Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(272)
Forma i typ
Książki
(271)
Publikacje dydaktyczne
(61)
Publikacje fachowe
(48)
Publikacje naukowe
(33)
Dostępność
tylko na miejscu
(208)
dostępne
(149)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(167)
Czytelnia
(209)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Petkowicz Helena
(11)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(11)
Łukasik Stanisława
(9)
Hryszkiewicz Ewa
(8)
Stępień Barbara
(8)
Winiecka-Nowak Joanna
(8)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Ogrodowczyk Małgorzata
(4)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(4)
Radzicki Józef
(4)
Bałandynowicz Andrzej
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Dobrowolska Hanna
(3)
Dudzikowa Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Gawrońska Beata
(3)
Gerrig Richard J. (1959- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Jaworska Aleksandra
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Kuć Małgorzata
(3)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(3)
Pachociński Ryszard (1930- )
(3)
Pilch Tadeusz (1939- )
(3)
Raczek Emilia
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(3)
Wysocka Ewa
(3)
Alexander L. G. (1932- )
(2)
Badora Sylwia
(2)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Becker Norbert
(2)
Bielenica Krystyna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Braunert Jörg (1944- )
(2)
Bura Maria
(2)
Dojlidko Wiesław
(2)
Doroszewska Janina
(2)
Dąbrowski Zdzisław
(2)
Ferguson George A
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gepert Bożena
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Jaruszewski Wojciech (1970- )
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Knapp Julie
(2)
Kompanowska Mieczysława
(2)
Konkołowicz-Pniewska Julia
(2)
Konopczyński Marek
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kubik Monika
(2)
Kwil Małgorzata
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Murphy Raymond (1946- )
(2)
Palka Stanisław
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Pieczywok Andrzej
(2)
Pilch Iwona
(2)
Pytka Lesław
(2)
Rożej Anna
(2)
Rutkowski Janusz
(2)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(2)
Siuda Janusz
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Stanik Jan M
(2)
Stolarski Jarosław
(2)
Suchodolski Bogdan
(2)
Takane Yoshio
(2)
Tomczak Anna
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zadrożna Dorota
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łukasik Stanisław
(2)
Śliżewska Joanna
(2)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Bailey Tom
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(76)
2000 - 2009
(165)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Kraj wydania
Polska
(264)
Niemcy
(5)
Wielka Brytania
(2)
Węgry
(1)
Język
polski
(262)
niemiecki
(6)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Pedagogika
(76)
Wychowanie
(45)
Pedagogika specjalna
(31)
Nauczanie początkowe
(30)
Pedagogika resocjalizacyjna
(22)
Szkolnictwo
(18)
Nauczanie zintegrowane
(16)
Nauczanie
(14)
Pedagogika społeczna
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Kształcenie
(13)
Metodologia
(13)
Nauczanie języków obcych
(13)
Nauczyciele
(12)
Oświata
(11)
Opieka społeczna
(10)
Uczenie się
(10)
Pedagogika opiekuńcza
(9)
Pedagogika pracy
(9)
Psychologia
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Gramatyka
(8)
Język angielski
(8)
Historia wychowania
(7)
Język niemiecki
(7)
Niedostosowanie społeczne
(7)
Patologia społeczna
(7)
Rodzina
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Wychowanie moralne
(7)
Zachowanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Młodzież trudna
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Statystyka
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Badania naukowe
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko trudne
(5)
Kara pozbawienia wolności
(5)
Komputery
(5)
Motywacja
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Osobowość
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Psychoterapia
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Uczucia
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Eksperyment pedagogiczny
(4)
Inteligencja (psychologia)
(4)
Metoda biograficzna
(4)
Metody badawcze
(4)
Metody nauczania
(4)
Metody szacunkowe
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Obserwacja pedagogiczna
(4)
Pamięć
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika medialna
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Poznanie
(4)
Prawa dziecka
(4)
Probacja (prawo)
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Sondaże
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Stres
(4)
Teoria wychowania
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Badania ilościowe
(3)
Badania jakościowe
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko upośledzone
(3)
Internet
(3)
Języki obce
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Kuratela
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1801-
(2)
1901-
(2)
1918-1939
(2)
1701-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Europa
(5)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Austria
(1)
Japonia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Gatunek
Podręcznik
(156)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Materiały pomocnicze
(7)
Karty pracy ucznia
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Kalendarium
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(155)
Językoznawstwo
(17)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Psychologia
(13)
Nauka i badania
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Historia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Transport i logistyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
272 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika resocjalizacyjna jako nauka - jej przedmiot i funkcje, 2. Przystosowanie społeczne - proces socjalizacji, 3. Nieprzystosowanie społeczne. Proces desocjalizacji i jego fazy, 4. Wykolejenie społeczne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania i korelaty osobowościowe, 5. Strategia i procedura postępowania resocjalizującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika resocjalizacyjna na tle pedagogiki i pedagogiki specjalnej, 2. Problem pedagogiki resocjalizacyjnej, 3. Patologia społeczna i indywidualna jako przedmiot zainteresowania pedagogiki resocjalizacyjnej, 4. Wybrane problemy kryminologiczne i kary jako przedmiot zainteresowania pedagogiki resocjalizacyjnej, 5. Środki probacyjne w resocjalizacji, 6. Etiologia kryminalna - przedmiot zainteresowania pedagogiki resocjalizacyjnej, 7. Determinanty zjawisk przestępczych w koncepcji syndromu przestępczości, 8. Przeciwdziałania sytuacjom kryminogennym i zachowaniom dewiacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z koncepcji i orientacji pedagogiki opiekuńczej; 2. Z zagadnień opieki rodzinnej; 3. Z zagadnień zorganizowanej opieki nad dzieckiem; 4. Wybrane zagadnienia opieki nad dzieckiem w Europie; 5. Z historii opieki nad dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paideia grecka: Homer i Hezjod - początki greckiej paidei; Wychowanie spartańskie; Spór o nauczalność cnoty - sofiści i Sokrates; Platon - wychowanie społeczno-polityczne; Arystoteles - wychowanie jako droga do szczęścia; Isokrates - kultura humanistyczna. 2. Szkoła i wychowanie w starożytnym Rzymie; 3. Szkoła i wychowanie w pierwszych wiekach chrześcijańskich; 4. Szkolnictwo wczesnego średniowiecza; 5. Renesans karoliński; 6. Powstanie i rozwój uniwersytetów; 7. Szkoła i wychowanie w okresie renesansu; 8. Reforma protestancka a szkolnictwo; 9. Szkoła i wychowanie katolickie w XVI-XVII w.; 10. Rewolucja naukowa XVII w.; 11. W poszukiwaniu metody nauczania: Wolfgang Ratke; Jan Amos Komeński; John Locke. 12. Szkolnictwo francuskie w XVII w.; 13. Szkolnictwo niemieckie w XVII w.; 14. Szkoła i wychowanie w wieku oświecenia: Jean-Jacques Rousseau; Filantropiści niemieccy. 15. Reforma szkolnictwa polskiego w XVIII w. - Komisja Edukacji Narodowej (1773-1794); 16. Szkoła i wychowanie w dobie romantyzmu i rewolucji przemysłowej: Johann Heinrich Pestalozzi; Friedrich Wilhelm Fröbel; Johann Friedrich Herbart; Szkoły monitorialne w Anglii; Św. Jan Bosko. 17. Pedagogika okresu pozytywizmu; 18. Szkolnictwo polskie w okresie zaborów (1795-1918): Czasy Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego; Okres międzypowstaniowy; Reforma szkolna Aleksandra Wielopolskiego; Rusyfikacja szkolnictwa po powstaniu styczniowym; Polityka germanizacyjna w zaborze pruskim; Autonomia szkolna w Galicji. 19. Ruch reformy pedagogicznej - Nowa Szkoła i Nowe Wychowanie: John Dewey; Georg Kerschensteiner; Mria Montessori; Adolphe Ferriere; Eduardo Claparede; Vide Decroly; Michael Devaud; Janusz Korczak. 20. Pedagogika i wychowanie między kolektywizmem a personalizmem: Anton Seimionowicz Makarenko; Celestyn Freinet; Jaques Maritain. 21.Szkolnictwo polskie w XX wieku: Okres międzywojenny (1918-1939); Lata II wojny światowej; Okres Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (1945-1989); Pierwsze lata III Rzeczpospolitej. 22. Współczesne teorie i nurty wychowania: Nurt neo-illumenistyczny; Nurt radykalno-emancypacyjny; Pedagogika waldorfska; Pedagogika kultury; Pedagogika humanistyczna; Antypedagogika; Pedagogika postmodernistyczna; Pedagogika personalistyczna; Chrześcijańska pedagogika personalistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych, 2. Średniowiecze, 3. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w., 4. Myśl pedagogiczna XVII i XVIII w., 5. Reforma edukacji w Polsce w XVII w., 6. Uczelnie wyższe. Uniwersytety, 7. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX): Europa, 8. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Od przedmiotowego do podmiotowego rozumienia pracy człowieka 1. Praca człowieka w ujęciu historycznym: Rozumienie pracy w ustroju wspólnoty rodowej; Rozumienie pracy w okresie niewolnictwa; Rozumienie pracy w feudalizmie; Rozumienie pracy w kapitalizmie; Rozumienie pracy w czasach nowożytnych. 2. Teoretyczne konteksty myślenia o pracy: Praca w kontekście uniwersalistycznym; Praca w kontekście pragmatycznym; Praca w kontekście materialistycznym; Praca w kontekście chrześcijańskim. Teologia pracy; Praca w kontekście personalistycznym. Część II. Wielowymiarowość pracy w humanistyce 1. Potrzeba systemowego ujęcia: Wielowymiarowość pojęcia praca człowieka; Prymat człowieka nad pracą; Funkcje pracy człowieka; Zmienność treści pojęcia praca człowieka; Systemowe ujmowanie pracy człowieka. 2. Praca w znaczeniu prakseologicznym: Praca jako splot postępowań człowieka; Praca jako jedna z form działalności człowieka; Inne formy działalności człowieka. 3. Moralne aspekty pracy człowieka: Praca człowieka jako kategoria aksjologiczna; Moralne aspekty pracy człowieka; Właściwości pracy źródłem wartości moralnych; Odpowiedzialność w zjawiskach pracy; Odpowiedzialność a wolność i godność pracy człowieka. 4. Praca w społecznej nauce Kościoła katolickiego: Założenia teologii pracy; Pojęcie pracy w społecznej nauce Kościoła katolickiego; Wartości podmiotowe i społeczne pracy; Praca w ujęciu św. Tomasza z Akwinu; Praca człowieka w ujęciu Leona XIII; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Stefana Wyszyńskiego; Koncepcja pracy człowieka w nauczaniu Soboru Watykańskiego II; Koncepcja pracy człowieka w ujęciu Jana Pawła II. 5. Praca jako zjawisko kultury: Kultura i praca człowieka; Kultura pracy; Kultura techniczna, organizacyjna i ekonomiczna komponentami kultury pracy; Reinterpretacja pojęcia kultura techniczna. 6. Sens pracy a sens życia człowieka: Sens życia; Usensowienie pracy człowieka; Zagubienie sensu pracy. 7. Jakość życia człowieka podstawą wartościowania pracy: Rozumienie pojęcia jakość życia człowieka; Styl życia urządzonego; Styl życia wartościowego; Kryteria wartości (jakości) pracy człowieka. 8. Praca jako źródło i teren rozwoju postaw życiowych: Praca jako konieczność życiowa człowieka wywołana przymusem ekonomicznym; Praca jako obowiązek człowieka; Praca jako możliwość realizacji potrzeby identyfikacji i tożsamości osobowej; Praca jako droga i teren samorealizacji człowieka; Praca jako oznaka prestiżu społecznego; Praca jako szansa na budowanie więzi społecznych oraz możliwość zaspokojenia potrzeby kontaktów społecznych; Praca jako kreacja własnego życia. 9. Praca zawodowa: Pojęcie praca zawodowa; Prawo do pracy; Kariera i awans zawodowy; Związek kariery zawodowej z podziałem pracy; Samozatrudnienie; Identyfikacja z pracą zawodową; Zadowolenie z pracy zawodowej z i jego formy; Kryteria jakości pracy. Część III. Wybrane problemy psychopatologii pracy człowieka: 1. Ambiwalencja charakteru pracy i postaw wobec pracy; 2. Obciążenie człowieka pracą; 3. Zmęczenie, znużenie człowieka pracą zawodową; 4. Sytuacje trudne w zawodzie: Charakterystyka trudności wewnętrznych w pracy zawodowej; Charakterystyka trudności zewnętrznych w pracy zawodowej. 5. Stres w pracy; 6. Wyuczona bezradność; 7. Uzależnienia w pracy i przez pracę: Źródła uzależnień od pracy; Zła praca, zniewolenie pracą, zniewolenie przez pracę; Przedmiotowe i podmiotowe ujmowanie pracy; Uzależnienia w procesach pracy. 8. Pracoholizm, dobrowolne zagubienie się w pracy: Istota pracoholizmu; Przyczyny pracoholizmu; Cechy pracoholika wskaźnikami pracoholizmu; Rodzaje pracoholizmu. 9. Niewolnictwo dawniej i dziś: Formy współczesnego niewolnictwa; Obozy pracy, lagry i łagry metodą zniewolenia człowieka przez pracę; Praca w literaturze lagrowej i łagrowej. 10. Wypalenie zawodowe: Wypalenie zawodowe – przegląd wybranych koncepcji; Przyczyny powstawania wypalenia zawodowego. 11. Choroby zawodowe. Część IV. Bezrobocie jako zjawisko cywilizacyjne 1. Bezrobocie jako zjawisko współczesności: Definicje bezrobocia; Rodzaje bezrobocia; Bezrobocie w Polsce; Przyczyny bezrobocia; Skutki bezrobocia; Bezrobocie a godność człowieka; Społeczne skutki bezrobocia; Bezrobocie a struktura zatrudnienia w Polsce; Ekonomiczno-społeczne wymiary bezrobocia. Wykluczenie i spirala nędzy; Bezrobocie a procesy degradacji społecznej; Pozytywne skutki bezrobocia; Cechy polskiego bezrobocia; Niezbędność rozwiązywania problemów bezrobocia; Rola edukacji zawodowej w rozwiązywaniu problemów bezrobocia. 2. Psychologiczne problemy bezrobocia: Koncepcje psychologiczne opisujące powstawanie zaburzeń wskutek bezrobocia. 3. Psychologiczne reakcje na bezrobocie: Emocjonalne reakcje na bezrobocie; Samoocena; Zaburzenia zdrowia psychicznego. 4. Zaburzenia postępowania u bezrobotnych: Agresja u bezrobotnych; Rezygnacja u bezrobotnych/ 5. Obronne sposoby radzenia sobie przez bezrobotnych. Część V. Rozwój cywilizacji informacyjnej a problem pracy 1. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej: Kierunki analiz przemian cywilizacyjnych; Przemiany cywilizacyjne determinantami cech rynku pracy w społeczeństwie informacyjnym; Wyzwania współczesnego społeczeństwa wiedzy; Od społeczeństwa trzech prędkości ku społeczeństwu wiedzy; Zmienność funkcji wiedzy w pracy człowieka w nowym modelu społeczeństwa; Edukacja zawodowa wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy; Zmiana funkcji wykształcenia wyższego w społeczeństwie wiedzy. 2. Rynek pracy w społeczeństwie informacyjnym: Zakres problematyki; Trudny rynek pracy; Tendencje rozwojowe współczesnego rynku pracy; Przyszłość pracy człowieka; Zmiany aksjologiczne w społeczeństwie informacyjnym; Zmienność treści i funkcji pracy człowieka; Zmiany w technologiach czynnikiem przemian procesów pracy; Nowy rynek pracy człowieka; Zagrożenia na rynku pracy; Edukacja jako inwestycja w ludzi; Od kwalifikacji do kompetencji; Oczekiwane cechy pracownika na nowym rynku pracy. 3. Nowe technologie a nowe formy i rodzaje pracy zawodowej człowieka: Ciągłość przemian technologicznych; Zmiany strukturalne w gospodarce a nowe zawody; Nowe technologie a ewolucja zawodów; Wzrost znaczenia kwalifikacji/kompetencji zawodowych; Przykłady nowych technologii a świat zawodów; Dziesięć technologii współczesnych nadzieją na nowe miejsca pracy; Zawody przyszłości. 4. Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej: Geneza zjawiska; Istota ewolucji zawodów; Przykłady zjawisk ewolucji zawodów; Konsekwencje dla edukacji zawodowej; Człowiek – maszyna. Człowiek – komputer; Mobilność zawodowa pracowników a ewolucja zawodów; Dalsze konsekwencje dla edukacji zawodowej. 5. Nowe formy organizacji i świadczenia pracy. Telepraca: Elastyczne formy zatrudnienia; Pojęcie i cechy telepracy; Praca lokalna a telepraca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 54)
1. Twierdzenia i dyrektywy metodyczne odnoszące się do działalności opiekuńczo-wychowawczej, 2. Formy zastępczej opieki rodzinnej wobec dziecka pozbawionego opieki rodziny własnej, 3. Opiekuńcze funkcjonowanie instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem osieroconym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczno-metodologiczne koncepcje pedagogiki porównawczej, 2. Badania w pedagogice porównawczej, 3. Infrastruktura naukowo-badawcza pedagogiki porównawczej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys pedagogiki. Tom 1. Tom I / red. Bogdan Suchodolski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1959. - 422, [2] s. : rys.; tab. ; 25 cm.
Pedagogika jako nauka; 1. Historyczny rozwój wychowania i pedagogiki: Pojęcie historii wychowania. Jej rola w kształceniu pedagogicznym; Początki wychowania. Wychowanie w społeczeństwie pierwotnym; Wychowanie i początki myśli pedagogicznej w społeczeństwie w ustroju niewolniczym; Wychowanie w ustroju feudalnym; Wychowanie i pedagogika w epoce kapitalizmu w okresie od XVII do połowy XIX wieku; Powstanie naukowej pedagogiki proletariatu; Ważniejsze prądy i kierunki w pedagogice burżuazyjnej XX wieku; 2. Szkolnictwo i oświata w świecie współczesnym: Ogólna charakterystyka systemów oświatowych w krajach kapitalistycznych; Szkolnictwo i oświata w związku radzieckim; Szkolnictwo i oświata w Polsce Ludowej; O zagadnieniach i zadaniach pedagogiki porównawczej; 3. Podstawy i cele wychowania: Społeczeństwo i kultura doby współczesnej a wychowanie; Cele wychowania w Polsce Ludowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys pedagogiki. Tom 2. System / red. Bogdan Suchodolski. - Wyd.3. - 1964. - 522, [2] s. : tab. ; 21 cm.
1. Rozważania ogólne: Pojęcie i nazwa pedagogiki; Przedmiot badań pedagogiczne; Zadania pedagogiki; Działy pedagogiki; Pojęcie metody badawczej. Wymagania jakim powinny odpowiadać metody badań naukowych w pedagogice; Ważniejsze rodzaje metod badawczych w naukach pedagogicznych i zasady ich stosowania; 2. Charakter pedagogiki socjalistycznej: Krytyka niektórych koncepcji wychowania; Kierownicza rola wychowania w procesie kształtowania osobowości; Cele wychowania; I. Zadania treść i proces wychowania: Wychowanie umysłowe; Wychowanie moralne i społeczne; Wychowanie estetyczne; II. Zasady, metody i organizacja działalności wychowawczej: Podstawowe dyrektywy działalności wychowawczej; Zasady, metody i organizacja wychowania umysłowego: Zasady nauczania; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Zasady, metody i organizacja wychowania moralnego: Zasady wychowania moralnego; Metody wychowania moralnego; Organizacja kolektywu jako metoda wychowania moralnego; 3. Swoiste cechy pracy niektórych instytucji wychowawczych: Rodzina jako instytucja wychowawcza; Wychowanie przedszkolne; Organizacja działalności wychowawczej w szkole; Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne; Wychowanie przedszkolne młodzieży dorastającej i dorosłych; Rola nauczyciela w procesie nauczania i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Psychologia penitencjarna jako nauka praktyczna: 1.1. Psychologia penitencjarna jako nauka o człowieku w sytuacji uwięzienia; 1.1.1. Psychologia resocjalizacyjna; 1.1.2. Psychologia penitencjarna; 1.1.3. Związek psychologii penitencjarnej z innymi dziedzinami nauki; 1.1.4. Nauki sądowe a psychologia penitencjarna; 1.2. Wykorzystanie dorobku psychologii penitencjarnej w oddziaływaniach na skazanych; 1.2.1. Psychologiczne bariery resocjalizacji penitencjarnej; 1.2.2. Oddziaływania penitencjarne a resocjalizacja; 1.2.3. Proces resocjalizacji penitencjarnej; 1.2.4. Psychologiczne aspekty stosowania środków oddziaływań penitencjarnych; 1.3. Rola psychologa więziennego w oddziaływaniach penitencjarnych; Podsumowanie rozdziału 1. 2. Środowisko więzienne i jego wpływ na funkcjonowanie więźniów; 2.1. Charakterystyka instytucji więzienia; 2.1.1. Humanitaryzm współczesnego systemu penitencjarnego; 2.1.2. Dolegliwości izolacji więziennej; 2.2. Mechanizmy przystosowania się do warunków izolacji więziennej; 2.2.1. Techniki adaptacyjne więźniów; 2.2.2. Prizonizacja jako przejaw błędnej adaptacji więziennej; 2.3. Wpływ pozbawienia wolności na funkcjonowanie więźniów; 2.3.1. Specyfika psychologicznego funkcjonowania więźniów; 2.3.2. Zaburzenia zachowania więźniów; 2.3.3. Więzienna podkultura przestępcza i jej wpływ na życie więzienne; 2.3.4. Agresja i przemoc w więzieniu. Podsumowanie rozdziału 2. 3. Więzienie jako miejsce pracy personelu więziennego: 3.1. Psychospołeczna charakterystyka personelu więziennego; 3.1.1. Społeczny odbiór więziennictwa; 3.1.2. Struktura organizacyjna personelu więziennego; 3.1.3. Wpływ pracy w więzieniu na zachowania organizacyjne personelu; 3.2. Relacje personelu więziennego z osadzonymi; 3.2.1. Interakcja konfliktu w społeczności więziennej; 3.2.2. Funkcjonowanie kobiet w roli funkcjonariusza Służby Więziennej; 3.3. Wpływ służby na funkcjonowanie personelu więziennego; 3.3.1. Osobowość funkcjonariuszy Służby Więziennej; 3.3.2. Wnioski z eksperymentu więziennego Philipa Zimbardo; 3.3.3. Stresogenny charakter służby a funkcjonowanie społeczne personelu więziennego; 3.3.4. Syndrom wypalenia zawodowego funkcjonariuszy Służby Więziennej; Podsumowanie.rozdziału 3.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Teoretyczne podstawy zarządzania łańcuchami dostaw. R.II Procedury i strategie rozwoju łańcuchów dostaw. R.III Benchmarking i ocena łańcuchów dostaw. R.IV Zarządzanie łańcuchami dostaw w firmach japońskich. R.V Zarządzanie łańcuchami dostaw w Unii Europejskiej i w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Od uniwersytetu liberalnego do uniwersytetu przedsiębiorczego; 2. Koncepcje uniwersytetu liberalnego i przedsiębiorczego w praktyce polskich publicznych uczelni technicznych; 3. Współczesne koncepcje zarządzania - propozycja zastosowań w uniwersytecie; 4. Podstawy tworzenia i wdrażania strategii współczesnego uniwersytetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Fonetyka: Najważniejsze wiadomości z fonetyki; Wymowa niektórych głosek niemieckich. Ortografia – pisownia: Najważniejsze wiadomości z ortografii; Nauka o wyrazie: Rodzajnik; Rzeczownik; Przymiotnik; Zaimek; Liczebnik; Czasownik; Przyimek; Przysłówek; Spójnik. Składnia: O zdaniach; Równoważniki zdań pobocznych. O szyku wyrazów: Szyk wyrazów w zdaniu pojedynczym rozwiniętym; Szyk wyrazów w zdaniu złożonym; Przeczenie; Wykaz czasowników mocnych i nieregularnych; Terminologia gramatyczna; Źródła. Najważniejsze różnice między językiem niemieckim a polskim: Nauka o wyrazie: Rzeczownik; Przymiotnik; Zaimek; Liczebnik; Czasownik; Przyimek. Nauka o zdaniu: Podmiot i orzeczenie; Różnice w szyku wyrazów zdań głównych i pobocznych; Bezspójnikowe zdania poboczne; Równoważniki zdań pobocznych; Przeczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej