Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(59)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(35)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(35)
Autor
Brzezińska Anna
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Appelt Karolina
(2)
Eichelberger Wojciech
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kud Marzena
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Piontek Franciszek
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Butcher James N
(1)
Błaż Agata
(1)
Carson Robert C
(1)
Cataluccio Francesco M
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Cudowska Agata
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czerny Janusz
(1)
Depko Andrzej
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dodziuk Anna
(1)
Dweck Carol S. (1946- )
(1)
Enkelmann Nikolaus B. (1936- )
(1)
Fontana David
(1)
Forthomme Pierre
(1)
Gajda Jolanta
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Grzegorczyk Jan
(1)
Grzegorczyk Justyna
(1)
Górski Hubert
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Huget Patrycja
(1)
Illeris Knud
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Jarymowicz Maria (1942- )
(1)
Jerzak Marta
(1)
John Oliver P
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kasprzysiak Stanisław
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krasowska Aleksandra
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Ludwiczak Stanisław
(1)
Majczyna Beata
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
McCrae Robert R
(1)
McWilliams Nancy
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Milska-Wrzosińska Zofia
(1)
Mineka Susan
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Myers David G
(1)
Nail François
(1)
Nierenberg Gerard I
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Antoni J
(1)
Nowak Zbigniew
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Orski Marek
(1)
Pantalon Michael
(1)
Pawłowska Hanna E
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan (1935-2014)
(1)
Schulz von Thun Friedemann
(1)
Siek Stanisław (1930- )
(1)
Smolec Bożena
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szopiński Józef
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Valles Carlos G
(1)
Wachowski Jacek
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Włodyga Piotr
(1)
Yeung Rob
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Temat
Osobowość
(50)
Młodzież
(15)
Rozwój osobowości
(13)
Dziecko
(12)
Psychologia
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Uczucia
(7)
Motywacja
(6)
Mowa
(6)
Myślenie
(6)
Samorealizacja
(6)
Uczenie się
(6)
Rozwój społeczny
(5)
Wartość
(5)
Metodologia
(4)
Psychologia osobowości
(4)
Twórczość
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko trudne
(3)
Kształcenie
(3)
Podmiotowość
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Samopoznanie
(3)
Sukces
(3)
Uczniowie
(3)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy
(2)
Kobieta
(2)
Małżeństwo
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Poznanie
(2)
Praca
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Psychoterapia
(2)
Publicystyka polska
(2)
Samokształcenie
(2)
Samowychowanie
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Temperament
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Charakter
(1)
Charyzma (cecha osobowości)
(1)
Coaching
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gwałt
(1)
Hospicja
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kariera
(1)
Kazirodztwo
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(1)
Kultura masowa
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Lecznictwo
(1)
Mentoring
(1)
Metody badawcze
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Obraz siebie
(1)
Pamięć
(1)
Paranoja
(1)
Pedagogika
(1)
Pedofilia
(1)
Postawy
(1)
Postęp
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Psychopatologia
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reklama
(1)
Reklama internetowa
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Literatura
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Formacja / pod red. Krzysztof Drek, Mieczysław Kożuch, Kazimierz Trojan)
1.Od ogólnej do szczegółowej psychologii komunikacji, 2.Narzędzia pracy i myślenia psychologii komunikacji, 3.Rozmaite sytle zachowań w dynamice relacji międzyosobowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Struktura osobowości. I. Pojęcie osobowości i podstawowych elementów struktury osobowości: Definicja osobowości; Definicja cech osobowości, reakcji i schematów reagowania, wymiaru osobowości, typu psychicznego; Pojęcie struktury osobowości. II.Psychoanalityczny model struktury osobowości: ID jako komponent struktury osobowości; EGO jako komponent struktury osobowości; SUPEREGO jako obszar struktury osobowości. III. Czynnikowa koncepcja struktury osobowości: Model struktury osobowości Cattella; Koncepcja struktury osobowości Eysencka. IV. Model tradycyjny i model typów struktury osobowości: Struktura osobowości w ujęciu Rempleina; Charakterystyka typologii Kretschmera; Charakterystyka koncepcji typów charakteru Le Senne’a. V. Koncepcje struktury osobowości jako organizacji cech: Charakterystyka koncepcji struktury osobowości H. A. Murraya; Charakterystyka koncepcji struktury osobowości Guilforda. VI. Poglądy na strukturę osobowości psychologów radzieckich: Temperament jako komponent struktury osobowości; Charakter jako komponenta struktury osobowości; Uzdolnienia jako komponenta struktury osobowości; Nastawienia jako komponenta struktury osobowości. VII. Potrzeby psychiczne jako elementy struktury osobowości: Określenia potrzeby psychicznej i wyrażeń pokrewnych; Psychoanalityczna koncepcja „potrzeb” psychicznych; Potrzeby psychiczne w ujęciu Maslowa; Koncepcja dynamizmów osobowości Cattella; Koncepcja potrzeb Guilforda; Koncepcja potrzeb psychicznych Murraya; Koncepcja funkcjonowania popędów Konorskiego; Koncepcja potrzeb psychicznych Obuchowskiego. VIII. Uzdolnienia jako elementy struktury osobowości: Pojęcie zdolności i ich charakterystyka; Podział uzdolnień Murraya; Koncepcja uzdolnień Cattella; Podział i koncepcja uzdolnień Guilforda. Cz. II. Rozwój osobowości. I. Charakterystyka procesów rozwoju osobowości: Dojrzewanie jako proces rozwoju osobowości; Uczenie się jako proces rozwoju osobowości; Przystosowanie jako proces rozwoju osobowości. II. Rozwój potrzeb psychicznych: „Narzędzia” wyrażania i zaspokajania potrzeb psychicznych dziecka; Wektory jako hipotetyczne wrodzone tendencje i „zadatki” potrzeb psychicznych; Rozwój potrzeb zmierzających do przełamywania oporów środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze zmierzające do podporządkowania się naciskom otoczenia; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki do izolowania się od przykrości i niebezpieczeństwa; Rozwój potrzeb zmierzających do stowarzyszania się, afiliacji z obiektami środowiska; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zdobywania i udzielania informacji o otoczeniu; Rozwój potrzeb psychicznych wyrażających tendencje przystosowawcze jednostki zmierzające do manipulowania środowiskiem; Rozwój potrzeb zmierzających do reprodukcji gatunku; Rozwój potrzeby przyjemnych doznań zmysłowych. III. Struktura i rozwój obrazu siebie: Definicja i właściwości obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez spostrzeganie bodźców działających z własnego ciała; Oddziaływanie rodziców na formowanie się obrazu siebie; Uczenie się obrazu siebie przez porównywanie siebie z innymi; Rozwój globalnego i zróżnicowanego obrazu siebie; Rozwój poczucia rzeczywistości; Uczenie się znoszenia przykrych przeżyć; Uczenie się kontroli swoich reakcji; Uczenie się poczucia własnej wartości i akceptacji siebie; Stałość obrazu siebie i jego funkcja integracyjna; Obrona stabilności obrazu siebie. IV. Struktura i geneza reakcji lękowych: Psychoanalityczna koncepcja lęku; Koncepcja lęku K. Horney; Koncepcja lęku Cattella; Koncepcja lęku H. A. Murraya; Koncepcja lęku Konorskiego; Koncepcja genezy leku E. J. Murraya; Typowe odmiany reakcji lekowych. V. Struktura i rozwój mechanizmów obronnych: Pojęcie i struktura mechanizmów obronnych; Charakterystyka głównych, pierwotnych mechanizmów obronnych; Charakterystyka wybranych pochodnych mechanizmów obronnych; Rozwój Mechanizmów obronnych. Cz. III. Wybrane metody badania osobowości. I. Wybrane metody badania potrzeb psychicznych: Kwestionariusz Murraya; Autoportret Steina; Test Apercepcji Tematycznej jako metoda badania potrzeb otamowanych i utajonych. II. Test przymiotników Gougha i Heilbruna jako metoda badania niektórych właściwości obrazu siebie: Lista przymiotników i charakterystyka skal; Trafność i rzetelność testu przymiotników; Polska wersja testu przymiotników; Inne metody badania obrazu siebie. III. Wybrane metody badania reakcji lękowych: Kwestionariusz do badania lęku Janet Taylor; Arkusz Samopoznania Cattella jako metoda badania reakcji lękowych; Kwestionariusz Spielbergera; Kwestionariusze do oceny reakcji lękowych opracowane przez Wolpe. IV. Wybrane metody badania inteligencji, uwagi i percepcji: Test labiryntów Chapuis; Test poleceń ustnych Langmuira jako metoda badania inteligencji młodzieży i osób dorosłych; Wybrane metody badania uwagi; Pojęcie i charakterystyka percepcji; testy dla kandydatów na studia Elżbiety T. Sulivan, W. Clarka i E. Tiegsa jako metoda badania percepcji wzrokowej. V. Wybrane metody badania całych struktur osobowości: Kwestionariusz Grygiera jako narzędzie badania struktury osobowości według koncepcji psychoanalitycznej; Kwestionariusz Sterna jako metoda badania struktury osobowości opartej na koncepcji Murraya.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia na co dzień)
1. Pokora, 2. Autonomia, 3. Wizja, 4. Wiara, 5. Odwaga, 6. Świadomość, 7. Miłość, 8. Wolność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Teoria kształtowania się charakteru: Teoria charakterologiczno-rozwojowa; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju self; Problematyka charakterologiczna self w systemie. 2. Style charakteru: Dziecko znienawidzone: doświadczenia schizoidalne; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne; Dziecko pokonane: społeczny masochim i wzorce samozniszczenia; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna; dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna. Załączniki: Glosariusz: wybrane pojęcia psychoanalityczno-rozwojowe; Cele terapeutyczne dla poszczególnych struktur charakteru; Przegląd badań nad osobowością histeryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Osoba jako podmiot edukacji. Rozwój osobowy czy uczenie sprawności? O wartości paradygmatów psychologicznych dla edukacji; Kultura indywidualistyczna a problem tożsamości jednostki; Implikacje poglądów na temat sensu życia do wychowania; Edukacja młodzieży a perspektywa integracji europejskiej; Tajemnica zawodowa psychologa szkolnego w kontekście psychologii osoby; Edukacyjna funkcja rodziny. Część druga: Miejsce dialogu w edukacji. Dialog w nauczaniu a perspektywy rozwoju; Podmiotowość, wolność i odpowiedzialność a dialog w edukacji; Dyskusja w edukacji współczesnej; Dialog między rodzicami a dziećmi jako ważna metoda wychowawcza; Paradoksy nauczania. Część trzecia: Osobowość jednostki w kontekście edukacji. Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zachowań osób o wysokim i niskim poziomie self-esteem; Skuteczność a pozytywne i negatywne komponenty dobrostanu emocjonalnego jednostki; Samooceny dzieci w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i płeć młodzieży a akceptacja obrazu samego siebie ("ja"); Niektóre wyznaczniki poziomu empatii u studentek pielęgniarstwa, psychologii i kierunków technicznych; Pogląd na świat a poczucie sensu i zadowolenie z życia; Systemy wartości w subkulturach młodzieżowych (na przykładzie skinów i rastamanów). Część czwarta: Rozwój jednostki a edukacja. Zaangażowanie młodzieży we własny rozwój i autokreację - czy utracone szanse?; Ocena rozwoju poznawczego przedszkolaka w koncepcji L. S. Wygotskiego; Stymulacja rozwoju rozumowania arytmetycznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym oparta na pracy z zagadką (informacja o badaniach); Od thymosu do logosu. O wychowaniu do wyrażania uczuć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samoedukacja / Stanisław Ludwiczak. - Toruń : Wydawnictwo MADO, 2009. - 138 s. : rys. ; 21 cm.
1. Od samouctwa do samoedukacji, 2. Podstawy samoedukacji, 3. Charakterystyka samoedukatorów, 4. samonauczanie, 5. Samowychowanie, 6. Samoedukacja zespołowa, 7. Samopozananie, 8. Samokontrola, 9. Doskonalenie osobowości w samoedukacji, 10. Samoeduakcja przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Okiem Kasi; Okiem Marzeny; Jak korzystać z książki; 1. SZKOŁA PROJEKTOWANIA MARZEŃ, czyli trening sporządzania celów; 2. NIE DAJ SIĘ SABOTOWAĆ, czyli jak uwolnić się od ograniczających przekonań; 3. USTAW SIĘ W DOBREJ KOLEJCE, czyli jak być przedsiębiorczym i rozwinąć swoją karierę; 4. WYOBRAŹNIA JEST KLUCZEM DO NASZEJ PAMIĘCI, czyli o efektywnej nauce; 5. WYGOOGLUJ SWÓJ UMYSŁ, czyli jak efektywnie szukać informacji; 6. KREATYWNOŚĆ, czyli samodzielność poza schematem; 7. PODEJMIJ DECYZJĘ I OPUŚĆ KRAINĘ „KIEDYŚ”; 8. ZBURZONA ŚCIANA W PUDEŁKU KOMFORTU… I co teraz? O elastyczności i zarządzaniu zmianą; 9. PRODUKTYWNOŚĆ TO NIE ZAJĘTOŚĆ, czyli pozorna efektywność zdemaskowana; 10. ZACZNIJ SIĘ SPRZEDAWAĆ, a Twoje życie nabierze rozmachu!; 11. ZAMKNIJ SIĘ! O komunikacji interpersonalnej i aktywnym słuchaniu; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. CO DOBREGO DAJE KŁÓTNIA? Jak rozwiązywać konflikty i dobrze je wykorzystać?; 2. ZDOBĄDŹ PRZYCHYLNOŚĆ INNYCH LUDZI I ODNIEŚ SUKCES - o umiejętności adaptacji i relacyjności; 3. ASERTYWNOŚĆ TO SZTUKA panowania nad sobą i swoim życiem; 4. BĄDŹ GRACZEM ZESPOŁOWYM I GRAJ O WIĘCEJ - o zarządzaniu zasobami ludzkimi i współpracy w zespole; 5. O BUDOWANIU MĄDREGO PRZYWÓDZTWA i wywieraniu autentycznego wpływu; 6. ZARZĄDZANIE CZASEM kluczem do większej spontaniczności; 7. RYZYKUJ MĄDRZE I SIĘGAJ PO WIĘCEJ - rzecz o zarządzaniu ryzykiem; 8. ŻYCIE TO BIBLIOTEKA BŁĘDÓW I SUKCESÓW, musisz nauczyć się z niej korzystać. O wyciąganiu wniosków z sukcesów i porażek; 9. POKAŻ SIĘ Z JAK NALEPSZEJ STRONY, czyli o komunikacji niewerbalnej słów kilka; 10. PRZEKONAJ I ZOSTAŃ ZAPAMIĘTANYM - o wystąpieniach publicznych; 11. SZACHY W PRZESTRZENI WERBALNEJ, czyli sztuka negocjacji; 12. INTELIGENCJA FINANSOWA, czyli dlaczego pieniądze jednak dają szczęście; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Dowiedz się, jak pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces i sprawić, aby było szczęśliwe! Jak sprawić, by twoje dziecko Szlo przez życie z podniesioną głową? By było człowiekiem aktywnym, przedsiębiorczym, uparcie dążącym do swojego celu? Możesz sprawić, że będzie wiedziało, czego chce, i uda mu się zrealizować wszystkie swoje plany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu istoty samowychowania: Problemy samowychowania w świetle badań Ireny Jundziłł; Problematyka samowychowania w badaniach Stefana Packa; Samowychowanie- problem wielokierunkowych badań empirycznych; 2. Trzy wymiary samowychowania: Interakcyjny charakter samowychowania: Hinduska joga jako system ćwiczeń samowychowawczych; Asceza; Samowychowanie chrystocentryczne; Aksjologiczny nurt samowychowania; Samowychowanie jako dążenie do perfekcjonizmu lub perfekcjoryzmu; Samowychowanie jako dopełnienie procesu wychowania; Grupowy charakter samowychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Charakterystyka cechy profesjologii; 2. Zawód i praca jako podstawowe warunki profesjonalnego rozwoju człowieka; 3. Profesjonalna praca człowieka; 4. Teoretyczne podstawy profesjologii; 5. Typy i metody naukowych badań profesjologii; 6. Warunki profesjonalnego rozwoju; 7. Proces profesjonalnego rozwoju; 8. Wyniki profesjonalnego rozwoju; 9. Metody stymulacji profesjonalnego rozwoju; 10. Wybrane wyniki badań profesjonalnego rozwoju; 11. Pomocniczy słownik profesjologii ; 12. Test ćwiczeniowy KMC 2016 - poznaj profesjologię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest charyzma? 2. Badania nad charyzmą, 3. Charyzma w życiu zawodowym, 4. Charyzmę można w sobie wypracować
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecię ludens. 2. Dzieci wejdą do królestwa Bożego. 3. Poeci. 4. Stulecie dziecka. 5. Perwersyjne dzieciństwo. 6. Wieczny chłopiec. 7. Łatwe/trudne, słodkie/gorzkie. 8. Ród kobiecy. 9. Zagubieni chłopcy. 10. Piotruś Pan. 11. Dada i inne ruchy awangardowe. 12. Samochody i rowery. 13. Zmierzch ojców. 14. Ojciec demiurg. 15. Szkoły z internatem. 16. Wojny młodych chłopców i technologia. 17. Kicz i guwernantki. 18. Samoloty. 19. Ameryka i Rosja. 20. Zgiełk czasu. 21. Odkrycie niedojrzałości. 22. Niepewna godzina dojrzałego człowieka. 23. Zło i wygnanie. 24. Pokolenie baby boom. 25. Nieszczęścia młodego Holendra. 26. Motyle. 27. Lolita - w cieniu zakwitającego dziewczęcia. 28. Wieczny powrót do dzieciństwa. 29. Komedia odegrana przez marionetki. 30. Bębenek roku sześćdziesiątego ósmego. 31. Infantylizm i totalitaryzm. 32. Zwyczaj uskarżania się i telewizja. 33. Pokemony. 34. Niedojrzałość i nostalgia. 35. Hymn Myszki Miki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Polska Akademia Nauk, Komitet "Człowiek i Środowisko" przy Prezydium PAN, Wyższa Szkoła Ekonomii i Administracji w Bytomiu ISSN 0860-8296 ; 40)
1. Transhumanizm. Główne idee, 2. Humanistyczny wymiar kategorii "rozwój", 3. Kategoria "rozwój" w alternatywnych koncepcjach jego urzeczywistniania, 4. Kategoria "rozwój" na przykładzie euroregionu Karpaty, 5. Antropologiczne podstawy koncepcji zrównoważonego rozwoju z perspektywy ekonomicznej: od homo oeconomicus do homo sustinens. Przyczynek do dyskusji, 6. Aksjologiczne podstawy rozwoju, 7. Komunia osób źródłem rozwoju osoby w nieskończoność, 8. Rozwój a ochrona środowiska naturalnego człowieka, 9. Rozwój społeczny człowieka i zbiorowości ludzkich, 10. Postęp jako czynnik hamujący rozwój, 11. Cechy systemu instytucjonalnego i mechanizmu regulacyjnego trwałego rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Dwa nastawienia Rozdział 2. Nastawienia od podszewki Rozdział 3. Prawda o umiejętnościach i osiągnięciach Rozdział 4. Sport: nastawienie czyni mistrza Rozdział 5. Biznes: nastawienie na przywództwo Rozdział 6. Związki: jak nastawienia się zakochują (i odkochują) Rozdział 7. Rodzice, nauczyciele i trenerzy: skąd się bierze nastawienie? Rozdział 8. Zmiana nastawienia; Przypisy; Książki polecane; Biografia autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Pierwotne wyzwania: szkic o uniwersalnych ograniczeniach podmiotowości: Przewaga regulacji automatycznej nad refleksyjna; Asymetria negatywno-pozytywna: przewaga tendencji obronnych nad wzrostowymi; Słowo podsumowania dotyczącego źródeł ograniczeń podmiotowości: regulacja automatyczna i obronna; 2. Badania nad uleganiem wpływom utajnionych bodźców: Jak mierzyć nieświadome emocje?; Wyniki badań: przejawy wpływu utajnionych procesów na jawne reagowanie; Wyniki badań: ograniczenia i szanse; 3. Szanse: szkic o rozwoju podmiotowości: Od dziecięcego egocentryzmu do refleksyjnej samoświadomości; Od popędów i obronności do ideałów i nadziei; Podsumowanie: podstawy i przejawy podmiotowości; 4. Badania nad wpływem refleksyjności na przetwarzanie jawnych i utajnionych informacji: Cele i metody pomiaru refleksyjności; Refleksyjność a tempo funkcjonowania poznawczego; Przejawy specyficznych powiązań między treścią przekonań a reakcjami na utajnione bodźce; Niespecyficzne następstwa samej koncentracji refleksyjnej w reakcjach na utajone bodźce; Dyskusja końcowa wyników przedstawionych w ramkach 6-15; 5. W poszukiwaniu podstaw podmiotowości: badania nas rolą poznawczego wyodrębnienia własnej osoby: Konceptualizacja pojęcia "poznawcze wyodrębnienie własnej osoby"; Przesłanki wyboru sposobu pomiaru stopnia poznawczego wyodrębnienia Ja; KSS: metoda pomiaru stopnia poznawczego wyodrębnienia Ja; Eksperymentalne badania nad regulacyjnym znaczeniem stopnia wyodrębnienia Ja; Dyskusja empirycznych ustaleń dotyczących roli poznawczego wyodrębnienia Ja opisanych w ramkach 16-22; 6. W poszukiwaniu istoty podmiotowości: badania nad rolą refleksyjnych standardów wartościowania: Metoda pomiaru refleksyjnych, osobistych standardów wartościowania; Badania nad związkami poznawczego wyodrębnienia Ja z właściwościami standardów wartościowania; Zróżnicowanie standardów wartościowania a uleganie wpływom utajnionych bodźców afektywnych; Standardy wartościowania a przejawy ustosunkowań wobec Swoich i Obcych; Refleksja końcowa nad empirycznymi próbami uchwycenia roli standardów wartościowania w wyznaczaniu podmiotowości; 7. Implikacje: o pożytkach wynikających z rozwoju podmiotowości: O kilku cnotach, które wynikają z rozwoju podmiotowości; Pytanie Philipa Zimbardo: dlaczego dobrzy ludzie czynią zło?; Skala makro- konkluzja Stevena Pinkera: Żegnaj, przemocy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży: R. 1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; R. 2 Zaburzenia zachowania; R. 3 Zaburzenia depresyjne; R. 4 Myśli i tendencje samobójcze; R. 5 Zaburzenia lękowe; R. 6 Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; R. 7 Zaburzenia odżywiania; R. 8 Zespół stresu pourazowego; R. 9 Wykorzystanie seksualne; R. 10 Płodowy zespół alkoholowy; R. 11 Zaburzenia więzi; R. 12 Choroba tikowa; R. 13 Mutyzm; R. 14 Zaburzenia rozwoju językowego; R. 15 Zaburzenia sensoryczne; R. 16 Odmowa chodzenia do szkoły. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania: R. 17 Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie; R. 18Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi; R. 19 Asystent nauczyciela w klasie; R. 20 Psychoterapia; R. 21 Socjoterapia; R. 22 Trening Zastępowania Agresji; R. 23 Praca z rodzicami; Dodatek: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co ważne, co niezbędne, 2. Otaczający świat, 3. Drabina, 4. Dla mnie, dla innych, 5. Cele i środki, 6. Słowa i czyny, 7. Lista ulubionych rzeczy, 8. Labirynt, 9. Ja-inni, 10. Poznanie własnych możliwości, 11. Życie, 12. Wartość i sens życia, 13. Tajemniczy dokument, 14. Pustynia, 15. Solidarność, 16. Czas, 17. Ja i moja rodzina, 18. Pieniądz, 19. Jak karać sprawiedliwie, 20. Odkrycie pasji, 21. Jak sprawiedliwie dzielić, 22. Praca, 23. Wartości i przestrzeń życiowa, 24. Władza, 25. Odpowiedzialność we współdziałaniu, 26. Jesteśmy do siebie podobni, 27. Przyjaźń, 28. Wiedza, 29. Godność, 30. Prawa, lewa, centrum, 31. Dawanie, 32. Branie, 33. Dzień - noc, 34. Postępowanie "wzwyż", 35. Jaki jestem, co czuję, jak myślę i oceniam, 36. Autobiografia, 37. Tożsamość, 38. Nakaz-wybór, 39. Miłość, 40. Odpowiedzialność, 41. Wolność, 42. Przebaczenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej