Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(119)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(92)
dostępne
(67)
Placówka
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(92)
Autor
Gawroński Krzysztof
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(5)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Pilich Mateusz
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Błaszczyk Klaudia
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Plewka Czesław (1947- )
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Adamczyk Ewa
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Barszczewska Bożena
(1)
Barszczewski Janus
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Christ Magdalena
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czopek Jakub
(1)
Derda Ahata
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dolata Roman
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Draus Jan
(1)
Drogosz Małgorzata
(1)
Drożyńska Barbara
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dygoń Marcin
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Fullan Michael
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goriszowski Włodzimierz
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Górecka Halina
(1)
Gębska Marta
(1)
Gęsicki Janusz
(1)
Głowacka-Grajper Małgorzata
(1)
Hall Hanna
(1)
Hallada Marek
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Idem Magdalena
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jeżowski Antoni (1950- )
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosiba Jowita
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(83)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(120)
Temat
Oświata
(84)
Szkolnictwo
(67)
Nauczyciele
(24)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Pedagogika
(19)
Kształcenie
(18)
Oświata dorosłych
(12)
Wychowanie
(10)
Nauczanie
(8)
Dostęp do oświaty
(7)
Reforma oświaty
(6)
Edukacja medialna
(5)
Polska
(5)
Szkolnictwo niepubliczne
(5)
Szkolnictwo zawodowe
(5)
Uczniowie
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Edukacja
(3)
Finanse publiczne
(3)
Gimnazja
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzice
(3)
Unia Europejska
(3)
Uniwersytety trzeciego wieku
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(3)
Dyrektor
(2)
Dziecko
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Historia wychowania
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Komputery
(2)
Kultura
(2)
Marketing
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Postawy
(2)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjologia edukacji
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zawód
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Administracja
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Aspiracje
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(9)
2001-0
(8)
1989-2000
(7)
1901-2000
(6)
1901-
(5)
1801-
(2)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Europa
(2)
Hiszpania
(2)
Niemcy
(2)
Afryka
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Egipt
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręcznik
(5)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka polska
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Historia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
120 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polskie tradycje szkolnictwa prywatnego; Polityka oświatowa władz szkolnych wobec szkolnictwa prywatnego w II Rzeczypospolitej; Szkolnictwo prywatne w różnych regionach II Rzeczypospolitej; Szkoły prywatne II Rzeczypospolitej we wspomnieniach i pamiętnikach; Pozalekcyjna działalność wychowawcza w II Rzeczypospolitej; Współczesne szkolnictwo niepubliczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
1. Miejsce i funkcje szkoły podstawowej w systemie oświaty: Pojęcie szkoły podstawowej i jej miejsce w systemie oświaty; Zmiany strukturalne; Funkcje szkoły podstawowej. 2. Szkoła wobec wpływów społeczno-politycznych: Kształtowanie się nowego systemu oświaty po II wojnie światowej; Funkcje i zadania szkoły w PRL; Zmiany w systemie oświaty po roku 1989. 3. Realizacja reformy w świetle dokumentów: Zakładane zadania reformy oświatowej; Reforma strukturalna; Zarządzanie, finansowanie i nadzorowanie systemu edukacji w nowej strukturze ustroju szkolnego; Reforma programowa; system oceniania - egzaminy państwowe; Reforma kadrowa. 4. Trzy szkoły - trzy oblicza zmian: Szkoła w zróżnicowanym osiedlu miejskim; Szkoła śródmiejska; Szkoła w społeczności peryferyjnej miasta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Zmieniający się świat - konieczność innej edukacji: Szkic do dziejów metodologii pedagogiki; Tendencje rozwoju europejskiej współpracy w dziedzinie oświaty i szkolnictwa wyższego; Sens i istotne aspekty wychowania personalistycznego - jako drogi rozwoju osoby; O pojęciu i konieczności wychowania jako sztuki ekspresji dramatycznej; Intelektualność kwalifikacji zawodowych nauczyciela; Edukacyjne konsekwencje rozwoju środków informatycznych; społeczeństwo informacyjne - porozumiewanie się w zmieniającym się świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Rekonstrukcja systemu edukacyjnego w Polsce: O reformie oświaty: co wyrównywać, co różnicować, czego najbardziej potrzeba. Głos w dyskusji; Ustawiczność reformowania edukacji; Zagrożenia i szanse systemów edukacji; Efektywność reform oświatowych w okresie przełomu formacyjnego; O szkołę naukową, humanistyczną, otwartą na świat przyrody i społęczeństwo; Priorytety modernizacji systemów edukacyjnych w Europie; Cz.II Wybrane dziedziny zmian edukacyjnych: Teoretyczne i realistyczne podstawy zarządzania oświatą. Zarys problemu; Co dalej, polska edukacjo? Kim powinien być nauczyciel przyszłości? Wyznaczanie nowych priorytetów; Perspektywy postępu w diagnostyce edukacyjnej i egzaminowaniu; Modernizacja procesu kształcenia w obszarze wykorzystania wiedzy w praktyce; Nowa jakość kształcenia i wychowania po reformie systemu oświatowego; Cz.III Reforma kształcenia nauczycieli i uczniów: O blaskach i cieniach zawodu nauczyciela przedszkola. Także o tym, co zniszczyły decyzje polityczne lat dziewięćdziesiątych z dorobku 170 lat wychowania przedszkolnego w Polsce; Wybrane problemy przygotowania i startu zawodowego nauczyciela przedszkola; Reforma edukacji nauczycieli; Wielopoziomowe kształtowanie pojęć matematycznych w ujęciu metody czynnościowej; Czynniki warunkujące role muzyki w edukacji szkolnej; Uczeń zdolny w świetle polskiej reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Poradnik beneficjenta)
Sytuacja w obszarze systemu kształcenia - najważniejsze wydarzenia; Polityka edukacyjna państwa; Program rozwoju szkół/placówki oświatowej; Wsparcie dla systemu oświaty w ramach PO KL. Projekty realizowane w Priorytecie III i IX; Projekt edukacyjny jako sposób realizacji programu rozwojowego szkoły. Etapy przygotowania projektu; Przykłady dobrej praktyki, czyli jakie projekty udało się zrealizować w polskich szkołach ze środków Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wpływ planowania na efektywność zmian w systemie oświaty / Maria Szymańska. - Warszawa : Difin, 2010. - 176 s. : rys.; tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Planowanie rozwoju szkoły jako czynnik zmian w oświacie: Znaczenie problematyki zmiany w oświacie- krytyczny przegląd wybranej literatury przedmioty; 2. Reforma systemu edukacji w Polsce jako przykład zmiany w oświacie: Historia organizacji oświaty w Polsce. Ekonomiczne aspekty zmiany w systemie zarządzania oświatą; Koncepcja zmian w polskim systemie edukacji w okresie transformacji a wyzwania dla polskiego systemu edukacji; Istota transformacji programowej w Polsce a kryteria jakości pracy szkoły; Zmiany strukturalne systemu kształcenia; Planowanie rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych: Cele badań, problemy badawcze, hipotezy oraz teren badań; Identyfikacja oraz operacjonalizacja zmiennych; Metoda, techniki i narzędzia zastosowane w badaniach; 4. Wyniki badań empirycznych: Aspekty społeczno-pedagogiczne w planowaniu rozwoju szkoły; programy rozwoju szkoły- gimnazjum w świetle analizy ilościowo-jakościowej; Planowanie a warunki pracy szkół; 5. Podsumowanie wyników badań oraz wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze unijne dla oświaty)
1. Kwalifikowalność wydatków w ramach PO KL jako proces: Podpisaliśmy umowę o dofinansowanie… i co dalej?; Pojecie kwalifikowalności w PO KL; Bo ryczałt nie zawsze jest dobry na wszystko…2. Weryfikacja kwalifikowalności wydatków w odniesieniu do przepisów prawa: Wszystko jest zamówieniem publicznym; Dlaczego Ustawa o Finansach Publicznych jest dla mnie ważna?. Dokonywanie płatności: Koordynator idzie do sklepu, czyli jak ponosić wydatki w ramach projektu. 4. Księgowanie wydatków: Humanistka w księgowości, czyli co to są paragrafy. 5. Wypełnianie wniosku o płatność. Załącznik nr 1 - zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem. 6. Monitorowanie przebiegu realizacji projektu: Wniosek o płatność jako sprawozdanie z realizacji projektu; Załącznik nr 2 - monitoruj, monitoruj, monitoruj… 7. Dokonywanie korekt rozliczonych wydatków: A jeżeli się pomylę? 8. Monitorowanie realizacji harmonogramu płatności i zachowanie płynności finansowej: Nie utonąć w wydatkach. 9. Przygotowanie do kontroli projektu: Nikt nie lubi być kontrolowany…; Czy można przygotować się do kontroli? 10. Zamykanie projektu: Pożegnania zawsze są jednak smutne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
Komentarze, pytania i wybrane orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego Sądu Najwyższego, Naczelnego sądu Administracyjnego i sądów powsechnych: 1 Zakładanie i likwiadacja szkół, 2. Prowadzenie szkół i placówek przez jednostki samorządu terytorialnego, 3.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Ustrój szkolny: Obowiązek szkolny w Unii Europejskiej; Przegląd ustrojów szkolnych w wybranych państwach; Szkolnictwo średnie w wybranych państwach Unii Europejskiej; Szkolnictwo wyższe w świetle raportów edukacyjnych; System szkolny Finlandii; System szkolny Irlandii. Część 2. Program nauczania: Kształcenie zawodowe w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Szkolna przedsiębiorczość w systemach oświatowych wybranych państw europejskich; Edukacja kulturalna w szkolnictwie wybranych państw europejskich; Kształcenie dzieci i młodzieży w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wychowanie fizyczne w szkołach w wybranych państwach europejskich. Część 3. Uczniowie: Wspieranie uczniów uzdolnionych w szkolnictwie europejskim i USA; Doradztwo edukacyjno-zawodowe w szkolnictwie zawodowym w Polsce i wybranych państwach Unii Europejskiej; Zwalnianie uczniów z lekcji wychowania fizycznego w szkołach w Polsce i wybranych państwach europejskich; Dni wolne od zajęć szkolnych dla uczniów działających w sferze publicznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; Ulgowe przejazdy dla uczniów i studentów w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej. Część 4. Organizacja pracy szkoły: Kształcenie na odległość w wybranych państwach europejskich; wymiar czasu pracy nauczycieli w wybranych państwach Unii Europejskiej; nadzór pedagogiczny w systemach edukacyjnych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Edukacja dwujęzyczna z językiem migowym dla uczniów głuchych w Polsce i wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Dostęp do podręczników dla dzieci niewidomych i słabowidzących w Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii; Finansowanie zakupu podręczników szkolnych w wybranych państwach europejskich. Część 5. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne oświaty: Wybrane zagadnienia prawa adopcyjnego na Białorusi, Litwie i Ukrainie; Monitorowanie losów dziecka z użyciem baz danych w wybranych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Monitorowanie przez polskie wyższe uczelnie karier zawodowych absolwentów; Instytucja rejestrowanego związku partnerskiego PACS we Francji; Zasady recenzowania wniosków o granty naukowe finansowane ze środków publicznych we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
Komentarze, wybrane orzecznictwo Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Adminsitracyjnego i sądów powszechnych oraz pytania i odpowiedzi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Misja nauczyciela a oczekiwania gospodarki rynkowej wobec szkół i ich absolwentów. Rozdział 2: Współpraca szkół zawodowych z rynkiem pracy - szansą dla branży hotelarsko-gastronomicznej. Rozdział 3: Nauczyciel zawodu w branży turystycznej - założenia teoretyczne a rzeczywistość. Rozdział 4: Wzrost jakości kształcenia zawodowego w branży hotelarskiej i gastronomicznej na dolnym śląsku - charakterystyka założeń i realizacji projektu. Rozdział 5: Praktyki nauczycieli na wzrost jakości kształcenia zawodowego - organizacja praktyk zawodowych. Rozdział 6: Uczestnictwo kadry pedagogicznej szkół branży hotelarskiej i gastronomicznej w stażach zawodowych - ocena przebiegu praktyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wykłady inauguracyjne: Teoretyczne podstawy unowocześnienia szkolnictwa; Szkolnictwo wyższe w latach transformacji; Polskie szkolnictwo na progu XXI wieku; Nowa fala krytyki szkoły i propozycje jej przebudowy; paradoksy edukacyjne współczesności; Między OD- i PRZEdszkoleniem społeczeństwa; O potrzebie i regułach ustawicznego reformowania oświaty; 2. Wykłady krajowe: O stałości ideałów oraz zmienności celów i treści kształcenia; Edukacyjne nadzieje i rozczarowania XX wieku; Edukacyjne problemy i wyzwania XX wieku; Kierunki i próby przebudowy szkoły w XX wiku; Drogi bezdroża polskiej oświaty w latach 1945-2010; Co dalej z reformą 1999 roku; Zmiana i wzmocnienie - słowa klucze współczesnych reform szkolnych; 3. Wykłady zagraniczne: Życie i dzieło Bogdana Nawroczyńskiego; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku według "Strategii rozwoju oświaty do roku 2020"; Niepowodzenia szkolne; Obraz szkoły we współczesnej literaturze pedagogicznej; Oświecenia a działalność Komisji Edukacji narodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Media w komunikacji marketingowej organizacji usług publicznych; 2. Komunikacja medialna instytucji oświatowych - media tradycyjne; 3. Problematyka „Magazynu Szkolnego”; Internet public relations w placówkach oświatowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program nauczania w ujęciu teoretycznym 2. Problematyka, metodologia i organizacja badań 3. Wyniki i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2452)
1. Reforma jako zmiana społeczna i edukacyjna, 2. Kształcenie zintegrowane, 3. Nauczyciel w reformowanej szkole, 4. Zagadnienia metodologiczne badań, 5. Sposób przygotowania i wprowadzenie reformy oświaty, 6. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec prowadzonych zmian, 7. Realizacja kształcenia zintegrowanego, 8. Zmiany i ocena zmian wprowadzonych na terenie powiatu cieszyńskiego w ciągu trzech lat od momentu rozpoczęcia wdrażania reformy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy standaryzacji w edukacji 1. Proces globalizacji a edukacja 2. Rola mediów w procesie kształcenia we współczesnej szkole 3. Relacje między standardami kwalifikacji zawodowych a standardami edukacyjnymi 4. Standardy edukacyjne - doświadczenia polskie i amerykańskie - szkic problematyki 5. Niektóre problemy dotyczące wyposażenia placówek oświatowych 6. Równość szans edukacyjnych dzieci i młodzieży jako podstawowy standard edukacji w świecie 7. Standaryzacja w edukacji społecznej 8. Wyposażenie szkół i przygotowanie nauczycieli do korzystania z mediów i urządzeń medialnych - wyniki badań 9. Porównywalność i uznawalność dyplomów w Unii Europejskiej 10. czego nie da się standaryzować w edukacji? II. Standardy edukacyjne w praktyce oświatowej 1. Standardy w diagnozie i ewaluacji edukacyjnej 2.Standardy w kształceniu nauczycieli realizowane w Akademii Świętokrzyskiej i Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach a potrzeby zreformowanego systemu edukacyjnego w Polsce 3. Społeczeństwo informacyjne a standardy przygotowania nauczycieli 4. Ocenianie szkolne jako wyraz standaryzacji w edukacji 5. Standardy w edukacji muzycznej nauczycieli 6. Edukacja medialna we współczesnej szkole 7. Multimedia w edukacji 8. Standardy edukacyjne w codziennej pracy nauczycieli 9. Problemy standaryzacji programów wychowawczych w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych 10. Europejskie standardy w edukacji pielęgniarek i położnych a praktykach kształcenia w Polsce 11. Standardy wyposażenia i obudowy medialnej elementem systemu informacji o środkach dydaktycznych zalecanych przez MENiS 12. Standard a oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej przedmiotu Przyroda 13. Zapobieganie trudnościom w edukacji matematycznej - standard zajęć korekcyjno-wyrównawczych 14. Prace nad standardami wspomagające reformę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: SŁOWO WSTĘPNE. WPROWADZENIE. WYKAZ SKRÓTÓW. DEFINICJE. JAK CZYTAĆ PRAWO (NIE TYLKO) OŚWIATOWE?: 1. Praktyczne spojrzenie na konstrukcję prawa; 2. Język prawny i język prawniczy; 3. Rodzaje wypowiedzi; 4. Budowa przepisu prawnego; 5. Stosunek prawny - pojęcie i klasyfikacja; 6. Pojęcie osoby fizycznej jako podmiotu stosunków prawnych; 7. Charakterystyka osoby prawnej jako podmiotu stosunków prawnych; 8. Krótko o zasadach prawa; 9.Źródła prawa (systemu prawa); 10. Rodzaje wnioskowania (rozumowania, argumentacji) prawniczego (rodzaje inferencyjne - usuwania luk w prawie); 11. Wykładnia prawa - pojęcie i klasyfikacja; 12. Ustalenie stanu faktycznego; 13. Akty normatywne; 14. Wykładnia, czyli interpretacja; 15. Wyrażenia kluczowe; 16. Prawo oświatowe. PROCEDOWANIE I PROCEDURY W ADMINISTROWANIU OŚWIATĄ: 1. Pojęcie i rodzaje procedur administracyjnych; 2. Przykłady procedur w administracji oświatowej. KOMPETENCJE DYREKTORA JAKO PODSTAWA SKUTECZNOŚCI STOSOWANIA PRAWA W SYSTEMIE OŚWIATY: 1. Kompetencje prawne; 2. Kompetencje osobiste, interpersonalne, społeczno-instytucjonalne; 3.Samopoznanie i rozwój a skuteczność zawodowa. DECYZJE KIEROWNICZE DYREKTORA SZKOŁY LUB PLACÓWKI OŚWIATOWEJ: 1. Wprowadzenie; 2. Proces podejmowania decyzji; 3. Czynniki wpływające na postawy i zachowania dyrektorów podczas podejmowania decyzji; 4. Bariery w podejmowaniu trafnych i właściwych decyzji; 5. Odpowiedzialność dyrektora za podejmowane decyzje. KSZTAŁCENIE, DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE KADR NAUCZYCIELSKICH: 1. Standardy kwalifikacji zawodowych nauczyciela i dyrektora; 2. Kształcenie nauczycieli w ośrodkach akademickich; 3. Standardy kształcenia dyrektorów szkół i placówek oraz innych kadr kierowniczych systemu oświaty - w ośrodkach akademickich. ROZDZIAŁ I. PODSTAWY PRAWNE POLSKIEGO SYSTEMU OŚWIATY: 1. Pojęcie systemu prawa. Normy i przepisy prawne; 2. Źródła prawa powszechnie obowiązującego; 3. Charakterystyka źródeł prawa oświatowego w Polsce; 4. Europejski i międzynarodowy kontekst prawa oświatowego. ROZDZIAŁ II. ZAKŁADY EDUKACYJNE I ORGANY PROWADZĄCE: 1. Szkoły i placówki publiczne; 2. Publiczne placówki oświatowo-wychowawcze określone w art. 2 pkt 3-10 u.p.o.; 3. Szkoły i placówki niepubliczne - zasady i procedury; 4. System kształcenia i doskonalenia nauczycieli. ROZDZIAŁ III. ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA ZAKŁADÓW EDUKACYJNYCH: 1. Struktura organizacyjna przedszkola, szkoły; 2. Wewnętrzna struktura organizacyjna przedszkola, szkoły; 3. Organy szkolne oraz podział ich zadań i kompetencji (dyrektor szkoły, rada pedagogiczna); 4. Społeczne organy w systemie oświaty. ROZDZIAŁ IV. NADZÓR PEDAGOGICZNY JAKO NARZĘDZIE KSZTAŁTOWANIA POLITYKI OŚWIATOWEJ: 1. Pojęcie polityki edukacyjnej oraz nadzoru pedagogicznego; 2. Pozycja ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w systemie oświaty; 3. Prawne aspekty współdziałania dyrektora, organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór pedagogiczny na rzecz tworzenia warunków realizacji zadań statutowych szkół i placówek; 4. Polityka oświatowa a nadzór pedagogiczny; 5. Kuratorzy i kuratoria - funkcje, kompetencje, zadania; 6. Przegląd systemu organów sprawujących nadzór pedagogiczny - wiodąca rola ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania; 7. Wewnątrzszkolny nadzór pedagogiczny; 8. Zakres dopuszczalnej interwencji zewnętrznej w działalność szkół i placówek publicznych; 9. Nadzór pedagogiczny a kompetencje organu prowadzącego szkołę publiczną; 10. Specyfika nadzoru pedagogicznego nad szkolnictwem niepublicznym. ROZDZIAŁ V. ZASADNICZE ELEMENTY PRAWA PRACY W OŚWIACIE: 1. Prawo pracy nauczyciela; 2. Kwalifikacje i rozwój zawodowy nauczyciela; 3. Stosunki pracy pracowników samorządowej administracji szkolnej i pracowników obsługi szkół; 4. Odpowiedzialność pracodawcy za wykroczenia przeciwko prawom pracownika; 5. Bezpieczeństwo i higiena pracy. ROZDZIAŁ VI. PRAWNE KOMPETENCJE I OBOWIĄZKI DYREKTORA ORAZ ORGANU PROWADZĄCEGO: 1. Prawne kompetencje i obowiązki dyrektora; 2. Prawne kompetencje i obowiązki organu prowadzącego; 3. Wewnętrzne prawo szkolne; 4. Bezpieczeństwo i higiena nauczania, wychowania i opieki; 5. Wymagania techniczne i eksploatacyjne obiektów oświatowych. ROZDZIAŁ VII. REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI I SZKÓŁ W ŚWIETLE ART. 130-164 USTAWY - PRAWO OŚWIATOWE - ZAŁOŻENIA, PROCEDURY : 1. Uwarunkowanie zmian ustawowych; 2. Postepowanie rekrutacyjne; 3. Kryteria w postępowaniu rekrutacyjnym do publicznych przedszkoli, szkół i publicznych placówek; 4. Procedura postępowania komisji rekrutacyjnej; 5. Procedury w postępowaniu rekrutacyjnym od roku 2018/2019 w poszczególnych typach szkół i placówek; 6. Postepowanie odwoławcze w postępowaniu rekrutacyjnym. ROZDZIAŁ VIII. ZARYS REGULACJI OBOWIĄZKÓW EDUKACYJNYCH: 1. Wychowanie przedszkolne, obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego; 2. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki; 3. Zarys regulacji obowiązków edukacyjnych; 4. Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. ROZDZIAŁ IX. ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE PRACĄ DYDAKTYCZNĄ, WYCHOWAWCZĄ I OPIEKUŃCZĄ W PRZEDSZKOLU, SZKOLE LUB PLACÓWCE: 1. Arkusz organizacji publicznej szkoły i publicznego przedszkola; 2. Wykorzystanie programów i podręczników w szkołach; 3. Podstawowe formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły; 4. Wydawanie świadectw i dyplomów szkół i placówek; 5. Krajoznawstwo, turystyka szkolna i wypoczynek - zasady organizacji zajęć poza siedzibą szkoły i ich formy; 6. Zintegrowane formy wsparcia działalności edukacyjnej ze strony Unii Europejskiej; 7. Planowanie pracy wychowawczej i profilaktycznej w szkole; 8. Oczekiwania środowiska a proces budowania programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły. ROZDZIAŁ X. EGZAMINOWANIE ZEWNĘTRZNE: 1. Organizacja systemu egzaminów zewnętrznych; 2. Najważniejsze akty prawne regulujące zasady organizowania i przeprowadzania egzaminów zewnętrznych;3. Formuła egzaminu ósmoklasisty/egzaminu gimnazjalnego. ROZDZIAŁ XI. SPECYFIKA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO: 1. Nowe podejście do edukacji zawodowej; 2. Podstawy prawne funkcjonowania systemu kształcenia zawodowego i ustawicznego; 3. Kluczowe pojęcia powiązane z kształceniem zawodowym i ustawicznym; 4. Struktura i organizacja szkolnictwa zawodowego i ustawicznego; 5. Formy działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły zawodowej; 6. Organizacja praktycznej nauki zawodu; 7. Przygotowanie zawodowe młodocianych i ich wynagradzanie; 8. Dualny system kształcenia; 9. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego; 10. Programy i plany nauczania zawodu; 11. Kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych. ROZDZIAŁ XII. Potrzeby edukacyjne uczniów i wychowanków: 1. Badanie i diagnozowanie potrzeb dzieci i młodzieży w szkole(placówce); 2. Terminologia z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych. ROZDZIAŁ XIII. ZARZĄDZANIE FINANSAMI PUBLICZNYMI W SYSTEMIE OŚWIATY: 1. Zasady gospodarki finansowej i odpowiedzialność dyrektora szkoły za gospodarkę finansową; 2. Kontrola zarządcza w oświatowych jednostkach budżetowych jako system zarządzania realizacją zadań jednostki; 3. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w jednostkach sektora finansów publicznych; 4. Zamówienia publiczne; 5. Zasady realizacji projektów współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej; 6. Zagadnienia kontrolne regionalnej izby obrachunkowej w zakresie gospodarki finansowej. ROZDZIAŁ XIV. POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW, SŁUCHACZY I WYCHOWANKÓW. ROZDZIAŁ XV. ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ: 1. Sekretariat w szkole; 2. System informacji oświatowej; 3. Ochrona danych osobowych; 4. Dokumentacja pracownicza. Prowadzenie akt osobowych; 5. Prawnie dopuszczone informatyczne narzędzia zarządzania informacją w szkole. Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I.Podstawy procesu reformowania systemu oświaty: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej; Antropologiczne podstawy systemu oświaty; Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego „kapitał ludzki”; Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki; Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku;. II.Zadania i priorytety polityki oświatowej: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa; Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej; Szanse i bariery polityki światowej w środowisku lokalnym. III.O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej; Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce; Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych; Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego; Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian; Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności; O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce; Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania; Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne. IV.Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce; Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej; Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka; Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy; Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego; Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana. V.Sta i perspektywy edukacji nauczycielskiej: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa; Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej; Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog; Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych kierunków nauczycielskich. VI.Rodzina a szkoła: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji; Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania; Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców. VII.Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego; Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych; Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy; Człowieka wobec robotów przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej