Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(254)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(250)
Publikacje naukowe
(70)
Publikacje fachowe
(44)
Publikacje dydaktyczne
(43)
Czasopisma
(3)
E-booki
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(165)
dostępne
(137)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(145)
Czytelnia
(166)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(17)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Kojs Wojciech (1940- )
(12)
Głuchowska Hanna
(11)
Sałamacha Przemysław
(11)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Górska Milena
(7)
Dudek Sandra
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Grabowska Tatiana
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Jeruszka Urszula (1952- )
(5)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(5)
Żabiński Dawid
(5)
Baraniak Barbara
(4)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gerlach Ryszard (1955- )
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Morańska Danuta (1963- )
(4)
Ostrowski Kazimierz
(4)
Szlosek Franciszek (1943- )
(4)
Wrońska Marta
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kwiatkowski Stefan M
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lulek Barbara
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Małasiewicz Alicja
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Skibska Joanna
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Zenderowski Radosław (1974- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Baran Jolanta
(2)
Batiuk Anna
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Cesarska Danuta (1942- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudak Anna
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(2)
Hyżak Danuta
(2)
Kabacińska Katarzyna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Klinik Anna
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Kłodnicka Olga
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lemańska Żanetta
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(59)
2010 - 2019
(111)
2000 - 2009
(76)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(89)
Kraj wydania
Polska
(257)
Język
polski
(254)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(20)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(11)
6-8 lat
(10)
0-5 lat
(9)
Dzieci
(9)
9-13 lat
(7)
Przedszkola
(7)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(2)
14-17 lat
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Pedagogika pracy
(30)
Nauczyciele
(24)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Kształcenie
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(19)
Szkolnictwo
(18)
Pedagogika społeczna
(17)
Nauczanie początkowe
(16)
Pedagogika
(16)
Praca
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Język dziecka
(14)
Pedagogika resocjalizacyjna
(14)
Młodzież
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Rynek pracy
(13)
Kształcenie ustawiczne
(12)
Nauczanie
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Korekcja mowy
(11)
Nauczanie zintegrowane
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Spółgłoski
(11)
Wychowanie
(11)
Patologia społeczna
(10)
Rodzina
(10)
Studenci
(10)
Uczniowie
(10)
Wychowanie w rodzinie
(10)
Wymowa
(10)
Zawód
(10)
Kształcenie zawodowe
(9)
Opieka społeczna
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Szkolnictwo zawodowe
(9)
Dzieci
(8)
Język polski
(8)
Nauka mówienia
(8)
Oświata
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Edukacja medialna
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Metodologia
(7)
Metody nauczania
(7)
Oświata dorosłych
(7)
Percepcja wzrokowa
(7)
Więźniowie
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Badania naukowe
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Jakość kształcenia
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Kompetencje zawodowe
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Pedagodzy
(6)
Praca kulturalno-oświatowa
(6)
Wczesna interwencja
(6)
Wsparcie edukacyjne
(6)
Historia wychowania
(5)
Integracja społeczna
(5)
Kompetencje medialne
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Rehabilitacja medyczna
(5)
Socjalizacja
(5)
Spostrzeganie
(5)
Szkolenie zawodowe
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Czytanie
(4)
Dysertacje naukowe
(4)
Grafomotoryka
(4)
Ludzie starzy
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Motoryka mała
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pisanie
(4)
Polityka oświatowa
(4)
Polityka społeczna
(4)
Praca dyplomowa
(4)
Praca socjalna
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Rodzice
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Samokształcenie
(4)
Socjologia rodziny
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Sukces
(4)
Uczenie się
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(65)
1989-2000
(24)
1901-2000
(12)
1801-1900
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1701-1800
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Europa
(8)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rosja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(148)
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały pomocnicze
(29)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Podręcznik
(14)
Materiały konferencyjne
(11)
Opracowanie
(10)
Księga pamiątkowa
(7)
Poradnik
(7)
Monografia
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(215)
Socjologia i społeczeństwo
(64)
Językoznawstwo
(17)
Psychologia
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Medycyna i zdrowie
(10)
Nauka i badania
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
257 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wielokulturowość – edukacja – tożsamość. O potrzebie konstruowania czasowego współrozumienia. Cz. I Tymczasowe poznanie: Edukacja etniczna i regionalna szansą reinhabilitacji. Od wielokulturowej ku międzykulturowej edukacji regionalnej; Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego; Od praktyki do teorii edukacji regionalnej. Casus kaszubskości; Współczesna tożsamość kaszubska; Znaczenie edukacji regionalnej dla zachowania tożsamości i dziedzictwa kulturowego. Cz. II Edukacja: od doświadczania świata do (re)konstrukcji tożsamości: Szkolnictwo polskiej mniejszości narodowej na Białorusi. Osiągnięcia – tendencje – oczekiwania; determinanty egzogenne i endogenne wpływające na kondycję i jakość pracy kulturalno-oświatowej związków i stowarzyszeń mniejszościowych w województwie pomorskim; Współczesne autoidentyfikacje mieszkańców pogranicza etniczno-kulturalnego; Mariawici w przestrzeni edukacyjnej: od koherencji ku dyferencjacji (intra)dyskursu nad mniejszością mariawicką; O edukacji regionalnej. Z doświadczeń nauczyciela regionalisty; Głodnica – Cassubia Felix?; Codzienność i zdroworozsądkowość wychowania rodzinnego a możliwość jego waloryzacji regionalizmem. Refleksje na marginesie codzienności. Cz. III Język – edukacja – zmagania o tożsamość: Rola języka w edukacji służącej w budowaniu tożsamości na przykładzie Górnego Śląska; Nauczanie języków mniejszościowych: metody, działania, wyzwania. Przykład języków: bretońskiego, łużyckiego i kaszubskiego; Niemieckie szkolnictwo prywatne i nauczanie wędrowne na Pomorzu w latach 1926-1939; Kiedy język polski staje się obcym… O nauczaniu języka i kultury polskiej Polaków na Wschodzie. Cz. IV (Tymczasowe) propozycje edukacyjne: Od edukacji regionalnej do edukacji międzykulturowej – ku zbliżeniu ludzi i ich kultur; Edukacja regionalna wsparta na dziecięcym filozofowaniu. Refleksje z pogranicza praktyki; Dialog międzykulturowy i polska szkoła; Edukacja regionalna a media masowe; Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej; Szkoła Suki Biłgorajskiej – rodzinna inicjatywa muzycznej edukacji regionalnej; etnoedukacja – pomiędzy myśleniem globalnym a działanie lokalnym; Doświadczanie edukacji regionalnej w przestrzeni pogranicza na przykładzie programu „Klasa dziedzictwa kulturowego); Edukacja regionalna na Kurpiowszczyźnie; Edukacja międzykulturowa wobec polityki migracyjnej Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 13)
Zawiera: Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością: Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu; Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością; Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego; Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych; Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego; Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku; Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego; Edukacja do dorosłości. Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością: Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne; Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji; Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną; Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji; Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością; W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością; Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk)
Zawiera: Wprowadzenie; Profesor Stanisław Kaczor (rys bibliograficzny); Ważniejsze publikacje prof. dr. Stanisława Kaczora. Podstawy teoretyczne edukacji ustawicznej: Kształcenie ustawiczne w świetle raportu Jacques’a Delorsa; o kształceniu ustawicznym w innej wersji; Wokół pojęcia kompetencji społecznych w kontekście potrzeby ustawicznej edukacji obywatelskiej; Problemy i dylematy edukacyjne na progu XXI wieku; Wartości w ustawicznej edukacji zawodowej; Теоретические основы системы многоуровневого непрерывного профессионального образования ; Nauczyciel kształcenia zawodowego w formach pozaszkolnych; Nowe zadania pedagogiki pracy; Metoda profesjograficzna w ustawicznej edukacji zawodowej; Методолого-теоретические основы оценочно-критериалъной системы многоуровневой профессионалъной подготовки; Pedagogika rodziny. Doświadczenia w zakresie ustawicznej edukacji zawodowej: Szkolne formy edukacji ustawicznej - zmiany strukturalne w latach 1990-1998; Kondycja ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego oraz jej uwarunkowania; Jak pojmujemy nasza rolę? (O strategii działania Stowarzyszenia Oświatowców Polskich); Związki Ustawicznej Edukacji Zawodowej z Młodzieżowym Rynkiem Pracy; Refleksje nad kształceniem zawodowym w Polsce; Folk High Schools in the Hungarian Adult Education System and in the Civil Sector; Wdrażanie do samorządności w toku edukacji zawodowej i ustawicznej; Ścieżka dokształcania i doskonalenia zawodowego księgowych realizowana przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce; Przemiany w warunkach, celach i formach pracy stowarzyszeń edukacyjnych po roku 1989. Tendencje rozwojowe edukacji ustawicznej: Edukacja ustawiczna wobec wyzwań cywilizacyjnych społeczeństwa miast i wsi; Wspomaganie rozwoju edukacji ustawicznej poprzez badania naukowe; Анализ и перспектигы начальной школы как компонета непрерывного образования ; Edukacja ustawiczna a współczesne problemy polskich seniorów; Restrukturyzacja i rekonwersja a edukacja ustawiczna dorosłych; Problemy i dylematy dalszej edukacji zawodowej w warunkach transformacji; Koncepcja regionalnego ośrodka certyfikacji systemów jakości kształcenia i doskonalenia zawodowego; Projekt wdrażania systemu zapewnienia jakości kształcenia w szkołach zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polityka państwa wobec zagrożeń bezpieczeństwa publicznego: Postrzeganie bezpieczeństwa we współczesnym świecie; Polityka bezpieczeństwa jako przykład public Policy; Bezpieczeństwo podczas imprez masowych; Polityka resocjalizacji w zakładach karnych w Polsce; System Informacyjny Schengen (SIS) w systemie wewnętrznego bezpieczeństwa europejskiego; Wirtualna rzeczywistość- pomoc czy zagrożenie; Bezpieczeństwo informacyjne jako kontekst bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni; 2. Instytucjonalny wymiar bezpieczeństwa publicznego: Międzyresortowy Zespół do spraw Zagrożeń Terrorystycznych III Rzeczypospolitej- struktura- zadania- efekty; Pierwsze chwile po atakach terrorystycznych- zadania ratownictwa; Logistyka jako element zarządzania kryzysowego Rzeczypospolitej Polskiej (RP); Rola ABW w polskiej polityce bezpieczeństwa; Zadania policji w przeciwdziałaniu i zwalczaniu terroryzmu; Rola i możliwości Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej w ofensywnym zwalczaniu terroryzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 327 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Od przeszłości do przyszłości. Narodziny międzynarodowej współpracy w kształceniu dorosłych; 2. Instytucje pomocy osobom starszym; 3. Kształcenie ustawiczne jako element przygotowania do starości; 4. Od ag izmu- negatywnych stereotypów do dobrej babuni- emocjonalnego wzoru ludzi starych; 5. Projekt "Senior-Seniorowi" jako forma aktywizacji osób starszych w środowisku lokalnym; 6. Społeczne konsekwencje procesu starzenia się ludności; 7. Perspektywa gen derowa- aktualne wyzwanie dla andragogiki i gerontologii; 8. Ludzie starzy w kulturze indywidualizmu; 9. Konceptualizacja kształcenia osób starszych- płaszczyzna komunikacji andragogiki z gerontologią; 10. Poczucie alienacji u osób starszych; 11. Geragogiczne aspekty w kształceniu asystentów osób starszych; 12. Obszary aktywności seniorów - mity i rzeczywistość; 13. Wolontariat- aktywizacja osób starszych; 14. Elementy psychoanalizy starości na podstawie dzieła Charlotte Herfray "Starość: interpretacja psychoanalityczna"; 15. Aktywność zawodowa osób starszych a warunki bytu i jakość życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część 1. WYBRANE OBSZARY DIAGNOZY W PEDAGOGICE: Diagnoza czynników ryzyka i czynników chroniących w zakresie zachowań suicydalnych młodzieży – zarys problemu; Zachowania suicydalne dzieci i młodzieży w świetle badań; Holistyczna diagnoza rodziny jako najważniejszego środowiska wychowawczego w perspektywie familiologii; Środowisko rodzinne a kompetencje społeczne uczniów w młodszym wieku szkolnym; Współczesne dyskursy wokół diagnozy i terapii słuchu; Samoocena ucznia w perspektywie pracy nauczyciela szkoły podstawowej; Współczesne problemy rozwoju pedagogiki muzealnej w Ukrainie; Dobre samopoczucie czy zdrowie psychiczne? Refleksje nad kondycją psychiczną współczesnego człowieka; Instytucjonalizm jako kwintesencja mentalności społeczeństwa; Część 2. PROFILAKTYKA WOBEC WYBRANYCH PROBLEMÓW, SYTUACJI I ZAGROŻEŃ: Gotowość logopedów do realizacji zadań w zakresie profilaktyki zaburzeń komunikacji; Szkoła w profilaktyce sytuacji granicznych; Rodzaje zachowań ryzykownych wśród uczniów szkół ponadpodstawowych i sposoby ich niwelowania; Zapobieganie zachowaniom suicydalnym; Część 3. WYBRANE METODY PRACY, POMOCY I WSPARCIA (TERAPEUTYCZNEGO) DZIECI, MŁODZIEŻY ORAZ DOROSŁYCH: Metody wspomagające pracę dydaktyczną nauczyciela akademickiego; Żywa biblioteka jako metoda edukacji antydyskryminacyjnej; Aromaterapia, chromoterapia, luminoterapia i chi ball wsparciem oddziaływań logopedycznych; Bajkoterapia w edukacji dziecka w wieku przedszkolnym; Changing the Known into the Fresh; Modernizing Traditional TEFL Methods and Techniques When Teaching English to Young Learners as a Segment of Lifelong Education; Pomoc rodzinie i dziecku z FASD – okiem pedagoga: potrzeby, możliwości, propozycje rozwiązań systemowych; Metoda projektów jako element rozwoju kompetencji i narzędzie pracy pracowników socjalnych oraz edukatorów w kształceniu i pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz I. Kształcenie i wychowanie przedzawodowe; 1. Fraktalność wyboru zawodu i pracy w całożyciowym rozwoju człowieka; 2. Aspiracje zawodowe współczesnej młodzieży. Perspektywa badawcza; 3. Wpływ szkoły na orientację zawodową młodzieży gimnazjalnej; 4. Kategoria "praca" w orientacji i poradnictwie zawodowym i pośrednictwie pracy; 5. Kategoria "praca" a rola poradnictwa zawodowego w opinii młodzieży; 6. Współczesne poradnictwo zawodowe- poradnictwo karier. Potrzeby a rzeczywistość; 7. Praca w treściach kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym; 8. Praca w systemie wartości młodzieży gimnazjalnej klas III; 9. Wychowanie prospołeczne w strukturach warsztatu terapii zajęciowej; 10. Wychowanie przez pracę dla wartości trans historycznych; 11. Kwalifikacje osobowościowe nauczyciela kształcenia zawodowego; 12. Zadania i model nauczyciela techniki w szkole XXI wieku; 13. Związek korelacyjny pomiędzy kompetencjami informacyjnymi a działaniami nauczycieli na rzecz projektowania i wykorzystywania materiałów dydaktycznych w świetle badań własnych; 14. Przywództwo nauczyciela w pracy zawodowej; Cz. II. Edukacja zawodowa wobec wyzwań rynku pracy; 1. Społeczne uwarunkowania zainteresowań edukacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 2. Wybrane determinanty rozwoju polskiego szkolnictwa zawodowego wobec wyzwań rynków pracy w Polsce i UE; 3. Polityka zatrudniania zalecana przez UE; 4. Europejski Fundusz Społeczny jako instrument finansowy wspierający rozwój polityki edukacyjnej i rynku pracy w UE; 4. Kierunki przemian w zawodach w XXI wieku; 5. Komu talent, komu? Talenty na rynku pracy- pilnie poszukiwane, niejednoznacznie rozumiane; 6. Przygotowanie osób zdiagnozowanych jako upośledzone umysłowo w stopniu lekkim do wejścia na otwarty rynek pracy; 7. Doskonalenie kompetencji społecznych instrumentem przeciwdziałania mobbingowie; Cz. III. Studia wyższe jako problem badawczy pedagogiki pracy; 1. Komunikowanie się a kultura organizacyjna szkoły wyższej; 2. Postawy rodzicielskie studentów pedagogiki w świetle założeń wychowania przez pracę; 3. Aktywność zawodowa w trakcie studiów wyższych- sposoby łączenia nauki z pracą; 4. Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy w percepcji studentów studiów pedagogicznych; 5. Aspiracje zawodowe i życiowe studentów; 6. Przygotowanie do zatrudnienia w opinii studiującej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie w rodzinie z perspektywy współczesnych zagrożeń i wyzwań: Między sterowaniem a wychowaniem dziecka; Bezradność opiekuńczo-wychowawcza rodziców jako problem współczesnej rodziny- prośba konceptualizacji zjawiska; Wczesne wspomaganie rozwoju szansą dla dziecka i jego rodziny w kontekście praktyki poradni; Wolontariat jako forma uspołeczniania dzieci i młodzieży; Współczesne formy pomocy i wsparcia rodziny dysfunkcyjnej; Projekt kwestionariusza do oceny jakości opieki i wychowania w placówkach opiekuńczo-wychowawczych; Obszary poczucia jakości życia osoby pochodzącej z rodziny dysfunkcjonalnej- sytuacja rodzinna i relacje interpersonalne; Social media- źródło wiedzy o życiu młodego człowieka?; Problem euro sieroctwa jako konsekwencja migracji rodziców; Funcjonowanie emocjonalne dziecka w sytuacji emigracji zarobkowej rodzin do krajów Unii Europejskiej- teoria i badania; "Zarówno tu, jak i tam"? Ku problemowi współczesnego macierzyństwa transnarodowego. Studium przypadku; Zjawisko migracji a problematyka rodzin cudzoziemskich; 2. Przestrzeń szkoły w XXI wieku- w stronę zdrowia: Współczesna szkoła z perspektywy zagrożeń i wyzwań; Edukacja małego dziecka profilaktyką dysfunkcji rozwoju; Coaching rodzinny szansą zawodową dla pedagogów; Dyrektor szkoły przyszłości; Walory edukacyjne i wychowawcze druzyn Nieprzetartego Szlaku w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawna intelektualnie na przykładzie własnych doświadczeń w pracy pedagoga specjalnego i instruktora harcerskiego; Czynniki środowiska rodzinnego warunkujące zdrowie dzieci i młodzieży; Płodowy zespół alkoholowy jako czynnik ryzyka wykolejenia społecznego; Dziecko z padaczką w szkole. Kształcenie kadry pedagogicznej w dziedzinie epileptologii szansą na normalne funkcjonowanie dziecka chorego przewlekle; Zaburzenia odżywiania- problem niszczący całą rodzinę; Bigoreksja- odwrotna anoreksja. Zaburzenia obrazu własnego ciała u mężczyzn; Stare zagrożenia, aktualne problemy, sukcesy; 3. Resocjalizacja- współczesne dylematy, problemy, sukcesy: Formy patologii destabilizujące wychowanie i sytuacja dziecka w rodzinie patologicznej; Rodzina adopcyjna jako otwarta forma resocjalizacji; Poczucie własnej skuteczności jako istotny czynnik chroniący przed wykolejeniem społecznym i zachowaniami patologicznymi wśród młodzieży; Potęga grupy. Grupa rówieśnicza a kształtowanie się zachowań dewiacyjnych; Oddziaływania wychowawcze wobec nieletnich sprawców czynów karalnych w warunkach izolacyjnych; Wybrane formy oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach izolacji penitencjarnej- aspekty teoretyczne i praktyczne; programy resocjalizacyjne formą oddziaływań w warunkach izolacji więziennej na przykładzie Oddziału Zewnętrznego Zakładu Karnego w Zamościu; Wybrane programy resocjalizacji sprzyjające przygotowaniu do readaptacji społecznej skazanych na przykładzie własnych doświadczeń w pracy penitencjarnej w Areszcie Śledczym w Bydgoszczy; Czynniki ułatwiające i utrudniające readaptację społeczną osób wychodzących na wolność oraz znaczenie pomocy postpenitencjarnej; Środki oddziaływania resocjalizacyjnego na skazanego stosowane w zakładach karnych jak próba zmiany nawyków; Zachowania autoagresywne u młodzieży dorastającej- psychospołeczne uwarunkowania problemu; Praca jako szczególna forma oddziaływań wychowawczych w polskim systemie penitencjarnym na przykładzie Zakładu Karnego w Chełmie; Rola kontaktów zewnętrznych w procesie resocjalizacji skazanych na przykładzie Zakładu Karnego w Herbach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Materiały ; nr 59)
1. Organizacja pracy i zadania sądowych kuratorów dla dorosłych; 2. Realizacja orzeczeń o warunkowym zawieszeniu wykonania kary pozbawienia wolności bez oddania skazanego dozór; 3. Dozór kuratora sądowego przy warunkowym zawieszeniu wykonania kary pozbawienia wolności; 4. Wykonanie orzeczeń o warunkowym umorzeniu postępowania karnego; 5. Dozór kuratora sądowego przy warunkowym zwolnieniu; 6. Orzekanie i wykonywanie przerwy w odbywaniu kary pozbawienia wolności wobec skazanych zobowiązanych do utrzymywania kontaktu z kuratorem sadowym; 7. Udział kuratora sądowego w przygotowaniu skazanego do życia po zwolnieniu z zakładu karnego w trybie art. 164 Kkw; 8. Wykonywanie dozoru orzeczonego na wniosek skazanego- readaptacja społeczna skazanego na podstawie art. 167 KKw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 9)
Wprowadzenie; Wykształcenie zawodowe – miejsce w systemie edukacji i na rynku pracy; Kształcenie zawodowe w Polsce – przemiany, organizacja, efekty; Wykształcenie zawodowe – bariera czy szansa na rynku pracy? Wyniki badania Bilans Kapitału Ludzkiego; Losy edukacyjne i zawodowe absolwentów techników i zasadniczych szkół zawodowych; Indywidualna opłacalność kształcenia zawodowego w Polsce w latach 2004–2016; Rozwiązania systemowe kształtujące rozwój Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w Polsce; Egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe; Organizacja i finansowanie szkół kształcących zawodowo przez powiaty; Rola zagranicznej mobilności edukacyjnej we wstępnej fazie kształcenia zawodowego; Bibliografia; Autorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia uprawiania hazardu a izolacja penitencjarna. Wspólne obszary problemowe; 1. Teoretyczne i prawne konteksty ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób osadzonych: 1.1. Hazard – przestępczość – zaburzenia uprawiania hazardu; 1.2. Podstawy koncepcyjne interwencji ukierunkowanych na ograniczanie powrotu do przestępstwa i zaburzeń uprawiania hazardu; 1.3. Oddziaływania profilaktyczno-terapeutyczne w jednostkach penitencjarnych. 2. Izolacja penitencjarna jako kontekst oddziaływań profilaktyczno-terapeutycznych nakierowanych na zaburzenia uprawiania hazardu: 2.1. Izolacja penitencjarna – bariery systemowe i instytucjonalne; 2.2. Potrzeby i zasoby osób osadzonych w zakresie oddziaływań ograniczających zaburzenia uprawiania hazardu; 2.3. Kompetencje kadry penitencjarnej w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu. 3. Metodologiczne założenia badań własnych: 3.1. Koncepcja diagnozy potrzeb i zasobów w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu w jednostkach penitencjarnych; 3.2. Plan badań; 3.3. Cele i problematyka badawcza; 3.4. Metody gromadzenia i opracowania danych oraz narzędzia badawcze; 3.5. Szanse i ograniczenia w prowadzeniu badań diagnostycznych zasobów i potrzeb w zakresie profilaktyki zaburzeń uprawiania hazardu w jednostkach penitencjarnych. 4. Diagnoza potrzeb i zasobów w zakresie profilaktyki i terapii zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób osadzonych: 4.1. Opis próby badawczej; 4.2. Ryzyko zaburzeń uprawiania hazardu wraz z czynnikami współwystępującymi; 4.3. Motywy podejmowania aktywności hazardowych; 4.4. Dostępność hazardu w jednostkach penitencjarnych; 4.5. Ocena oferty pomocowej w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu w opinii osób osadzonych; 4.6. Wnioski z diagnozy potrzeb i zasobów osób osadzonych w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu; 4.7. Rekomendacje dla praktyki – diagnoza potrzeb i zasobów osób osadzonych w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu. 5. Czynniki ryzyka zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób pozbawionych wolności: 5.1. Opis próby badawczej; 5.2. Dysfunkcyjne przekonania dotyczące hazardu wśród osób pozbawionych wolności; 5.3. Podsumowanie wyników prezentowanych badań; 5.4. Dysfunkcyjne przekonania w diagnozie ryzyka zaburzeń uprawiania hazardu i powrotności do przestępstwa; 5.5. Rekomendacje dla praktyki penitencjarnej wynikające z analizy poznawczych czynników ryzyka zaburzeń uprawiania hazardu. 6. Kompetencje kadry penitencjarnej w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu wśród osób osadzonych w badaniach sondażowych: 6.1. Opis próby badawczej; 6.2. Ocena kompetencji funkcjonariuszy Służby Więziennej w zakresie profilaktyki zaburzeń uprawiania hazardu; 6.3. Gotowość funkcjonariuszy do podnoszenia kompetencji zawodowych w obszarze profilaktyki; 6.4. Udział funkcjonariuszy Służby Więziennej w szkoleniach z zakresu zaburzeń uprawiania hazardu; 6.5. Wnioski z diagnozy potrzeb i zasobów funkcjonariuszy Służby Więziennej; 6.6. Rekomendacje dla praktyki w kontekście diagnozy potrzeb i zasobów funkcjonariuszy Służby Więziennej. 7. Opinie funkcjonariuszy i ich potrzeby w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu u osób osadzonych w badaniach fokusowych: 7.1. Kontekst prowadzenia badań fokusowych w diagnozowaniu zasobów i potrzeb funkcjonariuszy w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu; 7.2. Opinie funkcjonariuszy o interwencjach w zakresie ograniczania zaburzeń uprawiania hazardu i kompetencjach do ich prowadzenia; 7.3. Wnioski z analizy opinii funkcjonariuszy Służby Więziennej zebranych podczas badań fokusowych; 7.4. Rekomendacje dla prowadzenia działań ograniczających zaburzenia uprawiania hazardu na podstawie opinii funkcjonariuszy Służby Więziennej uzyskanych w badaniach fokusowych. 8. Oddziaływania ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu wśród osób pozbawionych wolności na tle programów profilaktyki zaburzeń używania substancji psychoaktywnych: 8.1. Programy profilaktyki zaburzeń używania substancji psychoaktywnych realizowane w jednostkach penitencjarnych; 8.2. Programy ograniczające zaburzenia uprawiania hazardu wśród osób osadzonych w jednostkach penitencjarnych; 8.3. Rekomendacje dla opracowania, wdrożenia i ewaluacji programów profilaktyki zaburzeń uprawiania hazardu oraz rekomendacje do zmian regulacji prawnych; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Od przedmiotowego do podmiotowego rozumienia pracy człowieka 1. Praca człowieka w ujęciu historycznym: Rozumienie pracy w ustroju wspólnoty rodowej; Rozumienie pracy w okresie niewolnictwa; Rozumienie pracy w feudalizmie; Rozumienie pracy w kapitalizmie; Rozumienie pracy w czasach nowożytnych. 2. Teoretyczne konteksty myślenia o pracy: Praca w kontekście uniwersalistycznym; Praca w kontekście pragmatycznym; Praca w kontekście materialistycznym; Praca w kontekście chrześcijańskim. Teologia pracy; Praca w kontekście personalistycznym. Część II. Wielowymiarowość pracy w humanistyce 1. Potrzeba systemowego ujęcia: Wielowymiarowość pojęcia praca człowieka; Prymat człowieka nad pracą; Funkcje pracy człowieka; Zmienność treści pojęcia praca człowieka; Systemowe ujmowanie pracy człowieka. 2. Praca w znaczeniu prakseologicznym: Praca jako splot postępowań człowieka; Praca jako jedna z form działalności człowieka; Inne formy działalności człowieka. 3. Moralne aspekty pracy człowieka: Praca człowieka jako kategoria aksjologiczna; Moralne aspekty pracy człowieka; Właściwości pracy źródłem wartości moralnych; Odpowiedzialność w zjawiskach pracy; Odpowiedzialność a wolność i godność pracy człowieka. 4. Praca w społecznej nauce Kościoła katolickiego: Założenia teologii pracy; Pojęcie pracy w społecznej nauce Kościoła katolickiego; Wartości podmiotowe i społeczne pracy; Praca w ujęciu św. Tomasza z Akwinu; Praca człowieka w ujęciu Leona XIII; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Stefana Wyszyńskiego; Koncepcja pracy człowieka w nauczaniu Soboru Watykańskiego II; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Jana Pawła II. 5. Praca jako zjawisko kultury: Kultura i praca człowieka; Kultura pracy; Kultura techniczna, organizacyjna i ekonomiczna komponentami kultury pracy; Reinterpretacja pojęcia kultura techniczna. 6. Sens pracy a sens życia człowieka: Sens życia; Usensowienie pracy człowieka; Zagubienie sensu pracy. 7. Jakość życia człowieka podstawą wartościowania pracy: Rozumienie pojęcia jakość życia człowieka; Styl życia urządzonego; Styl życia wartościowego; Kryteria wartości (jakości) pracy człowieka. 8. Praca jako źródło i teren rozwoju postaw życiowych: Praca jako konieczność życiowa człowieka wywołana przymusem ekonomicznym; Praca jako obowiązek człowieka; Praca jako możliwość realizacji potrzeby identyfikacji i tożsamości osobowej; Praca jako droga i teren samorealizacji człowieka; Praca jako oznaka prestiżu społecznego; Praca jako szansa na budowanie więzi społecznych oraz możliwość zaspokojenia potrzeby kontaktów społecznych; Praca jako kreacja własnego życia. 9. Praca zawodowa: Pojęcie praca zawodowa; Prawo do pracy; Kariera i awans zawodowy; Związek kariery zawodowej z podziałem pracy; Samozatrudnienie; Identyfikacja z pracą zawodową; Zadowolenie z pracy zawodowej z i jego formy; Kryteria jakości pracy. Część III. Wybrane problemy psychopatologii pracy człowieka: 1. Ambiwalencja charakteru pracy i postaw wobec pracy; 2. Obciążenie człowieka pracą; 3. Zmęczenie, znużenie człowieka pracą zawodową; 4. Sytuacje trudne w zawodzie: Charakterystyka trudności wewnętrznych w pracy zawodowej; Charakterystyka trudności zewnętrznych w pracy zawodowej. 5. Stres w pracy; 6. Wyuczona bezradność; 7. Uzależnienia w pracy i przez pracę: Źródła uzależnień od pracy; Zła praca, zniewolenie pracą, zniewolenie przez pracę; Przedmiotowe i podmiotowe ujmowanie pracy; Uzależnienia w procesach pracy. 8. Pracoholizm, dobrowolne zagubienie się w pracy: Istota pracoholizmu; Przyczyny pracoholizmu; Cechy pracoholika wskaźnikami pracoholizmu; Rodzaje pracoholizmu. 9. Niewolnictwo dawniej i dziś: Formy współczesnego niewolnictwa; Obozy pracy, lagry i łagry metodą zniewolenia człowieka przez pracę; Praca w literaturze lagrowej i łagrowej. 10. Wypalenie zawodowe: Wypalenie zawodowe – przegląd wybranych koncepcji; Przyczyny powstawania wypalenia zawodowego. 11. Choroby zawodowe. Część IV. Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne 1. Bezrobocie jako zjawisko współczesności: Definicje bezrobocia; Rodzaje bezrobocia; Bezrobocie w Polsce; Przyczyny bezrobocia; Skutki bezrobocia; Bezrobocie a godność człowieka; Społeczne skutki bezrobocia; Bezrobocie a struktura zatrudnienia w Polsce; Ekonomiczno-społeczne wymiary bezrobocia. Wykluczenie i spirala nędzy; Bezrobocie a procesy degradacji społecznej; Pozytywne skutki bezrobocia; Cechy polskiego bezrobocia; Niezbędność rozwiązywania problemów bezrobocia; Rola edukacji zawodowej w rozwiązywaniu problemów bezrobocia. 2. Psychologiczne problemy bezrobocia: Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia. 3. Psychologiczne reakcje na bezrobocie: Emocjonalne reakcje na bezrobocie; Samoocena; Zaburzenia zdrowia psychicznego. 4. Zaburzenia postępowania u bezrobotnych: Agresja u bezrobotnych; Rezygnacja u bezrobotnych/ 5. Obronne sposoby radzenia sobie przez bezrobotnych. Część V. Rozwój cywilizacji informacyjnej a problem pracy 1. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej: Kierunki analiz przemian cywilizacyjnych; Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie informacyjnym; Wyzwania współczesnego społeczeństwa wiedzy; Od społeczeństwa trzech prędkości ku społeczeństwu wiedzy; Zmienność funkcji wiedzy w pracy człowieka w nowym modelu społeczeństwa; Edukacja zawodowa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy; Zmiana funkcji wykształcenia wyższego w społeczeństwie wiedzy. 2. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: Zakres problematyki; Trudny rynek pracy; Tendencje rozwojowe współczesnego rynku pracy; Przyszłość pracy człowieka; Zmiany aksjologiczne w społeczeństwie informacyjnym; Zmienność treści i funkcji pracy człowieka; Zmiany w technologiach czynnikiem przemian procesów pracy; Nowy rynek pracy człowieka; Zagrożenia na rynku pracy; Edukacja jako inwestycja w ludzi; Od kwalifikacji do kompetencji; Oczekiwane cechy pracownika na nowym rynku pracy. 3. Nowe technologie a nowe formy i rodzaje pracy zawodowej człowieka: Ciągłość przemian technologicznych; Zmiany strukturalne w gospodarce a nowe zawody; Nowe technologie a ewolucja zawodów; Wzrost znaczenia kwalifikacji/kompetencji zawodowych; Przykłady nowych technologii a świat zawodów; Dziesięć technologii współczesnych nadzieją na nowe miejsca pracy; Zawody przyszłości. 4. Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej: Geneza zjawiska; Istota ewolucji zawodów; Przykłady zjawisk ewolucji zawodów; Konsekwencje dla edukacji zawodowej; Człowiek – maszyna. Człowiek – komputer; Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów; Dalsze konsekwencje dla edukacji zawodowej. 5. Nowe formy organizacji i świadczenia pracy. Telepraca: Elastyczne formy zatrudnienia; Pojęcie i cechy telepracy; Praca lokalna a telepraca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Praca – zatrudnienie – efektywność zatrudnieniowa kształcenia: 1.1. Praca i zatrudnienie. Pracujący i zatrudnieni; 1.2. Popyt na pracę. Oczekiwania pracodawców wobec kompetencji pracowników; 1.3. Zagadnienia rynku pracy i zatrudnienia jako obszar problemowy pedagogiki pracy; Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji. Rozdział 2. Ogólna charakterystyka zatrudnialności: 2.1. Pojęcie i wymiary zatrudnialności; 2.2. Wybrane determinanty zatrudnialności; 2.3. Zatrudnialność kategorią pedagogiki pracy. Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji. Rozdział 3. Kompetencje i ich związek z zatrudnialnością: 3.1. Istota i uwarunkowania rozwoju kompetencji; 3.2. Rodzaje kompetencji – kontekst zatrudnienia; 3.3. Kompetencje a kapitał ludzki; 3.4. Zarządzanie kompetencjami w organizacji. Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji. Rozdział 4. Edukacyjne wspieranie zatrudnialności: 4.1. Kształcenie dualne formą kształtowania kompetencji sprzyjających zatrudnieniu; 4.2. Szkolenia – wspieranie rozwoju kompetencji pracowników; 4.3. Coaching, mentoring i mentoring odwrócony metodami doskonalenia zawodowego. Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji. Rozdział 5. Zatrudnianie osób młodych i starszych: 5.1. Niedopasowanie kompetencyjne i kwalifikacyjne; 5.2. Zatrudnialność osób młodych; 5.3. Zatrudnialność osób w wieku 55+. Zagadnienia do przemyślenia i dyskusji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkie postacie Zagłębia Dąbrowskiego / Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu)
Część I : Aktualności sposobu ujmowania " nauczania kształcącego " przez Bogdana Nawroczyńskiego , Bogdan Nawroczyński - mistrz zasad edukacyjnych, Bogdan Nawroczyński "Zasady nauczania" - w osiemdziesięciolecie publikacji, Bogdan Nawroczyński i moje nauczycielstwo; Część II: Filozoficzne podstawy socjologii kultury. Przyczynek do dyskusji nad "Życiem duchowym" Bogdana Nawroczyńskiego, Edukacyjne i pedagogiczne aspekty koncepcji życia duchowego Bogdana Nawroczyńskiego, Problematyka wartości w ujęciu Profesora Bogdana Nawroczyńskiego; Część III: Bogdan Nawroczyński jako biograf i tłumacz J.F. Herbarta, Profesor Bogdan Nawroczyński jako komparatysta, Wiedza psychologiczna w pracach pedagogicznych Profesora Bogdana Romana Nawroczyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej