Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(66)
IBUK Libra
(6)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(65)
Publikacje naukowe
(16)
E-booki
(7)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
tylko na miejscu
(40)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(40)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(5)
Goćkowski Janusz
(5)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(5)
Betkiewicz Witold
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(2)
Polakowska-Kujawa Jolanta
(2)
Szacka Barbara
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Amsterdamski Stefan
(1)
Andreski Stanisław
(1)
Banks Marcus
(1)
Baran Beata
(1)
Behr Valentin
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bilewicz Michał
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Burghardt Walter J
(1)
Bytniewski Paweł
(1)
Chałubiński Mirosław
(1)
Chojnicka Krystyna (1951- )
(1)
Chołoniewski Jacek (1957- )
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Falcman Daniel
(1)
Finnis John
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Flis Andrzej (1953-2009)
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Furier Andrzej
(1)
Furman Joanna
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Glapiński Adam (1950- )
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Hallada Marek
(1)
Haman Jacek
(1)
Jakubowski Wojciech
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jaskiernia Jerzy (1950- )
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Jelonek Adam W
(1)
Kafar Marcin
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kisiel Przemysław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kossakowska Anna
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozub-Ciembroniewicz Wiesław (1944-2015)
(1)
Kozłowska Urszula
(1)
Kościesza Agnieszka
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzynówek Anna
(1)
Król Karol
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leoński Jacek
(1)
Lessaer Bartek
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lossman Karolina
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majewski Kamil
(1)
Mangione Thomas W
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Miernik Mirosław Aleksander
(1)
Mokrysz-Olszyńska Anna
(1)
Moras Małgorzata
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Motyka Krzysztof
(1)
Mozga Maja
(1)
Mączyńska Elżbieta
(1)
Męczkowska Astrid
(1)
Nussbaum Martha Craven (1947- )
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olma Małgorzata
(1)
Oppenheim A.N
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
Socjologia
(34)
Nauki społeczne
(31)
Metodologia
(12)
Badania naukowe
(10)
Nauka
(10)
Społeczeństwo
(7)
Kultura
(6)
Metody badawcze
(6)
Pedagogika
(4)
Pracownicy naukowi
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Wiedza
(4)
Badania jakościowe
(3)
Filozofia
(3)
Historia społeczna
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Nauczyciele
(3)
Organizacja
(3)
Polityka
(3)
Polityka międzynarodowa
(3)
System obronny państwa
(3)
Ankieta
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Erotyzm
(2)
Etyka społeczna
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka kapitalistyczna
(2)
Grupy społeczne
(2)
Ideologia
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kapitalizm
(2)
Katolicka nauka społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauki o bezpieczeństwie
(2)
Państwo
(2)
Polityka społeczna
(2)
Polska
(2)
Prawa dziecka
(2)
Prawo do nauki
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia nauki
(2)
Sprawiedliwość
(2)
Struktura społeczna
(2)
Tożsamość (filozofia)
(2)
Ubóstwo
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Abolicja podatkowa
(1)
Action Research
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby ludzi
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Demokracja
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dylomacja
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekonomia polityczna kapitalizmu
(1)
Ekoteologia
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Etnografia
(1)
Europejska Karta Społeczna
(1)
Felinoterapia
(1)
Gender
(1)
Gerontologia
(1)
Groot, Hugo de (1583-1645)
(1)
Hipoterapia
(1)
Histereza bezrobocia
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Integracja europejska
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klasy społeczne
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konserwatyzm
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ameryka Północna
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Cypr
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Tadżykistan
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Opracowanie
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(3)
Antologia
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(30)
Nauka i badania
(16)
Edukacja i pedagogika
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Historia
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
73 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymiary doświadczenia i myślenia: Kilka uwag o przestrzeni; L'utopie Est morte! Vive la utopie!; Świadectwo listów; Wzory kultury a transfer wiedzy; "Etyka" jako antropologia polityczna; Człowiek Globalny a społeczeństwo i naród przyszłości. 2. Filozofia jako metahumanistyka i życie: Gra w nieśmiertelność; Humanistyka, życie i inne marzenia; Po cóż nam humanistyka?; Filozof, albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania; Philosophia perennis jako filozofia interkulturowa; Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-politycznej. 3. Walka i uniwersytet: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne było bardziej polityczne);Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Uniwersytet - czy jest jeszcze wspólnotą nauczających i uczących się? 4. Dialog - czytanie i dwoistość relacji: Humanistyka i pedagogika. Dekalog (dziesięć przesłań) odczytamy z prac; Warto czytać dzieła Witkowskiego; Lech Witkowski: pochwała ambiwalencji; humanistyczny terrorysta. Moja "fenomenologia czytania" Lecha Witkowskiego; Odpowiedź na "wezwanie do współmyślenia". Autonarracja okolicznościowa; List z nieistniejącego świata; W nawiązaniu do kategorio dwoistości - analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego; Na spotkanie kultur i dyscyplin (nauki z Lecha Witkowskiego); Czytanie Witkowskiego - moje solikwium. 5. Tożsamość i pogranicza rozwoju: Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości; Szkic do portretu przywódcy transformacyjnego; Oswajanie materii pogranicza Lecha W. inspiracje praktycznych działań na Łotwie; Życiodajność pogranicza, czyli Lecha Witkowskiego postscriptum do nowoczesności. 6. Próby pedagogicznej wrażliwości: Nurty pedagogii współczesnych; Niewyraźne wychowanie; Pedagogia Rediviva; "Nie puszczę Cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" - modele relacji wiary i rozumu we współczesnej pedagogice; Filozoficzno-pedagogiczne aspekty współczesnego fundamentalizmu; Ochrona macierzyństwa oraz opieka nad matką i małym dzieckiem w II Rzeczypospolitej. 7. Pytania, dociekania i dylematy: Dziesięć powodów pedagogicznej wagi Lacana; Kilka pytań Lecha Witkowskiego: zamiast pochwał; Rozważania na temat autorytetu w środowisku akademickim; Dylematy roli wychowawcy; Dylematy polskiego szkolnictwa wyższego; Socjologiczny wymiar aktywności człowieka w pracy na morzu. 8. Edukacyjne troski: Edukacja obywatelska i europejska - zaniedbane obszary wychowania; Pułapki izonomii rozwojowej, ich źródła i rodzaje; Edukacja w trosce o nadzieję człowieka; Nauczyciel uczniów zdolnych; "11 minut: Paulo Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości erotycznej. 9. (L)echa spotkania: Oda do Lecha; Spotkania z Mistrzem. Profesor Lech Witkowski na Letnich Szkołach Młodych Pedagogów KNP PAN; Inspiracje, prowokacje, dekonstrukcje - nasze spotkania z profesorem Lechem Witkowskim; Pomiędzy mistyfikacją, maskaradą a demistyfikacją i demaskacją - mity wychowania i edukacji; Z wdzięcznością; Garść wspomnień o Profesorze; Moje spotkania z Lechem W.; Od zwątpienia do zrozumienia Lecha W. lekcja czytania Thomasa Merona; O Spinozie. Notatki do rozmowy z promotorem. 10. Świadectwa i wizje: Polskie reminiscencje wobec wyzwania rytuału w szkole; Przyrost naturalny Tadeusza Różewicza od wizji dramatu do wizyjnego widowiska; Helena Modrzejewska jako zjawisko kultury; (W) Ramy(ach) tekstu i jego interpretacji; "Moja śmierć" - próba analizy; Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Liberalizm: 1. Istota i źródła liberalizmu, 2. Liberalizm XIX w, 3. Liberalizm XX w, 4. II. Konserwatyzm: 1. Konserwatyzm przed rokiem 1848, 2. Lata 1848-1918. 3. Okres międzywojenny, 4. Konserwatyzm drugiej połowy XX stulecia, III. Socjalizm (w XIX wieku - do pierwszej wojny światowej), IV. Doktryna socjaldemokracji, V. Nauczanie społeczne Kościoła : 1. Wstęp, 2. Leon XIII, 3. Epoka Piusów, 4. Aggiornamento 5. Jan Paweł II. VI. Totalitaryzm: 1. Bolszewizm, 2. Faszyzm włoski, 3. Narodowy socjalizm
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Wprowadzenie: Różnorodność metod i narzędzi w badaniach: 1. Studium przypadku; 2. Obserwacja; 3. Nowe techniki badań terenowych: shadowing; 4. Podejście biograficzne; 5. Wywiad w badaniach jakościowych; 6. Badania fokusowe; 7. Analiza dokumentów zastanych; 8. Analiza dyskursu; 9. Etnografia wizualna; 10. Technika identyfikacji konstruktorów osobistych; 11. Metody relacyjne w badaniach organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Klasycy Filozofii Prawa / red. serii Janusz Kochanowski, Nigel E. Simmonds)
Cz. I; 1. Ocena i opis w prawie, 2. Koncepcje prawa naturalnego i zarzuty pod ich adresem. Cz. II; 3. Podstawowa forma dobra: wiedza, 4. Inne podstawowe wartości, 5. Podstawowe wymagania rozumności praktycznej, 6. Wspólnota, wspólnoty i dobro wspólne, 7. Sprawiedliwość, 8. Uprawnienia, 9. Władza, 10. Prawo, 11. Obowiązek, 12. Niesprawiedliwe prawa. Cz. III: 13. Natura, rozum, Bóg
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej / pod red. Lotar Rasiński)
R. 1 Sokratejskie badanie siebie: Sokratejskie dociekanie; Sokrates i edukacja wyzwolona: stoicy; Sokratejski rozum i jego wrogowie; Sokrates we współczesnym programie kształcenia. R. 2 Obywatele świata: Idea światowego obywatelstwa w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie; Światowe obywatelstwo w edukacji współczesnej. R. 3 Wyobraźnia literacka: Fantazja i zaduma; Literatura i współczująca wyobraźnia; Współczucie w programie kształcenia. Pogram polityczne?; Światowe obywatelstwo, relatywizm i polityka tożsamości. R. 4 Studia nad kulturami niezachodnimi: Błędy opisu: szowinizm i romantyzm; Błędy wartościowania: szowinizm, arkadyzm, sceptyzm; Wolność i indywidualność; Cele i ograniczenia kształcenia międzykulturowego. R. 5 Studia afroamerykańskie: Rasa, kultura i wstyd: przypadek Harvardu; Wstyd, szacunek do samego siebie oraz studia nad Afryką; „Wierność marzeniu”: studia afroamerykańskie na współczesnym uniwersytecie amerykańskim; Rasa i akademia: napięcia i konflikty. R. 6 Women’s studies: Women’s studies a kwestia wykluczenia kobiet; Women’s studies i inne dyscypliny; Women’s studies na Sali wykładowej: indoktrynacja?; Myśl feministyczna, zniekształcone wybory i demokracja. R. 7 Studia nad ludzką seksualnością: Seksualność i „konstrukcja społeczna”; Seksualność: starożytna Grecja i współczesna Ameryka. R. 8 Sokrates na uniwersytecie wyznaniowym: Notre Dame: pluralizm i życie poddawane badaniu; Brigham Young: objawienie za sprawą rozumu?; Notre Dame i Brigham Young: dwie drogi do obywatelstwa. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Josepha A. Schumpeter. Życie, kariera i dokonania 2. Schumpeterwska wizja rozwoju myśli ekonomicznej 3. Teoria funkcjonowania i rozwoju gospodarki kapitalistycznej 4. Socjologia kapitalizmu. System ekonomiczny a system spółczesny i polityczny 5. Kryzys państwa podatków 6. Mane, thekel, fares dla kapitalizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Społeczne i ekonomiczne konsekwencje procesu starzenia się ludności; Wpływ procesu starzenia się ludności na system emerytalny; Świadczenia emerytalno-rentowe z ubezpieczenia społecznego rolników; Obowiązki samorządu terytorialnego wobec ludzi starych; Organizacje pozarządowe a problemy ludzi starych; Środowisko mieszkalne ludzi starych; Uniwersytety trzeciego wieku jako forma edukacji ludzi starszych; Zadania i perspektywy gerontologii; Służba zdrowia wobec potrzeb ludzi starszych; Rekomendacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Co to jest socjologia; 2. Socjologiczne pytania i odpowiedzi; 3. Teorie i perspektywy socjologiczne; 4. Globalizacja i zmieniający się świat; 5. Środowisko; 6. Miasta i życie miejskie; 7. Interakcja społeczna i Zycie codzienne; 8. Bieg życia; 9. Rodziny i związki intymne; 10. Zdrowie, choroba i niepełnosprawność; 11. Stratyfikacja i klasa społeczna; 12. Ubóstwo, wykluczenie społeczne i państwo opiekuńcze; 13. Globalne nierówności; 14. Seksualność i płeć; 15. Rasa, etniczność i migracja; 16. Religia; 17. Media; 18. Organizacje i sieci; 19. Edukacja; 20. Praca i życie gospodarcze; 21. Przestępczość i dewiacja; 22. Polityka, rządzenie i ruchy społeczne; 23. Narody, wojny i terroryzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Inter-American System of Human Rights Protection: birth and evolution; Two Roles of Constitutional and International Courts Protecting Human Rights; Międzyamerykański Trybunał Praw Człowieka jako jeden z elementów panamerykańskiego systemu ochrony praw człowieka; Aksjologiczne uwarunkowania modelu jurysdykcji Międzyamerykańskiego Trybunału Praw Człowieka (analiza teoretycznoprawna); Sprawa Abella przeciwko Argentynie- przykład interakcji między prawem międzynarodowym praw człowieka a międzynarodowym prawem humanitarnym w decyzjach Międzyamerykańskiej Komisji Praw Człowieka; Prawo do petycji w międzyamerykańskim systemie ochrony praw człowieka; Countries of the Andean Region: Neo-constitutionalism of XXI century and New Models of Human Rights; Zapewnienie bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych w latach 1796-1800 jako przesłanka ograniczania wolności i praw jednostki; Federalizm a ochrona praw człowieka w Stanach Zjednoczonych; Zagrożenia praw człowieka w Stanach Zjednoczonych - przyczyny i konsekwencje; Stereotyp etniczny a ochrona praw człowieka w USA; Prawa i wolności osobiste w Stanach Zjednoczonych Ameryki; Horyzontalny wymiar praw i wolności jednostki w USA. Uwagi na tle orzecznictwa amerykańskiego Sądu Najwyższego; Prawnonaturalne fundamenty europejskiego oraz amerykańskiego systemu ochrony praw człowieka; Wolność wypowiedzi w europejskich oraz północnoamerykańskich systemach prawnych; Przesłanki ograniczenia wolności słowa w świetle europejskich i amerykańskich regulacji prawnych; Prawo do informacji a prawo autorskie w perspektywie europejskiej i amerykańskiej; Die Bedeutung der Grundrechte der USA für die europäische Verfassungsstaatlichkeit; Stosunki państwo-Kościół w modelach ochrony praw człowieka: europejskim i amerykańskim; Separation of Church and State and Religious Freedom - Complementary or Conflicting Concepts? Some Remarks on the U.S. and the European Tradition; Prozelityzm w ujęciu międzynarodowych standardów wolności sumienia i wyznania na przykładzie Europy i USA; Transatlantycka lekcja prawa antydyskryminacyjnego - wybrane zagadnienia; Amerykańska koncepcja „Prawa do prywatności” jako fundament prawnej ochrony danych osobowych; Prawo do prywatności w Internecie - kolizja między amerykańskim i europejskim modelem ochrony; Orwellowski system nadzoru - inwigilacja społeczeństwa w sieci a ochrona prywatności. Analiza „afery Snowdena” w polskiej prasie; Prawo do nauki jako jedno z podstawowych praw człowieka na przykładzie Stanów Zjednoczonych; Skarga konstytucyjna w europejskim oraz amerykańskim modelu ochrony praw człowieka; Sądowe środki ochrony praw człowieka w Stanach Zjednoczonych Ameryki na przykładzie systemu sądownictwa stanowego oraz federalnego; Prawo do sądu a obligatoryjność mediacji w amerykańskim systemie prawnym; Przesłuchanie kognitywne jako przejaw ochrony małoletniego pokrzywdzonego w świetle standardów amerykańskich; The right to compensation for false arrest in the United States; Instytucjonalne i rodzinne formy opieki zastępczej nad dzieckiem - ochrona jego praw według przepisów prawa krajowego, europejskiego i systemu amerykańskiego; Amerykański system ochrony praw człowieka - podejście Stanów Zjednoczonych do kwestii ochrony praw człowieka na przykładzie ochrony prawa do życia i walki z terroryzmem; Wolność jednostki a zagrożenie terroryzmem w ujęciu Sądu Najwyższego USA; Problemy ochrony danych wrażliwych we współpracy antyterrorystycznej UE i USA; Przechwytywanie rozmów telefonicznych (Europejsko-amerykańskie pojęcie ochrony praw człowieka); Американская и европейская модели защиты права на здоровье; Prawo do świadczeń medycznych w prawie Unii Europejskiej i w prawie Stanów Zjednoczonych Ameryki; Wybrane aspekty ochrony praw migrantów nieregularnych w Stanach Zjednoczonych Ameryki; Sytuacja rdzennej ludności i ochrona jej praw na tle zmian zachodzących na Dalekiej Północy; Model ochrony praw człowieka w Kanadzie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Polityka jako zjawisko społeczne: 1. Polityka w życiu społecznym, 2. Kultura polityczna społeczeństwa, 3. Typy i funkcje kultury politycznej, 4. Historia polityki. Cz.II Psychologiczne aspekty polityki: 5. Człowiek przedmiotem poznania, 6. Czynniki regulujące postępowanie człowieka, 7. Człowiek w grupie, 8. Struktura społeczna, 9. Naród w sensie etnicznym i politycznym, 10. Człowiek w sensie polityki. Cz.III Instytucjonalne aspekty polityki: Dz.I Elementy teorii państwa: 11. Państwo jako organizator życia społecznego, 12. Początki państwa, 13 .Historyczny rozwój państw, 14. Dylematy konstytucyjne państw, 15. Struktura współczesnego państwa, Dz.II Partycypacja polityczna: 16.Tradycje i zasady demokracji liberalnej, 17. Idea społeczeństwa obywatelskiego, 18. Aktywność polityczna obywateli w systemie demokratycznym, 19. Kryteria demokratyzmu postaw społecznych , stosunków politycznych i państwa, 20. Przywództwo i elity polityczne, 21. Media masowe w życiu społecznym, 22. Szanse i zagrożenia dla ładu demokratycznego, Dz.III Współczesne systemy polityczne: 23. System polityczny państwa, 24. Dynamika systemu rządów w państwach demokratycznych, 25. Transformacja ustrojowa państw postsocjalistycznych, 26. Systemy polityczne państw Unii Europejskiej, 27. Systemy polityczne państw Europy nie będących członkami Unii Europejskiej, 28 .Systemy polityczne państw WNP, 29. Systemy polityczne wybranych państw pozaeuropejskich, 30. Ustrój Stolicy Apostolskiej i Zakonu Maltańskiego, Cz.IV Symboliczno-kulturowe aspekty polityki: 31.Religia w życiu społecznym, 32.Kultura popularna w życiu społecznym, 33. Współczesna myśl polityczna, Cz.V Międzynarodowe aspekty polityki : 34. Stosunki międzynarodowe i ich uwarunkowania, 35. Czynniki rozwoju, aktywności i zmienności społeczności międzynarodowej, 36. Międzynarodowe stosunki polityczne, 37 .Międzynarodowe stosunki ekonomiczne, 38. Międzynarodowe stosunki kulturalne, 39. Zjawiska i problemy globalne. Cz.VI Ponadnarodowe aspekty polityki. Dz.1 Integracja europejska: 40. Europejskie ład polityczny XIX i XX wieku, 41. Idea integracji europejskiej, 42. Integracja gospodarcza państw Unii Europejskiej, 43. Unia Europejska jako wspólnota ponadnarodowa, 44. Instytucje Unii Europejskiej, 45. System prawa Unii Europejskiej, 46. Polityka zagraniczna i bezpieczeństwa Unii Europejskiej, 47. Trzeci filar Unii Europejskiej - przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości, Dz.II Postradziecka przestrzeń polityczna: 48. Geneza i działalność Wspólnoty Niepodległych Państw, 49 .Stosunki Unii europejskiej z Federacją Rosyjską, 50. Integracja gospodarcza w ramach Wspólnoty niepodległych Państw, Dz.III Globalizacja i regionalizmy we współczesnym świecie: 51. Globalizacja we współczesnym świecie, 52. Ruchy regionalistyczne jako forma nacjonalizmu we współczesnej Europie i ich możliwy wpływ na ideę zjednoczonej Europy, Cz.VII System polityczny współczesnej Polski, Dz.I Uwarunkowania historyczne: 53. Polskie tradycje polityczne - liberalizm i romantyzm, 54. Polskie tradycje konstytucyjne, 55. Tradycje polskiej kultury politycznej XIX i XX wieku, 56. Dziedzictwo Polskie Ludowej, 57. Psychologiczne aspekty transformacji systemowej, Dz.II Aspekty polityczno ustrojowe: 58. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej i naczelne zasady ustrojowe państwa, 59. Ustrój organów władzy państwowej w RP, 60.System samorządu lokalnego w RP, 61. Partie i system partyjny w RP, 62. Instytucje bezpieczeństwa narodowego RP, 63. Polska polityka zagraniczna, Dz.III Aspekty społeczno-socjalne: 64. Demokracja gospodarcza i dialog społeczny. Wybrane problemy, 65. Polityka społeczna i kwestie społeczne w okresie transformacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zaangażowanie antropologa łączy trzy postawy autobiograficzne ‒ świadectwa, wyznania, wyzwania. Osią pracy jest napięcie między konwencjonalną teorią antropologiczną a przeżyciem, zwłaszcza przeżyciem granicznym choroby, śmierci i cierpienia.
Autor odrzuca utrwalony sposób pisania o tych kwestiach, sprowadzający się najczęściej do rejestracji i interpretacji „rytuałów” im towarzyszących, społecznych wyobrażeń czy obrazów medialnych. Ze szlachetną premedytacją stawia przed czytelnikiem „nagą” prawdę przeżycia, jej banalność, marginesowość, jej wstyd i efekt poniżenia. Autor wadzi się z naszą mentalnością, z naszym najgłębszym „ja”, dokonując swoją pracą znaczącej transgresji etycznej.
Tym, co wyróżnia autora spośród innych, jest wariant antropologii zaangażowanej przedstawiany ostentacyjnie, ma charakter programowego manifestu, zanurzenia zaangażowania w żywiole autobiograficznym. Trzy postawy jego autobiograficznego „ja” wybrzmiewają wspólnie. Antropologiczny lógos odnajduje w postawie świadectwa argumentacyjną siłę opisu zdarzeń i stawia na „wymowę faktów”. Antropologiczny ethos lokuje się w postawie wyznania, by odpowiednio ukształtowany w swej słownej formie badawczy raport mógł stać się ‒ ujawniającą doświadczenia i przeżycia ‒ przekonującą antyfikcją. Antropologiczny pathos przybiera postawę wyzwania, a czyni to, etycznie umocowany, dla poruszenia innych antropologów jako badaczy‒ludzi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XVI. Zeszyt 2.)
Półrocznik, 2014-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013
Forma i typ
Temat
Zawiera: Dwuizbowy parlament Republiki Tadżykistaniu; Sądownictwo Republiki Cypryjskiej - wybrane zagadnienia; „(…) pater vero is est quem nuptiae demonstrant?” - czyli o prawie dziecka do ustalenia pochodzenia ze strony ojca w kontekście wolności prokreacyjnej; Ukraina - od Rządu Tymczasowego do zamachu bolszewickiego. W setną rocznicę rewolucji 1917 roku; Kozioł ofiarny - kozioł wypędzony; Polskie sądownictwo pracy w okresie międzywojennym; Udział obywateli w tworzeniu w wybranych gminach województwa śląskiego; Referendum w sprawie odwołania wójta - obligatoryjne czy fakultatywne?; Kontrowersje dotyczące chwili wygaśnięcia mandatu wójta odwołanego w drodze referendum - głos w dyskusji; Analiza działalności samorządowych kolegiów odwoławczych w Małopolsce w latach 2010-2015; Wybrane aspekty regulacji prawnej i funkcjonowania portu morskiego we Władysławowie; Stosowanie wykładni funkcjonalnej w interpretacji przepisów ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców; Reklama suplementów diety jako wyzwanie dla ustawodawcy i regulatora; Ewidencja kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego w świetle orzecznictwa sądów administracyjnych; Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych w orzecznictwie sądów administracyjnych - wybrane zagadnienia; Społeczna odpowiedzialność biznesu - studium porównawcze reżimów prawnych; Horyzontalna klauzula społeczna w świetle nowych regulacji prawnych w zamówieniach publicznych; Disciplinary proceedings of the prion service officers in the light of human rights’ standards (Postępowanie dyscyplinarne w sprawach funkcjonariuszy służby więziennej w świetle międzynarodowych standardów praw człowieka); Guilt of the employee and the liability for the damage inflicted on a third party - some remarks with regard to the polish labour code regulations (Wina pracownika a szkoda wyrządzona osobie trzeciej - kilka uwag odnośnie do regulacji polskiego Kodeksu pracy); Przesłanki nabycia statusu osoby bezrobotnej przez cudzoziemca w świetle ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy; Kilka refleksji na temat znowelizowanego art. 251 k.p.; Karta Praw Społecznych Rady Europy jako szansa ustanowienia jednolitej koncepcji obywatelstwa Unii Europejskiej; |Glosa do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 30 września 2010 r., sygn. Akt: II OSK 1417/09; Postanowienia Sądu Konstytucyjnego Federacji Rosyjskiej № 21-P z dnia 14 lipca 2015 roku (Dotyczy prawa Sądu Konstytucyjnego do kontroli wyroków Europejskiego Trybunału Praw Człowieka); Sprawozdanie z Konferencji naukowej „Legalne/nielegalne poszukiwanie zabytków i obrót zabytkami”; Sprawozdanie z XXII Zjazdu Katedr Teorii i Filozofii Prawa; Tadeusz Maciejewski, The Histroy of Polish Legal System from the 10th to the 20th century (recenzja); O rozmytych relacjach pomiędzy psychologią sądową, psychiatrią sądową a prawem karnym: na przykładzie pracy Anny Golonki „Niepoczytalność i poczytalność ograniczona; Z działalności Instytutu administracji i Prawa Wyższej Szkoły Humanitas.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi propozycję socjologicznej analizy polskiej historiografii dziejów najnowszych, traktującą tworzenie historii Polski jako typ polityki publicznej. Na podstawie bogatego materiału empirycznego i korzystając z wielu metod badawczych, przede wszystkim socjologii pól Pierre’a Bourdieu, autor dowodzi, że polityka ta prowadzona była, choć nieco innymi metodami, zarówno w okresie Polski Ludowej, jak i po upadku komunizmu. W tym ujęciu badani przez niego historycy jawią się też jako współtwórcy tak rozumianej polityki historycznej, z konieczności uwikłani w procesy instrumentalizacji historii, które Valentin Behr bada w sposób systematyczny w kategoriach związków pomiędzy polami społecznymi. W pracy wskazano na liczne i czasem nieoczywiste elementy ciągłości „pola polskiej historiografii”, w tym stałe tendencje łączące okresy PRL i III RP. Autor proponuje perspektywę traktującą tworzenie historii Polski jako typ polityki publicznej. Studium stanowi istotny wkład do wiedzy o polskiej historiografii dziejów najnowszych, ale przede wszystkim do socjologii wiedzy i badań nad polską inteligencją. Autonomię historii najnowszej oraz zmieniające się historycznie polityczne ograniczenia, jakim podlega, zanalizowano na dwóch płaszczyznach: na poziomie prowadzonej przez władze państwowe polityki historycznej oraz samych badań historycznych. Pierwszy zakres dotyczy ograniczeń politycznych pochodzących z zewnątrz pola historii oraz sposobów, w jaki historycy się do nich dostosowują. Drugi zaś – politycznych ograniczeń istniejących wewnątrz pola, które przejawiają się intelektualnym zaangażowaniem historyków i odnoszą się również do rywalizacji właściwej polu akademickiemu. […] Oba te rodzaje napięć zmniejszają niezależność badań historycznych. W pracy podjęto próbę ukazania, w jaki sposób logika wewnętrznej rywalizacji na polu historii polega właśnie na pozycjonowaniu się wobec pochodzących z zewnątrz ograniczeń, […] mogą[cych] jednocześnie stać się zasobami dla aktorów, którzy je sobie przyswoją. (Ze Wstępu) Biorąc pod uwagę rozmach prezentowanego dzieła, stanowi ono bez wątpienia pionierskie, systematyczne badanie ewolucji pola wybranej nauki i jej elit, i będzie niezwykle ważnym punktem odniesienia dla wszystkich badaczy dziejów polskich elit i nauki polskiej, a jednocześnie niebywale istotnym łącznikiem pomiędzy badaniami krajowymi a międzynarodowymi. (Z przedmowy prof. Tomasza Zaryckiego) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Książka Valentina Behra stanowi ciekawy i odmienny od dotychczasowych ujęć wkład do debaty nad polityką historyczną jako zjawiskiem. Umieszcza je poza zaangażowanymi ideowo i politycznie sporami historyków, znajdując inny kontekst – [analizując je] jako wyraz prowadzonych przez państwo polityk publicznych, ale także rozpatrując historyków jako aktorów istotnych w ich tworzeniu i wdrażaniu. (Z recenzji dr hab. Agnieszki Kolasy-Nowak) Historia polskiego środowiska historycznego badana była dotąd innymi metodami, niż zrobił to Valentin Behr. Podejście Behra do historiografii i historyków w powojennej Polsce nie było dotąd stosowane i w tym sensie jest nowatorskie i godne upowszechnienia. [...] Dodatkową zaletą książki Behra jest fakt, że charakteryzuje ją większa swoboda i klarowność interpretacji, która przynajmniej częściowo związana jest pewnie z faktem, że Behr nie był uczestnikiem opisywanego świata i gier w polu polskiej historiografii. (Z recenzji prof. Anny Sosnowskiej-Jordanovskiej) ********* Postwar Polish Historiography as a Battle Field. A Study in Sociology of Knowledge and Politics The book proposes a sociological analysis of Polish historiography of the contemporary period that treats the creation of Polish history as a type of public policy. Based on rich empirical material and using a number of research methods, most notably Pierre Bourdieu’s sociology of fields, the author argues that policy of this kind was pursued, albeit using somewhat different methods, both in the People’s Republic of Poland and after the fall of communism. In keeping with this approach, the historians he studies are also seen as co-creators of historical policy, inevitably entangled in processes of instrumentalizing history, which Valentin Behr systematically investigates in terms of interrelations between social fields. ********* Dr Valentin Behr (ORCID 0000-0001-6735-8793) – socjolog afiliowany w Centrum Badawczym SAGE (CNRS i Uniwersytet Strasburski). Uzyskał stopień doktora nauk politycznych na Uniwersytecie Strasburskim w 2017 roku. Były pracownik naukowy na Uniwersytecie Warszawskim (Instytut Studiów Społecznych im. Profesora Roberta Zajonca oraz Ośrodek Kultury Francuskiej i Studiów Frankofońskich). Jego główne zainteresowania badawcze obejmują politykę historyczną, socjologię wiedzy i idei oraz socjologię elit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej