiorstwa; Konieczność akceptacji światowych trendów i zasadniczych zmian środowiska społecznego i biznesowego. Część 2. Projektowanie przedsiębiorstwa globalnego: Projektowanie przedsiębiorstwa klasy światowej; Wymagania wobec projektowania i rekonfiguracji systemów produkcyjnych; Przedsiębiorstwa sieciowe i produkty na rynkach sieci handlowych; Metody, metodyki, narzędzia i techniki projektowania; Metodyki umożliwiające wszechstronne zwiększanie jakości i rozwoju ekonomicznego przedsiębiorstwa; Klasyczne metodyki i metody; Reinżynieria; Projektowanie technologii produkcyjnych; Projektowanie przedsiębiorstwa z wykorzystaniem technologii cyfrowych; Projektowanie ergonomicznych stanowisk pracy; Część 3. Realizacja projektów w praktyce przemysłowej: Doświadczenie zdobyte z zarzadzania systemami produkcji dużych przedsiębiorstw; Reinżynieria I.D.C. Holding SA: Zwiększanie wydajności poprzez integrację odkryć naukowych w praktyce produkcyjnej; Identyfikacja stanów krytycznych Johns Manville Slovakia SA: Zdobycie przewagi konkurencyjnej poprzez identyfikację odchyleń w czasie rzeczywistym; Innowacje portfela produktów Chemosvit SA: Modelowanie procesów przedsiębiorstwa; Wykorzystanie stymulacji Nemak Slovakia Sp. Z o.o.: Projektowanie nowych urządzań produkcyjnych; Innowacje przełomowe Linet SA: Rozwój kreatywności i osiągnięcia doskonałości biznesowej w służbie zdrowia; Przedsiębiorczość innowacyjna Virtual Reality Media SA: Zwycięzca międzynarodowego przetargu organizowanego przez rząd amerykański; Radykalna zmiana Borcard Sp. Z o.o.: Koegzystencja systemu ciągłego doskonalenia stanu istniejącego i innowacyjnych zmian; Kuferek innowacji Košturiaka IPA Slovakia: Odkrywcze sposoby przezwyciężania bariery inercji w edukacji w zakresie innowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. 1 Założenia wstępne: Przemiany społeczno-ekonomiczne i ich odbicie w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Procesy zmian społecznych i ich wpływ na jakość życia i zachowanie człowieka; Kwestia egzystencjalna warunkująca uczenie się i wzrost przedsiębiorstwa. Cz. 2 Człowiek, jego sposób myślenia, twórczość i kreowanie nowych wartości: Przybliżenie tematu. Etapy rozwojowe socjologii i psychologii pracy oraz powiązanych dyscyplin naukowych; Osobowość człowieka. Wybór istotnych teorii w kontekście wydajności człowieka. Cz. 3 Człowiek, wiedza i społeczeństwo wiedzy: Kapitał ludzki i intelektualny. Wiedza i gospodarka przedsiębiorstwa w środowisku globalnej konkurencji; Społeczeństwo wiedzy oraz przedsiębiorstwo wiedzy; Klasyfikacja wiedzy i strategii wiedzy w zarządzaniu opartym na wiedzy; Zarządzanie pracownikami wiedzy. Cz. 4 Człowiek i praca, różnorodność poglądów na pracę: Przedsiębiorstwo jako przedmiot zarządzania, stosowanie metod socjologicznych w procesie pracy; Koncepcja zarządzania ludźmi oparta na zarządzaniu wydajnością i jej wykorzystanie w praktyce produkcyjnej. Cz. 5 Człowiek poznaje sam siebie: Człowiek i jego indywidualność; Zdolność człowieka do uczenia się. Cz. 6 Studia przypadku i ich cel w treści pentalogii: Europejska Akademia Nauk i Sztuk w Salzburgu; I.D.C. Holding SA: Przełomowe rozwiązania w nowych, skomplikowanych warunkach społeczno-ekonomicznych; Perspektywa przemysłu samochodowego; Uniwersytet Przedsiębiorczości. Cz. 7 Dyskurs o konieczności: Refleksje, hipotezy i różnice poglądów na przyszłość świata; Osoby opiniotwórcze. Cz. 8 Nowy Świat, Nowe możliwości: Pararele między rozwiązaniami z przeszłości a potrzebami i wyzwaniami na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Kreowanie systemów zarządzanie wiedzą podstawową dla osiągania przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw. R.2 Globalizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw przyszłości: Myślenie strategiczne w organizacji XXI wieku; Przedsiębiorstwo między rozwojem lokalnym a globalizacją. Studium przypadku; Organizacja przyszłości oparta o globalnych liderów i globalną kulturę; Szanse i bariery globalizacji krajowych firm; Przedsiębiorczość organizacyjna w strategicznej mozaice czasu; Aspekty humanizacji pracy w przedsiębiorstwie przyszłości. R.3 E-Economy a przedsiębiorstwo przyszłości: Przedsiębiorstwo przyszłości w warunkach nowej ekonomii; Eeconomy jako tło dla "przedsiębiorstwa przyszłości"; Proces rozwiązywania problemów w świetle doświadczeń przedsiębiorstw; Technologia e-szkoleń w zarządzaniu wiedzą. R.4 Modelowanie i projektowanie przedsiębiorstwa przyszłości: Organizacja ucząca się - model uczenia się konkurentów; Hierarchia w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa przyszłości; Projektowanie i wdraża nie zmian innowacyjnych w przemyśle w warunkach zaawansowanych technologii; Funkcjonowanie przedsiębiorstwa przyszłości w otoczeniu konkurencyjnym - doświadczenia meksykańskie; Koncepcja wywiadu gospodarczego w przedsiębiorstwie przyszłości. Kulturowe i organizacyjne uwarunkowania jej realizacji. R.5 Budowanie przewagi konkurencyjnej - zarządzanie wartością firmy: Zarządzanie wartością klienta; Ochro na znaku towarowego w przedsiębiorstwie; Zarządzanie poprzez wartości a proces wdrażania Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Zarządzanie zmianą w warunkach permanentnej zmiany - podejście prospektywne ROZDZIAŁ II. "Nowa Gospodarka", czyli przemiany ekonomiczno-społeczne we współczesnym świecie ROZDZIAŁ III. Modele biznesu gospodarki obiegu zamkniętego a potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ IV. Znaczenie innowacji we współczesnych modelach biznesowych ROZDZIAŁ V. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przy wykorzystaniu nowych technologii ROZDZIAŁ VI. Informatyzacja procesów zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych w Polsce ROZDZIAŁ VII. Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie wdrażania tłumaczenia maszynowego w sektorze usług ROZDZIAŁ VIII. Modele e-biznesowe start-upów sektora FinTech w Polsce ROZDZIAŁ IX. Ocena skutków ekonomicznych robotyzacji na przykładzie sklepów samoobsługowych ROZDZIAŁ X. Wykorzystanie rynku e-commerce i chińskich platform społecznościowych w handlu sztuką ROZDZIAŁ XI. Ponowne wykorzystanie baterii pojazdów elektrycznych jako sposób na popularyzację koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym - studium przypadku ROZDZIAŁ XII. Behawioralne skłonności inwestorów giełdowych na przykładzie indeksu mWIG40 notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ROZDZIAŁ XIII. Sieci pracownicze jako narzędzie wsparcia różnorodności i inkluzji w organizacji ROZDZIAŁ XIV. Skuteczność różnych technik burzy mózgów w zarządzaniu organizacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I.: Przyczyny porażek świetnych firm: 1. Jak dochodzi do upadku świetnych firm? Spostrzeżenia z przemysłu dysków komputerowych; 2. Sieci wartości a bodźce do innowacji; 3. Technologiczna zmiana w przemyśle koparek mechanicznych przerywająca tok rozwoju; 4. Kiedy coś, co się wzniesie, już nie może opaść? ; Cz. II.: Zarządzanie zmianami technologicznymi przerywającymi tok rozwoju: 5. Przekazanie odpowiedzialności za technologie przerywające tok rozwoju organizacjom, które mają odpowiednich nabywców; 6. Dopasowywanie wielkości organizacji do wielkości rynku; 7. Znajdowanie nowych i wyłaniających się rynków; 8. Jak oceniać zdolności i ułomności swojej organizacji?; 9. Oferowanie właściwości eksploatacyjne, zapotrzebowanie rynku a cykl życia produktu; 10. Co robić w przypadku zmiany technologicznej przerywającej tok rozwoju? Studium przypadku; 11. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej