1.Majątek przedsiębiorstwa i źródła jego finansowania, 2.Wycena wartości przedsiębiorstwa i jego skłądników majątkowych, 3.Gospodarka środkami trwałymi przedsiębiorstwa, 4.Ekonomika majatku obrotowego przedsiębiorstwa, 5.Kapitał ludzki w przedsiębiorstwie, 6.System motywacji pracowników
1. Przedsiębiorstwo jako podmiot gospodarujący, 2. Rynek pracy jako otoczenie i obszar gospodarowania w przedsiębiorstwie, 3. Role właścicielskie i menedżerskie w alternatywnych teoriach przedsiębiorstwa, 4. Teoretyczne podstawy motywowania do pracy, 5. Wynagrodzenia za pracę i ich rola w motywowaniu do pracy, 6. Mikroekonomiczne teorie rynku pracy a efektywność gospodarowania, 7. Oceny pracownicze a zarządzanie zasobami pracy w organizacjach gospodarczych, 8. Prawne i organizacyjne aspekty zatrudniania i wynagradzania pracowników, 9. Elastyczne formy zatrudniania i organizacji pracy w przedsiębiorstwie, 10. Zatrudnianie i wynagradzanie menedżerów - aspekty teoretyczne i realizacyjne, 11. Transformacja ustrojowa a gospodarowanie zasobami w przedsiębiorstwie
Zapraszamy do korzystania z naszego darmowego e-booka, który skupia się na temacie motywacji w różnych sferach życia. Oto, dlaczego warto poświęcić czas na lekturę:
Dla kogo jest ten e-book?
Dla wszystkich, którzy pragną zwiększyć swoją efektywność i osiągać lepsze rezultaty w różnych obszarach życia.
Dla nauczycieli, rodziców i osób pracujących w obszarze edukacji, szukających skutecznych metod motywowania uczniów.
Dla menedżerów i specjalistów ds. zasobów ludzkich, poszukujących nowych strategii w motywowaniu zespołu.
Dla sportowców i miłośników aktywności fizycznej, pragnących utrzymać stałą motywację do treningów.
Dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć i skutecznie zarządzać własną motywacją, bez względu na sferę życia, w której się znajdują.
Pobierz nasz e-book i odkryj tajniki skutecznej motywacji!
Cz.I Przygotowania do wyprawy : 1.Wyjazd ze znanej kra iny, 2.Przybycie do nowych obszarów. Cz.II Rozumienie umysłu na rynku : 1.Spojrzenie na umy sł, 2.Badanie umysłu/mózgu, 3.Pomyśl o tym, 4.Odczyty wanie umysłu rynku, 5.Krucha siła pamięci, 6.Pamięć, metafora i opowieści, 7.Opowieści i marki. Cz.III Myśleć inaczej i głębiej : 1.Klucze do myślenia kreatywnego, 2.Dobre pytania rodzą dobre odpowiedzi, 3 .Początek nowej mentalności
1. Metody uczenia się: Wstęp; Czym jest uczenie się?; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne integrujące; Jak identyfikować i zaznaczać to, co jest ważne; Jak programować swoją pamięć: istota pamięci, konkretne techniki; Fizyczny kontekst uczenia się; Socjalny kontekst uczenia się; Jak gospodarować czasem; Jak sporządzać notatki z wykładów; Jak przygotować się do egzaminów i jak je zdawać; Monitorowanie swojej nauki; ?. Motywacja w uczeniu się: Motywy podjęcia studiów; Jak radzić sobie ze zmęczenie i znudzeniem; Zahamowania wysiłku umysłowego; Jak radzić sobie z niepokojem związanym z tekstem; Jak radzić sobie z "niepowodzeniem"; Monitorowanie swojej motywacji; Autobiograficzne portrety dwojga dobrze zmotywowanych studentów
R.1 Zarządzanie zasobami pracy i konkurencyjność firmy R.2 Metody doskonalenia jakości personelu. R.3 Kultura organizacji i kapitał intelektualny. R.4 Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi. R.5 Motywowanie pracowników w inteligentnej organizacji. R.6 Wynagradzanie wspierające konkurencyjność firmy. R.7 Prognostyczno- zapobiegawcze kierowanie zatrudnieniem. R.8 Jutro zarządzania przez jakość.
1. Symbol- wprowadzenie; 2. Wizyta pani prezes; 3. Osiąganie sukcesów; 4. Inne myślenie o przywództwie; 5. Jednych z włosem, a innych pod włos; 6. Styl przywództwa- postrzeganie przez innych; 7. Elastyczność stylu przywództwa; 8. Cztery podstawowe style przywództwa; 9. Nie ma najlepszego stylu przywództwa; 10. Zastanów się co robisz; 11. Elastyczność- podsumowanie; 12. Cztery podstawowe style przywództwa- podsumowanie; 13. Diagnozowanie poziomu rozwoju; 14. Dopasowywanie stylu przywództwa do poziomu rozwoju; 15. przywództwo sytuacyjne a jednominutowe zarządzanie; 16. Raz z włosem, a raz pod włos; 17. Rozwijanie kompetencji i zaangażowania; 18. Radzenie sobie ze słabym i wynikami; 19. Jednominutowe zarządzanie i przywództwo sytuacyjne- podsumowanie; 20. Mów, co robisz; 21. Umowa w sprawie stylu przywództwa; 22. Pozytywne założenia dotyczące ludzi; 23. Stawanie się przywódcom sytuacyjnym.
1. Dedykacja; 2. Symbole; 3. Wstęp; 4. Problem; 5. Pierwsze stanowisko kierownicze; 6. Spotkanie z przełożona; 7. Spotkanie z Jednominutowym Menedżerem; 8. Bardzo ważne pytanie; 9. Diagnoza; 10. Czyj to problem?; 11. Błędne koło; 12. Rozwiązanie; 13. Przebudzenie jednominutowego menedżera; 14. Skala problemu; 15. Szkodliwa pomoc; 16. Nutka optymizmu; 17. Małpy wracają do właścicieli; 18. Czas dla pracowników; 19. Cztery zasady zarządzania małpami; 20. Opis; 21. Właściciel; 22. Polisa ubezpieczeniowa; 23. Karmienie i kontrola; 24. Delegowanie uprawnień; 25. Szkolenie pracowników; 26. Trzy rodzaje czasu w organizacji; 27. Czas przełożonego; 28. Czas systemowy; 29. Własny czas; 30. Czas dyskrecjonalny; 31. Zarządzanie małpami kluczem do sukcesu; 32. Generowanie czasu dyskrecjonalnego; 33. Sztuka zarządzania; 34. Wielka przemiana.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Job crafting – (r)ewolucja pracy. Rozdział 2. Fakty i mity na temat pracy. Rozdział 3. Trendy zarzą dzania a job crafting: Turkus; Agile; Kaizen i lean; Podsumowanie. Rozdział 4. Historia badań nad przekształcaniem pracy: Od czego to wszystko się zaczęło?; Trzy rodzaje przekształcania pracy; Dlaczego pracownicy przekształcają swoją pracę?; Jak podejście pracowników do pracy wpływa na jej przekształcanie?; Pierwszy krok w stronę (r)ewolucji w myśleniu o pracy; Nowe oblicze przekształcania pracy – koncepcja Wymagania-Zasoby Pracy; Kto przekształca swoją pracę?; Przekształcanie pracy w dwóch koncepcjach. Rozdział 5. Przykłady przekształcania pracy, Rozdział 6. Korzyści z przekształcania pracy: Co mówią badania?; Zaangażowanie; Satysfakcja z pracy; Sens pracy; Zmiana; Efektywność. Rozdział 7. Warsztat job crafting – metodologia. Rozdział 8. Krytycznym okiem – pytania do Job Crafting Polska. Rozdział 9. Jak budować środowisko przekształcania pracy w organizacji?: Przekształcanie pracy jako proces; Czy wspieranie oddolnych inicjatyw pracowników ma w ogóle sens?; Jak wspierać pracowników w przekształcaniu pracy?; Spójność wartości; Elastyczność zasobów ludzkich; Autonomia; Pozytywne relacje; Akceptacja porażek; Przekazywanie informacji zwrotnej. Rozdział 10. Narzędzia motywujące do przekształcania pracy: Intro interview; Błyskawiczny raport; 12 poleceń. Bibliografia. O Autorkach.
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
Przedmowa; Część I: Kierowanie i kierownicy, Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; Część II ZARZĄDZANIE W XXI wieku: Środowisko organizacji i środowisko naturalne, Odpowiedzialność społeczna i etyka, Globalizacja a zarządzanie, Tworzenie i przekształcanie organizacji, Kultura i wielokulturowość, Jakość; Część III: PLANOWANIE: Podejmowanie decyzji, Planowanie i zarządzanie strategiczne, Wdrażanie strategii, Część IV: ORGANIZOWANIE: Projektowanie organizacji i jej struktura, Władza i autorytet, Gospodarowanie zasobami ludzkimi, Kierowanie zmianami organizacyjnymi i innowacją; Część V: PRZEWODZENIE: Motywacja, Przywództwo, Zespoły i praca zespołowa, Komunikacja i negocjowanie; Część VI: KONTROLOWANIE: Skuteczna kontrola, Kierowanie operacjami, Systemy informacyjne.
Wstęp; Rozdział 1. Klimat organizacyjny pochodną kultury organizacyjnej 1.1. Klimat organizacyjny - próba egzemplifikacji pojęcia 1.2. Typy klimatu organizacyjnego 1.3. Klimat organizacyjny a kultura organizacyjna - w gąszczu wzajemnych zależności Rozdział 2. Różnorodność elementów klimatu organizacyjnego i ich charakterystyka 2.1. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury zagranicznej 2.2. Elementy klimatu organizacyjnego na podstawie przeglądu literatury polskiej 2.3. Identyfikacja i analiza relacji występujących między elementami klimatu organizacyjnego Rozdział 3. Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom efektywności organizacyjnej 3.1. Efektywność organizacyjna - wieloznaczność kategorii badawczej 3.2. Elementy klimatu organizacyjnego wpływające na poziom efektywności organizacyjnej 3.3. Reduktory siły oddziaływania proefektywnościowych składników klimatu organizacyjnego Rozdział 4. Klimat organizacyjny czynnikiem determinującym poziom motywacji ludzi do pracy 4.1. Zrozumieć istotę motywacji pracowniczej 4.2. Motywacja a budowa poczucia szczęścia 4.3. Motywowanie w świecie VUCA 4.4. Menedżer kluczową postacią w procesie kreacji motywującego klimatu organizacyjnego; Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków.
1. Pracownicy i ich zachowania w organizacji; 2. Kierowanie ludźmi w organizacji; 3. Symulowanie kreatywnych zachowań w organizacji; 4. Informowanie i komunikowanie w organizacji; 5. Sztuka prowadzenie negocjacji.
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
1.Pola i bariery dla aktywności twórczej w wybranych strategiczno-taktycznych działaniach personalnych; 2. Rutyna kontra kreatywność w wybranych operacyjnych działaniach personalnych; 3. Wybrane metody tworzenia pomysłów i twórczego rozwiązywania problemów przydatne w działalności personalnej; 4. Twórcze kształtowanie działań personalnych w praktyce.
„Krople mądrości‟ to kolekcja inspirujących myśli i sentencji, które mogą pomóc Ci spojrzeć na świat, życie i wyzwania codzienności w nowy, świeży sposób. Mogą zmotywować Cię do działania, mogą sprawić, że na nowo przemyślisz priorytety, mogą zmienić Twoje myślenie.
Autorami prezentowanych w książce sentencji są myśliciele, reformatorzy, wynalazcy oraz wybitni przywódcy, którzy inspirowali innych i wywarli wpływ na losy świata. „Krople mądrości‟ to książka, którą należy czytać powoli. Każda kropla jest porcją kilku inspirujących myśli, będących zaproszeniem do refleksji nad różnymi aspektami życia.