Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(60)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(55)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(4)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(1)
Pliki i bazy danych
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(41)
dostępne
(40)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Czytelnia
(41)
Autor
Łętowska Ewa (1940- )
(6)
Strzyczkowski Kazimierz
(5)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Fleszer Dorota (1971- )
(4)
Majewski Kamil
(3)
Nowińska Ewa (1948- )
(3)
Adamus Rafał
(2)
Banasiński Cezary (1953- )
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Olszewski Jan (1960- )
(2)
Pecyna Marlena
(2)
Powałowski Andrzej (1951- )
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Rozmus Dariusz (1961- )
(2)
Sobas Magdalena
(2)
Szpringer Włodzimierz
(2)
Vall Michał du (1952-2012)
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Abramski Olgierd
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Aziewicz Dariusz
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barcz Jan (1953- )
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bazylińska Justyna
(1)
Bała Karolina
(1)
Bernat Rafał
(1)
Bielecki Adrian
(1)
Bilkiewicz Tatiana
(1)
Borawska Patrycja
(1)
Braksator Aleksander
(1)
Buratowska Klaudia
(1)
Bychowska Monika
(1)
Bělohlávek Alexander J. (1968- )
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cieśliński Aleksander
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cybula Piotr
(1)
Cyman Damian
(1)
Dutkiewicz Joanna
(1)
Dziedzic Magdalena
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Elżanowski Fabian
(1)
Falandysz-Zięcik Antonina
(1)
Fedorowicz Magdalena
(1)
Frankowska Weronika
(1)
Gołębiewski Alekdander
(1)
Gredka Iwona
(1)
Grzegorczyk Filip (1978- )
(1)
Jagocha Konrad
(1)
Janczyk Marek
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jurkowska-Gomułka Agata
(1)
Kabza Milena
(1)
Kadyszewski Borys
(1)
Kakhnych Volodymyr
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(1)
Kawecka Marcelina
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kil Jan
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Koroluk Sławomir
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kotarba Marcin
(1)
Kruk-Kubarska Joanna
(1)
Krzysztofik-Pelka Magdalena
(1)
Krzyżewski Tomasz
(1)
Królikowska-Olczak Maria
(1)
Kuczkowski Przemysław
(1)
Kulski Robert
(1)
Kumidor Irena
(1)
Kurkliński Lech
(1)
Kłoczko Aleksander
(1)
Lemonnier Mariola
(1)
Lewicka-Strzałecka Anna
(1)
Lis Artur
(1)
Lisińska-Kusnierz Małgorzata
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Majchrowska Elżbieta
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Makowska Agata
(1)
Maliszewska-Nienartowicz Justyna (1976- )
(1)
Marcinkowska Anna
(1)
Mariański Michał
(1)
Małecka Elżbieta (1965- )
(1)
Małysa Krzysztof
(1)
Mendys Wacław
(1)
Mering Leszek
(1)
Miłkowski Tomasz (1970- )
(1)
Modzelewska de Raad Małgorzata
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Monkiewicz Jan (1949- )
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Motylewska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Temat
Konsumenci (ekon.)
(33)
Ochrona praw konsumenta
(16)
Konkurencja
(14)
Konsumenci
(11)
Prawo Unii Europejskiej
(10)
Prawo gospodarcze
(8)
Ochrona konsumenta
(7)
Energetyka
(6)
Zamówienia publiczne
(6)
Poczta
(5)
Prawo antymonopolowe
(5)
Telekomunikacja
(5)
Prawo pracy
(4)
Umowa
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Bezpieczeństwo produktu
(3)
Handel
(3)
Monopol
(3)
Nieuczciwa konkurencja
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Ochrona konkurencji
(3)
Polityka konsumencka UE
(3)
Pomoc publiczna
(3)
Postępowanie cywilne
(3)
Prawo autorskie
(3)
Prawo wspólnotowe europejskie
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Rynek finansowy
(3)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(3)
Znaki towarowe
(3)
Baza danych
(2)
Dane osobowe
(2)
Gospodarka
(2)
Harmonizacja prawa
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Opakowania
(2)
Podpis elektroniczny
(2)
Polityka konsumencka
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawa dziecka
(2)
Prawo
(2)
Prawo konstytucyjne
(2)
Prawo miejscowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Prawo ochrony środowiska
(2)
Prawo zwalczania nieuczciwej konkurencji
(2)
Prawodawstwo
(2)
Praworządność
(2)
Rzecznik praw obywatelskich
(2)
Spożycie
(2)
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
(2)
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)
(2)
Usługi
(2)
Wojsko
(2)
Algorytmy
(1)
Antyterroryzm
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Aukcja internetowa
(1)
Bancassurance
(1)
Banki
(1)
Banki internetowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
COVID-19
(1)
Catalyst (rynek obligacji)
(1)
Certyfikacja zgodności
(1)
Choroby wirusowe
(1)
Cmentarze żydowskie
(1)
Corte costituzionale della Repubblica Italiana
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Daniny publiczne
(1)
Decyzja administracyjna
(1)
Demokracja bezpośrednia (system polityczny)
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Dzierżawa
(1)
Edukacja
(1)
Elektroniczna wymiana danych
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejska Konwencja Praw Człowieka
(1)
Europejski Trybunał Obrachunkowy
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Europejski Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Faktoring
(1)
Finanse
(1)
Fotoradary
(1)
Godność ludzka
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka kapitalistyczna
(1)
Grunty rolne
(1)
Gry hazardowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gwarancja jakości
(1)
Habilitacja
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Francja
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Arktyka (region)
(1)
Pilica (woj. śląskie)
(1)
Svalbard (Norwegia ; terytorium)
(1)
Turkmenistan
(1)
Uzbekistan
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo prawnicze
(4)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Akta normatywne
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(19)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Zarządzanie i marketing
(1)
61 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zagadnienia Prawne)
Zawiera: Część I. Ogólne problemy ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 1. W poszukiwaniu nowego paradygmatu ochrony konsumentów na rynkach finansowych: 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Finansjalizacja a ramy nowego paradygmatu regulacyjno-nadzorczego rynków finansowych; 1.3. Poszukiwanie nowego podejścia do ochrony konsumentów usług finansowych: finansjalizacja i perspektywa behawioralna; 1.4. Ochrona interesów konsumentów na rynku finansowym w programie G20; 1.5. Ogólne zasady ochrony konsumentów na rynku finansowym - model G20; 1.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 2. Konsument i klient na rynku usług finansowych. Problem zakresu podmiotowego ochrony na rynku finansowym: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Definicja prawna i prawnicza konsumenta; 2.3. Model ochrony podmiotowej na rynku usług finansowych w Unii Europejskiej; 2.4. Dwutorowość ochrony podmiotowej na rynku usług finansowych w Unii Europejskiej; 2.5. Konsument i klient - podmioty chronione na rynku usług finansowych Unii Europejskiej; 2.6. Kierunek pożądanych zmian - podsumowanie. Rozdział 3. Konsument a rynek finansowy w świetle koncepcji Business and Human Rights: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Prawa człowieka a rynek finansowy; 3.3. Koncepcja Business and Human Rights; 3.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 4. Rola obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec konsumenta w sferze usług finansowych: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Przedkontraktowe obowiązki informacyjne jako instrument ochrony praw konsumenta; 4.3. Szczególny charakter usług finansowych jako przesłanka zwiększenia roli przedkontraktowych obowiązków informacyjnych; 4.4. Znaczenie fazy przedkontraktowej w regulacjach konsumenckich w sferze usług finansowych; 4.5. Rola obowiązków informacyjnych w świetle zagrożeń wynikających ze świadczenia usług finansowych; 4.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 5. System ochrony klienta na rynku finansowym w Polsce: 5.1. System ochrony klienta jako warunek zachowania stabilności systemu finansowego; 5.2. Klient jako podmiot ochrony; 5.2.1. Uwagi wstępne; 5.2.2. Klient będący konsumentem; 5.2.3. Klient będący osobą fizyczną; 5.2.4. Klient nieprofesjonalny; 5.2.5. Klient profesjonalny; 5.2.6. Klient jako podmiot ochrony; 5.3. Cechy i cele systemu ochrony klienta na rynku finansowym; 5.4. Instytucjonalny system ochrony klienta rynku finansowego w Polsce; 5.4.1. Narodowy Bank Polski; 5.4.2. Komisja Nadzoru Finansowego; 5.4.3. Prezes UOKiK; 5.4.4. Rzecznik Finansowy; 5.4.5. Sądy arbitrażowe i polubowne; 5.4.6. Powiatowi rzecznicy konsumentów; 5.4.7. Organizacje społeczne; 5.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Część II. Instytucjonalny wymiar ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 6. Ochrona konsumenta w kontekście działań unijnych organów nadzoru nad rynkiem finansowym: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Istota prawna unijnej bezpośredniej i pośredniej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych; 6.3. Bezpośrednie i pośrednie działania ESA na rzecz ochrony klienta rynku usług finansowych - studium przypadków; 6.4. Działania ERRS dotyczące konsumenta; 6.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 7. Rola banków centralnych w ochronie konsumentów na rynku finansowym: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Konsument na rynku finansowym; 7.3. Ochrona konsumentów i stabilność finansowa w warunkach nowego paradygmatu regulacyjno-nadzorczego systemu finansowego; 7.4. Rola banku centralnego w zakresie ochrony praw konsumentów na rynku finansowym; 7.5. Doświadczenia międzynarodowe; 7.6. Doświadczenia krajowe; 7.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 8. Rola Bankowego Funduszu Gwarancyjnego w zakresie ochrony klienta na rynku finansowym: 8.1. Uwagi wstępne; 8.2. Działalność BFG a ochrona klienta na rynku finansowym - uwagi ogólne; 8.3. Działalność gwarancyjna a ochrona klienta na rynku finansowym; 8.4. Współpraca BFG w ramach KSF a ochrona klienta na rynku finansowym na przykładzie sprawy rekomendacji dotyczącej restrukturyzacji portfela kredytów mieszkaniowych w walutach obcych; 8.5. Działalność informacyjna i edukacyjna BFG a ochrona klienta na rynku finansowym; 8.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 9. Analiza regulacji nadzorczych oraz ocena działalności Komisji Nadzoru Finansowego w kontekście ochrony klientów sektora ubezpieczeniowego: 9.1. Uwagi wstępne; 9.2. Ochrona klientów sektora ubezpieczeniowego a regulacje nadzorcze; 9.3. Lista ostrzeżeń publicznych i jej rola w ochronie klientów; 9.4. Sankcje i kary finansowe dla zakładów ubezpieczeń; 9.5. Zasady ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych a ochrona klientów sektora ubezpieczeniowego; 9.6. Rola wytycznych i rekomendacji KNF w ochronie klientów sektora ubezpieczeniowego; 9.6.1. Uwagi wstępne; 9.6.2. Wytyczne dla zakładów ubezpieczeń dotyczące dystrybucji ubezpieczeń; 9.6.3. Rekomendacja U; 9.6.4. Wytyczne dotyczące likwidacji szkód z ubezpieczeń komunikacyjnych; 9.6.5. Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące badania adekwatności produktu; 9.6.6. Rekomendacje dla zakładów ubezpieczeń dotyczące systemu zarządzania produktem; 9.6.7. Rekomendacje dotyczące procesu ustalania i wypłaty zadośćuczynienia z tytułu szkody niemajątkowej z umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych; 9.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 10. Ogólna charakterystyka francuskiego Médiateur de l’Autorité des Marchés Financiers w systemie ochrony konsumenta usług finansowych: 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Ochrona konsumenta usług finansowych w prawie francuskim; 10.3. Mediacja w sektorze finansowym - uwagi ogólne; 10.4. Médiateur de l’Autorité des Marchés Financiers - ogólna charakterystyka; 10.5. Dyskusja na temat statusu mediatora AMF; 10.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 11. Zmiany w sposobie instytucjonalnej ochrony konsumenta na rynku finansowym we Francji. Analiza na przykładzie dyspozycji zawartych w Code de consommation oraz Code monétaire et financier: 11.1. Uwagi wstępne; 11.2. Ochrona konsumenta w Code de la Consommation; 11.3. Ochrona konsumenta w Code monétaire et financier; 11.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 12. Instytucje pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku finansowym w Polsce w kontekście doświadczeń Financial Ombudsman Service w Wielkiej Brytanii: 12.1. Wstęp; 12.2. Postępowanie pozasądowe przed Bankowym Arbitrażem Konsumenckim; 12.3. Pozasądowe możliwości rozwiązania sporu przed Sądem Polubownym przy KNF; 12.4. Pozasądowe postępowanie w sprawie rozwiązywania sporów między klientem a podmiotem rynku finansowego przy Rzeczniku Finansowym; 12.5. Financial Ombudsman Service jako wiodąca instytucja pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na rynku finansowym w Wielkiej Brytanii; 12.6. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 13. Ochrona konsumenta na rynku usług finansowych w Stanach Zjednoczonych Ameryki w świetle działalności Biura Ochrony Finansowej Konsumentów (Consumer Financial Protection Bureau) - wybrane problemy: 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Kryzys finansowy i geneza zmian na rynku; 13.3. Zmiany po kryzysie - The Dodd -Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act; 13.4. Biuro Ochrony Finansowej Konsumentów - Consumer Financial Protection Bureau (CFPB); 13.4.1. Powołanie Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.4.2. Zadania Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.4.3. Działania nadzorcze Biura Ochrony Finansowej Konsumentów; 13.5. Zadania Biura w oparciu o inne regulacje prawne; 13.5.1. Uwagi wstępne; 13.5.2. The Truth in Consumer Leasing Act (TILA); 13.5.3. Fair Credit Billing Act; 13.5.4. Fair Credit Reporting Act; 13.5.5. The Real Estate Settlement Procedures Act; 13.5.6. Equal Credit Opportunity Act; 13.5.7. The Home Mortgage Disclosure Act; 13.5.8. Electronic Fund Transfer Act; 13.5.9. Fair Debt Collection Practices Act; 13.5.10. The Truth in Savings Act; 13.5.11. The Gramm-Leach-Bliley Act; 13.5.12. SAFE Mortgage Licensing Act; 13.6. Krytyka Dott -Frank Act i działalności CFPB; 13.7. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Część III. Aktualne wyzwania ochrony konsumenta na rynku finansowym. Rozdział 14. Koncepcja blockchain - perspektywa ochrony konsumenta: 14.1. Koncepcja blockchain - regulacja jako software; 14.2. Przykłady zastosowań koncepcji blockchain; 14.3. Niespójność blockchain z regulacją prawną zagrożeniem dla konsumenta; 14.4. Cyberbezpieczeństwo a ochrona prywatności i konsumenta; 14.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 15. FinTech w bankowości. Potrzeba regulacji konsumenckich?: 15.1. Uwagi wstępne; 15.2. Rozwój bankowości elektronicznej - platforma wzrostu dla FinTech; 15.2.1. Uwagi wstępne; 15.2.2. Zmiana morfologii rozwiązań bankowości elektronicznej; 15.2.3. Wnioski ze zmian rozwiązań bankowości elektronicznej; 15.3. Główne kierunki działań regulacyjnych dla FinTech w bankowości; 15.4. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 16. Zagrożenia dla klientów i banków w bankowości elektronicznej: 16.1. Uwagi wstępne; 16.2. Bankowość elektroniczna i jej klienci; 16.3. Ryzyko związane z bankowością elektroniczną; 16.3.1. Uwagi wstępne; 16.3.2. Ryzyko destrukcji tradycyjnych modeli bankowości; 16.3.3. Ryzyko oszustw elektronicznych; 16.3.4. Ryzyko niskiej kultury cyfrowej; 16.3.5. Ryzyko regulacyjne; 16.3.6. Ryzyko wynikające z wdrożenia nowych technologii; 16.4. Przeciwdziałanie zagrożeniom w bankowości elektronicznej - rekomendacje; 16.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Rozdział 17. Rozwój rynku FinTech a problematyka ochrony konsumentów: 17.1. Pojęcie FinTech; 17.2. Problematyka nieautoryzowanych transakcji płatniczych; 17.3. Konsumenckie pożyczki internetowe; 17.4. Inwestycje na rynku Forex; 17.5. Zakończenie - podsumowanie i wnioski. Bibliografia. O autorach. Vienna Life.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
1. Społeczeństwo konsumpcyjne w refleksji filozoficznej i językowej: Fenomeny społeczeństwa konsumpcyjnego w filozofii Hanny Arendt; 2. "kFEEL NATURALny" - spojrzenie językoznawcy na najnowsze reklamy; 2. Prawo konsumenta do informacji: Konsument- pojęcie i jego europejski model; Prawo do informacji i edukacji podstawą ochrony interesów konsumenta; Reklama zawodów prawniczych a interes konsumentów- na przykładzie zawodu adwokata; Potrzeba ochrony prawnej poszczególnych grup konsumentów jako odbiorców reklamy; 3. Konsument na rynku usług medycznych: Ochrona zdrowia publicznego w systemie prawnym Unii Europejskiej; Udostępnianie informacji o stanie zdrowia konsumenta- pacjenta przez podmiot wykonujący działalność leczniczą; Reklama farmaceutyczna a ochrona praw konsumenta; Prawo konsumenta do informacji a reklama produktów leczniczych, produktów kosmetycznych, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz suplementów diety; 4. Konsument na rynku usług turystycznych: Ochrona konsumenta na rynku usług turystycznych; Ochrona konsumenta usług transportu lotniczego; Ochrona konsumenta na rynku przewozów morskich; 5. Ochrona konsumenta na rynku żywnościowym: Prawo konsumentów do rzetelnej informacji na rynku żywności; Ochrona oznaczeń geograficznych z perspektywy konsumentów; 6. Rynek usług finansowych: Skuteczność zabezpieczenia roszczeń nabywcy przez otwarty mieszkaniowy rachunek powierniczy w przypadku upadłości dewelopera; Patologie systemu konsorcyjnego- wybrane aspekty nieuczciwej praktyki rynkowej; Niedozwolone klauzule umowne w umowach ubezpieczenia; 7. Ochrona konsumenta na rynku usług internetowych: Ochrona konsumenta w handlu elektronicznym; Konsument wobec internetowej reklamy behawioralnej; 8. Ochrona konsumenta w procesie cywilnym, prawie zamówień publicznych i postępowaniu administracyjnym: Wpływ zmowy przetargowej na ograniczenia praw konsumenta; Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy; Wydawanie kopii odpisów dokumentów w trybie przepisów KPA oraz ich znaczenie dla konsumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Definicja i koncepcje sporów konsumenckich w związku z postępowaniem arbitrażowym; 3. Ochrona konsumenta i spory konsumencie w prawie UE; 4. Postępowanie arbitrażowe w sporach konsumenckich niektórych państwach; 5. Postępowanie arbitrażowe w sprawach konsumenckich jako przedmiot postępowania przed sądami powszechnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 341 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ochrona niektórych praw konsumentów : komentarz / Ewa Łętowska. - Wyd. 3 zaktual. i uzupeł. - Warszawa : C.H.Beck, 2001. - XV, 234 s. ; 20 cm.
(Krótkie Komentarze Becka)
A. Tekst ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dn.2 marca 2000r. (Dz.U. Nr 22, poz.271). B. Komentarz do ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dn.2 marca 2000r. (Dz.U. Nr22, poz.271): Wprowadzenie; R.1 Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa; R.2 Umowy zawierane na odległość; R.3 Zmiany w przepisach obowiązujących. C. Aneks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ogólna charakterystyka publicznoprawnej ochrony interesantów konsumentów; 2. Ochrona zbiorowych interesów konsumentów w prawie Unii Europejskiej; 3. Ochrona zbiorowych interesów konsumentów w porządkach prawnych wybranych państw członkowskich; 4. Ochrona konkurencji w Unii Europejskiej jako instrument realizacji ochrony interesów konsumentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rola opakowań w komunikacji rynkowej. 2. Konsumeryzm i polityka wobec konsumentów. 3. Wymagania stawiane produktom i opakowaniom w zakresie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia konsumentów. 4. Wymagania stawiane produktom i opakowaniom w realizacji prawa konsumentów do rzetelnej informacji. 5. Wymagania stawiane opakowaniom w zakresie ochrony środowiska naturalnego. 6. Rola opakowań w procesie doskonalenia edukacji konsumentów. 7. Wymagania stawiane produktom i opakowaniom w zakresie ochrony przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. 8. Kierunki działań w polityce konsumenckiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
Zawiera: ROZDZIAŁ I – Zagadnienia ogólne. 1.Prawo antymonopolowe i jego cele. 1.1.Podstawowe pojęcia, którymi posługuje się prawo antymonopolowe. 1.2.Zakres regulacji prawa antymonopolowego. 1.3.Stosunek polskiego prawa antymonopolowego do prawa Unii Europejskiej. 1.4.Cele prawa antymonopolowego. 2.System ochrony konkurencji w Polsce. 2.1.Zagadnienia ogólne. 2.2.Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 2.3.Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. ROZDZIAŁ II –Zakaz zawierania porozumień ograniczających konkurencję. 3.Zagadnienia ogólne. 4.Pojęcie porozumienia ograniczającego konkurencję. 4.1.Pojęcie przedsiębiorcy w prawie antymonopolowym. 4.2.Forma porozumienia. 4.3.Ograniczenie konkurencji na rynku właściwym. 4.4.Usytuowanie uczestników porozumienia na szczeblach obrotu gospodarczego. 5.Zakres przedmiotowy zakazu zawierania porozumień ograniczających konkurencję. 5.1.Zagadnienia ogólne. 5.2.Porozumienia cenowe i kondycyjne. 5.3.Porozumienia kontyngentowe. 5.4.Porozumienia podziałowe. 5.5.Porozumienia dyskryminacyjne. 5.6.Porozumienia wiązane. 5.7.Porozumienia ograniczające dostęp do rynku. 6.Wyjątki spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję. 6.1.Zagadnienia ogólne. 6.2.Porozumienia bagatelne. 6.3.Wyłączenie indywidualne. 6.4.Wyłączenia grupowe. ROZDZIAŁ III – Zakaz nadużywania pozycji dominującej. 7.Zagadnienia ogólne. 8.Kryteria pozycji dominującej. 8.1.Zagadnienia ogólne. 8.2.Przesłanki ilościowe. 8.3.Przesłanki jakościowe. 9.Przejawy nadużywania pozycji dominującej. 9.1.Narzucanie cen. 9.2.Ustalanie kontyngentów. 9.3.Dyskryminacja. 9.4.Transakcje wiązane. 9.5.Przeciwdziałanie rozwojowi konkurencji. 9.6.Narzucanie uciążliwych warunków umów. 9.7.Podział rynku. 9.8.Pozostałe przejawy nadużywania pozycji dominującej. ROZDZIAŁ IV – Kontrola koncentracji. 10.Zagadnienia ogólne. 11.Kryteria obowiązku notyfikacji zamiaru koncentracji. 12.Formy koncentracji. 12.1.Połączenie. 12.2.Przejęcie kontroli. 12.3.Wspólny przedsiębiorca. 12.4.Nabycie znacznego mienia. 13.Wyłączenia spod obowiązku zgłoszenia zamiaru koncentracji. 13.1.Koncentracje bagatelne. 13.2.Koncentracje przejściowe. 13.3.Koncentracje będące konsekwencją postępowania upadłościowego. 13.4.Koncentracje w ramach grupy kapitałowej. ROZDZIAŁ V – Postępowanie przed Prezesem UOKiK. 14.Zagadnienia ogólne. 15.Charakter postępowania przed Prezesem UOKiK. 16.Podmioty postepowania przed Prezesem UOKiK. 17.Postępowanie wyjaśniające. 18.Postępowanie antymonopolowe. 18.1.Zagadnienia ogólne. 18.2.Postępowanie antymonopolowe w sprawach praktyk ograniczających konkurencję. 18.2.1.Zagadnienia ogólne. 18.2.2.Decyzje w sprawach praktyk ograniczających konkurencję. 18.3.Postępowanie antymonopolowe w sprawach koncentracji. 18.3.1.Zagadnienia ogólne. 18.3.2.Decyzje w sprawach koncentracji. 19.Kontrola i przeszukanie w toku postępowania. 20.Postępowanie w sprawie nałożenia kary pieniężnej. 21.Tryb weryfikacji decyzji Prezesa UOKiK. ROZDZIAŁ VI – Sankcje w prawie antymonopolowym. 22.Zagadnienia ogólne. 23.Cywilnoprawne skutki praktyk antykonkurencyjnych. 24.Kary w prawie antymonopolowym. 24.1.Kary nakładane na przedsiębiorcę. 24.2.Kary nakładane na osoby fizyczne. 24.3.Program łagodzenia kar – leniency. ROZDZIAŁ VII – Prywatnoprawne stosowanie prawa ochrony konkurencji. 1. Podstawy prawne. 2. Zasady dochodzenia roszczeń. 3. Wyjawianie środków dowodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wykaz skrótów. Przedmowa. Przedmowa do wydania polskiego. PRAWO CYWILNE I GOSPODARCZE Rozdział 1. Obowiązki informacyjne poprzedzające zawarcie umowy dystrybucji. A. Prawo dystrybucji. B. Umowy pośrednictwa. C. Zasada swobody umów. D. Loi de police. E. Inne przepisy decydujące o treści umowy pośrednictwa. F. Obowiązki informacyjne związane z zawarciem umowy. G. Ujemny interes umowny. Rozdział 2. Wykonywanie umowy dystrybucji. A. Zasady ogólne. B. Zastrzeżenie wyłączności. C. Klauzule umowne. Rozdział 3. Rozwiązanie umowy dystrybucji. Rozdział 4. Skutki prawne rozwiązania umowy dystrybucji. PRAWO KONKURENCJI Część I. Ramy prawne Rozdział 1. Ramy prawne – uwagi ogólne. A. Artykuł 101 TFUE oraz odpowiadające mu przepisy prawa krajowego. (1) Artykuł 101 TFUE. (2) Relacja pomiędzy art. 101 i 102 TFUE. (3) Odpowiednie krajowe przepisy z zakresu prawa konkurencji. B. Stosowanie art. 101 TFUE oraz odpowiadających mu krajowych przepisów z zakresu prawa konkurencji. C. Egzekwowanie zakazów z art. 101 TFUE i odpowiadających mu przepisów prawa krajowego. (1) Publicznoprawny system egzekwowania reguł konkurencji. (2) Prywatnoprawny system egzekwowania prawa konkurencji. D. Akty normatywne i regulacje prawa miękkiego. (1) Uwagi ogólne. (2) Status prawny wytycznych w sprawie ograniczeń wertykalnych. (3) Konsekwencje przyjęcia i stosowania wytycznych w sprawie ograniczeń wertykalnych. (4) Prawne i praktyczne skutki wytycznych uzupełniających (rozporządzenie 461/2010). (5) Krajowe miękkie prawo konkurencji w zakresie porozumień dystrybucyjnych. Część II. Porozumienia wertykalne objęte rozporządzeniem 330/2010. Rozdział 2. Mapa drogowa. A. Uwagi wstępne. B. Blok pierwszy: ogólny zakres zastosowania rozporządzenia. (1) Krok pierwszy: co najmniej dwa przedsiębiorstwa. (2) Krok drugi: porozumienie wertykalne. (3) Krok trzeci: wpływ na handel między państwami członkowskimi. (4) Krok czwarty: ograniczenia wertykalne. C. Drugi blok: specyficzne warunki wykluczające zastosowanie wyłączenia. (1) Krok piąty: związki przedsiębiorstw. (2) Krok szósty: prawa własności intelektualnej (PWI). (3) Krok siódmy: uczestnictwo konkurentów. (4) Krok ósmy: pozostałe wyłączenia grupowe. (5) Wnioski. D. Blok trzeci: progi udziałów rynkowych. (1) Krok dziewiąty: jaki jest (są) rynek(ki) właściwy(e) produktowo i geograficznie? (2) Krok dziesiąty: czy udziały w rynku właściwym przekraczają 30%? E. Blok czwarty: ocena właściwa porozumienia. (1) Krok jedenasty: czy porozumienie wertykalne zawiera najpoważniejsze ograniczenia konkurencji (klauzule typu hardcore)? (2) Krok dwunasty: czy porozumienie wertykalne zawiera ograniczenia zakazane (wykluczone) na mocy rozporządzenia? F. Blok piąty: niestosowanie i wycofanie wyłączenia. (1) Krok trzynasty: czy Komisja przyjęła rozporządzenie stanowiące, że wyłączenie grupowe nie ma zastosowania do porozumienia wertykalnego? (2) Krok czternasty: czy Komisja lub krajowy organ ochrony konkurencji wycofał wyłączenie grupowe? G. Praktyczne wnioski. Rozdział 3. Artykuł 2 ust. 1: zakres zastosowania rozporządzenia 330/2010. A. Zarys ogólny. B. Krok pierwszy: co najmniej dwa przedsiębiorstwa. (1) Przedsiębiorstwo. (2) Wymóg udziału w praktyce przynajmniej dwóch niezależnych przedsiębiorstw. (3) Maksymalna liczba przedsiębiorstw biorących udział w praktyce. (4) Podsumowanie. C. Krok drugi: porozumienie wertykalne. (1) Wstęp. (2) Porozumienia i praktyki uzgodnione. (3) Przedsiębiorstwa działające na różnych szczeblach obrotu. (4) Porozumienia lub praktyki uzgodnione określające warunki zakupu, sprzedaży lub odsprzedaży niektórych towarów lub usług. (5) Podsumowanie. D. Krok trzeci: wpływ na handel między państwami członkowskimi. (1) Szczególne znaczenie przesłanki wpływu porozumienia na handel między państwami członkowskimi. (2) Przesłanka wpływu na handel a zakres terytorialny zastosowania unijnego prawa konkurencji. (3) Zastosowanie przesłanki wpływu na handel do porozumień wertykalnych. (4) Porozumienia wertykalne, które wpływają na handel między państwami EOG w stopniu odczuwalnym. (5) Podsumowanie. E. Krok czwarty: ograniczenia wertykalne. (1) Ograniczenia zakazane ze względu na cel lub skutek. (2) Wymóg odczuwalności. (3) Inne przesłanki wyłączające zastosowanie art. 101 ust. 1 TFUE. (4) Podsumowanie. Rozdział 4. Artykuł 2 ust. 2–5: ograniczenia zakresu zastosowania rozporządzenia 330/2010. A. W skrócie. B. Krok piąty: porozumienia z udziałem związku przedsiębiorstw. (1) Wstęp. (2) Sprzedaż detaliczna. (3) Próg obrotów. (4) Dwuetapowa kontrola. (5) Praktyczne podsumowanie. C. Krok szósty: rola praw własności intelektualnej. (1) Wstęp. (2) Przesłanki zastosowania wyłączenia grupowego do porozumień zawierających postanowienia o PWI. (3) Znaki towarowe, prawa autorskie i know-how. (4) Praktyczne podsumowanie. D. Krok siódmy: porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami konkurującymi. (1) Wstęp. (2) Zasada: porozumienia pomiędzy konkurentami nie wchodzą w zakres rozporządzenia 330/2010. (3) Wyjątek: dystrybucja „dwutorowa” wchodzi w zakres rozporządzenia 330/2010. (4) Praktyczne podsumowanie. E. Krok ósmy: zakres zastosowania pozostałych rozporządzeń o wyłączeniach grupowych. (1) Wstęp. (2) Relacja pomiędzy rozporządzeniem 330/2010 a rozporządzeniami w sprawie horyzontalnych porozumień kooperacyjnych. (3) Relacja pomiędzy rozporządzeniem 330/2010 a rozporządzeniem 316/2014. (4) Relacja pomiędzy rozporządzeniem 330/2010 a rozporządzeniem w sprawie dystrybucji pojazdów silnikowych. (5) Praktyczne podsumowanie. Rozdział 5. Artykuł 3: udział w rynku. A. W skrócie. B. Wprowadzenie reguły związanej z progami udziału w rynku. C. Krok dziewiąty: definicja rynku właściwego. (1) Definicja rynku właściwego. (2) Definicja rynku właściwego dostawcy. (3) Definicja rynku właściwego nabywcy. (4) Podsumowanie. D. Krok dziesiąty: obliczanie udziałów w rynku. (1) Udział rynkowy w ujęciu wartościowym i ilościowym. (2) Udziały rynkowe przedsiębiorstw powiązanych i joint ventures. (3) Udział rynkowy a produkcja wewnętrzna (in-house production). (4) Podsumowanie. E. Zastosowanie progów udziału rynkowego stron porozumienia. (1) Artykuł 3 ust. 1 rozporządzenia 330/2010: porozumienia dwustronne. (2) Artykuł 3 ust. 2 rozporządzenia 330/2010: porozumienia wielostronne. (3) Podsumowanie. Rozdział 6. Artykuł 4: najpoważniejsze ograniczenia konkurencji. A. W skrócie. B. Pojęcie najpoważniejszych ograniczeń. (1) Uwagi ogólne. (2) Nałożenie ograniczenia typu hardcore. (3) Ograniczenie konkurencji zakazane „ze względu na cel”. (4) Podsumowanie. C. Zakres terytorialny zastosowania art. 4 rozporządzenia 330/2010. (1) Uwagi ogólne. (2) Podsumowanie. D. Artykuł 4 lit. a – ustalanie cen odsprzedaży. (1) Zakaz ustalania cen odsprzedaży. (2) Zagrożenia dla konkurencji wywołane ustalaniem cen odsprzedaży. (3) Metody ustalania cen odsprzedaży. (4) Ceny rekomendowane i ceny maksymalne. (5) Podsumowanie. E. Artykuł 4 lit. b – ograniczenia terytorialne i podmiotowe. (1) Wstęp. (2) Zakaz ograniczeń terytorialnych i podmiotowych. (3) Wyjątek pierwszy: ograniczenia sprzedaży aktywnej. (4) Wyjątek drugi: ograniczenia podmiotowe nakładane na hurtowników. (5) Wyjątek trzeci: ograniczenie sprzedaży na rzecz dystrybutorów nieautoryzowanych w systemie dystrybucji selektywnej. (6) Wyjątek czwarty: ograniczenia sprzedaży komponentów. (7) Podsumowanie. F. Ograniczenia terytorialne i podmiotowe w systemie dystrybucji selektywnej. (1) Uwagi ogólne. (2) Wnioski praktyczne. (3) Podsumowanie. G. Ograniczenia sprzedaży komponentów. (1) Uwagi ogólne. (2) Podsumowanie. Rozdział 7. Artykuł 5: ograniczenia zakazane (wykluczone). A. Zarys ogólny. B. Pojęcie ograniczeń zakazanych (wykluczonych). C. Zakazy konkurowania nieobjęte art. 101 ust. 1 TFUE. D. Uregulowania rozporządzenia 330/2010 dotyczące zakazów konkurencji. (1) Zakazy konkurowania w okresie obowiązywania porozumienia. (2) Minimalny próg wielkościowy. (3) Wyznaczone źródło zaopatrzenia. (4) Zakazy konkurowania obowiązujące po wygaśnięciu porozumienia. (5) Zakazy konkurowania nałożone na członków sieci dystrybucji selektywnej (bojkot). (6) Podsumowanie. E. Skutki niespełnienia warunków wyłączenia grupowego na podstawie rozporządzenia 330/2010. (1) Skutki dla pozostałych postanowień porozumienia (rozdzielność). (2) Skutki dla zakazu konkurowania. (3) Klauzula salwatoryjna. (4) Podsumowanie. Rozdział 8. Artykuł 6 rozporządzenia 330/2010 (zaprzestanie stosowania rozporządzenia) oraz art. 29 rozporządzenia 1/2003 (wycofanie wyłączenia grupowego). A. Wstęp. (1) Związek pomiędzy rozporządzeniem wyłączeniowym i art. 101 ust. 3 TFUE. (2) Prawne instrumenty modyfikujące wyłączenie grupowe. B. Zaprzestanie stosowania rozporządzenia wyłączeniowego. (1) Równoległe sieci umów zawierających ograniczenia wertykalne. (2) Reguła 50%. (3) Okres przejściowy. (4) Nieretroaktywność rozporządzenia. (5) Rozporządzenie Komisji jako forma zaprzestania stosowania rozporządzenia wyłączeniowego. C. Wycofanie wyłączenia grupowego. (1) Porozumienia jednostkowe. (2) Wycofanie wyłączenia przez Komisję lub krajowy organ ochrony konkurencji. (3) Nieretroaktywność decyzji o wycofaniu wyłączenia. (4) Brak skutku dla przyszłych porozumień. (5) Procedura wycofania wyłączenia. Rozdział 9. Najczęściej spotykane modele dystrybucji. A. Zarys ogólny. (1) Dystrybucja. (2) Dostawa i podwykonawstwo. (3) Dystrybucja internetowa. B. Dystrybucja selektywna. (1) Pojęcie. (2) Ochrona terytorialna dystrybutora. (3) Terytorialne ograniczenia działalności dystrybutora. (4) Przydział klientów. (5) Ograniczenia podmiotowe (dotyczące klientów lub grup klientów). (6) Zakaz konkurowania i narzucanie ilości zakupu. (7) Wyłączność dostaw. (8) Wyłączność zakupu. C. Dystrybucja nieselektywna. (1) Wstęp. (2) Ochrona terytorialna. (3) Ograniczenia terytorialne. (4) Przydział klientów. (5) Ograniczenia podmiotowe (dotyczące klientów lub kręgów klientów). (6) Zakaz konkurowania i narzucanie ilości zakupu. (7) Wyłączność dostaw. (8) Wyłączność zakupu. D. Wybór pomiędzy dystrybucją selektywną a nieselektywną. (1) Wstęp. (2) Czynniki niemające znaczenia dla wyboru pomiędzy dystrybucją selektywną a nieselektywną. (3) Czynniki mające znaczenie dla wyboru pomiędzy dystrybucją selektywną a nieselektywną. (4) Podsumowanie. E. Franchising. (1) Wstęp. (2) Definicja franchisingu na tle rozporządzeń o wyłączeniu grupowym. (3) Uregulowanie porozumień franchisingowych w rozporządzeniu o wyłączeniu grupowym. (4) Znaczenie art. 2 ust. 3 rozporządzenia 330/2010 (wzajemne oddziaływanie pomiędzy rozporządzeniem o wyłączeniu grupowym a zawartymi w porozumieniu franchisingowym postanowieniami dotyczącymi praw własności intelektualnej). (5) Szczególne ograniczenia, które pozostają poza zakresem art. 101 ust. 1 TFUE. (6) Podsumowanie. F. Agencja. (1) Wstęp. (2) Definicja agencji. (3) Charakter i poziom ryzyk. (4) Ocena porozumienia agencyjnego z punktu widzenia prawa ochrony konkurencji. (5) Podsumowanie. G. Dostawy przemysłowe i podwykonawstwo. (1) Definicja. (2) Czy zobowiązania o wyłącznym wykorzystaniu oraz wyłącznej dostawie mieszczą się w zakresie art. 101 ust. 1 TFUE? (3) Czy zobowiązania do wyłącznego wykorzystania i do wyłącznej dostawy w porozumieniu o podwykonawstwie są objęte rozporządzeniem o wyłączeniu grupowym? (4) Czy zobowiązania do wyłącznego wykorzystania oraz do wyłącznej dostawy w porozumieniu o dostawie lub o podwykonawstwie mogą skorzystać z wyłączenia indywidualnego na podstawie art. 101 ust. 3 TFUE? (5) Podsumowanie. H. Handel internetowy. (1) Wstęp. (2) Czy dostawca może zakazać nabywcy prowadzenia sprzedaży przez Internet? (3) Czy dostawca może ograniczyć nabywcy prowadzenie sprzedaży internetowej? (4) Czy dostawca może w inny sposób ograniczyć swoim nabywcom możliwość prowadzenia sprzedaży przez Internet? (5) Jak dostawca może chronić wizerunek swoich produktów, które są sprzedawane przez Internet? (6) Jak ustalać ceny w sprzedaży internetowej? Część III. Porozumienia wertykalne poza zakresem rozporządzenia 330/2010 Rozdział 10. Wymiar ekonomiczny i samoocena porozumień wertykalnych. A. Zarys ogólny. B. Nadrzędne zasady rządzące samooceną. C. Ramy analityczne. (1) Ocena z perspektywy art. 101 ust. 1 TFUE. (2) Ocena z perspektywy art. 101 ust. 3 TFUE. (3) Podejście praktyczne. D. Pozytywne i negatywne skutki ograniczeń wertykalnych. (1) Negatywne skutki ograniczeń wertykalnych. (2) Pozytywne skutki ograniczeń wertykalnych. E. Wskazówki w wytycznych w sprawie ograniczeń wertykalnych. (1) Dystrybucja wyłączna. (2) Dystrybucja selektywna. (3) Franchising. (4) Jednomarkowość. (5) Wyłączny przydział klientów. (6) Wyłączność dostaw. (7) Opłaty za dostęp wnoszone z góry. (8) Porozumienia dotyczące zarządzania kategoriami produktów. (9) Sprzedaż wiązana. (10) Ograniczenia cen odsprzedaży. (11) Kombinacje. (12) Podsumowanie. Część IV. Dystrybucja pojazdów samochodowych. Rozdział 11. Dystrybucja pojazdów samochodowych. A. Wprowadzenie. B. Ogólne omówienie obowiązującego wyłączenia grupowego. (1) Zarys ogólny. (2) Struktura analizy. C. Pozycja poszczególnych uczestników rynku. (1) Producenci pojazdów samochodowych. (2) Autoryzowani importerzy. (3) Autoryzowani dealerzy (dystrybutorzy). (4) Niezależni dealerzy (dystrybutorzy). (5) Autoryzowane warsztaty. (6) Niezależne warsztaty. (7) Autoryzowani dystrybutorzy. (8) Niezależni dystrybutorzy. D. Dystrybucja pojazdów samochodowych. (1) Wprowadzenie. (2) Definicja rynku i udziały rynkowe. (3) Reżim wyłączenia grupowego. (4) Samoocena. E. Świadczenie usług posprzedażnych. (1) Wprowadzenie. (2) Definicja rynku i udziały rynkowe. (3) Reżim wyłączenia grupowego. (4) Samoocena. F. Dystrybucja części zamiennych. (1) Wprowadzenie. (2) Definicja rynku i udziały rynkowe. (3) Reżim wyłączenia grupowego. (4) Samoocena. G. Praktyczne podsumowanie. Część V. Specyfika polskiego prawa konkurencji w umowach dystrybucyjnych. Rozdział 12. Porozumienia wertykalne w polskim prawie konkurencji. A. W skrócie. B. Polskie i unijne prawo konkurencji. (1) Źródła prawa. (2) Postępowanie przed Prezesem UOKiK dotyczące porozumień wertykalnych. (3) Regulacje porozumień wertykalnych w sektorze rolno-spożywczym. C. Specyfika polskiej praktyki antymonopolowej w odniesieniu do porozumień wertykalnych. (1) Decyzje Prezesa UOKiK. (2) Orzecznictwo sądowe – podsumowanie. D. Pojęcie porozumienia wertykalnego i pojęcia pokrewne. (1) Porozumienia a art. 6 u.o.k.k. (2) Porozumienie wertykalne. (3) Porozumienie dystrybucyjne. (4) Dystrybutor. (5) Rodzaje dystrybucji. (6) Porozumienia dystrybucyjne a umowy agencyjne. (7) Porozumienia typu hub-and-spoke. E. Strony porozumienia: dwóch lub więcej przedsiębiorców. (1) Legalna definicja przedsiębiorcy. (2) Adresaci decyzji Prezesa UOKiK. (3) Zakres podmiotowy wyłączenia grupowego: § 5 i 6 r.w.p.w. F. Najpoważniejsze ograniczenia konkurencji: § 11 r.w.p.w. (1) Wprowadzenie. (2) Klauzule cenowe. (3) Pozostałe najpoważniejsze ograniczenia konkurencji. G. Klauzule niedozwolone: § 12 r.w.p.w. H. Inne ograniczenia w umowach dystrybucyjnych oceniane przez Prezesa UOKiK. I. Próg udziału w rynku. (1) Rozporządzenie wyłączające. (2) Ustawowe wyłączenie dla porozumień de minimis. J. Wyłączenia indywidualne spod zakazu porozumień dla porozumień wertykalnych. (1) Przesłanki wyłączenia indywidualnego. (2) Podejście ekonomiczne wobec porozumień wertykalnych. K. Podsumowanie. Bibliografia. Indeks rzeczowy. Autorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Wprowadzenie; 2. System dochodzenia roszczeń; 3. Sprzedaż; 4. Usługi; 5. Kupujemy żywność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zawieranie umów przez Internet, 2. Podpis elektroniczny, 3. Świadczenie usług drogą elektroniczną, 4. Uprawnienia konsumentów przy zawieraniu umów za pośrednictwem Internetu, 5. Aukcje internetowe - wybrane zagadnienia prawne, 6. Płatność w Internecie, 7. Reklama w Internecie, 8. Ochrona znaków towarowych w Internecie, 9. Prawa autorskie do programu komputerowego, 10. Ochrona baz danych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka. Podręcznik)
1. Prawa człowieka, 2. Organy ochrony prawnej, 3. Samorząd terytorialny, 4. Prawo podatkowe, 5. Prawo pracy, 6. Prawo ochrony konsumenta, 7. Prawo własności intelektualnej, 8. Prawo rynków finansowych, 9. Prawo prywatne międzynarodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Wprowadzenie, R.II Źródła prawa gospodarczego publicznego, R.III Zasady prawa gospodarczego publicznego, R.IV Podmioty prawa gospodarczego publicznego, R.V Zadania (funkcje) administracji gospodarczej, R.VI Instrumenty prawne organów administracji gospodarczej, R.VII Prawo działalności gospodarczej, R.VIII Publiczna działalność gospodarcza, R.IX Prawo ochrony konkurencji i konsumentów, R.X Prawo pomocy publicznej, R.XI Prawo energetyczne, R.XII Prawo telekomunikacyjne, R.XIII Prawo pocztowe, R.XIV Prawo zamówień publicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Zasady prawa gospodarczego publicznego, 3. Podmioty prawa gospodarczego publicznego, 4. Funkcje organów administracyji gospodarczej, 5. Środki i formy prawne organów administracji gospodarczej, 6. Prawo działalności gospodarczej, 7. Prawo publicznej działalności gospodarczej, 8. Prawo ochrony konkurencji i konsumentów, 9. Prawo pomocy publicznej, 10. Prawo pocztowe, 11. Prawo energetyczne, 12. Prawo telekomunikacyjne, 13. Prawo zamówień publicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Zasady prawa gospodarczego publicznego, 3. Podmioty prawa gospodarczego publicznego, 4. Funkcje organów administracyji gospodarczej, 5. Środki i formy prawne organów administracji gospodarczej, 6. Prawo działalności gospodarczej, 7. Prawo publicznej działalności gospodarczej, 8. Prawo ochrony konkurencji i konsumentów, 9. Prawo pomocy publicznej, 10. Prawo pocztowe, 11. Prawo energetyczne, 12. Prawo telekomunikacyjne, 13. Prawo zamówień publicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo gospodarcze publiczne / Kazimierz Strzyczkowski. - Wyd. 5 Stan prawny na 17.08.2009 r. - Warszawa : LexisNexis Polska Sp. z o.o., 2009. - 677 s. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie; 2. Źródła i zasady prawa gospodarczego publicznego; 3. Podmioty prawa gospodarczego publicznego; 4. Funkcje organów administracji gospodarczej; 5. Środki i prawne formy działania administracji gospodarczej; 6. Prawo działalności gospodarczej; 7. Prawo publicznej działalności gospodarczej; 8. Prawo ochrony konkurencji i konsumentów; 9. Prawo pomocy publicznej; 10. Prawo pocztowe; 11. Prawo energetyczne; 12. Prawo telekomunikacyjne; 13. Prawo zamówień publicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Źródła i zasady prawa gospodaczego publicznego, 3. Pomioty prawa gospodarczego publicznego, 4. Funkcje organów administracji gospodarczej, 5. Środki prawne formy działania administracji gospodarczej, 6. Prawo działalności gospodarczej, 7. Prawo przedsiębiorstw publicznych, 8. Prawo ochrony konkurencji i konsumentów, 9. Prawo pomocy publicznej, 10. Prawo pocztowe, 11. Prawo energetyczne, 12. Prawo telekomunikacyjne, 13. Prawo zamówień publicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo konsumenckie / Marek Janczyk ; Akademia Ekonomiczna w Poznaniu. - Stan prawny na 1.05.2007 r. - Poznań : Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2008. - 186 s. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie do prawa konsumenckiego, 2. Instytucje i organy ochrony konsumenta, 3. Bezpieczeństwo produktów, 4. zagadnienia ogólne umów konsumenckich, 5. Umowa sprzedaży, 6. Umowy o świadczenie usług, 7. Usługi turystyczne, 8. umowy o świadczenie usług finansowych, 9. Ochrona prywatności konsumenta, 10. Nieuczciwe praktyki handlowe, 11. Dochodzenie roszczeń konsumenckich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Prawo konsumencie w Unii Europejskiej - aspekty systemowe: Regulacje konsumenckie w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Rys historyczny polityki konsumenckiej i regulacji konsumenckiej we Wspólnocie Europejskiej (Unii Europejskiej); Problem istnienia wspólnotowego prawa konsumenckiego; Najważniejsze instrumenty oraz cechy prawa konsumenckiego; Dyrektywa jako instrument realizacji polityki konsumenckiej ; 2. Harmonizacja umów konsumenckich w prawie Unii Europejskiej: Wprowadzenie do problematyki prawa umów w porządkach prawnych państw członkowskich Unii Europejskiej; Konsument i profesjonalista jako strony umowy konsumenckiej; Niedozwolone postanowienia umowne jako zakazany element umów konsumenckich; 3. Harmonizacja umów o usługi finansowe w prawie Unii Europejskiej: Uwagi ogólne; Finansowe dyrektywy konsumenckie; Akty prawa pochodnego regulujące usługi finansowe, chroniące także konsumenta; 4. Dyrektywy konsumenckie dotyczące między innymi usług finansowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Uwagi na tle pojęcie konsument; R.2 Ochrona konkurencji i zbiorowych interesów konsumentów; R.3 Nieuczciwa konkurencja jako czynnik godzący w prawa konsumenckie; R.4 Ochrona konsumentów przed produktami niebezpiecznymi; R.5 Ochrona konsumentów przed wyborami i przyrządami niespełniającymi wymagań technicznych i normatywnych; R.6 Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny; R.7 regulacje wzorców umownych; R.8 Treść umów konsumenckich (niedozwolone postanowienia umowne); R.9 Regulacja prawna umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz umów zawieranych na odległość; R.10 Sprzedaż konsumencka; R.11 Rękojmia i gwarancja; R.12 Ustawa o kredycie konsumenckim; R.13 Prawo okresowego korzystania z nieruchomości (timesharing); R.14 Regulacja prawna usług turystycznych; R.15 Instytucje i organizacja ochrony konsumentów; R.16 Ochrona informacji dot. konsumentów; R.17 Reglamentacja cen jako system ochrony konsumentów R.18 Procedury publicznoprawnej ochrony konsumentów; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Prawo umów konsumenckich / Ewa Łętowska. - Wyd. 2. - Warszawa : C.H.Beck, 2002. - LXVIII, 630 s. ; 23 cm + CD-ROM + Suplement (11, [1] s). ; 19 cm.
(Zarys Prawa)
Cz. I Ochrona konsumenta jako problem polityki prawa: Aksjologia i strategie ochrony konsumenta; Pojęcie konsumenta; Jakich zmian wymaga prawna ochrona konsumenta w Polsce. Cz. II Bezpieczeństwo i zdrowie konsumentów: Odpowiedzialność za produkt niebezpieczny - jako szczególny typ odpowiedzialności wytworzony przez praktykę; Odpowiedzialność za produkt o cechach niebezpiecznych w obowiązującym prawie; Bezpieczeństwo produktu. Cz. III Pr granica emitowania i żądania informacji handlowej; Zakaz informacji wprowadzającej w błąd - kwestie nieuczciwej reklamy; Informacje, do których konsument ma prawo. Cz. IV Ekonomiczne prawa konsumenta: Umowy zawierane w lokalu handlowym; Umowy zawierane poza lokalem handlowym; Umowy zawierane na odległość; Wzorce umowne; Kontrola wzorców; Kontrola treści i wykonania umowy; Odpowiedzialność za jakość świadczenia: rękojmia i gwarancja. Cz. V Zagadnienia szczegółowe: Umowy konsumenckie zawierane w "przeznaczonych do tego miejsca" (ogólne warunki umów konsumenckich wydawane na podst. art.384 KC - w dawnym brzmieniu); Usługi finansowe; Usługi turystyczne. Umowa o podróż; Timesharing; Poferki, premie, konkursy sprzężone ze sprzedażą lub usługą; Usługi medyczne; Dziecko jako konsument - status cywilnoprawny; zakaz dyskryminacji. Cz. VI Realizacja praw konsumentów - perspektywa prawa europejskiego: Realizacja praw konsumentów- perspektywa prawa europejskiego; Realizacja praw konsumenta w Polsce - próba bilansu. Prawo do informacji: Prywatność konsumenta jako
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 346 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej