Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(59)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
tylko na miejscu
(35)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(35)
Autor
Brzezińska Anna
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kud Marzena
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piontek Franciszek
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Butcher James N
(1)
Błaż Agata
(1)
Carson Robert C
(1)
Cataluccio Francesco M
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czerny Janusz
(1)
Depko Andrzej
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Dweck Carol S. (1946- )
(1)
Enkelmann Nikolaus B. (1936- )
(1)
Fontana David
(1)
Forthomme Pierre
(1)
Gajda Jolanta
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Grzegorczyk Jan
(1)
Grzegorczyk Justyna
(1)
Górski Hubert
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Huget Patrycja
(1)
Illeris Knud
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Jerzak Marta
(1)
John Oliver P
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kasprzysiak Stanisław
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krasowska Aleksandra
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Ludwiczak Stanisław
(1)
Majczyna Beata
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
McCrae Robert R
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Milska-Wrzosińska Zofia
(1)
Mineka Susan
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Myers David G
(1)
Nail François
(1)
Nierenberg Gerard I
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Antoni J
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Orski Marek
(1)
Pantalon Michael
(1)
Pawłowska Hanna E
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan (1935-2014)
(1)
Schulz von Thun Friedemann
(1)
Siek Stanisław (1930- )
(1)
Smolec Bożena
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szopiński Józef
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Valles Carlos G
(1)
Wachowski Jacek
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Włodyga Piotr
(1)
Yeung Rob
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Temat
Osobowość
(50)
Młodzież
(15)
Rozwój osobowości
(13)
Dziecko
(12)
Psychologia
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Uczucia
(7)
Motywacja
(6)
Mowa
(6)
Myślenie
(6)
Samorealizacja
(6)
Uczenie się
(6)
Rozwój społeczny
(5)
Wartość
(5)
Metodologia
(4)
Psychologia osobowości
(4)
Twórczość
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Kształcenie
(3)
Podmiotowość
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samopoznanie
(3)
Sukces
(3)
Uczniowie
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kobieta
(2)
Małżeństwo
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poznanie
(2)
Praca
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Publicystyka polska
(2)
Samokształcenie
(2)
Samowychowanie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Temperament
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Charakter
(1)
Charyzma (cecha osobowości)
(1)
Coaching
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gwałt
(1)
Hospicja
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kariera
(1)
Kazirodztwo
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(1)
Kultura masowa
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Lecznictwo
(1)
Mentoring
(1)
Metody badawcze
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obraz siebie
(1)
Pamięć
(1)
Paranoja
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Postawy
(1)
Postęp
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychopatologia
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reklama
(1)
Reklama internetowa
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Literatura
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Zamiast wstępu - każdy ma swój Mont Everest!; Żywe uczenie - na granicy psychologii i duchowości; Szukanie własnej drogi; Rozkwitać w kobiecości; Wychodzenie z koalicji; Dojrzewanie do związku; Nowe horyzonty; Wyrwać się z uwikłań; Nowa jakość nauczania; Rozpoznać bariery i je przekroczyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Uznanie przeszłości: Lidzie z drugiej ręki; Żyć we własnym domu; Widok z okna; Ciało i umysł; O różach i rybie; Skrajne uwarunkowanie; Sekrety mody; Dolina Ślepców; Śmiej się, kiedy ci każą; Nowe bukłaki; Wizerunek z gliny. Cz.II Oswajanie przyszłości: Kiedy zaczniemy się bawić Jak zdążyć na autobus?; Droga jest celem; Celem... nieposiadanie celu; Kiedy wspiąć się na szczyt; Tajemnica Indii; Tańczące stopy; Żebrak i król; Gąsienica i motyl. Cz.III Życie teraźniejsze: Rób to, co robisz; Tu i teraz; Czy mogę nagrywać twój wykład?; Słodka jagoda; Nie zostawiaj śladów; Dwie filiżanki herbaty; Ilekroć się spotykamy; Towarzyskie maski; Jak się nie cieszyć z filmu; Pułapka szczęścia; Liść bambusa; Figlarne dziecko; Spontaniczne dziecko; Tysiąc guru; Zerwany sandał; Złoty wiek; Sakrament chwili obecnej; Przypowieść o ponownym odkrywaniu siebie; Powiedz mi, kim jestem?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie: naukowe badanie osobowości. CZ.I Podstawowe składniki osobowości: 1.Cechy jako składniki osobowości, 2. Poznawcze składniki osobowości, 3. Motywacyjne składniki osobowości. Cz.II Rozwój osobowości: 4. Geny czy środowisko?, 5. Podłużne badanie życia ludzkiego, Cz.III Badanie osobowości - wybrane zagadnienia: 6. Nieświadomość, 7. Pojęcie Ja, 8. Od myślenie do działania, 9. Emocje, zdolności adaptacyjne i stan zdrowia, 10. Nieprawidłowości funkcjonowania osobowości a procesy zmiany, 11. Ocena osobowości, 12. Zakończenie: aktualne problemy oraz perspektywy psychologii osobowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I: TWOJE NARZĘDZIA KREATYWNEGO MYŚLENIA 1. Panowanie nad umiejętnościami kreatywnego myślenia, 2. Odtwórz swe dziecięce możliwości k.m. 3. Zastosowanie sfer k.m. w nauce i sztuce Cz.II: UMIEJĘTNOŚCI ROZUMIENIA PRZEZ STOSOWANIE PODOBIEŃSTWA, RÓŻNICY I ZMIANY 4. Znaczenie i działanie procedury, struktury oraz relacji, 5. Semantyka ogólna - kolejne sposoby wykorzystania procedury, struktury i relacji, 6. Polepszenie pozytywnych rezultatów za pomocą wzajemnej zmiany struktury, procedury i relacji, 7. Otaczający nas świat poziomów otwiera kreatywność, 8. Twój punkt widzenia - złożona sfera kreatywnego myślenia Cz.III: GŁĘBSZE ROZUMIENIE INNYCH TWOICH UMYSŁOWYCH METOD I SYSTEMÓW 9. Zmiana myślenia wraz ze zmianą poziomu i punktu widzenia, 10. Poszerzona metoda naukowa, 11. Poszerzone wykorzystanie języka i metafory, 12. Przejrzana i po szerzona klasyfikacja metod IV. TWOJE ZDOLNOŚCI ROSNĄ DZIĘKI ĆWICZENIOM W ROZWIĄZYWANIU ŻYCIOWYCH PROBLEMÓW 13. Bardziej kreatywne dociekanie, 14. Pogłębianie wnikliwości spojrzenia na poziomy edukacji moralnej, 15. Ulepszanie kreatywnego podejścia do negocjacji. Przykłady i ćwiczenia Cz.V: POSZERZONE DAWNE METODY WYKORZYSTYWANE DO ROZUMIENIA KREATYWNOŚCI 16. Interdyscyplinarne Laboratorium Analogii i sfery k.m. 17. Burza mózgów i czynniki k.m. 18. Synektyka a sfery k.m. 19. Edukacja porzez marzenia, 20. Odmienne stany świadomości Cz.VI: WYKORZYSTYWANIE W ŻYCIU SFERY K.M. 21. Układanki i zagadki a sfery k.m. 22. Inwencja i umiejętności k.m. Cz.VII: POSTĘP I ROZUMIENIE W PRZYSZŁOŚCI 23. Sfery k.m. - mózg i komputer, 24. Korzyści ze sztuki k.m. 25. Sfery k.m. - problem warsztatowy - konkluzja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Charakterystyka buntu młodzieńczego. 1. Bunt jako zjawisko społeczne. Kontestacja. 2. Bunt indywidualny - charakterystyka zjawiska. 3. Bunt młodzieńczy jako zjawisko psychologiczne - ujęcie własne. 4. Rola buntu młodzieńczego w kształtowaniu się poczucia tożsamości. Część II: Osobowościowe i temperamentalne uwarunkowania buntu młodzieńczego. 1. Bunt młodzieńczy a Wielka Piątka i temperament. 2. Bunt młodzieńczy a sposób przeżywania siebie w okresie adolescencji. 3. Pozytywne i negatywne aspekty buntu i ich uwarunkowania w świetle badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Proces dorastania człowieka do świadomości podmiotowości 1. Charakterytyka człowieka świadomego swojej podmiotowości 2. Podmiot umyślnie twórczy 3. Człowiek racjonalny 4. Człowiek podświadomy II. Trzy modele człowieka, jego ewolucji i trzy pedagogiki 1. Trzy modele człowieka 2. Trzy poziomy ewolucji człowieka 3. Trzy rodzaje pedagogiki 4. Pedagog przewodnikiem duchowym III. Trening i projekt innowacyjny 1. Ćwieczenie treningowe, trening indywidualny i grupowy 2. Projekt innowacyjny IV. Świadomość i rozwój relacji społecznych 1. Człowiek aktualny i potencjalny 2. Odroczone wartościowanie 3. Postrzeganie drugiego 4. Rozwój relacji społecznych 5. Pytania i zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia osobowości : nurty, teorie, koncepcje / Henryk Gasiul. - Wyd. 3 rozszerz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 654 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Engram)
Wstęp; Rozdział I. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości 1. U źródeł współczesnych teorii osobowości – wkład klasycznej psychologii 2. U źródeł współczesnych teorii osobowości – znaczenie analiz 3. U źródeł współczesnych teorii osobowości– rola psychologii personalistycznej 4. Ku współczesnym kształtom psychologii osobowości 4.1. Tradycje badawcze w psychologii osobowości 4.2. Okresy w nowożytnej psychologii osobowości Rozdział II. Kontrowersje wokół psychologii osobowości 1. Wiedza potoczna a wiedza naukowa o osobowości 2. Przyrodniczy i humanistyczny model interpretacji osobowości 3. Kryteria oceny wartości naukowej teorii osobowości 4. Teoria osobowości jako ogólna teoria zachowania 5. O metodach stosowanych w psychologii osobowości 6. Perspektywy analizy teorii osobowości 7. Zasada wyróżniania kategorii teorii osobowości – propozycja autorska Rozdział III. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – dyspozycyjne podejście do interpretacji cech osobowości 1. Sięgając do przeszłości 2. Podstawowe sposoby i strategie interpretacji cech we współczesnej psychologii 3. Konstytucjonalne teorie osobowości 4. Główne wątki czynnikowej teorii osobowości H.J. Eysencka – teoria Wielkiej Trójki (PEN) 5. Neurofizjologiczne podstawy ekstrawersji i neurotyzmu – kontrowersje i propozycje 6. Psychobiologiczna teoria osobowości C.R. Cloningera 7. Humanistyczne podejście G.W. Allporta Rozdział IV. Człowiek jako podmiot i jego właściwości – deskryptywne podejście do sposobu analizy cech osobowości 1. Czynnikowa teoria cech R. Cattella 2. Wielka Piątka jako efekt analiz leksykalno-statystycznych 2.1. Wprowadzenie – krótka historia dążeń do odkrycia pięciu cech osobowości 2.2. Teoria Wielkiej Piątki R.R. McCrae i P.T. Costy 3. Cechy jako właściwości interpersonalne w interpretacji J.S. Wigginsa 4. Cechy interpersonalne w ujęciu T. Leary’ego 5. Cechy jako konstrukcje społeczne Rozdział V. Wielka Piątka jako źródło i inspiracja współczesnych badań nad osobowością. Próby integracji dyspozycyjnego i deskryptywnego podejścia do interpretacji cech 1. Kontrowersje wokół liczby czynników osobowości 2. Trudności z modelami bazującymi na Wielkiej Piątce 3. Podstawy biologiczne pięciu wymiarów osobowości – zwrot w kierunku dyspozycyjnych teorii cech 4. Przełamując słabości Wielkiej Piątki – Cybernetyczna Teoria Wielkiej Piątki C.G. DeYounga (CB5T) 5. Kołowy Model Metacech Osobowości W. Strusa, J. Cieciucha, T. Rowińskiego jako propozycja analizy struktury i dynamiki osobowości bazującej na modelu Wielkiej Piątki Rozdział VI. Kontrowersje wokół teorii cech – sytuacjonizm a teorie cech. Propozycje będące już historią wciąż obecną oraz propozycje współczesne 1. Behawioralne modele relacji podmiot – sytuacja – sięgając ku przeszłości 1.1. Podejście behawioralne J. Dollarda i N. Millera 1.2. Interpretacja osobowości według B.F. Skinnera 2. Interpretacja relacji podmiot – sytuacja w teorii pola K. Lewina 3. Sytuacjonizm jako przeciwwaga teorii cech – współczesność 4. Współczesne sposoby rozwiązania dylematu sytuacja – cecha – w obronie teorii cech 5. Motywacja jako podstawa wnioskowania o cechach – cechy intencjonalne w ujęciu J.C. Wakefielda 6. Interakcyjne modele cech – ogólne współczesne trendy interpretacji 7. Podejście interakcyjne o sposobie rozwiązania dylematu cecha – stan Rozdział VII. Propozycje rozwiązania dylematu cechy – sytuacja. Modele społeczno-poznawcze oraz ich rewizje i uzupełnienia 1. Modele oparte na społecznym uczeniu i na procesach samoregulacji 1.1. Specyfika i charakterystyka zjawiska samoregulacji 1.2. W kierunku uczenia społecznego – propozycja J. Rottera 1.3. Podejście interakcyjne A. Bandury – teoria społecznego uczenia się 1.4. Osobowość a społeczne uczenie w interpretacji W. Mischela 2. Wybrane modele integrujące podejście strukturalne i procesualne 2.1. Zmodyfikowana propozycja bazująca na podejściu społeczno-poznawczym – interpretacja D. Cervone 2.2. Próba powiązania podejścia cechowego z podejściem społeczno-poznawczym – analizy W. Fleesona 2.3. Model neuronalnej sieci według S.J. Reada, L.C. Millera Rozdział VIII. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Ewolucyjna perspektywa interpretacji osobowości 1. Proces adaptacji jako podstawa rozwoju osobowości – współczesne trendy interpretacyjne 2. Społeczno-analityczna interpretacja osobowości według R. Hogana 3. Ewolucja i środowisko podstawą osobowości w interpretacji T. Millona 4. Ewolucyjne podejście do osobowości – teoria osobowości oparta na podstawowych systemach neuroafektywnych w ujęciu J. Pankseppa 5. Podejście ewolucyjne R. Fischera Rozdział IX. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji – od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę. Kultura i jej znaczenie – teorie kulturowe osobowości oraz kierunki analizy relacji kultura – osobowość 1. Kultura a osobowość w interpretacji szkoły wzorców kulturowych – sięgając do historii badań i analiz 2. Współczesne kierunki badań nad relacją kultura – osobowość 2.1. Uwarunkowanie środowiskowo-kulturowe a osobowość (ewokacja kultury) 2.2. Problem akulturacji a rozwój osobowości 2.3. Transmisja kulturowa jako czynnik kreujący osobowość 2.4. Kategorie i formy kulturowe a przewidywane konfiguracje osobowości 2.5. Religia jako forma transmisji kultury a osobowość – na przykładzie hinduizmu 2.6. Uniwersalia kulturowe a osobowość Rozdział X. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem – sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja biologiczna i kulturowa podstawą osobowości w interpretacji S. Freuda i C.G. Junga 1. Podmiot i jego potrzeby naturalne w interakcji – psychoanaliza S. Freuda 2. Podmiot i kultura wpisana w naturę a indywidualna linia rozwoju – C.G. Jung Rozdział XI. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury 1. Człowiek i jego dążenie do twórczej adaptacji – podstawy teorii A. Adlera 2. Kultura a potrzeby podmiotu – propozycja H.S. Sullivana 3. Społeczność i kultura w interakcji z podmiotem – propozycja K. Horney 4. Kultura a potrzeby podmiotu – perspektywa psychoanalityczna E. Fromma Rozdział XII. Człowiek jako podmiot w interakcji z innymi – teorie relacji z obiektem. Kliniczne podejście w wyjaśnianiu rozwoju i zaburzeń osobowości 1. Mechanizmy obronne ego w interpretacji A. Freud 2. Mechanizmy rozwoju i zaburzeń w interpretacji M. Klein 3. Procesy kształtowania się osobowości w ujęciu M. Mahler 4. Rozwój ego w analizach W.R. Fairbairna 5. O.F. Kernberga interpretacja zaburzeń ego 6. Rozwój struktury „mnie” – propozycja D. Winnicotta 7. Psychologia self H. Kohuta Rozdział XIII. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału – ku odkrywaniu własnej tożsamości 1. Psychologia ego H. Hartmanna 2. Kompetencja jako cel rozwoju i adaptacji – propozycja R. White’a 3. Teoria psychospołecznego rozwoju ego E.H. Eriksona 4. Rozwój w interpretacji kontynuatorów myśli eriksonowskiej 5. Mechanizmy i fazy rozwoju ego według J. Loevinger 6. Dążenie do spełnienia jako cel rozwoju w ujęciu Ch. Bühler Rozdział XIV. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący – aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości 1. Ogólne podstawy teorii aktywistyczno-regulacyjnych 2. Działalność jako podstawa osobowości w interpretacji S.L. Rubinsztejna 3. Aktywistyczna teoria osobowości A.N. Leontjewa 4. Osobowość w interpretacji S. Gerstmanna 5. Osobowość jako system tworzący i realizujący plany – propozycja T. Mądrzyckiego 6. Regulacyjna Teoria Osobowości J. Reykowskiego 7. Osobowość jako organizacja informacji w interpretacji W. Łukaszewskiego 8. Zadania podstawą rozwoju osobowości w interpretacji K. Obuchowskiego 9. Główne współczesne problemy aktywistycznej interpretacji osobowości 10. Działanie jako proces samoregulacji Rozdział XV. Od spełnienia potrzeb i doświadczania siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji 1. Naturalne dążenia – od realizacji potrzeb ku wartościom 1.1. Główne idee A. Angyala 1.2. Dążenie do spójności wartości jako podstawowy motyw – interpretacja P. Lecky’ego 1.3. Syndromy osobowości w ujęciu A. Maslowa 1.4. Dążenie do realizacji siebie a rozwój osobowości – interpretacja C.R. Rogersa 2. Człowiek jako istota rozumiejąca i doświadczająca – antycypacja podstawą osobowości 3. Od potrzeb ku narracji – personologia H. Murraya 4. Biograficzne i narracyjne podstawy osobowości – konsekwencje teorii H. Murraya 5. Podmiot doświadczający w interpretacji H.J.M. Hermansa – w stronę dialogowego „ja” Rozdział XVI. Człowiek jako podmiot odkrywający sens – egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiotu osobowego 1. Podstawowe założenia psychologii egzystencjalnej 2. Stawanie się w interpretacji L. Binswangera 3. Warunki rozwoju osobowości w ujęciu R. Maya 4. Mechanizmy nadawania znaczeń w interpretacji E. Strausa 5. Wola sensu jako podstawa rozwoju osobowości w teorii V. Frankla 6. Człowiek jako podmiot osobowy w interpretacji K. Popielskiego Rozdział XVII. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości 1. U podstaw możliwości interpretacji osobowości – ścieżki metodologiczne 2. Podstawy empiryczne uzasadniające możliwość interpretacji rozwoju osobowości poprzez odniesienie do atrybutów osoby 3. Spełnianie się osoby jako podstawa rozwoju osobowości 4. Prawa rozwoju osobowości 4.1. Zasada „przywiązanie – dystansowanie – indywiduacja” 4.2. Relacja pomiędzy perspektywą subiektywną a perspektywą obiektywną 4.3. Zasada „od zewnątrz do wewnątrzoparcia” 4.4. Rozwój w kierunku bycia podmiotem; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria osobowości: od potocznych obserwacji do systematycznych teorii, 2. Naukowe badanie ludzi, 3. Teoria psychodynamiczna: psychoanalityczna teoria osobowości Freuda, 4. Teoria psychodynamiczna : zastosowania i ocena teorii Freuda, 5. Teoria fenomologiczna: Carla Rogersa skoncentrowana na osobie teoria osobowości, 6. Teoria fenomologiczna: zastosowania i ocena teorii Rogersa, 7. Cechowe ujęcia osobowości: Allport, Eysenck, Cattell, 8. Teoria cechowa: pięcioczynnikowy model osobowości: zastosowanie i ocena cechowego ujęcia osobowości, 9. Biologiczne podstawy osobowości, 10. Uczeniowe ujęcia osobowości, 11. Poznawcza teoria osobowości: George'a A. Kelly'ego Teoria konstruktów osobistych, 12. Poznawcza teoria osobowości: zastosowanie i ocena teorii Kell'ego, 13. Teoria społeczno-poznawcza: Bandura i Mischel, 14. Teoria społeczno-poznawcza: zastosowania i ocena, 15. Poznawczo-informacyjne ujęcie osobowości, 16. Syntetyczne spojrzenie na teorię, pomiar i badanie osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza)
Mądre rządy sobą; Pomyśl może, że więcej coś znaczysz; Kłopoty z samooceną; Wahając się do celu; Tam gdzie spełniają się marzenia; Nadmiar siły woli; Siły woli do woli; Wierz w „da się”; Jak złapać złota rybkę?; Od kamyka do Chińskiego Muru; Poznaj swoje talenty; Wybór naprawdę należy do Ciebie; Opór do zmiany; Skazani na zmianę; Paradoks zmiany; Wciąż ten sam, choć inny; Niedoskonali, wolni, szczęśliwi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 159.9
Książka
W koszyku
(Myśl Psychologiczna / red. nauk. serii Jerzy Siuta, Stanisław Głaz)
1. Fakty i teorie dotyczące rozwoju człowieka dorosłego, 2. Cechowe ujęcie osobowości, 3. Pomiar osobowości, 4. Osobowość - poszukiwanie oznak jej wzrastania lub zaniku, 5. Osobowość i starzenie się w perspektywie międzykulturowej, 6. Przebieg rozwoju osobowości u jednostki, 7. Problem stałości - zastrzeżenia i rywalizujące hipotezy, 8. Inne ujęcie - psychologia ego i techniki projekcyjne, 9. Rozwój człowieka dorosłego widziany przez pryzmat wywiadu psychologicznego, 10. Pięcioczynnikowa teoria osobowości, 11. Oddziaływanie osobowości na przebieg życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej