Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(254)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(250)
Publikacje naukowe
(70)
Publikacje fachowe
(44)
Publikacje dydaktyczne
(43)
Czasopisma
(3)
E-booki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(165)
dostępne
(135)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(145)
Czytelnia
(166)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(17)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Kojs Wojciech (1940- )
(12)
Głuchowska Hanna
(11)
Sałamacha Przemysław
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Górska Milena
(7)
Dudek Sandra
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Grabowska Tatiana
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Jeruszka Urszula (1952- )
(5)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(5)
Żabiński Dawid
(5)
Baraniak Barbara
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gerlach Ryszard (1955- )
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Morańska Danuta (1963- )
(4)
Ostrowski Kazimierz
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Wrońska Marta
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lulek Barbara
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Skibska Joanna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Zenderowski Radosław (1974- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Baran Jolanta
(2)
Batiuk Anna
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudak Anna
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Hyżak Danuta
(2)
Kabacińska Katarzyna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klinik Anna
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(59)
2010 - 2019
(111)
2000 - 2009
(76)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(89)
Kraj wydania
Polska
(257)
Język
polski
(254)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(20)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
9-13 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika pracy
(30)
Nauczyciele
(24)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Kształcenie
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(19)
Szkolnictwo
(18)
Pedagogika społeczna
(17)
Nauczanie początkowe
(16)
Pedagogika
(16)
Praca
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Język dziecka
(14)
Pedagogika resocjalizacyjna
(14)
Młodzież
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Rynek pracy
(13)
Kształcenie ustawiczne
(12)
Nauczanie
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Korekcja mowy
(11)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Spółgłoski
(11)
Wychowanie
(11)
Patologia społeczna
(10)
Rodzina
(10)
Studenci
(10)
Uczniowie
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Wymowa
(10)
Zawód
(10)
Kształcenie zawodowe
(9)
Opieka społeczna
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Szkolnictwo zawodowe
(9)
Dzieci
(8)
Język polski
(8)
Nauka mówienia
(8)
Oświata
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Edukacja medialna
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Metodologia
(7)
Metody nauczania
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Percepcja wzrokowa
(7)
Więźniowie
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Badania naukowe
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Jakość kształcenia
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Kompetencje zawodowe
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Pedagodzy
(6)
Praca kulturalno-oświatowa
(6)
Wczesna interwencja
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Historia wychowania
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kompetencje medialne
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Socjalizacja
(5)
Spostrzeganie
(5)
Szkolenie zawodowe
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Czytanie
(4)
Dysertacje naukowe
(4)
Grafomotoryka
(4)
Ludzie starzy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pisanie
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Polityka społeczna
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Praca socjalna
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Rodzice
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Samokształcenie
(4)
Socjologia rodziny
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Sukces
(4)
Uczenie się
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(65)
1989-2000
(24)
1901-2000
(12)
1801-1900
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Europa
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rosja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(148)
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały pomocnicze
(29)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Podręcznik
(14)
Materiały konferencyjne
(11)
Opracowanie
(10)
Księga pamiątkowa
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(215)
Socjologia i społeczeństwo
(64)
Językoznawstwo
(17)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Medycyna i zdrowie
(10)
Nauka i badania
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
257 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 6)
(Key Concepts Series ; Tom 6)
Introduction; 1 The Internet – social and legal contexts; The Internet, socialisation and youth – from the perspective of contemporary social paradigms; A child in a web of threats – risky online behaviours of youth as a challenge for education; Virtual world as a place where young people establish and maintain relationships; Selected aspects of the e-Safety in the Pan-European legislation and in the Polish education system; From Internet safety to digital citizenship – practices and perspectives; Are young people digital natives? Analysis of selected research findings; 2 The Internet – selected aspects of child and youth protection; Praxeological dimension of the prevention of threats related to the activity of children and young people in cyberspace; How to develop safer online behaviours?; Faces of privacy – challenges and opportunities related to informed participation in the virtual world; Business models in online gaming and their implications for the protection of minors; Safe gaming; Practical tips on how to use interactive technologies in a correct, safe and healthy manner; Cybersafety – practical aspects of schools’ activities in eTwinning and Erasmus+ programmes; Conclusion; Bibliography; Netography.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Preface: Challenges and future of education; Ch.1 Educational Challenges In Beginning of XXI Century: Professional Competences of a Teacher in the Changing School; The Existing Problems of Education and the Efficiency of Teaching Under the Conditions of the Global Crisis; Importance of Self-Directed Learning in Knowledge Society; Ch.2 The Meanings Ideals and Values for Education of Tomorrow: Pedagogical and Philosophical Motivation of the Education of Tomorrow; Difficulties in Understanding and Choosing Educational Values; Ethics of Care Its Conception Values in Education and Teaching Process; Ch.3 Education and Leisure Time in Adult Man Life's: Leisure Time in Student's Life - Expectations, Present State; Concepts of Individualization in Distance Education; Educating and Developing Abilities to Use Information in University Education; Ch.4 The Importance Education for Development of Little Children: Critical Practitioner - Necessity, Challenge or Idealistic Dream in Education of Tomorrow?; The Level of the School Readiness of Children Finishing the Preschool Education but Attitudes of Parents Towards Their Education; Pedagogic Conditions of Health Education in the Kindergarden.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Chapter 1: Research Areas In the Modern Education: Research Areas Related to School Failure; Educational Research Versus Concepts of Pedagogical Theory and Practice in The Professionalization of The Teaching Profession; Selected Aspects of Research on Adults' Informal Education; Chapter 2: Opportunities and Threats in the Modern Education: Dynamics of Interpersonal Conflicts Between Children at Early School Age; Benefits of Students Autonomy and Independent Thought; The School as a Place of Intersubjective Exchange; Mutinous Students Behaviours Posing a Challenge to Teachers; Chapter 3: Organisation and Spending of Free Time: Women's Sport - Pros and Cons; Pilgrimage Tourism- Educational and Cognitive Advantages; The Significance of Psychology in Managing Modern Tourism; Chapter 4: Specific Requirements of Modern Education: Integration in the Context of Social Environment of Disabled Children; Prophylaxis of Addictions in Early School Education; Visual Materials in Contemporary Educational Environment; Care Ethics and Its Implications for the Functioning of Women in Family and Working Life.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Spory teoretyczne: Szkoła alternatywna - definicje, rodzaje, ocena, perspektywy rozwoju; Alternatywne koncepcje jako podstawa dla innowacyjnych działań edukacyjnych trendów w kontekście badań eksperymentalnych; Pedagogika pobocza - złudzenia i nadzieje alternatywności w pedagogice specjalnej; Edukacyjne kierunkowskazy. Refleksje o współczesnej teorii pedagogicznej; II. Modele i praktyki edukacji alternatywnej: Przemiany koncepcji autonomii szkół publicznych w Europie; John Dewey jako pedagog reform i wychowania do demokracji; Tradycja i postęp w pedagogice waldorfskiej; Edukacja i procesy asymilacji mniejszości etnicznych na dalekiej Północy. Studium przypadku Saamów w Norwegii i Nieńców w Rosji; Szkolnictwo średnie w Norwegii. Wybrane aspekty funkcji selekcyjnej; Edukacja językowa w Gwatemalii - alternatywa edukacyjna, polityczna czy kulturowa?; Koncepcja edukacji przedszkolnej w Reggio Emilia we Włoszech; Ijime, hikikomori i edukacja alternatywna w Japonii; Alternatywne sposoby realizowania edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie kształcenia zróżnicowanego - prezentacja wyników badan eksperymentalnych; Myślenie i działania twórcze jako forma alternatywnej edukacji studentów pedagogiki; Dydaktyczne możliwości zastosowania dociekań filozoficznych w kształceniu zintegrowanym; Społeczne funkcje Uniwersytetu Harvarda; Edukacja alternatywna jako forma wspierania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; System wychowawczy jogi klasycznej; Wykorzystanie gier symulacyjnych w edukacji międzykulturowej; Kształcenie modułowe, standaryzacja kwalifikacji zawodowych we współczesnej szkole zawodowej; Szkółki niedzielne wobec potrzeby rewitalizacji żydowskiego życia w Polsce; III. Uwarunkowania edukacji alternatywnej: Słoneczne (pozakulturowe) wakacje - tożsamość typu all inclusive; Społeczeństwo przyszłości w wyobrażeniach młodzieży: indywidualistyczna vs. Kolektywistyczna koncepcja społeczeństwa; ciągłość i zmiana w zakresie idei uczenia we współpracy; Wytresowany pies czy autonomiczny kot? O edukacji komputacjonalistycznej, konstruktywistycznej i kolektywistycznej; Czy szkoła jest miejscem twórczości rzeczywiście stymulowanej?; Program kształcenia - obszar obowiązków i wolności; "Sukcesowi trzeba pomóc", czyli o edukacji dziecka w rodzinie klasy średniej; Metoda Carden - klasyczna amerykańska alternatywa edukacyjna; Pomiędzy rodziną i szkoła w poszukiwaniu sensu pedagogiki alternatywnej; Edukacja polityczno-prawna społeczeństwa polskiego wobec współczesnych realiów; IV. Edukacja w świetle badań: Andragogika z perspektywy badań biograficznych; E-przedszkole - analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci; Alternatywy dla formalnego obrazu szkoły jako instytucji w uczniowskich metaforach; Pejzaż gimnazjów prowadzonych przez stowarzyszenia; Doświadczanie uczenia się w relacjach absolwentów klas Montessori - (przed)wstępne rozpoznanie; Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście SA alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych; Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Warunki i możliwości zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych w szkole. Z opinii dyrektorów szkół ogólnodostępnych; Ideologia w przekształcaniu przestrzeni społecznej placówki; Edukacja obywatelska w oddolnych stowarzyszeniach młodzieżowych na przykładzie stowarzyszenia "Parlament Młodzieży" z Przemyśla (komunikat z badań); W poszukiwaniu umiejętności i doświadczenia. Idea Otwartej Akademii Umiejętności jako przykład edukacji alternatywnej; Kształtowanie wrażliwości na wartości etyczne metodami dramy i psychodramy; Zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego na etapie kształcenia przedszkolnego i podstawowego w opinii rodziców; Homoseksualizm jako alternatywny styl życia. Wybrane problemy i kontrowersje; Kohabitacja jako alternatywa dla małżeństwa. Wybrane problemy i kontrowersje; Ostrzeżenie zamiast zakończenia, czyli o toksycznych doświadczeniach wychowanków Odenwaldschule.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I O sztukach plastycznych: Edukacja plastyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Inspiracje, metody, praktyka; Sztuka w życiu człowieka – dekoracja czy znak duchowości?; Idea wychowania przez sztukę/do sztuki a współczesne wychowanie plastyczne gimnazjalistów; Zagłada w obrazach – o „szkolnym” czytaniu ikonografii dotyczącej Holokaustu. Cz. II O sztukach muzycznych: dziecko w muzyce polskiej II połowy XX wieku; Muzyka i jej wychowawcze oraz edukacyjne oddziaływanie na dzieci w wieku szkolnym; Teatr muzyczny jako miejsce wychowania teatralnego dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie działalności Opery Śląskiej; Wychowanie muzyczno-ruchowe wobec mediomorfozy człowieka. Cz. III O sztukach literackich: Dylematy metodologii, teorii i zorientowanych na artyzm/mistrzostwo – pisarskich praktyk humanistów; Wybrane formy terapii kreatywnej wspierające procesy leczenia osób z różnych grup wiekowych; Kształtowanie świadomości metaforycznej uczniów klas I-III jako element edukacji literackiej; Edukacyjna rola obrazka dewocyjnego w kontekście walki ideologicznej o kształt kultury religijnej w Polsce po II wojnie światowej; Co (wy)myśli animator kultury o współczesnym nauczaniu? O metodycznych, dydaktycznych i twórczych inspiracjach w animacji kultury; Priorytety studenckie w obszarze edukacji literackiej podczas praktycznych działań pozalekcyjnych; Edukacja mądrościowa a edukacja artystyczna; Tomik poetycki – szansa na zintegrowane zajęcia artystyczne. Cz. IV O sztukach teatralnych: Kultura ludowa w edukacji teatralnej na przykładzie działalności Teatru Węgajty; Drama jako aktywizująca metoda pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym wpływająca na twórczość artystyczną oraz wzrost kompetencji emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: Wprowadzenie: W kierunku efektywności kształcenia ustawicznego. Cz. I Edukacja w trosce o jakość życia: Czas pracy a czas wolny jako wartość edukacyjna; Edukacja do bezpiecznego i wartościowego spędzania czasu uczniów polskich szkół; Aksjologiczno-pedagogiczno-teleologiczne aspekty edukacji dla bezpieczeństwa młodzieży szkolnej; Kondycja fizyczna młodzieży szkolnej w świetle badań populacyjnych; Postawy wobec racjonalnego odżywiania studentów pedagogiki; Grundtvigiańskie inspiracje w rozwiązaniach dydaktycznych – model pracy edukacyjnej z ludźmi dorosłymi w Uniwersytecie Ludowym; Synergiczna koegzystencja edukacji dorosłych i społeczeństwa obywatelskiego – potrzeby, możliwości, warunki; Wpływ zmian sytuacji ekonomicznej na jakość życia – aktywność turystyczną społeczeństwa polskich seniorów nowej generacji na tle krajów europejskich. Cz. II Edukacja zawodowa wobec mian i oczekiwań rynku pracy: O systemie edukacyjnym wyższego szkolnictwa wojskowego; Kształcenie w Akademii Sztuki Wojennej a rynek pracy; Współczesne efekty kształcenia w szkołach zawodowych w kontekście rynku pracy; Reforma kształcenia zawodowego – nowa jakość czy polityczny zabieg?; Samoświadomość i preferowane przez studentów style życia, wzorce funkcjonowania psychicznego i typy kultur oraz propozycja ich uwzględnienia w modelowaniu procesu kształcenia we współczesnej uczelni; Kierowanie szkoleniem Wojska Polskiego; Doskonalenie pilotów w pułkach lotniczych w latach 1921-1935.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 218)
Wstęp; 1. Świadomość interkulturowości: Edukacja do międzykulturowości; Rozumienie kultur a wybijanie się na człowieczeństwo; Kultura sąsiedztwa i współpracy w kontekście lokalnym i międzynarodowym; Kolektywizm – indywidualizm jako przeciwstawne przejawy kulturowego rozwoju społeczeństw ludzkich (zarys problemu); Zainteresowania kulturowe osób starszych. 2. Środowisko a interkulturowość: Katalizator edukacji dla interkulturowości; Turystyka i możliwości wychowania interkulturowego; Internet i wycieczki w edukacji interkulturowej; Stowarzyszenie regionalne – stymulatorem aktywności lokalnej; Suwalszczyzna – region wielu narodów (z praktyki szkolnej). 3. Szkoła i nauczyciel dla interkulturowości: Nauczyciel szkoły zawodowej w upowszechnianiu edukacji dla interkulturowości, międzykulturowości czy wielokulturowości; Interkulturowe aspekty zawodowego rozwoju nauczycieli współczesnej szkoły; Rola szkoły zawodowej w przygotowaniu do zatrudnienia na europejskim rynku pracy; Zakład pracy jako organizacja wielokulturowa; Metoda projektów – nowe zadania dla uczniów i nauczycieli. 4. Interkulturowość jako nowe wyzwanie: Z zakresu edukacyjnych perspektyw aktualnych wyzwań cywilizacyjnych; Wychowanie dla wielokulturowości jako wyzwanie współczesnej edukacji; Przygotowanie do życia w społeczeństwach wielokulturowych; Znaczenie cech charakteru narodowego dla procesu edukacyjnego; Oczekiwania młodzieży szkolnej polskiej i niemieckiej wobec partnera życiowego; Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Zamościu wobec innych kultur; Edukacja dla interkulturowości – czy jest potrzebna? O edukacji międzykulturowej – refleksje organizatora i uczestnika; Moja droga do interkulturowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rygory naukowości a przydatność praktyczna wiedzy: odwieczny dylemat kształcenia menedżerów dziś; 2. Zmiany w otoczeniu wyższego szkolnictwa ekonomicznego w Polsce; 3. Edukacja menedżerów w Polsce: więcej heurystyki i jakości; 4. Kilka przyczyn niedostatecznego poziomu kształcenia w niektórych niepublicznych szkołach wyższych w Polsce; 5. Studia ekonomiczne jako przygotowanie do kariery zawodowej; 6. Przygotowanieabsolwentów szkół wyższych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej; 7. Uniwersytet Łódzki dla pracodawców- doświadczenia uczelni we wdrażaniu trzeciej misji w sferze edukacji ekonomicznej; 8. Problematyka zarządzania wiekiem w edukacji menedżerskiej; 9. Kompetencje absolwentów szkół wyższych a oczekiwania zmieniającego się rynku pracy; 10. System kształcenia w zawodach ekonomicznych a potrzebny regionalnego rynku pracy; 11. Akademickie Mazowsze i oczekiwania pracodawców. Próba konfrontacji; 12. Oczekiwania biznesu względem studiów ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji; 2. Funkcjonowanie poznawcze i językowe u dzieci głuchych; 3. Wczesna interwencja; 4. Psychologiczne implikacje głuchoty dziecka w rodzinie i środowisku szkolnym; 5. Kształcenie głuchych w szkołach masowych i w klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami; 6. Kształcenie akademickie głuchych; 7. Wybrane aspekty edukacji zawodowej osób głuchych; 8. Kształcenie ustawiczne głuchych; 9. Środki dydaktyczne w nauczaniu niesłyszących; 10. Głuchy- językowe podstawy stereotypu; 11. Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa dla Głuchych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Prakseopedagogiczny wgląd w wybrane zagadnienia edukacji, gospodarki i globalizacji; Gospodarka i edukacja – relacje dawne i nowe. Perspektywa pedagogiczna; Ekonomiści w edukacji – perspektywa globalna. Zagrożenia i szanse; Kształcenie pod testy i neoliberalizm nie służą wzbogacaniu jego jakości; Wizje własnej przyszłości w zglobalizowanym świecie. Kilka refleksji socjologicznych; Teoria chaosu w kontekście problemów globalizacyjnych, gospodarczych i edukacyjnych; Edukacyjne wyzwania globalizacji; Socjalizacja w czasach podwójnego kryzysu transformacyjnego; Ideologia neoliberalizmu – wyzwania i zagrożenia dla edukacji polskiej; Technologie informacyjno-komunikacyjne a procesy globalizacyjne; Edukacja z perspektywy paradygmatu systemowego i globalizującego się świata; Światowa przestrzeń gospodarcza w warunkach kształtujących się procesów globalizacji; Nowa urbanistyczna koncepcja planowania przestrzeni miejskiej a asymetria w relacjach szkoła – środowisko; Globalizacja a pedagogika: wady i zalety; Wyzwania dla edukacji w zmieniającym się społeczeństwie; Edukacyjne obszary globalizacji – perspektywy i bariery; Kompetencje menedżerów przedsiębiorstw polskich, słowackich i czeskich w dobie globalizacji; Globalizacja a rozwój Internetu. Internet wszystkich rzeczy (Internet of Things) i nowoczesne sposoby komunikacji maszyn; Zaufanie w regionalnym ekosystemie innowacji; Rynek pracy a oferta edukacyjna wybranych powiatów Zagłębia Dąbrowskiego; Edukacja a współczesny rynek pracy; Miasto jako kreator relacji w sieci na poziomie lokalnym oraz element usieciowionego środowiska regionalnego; Turbulencja otoczenia szkół jako wynik globalizmu; Klastry w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Praca człowieka jako kategoria pedagogiczna: Rozmyślania nad pojęciem pracy; Praca składnikiem polskich ideałów wychowawczych w XIX i początkach XX wieku; Praca w kontekstach teorii chaosu; Obiektywne i subiektywne uwarunkowania pracy ludzkiej; Praca w społeczeństwie obywatelskim; Praca jako obszar kształtowania postaw obywatelskich; Od wiedzy do praw naukowych w pedagogice XXI wieku; Edukacja - konteksty pedagogiki pracy; Zniewolenie przez pracę a problematyka pedagogiki pracy; Problemy związane z pracą i wnikające z nich powinności pedagogiki pracy; Ciągłość i zmiana pedagogiki w świetle przemian cywilizacyjnych (Dekalog problemów pedagogiki pracy na przestrzeni trwania dyscypliny); Praca społeczna praca oświatowa w poglądach i doświadczeniach pedagogów społecznych. Refleksje o drogach kształtowania się dyscypliny. II. Praca w systemie wartości współczesnego człowieka: Praca - wartość czy konieczność?; Fachowość jako wartość; Dentologiczno-aksjologiczny kontekst zawodu i pracy człowieka; Praca człowieka w perspektywie personalistycznej; Praca i edukacja w systemie wartości współczesnego człowieka; Ideologiczna i społeczna wartość pracy w koncepcjach edukacyjnych w latach 1944-1989; Walka z bezrobociem w Drugiej Rzeczpospolitej jako wartość aplikacyjna dla naszej współczesności; Praca zawodowa w systemie wartości początkujących nauczycieli - analiza badań własnych. III. Edukacja w aspekcie potrzeb rynku pracy: Edukacja zawodowa w aspekcie "końca pracy", Teoretyczne i praktyczne zasady kształtowania postaw konkurencyjnej zdolności jednostki; Przygotowanie człowieka w sferze pracy we współczesnym świecie w kontekście potrzeby edukacji permanentnej; Jak komputer i sterowanie nim maszyny zmieniają pracę człowieka?; Współczesny wymiar edukacji w obronie cywilnej; Problemy edukacyjne i profesjologiczne w rozwoju organizacji; Zmiana kapitału organizacyjnego jako element kapitału ludzkiego; Zakład pracy w gospodarce opartej na wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wartości w edukacji: Obszary zmiany koniecznej w edukacji człowieka XXI wieku; Nauczyciele w nowej rzeczywistości edukacji; Muzyka w wychowaniu do wartości. Wykorzystanie doświadczeń muzycznych w praktyce pedagogicznej; Ocenianie osiągnięć szkolnych – pedagogiczny wgląd w obszary sądów wartościujących. Cz. II Edukacja szkolna wobec wyzwań współczesności: Wyzwania edukacji medialnej; Edukacja teatralna jako droga poznania siebie i świata we wczesnym dzieciństwie; Czas pandemii nową sytuacją dla szkolnictwa podstawowego. Doświadczenia ostatnich miesięcy; Nowe możliwości w kształtowaniu kompetencji cyfrowych uczniów I etapu edukacji; Tyflomuzykoterapia metodą wspomagającą edukację dzieci z niepełnosprawnością wzroku; Fotografia w podręczniku szkolnym; Teoretyczne podstawy szkolenia obronnego w Polsce. Cz. III Dylematy wychowania dzieci i młodzieży: „Lucky girl syndrome” jako zjawisko społeczne i wyzwanie wychowawcze; Rodzina niepełna w przestrzeni oddziaływań wychowawczo-socjalizacyjnych; Badania nad dogoterapią w perspektywie zagranicznych autorów. Cz. IV Wyzwania edukacji akademickiej: Wyzwania współczesnej nauki i edukacji wobec wzrostu ilości informacji i metod jej przetwarzania; Przypadek użytkownika (user case) jako narzędzie wspierające nauczyciela akademickiego; Zdalne instrukcje (lekcje) platformy Moodle innowacyjną metodą wspierającą edukację studentów; Motywy podjęcia studiów na kierunku pedagogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Uniwersytet, jego tożsamość, misja i dziedzictwo oraz narodowa strategia rozwoju szkolnictwa wyższego: Uniwersytecka edukacja i jej ekonomika; Akademia jako źródło wiedzy oraz przestrzeń kształcenia i wychowania; Szkolnictwo wyższe w procesie przemian; Wybrane uwarunkowania rozwoju zawodowego nauczyciela akademickiego (w literaturze ukraińskiej); Psychiczna aktywność studentów (Zarys problemu); Profil organizacyjny i metodyczny warsztatu prac naukowych studentów pedagogiki; Rozdział 2.: Polityka edukacyjna: Edukacja jako mądrość i droga do mądrości; Myśli o edukacji, wiedzy i mądrości; Tendencje rozwojowe edukacji w społeczeństwie zaawansowanej nowoczesności; Refleksje na temat funkcjonalnych aspektów edukacji niepublicznej; Historia i przyszłość inspiracją do modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego; Godziny "karciane" w szkole i ich rola w procesie kształcenia; Rozdział 3.: Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra: Aksjologizm edukacji i pracy przyczynkiem edukacji jutra; Kapitał ludzki a jakościowo-aksjologiczne uwarunkowania studiów pedagogicznych nauczycieli; Odpowiedzialność jako wartość w procesie wychowania dzieci i młodzieży; Wychowanie ku zaangażowaniu. Czy zaangażowanie jako wychowanie? ; Rola szkoły wyższej w kształtowaniu kompetencji autokreacyjnych nauczycieli w szkole jutra; Rozdział 4.: Metodologiczne i innowacyjne problemy edukacji: Współczesne kierunki i tendencje w badaniach pedagogicznych; Dylematy współczesnej dydaktyki wojskowej. Przedmiot badań w dydaktyce wojskowej; Recenzja jako forma dyskursu pedagogicznego: zarys problemu; Udział nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich w samokształceniu kierowanym; Wolność i konieczność w innowacyjnej edukacji; Dokąd zmierza edukacja w okresie dzieciństwa - perspektywy i zagrożenia. Rozdział 5.: Varia: Spis publikacji prof. zw. dra hab. Kazimierza Denka za rok 2010.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: Sterowny czynnik rozwoju społeczeństwa wiedzy; R.1 Edukacja jutra i jej uwarunkowania: Ku uniwersytetowi jutra; Systemy edukacji i ich teorie a pedagogika; Mistrzowie naszych mistrzów - o filozofii integrowania edukacji jutra; Potrzeba proeuropejskiej orientacji w polskiej edukacji; O niektórych kulturowych i naturalnych determinantach edukacji jutra; Edukacja jaka? - szansą czy zagrożeniem rozwoju osobowości ucznia; Prymus i kujon. Rzecz o szkolnych stereotypach; Polityka oświatowa samorządów lokalnych wobec szkoły jutra; R.2 Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy: Rola edukacji estetycznej w kształceniu studentów uczelni pedagogicznych; Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra przez pryzmat wychowania duchowego: koncepcja Zofii Rusowej; Haneke, czyli o hipokryzji w edukacji; Wpływ metod waloryzacyjnych na poziom rozumienia pojęć wartości uczniów gimnazjum - doniesienia z badań; Proces kształtowania się polityki młodzieżowej w Unii Europejskiej; Poczucie sensu życia wychowawcy jako problem pedagogiki egzystencji; Rola uniwersytetu w kształtowaniu nauczyciela akademickiego. W poszukiwaniu gubionego etosu; Aspekt wychowawczy działalności pozadydaktycznej nauczyciela akademickiego; Refleksja nad koncepcją odpowiedzialności względem drugiego człowieka, samego siebie i przyszłości; R.3 Kapitał ludzki w kontekście społeczeństwa wiedzy: Kapitał symboliczny i materialny w rozwoju szkolnictwa wyższego; Społeczeństwo wiedzy - mit czy realny cel?; O nasyceniu kapitału ludzkiego pierwiastkiem zaufania. Kapitał społeczny kobiet województwa śląskiego; Więzi społeczne i zaufanie podstawą przełożenia kapitału ludzkiego na rozwój w cywilizacji wiedzy; R. 4 Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wyzwania kongresu UNESCO CONFINETEA VI w Brazylii 2009 dla andragogiki i edukacji dorosłych; Blaski i cienie rodzimego, europejskiego i globalnego wymiaru kształcenia pro zawodowego; Formy rozwoju edukacji zawodowej; Badania w działaniu (BWD) w dydaktyce akademickiej: specyfika procedury i szanse oraz warunki jej popularyzacji wśród pedagogów; Motywy wyboru kierunku studiów niepełnosprawnych studentów; Ocena najczęstszych dolegliwości bólowych w grupie zawodowej fizjoterapeutów; Przydatność metod zoo terapii w rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; R.5 Varia: Spis publikacji profesora Kazimierza Denka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: Wywoływanie pożądanych zmian; R.1 Wychowywanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Rozwojowy wymiar konfliktów interpersonalnych wśród dzieci; Nauczyciel przedszkola wobec przeobrażeń edukacyjnych; Kompetencje współczesnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej - szansa czy zagrożenie dla rozwoju szkoły przyszłości; Koncepcje integracji klas I-III; Ukryty wymiar pytań nauczyciela; Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej - nowe oblicze edukacji jutra; Nauczanie języków obcych w klasach I-III w opinii uczestników procesu edukacyjnego; Nauczyciel w przedszkolu wychowawcą dziecka do życia w społeczeństwie wielokulturowym; Kaszëbsczé abecadło - jego funkcje w edukacji międzykulturowej; Miejsce i zadania wychowania patriotycznego w przedszkolnej edukacji jutra; Wybrane aspekty pracy wychowawczo-dydaktycznej z dziećmi przedszkolnymi w zakresie edukacji ekologicznej; R.2 Zajęcia lekcyjne, pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra: Zajęcia pozalekcyjne w gimnazjach; Zajęcia pozalekcyjne atrakcyjnym dopełnieniem edukacji szkolnej; Szkoła współczesna jako przestrzeń tworzenia kultury; Wiedza o teatrze jako składnik edukacji teatralnej młodzieży w szkole jutra; Rola kultury w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Arteterapia i muzykoterapia; ABC nauczyciela folklorysty; Edukacyjne aspekty czasu wolnego; Rodzic jako tutor wobec wyboru zajęć dodatkowych dla dzieci w wieku przedszkolnym; Edukacja nieformalna w formalnym nauczaniu szkolnym; R.3 Kultura fizyczna i nauki o niej: Turystyka szkolna - nowe perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole; Nowe formy i trendy turystyki światowej; Preferowanie formy aktywności ruchowej w świetle nowoczesnych wyzwań wychowania fizycznego; Podstawowe elementy kształcenia menedżerów sportowych; Miejsce kultury fizycznej i aktywności sportowej w resocjalizacji penitencjarnej; Najnowsze osiągnięcia technologii informacyjnej a turystyka - nowe wyzwania i możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej