1. Wprowadzenie, 2. W jaki sposób podejmujesz decyzje?, 3. Powszechne błędy, które większość z nas popełnia (i jak ich unikać), 4. Rady, których nie udzieliła ci matka
Zawiera: Wstęp; Marketing; Spotkanie z psychologią; Anatomia reklamy (copy, formy reklamy, reklama telewizyjna, radio, plakat, media plan i częstotliwość reklamy, public relations, sales promotion, direct mail)
Umiejętności podstawowe, Sztuka słuchania; Odsłanianie się, Ekspresja, Umiejętności na poziomie zaawansowanym Język ciała, Parajęzyk i metakomunikaty, Ukryte programy, Analiza transakcyjna, Precyzowanie wypowiedzi, Kultura i rodzaj, Sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, Trening asertywności, Uczciwa kłótnia, Negocjacje, Sztuka komunikowania się w sytuacjach towarzyskich, Przedwczesne osądy, nawiązywanie kontaktu, Sztuka porozumiewania się o seksie, sztuka komunikowania się z dziećmi, Komunikowanie się w rodzinie, Umiejętność wywierania wpływu na ludzi, Wywieranie wpływu, Małe grupy, Przemawianie na forum publicznym, Rozmowa - wywiad.
Umiejętności podstawowe, Sztuka słuchania; Odsłanianie się, Ekspresja, Umiejętności na poziomie zaawansowanym Język ciała, Parajęzyk i metakomunikaty, Ukryte programy, Analiza transakcyjna, Precyzowanie wypowiedzi, Kultura i rodzaj, Sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, Trening asertywności, Uczciwa kłótnia, Negocjacje, Sztuka komunikowania się w sytuacjach towarzyskich, Przedwczesne osądy, nawiązywanie kontaktu, Sztuka porozumiewania się o seksie, sztuka komunikowania się z dziećmi, Komunikowanie się w rodzinie, Umiejętność wywierania wpływu na ludzi, Wywieranie wpływu, Małe grupy, Przemawianie na forum publicznym, Rozmowa - wywiad.
Umiejętności podstawowe, Sztuka słuchania; Odsłanianie się, Ekspresja, Umiejętności na poziomie zaawansowanym Język ciała, Parajęzyk i metakomunikaty, Ukryte programy, Analiza transakcyjna, Precyzowanie wypowiedzi, Kultura i rodzaj, Sztuka radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych, Trening asertywności, Uczciwa kłótnia, Negocjacje, Sztuka komunikowania się w sytuacjach towarzyskich, Przedwczesne osądy, nawiązywanie kontaktu, Sztuka poprozumiewania się o seksie, sztuka komunikowania się z dziećmi, Komunikowanie się w rodzinie, Umiejętność wywierania wpływu na ludzi, Wywieranie wpływu, Małe grupy, Przemawianie na forum publicznym, Rozmowa - wywiad.
1. Własny styl negocjowania, 2. Umiejętność mówienia i słuchania, 3. Sytuacje konfliktowe w negocjacjach, 4. Negocjacje a płeć, wiek, sprawność, tradycje kulturowe i
Nie wystarczy wiedzieć, co należy zrobić, Kiedy mówienie zastępuje działanie, Kiedy pamięć zastępuje myślenie, Kiedy strach przeszkadza w wykorzystaniu wiedzy, Kiedy system pomiaru wyników utrudnia ich właściwą ocenę, Kiedy współzawodnictwo wewnątrz firmy zmienia przyjaciół we wrogów, Firmy, które radzą sobie
z problemem rozbiezności między wiedzą a jej zastosowaniem, Przekładanie wiedzy na działania.
CZ.I Podstawy udanych negocjacji, Cz.II Przy stole rozmów. Podstawowe techniki negocjacyjne, Cz.III Ty i Twój przeciwnik, Cz.IV Jak zwiększyć swoją siłę negocjacyjną, Cz.V Przezwyciężanie problemów w negocjacjach, Cz.VI W fazie podpisu, Cz.VII Negocjacje na co dzień
CZ.I Podstawy udanych negocjacji, Cz.II Przy stole rozmów. Podstawowe techniki negocjacyjne, Cz.III Ty i Twój przeciwnik, Cz.IV Jak zwiększyć swoją siłę negocjacyjną, Cz.V Przezwyciężanie problemów w negocjacjach, Cz.VI W fazie podpisu, Cz.VII Negocjacje na co dzień
1. Istota zachowań organizacyjnych, 2. Zachowania organizacyjne związane z czynnikami gospodarczymi, 3. Zachowania organizacyjne jednostkowe i grupowe, 4. Informacyjno-kulturowe czynniki zachowań organizacyjnych, 5. Zespołowość i indywidualizm w zachowaniach organizacyjnych, 6. Czynnik kontroli w zachowaniach organizacyjnych
Zarządzanie finansowe; Organizacyjno-prawne otoczenie działania menedżera finansowego; Rynki finansowe; Analiza i planowanie finansowe; Sprawozdania finansowe; Analiza finansowa; Prognozowanie sprawozdań finansowych; Dźwignia operacyjna, finansowa i całkowita; Podstawowe koncepcje zarządzania finansowego: wartość pieniądza w czasie, ryzyko i stopa zwrotu; Wartość pieniądza w czasie; Wycena akcji i obligacji; Ryzyko a stopa zwrotu.
Zarządzanie finansowe; Organizacyjno-prawne otoczenie działania menedżera finansowego; Rynki finansowe; Analiza i planowanie finansowe; Sprawozdania finansowe; Analiza finansowa; Prognozowanie sprawozdań finansowych; Dźwignia operacyjna, finansowa i całkowita; Podstawowe koncepcje zarządzania finansowego: wartość pieniądza w czasie, ryzyko i stopa zwrotu; Wartość pieniądza w czasie; Wycena akcji i obligacji; Ryzyko a stopa zwrotu.
Przedmowa; Zarządzanie projektami (na przykładzie struktury organizacyjnej Techbud S.A.); Zarządzanie operacyjne (na przykł. FSE Zelpol S.A.); Ustalenie struktury sprzedaży i procedury ustalania cen i marż w przedsiębiorstwie wielozakładowym; Organizacja zarządzania marketingiem w firmie "Flores", Restrukturyzacja zakładowych zasobów mieszkaniowych Podkarpackich Zakładów Rafineryjnych w Jaśle; Identyfikacja i analiza sytuacji strategicznych jednostek biznesu w Krośnieńskich Hutach Szkła "Krosno" S.A.; Projekt kanałów dystrybucji dla firmy "Delta-bis"; "Mała czarna"; Analiza struktury organizacyjnej Przedsiębiorstwa Przetwórstwa Owoców i Warzyw "Ogród" i formułowanie kierunków jej usprawnienia.
Zbiór stanowi omówienie metodologicznych aspektów zarządzania z trzech głównych perspektyw: społecznej (uwzględniającej socjokulturowe uwarunkowania funkcjonowania organizacji, rolę człowieka i jego szeroko rozumiane kompetencje), narzędziowej (techniczne aspekty działania organizacji) oraz globalnej (sprawność funkcjonowania organizacji rozumianej jako system otwarty, pozostający w relacji ze swoim otoczeniem). Zawiera interesujące opracowania dotyczące: zarządzania wiekiem; ról konsultanta w procesie doradczym; komunikacji w doradztwie biznesowym; postaw jako elementu kształtowania kompetencji pracowniczych; kreatywności w pracy coacha i zastosowania coachingu w zarządzaniu; budowania więzi interpersonalnych w organizacji; elastyczność pracowników w kontekście pomiarów satysfakcji z pracy; ryzyka w zarządzaniu projektami; analizy sieci społecznych; granic stosowania action research w zarządzaniu; perspektywy fenomenologicznej w zarządzaniu; restrukturyzacji firm, wchodzących na rynki zagraniczne; wybranych elementów różnych koncepcji patologii organizacji; modelu współpracy postrzeganego jako narzędzie kreowania przewagi kooperacyjnej w usługach publicznych i społecznych; kształtowania organizacji uczącej się w sektorze publicznym. Rozważania autorów koncentrują się na poszukiwaniu najszerszych uogólnień odnoszących się do świadomego i celowego działania, rozpatrywanego ze względu na jego sprawność, dlatego książka może liczyć na zainteresowanie teoretyków i praktyków zarządzania.
1. Wprowadzenie; 2. Fenomen GDT; 2. Fenomen GDT; 3. Jak sprawić by wszystko działało- proces; 4. Podstawy zarządzania samym sobą; 5. Odzyskiwanie kontroli: uchwycenie; 6. Przejmowanie kontroli: rozjaśnianie; 7. Przejmowanie kontroli: organizowanie; 8. Odzyskiwanie kontroli: refleksja; 9. Przejmowanie kontroli: zaangażowanie; 10. Przejmowanie kontroli: wykorzystanie metody w życiu i w pracy; 11. Odzyskiwanie perspektywy; 12. Osiąganie perspektywy na rozbiegu: następne działanie; 13. Osiąganie perspektywy na poziomie 10 000 stóp: projekty; 14. Osiąganie perspektywy na poziomie 20 000 stóp: obszar skupienia i odpowiedzialności; 15. Osiąganie perspektywy na poziomie 30 000 stóp: cele i zamierzenia; 16. Osiąganie perspektywy na poziomie 40 000 stóp: wizja; 17. Osiąganie perspektywy na poziomie 50 000 stóp: przyczyna i zasady; 18. Odzyskiwanie perspektywy: ponowne odwiedziny w Ogrodach Gracie; 19. W prawdziwym świecie.