Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(272)
Forma i typ
Książki
(271)
Publikacje dydaktyczne
(61)
Publikacje fachowe
(48)
Publikacje naukowe
(33)
Dostępność
tylko na miejscu
(208)
dostępne
(149)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(167)
Czytelnia
(209)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Petkowicz Helena
(11)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(11)
Łukasik Stanisława
(9)
Hryszkiewicz Ewa
(8)
Stępień Barbara
(8)
Winiecka-Nowak Joanna
(8)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Ogrodowczyk Małgorzata
(4)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(4)
Radzicki Józef
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Dobrowolska Hanna
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gawrońska Beata
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Kuć Małgorzata
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Pachociński Ryszard (1930- )
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Raczek Emilia
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(3)
Wysocka Ewa
(3)
Alexander L. G. (1932- )
(2)
Badora Sylwia
(2)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Becker Norbert
(2)
Bielenica Krystyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Braunert Jörg (1944- )
(2)
Bura Maria
(2)
Dojlidko Wiesław
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Ferguson George A
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gepert Bożena
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Jaruszewski Wojciech (1970- )
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Knapp Julie
(2)
Kompanowska Mieczysława
(2)
Konkołowicz-Pniewska Julia
(2)
Konopczyński Marek
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kubik Monika
(2)
Kwil Małgorzata
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Murphy Raymond (1946- )
(2)
Palka Stanisław
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Pieczywok Andrzej
(2)
Pilch Iwona
(2)
Pytka Lesław
(2)
Rożej Anna
(2)
Rutkowski Janusz
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Siuda Janusz
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Stanik Jan M
(2)
Stolarski Jarosław
(2)
Suchodolski Bogdan
(2)
Takane Yoshio
(2)
Tomczak Anna
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zadrożna Dorota
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łukasik Stanisław
(2)
Śliżewska Joanna
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bailey Tom
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(76)
2000 - 2009
(165)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Kraj wydania
Polska
(264)
Niemcy
(5)
Wielka Brytania
(2)
Węgry
(1)
Język
polski
(262)
niemiecki
(6)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(76)
Wychowanie
(45)
Pedagogika specjalna
(31)
Nauczanie początkowe
(30)
Pedagogika resocjalizacyjna
(22)
Szkolnictwo
(18)
Nauczanie zintegrowane
(16)
Nauczanie
(14)
Pedagogika społeczna
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Kształcenie
(13)
Metodologia
(13)
Nauczanie języków obcych
(13)
Nauczyciele
(12)
Oświata
(11)
Opieka społeczna
(10)
Uczenie się
(10)
Pedagogika opiekuńcza
(9)
Pedagogika pracy
(9)
Psychologia
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Gramatyka
(8)
Język angielski
(8)
Historia wychowania
(7)
Język niemiecki
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Patologia społeczna
(7)
Rodzina
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie moralne
(7)
Zachowanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Młodzież trudna
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Statystyka
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Badania naukowe
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko trudne
(5)
Kara pozbawienia wolności
(5)
Komputery
(5)
Motywacja
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Osobowość
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Psychoterapia
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Uczucia
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody badawcze
(4)
Metody nauczania
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Pamięć
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Poznanie
(4)
Prawa dziecka
(4)
Probacja (prawo)
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Stres
(4)
Teoria wychowania
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Badania ilościowe
(3)
Badania jakościowe
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Internet
(3)
Języki obce
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Kuratela
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1801-
(2)
1901-
(2)
1918-1939
(2)
1701-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Europa
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Austria
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Gatunek
Podręcznik
(156)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Materiały pomocnicze
(7)
Karty pracy ucznia
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Kalendarium
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(155)
Językoznawstwo
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Psychologia
(13)
Nauka i badania
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Transport i logistyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
272 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. W kierunku dookreślenia znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej. Część I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne; Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Część II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku; Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą; Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym; Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Część III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Część IV Kształcenie uczniów głuchoniewidomych; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia. Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców- współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji; 2. Dydaktyka specjalna- dział pedagogiki specjalnej i dydaktyki ogólnej; 3. Dydaktyka specjalna- z przeszłości w przyszłość; 4. Podmiot dydaktyki specjalnej- uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w powszechnym systemie oświatowym; 6. Nauczanie diagnostyczne w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 7. Rozwiązania dydaktyczne w specjalnym oddziaływaniu pedagogicznym; 8. Rodzina ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 9. Pedagog specjalny w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Niekonwencjonalne prezentacje i szkice rozwiązań w realizacji przedmiotu- dydaktyka specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wychowanie w starożytności; Oświata i wychowanie w średniowieczu; Humanizm w wychowaniu (XV-XVII w.); Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.); Reforma edukacji w Polsce w XVIII w.; XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Pedagogika naukowa; Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami; Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej; Europejska myśl pedagogiczna X w.; Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939); Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945); Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989); Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX w.; Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r.; Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI w.; Współcześni polscy pedagodzy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ideał swobodnego wychowania, 2. Karność, wolność, osobowość. Cel wychowania moralnego, 3. Podstawowe zagadnienia wychowania przedszkolnego, 4. Szczebel heteronomii, czyli teoria szkoły. Idea szkoły pracy, 5. Autorytet i swoboda w szkole. Zagadnienie samorządu szkolnego, 6. Zagadnienie szkoły jednolitej, 7. Szczebel wolnego samokształcenia, czyli teoria oświaty pozaszkolnej, 8. Cel wychowania naukowego, 9. Składniki wychowania naukowego, 10. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczebel pierwszy: kurs epizodyczny, 11. Podstawowe szczeble wychowania naukowego. Szczeble drugi: kurs systematyczny, 12. Szczebel kursu naukowe, czyli teoria uniwersytetu, 13. Zaganienie wychowania fizycznego. Teoria wychowania a technika psychofizjologiczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kryzys demokracji a najnowsza ewolucja ustrojów szkolnych, 2. Idea szkoły pracy i system daltoński, 3. Teoria wychowania Johna Deweya, 4. Spuścizna Jerzego Kerschensteinera, 5. Angielska tradycja wychowania, 6. Szkolnictwo i państwo we Francji i Anglii, 7. Włoska pedagogika idealizmu aktualistycznego, 8. Reforma szkolna w Czechosłowacji, 9. Polska reforma szkolna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy bezpieczeństwa; 2. Bezpieczeństwo jako wartość edukacyjna i badawcza; 3. Edukacja dla bezpieczeństwa w wymiarze instytucjonalnego wsparcia; 4. Problematyka bezpieczeństwa w środowisku szkolnym; 5. Edukacja dla bezpieczeństwa w kręgu wybranych teorii i form kształcenia; 6. Edukacja dla bezpieczeństwa w świetle wychowania człowieka; 7. Edukacja dla bezpieczeństwa w świetle wychowania człowieka; 8. Współczesne zagrożenia bezpieczeństwa człowieka; 9. Przeciwdziałanie zagrożeniom i kształtowanie poczucia bezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekologia w procesie wychowawczym przedszkola; 2. Kształtowanie postaw ekologicznych; 3. Warunki sprzyjające realizacji treści ekologicznych w przedszkolu; 4. Charakterystyka wybranych ekosystemów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Edukacja historyczna: 1. Dlaczego warto uczyć historii?; 2. Od historii naukowej do historii szkolnej; 3. Nauczyciel historii. Cz. II Nauczyciel historii w procesie dydaktycznym: 1. Cele edukacji historycznej; 2. Formy organizacyjne edukacji historycznej; 3. Metody nauczania historii; 4. Środki dydaktyczne w edukacji historycznej; 5. Źródła historyczne; 6. Lekcja historii; 7. Pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej; 8. Ocenianie. Cz. III Nauczyciel historii w działaniu: 1. Programy nauczania historii; 2. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela historii; 3. Indywidualizacja nauczania; 4. Nauczyciel w zespole; 5. Rozwój zawodowy nauczyciela historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Środowisko i człowiek: 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć; 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka; 1.3. Środowisko a zdrowie; Zadania. Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska: 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci; 2.2. Fazy poznawania przyrody; 2.3. Zasady nauczania o środowisku; Zadania. Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych: 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych; 3.2. Zadania edukacji środowiskowej; 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej; 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej; 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe; 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej; Zadania. Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej: 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 4.2. Wybrane klasyfikacje metod; 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia; 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej; 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III; 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej; 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej; Zadania. Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego: 5.1. Dziecko wśród ludzi; 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie; 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę; Zadania. Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie: 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia; 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie; 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej; 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci; 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Zadania. Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw: 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa; 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym; 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat; 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw; Zadania. Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci: 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu; 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci; 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji; Zadania. Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu: 9.1. Zasoby przyrody a człowiek; 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne; 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce; 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce; 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych; Zadania. Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego: 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki; 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek; 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej; 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych; 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych; Zadania. Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody: 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia; 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru; 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku; 11.5. Specyfika klimatu Polski; Zadania. Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych: 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat; 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji; 12.3. Badanie otaczającego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą; 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych; Zadania. Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych: 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa; 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie; 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie; 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji; 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka; 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej; Zadania. Aneks: Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalazki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzęta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej