Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(77)
IBUK Libra
(16)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(75)
E-booki
(21)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(49)
dostępne
(40)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(49)
Autor
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Stasiak Makary K
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Bonar Jolanta
(2)
Domański Czesław
(2)
Dubicki Andrzej
(2)
Grzywna Paweł
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Iwanek Jan
(2)
Jąder Mariola
(2)
Jędrzejczak Alina
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kuras Leszek
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Piaget Jean
(2)
Radek Robert
(2)
Rekść Magdalena
(2)
Rybarkiewicz Dorota
(2)
Sepkowski Andrzej
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Witerska Kamila
(2)
Adam Janiszewski
(1)
Adamczewski Rafał
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Benisz Henryk
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Borucka Paula
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Budohoska Wanda
(1)
Butler Gillian
(1)
Buzan Tony
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chmiel Katarzyna
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cieśla-Szymańska Dominika (1975- )
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czarnecki Zdzisław Jerzy
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Dziewięcki Artur
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Forma Paulina
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gibiec Emilia
(1)
Gibiec-Śledzińska Małgorzata
(1)
Gołyszyn Dariusz
(1)
Grabowska Anna
(1)
Green Andy
(1)
Gribble David
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Guerci Eric
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Herod Paweł
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Huget Patrycja
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Jaronicki Adam
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jomma Fuad
(1)
Jstrzębska Elżbieta
(1)
Kalbach James
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Komar Natalia
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kopczyński Tomasz
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Kozłowska Antonina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(96)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Myślenie twórcze
(37)
Myślenie
(34)
Twórczość
(11)
Mowa
(10)
Osobowość
(10)
Psychologia
(9)
Spostrzeganie
(9)
Psychologia rozwojowa
(7)
Kreatywność
(6)
Pamięć
(6)
Umysł
(6)
Młodzież
(5)
Uwaga (psychologia)
(5)
Świadomość
(5)
Decyzje
(4)
Dziecko
(4)
Język
(4)
Metodologia
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Poznanie
(4)
Rozumowanie (logika)
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczenie się
(4)
Wiedza
(4)
Arteterapia
(3)
Innowacje
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczucia
(3)
Zarządzanie
(3)
Dzieci
(2)
Filozofia
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Kadry
(2)
Menedżerowie
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Motoryka mała
(2)
Motywacja
(2)
Muzyka
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Studenci
(2)
Sztuka
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Zmysły
(2)
Algorytmy
(1)
Alkohol
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Design thinking
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja informatyczna (przedmiot szkolny)
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Filozofia języka
(1)
Filozofia umysłu
(1)
Genetyka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hipnoza
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język francuski
(1)
Języki
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konflikt
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kreatywność (biznes)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Mapa myśli
(1)
Marketing
(1)
Marzenia senne
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Medytacja
(1)
Metafizyka
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(7)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Literatura francuska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(13)
Zarządzanie i marketing
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
98 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Stymulowanie zdolności a edukacja przedszkolna: Koncepcje zdolności w świetle literatury przedmiotu; Rozwój i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym; Obrazki dynamiczne jako technika heurystyczna stymulująca wyobraźnię i kreatywność. II. Metodologia badań własnych: Metody ilościowe i jakościowe w badaniach pedagogicznych; Eksperyment pedagogiczny; Badania własne. III. Analiza materiału badawczego: Ilościowo-jakościowa analiza wyników eksperymentu; Ilościowo-jakościowa analiza warunków eksperymentu. IV. Dyskusja i wnioski pedagogiczne: Pozytywna weryfikacja hipotezy; Znaczenie wybranej koncepcji metodologicznej; Powiązanie praktyki z teorią; Odniesienia pedagogiczne; Dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Myślenie komputacyjne jako imperatyw XXI wieku w kontekście nadmiaru łatwej do pozyskania informacji; Wybrane problemy algorytmiki; Podstawy wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym - kompatybilność środków dydaktycznych z możliwościami dzieci; Metody wspomagania edukacji informatycznej w nauczaniu wczesnoszkolnym; O nowych oczekiwaniach MEN; EduMATRIX jako rozwiązanie spełniające oczekiwania dzisiejszej szkoły; Analiza podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie podatności na wspomaganie nauczania przez EduMATRIX; EduMX. Program komplementarny do rozwijania myślenia komputacyjnego ucznia I-go etapu edukacyjnego; Zbiór zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkice do teorii wychowania kreatywnego / Andrzej J. Sowiński. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 271, [3] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Prymarność wychowania w rodzinie; 2. Rozwój moralny człowieka w aspekcie podmiotowości; 3. Trud autokreacyjny; 4. Aksjologiczne i etyczne problemy wychowania i samowychowania; 5. Literackie inspiracje autokreacji; 6. Charakter aktywności wolnoczasowej; 7. Czas wolny ważny dla rozwoju człowieka; 8. Kreator edukacji wyzwalającej; 9. Państwo- patriotyzm-wychowanie; 10. Wartości Kultury akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I: TWOJE NARZĘDZIA KREATYWNEGO MYŚLENIA 1. Panowanie nad umiejętnościami kreatywnego myślenia, 2. Odtwórz swe dziecięce możliwości k.m. 3. Zastosowanie sfer k.m. w nauce i sztuce Cz.II: UMIEJĘTNOŚCI ROZUMIENIA PRZEZ STOSOWANIE PODOBIEŃSTWA, RÓŻNICY I ZMIANY 4. Znaczenie i działanie procedury, struktury oraz relacji, 5. Semantyka ogólna - kolejne sposoby wykorzystania procedury, struktury i relacji, 6. Polepszenie pozytywnych rezultatów za pomocą wzajemnej zmiany struktury, procedury i relacji, 7. Otaczający nas świat poziomów otwiera kreatywność, 8. Twój punkt widzenia - złożona sfera kreatywnego myślenia Cz.III: GŁĘBSZE ROZUMIENIE INNYCH TWOICH UMYSŁOWYCH METOD I SYSTEMÓW 9. Zmiana myślenia wraz ze zmianą poziomu i punktu widzenia, 10. Poszerzona metoda naukowa, 11. Poszerzone wykorzystanie języka i metafory, 12. Przejrzana i po szerzona klasyfikacja metod IV. TWOJE ZDOLNOŚCI ROSNĄ DZIĘKI ĆWICZENIOM W ROZWIĄZYWANIU ŻYCIOWYCH PROBLEMÓW 13. Bardziej kreatywne dociekanie, 14. Pogłębianie wnikliwości spojrzenia na poziomy edukacji moralnej, 15. Ulepszanie kreatywnego podejścia do negocjacji. Przykłady i ćwiczenia Cz.V: POSZERZONE DAWNE METODY WYKORZYSTYWANE DO ROZUMIENIA KREATYWNOŚCI 16. Interdyscyplinarne Laboratorium Analogii i sfery k.m. 17. Burza mózgów i czynniki k.m. 18. Synektyka a sfery k.m. 19. Edukacja porzez marzenia, 20. Odmienne stany świadomości Cz.VI: WYKORZYSTYWANIE W ŻYCIU SFERY K.M. 21. Układanki i zagadki a sfery k.m. 22. Inwencja i umiejętności k.m. Cz.VII: POSTĘP I ROZUMIENIE W PRZYSZŁOŚCI 23. Sfery k.m. - mózg i komputer, 24. Korzyści ze sztuki k.m. 25. Sfery k.m. - problem warsztatowy - konkluzja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest pozytywne myślenie, a czym nie jest, 2. Podstawy "pozytywnego myślenia" Siła myśli i sposób jej działania, 3. Śmierć z powodu siły myśli. Sugestywny przykład zasadniczej władzy, jaką dysponuje myśl , 4. O działaniu negatywnych obrazów celowych, 5. O działaniu pozytywnych obrazów celowych, 6. Oddziaływanie pozytywnych i negatywnych myśli na nasze zdrowie, 7. Oddziaływanie pozytywnych i negatywnych myśli na innych ludzi, 8. Prawo aktywizacji sprawności. Droga do optymalnej sprawności przez równoczesną motywację do aktywności i opanowanie, 9. Wzory pozytywnego myślenia. Optymalne radzenie sobie z problemami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świat marzeń / Tadeusz W. Nowacki. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej , 2010. - 107, [1] s., [13] k. tabl. : il. (gł. kolor.) ; 21 cm.
Powszechność marzeń; Marzenia senne; Sen, sny trzecie; Ontogeneza marzeń; Marzenia dzienne; Energetyka osobowości; Stanowisko psychologii humanistycznej; Czarowna kraina wolności; Obecność marzeń; Marzenie w życiu codziennym; Marzenia a rzeczywistość; Marzenia zbiorcze; Pragnienia, dążenia, aspiracje; Kategoryzacja marzeń; Marzenia w literaturze; Poezje; Patologia marzeń; Marzenia i wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konstrukcje, 2. Szczegóły, 3 .Analogie, 4. Zdarzenia, 5. Postacie, 6. Dialogi, 7. Kształty, 8. Barwy, 9. Dźwięki, 10. Pytania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kwestia porządku społecznego była zwykle rozwijana w teoriach poziomu makro, takich jak funkcjonalizm czy marksizm, które postrzegały porządek jako konstruowany przez wspólne normy, wartości, podział pracy, władzy czy własności. Książka jest próbą przyjrzenia się za pomocą metody interpretatywnej koncepcjom porządku społecznego w kulturze buriackiej, a także jego metaforycznej strukturze przedstawianej jako wspólnotowe dążenie do zrozumienia świata. Badania terenowe oraz analiza różnorodnej literatury przedmiotu tworzą podstawy dobrze ugruntowanej teorii porządku społecznego, która może przyczynić się do rozwoju obecnych perspektyw socjologicznych oraz antropologicznych. The matter of social order was developed as a rule in macro-theories such as functionalism or Marxism, which saw the order as constructed by shared norms, values, distribution of labour, power or property. The book attempts to trace the ideas of social order in the Buryat culture and its metaphoric structure using the interpretivist approach as shared sense-making practices. The fieldwork data and analysis of various literature form a grounded theory of social order that could contribute to existing sociological and anthropological perspectives.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Potrzeba innowacji, 2. Charakterystyka twórczego lidera, 3. Test innowacyjności, 4. Murowanie fundamentów, 5. Urzeczywistnienie wizji, 6. Kwestionowanie własnych przekonań, 7. Zadawanie dociekliwych pytań, 8. Zmiana punktu widzenia, 9. Wykorzystywanie nietuzinkowych pomysłów, 10. Przyjmowanie, przystosowywanie, udoskonalanie, 11. Zmiana zasad, 12. Zwiększenie wydajności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Masterminds)
Wstęp; Podstawowa metafizyka: rzeczywistość i prawda. Dlaczego człowiek i świat pasują do siebie. Umysł jako fenomen biologiczny; Istota umysłu - świadomość i jej struktura; Jak działa umysł: intencjonalność; Struktura świata społecznego - jak umysł tworzy obiektywną rzeczywistość społeczną; Mowa jak działanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia gromadzi studia poświęcone wyobrażeniom zbiorowym, mitom politycznym, wreszcie - pamięci zbiorowej. To problematyka, która budzi coraz większe zainteresowanie nie tylko historyków, którzy zwykle bywają bliżsi idiografii, lecz także politologów, socjologów, specjalistów od stosunków międzynarodowych i kulturoznawców. Jesteśmy zaskakiwani zarówno tym, co się dzieje w Europie i na innych obszarach globu ziemskiego, czyli rozpadem z pozoru stabilnego ładu, jak i szybkością oraz nieprzewidywalnością zmian, których nie są w stanie przewidzieć prospektywnie nastawieni ludzie nauki. Mamy do czynienia z obojętnością społeczeństw nawet wtedy, gdy zagrożenie staje się bezpośrednie. Poniekąd stajemy się zbiorowościami, jakich nie wymyśliłby George Orwell. Niewielkie grupy sterników zbiorowej świadomości ludzi „popychają” te społeczności w kierunkach, które sami znają. Wszystko to dzieje się za sprawą usilnego dążenia do kreowania wyobrażeń zbiorowych przez nowoczesne media. Refleksja nad problematyką wyobrażeń zbiorowych i tożsamości w jej dwóch wymiarach staje się zatem żywotnie potrzebna. W serii ukazały się m.in.: Migracje. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego Pieniądze w służbie dyplomacji. Państwowe fundusze majątkowe jako narzędzie polityki zagranicznej, pod red. Tomasza Kamińskiego Stany Zjednoczone - Chiny. W stronę dwubiegunowości?, pod red. Joanny Ciesielskiej-Klikowskiej i Magdaleny Marczuk-Karbownik Political Players? Sovereign Wealth Funds’ lnvestments in Central and Eastern Europe, pod red. Tomasza Kamińskiego Francja i Niemcy w procesie integracji europejskiej w latach 1992-2007, Joanna Ciesielska-Klikowska Międzynarodowe oblicze terroryzmu. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego Europa swoich, Europa obcych. Stereotypy, zderzenia kultur i dyskursy tożsamościowe, pod red. Magdaleny Żakowskiej, Agaty Dąbrowskiej, Jakuba Parnesa Międzynarodowa pozycja Kanady (2006–2018), Marcin Gabryś, Magdalena Marczuk-Karbownik, Tomasz Soroka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Monografia gromadzi studia poświęcone wyobrażeniom zbiorowym, mitom politycznym, wreszcie - pamięci zbiorowej. To problematyka, która budzi coraz większe zainteresowanie nie tylko historyków, którzy zwykle bywają bliżsi idiografii, lecz także politologów, socjologów, specjalistów od stosunków międzynarodowych i kulturoznawców.

Jesteśmy zaskakiwani zarówno tym, co się dzieje w Europie i na innych obszarach globu ziemskiego, czyli rozpadem z pozoru stabilnego ładu, jak i szybkością oraz nieprzewidywalnością zmian, których nie są w stanie przewidzieć prospektywnie nastawieni ludzie nauki. Mamy do czynienia z obojętnością społeczeństw nawet wtedy, gdy zagrożenie staje się bezpośrednie. Poniekąd stajemy się zbiorowościami, jakich nie wymyśliłby George Orwell. Niewielkie grupy sterników zbiorowej świadomości ludzi „popychają” te społeczności w kierunkach, które sami znają. Wszystko to dzieje się za sprawą usilnego dążenia do kreowania wyobrażeń zbiorowych przez nowoczesne media. Refleksja nad problematyką wyobrażeń zbiorowych i tożsamości w jej dwóch wymiarach staje się zatem żywotnie potrzebna.

W serii ukazały się m.in.:

Migracje. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego

Pieniądze w służbie dyplomacji. Państwowe fundusze majątkowe jako narzędzie polityki zagranicznej, pod red. Tomasza Kamińskiego

Stany Zjednoczone - Chiny. W stronę dwubiegunowości?, pod red. Joanny Ciesielskiej-Klikowskiej i Magdaleny Marczuk-Karbownik

Political Players? Sovereign Wealth Funds’ lnvestments in Central and Eastern Europe, pod red. Tomasza Kamińskiego

Francja i Niemcy w procesie integracji europejskiej w latach 1992-2007, Joanna Ciesielska-Klikowska

Międzynarodowe oblicze terroryzmu. Ujęcie interdyscyplinarne, pod red. Tomasza Domańskiego

Europa swoich, Europa obcych. Stereotypy, zderzenia kultur i dyskursy tożsamościowe, pod red. Magdaleny Żakowskiej, Agaty Dąbrowskiej, Jakuba Parnesa

Międzynarodowa pozycja Kanady (2006–2018), Marcin Gabryś, Magdalena Marczuk-Karbownik, Tomasz Soroka

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Celem pracy jest próba ukazania wpływu podziałów religijnych, narodowych i etnicznych w społeczeństwie syryjskim na przemiany polityczne w państwie. W jego osiągnięciu istotne jest ustalenie przebiegu procesu przejęcia władzy przez mniejszość alawicką i przedstawienie wpływu ich rządów na procesy po­lityczne w Syrii. Kolejnym zamysłem poznawczym jest wskazanie przyczyn na­rodzin konfliktu zbrojnego w Syrii oraz przygotowanie prognoz dla powojen­nej Syrii, które mogą być inspiracją do zmian i tworzenia nowej rzeczywistości w państwie syryjskim. W pracy zrezygnowano z analizy zagadnień związanych z mozolnymi ne­gocjacjami pokojowymi w sprawie zakończenia konfliktu w Syrii trwającymi od 2012 roku. Jest to bardzo złożony problem, który zasługuje na osobną rozprawę i pod względem tematycznym odbiega od głównego problemu pracy. Ze wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia jako nauka: 1. Psychologia jako nauka o zachowaniu; 2. Funkcje organizmu; Wzrastanie i rozwój: 3. Wiek niemowlęcy i dziecięctwo; 4. Dorastanie i wiek dojrzały; Motywacja i emocje: 5. Motywacja; 6. Emocje; Spostrzeganie: 7. Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń; 8. Zmysłowe podłoże spostrzegania; Uczenie się i myślenie: 9. Natura uczenia się; 10. Pamięć i zapomnienie; 11. Organizacja procesu uczenia się; 12. Myślenie, mowa i rozwiązywanie problemów; Indywidualność i osobowość: 12. Metody statystyczne i pomiar w psychologii; 13. Badanie uzdolnień i inteligencji; 15. Dziedziczność a środowisko; 16. Metody badan osobowości; Teorie osobowości; Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne: 18. Konflikt i przystosowanie; 19. Zdrowie psychiczne i psychoterapia; Zachowanie społeczne: 20. Psychologia społeczna; 21. Zawodowe zastosowanie psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania / Adrian Buckley ; red. nauk. wyd. pol. Grażyna Gierszewska)
1. Twórcze myślenie w zarządzaniu. Istota twórczego myślenia. Rola twórczego myślenia. Twórcze rozwiązywanie problemów. Wstępna analiza procesu twórczego rozwiązywania problemów. Model IDEAL a proces twórczy. Wykorzystanie myślenia twórczego w zarządzaniu. Identyfikacja i definiowanie problemu. Metody tworzenia koncepcji. Wprowadzenie koncepcji w życie. Komputerowe środki wspomagające myślenie twórcze. Przypisy. 2. Przezwyciężanie barier w twórczym rozwiązywaniu problemów. Przetwarzanie informacji i rozwiązywanie problemów. Fiksacja. Inne bariery ograniczające twórcze rozwiązywanie problemów. Ograniczenia w środowisku organizacji. Atmosfera sprzyjająca myśleniu twórczemu i nowatorskiemu. Przypisy. 3. Teorie kreatywności. Czym jest myślenie twórcze? Czym są idee? Teorie kreatywności. Poznawcza teoria twór czego myślenia. Mózg jako ludzki system przetwarzania informacji. Sposób zapisywania wiedzy w pamięci. Schematy typu SCRIPT,DELTACT oraz MOP. Sposób na idee: "metaforyczny indeks". Przypisy. 4. Identyfikacja problemu. Definicja i redefinicja problemu. Techniki uściślające definicję problemu. Techniki analityczne. Przypisy. 5. Analiza morfologiczna i techniki pokrewne. Tworzenie listy. Listy kontrolne. Frazesy, przysłowia i maksymy. Lista atrybutów. Analiza morfologiczna. Metoda szabli. Heurystyczna metoda tworzenia idei. Technika uszczegółowiania. Technika morfologiczna Allena. Matryca modyfikacji kolejności atrybutów. Przypisy. 6. Technika burzy mózgów i jej warianty. Burza mózgów w ujęciu klasycznym. Podstawowe typy problemów. Skład zespołu do spraw burzy mózgów. Prowadzenie sesji burzy mózgów. Proces burzy mózgów. Zapis myśli. Wariant Gordona - Little'a. Historyjki obrazkowe. Metodyka wyzwalająca. Przypisy. 7. Myślenie lateralne. Myślenie pionowe a myślenie lateralne. Wymiary myślenia lateralnego. Analogie. Przypisy. 8. Synektyka i metody pokrewne. Metafory. Synektyka. Istota stanów psychologicznych. Skład grupy synektycznej. Cechy synektyki. Zastosowanie metody synektyki i jej o graniczenia. Przypisy. 9. Różne metody tworzenia pomysłów. Metafory obrazkowe. Wykresy pracy mózgu. Analiza wartości. Analiza pola sił. Reprezentacja pola sił. Reprezentacja pola sił. Reprezentacja symboliczna. Analogiczne łańcuchy atrybutów. Bionika .Metody dowolnych skojarzeń. Pisanie opowiadań. Metoda fiszek Crawforda. Kwiat lotosu. Diagram ryby. Technika pisania scenariuszyScenariusz marzeń. Analiza wzajemnych powiązań. Przypisy. 10. Ocena koncepcji. Porównywanie i porządkowanie koncepcji. Ocena koncepcji. Kryteria rezygnacji, klasyfikacji i punktacji koncepcji. Technika zamku. Technika oceny twórczej. Bilans decyzji. Technika odrębnego wzrostu. Burza celów. Metoda kreski. Metoda odwrotnej burzy mózgów. Samoprzylepne krążki. Systemy wartości. Kompleksowa matryca wskaźników. Wybór metody oceny koncepcji. Przypisy. 11. Realizacja koncepcji. Bariery utrudniające przyjęcie koncepcji. Wdrażanie koncepcji w życie. Łagodzenie oporu wobec zmian. Jak radzić sobie z krytyką? Mapa konsensusu. Analiza potencjalnego problemu. Badanie harmonogramu działań. Metoda PERT. Wnioski po zakończeniu procesu wdrażania. Przypisy. 12. Twórcze myślenie wspomagane komputerowo. Rola komputerów w myśleniu twórczym. Komputerowe wspieranie proc esu tworzenia koncepcji przez jednostki. Reorganizacja myśli. Narzędzia wspomagające twórcze rozwiązywanie problemów w grupie. Ocena alternatywnych rozwiązań. Wdrożenie koncepcji. Podsumowanie. Przypisy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej